Lijn:
De verbinding die ik van Ziggo krijg is prima. Haal elk moment van de dag maximale up en dow
nload en de verbinding is ook constant. 100mb chunks dow
nloaden van snelle ftp is zo stabiel dat de meeste chunks in hetzelfde aantal seconden binnenkomen

. Erg strak, ook ping ben ik erg over te spreken op speedtest maakt het niet uit welke server ik in Nederland kies, ping is altijd 9ms. Ping naar Google is 4ms. Een ander positief punt vind ik dat de lijn geen probleem heeft om vol up en down tegelijk te verwerken. Als ik in utorrent met ongeveer 180KB/s aan het uploaden ben kan ik rustig 1.41MB/s naar beneden trekken op hetzelfde moment.
Service:
Hier ben ik minder te spreken over, geen ervaring met de helpdesk dus daar zal ik mij niet over uitlaten.
Het is mij al twee keer overkomen dat ik plotseling afgesloten ben (van alle diensten). Let wel: alle rekeningen keurig op tijd betaald!
Gelijk op de fiets gesprongen en naar het kantoor van die club gefietst omdat ze je daar bijna direct te woord staan en iets meer voor je kunnen regelen dan via de telefoon. Eerste vraag: Waarom ben ik afgesloten?
Na lang rommelen in het systeem komt het antwoord: eeeuh geen idee meneer uw rekeningen zijn op tijd betaald en u gaat ook niet verhuizen. OK, hoe fixen we dit? Antwoord: normaalgesproken duurt het ongeveer drie weken voor u weer aangesloten bent, en u moet eerst een bedrag betalen om weer aangesloten te worden. PARDON? Dus ik moet betalen om weer aangesloten te worden, en ik moet drie weken wachten op een dienst waar ik al voor betaald heb? WTF. Dit kun je niet verkopen aan je klanten, dat is echt te bot.
Na lang aandringen en lullen als brugman krijg ik de toezegging dat ze asap een monteur langs gaan sturen.
Heb ook voor elkaar gekregen dat ik de aansluitkosten niet hoef te betalen (lijkt me niet meer dan logisch?).
Men weigert echter de gedane toezeggingen op papier te zetten. Er bekruipt mij een gevoel dat ik nog vaker langs zal moeten komen en dit vaker uit zal moeten leggen.
Dit vermoeden maken ze meer dan waar, op de afgesproken datum heb ik nog steeds geen internet, tv en radio. Dus ik ga weer terug. Toevallig kom ik bij dezelfde medewerker aan de balie en hij heeft al door wat er aan de hand is zonder dat ik het uit hoef te leggen (goh zou het vaker voorkomen?) Hij geeft mij een nieuwe datum en doet de toezegging dat ze mijn aanvraag met spoed zullen behandelen. Het lijkt mij wel dat ik voorrang krijg boven wanbetalers heh.
Wederom nog steeds niets op de afgeproken datum... Ik ga wederom terug en ben ondertussen niet meer zo vriendelijk als eerst want het begint nu toch wel echt irritant te worden. Moet het verhaal weer helemaal opnieuw doen want de medewerker aan de balie kan niets terug vinden in het systeem over mijn situatie.
Men doet weer een nieuwe toezegging en ik geef aan dat ik er ondertussen geen vertrouwen meer in heb.
Wat mij betreft hebben ze voldoende tijd gehad om het probleem op een redelijke manier op te lossen, dus ik geef ook aan dat ze gerechtelijke stappen mogen verwachten als ze de nieuwe datum niet halen. Dit valt niet echt lekker en ik krijg te horen dat ze heel weinig kunnen doen aan de situatie aangezien de monteurs van een ander bedrijf zijn en dat ze daar dus weinig invloed op hebben... Daar heb ik wat aan als klant, het maakt mij niet uit wie het doet als het maar gebeurt! Afschuiven van een probleem is veel te makkelijk.
Tenslotte vraag ik nog wat ze gaan doen met het geld dat ze ontvangen hebben van mij voor een dienst die ze niet geleverd hebben. Dit zal terug gestort worden (uiteindelijk zit ik meer dan twee weken zonder verbinding).
Uiteindelijk doet de verbinding het weer maar het geld heb ik nooit wat van terug gezien. Ik was ondertussen al voldoende keren langsgeweest dus ik had er ook geen zin meer in om hier weer achteraan te gaan.
Tot op heden werkt de verbinding nog, en de eerst volgende keer dat ze iets fout doen kunnen ze een opzegbrief van mij verwachten. Als de verbinding niet zo retestabiel was hier was ik allang overgestapt naar ADSL.