Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246990

Topicstarter
Die dlink dir-655 komt zowat in alle testen het beste eruit. Op verscheidene sites zijn echter mensen met zeer uiteenlopende ervaringen van zeer goed tot zeer slecht. Zo een draadloos netwerk is blijkbaar iets raars. Bij de een werkt het bij de ander niet. Maar over het algemeen is die dlink dir-655 zeer positief. Ik zou internet willen hebben op mijn laptop door heel het huis (gelijkvloers en 1 verdiep). Ik heb kabel die uitkomt op het benedenverdiep. Heb een ingebouwd wireless- n kaartje in mijn laptop. Woning is niet groot wel oud (30 jaar). Is dit een aanrader?

alatest
cnet
duitse reviewsite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PreDaTorY
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-05-2024
ik heb de router sinds vanmorgen en ik vind em tot nu toe helemaal top. Mijn oude centrino laptop had ik binnen no time werkend. Ook de WAN Throughput is fantastisch, haalt gewoon 12MB/sec (mijn max).

Trouwens ook wel fijn dat er ondersteuning is voor het automatisch updaten van DynDns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Wil de DIR-655 ook aanschaffen, maar D-link heeft na 2 dagen nog steeds niet de moeite genomen om mijn vraag te beantwoorden of we als eigenaar daadwerkelijk kunnen upgraden van de draft naar de standard 'N' als die klaar is.
Heb die opmerking nl wel op GoT gelezen, maar wil 'm van D-Link zelf zien.

En er staat 11 jaar waarborg....bedoelen ze 11 jaar garantie? Ook dat heb ik gevraagd, maar wederom (nog) geen antwoord gehad.
't verbaasd me nl dat ze het woord "waarborg" gebruiken terwijl ze ook "garantie" hadden kunnen gebruiken....what's the catch vraag ik me dan af. :?

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ik wil deze router binnekort ook gaan halen, aangezien ik binnekort mijn Versatel routertje kwijt raak I(eindelijk van ADSL over naar glas !).

Ben dus zeer benieuwd naar ervaringen en de reacties van D-link op de mailtjes.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik heb hem al een tijdje, en ik moet zeggen ik ben er zeer tevreden over. Zeer goede snelheden op N, en hij heeft alle functies die ik wou hebben. Perfecto dus :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Wat ik wel vervelend begin te vinden is dat D-LinkNL én D-Link US niet reageren op mijn simpele vragen.

Zit nu al een week minimaal te wachten...zo moeilijk is het toch niet mij antwoord te geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Zit nog steeds heel erg te twijfelen tussen deze en de Linksys WRT350N (25 euro meer en je hebt er een USB poort voor Storagelink op). Aangezien ik dit wel interressant vindt, maakt het de keuze nog moeilijker. Het blijft dus gaan tussen de Dir655 en de WRT350N.

Verder heeft Linksys veel gehackte firmwares, dus waarschijnlijk ook wel voor de WRT350N, voor het boosten van het WiFi signaal.

Iemand ervaring met beide ? Ben ik nog opties/mogelijkheden vergeten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Righteye schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:21:
Zit nog steeds heel erg te twijfelen tussen deze en de Linksys WRT350N (25 euro meer en je hebt er een USB poort voor Storagelink op). Aangezien ik dit wel interressant vindt, maakt het de keuze nog moeilijker. Het blijft dus gaan tussen de Dir655 en de WRT350N.

Verder heeft Linksys veel gehackte firmwares, dus waarschijnlijk ook wel voor de WRT350N, voor het boosten van het WiFi signaal.

Iemand ervaring met beide ? Ben ik nog opties/mogelijkheden vergeten ?
Moet je even zoeken op GoT...is een topic over de WRT350N. Die had ik nl ook op het oog, maar ik weet niet of zij tzt de N-standard gaan supporten met de 350N.
Ook las ik wat berichten over een tegenvallende performance van de ext. storagelink qua throughput.

De D-link is wel heer en meester in dit segment qua performance van het wifi gedeelte.

Dus...ik zit ook nog een beetje in dubio. Linksys is erg aantrekkelijk qua prijs (dacht ik)....Storage koppelen lijkt me ook mooi. Wat geeft de doorslag? Voor mij de N-standard support Ja of Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Antwoord van D-Link:

quote:
With regards to the DIR-655, it is certified for 802.11n draft 2.0 which means it is fully compatible with others companies 802.11n draft 2.0 devices. As it stands right now we believe that it will be upgradeable through firmware to the final version 802.11n, however because we don't know what the final details or requirements are we cannot guarantee that will be the case. So unless their are major changes before the standard is finalized later this year, we do believe that it will be upgradeable.

Antwoord van Linksys
quote:
Alle Wireless-N draft 2.0 gecertificeerden producten beschikken over de hardware eisen die aan de definitieve Wireless-N standaard dienen te voldoen. Linksys streeft ernaar om haar producten door middel met software/firmware updates officieel Wireless-N te maken met betrekking tot de Wireless Pre-N draft 2.0 producten.

Kortom..het zou allemaal moeten lukken met de huidige software, maar ze geven geen 100% garantie.

Voorts las ik her en der dat de WRT350N met de latere firmware's wél overweg kan met NTFS volumes..kan iemand die z'n ding heeft dat bevestigen?

Jammer dat de Linksys niet kan tippen aan de snelheid van de DIR-655 cq...dat de DIR-655 geen ext HDD aan kan sluiten. Is er dan echt geen ander product die wel het beste van de twee heeft in een vergelijkbare prijsklasse? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Tallguy op 19-03-2008 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Heb de knoop doorgehakt, ik ga echt door de DIR-655, NASje ofzo koop ik later wel los. Liever een apparaat dat waar ie voor gemaakt is goed doet, dan een apparaat met een extraatje dat zijn werk minder goed doet (volgens alle nu beschikbare tests).

Vanmiddag halen, vanavond configgen, morgen oplevering glasvezel = morgenmiddag 35 Mbps up en down :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Heb vrijdag ook een NASje gehaald (CH3SNAS)...nu de DIR-655 nog ;)

En een goede '802.1n' ontvanger...geen USB geval meer, maar een PCI-e.

Raar trouwens dat de DWA-556 wél in PW staat, maar de DWA-552 zo te zien niet :?

Nou ja...de DWA-556 is toch prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Zou iemand van jullie, die een DIR-655 heeft, wat screendumps kunnen maken van zijn instellingen? Ik heb heel wisselende resultaten qua snelheid :?
Zie dat bij het connecten (onder XP) de adapter (een DWA-556) alle kanalen afgaat, terwijl ik alleen naar mijn DIR 655 wil connecten op channel 6.
Als ie eenmaal connected is zie ik ook dat de snelheden schommelen qua connectie tussen 54 en 270mbps

Heb firmware 1.11EU trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

PreDaTorY schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:39:
.......
Ook de WAN Throughput is fantastisch, haalt gewoon 12MB/sec (mijn max).
.......
Serieus 12MB/sec? of tikfoutje en 12 Mbit/sec? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1538

Kan iemand mij vertellen of de D-Link DIR-655 goed samenwerkt met het standaard kabel modem van Casema.
Heb er nu een Linksys aanhangen en ervaar hetzelfde probleem wat veel gebruikers met de combi Casema (kabel) /Linksys WRT54G v7 hardware ervaren, n.l. het wegvallen in de nacht van de verbinding naar het internet.
Je wordt hierdoor genoodzaakt iedere ochtend de Linksys te resetten.

Tis dus belangrijk voor mij om te weten dat de combi Casema (kabel) / D-Link DIR-655 wel goed blijft functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Fiber schreef op maandag 31 maart 2008 @ 21:56:
[...]

Serieus 12MB/sec? of tikfoutje en 12 Mbit/sec? O-)
Het is een gigabit WAN poort op de DIR655, maar hij zal geen 12 MB verbiding hebben, nee :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Anoniem: 1538 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 01:11:
Kan iemand mij vertellen of de D-Link DIR-655 goed samenwerkt met het standaard kabel modem van Casema.
Heb er nu een Linksys aanhangen en ervaar hetzelfde probleem wat veel gebruikers met de combi Casema (kabel) /Linksys WRT54G v7 hardware ervaren, n.l. het wegvallen in de nacht van de verbinding naar het internet.

Tis dus belangrijk voor mij om te weten dat de combi Casema (kabel) / D-Link DIR-655 wel goed blijft functioneren.
Ervaringen met de DIR-655 icm Casema kan ik je niet geven. Wel heb ik hetvolgende meegemaakt:

Vriendin heeft thuis Casema en wou wireless. Trendnet routertje geplaatst (goedkoop ding), maar daarmee moest ze inderdaad elke ochtend resetten. Vervolgens een D-Link neergezet, (DI-524 oid), probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:40

3DDude

I void warranty's

Anoniem: 1538 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 01:11:

Ik heb een Dir 655 i.c.m. Casema Maxi, ( 12mbit dus ) werkt prima hier , 1gbit lan , ik haal 300mbit wireless met een zepto 6625WD ( Atheros Ar5008X chipset van me wifi kaartje ;)) al met al super dingetje alleen jammer van de usb poort die je alleen kan gebruiken voor de wifi code ofzo maarjah, ik koop als het moet wel een keer een NAS ofzo.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:39
ik ben vrij tevreden van mijn DIR-655.
Het bereik is voortreffelijk door de 3 antennes die ik orthogonaal op elkaar heb gezet zodat ik geen blindspots heb. Ik kom achteraan in de de tuin (45m van het apparaat) uit op een ontvangst van -62 dbi (wat windows rond de 65 procent noemt). Dat is met een intel 4965AGN. Met de ABG voorloper van die chip in mijn zusjes laptop kan ik het zo accuraat niet meten maar ik krijg van windows 2 balkjes ontvangst en een terugschaling naar 48 Mbit op dezelfde locatie. (mijn vorige router gaf noppes op dezelfde plaats in de tuin).
Het grote nadeel aan het apparaat vind ik de user interface. Ik vind ze ronduit onoverzichtelijk met de virtual server configuratie als ergste. De drop down lijst van applicaties is zo beperkt dat je hem even goed kan weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

redfox314 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 15:32:
ik ben vrij tevreden van mijn DIR-655.
Het bereik is voortreffelijk door de 3 antennes die ik orthogonaal op elkaar heb gezet zodat ik geen blindspots heb.
Ik denk dat je mede-tweakers het meeste helpt als je even een visual laat zien van 'orthogonale plaatsing'...
Aangezien de formules ook niet echt behulpzaam zullen zijn... ;)

Ik heb op een vand e antenne aansluitingen een 5 db antenna gehangen met een meter draad om vanuit een kamer het trapgat te bereiken. Werkt prima binnenshuis.

[ Voor 15% gewijzigd door Edgarz op 10-05-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
orthogonaal==loodrecht

Afbeeldingslocatie: http://img140.imageshack.us/img140/3525/p1000497lu0.th.jpg

op deze manier zit het sterkste deel van het veld van elke antenne in het zwakste deel van een andere en verkrijg je een nagenoeg sferisch bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3DDude schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:18:
[...]

Ik heb een Dir 655 i.c.m. Casema Maxi, ( 12mbit dus ) werkt prima hier , 1gbit lan , ik haal 300mbit wireless met een zepto 6625WD ( Atheros Ar5008X chipset van me wifi kaartje ;)) al met al super dingetje alleen jammer van de usb poort die je alleen kan gebruiken voor de wifi code ofzo maarjah, ik koop als het moet wel een keer een NAS ofzo.
Thanks, heb em inmiddels bij de Mediamarkt gehaald. Grappig dingetje, zeer uitgebreid qua instellingen en werkt perfect. Vindt em gevoelsmatig zelfs wat sneller dan de Linksys. Zal dat later even staven met wat usenet en lokaal (gigabit) transfer.
Heb alleen tot vannacht zitten vrouwenplasseren om mijn Dreambox sat-ontvanger er goed op te laten werken. En aangezien dat niet gelukt is heb ik toch maar ff de Linksys teruggehangen.

Mijn "probleem" met de DIR-655 zou eigenlijk helemaal geen probleem moeten zijn.
Ik moet voor het sharen met de Dreambox een portforwarding doen.
Appeltje eitje zou je zeggen... Op de DIR-655 netjes het ipadres van de Dreambox ingevuld, 12000 als port en TCP protocol, de rest staat standaard goed. Vinkje aangezet en rebooten (enige minpuntje aan de DIR-655 is dat continu rebooten 8)7 ) Poort gaat echter niet open.

Uit pure ellende zelfs de virtual server optie geprobeerd... nakkes.
Verder staat de DIR-655 nog op standaard, dus geen fratsen met rules, DNS, etc etc alles staat goed.
De Linksys er weer op en spelen maar.

Heeft iemand een suggestie ? O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 1538 op 11-05-2008 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:40

3DDude

I void warranty's

mwjah ik heb ook wel is gehad met portforward ging ik testen of die open staat blijkt ie niet open te staan. blijkbaar komt ie dan toch nog niet door de firewall dus ik heb hem toegevoegd in virtual server alles werkt dan prima.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Edgarz schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 22:21:
[...]

Het is een gigabit WAN poort op de DIR655, maar hij zal geen 12 MB verbiding hebben, nee :-)
12 MB/sec klopt denk ik, dit is namelijk een zeer populaire router onder mensen met een 100 Mbit verbinding. Ga hem zelf ook aanschaffen zodra mijn glasvezel lijn is opgelevert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3DDude schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:05:
mwjah ik heb ook wel is gehad met portforward ging ik testen of die open staat blijkt ie niet open te staan. blijkbaar komt ie dan toch nog niet door de firewall dus ik heb hem toegevoegd in virtual server alles werkt dan prima.
Heb ik ook geprobeerd maar bij de dIR-655 moet je als je 1 bepaalde poort wilt doorlaten, kiezen tussen of virtual server of portforwarding gebruiken. Beiden tegelijkertijd gebruiken gaat niet (wat natuurlijk logisch is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand nog een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben d'r al uit beste mensen...

Heeft NIETS met de D-LINK van doen 8)7
Weer zoiets dat je na 23 jaar IT denk van... "natuuuuuuuuuuurlijk... NOT }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01 15:58

Bergen

Spellingscontroleur

Wanneer gebruik je trouwens de Virtual Server mogelijkheid, in plaats van port forwarding? Want dat zijn schijnbaar toch twee verschillende dingen in de router.

[ Voor 39% gewijzigd door Bergen op 12-05-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bergen schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:42:
Wanneer gebruik je trouwens de Virtual Server mogelijkheid, in plaats van port forwarding? Want dat zijn schijnbaar toch twee verschillende dingen in de router.
Een virtual server gebruik je als je een enkele poort voor een applicatie (server) wilt open zetten.
Met portforwarding kan je 1, meerdere (gescheiden door een komma) of een aansluitende reeks poorten open zetten.

Tot nog wel een vraagje over de DIR-655.
Mijn pc heeft een Intel Gigabit ethernet kaart maar connect "slechts" op 100 Mbit met de DIR-655.

Heb de kaart via z'n properties tevens geprobeerd "hard" op 1000 Mbit te zetten maar dit werkt niet.

Anyone ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

ik222 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:09:
[...]

12 MB/sec klopt denk ik, dit is namelijk een zeer populaire router onder mensen met een 100 Mbit verbinding. Ga hem zelf ook aanschaffen zodra mijn glasvezel lijn is opgelevert ;)
Grrrr....wordt jaloers, vooral nu XS4ALL meent dat mijn lijn nog maar goed genoeg is voor 8 Mbit (na een goede 12 Mbit verbinding te hebben gehad voor 2 jaar. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Edgarz schreef op maandag 12 mei 2008 @ 22:48:
[...]

Grrrr....wordt jaloers, vooral nu XS4ALL meent dat mijn lijn nog maar goed genoeg is voor 8 Mbit (na een goede 12 Mbit verbinding te hebben gehad voor 2 jaar. :'(
@Edgarz

Heb jaren bij xs4all gezeten maar ben sinds een maand of 4 overgestapt naar casema (top abbo + telefonie 69,95)

Check dit dan (klikkerdeklik plaatje). Zo loopt ie as we speak }:O

Afbeeldingslocatie: http://www.casema.nl/images/pak_core/gfx/logo.png

Dit zijn geen pieken. Loopt gewoon lekker steady en doorgaans zit er nog gem. een kleine 200 Mbit erboven op. Kortom, een prima abbo.

(back to ontopic 8)7 )

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 1538 op 13-05-2008 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:05

Smarron

The bend

Ik stond op het punt een powerline kitje (Devolo Wireless) te kopen, puur om een goede internetverbinding in het hele huis (appartement met behoorlijk wat betonnen muren) en voornamelijk op het terras te krijgen. Ik heb nu een wireless mode/router van Zyxel (2602HW), maar die geeft een erg slecht signaal af (of komt de muren gewoon niet door). Vandaar mijn interesse in een powerline kitje om in de woonkamer en het terras te kunnen internetten zonder 40x met wegvallende verbinding te zitten.

Toch denk ik dat de Wireless-N techniek het behoorlijk goed doet en ik zag net op tijd dit topic. Volgens mij is dit een veel betere investering, met name de N-techniek welke veel sneller is (zeker in de toekomst) dan die 85mbit. Maar hoe zit het met betonnen muren? Hier een overzicht van mijn appartement:

Afbeeldingslocatie: http://www.smarron.tweakdsl.nl/Other/Woning.PNG

In slaapkamer2 op de foto (PC-kamer) staat de modem nu. Deze kan ik dus niet verplaatsen, maar de toekomstige router zou opzich binnen die kamer wel (op het plaatje gezien) bij het hoofdeinde kunnen komen te staan. De verbinding is dus vooral erg slecht in de woonkamer en op het terras al helemaal belabberd. Ik denk dat het komt door de betonnen muur (dik zwart in het midden) die de verbinding drastisch laat dalen. En wellicht toch de wat zwakke antenne van de Zyxel.

De prijs is lager dan zo'n powerline-set, dus alleen daarom is hij al interessant, maar ik wil echt voorkomen dat de muren alsnog een belemmering zullen worden. De modem verplaatsen is op dit moment dus niet echt een optie. In de toekomst zal ik het een en ander wel gaan wijzigen voor die kamer. De modem zal dan hoogstwaarschijnlijk in een andere kamer worden neergezet, maar binnen nu en een half jaar nog niet. Het is vooral vanwege de bekabeling welke nu weg is gewerkt achter het laminaat en plinten en dat wordt weer een hele klus om dit te wijzigen. (Of de bekabeling laten liggen en in slaapkamer1 opnieuw leggen).

Maar goed, terugkomend op deze router. Gaat mijn verbinding goed genoeg zijn met dit mooie apparaatje? Ik hoef er alleen mee te internetten voorlopig. Filestransfers of streaming is nog niet nodig. Als de verbinding maar continu online is. Powerline gaat sowieso werken, want de antenne kan letterlijk in de woonkamer worden geplaatst in een stopcontact, maar de wireless-N techniek biedt meer perspectief voor de toekomst. Iemand een suggestie of ervaring met irritante betonnen muren welke niet haaks zijn, maar wel een goede verbinding hebben ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
Over de hoeveelheid signaalverlies door betonnen muren kan ik niet echt meespreken maar ik weet wel dat mijn dir-655 45 meter overbrugd met 65% aan signaalsterkte. De router staat vooraan in het huis en moet dus door een hout/gyproc en een stenen (baksteen) muur en door de glas in aluminium deuren in onze veranda (in Nederland heet dat serre geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Met de DIR-665 heb ik geen problemen, wel met een DWA-556. Ding doet N-snelheden onder XP (270mbps), maar onder Vista gaat ie niet harder dan G-snelheid (54mbps).
Zelfs met laatste driver helpt het niks.

Volgens mij een issue met de driver onder Vista. Helaas reageert Dlink NL echter al weken niet op mijn mail hierover...gewoon doodse stilte. Slechte zaak van een NL kantoor als blijkt dat bijv Canada wél reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:30
Ik woon in een vergelijkbaar appartement qua grootte en muren (enkele van beton (+- 18 cm), de rest dubbele gipsplaten + isolatie). De DLINK DIR-655 staat bij mij verborgen achter een een plank in een hoek van het huis (woonkamer) en zelfs met het zendvermogen op laag heb ik in het hele huis, inclusief balkon en gallerij een prima stabiele verbinding.
In mijn laptop (XPS M1530) heb ik een Intel Wireless N kaart waarmee ik onder Windows Vista bijna altijd op 130 Mbit/s (N) verbonden ben. Ook het gebruik van Bluetooth en de vele andere draadloze netwerken in de buurt (tot 18 tegelijk ge-catched op de laptop) vormen geen hinder voor de DLINK DIR-655.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:05

Smarron

The bend

Ok, super bedankt voor de antwoorden. Dan denk ik dat het verstandig is dat ik in elk geval overstap op Wireless-N in plaats van via het lichtnet en deze D-Link zie ik wel zitten.

Met een G-kaartje (zit in mijn laptop) is het neem ik aan ook gewoon prima te doen? De snelheid is nu nog niet belangrijk, de verbinding wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Smarron op 20-05-2008 09:58 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Ja, G-kaartje zal prima werken met de DIR-655. Als je WPA2 wilt gebruiken wel de patch van MS installeren of SP3 van XP...daar zit de patch in. Anders werken sommige games (voor LAN games) niet jofel (schokkerig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Kensei schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 08:53:
Met de DIR-665 heb ik geen problemen, wel met een DWA-556. Ding doet N-snelheden onder XP (270mbps), maar onder Vista gaat ie niet harder dan G-snelheid (54mbps).
Zelfs met laatste driver helpt het niks.

Volgens mij een issue met de driver onder Vista. Helaas reageert Dlink NL echter al weken niet op mijn mail hierover...gewoon doodse stilte. Slechte zaak van een NL kantoor als blijkt dat bijv Canada wél reageert.
WPA2-codering gebruiken onder Vista. Dan heb je wel N-speeds.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Wel jammer dat dit model geen ABGN is. Daarmee kun je nog heel wat snelheids winst heben in de best wel drukke ether in NL.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

MelvinB schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:43:
[...]

WPA2-codering gebruiken onder Vista. Dan heb je wel N-speeds.
Klopt..ik heb de NL firmware erop gezet (op de DIR-655) en de 2.00 beta driver op de DWA (alles op advies van Dlink NL). Nu heb ik wel 300mbps, maar de Dlink eigen tool (die wifi manager) geeft doodleuk aan 54mbps. Weird :?

Vraag me nou wel af welke het juiste aangeeft. Windows dus 300mbps en dlink 54mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik meende ergens gelezen te hebben dat 802.11n standaard WPA2 vereist (en dus ook implementeert), met gewoon WPA (versie een, TKIP) zou het niet werken.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023
Kensei schreef op maandag 26 mei 2008 @ 08:59:
[...]

Klopt..ik heb de NL firmware erop gezet (op de DIR-655) en de 2.00 beta driver op de DWA (alles op advies van Dlink NL). Nu heb ik wel 300mbps, maar de Dlink eigen tool (die wifi manager) geeft doodleuk aan 54mbps. Weird :?

Vraag me nou wel af welke het juiste aangeeft. Windows dus 300mbps en dlink 54mbps.
Vreemd.

Ik had hetzelfde probleem met een WRT300N-router en WUS300N-adapter beide van Linksys in Vista.

WPA2 aangezet en ik had N-signal. Zowel in tooltje van Linksys als de Zero Configuration Tool had ik iets van 270Mbps.

Misschien dus bugje van je adapter-software?

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Nou breekt mijn klomp...Dlink wifi manager geeft nu opeens ook 300mbps aan. Misschien timings issue waardoor ie niet op tijd 300mbps kon aangeven.
Ding doet het nu iig wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-05 11:07
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe router en de 655 spreekt mij erg aan. Ik ben echter van plan om deze vooral te gaan gebruiken ter vervanging van een Belkin 7230-4 6000, omdat mijn squeezebox in mijn slaapkamer (=/- 6 meter afstand, maar wel met 2 muren er tussen) blijft stotteren en er veel netwerken in de buurt zijn. Ik ben echter van plan deze alleen met wireless g te gebruiken, zonder MIMO of andere fratsen. Simpelweg omdat ik alleen maar ontvangers met 11g heb.

Ik ben echter een beetje huiverig voor aanschaf aangezien het ding erg duur is en ik ooit al eens een andere (linksys met 108mbps) had gekocht om dit probleem op te lossen, maar wat feitelijk geen snars uithaalde wat betreft het streamen van flac. Zijn er hier mensen met ervaringen mbt wireless g op deze router en eventueel zelfs een Squeezebox als ontvanger?

Zelf twijfelde ik ook over de WRT160 van linksys, maar dat is toch wel een klasse lager dan deze DLink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

<weggehaald en in netwerken algemeen gezet>

[ Voor 93% gewijzigd door Tallguy op 25-06-2008 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

redfox314 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 22:04:
orthogonaal==loodrecht

[afbeelding]

op deze manier zit het sterkste deel van het veld van elke antenne in het zwakste deel van een andere en verkrijg je een nagenoeg sferisch bereik.
Maakt het uit of je de antennes naar boven of naar beneden richt? Of moeten ze naar beneden als je um op zolder hebt en naar boven als je um juist in de meterkast op de BG hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
Ik heb nog geen verschil gemerkt. Bij mij staat de verticale antenne met de tip naar de vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195560

is er een max aan hoeveel pc's er draadloos kunnen aangesloten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ik heb ook nog geen verschil gemerkt, hij staat op zolder en ik heb ze naar boven wijzen. Die laaste vraag is trouwens een goede. Dat is nergens te vinden in de handleiding zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
Anoniem: 195560 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 14:50:
is er een max aan hoeveel pc's er draadloos kunnen aangesloten worden?
Alle PC's binnen het bereik van een router zitten in hetzelfde collision veld dat wil zeggen dat er maar 1 tegelijk kan zenden. Ik denk dus niet dat er een hard theoretisch maximum is maar dat je er op een bepaald moment gewoon niet meer tussenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 10:38
Ik heb een probleem met deze router...

Ik ben de gelukkige bezitter van een surfnet aansluiting (ethernet), waardoor ik een 100mbit up/down verbinding heb. Het downloaden gaat eigenlijk prima, gewoon 100mbit.

Het uploaden gaat bij mij heel slecht! Als ik de internet verbinding rechtstreeks in mijn pc steek, dan heb ik geen problemen met uploaden. Echter, wanneer de router ertussen zit, loopt ie na een paar MB elke keer vast en moet ie weer opnieuw beginnen. Ik heb geen enkel idee wat een oplossing hiervoor is, maar het begint wel vervelend te worden de laatste tijd. Soms lukt het me op een groot bestand (lees 100mb) over te zetten via ftp, maar soms loopt ie herhaaldelijk na een paar MB alweer vast en moet ik opnieuw beginnen. Ook met kleine bestanden heb ik hetzelfde probleem (bijv. mp3's), want dan pakt ie 1 a 2 bestanden zonder problemen, maar daarna blijft ie bij het volgende bestand voor een halve minuut hangen en moet hij weer resumen en dit gaat dan de hele tijd zo door.

Wat zou hier een mogelijk oplossing voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Heb je wel firmware 1.11 er op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-05 10:38
SithWarrior schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 14:39:
Heb je wel firmware 1.11 er op staan?
uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Voor de liefhebbers: firmware 1.20 (beta 7) is er ook al. Zie http://forum.dlink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

1.20 Final is ook uit, en daar staat WAN issue fixed, dus misschien werkt het nu wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:53

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Die final is terug getrokken. Beta 7 is nu de nieuwste versie. :)
Ik wacht denk ik even tot 1.20 wel stabiel is. 1.11 draait voorlopig goed genoeg hier thuis, en op het werk.

(Prima switch heeft deze router trouwens ook! Haal met gemaak 90MB/sec of meer van m'n workstation naar server en andersom. :) )

[ Voor 27% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-08-2008 01:06 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

1.20 B7 werkt bij mij zonder problemen. Leuk nieuw onderdeel is de guest ssid die afgeschermd is van de rest van je LAN. Je kunt veilig terugflashen naar 1.11. In de final van 1.20 zal dit echter niet meer mogelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

http://www.dlink.com/prod...sp?pid=530&sec=0#firmware

Hij staat er nog gewoon tussen hoor, gaat als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

iemand enig idee waarvoor het vierkante knopje op de kopse (boven)kant voor is?
Als je er op drukt begint het te knipperen, maar ik heb niet kunnen ontdekken wat het doet.

Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/3355/dlinkdir655frontpanelwq3.jpg

Edit:
Toch nog maar even verder gezocht naar een review en hier (op pag.5) gevonden.
Onderaan de pagina staat "I couldn’t find out the purpose of the button soldered together with an indicator near the right edge of the main PCB. It will probably enable a quick-setup mode or something in future revisions of the router."

We zullen dus maar moeten afwachten of de knop nog iets gaat doen.

[ Voor 48% gewijzigd door nowell op 27-08-2008 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
Dat knopje dient voor de WPS. Er is enkel een probleem in de firmware waardoor WPS niet goed werkt denk ik.
Het komt er op neer dat je jezelf authenticeert door op het knopje te duwen. (Aanname dat als je bij de router kan je ook op het wireless mag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Zie: forum.dlink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb een XBOX360 (wireless) die maximaal G en WPA aankan. Kan ik dan toch een notebook met N op N-snelheid verbinden, en de 360 ook (met G) ? Haal ik dan wel de maximale snelheid ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ja, is geen enkel probleem. Als je een notebook hebt met een Intel N chipset dan zul je 130 Mbps halen. Standaard beperking van de Intel chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Sommige webshops verkopen verschillende modellen van de DIR-655 (Duits model, Engels, etc.).

- Wat zijn de verschillen en zijn ze van belang als je zo'n router in NL wilt gaan gebruiken?
- Heeft iemand van jullie laatst deze router bij pixmania gekocht, en zo ja, welk model levert deze winkel, aangezien ze in Parijs gevestigd zijn? (op dit moment nog steeds de goedkoopste in de PW)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195560

sl1200 schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:38:
Sommige webshops verkopen verschillende modellen van de DIR-655 (Duits model, Engels, etc.).

- Wat zijn de verschillen en zijn ze van belang als je zo'n router in NL wilt gaan gebruiken?
- Heeft iemand van jullie laatst deze router bij pixmania gekocht, en zo ja, welk model levert deze winkel, aangezien ze in Parijs gevestigd zijn? (op dit moment nog steeds de goedkoopste in de PW)
Ik heb mijne vorige week bij pixmania besteld voor 99euro. Werkt als een pareltje. Enkel de tkst op de doos is in het Frans, de software/installatie kan je EN/NL kiezen, dus no prob.

Pixmania was inderdaad ook de goedkoopste tijdens mijn zoektocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Edgarz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:22:
Ja, is geen enkel probleem. Als je een notebook hebt met een Intel N chipset dan zul je 130 Mbps halen. Standaard beperking van de Intel chipsets.
Mischien weet jij dan ook waarom ik met m'n Macbook ook maar 130mbps haal onder Leopard (mac os x 10.5)?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Vraag is ook gesteld op forum.dlink.com. Als je een Airport kaart hebt (dus geen Intel chipset) zou het moeten werken (its de randvoorwaarden goed zijn). Zou een driver issue kunnen zijn natuurlijk => info bij Apple

[ Voor 86% gewijzigd door Edgarz op 03-09-2008 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:45

sanook

_/-\o_

Ik wil een nieuwe router aanschaffen en twijfel tussen de D-Link DIR655 en de Sitecom WL-308 (Gaming XR router), liefst in combinatie met usb adapters voor de pc's.
Kinderen klagen over lag op de huidige D-Link 524 router, vandaar dat ik wat anders wil. Heeft er iemand al vergelijkingen tussen de D-Link 655 en de Sitecom 308 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

sanook schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:21:
Ik wil een nieuwe router aanschaffen en twijfel tussen de D-Link DIR655 en de Sitecom WL-308 (Gaming XR router), liefst in combinatie met usb adapters voor de pc's.
Kinderen klagen over lag op de huidige D-Link 524 router, vandaar dat ik wat anders wil. Heeft er iemand al vergelijkingen tussen de D-Link 655 en de Sitecom 308 ?
Lag in wireless? Da's bij wireless gaming heel vaak onvermijdelijk vooral als er meerdere wireless verbindingen gemaakt worden..

[ Voor 6% gewijzigd door Edgarz op 05-09-2008 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Laatst online: 20:45

sanook

_/-\o_

Die lag zou bij deze 2 routers (D-Link 655 en Sitecom 308) in ieder geval minder moeten zijn, of is dat alleen maar een verkooppraatje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

sanook schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 12:05:
Die lag zou bij deze 2 routers (D-Link 655 en Sitecom 308) in ieder geval minder moeten zijn, of is dat alleen maar een verkooppraatje ?
Die kan marginaal minder zijn. Maar wireless heeft nu eenmaal een hogere lag als koper (of glas)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als je wireless niet overbezet is en niet gestoord wordt op zijn frequentie dan is de latency ('lag in games') minder de 1ms. Een brakke switch kan (ben er nog niet een tegen gekomen) theoretisch meer lag veroorzaken.

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 06-09-2008 20:00 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

DukeBox schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 19:59:
Als je wireless niet overbezet is en niet gestoord wordt op zijn frequentie dan is de latency ('lag in games') minder de 1ms. Een brakke switch kan (ben er nog niet een tegen gekomen) theoretisch meer lag veroorzaken.
True, maar meerdere clients maken gebruik van wireless, dus kans op lag is eminent, freq. storing bepalen kun je door een scan van de directe omgeving te doen (buren etc) op andere wireless devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Voor interne verkeer over wifi hoef je niet zo een vrees te hebben. die QoS Engine in die Dlink werkt echt goed. Als ik de lijn probeer dicht te trekken op laptop met wifi door usenet te gebruiken. Kan ik probleem loos met desktop met ook een wifi kaart nog prima gamen. met net zulke lage lag times als via de kabel. (igg in het spel CS:S)

Anoniem: 97031

Beide routers gebruiken de streamengine van Ubicom. Die van Sitecom is de recentste, dus misschien ook de meest up to date chipset.

Dlink gebruikt atheros als wireless chipset en sitecom ralink. Ik weet dat de laatste voor 802.11n wordt gebruikt als testbed door de wifi.org. Die zou in theorie dus de het meest compatible moeten zijn.

Er beginnen nu reviews van de sitecom online te komen en die zijn eigenlijk zonder uitzondering lovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Anoniem: 97031 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:55:
Beide routers gebruiken de streamengine van Ubicom. Die van Sitecom is de recentste, dus misschien ook de meest up to date chipset.

Dlink gebruikt atheros als wireless chipset en sitecom ralink. Ik weet dat de laatste voor 802.11n wordt gebruikt als testbed door de wifi.org. Die zou in theorie dus de het meest compatible moeten zijn.

Er beginnen nu reviews van de sitecom online te komen en die zijn eigenlijk zonder uitzondering lovend.
Dat is interessant om in de gaten te houden, want mijn eerdere ervaringen met Sitecom waren niet zo goed, met name wat betreft stabiliteit. Met torrents bijv. moest ik de router gemiddeld 2 keer per week resetten. Met mijn D-Link DGL-4300 heb ik dat eigenlijk nooit. Sitecom associeer ik al gauw met Sweex, ook al is de kwaliteit natuurlijk niet hetzelfde. (ik heb alle 3 merken routers in gebruik gehad en ben met mijn D-Link het meest tevreden) ;)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb die Sitecom WL-308 gaming router, het ding is echt geweldig, supersnel en je kan er gigantisch veel mee instellen, de 2.0 firmware heeft een nieuwe GUI die erg mooi is, ik ben nog geen functie tegengekomen die er niet op zit, ik download veel via torrents, hij kan de 30K connecties inderdaar waarmaken.
Ik haal ook het maximale uit mijn glasverbinding, ik haal 4,2 MB/sec up en down dus aan routeren gaat snel genoeg, waarschijnlijk is 100mbit ook geen probleem net zoals bij de D-link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273916

Dit topic gaat over een DLink router, geen sitecom, dus als je een probleem heb start je een eigen topic.

[ Voor 158% gewijzigd door Equator op 15-10-2008 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm die nieuwe firmware 1.21 is wel geining, securespot 2.0 is toegevoegd en sharepoint. Kan je USB printer en Usb drive gebruiken enzo, wel grappig.

(wat hebben de laaste 2 reacties trouwens te maken maken met de D-Link Dir-655??)

[ Voor 22% gewijzigd door SithWarrior op 04-10-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bedoel dat je dat met de nieuwe firmware een USB drive kunt aansluiten als netwerk drive?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ja sort of, je kan met tooltje van D-Link je USB stick / printer mounten onder je windows machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

De USB aansluiting was voorheen aleen geschikt voor WCN functionaliteit. Vanaf firmware 1.21 kun je er een USB schijf aanhangen of een printer of een 3G modem. Ik heb er een 7-ports (powered) usb hub aangehangen en kan nu zowel een USB schijf, een printer en nog 5 andere devices aanhangen.. Ze worden perfect individueel gezien op het netwerk m.b.v de SharePort utilty (Windows only).

[ Voor 0% gewijzigd door Edgarz op 07-10-2008 00:48 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Edgarz schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:35:
De USB aansluiting was voorheen aleen geschikt voor WCN functionaliteit. Vanaf firmware 1.21 kun je er een USB schijf aanhangen of een printer of een 3G modem. Ik heb er een 7-ports (powered) usb hub aangehangen en kan nu zowel een USB schijf, een printer en nog 5 andere devices aanhagen.. Ze worden perfect individueel gezien op het netwerk m.b.v de SharePort utilty (Windows only).
Ooo.. dat is heel interessant. Dus als ik er een usb-poortje aanhang, kan ik mijn beide printers er aan koppelen :P mmmm... Maar ik begrijp dat je daarvoor wel een tooltje moet laden dat alleen in windows werkt. Zal eens aan het experimenteren slaan als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-05 21:14

Sm0k3r

cough...cough...

Er zijn trouwens 2 verschillende 1.21 firmware versies in omloop.

De een met Securespot en zonder Securespot.

Ik raad iedereen aan deze te downloaden want er komt anders een extra load op het geheugen van jouw DIR-655.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ik heb deze router ook besteld en las hier toevallig dat het met de nieuwe firmware mogelijk wordt je printer aan te sluiten. werkt dit met elke usb printer, of is dit nog weer merkgebonden?
Het is usb over tcp/ip dus dat zou moeten lukken :P

Verder zie ik op de site van d-link dat ze 11 jaar garantie geven maar bij elke webwinkel staat 1~2 jaar? Iemand die hier wat opheldering in kan geven? :) in hun garantie policy staat dat alle N producten die verkocht worden in Europa 11 jaar garantie ontvangen.

[ Voor 20% gewijzigd door BastiaanN op 14-10-2008 22:18 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb de 655 ook al een tijdje.
maar wat me opvalt is dat het draadloos bereik onder G, geweldig slecht is...
De router staat in de meterkast (samen met modem) en op de 1ste verdieping staat een pc met een WiFi printer.
Daar valt de verbinding steeds weg en de printer heeft vaak slecht of matig (test voor draadloos netwerk).

Heb firmware 1.11EU HW versie: A3.
Ik zal morgen v1.21 van dlink.com ff proberen :)

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

KiPKaKDutcH schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:47:
Ik heb de 655 ook al een tijdje.
maar wat me opvalt is dat het draadloos bereik onder G, geweldig slecht is...
De router staat in de meterkast (samen met modem) en op de 1ste verdieping staat een pc met een WiFi printer.
Daar valt de verbinding steeds weg en de printer heeft vaak slecht of matig (test voor draadloos netwerk).

Heb firmware 1.11EU HW versie: A3.
Ik zal morgen v1.21 van dlink.com ff proberen :)
Opmerkelijk. Bij mij is juist het signaal veel beter geworden sinds ik deze router heb. Had hiervoor een Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ik heb ook super bereik met dat ding, vooral zinds die firmware 1.20 is het nog nimmer weg gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb de router net geupdate naar v1.21, gewoon via Tools -> Firmware (eerst wel ff de settings geëxporteert).
duurt 78sec... Firefox kan geen verbinding maken :?
Ik naar de router lopen, huh wtf, die 4 pc led gaan steeds knipperen. Doet nog wat vaags en reboot ofzo. en het rondje is weer rond.

wat tests: gewoon aan het net: ledaan: aan, 2de led: blinkt (normaal). niks aan de hand.
UTP kabel in de router (LAN) zelfde als hierboven.
kabel in de internet (WAN): flippen.

Ik wil wel ff een filmpje maken voor wie het niet snapt O-)

Nacht van de spanning gehad en kon weer op de webinterface komen :)
weer terug kunnen flashen naar 1.11EU en vandaar weer naar 1.20EU en hij werkt weer _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 19-10-2008 12:04 . Reden: typo ]

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:42

itarix

404 soul not found

Ik heb de Dlink Dir-655 ook.
Als router had ik heel vaak crashes met welke firmware dan ook (1.02 t/m 1.11eu getest)
Ergerde me er zoerg aan dat ik maar een goedkoop linksys routertje heb gekocht voor costum firmware.

Nu heb ik een usb printer die ik graag in een netwerk printer wil omtoveren.
En dat Dlink ding in de kast.
Dus heb firmware 1.21 geflashed en alle router dingen die ik uit kon zetten uitgezet.

Ik moet zeggen dat het usb gedeelte geweldig werkt!
Het is net alsof de all-in-one printer fisiek is aangesloten op mijn computer. Je kan alle functies gebruiken printen, kaartlezen, scannen.

De dlink software kun je zo instellen dat de printer automatisch verbonden wordt als er een document naar de printer gestuurt wordt.

Overgens moet ik er wel bij vertellen dat de eerste 2 uur dat ik de router probeerde te configureren de router iedere 65seconde crashde...
Ik hoop dat het nu goed blijft gaan (nu er niet daadwerkelijk data over de wan port heen gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Laatst online: 07-05 13:47
itarix schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 21:44:
Ik heb de Dlink Dir-655 ook.
Als router had ik heel vaak crashes met welke firmware dan ook (1.02 t/m 1.11eu getest)
Ergerde me er zoerg aan dat ik maar een goedkoop linksys routertje heb gekocht voor costum firmware.

knip

Overgens moet ik er wel bij vertellen dat de eerste 2 uur dat ik de router probeerde te configureren de router iedere 65seconde crashde...
Ik hoop dat het nu goed blijft gaan (nu er niet daadwerkelijk data over de wan port heen gaat)
Klinkt alsof je gewoon een hele brakke router geleverd hebt gekregen. Heb je wel eens geprobeerd garantie te krijgen en het apparaat op te sturen en om te ruilen?
Heb hier nu een paar maanden een DIR-655 en werkt perfect! Draait op 1.11EU, zie nog geen noodzaak alles up te graden, maar misschien dat die shareport toch wel interessant wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-05 22:49
Ik wil voor mijn nieuwbouwhuis ook de dir655 gaan aanschaffen. Ik moet dan ook een adapter in de pc zetten, want die heeft nog niets draadloos. Iemand suggesties voor wat goed werkt met de 655?

Dlink geeft op de site zelf aan de DWA-160 (USB) of DWA-552/DWA556 (PCI). Je kan ook een range lager gaan zitten met de DWA-140/DWA-142 (USB) of DWA-542 (PCI). Check de site: http://www.dlink.com/products/category.asp?cid=1&sec=0

Maakt de keuze tussen USB of PCI nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ja, zo een PCI (Express) kaartje heeft 3 losse antennes. Dus over het algemeen is de verbinding dan een stuk beter / stabieler bij wat meer afstand dan met zo een USB dongle.

Dus als het kan, gebruik ik altijd een intern kaartje ipv zo een usb dongle (ondanks dat zo een USB stick makkelijker overzetten is op andere pc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Via de router zelf is nu ook 1.20EU final binnen te halen.

Heb hem zelf al getest maar op een of andere manier heb ik wireless maar 7Mbit aan bandbreedte om te downloaden, terwijl er 130Mbit wordt aangegeven.

Bedraad geen probleem, gewoon de volle 60Mit download...

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Alles zuigt behalve 1.11EU, de 1.20EU is op wireless gebied net zo crappy als de 1.21 uit Amerika, hij geeft 130Mbps aan maar je donwload in reallife (bandbreedte) is maar 6 á 8 Mbits.

De 1.11EU geeft aan 102Mbps maar dmv 1.11 download ik met 40+ Mbps reallife.

Blijf 1.11EU, heb je dat nog niet download hem via deze link.

Eerst fabrieksinstellingen, dan firmware uploaden dan voor de zekerheid nog eenmaal fabrieks en dan kan je hem aanpassen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sm0k3r op 21-10-2008 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm wat raar toch dat het bij iedereen zo verschilt, ik gebruik die 1.21 uit de VS, en hij gaat echt als een speer bij mij.

Welke instellingen gebruik je als download? Dat maakt ook nog veel uit, security mode, mixed, B,G,N of deticated N etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf ook een DIR-655 ter vervanging van een Linksys WRT54G v2 die 'helaas' was overleden. Destijds de DIR-655 gekocht vanwege de GBIT poorten en N-wlan. Ik heb een A3 met 1.11EU ontvangen en mijn ervaringen waren de eerste maanden ronduit teleurstellend. Wegvallende / hele zwakke verbindingen terwijl de WRT54G juist prima functioneerde met als ontvangst goed / zeer goed op precies dezelfde plek. (Wat nu 5x sneller, 3 x verder!!)

FW 1.12 en 1.20 geprobeerd, maakte niets uit, met antennes en kanalen gespeeld, maakte ook niets uit. Op een gegeven moment maar de support line van Dlink gebeld en waarachtig kreeg ik iemand met verstand aan de lijn. Hij gaf ruiterlijk toe dat deze routers niet top functioneren met 2200BG, 2915BG en 3945ABG intel wlan-kaarten. Laat ik nu toevallig deze gebruiken (1x 2200BG en 2x 3945ABG). Heb tevens een 4965AGN in gebruik welke het wel goed deed!!). Hij zei echter wel dat de DIR-655 hetzelfde moest presteren als de WRT54G van 3,5 jaar oud met de intel kaarten. In mijn geval, ging dat helaas niet op!!

Hij raadde aan WPA (geen WPA2 ondanks hardware support!!!) te gebruiken en ipv het 'slimme' apparaat' een kanaal te laten kiezen, moest ik zelf zoeken welke goed functioneerde. (Verder natuurlijk nieuwste wlan drivers) Tevens functie op Mixed 802.11N en 802.11G gezet.
Ik draaide toen 1.20 en moest zeggen dat het al beter ging. Op aanraden van verscheidene mensen terug gegaan naar 1.11 en waarachtig, het signaal werd nog iets beter.

Het enige probleem dat bleef was dat 1 van de 3945ABG om de paar minuten bleef disconnecten. Dit probleem is sinds de laatste driver van intel van 28-8-08 (12.1.0.14) ook opgelost. Tevens geeft de DIR-655 sindsdien een beter bereik aan bij de 3945ABG kaarten. Heb tevens een Linksys G-usb dingetje, deze deed het vanaf het begin al prima. Net als de 4965AGN, deze connect op 117/130 MBIT met >85%.

Draaiende met 1.11EU, WPA only AES, N&G only, kanaal 11, mag ik eigenlijk niet meer klagen. Al had ik voor het geld persoonlijk wel 'iets' meer verwacht. Verder kan je toch verwachten dat een dergelijk (relatief duur) apparaat gewoon out of the box goed moet functioneren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

svdvlist2 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:24:
Draaiende met 1.11EU, WPA only AES, N&G only, kanaal 11, mag ik eigenlijk niet meer klagen. Al had ik voor het geld persoonlijk wel 'iets' meer verwacht. Verder kan je toch verwachten dat een dergelijk (relatief duur) apparaat gewoon out of the box goed moet functioneren!!
Wat ik opmerkelijk vind is dat het verbeterd is toen Intel zijn drivers verbeterde. Dus ligt het dan aan de dlink of aan intel? Natuurlijk heb jij de dlink als laatste gekocht, maar dat wil niet zeggen dat het spul niet goed is. Want een linksys heeft weer problemen met de meeste glasvezel verbindingen.. Je moet helaas wel wat onderzoek doen als je spul koopt, want sommige dingen verdragen elkaar niet erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

SithWarrior schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:36:
Hmm wat raar toch dat het bij iedereen zo verschilt, ik gebruik die 1.21 uit de VS, en hij gaat echt als een speer bij mij.

Welke instellingen gebruik je als download? Dat maakt ook nog veel uit, security mode, mixed, B,G,N of deticated N etc.
Alles, ik heb alle verschillende manieren getest, nu staat hij op G only want anders heb ik naar Router 130Mbps maar mijn reallife download (dus bijvoorbeeld download test) is maar 7Mbps.

Zowel op 1.20EU als op 1.21 final without securepoint weinig bandbreedte.

Nu op 1.11EU weer 32Mbps download snelheid van de 60Mbit down die ik heb, upload daarentegen is wel de volle 760KB op alle firmware versies, dus dat vind ik vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129161

Werkt die ook op ps3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

De DIR-655?

Is platform onafhankelijk, en als de PS3 over een wifi chip bezit dan werkt het gewoon, is simpelweg een vervanging van een kabel.

Wellicht niet op 300Mbits 802.11N snelheid (hangt van wifi chip af PS3) maar hoort gewoon te werken.

Ik heb mijn Wii keurig via WPA2 draadloos verbonden en heb hem ook bij een maat van me op de XBOX360 aan de praat gekregen dus zou niks kunnen bedenken waarom het niet zou gaan.

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste