3DDude schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:18:
[...]
Ik heb een Dir 655 i.c.m. Casema Maxi, ( 12mbit dus ) werkt prima hier , 1gbit lan , ik haal 300mbit wireless met een zepto 6625WD ( Atheros Ar5008X chipset van me wifi kaartje

) al met al super dingetje alleen jammer van de usb poort die je alleen kan gebruiken voor de wifi code ofzo maarjah, ik koop als het moet wel een keer een NAS ofzo.
Thanks, heb em inmiddels bij de Mediamarkt gehaald. Grappig dingetje, zeer uitgebreid qua instellingen en werkt perfect. Vindt em gevoelsmatig zelfs wat sneller dan de Linksys. Zal dat later even staven met wat usenet en lokaal (gigabit) transfer.
Heb alleen tot vannacht zitten vrouwenplasseren om mijn Dreambox sat-ontvanger er goed op te laten werken. En aangezien dat niet gelukt is heb ik toch maar ff de Linksys teruggehangen.
Mijn "probleem" met de DIR-655 zou eigenlijk helemaal geen probleem moeten zijn.
Ik moet voor het sharen met de Dreambox een portforwarding doen.
Appeltje eitje zou je zeggen... Op de DIR-655 netjes het ipadres van de Dreambox ingevuld, 12000 als port en TCP protocol, de rest staat standaard goed. Vinkje aangezet en rebooten (enige minpuntje aan de DIR-655 is dat continu rebooten

) Poort gaat echter niet open.
Uit pure ellende zelfs de virtual server optie geprobeerd... nakkes.
Verder staat de DIR-655 nog op standaard, dus geen fratsen met rules, DNS, etc etc alles staat goed.
De Linksys er weer op en spelen maar.
Heeft iemand een suggestie ?
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 1538 op 11-05-2008 12:03
]