Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik denk dat het lastiger is dan dat, jullie zitten met zijn vieren zo dicht bij elkaar dat het best nog wel eens aan lopende achtergrondprocessen kan liggen.Pete schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:04:
Ik zie nu dat Dacota's originele score hoger was dan die van mij nu. Dan lijkt het me eerlijk dat voor iedereen de hoogste score aangehouden wordt. Mijn suggestie: Dacota op 1, Pete op 2
(Wat is de status voor de code reviews?)
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
* Pete gaat in de gevaarlijke suggestie modeNMe schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:42:
[...]
Ik denk dat het lastiger is dan dat, jullie zitten met zijn vieren zo dicht bij elkaar dat het best nog wel eens aan lopende achtergrondprocessen kan liggen.Ik zou jullie eerder een gezamenlijke eerste plaats geven wat dat betreft.
Misschien kunnen de eerste 4 op Woy's machine gerund worden, en aan de hand daarvan de echte winnaar bepalen? (Alhoewel het zou nu wel fijn zijn als er eindelijk echt de uitslag er is)
Zullen we er gewoon een eind aan breien? Vind het nu wel welletjes!Pete schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:49:
* Pete gaat in de gevaarlijke suggestie mode
Misschien kunnen de eerste 4 op Woy's machine gerund worden, en aan de hand daarvan de echte winnaar bepalen? (Alhoewel het zou nu wel fijn zijn als er eindelijk echt de uitslag er is)
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Optellen en delen door twee dan maar.Serpie schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 14:14:
Wellicht de scores van beide runs bij elkaar optellen. Wie dan op 1 staat heeft het naar mijn mening het beste gedaan.
En ja, ik zou er ook graag even vanaf zijn zodat we ons kunnen richten op contest 5.
Pleaaaassee make it stop! Geef ons wat 'closure' jaPete schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 13:49:
[...]
* Pete gaat in de gevaarlijke suggestie mode
Idd, ik vind het nu echt genoeg geweest.roy-t schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:06:
Pleaaaassee make it stop! Geef ons wat 'closure' ja.
[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 23-07-2009 11:30 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ook ik ben het er niet mee eens (ik daal naar 4). Ik ben tevreden met de tweede run, maar ik zou het niet eerlijk vinden als de eerste run van mij meegeteld word. Het gaat mij niet om de eerste plaats (zoals gezegd, Dacota heeft een hogere score gehaald in de eerste run, dus ik heb er geen problemen mee als hij op 1 komt) maar plaats 4 voor mij klopt volgens mij niet..oisyn schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:28:
Nee ben ik het niet mee eens. (Daardoor daal ik een plek.) Ik snap het punt er eigenlijk ook niet van. Er is nou eenmaal maar 1 jury PC. Anders kun je net zo goed gaan roepen dat de eerste zonder -server er ook bij moet worden genomen.
Wat had Dacota eigenlijk voor instructies voor het runnen van zijn programma? Ik had in mijn email duidelijk aangegeven dat de mijne met server gerund moest worden. Nu dit mogelijk blijkt te zijn is het niet meer dan logisch dat dat de enige gebruikte score is. (lijkt mij)
Ach ja, zit ik me weer op te winden... NMe, brei er een eind aan, ik heb er vertrouwen in dat je een goede oplossing vind.
Anyway, de andere optie is de lijsten gewoon beiden erbij houden. Probleem opgelost.

.edit: dat was dus Pete's voorstel (Pete in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes...") waar op in werd gegaan. Maar nu wil Pete dat ineens niet meer omdat ie dan daalt? Schiet mij maar lek.
[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 23-07-2009 12:15 ]
Ehm, nee, wat men nu wou gaan doen is NMe's lijstjes middelen (dus voor de c++ inzendingen, de score hetzelfde, voor de java inzendingen het gemiddelde zonder -server en met -server), dat vind ik niet zo'n goed idee..oisyn schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:14:
Hebben we het nou over de lijsten van met -server en zonder -server, of over de lijsten van NMe en Woy beide met server? Ik dacht namelijk dat laatste... Ik snap er niets meer van
.edit: dat was dus Pete's voorstel (Pete in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes...") waar op in werd gegaan. Maar nu wil Pete dat ineens niet meer omdat ie dan daalt? Schiet mij maar lek.
Mijn idee om de top op een andere pc te runnen (en weer wel met -server) staat nog steeds, alhoewel het een beetje grappig bedoeld was (aangezien het weer lang zou duren).
Men reageerde op Serpie in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes..." en NMe in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes..." . Daar word niet expliciet de no -server en het -server lijstje genoemd, maar die bedoelen ze wel.
[ Voor 13% gewijzigd door Pete op 23-07-2009 12:27 ]
Nou dat vraag ik me dus af, omdat direct daarboven jouw voorstel staat en een reactie daaropmaar die bedoelen ze wel.
Ik bedoelde de 2 runs van NMe, maar goed ik heb niet eens meegedaan dus heb er ook helemaal niets over in te brengen.oisyn schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:56:
[...]
Nou dat vraag ik me dus af, omdat direct daarboven jouw voorstel staat en een reactie daarop. Maar goed, dit is een zinloze discussie. Ik zeg gewoon, de scores die als laatst zijn gepubliceerd door NMe zijn de geldende scores, punt.
Denk dat iedereen uiteindelijk hetzelfde wil, en dat is een uitslag en afronding van deze contest, en op naar de volgende contest.
Inderdaad zinloze discussie, maar ik laat me niet zonder meer zeggen dat ik mijn eigen voorstellen afschiet als ik daardoor lager kom te staan.oisyn schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 12:56:
[...]
Nou dat vraag ik me dus af, omdat direct daarboven jouw voorstel staat en een reactie daarop. Maar goed, dit is een zinloze discussie. Ik zeg gewoon, de scores die als laatst zijn gepubliceerd door NMe zijn de geldende scores, punt.
Inderdaad!Serpie schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:02:
Denk dat iedereen uiteindelijk hetzelfde wil, en dat is een uitslag en afronding van deze contest, en op naar de volgende contest.
[ Voor 20% gewijzigd door Pete op 23-07-2009 13:04 ]
Ik ben natuurlijk ook bevooroordeeld omdat ik met 5.5M punten verschil onder en 2M punten boven me mijn positie toch niet gaat veranderen.
[ Voor 23% gewijzigd door Soultaker op 23-07-2009 15:36 ]
Inderdaad.Serpie schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 13:02:
Echt motiverend om aan een nieuwe contest deel te nemen wordt het zo niet hoor. (Ook al is het allemaal niet zo serieus bedoeld. (Of ben ik nu een kniesoor)
@.oisyn: volgens mij word jij in elk lijstje eigenlijk laatste wegens niet ingediend binnen de deadline
Heh, you got a point there. Helemaal niet meer aan gedachtbomberboy schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:35:
@.oisyn: volgens mij word jij in elk lijstje eigenlijk laatste wegens niet ingediend binnen de deadline.
Je kunt altijd een progmod spammen DM'enMatis schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 19:52:
Ik heb misschien nog wel een leuk idee voor een nieuwe contest, maar weet niet of ik dat hier mag plaatsen...
Wat is de holdup voor het posten van de echte uitslagen?
Volgens deze quote zouden die all een week geleden zijn afgerond....king_charles schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:42:
Code review?
NMe schreef op maandag 20 juli 2009 @ 10:29:
[...]
Anyway, als ik straks thuiskom heb ik even een half uurtje vrij voor het posten van de uiteindelijke scores. Ik moet de code review nog even afronden dus dat wordt later vanavond of morgenmiddag....
Point takenPete schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 20:49:
[...]
Volgens deze quote zouden die all een week geleden zijn afgerond....
[...]
Anyway, we hebben een paar concrete ideetjes liggen voor de volgende contest maar de opzet die het waarschijnlijk gaat worden vergt wat voorwerk van onze kant.
Damn NME het zit je ook echt niet mee deze contest, alle hardware faalt je.NMe schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:58:
Komt eraan. Ik heb in de tussentijd weer gezeik met mijn pc (de harddisk met mijn OS heeft het begeven) dus ik moest een paar reviews opnieuw uitschrijven. Daar ben ik nu in de trein mee bezig wanneer ik een zitplaats kan vinden.
Anyway, we hebben een paar concrete ideetjes liggen voor de volgende contest maar de opzet die het waarschijnlijk gaat worden vergt wat voorwerk van onze kant.
* roy-t knuffelt NME
Die pc is overigens al 4 jaar oud, dus gek is het niet dat 'ie begint te falen.
[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 29-07-2009 10:40 ]
Nouja als je voeding rare voltages gaat geven omdat hij het eigenlijk niet aan kan, gaat er veel kapot, zelf ooit eens gehad dat een voeding een mobo geluidskaart en videokaart stuk heeft gemaakt (allemaal onder garantie terug gekregen toen btwNMe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:40:
Mja, het is gewoon een complot.Al denk ik dat het hier ook nog wel eens aan de voeding zou kunnen liggen, heb één graka vervangen door twee een paar maanden geleden en volgens mij kan mijn PSU dat nét niet aan.
Die pc is overigens al 4 jaar oud, dus gek is het niet dat 'ie begint te falen.
roy-t schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:19:
[...]
Nouja als je voeding rare voltages gaat geven omdat hij het eigenlijk niet aan kan, gaat er veel kapot, zelf ooit eens gehad dat een voeding een mobo geluidskaart en videokaart stuk heeft gemaakt (allemaal onder garantie terug gekregen toen btw). Maar aan de andere kant kunnen vooral hardeschijven hier dan juist weer wel aardig goed tegen.
Ik ben er ook nog niet voor 100% van overtuigd dat hij stuk is, na een koude start herkent hij de schijf wel lang genoeg om het Windows-bootscherm weer te geven.
NMe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 18:21:
[...]
offtopic:
Ik ben er ook nog niet voor 100% van overtuigd dat hij stuk is, na een koude start herkent hij de schijf wel lang genoeg om het Windows-bootscherm weer te geven.Maar goed, da's nogal offtopic hier.
Tijd voor een nieuw topic: "Het Complot rond NMe's pc"
Dan liever een topic "Sponsor NMe's nieuwe pc!"king_charles schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:15:
[...]
offtopic:
Tijd voor een nieuw topic: "Het Complot rond NMe's pc"
Misschien een idee om mensen smeergeld te laten betalen voor meer puntenNMe schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 00:33:
[...]
Dan liever een topic "Sponsor NMe's nieuwe pc!"
Matis schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:42:
[...]
Misschien een idee om mensen smeergeld te laten betalen voor meer punten

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Giro 1319645
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik denk dat we blij mogen zijn als eind september deze contest eindelijk afgesloten is met de uiteindelijke scores...Snake_Y_ schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 20:43:
Hopelijk komt er nog een nieuwe contest begin september... Of is dit te opportunistisch ?
[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 01-09-2009 12:13 ]
Inderdaad, ik ga zeker (weer) meedoen. Voor anderen geïnteresseerden: de kwalificatieronde is aanstaande donderdag de hele dag, dus als het je wat lijkt moet je dan sowieso meedoen om je te plaatsen voor de eerste online ronde.SneakyViper schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:37:
Toevallig kwam ik net in de RSS feed van Google Code een item tegen over Google Code Jam. Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept, maar op het eerste gezicht ziet het er wel leuk/interessant uit.
NMe in "Programming Contest Nieuwe Stijl: Contes..."
Wat kariger dan je van ons gewend bent uit eerdere contests maar het was wat behelpen met dank aan twee verschillende hardwarestoringen.
Op naar contest 5.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
is er uberhaupt een taal die met 1/60ste van secondes werkt?GlobalMaxTime = 36000 * 1.5 'Runtime 15 minutes
Mja, het is inderdaad vrij apart dat hij anderhalf uur rekent in plaats van een kwartiertje.Jegorex schreef op woensdag 02 september 2009 @ 04:10:
[...]
is er uberhaupt een taal die met 1/60ste van secondes werkt?

En een applausje voor NMe voor het afronden van de contest!
EindelijkSoultaker schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:01:
Nu dan officieel gefeliciteerd, Pete!
En een applausje voor NMe voor het afronden van de contest!Op naar de volgende.
Wie opent een nieuw topic voor suggesties?
Bedankt voor jullie werk crew, ik hoop dat al jullie voornemens vorm mogen krijgen
Dank je, maar vergeet ook de anderen in de top niet.
Credit where credit is due: de laatste loodjes zijn vooral door Rob afgelegd, evenals de regelmatige por richting mij om het in Godsnaam eens af te maken.Soultaker schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:01:
Nu dan officieel gefeliciteerd, Pete!
En een applausje voor NMe voor het afronden van de contest!Op naar de volgende.
Niet nodig.Matis schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:07:
[...]
Eindelijk
Wie opent een nieuw topic voor suggesties?
Dat komt wel goed, ben alleen bang dat het daardoor wat langer zou kunnen duren voordat de volgende contest begint, maar dat betekent wel dat hij snel afgehandeld zou moeten kunnen worden.Pete schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:18:
Afgerond. Geweldig!
Bedankt voor jullie werk crew, ik hoop dat al jullie voornemens vorm mogen krijgen
[ Voor 48% gewijzigd door NMe op 02-09-2009 12:22 ]
Hebben jullie wel de juiste JAR ontvangen? Ik heb per abuis de eerste testset in de root van de allereerst ingestuurde JAR ingesloten waardoor deze altijd voorrang heeft tijdens het laden van de game. Ik heb kort erna (8 minuten later diezelfde dag, 10 januari 2009) nog een mail met de juiste JAR verstuurd, het lijkt erop dat jullie deze niet hebben gebruikt (wat ik wel kan begrijpen, want dit gaat tegen de regelement in).BalusC - Commentaar - Eindsituatie die getoond wordt komt niet overeen met het inputspeelveld
Ik heb de uiteindelijke speelset maar even opnieuw zelf getest en op deze machine komt-ie na 15 minuten niet verder dan ca 38k moves en een score van ca 6,9M. Oisyn's validator heeft de uitvoer goedgekeurd. Ik heb de code in de tussentijd niet gewijzigd.
In ieder geval ben ik blij met de uitslag qua code/documentatie

Dat valt me nog mee.
Het was wegens tijdsdruk niet zo'n perfecte inzending. (iig zeker niet concurrrerend genoeg), maar de basics als robuustheid en commentaar zaten er inderdaad wel in.
Ik ben benieuwd hoe in de volgende contest voorkomen gaat worden dat het weer zo lang gaat duren. Een deadline stellen voor de beoordeling lijkt me geen overbodige luxe.
Hmm, bij mij ontbreekt ook de beoordeling, maar als ik de zip download zit ze er wel gewoon in?Eskimootje schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:11:
Is mijn code nu voor de tweede keer kwijtgeraakt .... ik zie geen beoordeling voor de sourcecode? Wel een mooie 10e plek.
En dan nu: op naar Contest 5!
Ik ben d'r bang voor, ja.Eskimootje schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:11:
Is mijn code nu voor de tweede keer kwijtgeraakt .... ik zie geen beoordeling voor de sourcecode? Wel een mooie 10e plek.

Zoals ook in die post staat: als je het zaakje (opnieuw

Nog maar een keertje verstuurd. Kan deze dan in ieder geval bij de zip erbij gezet worden? Misschien wil iemand van de users eventjes kijken dan.NMe schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 21:49:
[...]
Ik ben d'r bang voor, ja.Tenzij één van de andere mods hem nog heeft zonder het mij gezegd te hebben toen ik erom vroeg, maar die kans acht ik niet zo groot.
Zoals ook in die post staat: als je het zaakje (opnieuw) toestuurt zorg ik alsnog voor scores.
Is mijn mail ondertussen aangekomen?Eskimootje schreef op zondag 13 september 2009 @ 12:43:
[...]
Nog maar een keertje verstuurd. Kan deze dan in ieder geval bij de zip erbij gezet worden? Misschien wil iemand van de users eventjes kijken dan.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Done when it's done.
Verwijderd
Het topic is nu al meer dan een jaar oud, dus daar begint het wel op te lijken
Verwijderd
Jep, doe ik ook al aan mee.NMe schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:06:
Not yet.Maar in de tussentijd is er ter lering ende vermaak natuurlijk ook Het Grote Tweakers Programmeervuur
Maar wat groters is ook leuk... Zit er al wat vooruitgang in of gaat het nog een jaar duren?
[ Voor 53% gewijzigd door een moderator op 17-11-2009 00:44 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...
We hebben momenteel iets op stapel liggen voor over niet al te lange tijdseamus21 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 15:08:
Zeker weinig kans dat er nog een deeltje 5 komt ? IK vond die botwars contest vroeger ook wel leuk
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij

ONTWAAK.

Een nieuwe Programming Contest komt eraan.

Leuk! Laat maar komen!
ETA?
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Verwijderd
Klachten al aankomen...Waarom duurde het nou wéér zo lang?
En schiet alsjeblieft op. Ik wil iets hebben om mijn vakantie aan te verspillen

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 22:03 ]
Back to sleep dan maar

Dit topic is gesloten.