Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb net geupgrade naar 1.21 zonder securespot vanaf 1.03. Mijn wireless sterkte is gezakt van 88% naar 42%. Misschien dat het wat met de amerikaanse versie te doen heeft, met 1.20EU heb je zeker geen mogelijkheid om je printer aan te sluiten, wel?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:21

Sm0k3r

cough...cough...

BastiaanN schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:33:
Ik heb net geupgrade naar 1.21 zonder securespot vanaf 1.03. Mijn wireless sterkte is gezakt van 88% naar 42%. Misschien dat het wat met de amerikaanse versie te doen heeft, met 1.20EU heb je zeker geen mogelijkheid om je printer aan te sluiten, wel?
Nee, 1.20EU niet nee, geen USB, maar dat hoort niet te kloppen dat je wifi sterkte zo erg is gedaald door 1.21.

Ik raadt gewoon 1.11EU aan als je die nog hebt, zo niet; check een paar posts terug met een klikbare link van mij.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik las net op forum dat er veel problemen kunnen ontstaan als je hem flashed en daarna restore configuration doet uit 1 die je hebt opgeslagen uit eerdere firmware versies.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:38
Hoi

Ik ben zo langzamerhand het overzicht een beetje kwijt.

Ik heb afgelopen week een Dir-655 gekocht, en dat is HW-versie A3 met FW 1.10EU
Zojuist heb ik gesproken met de D-Link helpdesk, en die zeggen dus dat het het beste is om alleen FW te flashen waarbij A3 in de beschrijving staat.

Dat zou dus betekenen dat A3_1.11b00 de laatste versie zou zijn, (of kan de A1_1.11b02 zoals in de link hierboven ook ?)
Het vreemde is echter, dat de router zelf aangeeft dat er een 1.20EU versie is, maar die is voor een A4

Sorry, maar ik kan echt niet meer volgen hoe het nou zit met die A versies, en welke FW nou wel of niet geschikt is voor mijn A3 1.10EU 8)7

BTW: het is niet de bedoeling om met amerikaanse FW's te gaan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
TifKag schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:41:
Hoi

Ik ben zo langzamerhand het overzicht een beetje kwijt.

Ik heb afgelopen week een Dir-655 gekocht, en dat is HW-versie A3 met FW 1.10EU
Zojuist heb ik gesproken met de D-Link helpdesk, en die zeggen dus dat het het beste is om alleen FW te flashen waarbij A3 in de beschrijving staat.

Dat zou dus betekenen dat A3_1.11b00 de laatste versie zou zijn, (of kan de A1_1.11b02 zoals in de link hierboven ook ?)
Het vreemde is echter, dat de router zelf aangeeft dat er een 1.20EU versie is, maar die is voor een A4

Sorry, maar ik kan echt niet meer volgen hoe het nou zit met die A versies, en welke FW nou wel of niet geschikt is voor mijn A3 1.10EU 8)7

BTW: het is niet de bedoeling om met amerikaanse FW's te gaan flashen.
Indien je met een amerikaanse firmware gaat flashen vervalt je recht op de 11 jarige garantie. Maar zodra de router aangeeft dat je bijvoorbeeld 1.20EU kan installeren zie ik het probleem niet. Mijn A3 versie draait prima op 1.20EU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:38
BastiaanN schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:49:
[...]
Indien je met een amerikaanse firmware gaat flashen vervalt je recht op de 11 jarige garantie. Maar zodra de router aangeeft dat je bijvoorbeeld 1.20EU kan installeren zie ik het probleem niet. Mijn A3 versie draait prima op 1.20EU :)
Je verhaal van die 1.20EU kan ik volgen, maar daar schijnt volgens het duitse forum toch nog wel wat problemen mee te zijn.

Nu is eigenlijk mijn vraag, kan ik het beste bij 1.10EU blijven (waar ik tot nu toe geen problemen mee heb) :?

Of is er een FW die nog beter presteert (en zo ja, welke FW dan?)
A3 1.11b00
A1 1.11b02
A3 1.12b00beta of b04beta

Ik wil dat nl graag weten, omdat teruggaan naar 1.10EU moeilijk wordt, want die heeft de helpdesk, naar eigen zeggen ook niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door TifKag op 28-10-2008 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

TifKag schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:35:
[...]

Je verhaal van die 1.20EU kan ik volgen, maar daar schijnt volgens het duitse forum toch nog wel wat problemen mee te zijn.

Nu is eigenlijk mijn vraag, kan ik het beste bij 1.10EU blijven (waar ik tot nu toe geen problemen mee heb) :?

Of is er een FW die nog beter presteert (en zo ja, welke FW dan?)
A3 1.11b00
A1 1.11b02
A3 1.12b00beta of b04beta

Ik wil dat nl graag weten, omdat teruggaan naar 1.10EU moeilijk wordt, want die heeft de helpdesk, naar eigen zeggen ook niet meer.
1.11EU is het stabielst, ik heb ook een A3 maar eerlijk gezegd maakt dat niet zoveel uit aangezien mensen met een A1 na het flashen van de firmware opeens een A3 hebben.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waar downloaden jullie de firmware (EU)? Op de Nederlands support site staat 1.03 als laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Exocet schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:10:
Waar downloaden jullie de firmware (EU)? Op de Nederlands support site staat 1.03 als laatste versie.
Je kan in de router de update binnenhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 19:48
Hmm, ben toch eens benieuwd. Vanavond goed testen maar gisteren na eerste installatie toch wel verrast dat mijn Belkin N router een signaalsterkte tss 100% en 80% gaf en deze D-link nu slechts max 65% geeft met terugval naar 45%. Ga eens wat klooien met de antennes en dan eventueel een downgrade doorvoeren om te kijken of de 1.11 idd beter is dan de 1.20 firmware

EDIT: Hoe zit dat trouwens met de beta firmware 1.21 ??? Volgens de forums is er geen onderscheid meer tussen de amerikaanse en europese versies (1.21). Klopt dit?

Anders heb ik wel interesse om mijn Printer en Harde schijf aan het apparaatje te hangen :)

[ Voor 26% gewijzigd door Ekfad op 13-11-2008 13:35 ]

• dirkjanvenemann
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 20:38
waar ik overigens wel van baal is dat ze 'm de dir655 genoemd hebben. ik ben namelijk trots op m'n naam en had liever gezen dat 'ie de dirk655 genoemd werd, of de dirk783 aangezien de 7 voor veen staat, en de combinatie 83 voor mann. dan zou het dus een dirkjanvenemann router zijn en ik ben oprecht van mening dat het de werking ten goede had gekomen en een werkelijke verbetering voor het internet was geweest. helaas is dlink hier niet in geslaagd en moet ik concluderen dat ze in de nabije toekomst nog maar eens een poging moeten wagen.

Healingftw :: Spyrol :: :: Ellainez :: Likecold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-12-2024

Edgarz

Tweako-active since1986

Ekfad schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:43:
Hmm, ben toch eens benieuwd. Vanavond goed testen maar gisteren na eerste installatie toch wel verrast dat mijn Belkin N router een signaalsterkte tss 100% en 80% gaf en deze D-link nu slechts max 65% geeft met terugval naar 45%. Ga eens wat klooien met de antennes en dan eventueel een downgrade doorvoeren om te kijken of de 1.11 idd beter is dan de 1.20 firmware

EDIT: Hoe zit dat trouwens met de beta firmware 1.21 ??? Volgens de forums is er geen onderscheid meer tussen de amerikaanse en europese versies (1.21). Klopt dit?

Anders heb ik wel interesse om mijn Printer en Harde schijf aan het apparaatje te hangen :)
Ik verwacht inderdaad dat er geen speciale EU versie meer komt. Ik draai avl vanaf 1.03 de US versie (nu 1.21) en dat gaat prima. 1.21 is al geen beta meer overigens. Er kunnen wel wat issues opduiken als je 1.21 gebruikt, maar bij mij werkt het als een zonnetje. Kijk voor de issues op: http://forum.dlink.com
M.b.t. de verbindingskwaliteit: het gaat erom wat er gemeten wordt :) . Bij vorige firmware was mijn connectie al snel 100%, met 1.21 80%. Snelheid is wel onveranderd en zeer stabiel. Is dus maar relatief.

En nieuwe Shareport functie in 1.21 werkt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248494

ik heb van Tiscali ooit de draadloze ADSL router Zyxel 2602HW gekocht, maar het draadloos bereik is slechts 1 verdieping en ik wil naar 2.

Ik wil alleen m’n draadloos bereik vergroten, met WIrelss-N. Kan dat met de D-Link DAP-1353/E (Wireless N Access Point)? Kan ik die gewoon eraan koppelen of moet ik een nieuw modem of router kopen?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Edgarz schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 00:47:
[...]

Ik verwacht inderdaad dat er geen speciale EU versie meer komt. Ik draai avl vanaf 1.03 de US versie (nu 1.21) en dat gaat prima. 1.21 is al geen beta meer overigens. Er kunnen wel wat issues opduiken als je 1.21 gebruikt, maar bij mij werkt het als een zonnetje. Kijk voor de issues op: http://forum.dlink.com
M.b.t. de verbindingskwaliteit: het gaat erom wat er gemeten wordt :) . Bij vorige firmware was mijn connectie al snel 100%, met 1.21 80%. Snelheid is wel onveranderd en zeer stabiel. Is dus maar relatief.

En nieuwe Shareport functie in 1.21 werkt fantastisch!
Ondertussen de stand van de antennes aangepast en terug op volledig bereik. Dat is dus in orde. Wat de issues betreft, ik heb op het forum reeds gekeken en wat is er dan precies bagger aan? Bij de vorige firmware waren er toch ook mensen met probs?

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-05 18:41
mensen,

Ik zie deze router voor 59 te koop inclusief verzending:

http://www.umpcshop.nl/pr...tm_medium=pricecomparison

dat kan toch haast niet? Momenteel wel uitverkocht overigens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107284

Loek Rots schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:29:
mensen,

Ik zie deze router voor 59 te koop inclusief verzending:

http://www.umpcshop.nl/pr...tm_medium=pricecomparison

dat kan toch haast niet? Momenteel wel uitverkocht overigens..
Hmmm... momenteel?! Ik lees anders 'nooit meer leverbaar' O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
hmm lekker is dat, gisteren kon ik nog een reminder laten versturen voor wanneer het artikel op voorraad kwam..

ik zal ze eens mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101258

de dir 655 is ideaal in combinatie met glasvezel 100mbit ik haal een continue verbinding van 12,5 MB's seconden dus idd 100 mbit
op www.glasvezel-info.nl kun je meer vindne ovfer routers en glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:28
Anoniem: 101258 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 13:30:
de dir 655 is ideaal in combinatie met glasvezel 100mbit ik haal een continue verbinding van 12,5 MB's seconden dus idd 100 mbit
op www.glasvezel-info.nl kun je meer vindne ovfer routers en glasvezel
SmallNetBuilder heeft dat ding getest en kwam op een WAN-to-LAN en andersom op zo'n 240Mb/s. Meer dan genoeg dus voor de snelste verbindingen die momenteel te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 24zeven
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-02 16:52
Anoniem: 248494 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 09:40:
ik heb van Tiscali ooit de draadloze ADSL router Zyxel 2602HW gekocht, maar het draadloos bereik is slechts 1 verdieping en ik wil naar 2.

Ik wil alleen m’n draadloos bereik vergroten, met WIrelss-N. Kan dat met de D-Link DAP-1353/E (Wireless N Access Point)? Kan ik die gewoon eraan koppelen of moet ik een nieuw modem of router kopen?

Thanks.
Heb je al een antwoord gevonden?... ik heb dezelfde modum zonder wlan, en wil ook upgraden. ik heb alleen geen flauw idee waar ik op moet letten.
als iemand aan staartje weet, zet het hier dan neer graag. ik heb nog niks kunnen vinden.
de router moet verbinding maken met telfort internet, een macbook (wifi n), mobiele harde schijf (via lan of usb) en een PC (via lan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-01-2021
Heeft iemand al een oplossing voor het probleem gevonden dat met firmware 1.21 niet meer mogelijk is upnp support uit te zetten? Vinkje kan uitgezet worden, router reboot (zoals voor alles O-) ) waarna na wat refresh gedoe enzo het vinkje weer mooi aanstaan. Maar die had ik toch net uitgezet :? Testen met andere browser, zelfde resultaat.

Ik heb behoorlijk de s*** van dit apparaat, voor alles moet ie rebooten, configuratie is ronduit moeizaam, buggy en default uit de doos werkt ie niet eens behoorlijk, omdat de oude firmware voor ronduit slechte lan-prestaties zorgt. Ook moet ik echt zoeken om uitgaand verkeer te filteren, gewoon netbios poortjes ook dicht zetten op uitgaande connecties is teveel gevraagd voor dit apparaat. Als ie nou 20 euro ofzo kostte ok.. maar in deze prijsklasse verwacht ik toch wel basis firewall functionaliteit.

Ik ga nu op zoek naar andere goede router, deze d-link raad ik van harte af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Zijn er meer mensen die de mening van basb delen? Ik ben eigenlijk van plan deze router aan te schaffen..

Een andere vraag, bij de dollarshops is de router voor 2 prijzen te koop. De goedkoopste heeft de volgende titel: D-Link DIR-655/DE Wireless N Gigabit Router (DE). Die toevoeging van de (DE) betekent dat het een duitse versie is? Wat heeft dat voor gevolgen?

Thnx voor reacties.

http://www.dollarshops.eu/product_info.php/products_id/29965

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
@Loek: Dat rebooten voor bijna elke wijzeging is wel irri.
bij MAC filtering moet je soms wel en soms niet rebooten als je een pc add :S
LAN prestaties zijn hier goed (11.7MB/s). draadloos valt bij mij tegen.
Ik draai op 1.20 ipv 1.21, me router was bijna dood door die firmware.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
Loek Rots schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 09:19:
Zijn er meer mensen die de mening van basb delen? Ik ben eigenlijk van plan deze router aan te schaffen..
Eigenlijk niet. Hij werkt bij mij gewoon goed met firmware 1.11EU. En daarvoor direct uit de doos was het niet slechter.

Dat je de DIR-655 voor vanalles moet rebooten is wat hinderlijk maar na een poosje heb je alle instellingen gehad en kom je nooit meer in de setup. Nadeel daarvan is dat je je rot zoekt als je eens een keer wat wilt aanpassen >:)

Wireless-n werkt hier met eem MacBook pro door het hele huis goed genoeg om een DVD van de server af te kunnen bekijken zonder haperingen. Hoewel er her en der ook een netwerkkabel ligt is het niet de moeite om die in de MacBook te pluggen.

LAN<>LAN haal ik max. 30-35 MB/sec maar dat is omdat de hardware in mijn servertje niet meer presteert. Maar ooit eens iperf gebruikt en dan haal ik over de kabel vrijwel 1 Gb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Ik heb nog een mooie review gevonden:

http://www.futurelooks.co...-n-gigabit-router-review/

Is het van belang om te kijken welke versie je aanschaft (EU of DE?)

• EvtK
Allright,

Hij staat inmiddels te pronken hier.. mooi apparaatje..

is er ergens een changelog bekend van de firmware versies. Staat nu 1.11EU op, kan naar 1.20EU...

edit: ik zie bij eigenschappen van draadloos netwerk van de laptop dat hij op 65 mbit gaat. Zit intel N wireless in..

Heb instellingen op WPA2 en n-only gezet.. zou dan toch 300 moeten zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door EvtK op 27-11-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb deze router ook sinds vorige week vrijdag, maar dat QoS werkt nog niet naar behoren vrees ik. Er woont bij ons een p2p-grootverbruiker in huis en dat is voor de rest ontzettend irritant. Ik dacht de eerste dagen dat QoS goed werkte, maar sinds gisteravond is internet weer ontzettend traag. Pagina's laden in enkele seconden, soms krijg je zelfs time-outs. Ik heb uit pure frustratie zijn hele IP met alle mogelijke poorten en protocollen al op prioriteit 255 gezet, maar nog blijft het traag (uiteraard alles teruggedraaid).

Kan dit nu aan het aantal verbindingen liggen die hij als max heeft ingesteld? Ik heb ergens gelezen dat dat ook erg vertragend werkt op internetverbindingen. We hebben deze DIR 655 bewust gekocht om hem te laten p2p'en en ons te laten browsen, maar op deze manier biedt hij weinig meerwaarde boven een goedkoper router van 3-4 tientjes :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Het aantal connecties is idd waarschijnlijk het probleem.
Je kan de snelheid wel knijpen maar bijvoorbeeld torrents maken gigantisch veel connecties dus dan loopt je router daarop vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:15

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Loek Rots schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:19:
Allright,

Hij staat inmiddels te pronken hier.. mooi apparaatje..

is er ergens een changelog bekend van de firmware versies. Staat nu 1.11EU op, kan naar 1.20EU...

edit: ik zie bij eigenschappen van draadloos netwerk van de laptop dat hij op 65 mbit gaat. Zit intel N wireless in..

Heb instellingen op WPA2 en n-only gezet.. zou dan toch 300 moeten zijn?
Die 300mbit is de MAX snelheid. Allerhande verstoringen zorgen voor de lagere waarden. De verzendsnelheid is in het algemeen ook niet hetzelfde als de ontvangstsnelheid. Het beste kun je in het modem kijken, of de RALINK UI gebruiken, die geeft beide snelheden aan...

Overigens heb ik zelf nu de nodige problemen met de laatste RALINK drivers: Internet doet het pas als ik meerdere malen "herstel verbinding" doe, en dan nog is de ontvangstsnelheid niet hoger dan 11Mbit, waar het voorheen toch wel 60-80Mbit was...

Ben bang dat ik dus naar een oudere driver zal moeten zoeken!
Grrrrrene schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:57:
Ik heb deze router ook sinds vorige week vrijdag, maar dat QoS werkt nog niet naar behoren vrees ik. Er woont bij ons een p2p-grootverbruiker in huis en dat is voor de rest ontzettend irritant. Ik dacht de eerste dagen dat QoS goed werkte, maar sinds gisteravond is internet weer ontzettend traag. Pagina's laden in enkele seconden, soms krijg je zelfs time-outs. Ik heb uit pure frustratie zijn hele IP met alle mogelijke poorten en protocollen al op prioriteit 255 gezet, maar nog blijft het traag (uiteraard alles teruggedraaid).

Kan dit nu aan het aantal verbindingen liggen die hij als max heeft ingesteld? Ik heb ergens gelezen dat dat ook erg vertragend werkt op internetverbindingen. We hebben deze DIR 655 bewust gekocht om hem te laten p2p'en en ons te laten browsen, maar op deze manier biedt hij weinig meerwaarde boven een goedkoper router van 3-4 tientjes :o
Een bekend probleem dat ik bij nog geen enkele router heb zien opgelost. Bij mij thuis wordt Soulseek veel gebruikt en tot nu toe is dat programma in staat om elk modem, hetzij binnen een uur, hetzij binnen een paar dagen volledig op te hangen...

Het probleem lijkt te maken te hebben met HOE je netwerk is ingedeeld (ADSL modem, Wifi Router, switches), dwz hoe de sessies geteld worden, maar ook hoe ingesteld staat hoe hij moet omgaan met de kwestie "vol": wachten, blokkeren, oudste sessie eruit knikkeren etc.

Die van mij staat op een schakelklok die ervoor zorgt dat-ie elke nacht een tijdje uitgaat en dan weer aan om het probleem grotendeels op te lossen...

[ Voor 24% gewijzigd door Mars Warrior op 02-12-2008 12:15 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

hmm voor soulseek weet ik het niet, maar hoop p2p progsels kunnen max aantal verbindingen limiten. Zo heb ik het bij mij thuis gedaan en crashed mijn 655 nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

SithWarrior schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:26:
hmm voor soulseek weet ik het niet, maar hoop p2p progsels kunnen max aantal verbindingen limiten. Zo heb ik het bij mij thuis gedaan en crashed mijn 655 nooit.
Aha. Je kunt bij Soulseek wel het max. aantal up/downloads instellen, maar dat zegt dus niks over het aantal verbindingen, en dat kun je niet instellen. Soulseek is hiervoor berucht overigens: 1000 of meer verbindingen per client is niks bijzonders heb ik gemerkt...

Vwb de DIR655: Het ding crashed niet bij mij, maar nieuwe verbindingen lukken dan niet meer. Bestaande verbindingen blijven gewoon doorlopen. Het uit/aanzetten lost het aantal openstaande verbindingen op!

Welke firmware versie gebruik jij overigens? Want ik loop nog hopeloos achter (FW v1.03)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SithWarrior schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:26:
En wat is de limiet op het aantal verbindingen bij jou nu? Desnoods stapt hij maar over op een andere client, maar dit kan zo echt niet meer :( Vandaag werd ik weer gebeld door de winkelier bij ons beneden (die meedoet op onze verbinding): hij kan niks op internet, want alles is traag. Ik zit nu zelf op werk, anders zou ik onze p2p-vriend er ff op aanspreken, maar dat mag de winkelier nu dus zelf doen :P

Anyway: als het aantal verbindingen terug te brengen is naar een redelijk aantal (10? 50? 100? 500? Ik heb werkelijk geen idee), zou dat misschien ook een oplossing kunnen zijn :)

Ik heb er trouwens 1.20EU op staan, maar als ik de verhalen zo hoor kan ik beter terug gaan naar 1.11, omdat daar de minste bugs in schijnen te zitten. Als de connecties van bittorrent te limiteren zijn denk ik dat ik bij 1.20 blijf, anders neem ik de moeite nog wel om te downgraden :)

[ Voor 14% gewijzigd door Grrrrrene op 02-12-2008 13:35 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik moet zeggen dat ik sinds v1.20 veel minder last heb van het connecties probleem. Het lijkt net of m'n router sindsdien veel meer connecties kan afhandelen. :) Het is het proberen waard in ieder geval.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

Heb gisteren firmware geupgrade van v1.02 naar 1.11EU en moet zeggen dat het ding beter loopt...
Verder op de clients 1 versie teruggegaan van de RALINK driver package en ik zit weer op echte N snelheden:
- Ontvangsverbinding weer 300/270MBit ipv 130/80MBit
- Verzendverbinding weer 216/180MBit ipv 11MBit

Wat er dus mis is met de laatste client drivers voor XP is me niet duidelijk. Kan ook niks vinden hierover maar bij mij maken ze er dus een zooitje van ;-)

Ben wel benieuwd of 1.11EU de Soulseek problemen minder maakt, want ik had natuurlijk wel een heel bejaarde firmware versie nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Laatst online: 17-05 13:25
--MeAngry-- schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:37:
Ik moet zeggen dat ik sinds v1.20 veel minder last heb van het connecties probleem. Het lijkt net of m'n router sindsdien veel meer connecties kan afhandelen. :) Het is het proberen waard in ieder geval.
En van welke ben je dan geupgrade? 1.11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88064

Werkt de usb (met printer of HD) ook op een mac of is het echt alleen maar via windows te benaderen??
Laat maar heb het al gevonden werkt dus alleen nog op windows, slechte zaak :(

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 88064 op 06-12-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Grrrrrene schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 13:34:
[...]

Ik heb er trouwens 1.20EU op staan, maar als ik de verhalen zo hoor kan ik beter terug gaan naar 1.11, omdat daar de minste bugs in schijnen te zitten. Als de connecties van bittorrent te limiteren zijn denk ik dat ik bij 1.20 blijf, anders neem ik de moeite nog wel om te downgraden :)
Ik draai al tijden 1.21 en ondervindt hier geen problemen mee. Vooral de Shareport functie bevalt mij goed.
Sommigen hebben inderdaad problemen, maar veel daarvan zijn m.i. te wijten aan gebrekkige kennis van wireless configuratie (instellingen met DHCP, NAT en antenne richten). Port Forwarding schijnt niet goed te werken in 1.21, alhoewel bij mij dat ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Hebben jullie deze recente review op hardware.info al gezien?

Sinds gisteren heb ik ook een DIR-655 in huis :) A3 met 1.11EU erop.

Ik haal een stabiele snelheid van 48mbit (6 MB/s) tussen mijn Game_PC -> HTPC (dus LAN -> WLAN). Dit is over een afstand van 5 meter met een gipswandje ertussen. Sterkte ontvangst op 100%
Is dit een goede WLAN-snelheid, aangezien mijn PC-hardware geen bottelneck zou moeten zijn? Want ik lees in de reviews (waaronder de bovengenoemde) dat je wireless gemiddeld 70-80mbit hoort te halen.

Op beide PCs staat XP Pro met SP3.
Adapter DWA-556 heeft een vrij recente driver (maar niet de laatste 2.10b02).

Instellingen DIR-655:
  • n/g netwerk (wegens laptop en N95 met g-adapters, maar op "n only" geen verschil in snelheid; ook dan een vermelding van 130mbps netwerk)
  • Channel - Auto (staat nu op 6)
  • 20 Mhz (dus geen Auto 20/40Mhz)
  • Speed - Best (ik kan anders apart kiezen voor 130 [270] icm n-only network, maar ook dan heb ik een vermelding van 130mbps.
  • WPA only
  • WPA2 met AES
Instellingen DWA-556 (PCIe):
  • WPA only
  • WPA2 met AES
  • verder geen andere belangrijke instellingen kunnen vinden in de D-Link Connect Client
In de omgeving vang ik nog 8 WLAN-netwerken van de buren op met signaalsterktes tot 50%.

Hoe krijg ik de snelheidsaanduiding van 130mbps op 300mbps? Met nieuwe firmware en/of drivers, of blijft ook dan mijn snelheid 48mbit, ook al staat er dan 300 mbps in de systray?

[ Voor 3% gewijzigd door sl1200 op 09-12-2008 11:15 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:28
de 40 mhz kanaalbreedte lijkt me een vereiste. laat je de router zelf kanalen kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

redfox314 schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 15:52:
de 40 mhz kanaalbreedte lijkt me een vereiste. laat je de router zelf kanalen kiezen?
Je hebt gelijk: toen ik in de router de instelling naar Auto 20/40 Mhz veranderde, kreeg ik wel de vermelding 300mbps in mijn PC. Desalnittemin blijft mijn WLAN-snelheid tegen 50mbit. Halen jullie dat ook, of veel meer?

Router kiest de kanalen zelf (zie mijn vorige post).

[ Voor 6% gewijzigd door sl1200 op 10-12-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ik heb ookal een tijd een DIR-655 en hij bevalt momenteel erg goed! Ik heb vanaf toen ik hem net had (FW: 1.03 of 1.02 weet niet meer precies) alle opvolgende firmwares gehad maar na verloop van tijd kwamen er altijd wel op de 1 of andere manier verbindingsproblemen.

Totdat ik dus firmware 1.11EU installeerde, sindsdien heb ik geen verbindingsproblemen meer!! Ik durf makkelijk te beweren dat dit de meest stabiele firmware is (tot nu toe) voor alle (europese) DIR-655's :)

Het enige probleem dat ik nog heb is dat ik op m'n Macbook maar een 130Mb verbinding heb (en ja ik heb al de router instelling op ''Auto 20/40 Mhz'' staan en heb hem ookal op ''alleen wireless N en G'' gezet zonder resultaat).

Het rare is dus dat ik onder Bootcamp (Windows XP) dus wel altijd een volle 300Mb verbinding had!!
Hebben jullie mischien nog dingen die ik kan proberen om de 300Mb te krijgen?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Past deze antenne op de DIR-655?
Gebruik nu G en N. 1pc is N, de laptops zijn G. Ik vind het te duur om daarvoor een xpresscard te halen.
Ik wil die antenne gebruiken om het bereik een beetje op te krikken. zodat ik buiten en in speelkamer kan zitten. Wat nu niet kan :( met vorige router wel :\
Moet ik ze dan alle 3 vervangen of kan 1 ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woody1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-04-2019
Heeft iemand al ervaring met deze Firmware versie: DIR655A4_FW121EUb05.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
woody1 schreef op woensdag 31 december 2008 @ 00:19:
Heeft iemand al ervaring met deze Firmware versie: DIR655A4_FW121EUb05.bin
Nee, morgen denk ik ;)
Zonet ff firmware check, naar nieuwe versies. Kreeg dus melding dat er een nieuwe was. Die dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:28
KiPKaKDutcH schreef op zondag 28 december 2008 @ 20:36:
Past deze antenne op de DIR-655?
Gebruik nu G en N. 1pc is N, de laptops zijn G. Ik vind het te duur om daarvoor een xpresscard te halen.
Ik wil die antenne gebruiken om het bereik een beetje op te krikken. zodat ik buiten en in speelkamer kan zitten. Wat nu niet kan :( met vorige router wel :\
Moet ik ze dan alle 3 vervangen of kan 1 ook?
Ik denk dat je ze sowieso alledrie moet vervangen omdat je anders de antenna diversity verstoort. Ik meen mij te herinneren dat die er vanuit gaat dat alle antennes dezelfde gain hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
fractal schreef op zondag 23 november 2008 @ 08:26:
[...]
LAN<>LAN haal ik max. 30-35 MB/sec maar dat is omdat de hardware in mijn servertje niet meer presteert. Maar ooit eens iperf gebruikt en dan haal ik over de kabel vrijwel 1 Gb/s
Ik heb vandaag ook een Dir-655 gehaald echter ik kom op een LAN<>LAN niet verder dan 12,2 MB/s bij het kopiëren van geripte DVD's van HDD naar NAS.

Het gaat om de volgende configuratie:
  • GA-E7AUM-DS2H (NVIDIA GeForce 9400 chipset, Realtek 8211CL chip (10/100/1000 Mbit), Vista SP1)
  • DIR-655 (firmware 1.21EU)
  • D-Link DNS-323 NAS (firmware 1.06)
Kabels zijn CAT6 en maximaal 3 mtr.

Suggesties ?

ps shareport werkt trouwens prima met het printen zowel draadloos als op vast aangesloten pc's.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

De Dlink NAS is geen snelheidswonder, maar zou in principe iets meer aan moeten kunnen. Aan de Dlink router zal het niet liggen.
Realtek LAN is nou ook niet echt een super chipset, zal wel onboard zitten? Recente drivers zijn een 'must' natuurlijk :)

Mijn suggestie zou zijn om:
1. een lossi PCI Gb NIC te halen (€25 voor een Intel)
2. Met een andere PC of laptop de overdrachtssnelheid te testen.

Meer info? D-link forum: http://forums.dlink.com/index.php

[ Voor 7% gewijzigd door Edgarz op 03-01-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fractal
jschoorl2 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 00:25:
[...]

Ik heb vandaag ook een Dir-655 gehaald echter ik kom op een LAN<>LAN niet verder dan 12,2 MB/s bij het kopiëren van geripte DVD's van HDD naar NAS.

Het gaat om de volgende configuratie:
  • GA-E7AUM-DS2H (NVIDIA GeForce 9400 chipset, Realtek 8211CL chip (10/100/1000 Mbit), Vista SP1)
  • DIR-655 (firmware 1.21EU)
  • D-Link DNS-323 NAS (firmware 1.06)
Kabels zijn CAT6 en maximaal 3 mtr.

Suggesties ?

ps shareport werkt trouwens prima met het printen zowel draadloos als op vast aangesloten pc's.
Die NAS ken ik niet dus ik heb geen idee hoe snel die kan zijn in de praktijk. En dat is wat anders dan specs op papier >:)

Die Realtek is niet het beste maar als de processor belasting niet idioot hoog is tijdens een file transfer dan mag dat de beperking ook niet zijn.

Mijn kabels zijn zelf geknepen (wel met goed spul) en zeker 15 meter lang dus die 3 meter zullen de doorvoer niet beperken.

Maar... om de doorvoer op peil te krijgen heb ik op de netwerkkaart in mijn server (een "oud" Asus bord met een 1.8 GHz P4 met een 82541PI Gigabit Ethernet Controller en Ubunto erop) jumbo packets ingeschakeld. En dat scheelde een heleboel! Bij de DIR-655 kun je dat nergens inschakelen maar hij kan er wel mee overweg.

Als je de kans heb zou ik met 2 PC's ( of Mac's <g>) en Iperf (Wikipedia: Iperf) testen waar de bottleneck zit. Met Iperf en tussen mijn P5K SE met Vista en een iMac Pro haalde ik met jumbo packets vrijwel 1 Gbit en zonder jumbo packets veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Dit zijn de transfer rates van de Dlink NAS uit een test:

OZone Write - Gigabit LAN (kByte/s) 11407
IOZone ReWrite - Gigabit LAN (kByte/s) 24502
IOZone Read - Gigabit LAN (kByte/s) 15500
IOZone ReRead - Gigabit LAN (kByte/s) 15537

Bron: PCMWeb, http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1971

Zoals je ziet klopt de schrijfsnelheid (Write) die je haalt wel aardig met de meetresultaten. De uiteindelijke ethernet prestaties hangen af van de processor in de Dlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:44
@everyone. Oke thanks, dan is de bottleneck dus de NAS DNS-323 en zit hij gewoon op zijn maximum. Heb nog een tread uitstaan in het dlink forum eens kijken of daar nog wat uit komt.

PC LAN <> PC LAN geeft een 30 MB/s

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:19

painkill

Pain(k)(ill)

Hallo,

Ik heb hem sinds vandaag, alles werkt, behalve het internet.
Ik krijg hem maar niet ingesteld met @home (ziggo)
Alles heb ik al geprobeerd, zelfs de complete instellingen overnemen van de oude router, werkt niet.
Local werkt alles ook draadloos, alleen verbinding met internet wil hij maar niet maken, ik kan zelfs op de modem komen via de computer, daar ligt het dus niet aan, het is denk ik puur de instellingen, maar wat?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Ik ken Ziggo apparatuur niet, maar heb je het modem van Ziggo wel ingesteld op de aanwezigheid van een nieuwe router (ander subnet om dubbel DHCP te voorkomen etc) ? Ook wel aardig aandachtspunt: hoe verkrijgt de Dlink het IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Automatisch, maar als ik static goed instel werkt het ook niet, en de modem heb ik inderdaad nog niet ingesteld.
En trouwens ik kon alleen op mijn oude router op de modem, met de nieuwe nu niet meer.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

painkill schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:32:
ik kan zelfs op de modem komen via de computer, daar ligt het dus niet aan, het is denk ik puur de instellingen, maar wat?
Ik dacht dat je dat juist wel kon...

Probeer het volgende: Ziggo modem even uitzetten en na 30 sec weer aanzetten. Dlink IP verkrijgen op auto zetten en kijken of dit werkt. Heb bij mijn ouders een week geleden een nieuwe PC (met een nieuwe NIC) geplaatst en toen wilde er pas contact komen na een paar keer aan/uitschakelen van Ziggo modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Ok, ik had hem in ieder geval al gereset, maar na nog een paar keer proberen werkt het nu goed ;)

In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Omdat er gedeelde gevoelens zijn over deze router hier mijn bevindingen na een paar uur.

Instellen gaat soms makkelijk, meestal hoef je niet eens iets te rebooten, de cd werkt niet, internet werkt wel gewoon, maar die cd tutorial blijft maar volhouden dat het niet goed werkt.

Het bereik/snelheid:

Met G na 6 muren 1 balkje, nu een stuk of 4 en ik haal ik makkelijk mijn volledige snelheid van internet (5 mb/s), en na 2 muren is het nog volledig of 90%.
Extern Bureaublad is nog nooit zo soepel geweest, het is nu net alsof je op je eigen computer werkt, en niet weer dat stap voor stap laden wat ik eerst had.
Ik heb al snelheden gehad van 4 MB/s van lan naar wan (ik weet het, dit is zeer laag voor N, maar dit was met de verkeerde instellingen, de snelheden nu ga ik posten in een edit.)

Dus in het algemeen kun je wel stellen dat de overstap van G naar N een goede was geweest, voor het eerst in het hele huis goed internet

ps. deze heeft de 1.20EU firmware

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Tip: als deze firmware goed bij je werkt: niet veranderen naar 1.21. De 1.20 versie heeft ook wat bugs, maar als je die functionaliteit niet gebruikt is er niets aan de hand. Veel mensen hebben issues met 1.21, alhoewel alle firmwares bij mij als een zonnetje werken. Misschien heb ik die ene goede machine... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Ik heb zojuist een update uitgevoerd naar 1.21 omdat ik graag gebruik wilde maken van de shareportfunctie. Ik heb nog geen problemen ondervonden met connecties etc, werkt op het eerste oog even goed als in 1.20. Die shareport functie is wel echt briljant hoor... tjonge wat een toegevoegde waarde van deze router. Straks het printertje in de meterkast en dan vanaf alle pc's lekker printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Loek Rots schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:40:
Ik heb zojuist een update uitgevoerd naar 1.21 omdat ik graag gebruik wilde maken van de shareportfunctie. Ik heb nog geen problemen ondervonden met connecties etc, werkt op het eerste oog even goed als in 1.20. Die shareport functie is wel echt briljant hoor... tjonge wat een toegevoegde waarde van deze router. Straks het printertje in de meterkast en dan vanaf alle pc's lekker printen.
Ook ik heb gisterenavond maar de gok genomen en de nieuwe 1.21EU versie in mijn router geflashed. Ik heb A3 hardware revisie en ben van firmware 1.11EU gegaan. Ook ik merk op het eerste oog geen problemen met deze firmware.

Waar ik echter wel problemen mee heb, is de SharePort Utility en mijn printer Epson Stylus DX 8450. Ik heb namelijk last van veel disconnects. Printer wordt herkend door mijn PC met SharePort, ik klik op Connect, Utility geeft aan dat de printer In Use is, maar even later disconnect hij vanzelf en weer even later wordt de printer gedetecteerd.

Ik heb een paar keer de kans gehad om te proberen te printen terwijl de SharePort Utility aangaf dat mijn PC de printer In Use had, maar ik kon niets afdrukken (communicatiefout). Ook de cartridges Status Monitor laat geen inktniveaus zien. Printer werkt OK wanneer die rechtstreeks is aangesloten op de PC.

Zo ben ik te werk gegaan met de installatie:

Quick & dirty way
  1. printersftware was al geinstalleerd op deze PC met XP Pro SP3 (met laatste Windows Updates)
  2. shareport geinstalleerd
  3. printer aangesloten op de router
  4. printer wordt gedetecteerd
  5. connect de printer in de utility
Helaas constant disconnects en re-connects, en de printer werkt niet. Daarom heb ik geprobeerd te installeren via de methode...

Volgens de SharePort handleiding
  1. printersoftware deinstalleren
  2. shareport installeren
  3. printer aansluiten op de router
  4. printer wordt gedetecteerd (waiting for connection)
  5. manage device
  6. start ernaast de installatie van de printerdriver die op de Epson CD zit
  7. wanneer gevraagd om printer aan te sluiten, in SharePort Utility op Next klikken
  8. SharePort scherm gaat automatisch 1 stap verder en zegt dat mijn Epson Stylus DX8450 is geinstalleerd.
    (de detectie van de printer door de printerdriver installatiescherm blijft hierbij echter nog steeds zoeken naar de printer)
  9. in shareport de Epson printer aanvinken als device om te auto-connecten en als MFP (mulitfunctional printer) te gebruiken. Het deel van de installatie binnen SharePort lijkt goed te zijn gegaan! Ik zie ook een systray icoontje van mijn Epson printer.
  10. printerdriver installatiescherm blijft ondertussen nog steeds zoeken naar de printer, terwijl het de bedoeling is (denk ik) dat het de printer via de SharePort (dus virtuele USB poort) detecteert en automatisch installeert. Daarom heb ik de printer maar handmatig toegewezen aan de Virtuele USB poort en installatie afgerond.
Ik zie nu echter 2 Epson printers geinstalleerd (met 2 systray icoontjes). Disconnects blijven plaatsvinden. Beide printers werken niet. Verwijderen van 1 van de 2 printers verhelpt het probleem niet.

Hoe hebben jullie je printer in gebruik genomen met de SharePort??? Ik weet dat er tweakers hier zijn met een Epson printer die wel via SharePort werkt. Op forum.dlink.com heb ik geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Ik heb op zowel de laptop als werkstation jouw quick en dirty methode gedaan. Werkt in eerste instantie erg goed.

Gisteravond had ik ineens wel een communicatiefout op de laptop. Hij was zelf op 'onderbroken' gaan staan, maar dat kon ik niet wijzigen (grijs). Heb ik uiteindelijk gefixed door de printer te verwijderen, usbstekker uit de router en weer erin. Daarna installeerde hij de printer weer.

Vanochtend bij het opstarten van het werkstation bleef het bolletje rood, ik heb er verder nog niet naar gekeken, maar zal dat vanavond even doen.

Als het werkt is het briljant, maar het staat pas in de kinderschoenen denk ik.

Edit: ik heb er een topic over geopend, had er weer last van:

http://forums.dlink.com/index.php?topic=3612.0

[ Voor 8% gewijzigd door EvtK op 08-01-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Nieuwe Beta firmware(1.21b11_beta02) beschikkbaar die de DNS relay issue oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm ik had 1.22 er al op geflashed (die heeft vorige week 4 dagen online gestaan) voor ze hem weer van site hadden afgeknalt.

Voor de gene met die Shareport Utility, er is een nieuwe versie 1.14 van online gezet op de site van dlink. Misschien helpt het iets :)

[ Voor 35% gewijzigd door SithWarrior op 27-01-2009 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

SithWarrior schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 08:36:
Hmm ik had 1.22 er al op geflashed (die heeft vorige week 4 dagen online gestaan) voor ze hem weer van site hadden afgeknalt.

Voor de gene met die Shareport Utility, er is een nieuwe versie 1.14 van online gezet op de site van dlink. Misschien helpt het iets :)
heb je een probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Hij wsl. niet, maar ik wel (zie 4 posts terug). Ik heb het probleem maar omzeild door mijn printer op mijn 24/7 download bak aan te sluiten en deze te sharen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

sl1200 schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 11:31:
[...]

Hij wsl. niet, maar ik wel (zie 4 posts terug). Ik heb het probleem maar omzeild door mijn printer op mijn 24/7 download bak aan te sluiten en deze te sharen.
Vreemd dat ik je post op dink niet gezien heb. Alle printer issues zijn tot op heden opgelost.

Post hier of op Dlink forum (655 thread) even je log. Als het echte disconnects zijn dan is de client disconnnect zichtbaar, als het een disconnect van alleen Shareport is dan zie je die dus niet. Ieder van deze symptomen heeft een andere oplossing. Dus posten maar die logs.

PS: Mijn Dlink alias is Eddiez. Kan zijn dat ik ooit eens bot heb gereageerd, maar daar moet je maar even overheen stappen. Als je de posting rules van tweakers gewend bent dan lukt dat wel ;)

Anoniem: 3979

Zijn er meerdere 655 versies? Want de prijzen in de pricewatch verschillen wel erg veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De goedkope versie is meestal de Duitse (DE-) versie. Echter geldt dat alleen voor de boekjes die erbij zitten, op de cd staat gewoon (mede) de Engelse handleiding. Software en de router zelf zijn gewoon Engels (EU firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Dat is niet het enige veschil.

Er zijn meerdere versies namelijk A1,A2,A3 en A4 en er zijn wel zeker verschillen. Degene die nu verkocht worden zijn allemaal A4, of het moet oude voorraad zijn, en dat zijn dan waarschijnlijk oudere versies.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01-2024
painkill schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 20:16:
Dat is niet het enige veschil.

Er zijn meerdere versies namelijk A1,A2,A3 en A4 en er zijn wel zeker verschillen. Degene die nu verkocht worden zijn allemaal A4, of het moet oude voorraad zijn, en dat zijn dan waarschijnlijk oudere versies.
Is dit iets wat ik kan vragen via de mail aan de betreffende online shop? Staat dit op de doos of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Staat op de doos.

Attentiepunten:
* er wil soms nog wel eens een 'refurbished' exemplaar aangeboden worden in een verkeerde doos.
* De A4 versie van de router heeft een vernieuwde 'radio' (type/merk), de firmware (1.21) functioneert nog niet optimaal met deze versie en is niet downgradable naar de goed werkende versie 1.11 (door het andere type radio)
* Verschillen tussen A1<=>A2: andere LED-jes aan voorzijde
* Verschillen A1-A2 <=> A3: verschillende switch onderdeel (Vitesse <=> Realtek)

Als je kunt kiezen zou ik voor een A1/A2 gaan :-) Werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Vanaf A3 zijn de 655 modelen ook D-Link Green Verified Product. (Hij gebruikt dus minder stroom)

http://www.dlink.com/corp...t/dlink-green-technology/

Voor meer verschillen kun je ook hier lezen trouwens: http://www.smallnetbuilde...k=view&id=30726&Itemid=96

[ Voor 41% gewijzigd door SithWarrior op 17-02-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Iemand ervaring met het feit dat het invoeren van een port-range voor portforwarding niet werkt?

Ik was aan het klooien met de instellingen voor emule en had voor een udp forward twee poorten opgegeven in de zin van: xxxx, xxxx

Telkens gaf die portchecker van emule aan dat de tweede port het niet deed. Toen heb ik beide poorten los ingevoerd en deed ie het wel!

1.21 A3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
@Loek: de Port Forwarding werkt hier ook niet altijd. soms wel :S Ik heb geen zin om te rebooten dan gaan ze soms wel open... De Virtual Server werkt wel zonder reboot, alleen daar vraagt hij ook...

Is het iemand ook al opgevallen dat die website filter niet werkt? Mijn moeder heeft liever niet dat me broertje op runescape en habbo zit. Dus dat ingevoerd @ filter, maar op elke pc in het huis kun je er nog gewoon op :S
Er stond ook iets over die Acces Control, dat heb ik ook ingevuld, samen met die pc's die hij moet blocken, maar toch kunnen ze erop :/

ook v1.21EU A3, Wil best wel ff bellen naar de D-Link helpdesk, maar geen ervaring nog daar.

[ Voor 0% gewijzigd door KiPKaKDutcH op 20-02-2009 13:57 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Je kan altijd nog om het te omzeilen, open dns gebruiken, daar kan je ook domeinen en websites blockeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Hier iemand die me kan helpen met mijn port-forward ftp probleem?

Dlink DIR-655, ftp porten forwarden lukt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Ja, da's inderdaad een raar probleem. Ik heb de ftp verbinding nu via "virtual server" geconfigureerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.baspiepers.nl/images/screenshot-1-thumb.jpg

Overigens kan ik nu slechts beperkt verbinden. Sommige mensen kunnen wel verbinden en sommige mensen niet. Waar dat aan ligt weet ik nog niet. Vanuit het werk kan ik bijvoorbeeld ook nog niet verbinden. De ftp server is een proftp server met ClarkConnect distro.

[ Voor 14% gewijzigd door LordSpud op 21-02-2009 12:21 . Reden: Thumbnail toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Laatst online: 04-05 11:08

babybox

Win7

ik zit sterk na te denken om deze router aan te schaffen

maar ik heb nog aantal vragen vooraf, misschien dat iemand die kan beantwoorden

1. wat ik zie is dat er verschillende versies zijn/waren van A1 t/m4 , worden deze allemaal nog verkocht?
moet ik daar nog bij opletten bij de aanschaf?

2. Er zijn blijkbaar enorme prijsverschillen tussen de routers, zegt dat nog iets over bepaalde subversies of kwaliteiten
http://www.kieskeurig.nl/...it-router/prijzen/179365/

ik zie dat redcoon bijvoorbeeld het goedkoopst is

3. zit er bij de router standaard ook de usb-stick, zonee welke valt dan aan te raden als combinatie bij de dir 655 ?

4. Is het voor UPC internet bijvoorbeeld plug and play / simple install?

[ Voor 3% gewijzigd door babybox op 25-02-2009 19:03 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

1 & 2 lees is terug door topic heen, zo groot is het niet.

3 Nee geen USB stick er bij en maakt niks uit je kan er alles in proppen kwa usb stick.

4 Ja, even wizzard doorlopen en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

SithWarrior schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:44:
1 & 2 lees is terug door topic heen, zo groot is het niet.

3 Nee geen USB stick er bij en maakt niks uit je kan er alles in proppen kwa usb stick.

4 Ja, even wizzard doorlopen en klaar is kees.
dank voor de antwoorden op 3 en 4

maar bij 1 en 2 blijft de onduidelijkheid

Staat op de doos.

Attentiepunten:
* er wil soms nog wel eens een 'refurbished' exemplaar aangeboden worden in een verkeerde doos.
* De A4 versie van de router heeft een vernieuwde 'radio' (type/merk), de firmware (1.21) functioneert nog niet optimaal met deze versie en is niet downgradable naar de goed werkende versie 1.11 (door het andere type radio)
* Verschillen A1-A2 <=> A3: verschillende switch onderdeel (Vitesse <=> Realtek)

[/quote]
staat op de doos.

Attentiepunten:

de een spreekt zich uit voor a4, de ander voor a1 a2, wat is nu wijsheid?

als ik het bij een webshop koop, weet je echt niet welke je krijgt a1-4

Firefox - Iphone

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Het staat op de doos, dus ik zou gewoon een mailtje sturen of bellen met de webshop. Of is dat een hele gekke suggestie?

M.b.t. de USB stick/wifi: aangeraden wordt om een Dlink te nemen. Voor ieder merk geldt dat die samenwerking in ieder geval getest is. Wat niet wil zeggen dat ander minder werken natuurlijk.

[ Voor 44% gewijzigd door Edgarz op 26-02-2009 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 23:18
babybox schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:02:
ik zit sterk na te denken om deze router aan te schaffen

maar ik heb nog aantal vragen vooraf, misschien dat iemand die kan beantwoorden

1. wat ik zie is dat er verschillende versies zijn/waren van A1 t/m4 , worden deze allemaal nog verkocht?
moet ik daar nog bij opletten bij de aanschaf?

2. Er zijn blijkbaar enorme prijsverschillen tussen de routers, zegt dat nog iets over bepaalde subversies of kwaliteiten
http://www.kieskeurig.nl/...it-router/prijzen/179365/

ik zie dat redcoon bijvoorbeeld het goedkoopst is

3. zit er bij de router standaard ook de usb-stick, zonee welke valt dan aan te raden als combinatie bij de dir 655 ?

4. Is het voor UPC internet bijvoorbeeld plug and play / simple install?
Na heel veel gelezen te hebben over de DIR-655, waaronder ook minder positieve verhalen, heb ik 2 weken geleden er een besteld bij Redcoon en vorige week binnen gekregen. Hiermee vervang ik mijn US Robotics router, die problemen gaf met Vista.

Redcoon levert deze router voor ca. € 85, maar het is wel een duitse (DE) versie. Maar dat zie je alleen aan de doos en handleiding, de router zelf is multi language. Ik heb een A3 versie ontvangen en die werkt nu met de laatste firmware (1.21b05). Ik moet zeggen, na wat problemen (met Vista :( ) werkt het nu echt SUPER ! De opbouw van webpagina's gaat op mijn laptop (met 54G) nu echt in een oogwenk en op de Medion S2210 van mijn vriendin nog sneller (150 Mbps).

Bevindingen

Installatie
De wizard werkt op zich goed en eenvoudig, maar je moet wel de handleiding exact volgen.
Zorg dat je de DNS gegevens van je provider (ik heb UPC) bij de hand hebt.

Instellen
Je moet voor diverse wijzigingen wel de router booten, maar ik vond dat niet storend, het gaat namelijk vrij snel ca. 15 sec.
Beveiliging: WPA2 met AES (om N-snelheden te kunnen halen)
MAC address filtering: aan
WISH: disabled
QoS: disabled

Gebruik
Helaas viel met de orginele firmware (1.10) de verbinding met de Vista laptop (met Ralink RT2860) elke 10 minuten weg. Was nog slechter als bij mijn oude router. De XP laptop draaide prima. Na updaten naar firmware 1.21b05 loopt de Vista laptop al 3 dagen zeer stabiel, geen drops en ook heb ik direct verbinding na een Hibernate of Standby.

Opvallend is de snelheid waarmee webpagina's worden opgebouwd, zowel op de HP 6910p laptop met Broadcom 54G als ook de Medion S2210 met Ralink RT2860. Echt flitsend.

Ik krijg vandaag of morgen een Intel 5100 Wifi Link card binnen voor mijn HP laptop, die zou op de 2,4 GHz met 40 MHz bandbreedte moeten kunnen werken, las ik ergens hier. Hierdoor moet 270-300 Mbps mogelijk zijn.

The Intel 5100 (and presumably 5300/5350) can operate at 40MHz/300Mbps. This is the default behavior for the 5GHz band, however it must be MANUALLY FORCED FOR 2.4 GHz (open up device manager, locate the adapter, right click and select properties, advanced, 802.11N channel width for 2.4GHz, Auto). You may also need to enable this setting on your router as well as most default to 20MHz for the 2.4GHz band.

Kortom: zeer tevreden over de DIR-655 (A3, 1.21b05) tot op dit moment. En dat voor € 85.... _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Pegasus op 02-03-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Pegasus schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:00:
[...]

Na heel veel gelezen te hebben over de DIR-655, waaronder ook minder positieve verhalen, heb ik 2 weken geleden er een besteld bij Redcoon en vorige week binnen gekregen. Hiermee vervang ik mijn US Robotics router, die problemen gaf met Vista.

Redcoon levert deze router voor ca. € 85, maar het is wel een duitse (DE) versie. Maar dat zie je alleen aan de doos en handleiding, de router zelf is multi language. Ik heb een A3 versie ontvangen en die werkt nu met de laatste firmware (1.22b05). Ik moet zeggen, na wat problemen (met Vista :( ) werkt het nu echt SUPER ! De opbouw van webpagina's gaat op mijn laptop (met 54G) nu echt in een oogwenk en op de Medion S2210 van mijn vriendin nog sneller (150 Mbps).

Bevindingen

Installatie
De wizard werkt op zich goed en eenvoudig, maar je moet wel de handleiding exact volgen.

Instellen
Je moet voor diverse wijzigingen wel de router booten, maar ik vond dat niet storend, het gaat namelijk vrij snel ca. 15 sec.
Beveiliging: WPA2 met AES (om N-snelheden te kunnen halen)
MAC address filtering: aan
WISH: disabled
QoS: disabled

Gebruik
Helaas viel met de orginele firmware (1.10) de verbinding met de Vista laptop (met Ralink RT2860) elke 10 minuten weg. Was nog slechter als bij mijn oude router. De XP laptop draaide prima. Na updaten naar firmware 1.21b05 loopt de Vista laptop al 3 dagen zeer stabiel, geen drops en ook heb ik direct verbinding na een Hibernate of Standby.

Opvallend is de snelheid waarmee webpagina's worden opgebouwd, zowel op de HP 6910p laptop met Broadcom 54G als ook de Medion S2210 met Ralink RT2860. Echt flitsend.

Ik krijg vandaag of morgen een Intel 5100 Wifi Link card binnen voor mijn HP laptop, die zou op de 2,4 GHz met 40 MHz bandbreedte moeten kunnen werken, las ik ergens hier. Hierdoor moet 270-300 Mbps mogelijk zijn.

The Intel 5100 (and presumably 5300/5350) can operate at 40MHz/300Mbps. This is the default behavior for the 5GHz band, however it must be MANUALLY FORCED FOR 2.4 GHz (open up device manager, locate the adapter, right click and select properties, advanced, 802.11N channel width for 2.4GHz, Auto). You may also need to enable this setting on your router as well as most default to 20MHz for the 2.4GHz band.

Kortom: zeer tevreden over de DIR-655 (A3, 1.21b05) tot op dit moment. En dat voor € 85.... _/-\o_
Er staat nog een typo, 1.22 en 1.21 :9

En hoe is het draadloos bereik eigenlijk? Ik heb hem zelf ook en heb niet echt goed bereik. ~6m met 1 muur = 3 streepjes... Zat eraan te denken om andere antennes er op te zetten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox

babybox

Win7

Pegasus schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:00:
[...]

Redcoon levert deze router voor ca. € 85, maar het is wel een duitse (DE) versie. Maar dat zie je alleen aan de doos en handleiding, de router zelf is multi language. Ik heb een A3 versie ontvangen en die werkt nu met de laatste firmware (1.22b05). Ik moet zeggen, na wat problemen (met Vista :( ) werkt het nu echt SUPER ! De opbouw van webpagina's gaat op mijn laptop (met 54G) nu echt in een oogwenk en op de Medion S2210 van mijn vriendin nog sneller (150 Mbps).

Bevindingen

Installatie

_
waar vindt ik die DNS gegevens van UPC?

heb je nog meer tips voor het installeren bij UPC, ik ga namelijk binnenkort ook deze router bestellen icm UPC

ik neem aan dat deze installatie-handleiding niet van toepassing is:
http://www.upc.nl/pdf/upc...rnet_draadloos_router.pdf

[ Voor 5% gewijzigd door babybox op 02-03-2009 19:53 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Hoe moeilijk is Google? http://www.google.nl/search?hl=en&q=dns+server+upc

655 bereik vind ik goed. Heb wel andere antennes en binnenkort 3 9dBi antennes erop schroeven om te zien of ik van 80% naar 100 kom, 2 verdiepingen verder.

Plaatsing van de router en de antennes is cruciaal, net zoals de kanaalkeuze (gebruik geen auto-setting). Misschien dat je daar eens wat mee kunt stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
De handleiding van UPC zelf moet volstaan. Je hoeft in principe geen handmatige DNS adressen in te voeren. Alles op "auto" zetten en de techniek doet de rest.

O ja, nog wel een handige tip. Als je router geen verbinding met UPC krijgt, komt dat meest waarshcijnlijk doordat het MAC adres van je router niet geregistreerd staat bij UPC. Een telefoontje naar de HD van UPC werkt. Ook kun je een reeds geregistreerd MAC adres (die je bijv. bij een vorig modem geclooned hebt van je PC) natuurlijk ook handmatig invoeren. Verder is het niet moeilijk en je bent zeker niet de eerste ;)

Succes ermee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
KiPKaKDutcH schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:37:
[...]

Er staat nog een typo, 1.22 en 1.21 :9

En hoe is het draadloos bereik eigenlijk? Ik heb hem zelf ook en heb niet echt goed bereik. ~6m met 1 muur = 3 streepjes... Zat eraan te denken om andere antennes er op te zetten O-)
Scherp gezien :*) reeds aangepast.

Het bereik valt mij niet tegen. Nog 3 streepjes in Vista (lekker duidelijk he) met 108 Mbps op zolder (2 vloeren dus) en de dir-655 in de meterkast.

De locatie is idd zeer belangrijk. En de meterkast is niet ideaal met alle 230V leiding en buizen. Ook wordt het bereik bepaald door de power settings op de router en de wireless kaart.

Bereik is IMO dus dik in orde, maar er zullen nog betere routers bestaan wat dat betreft. Echter, de combinatie van prestaties (snelheid, bereik) is echt geweldig, samen met de feature set. En dat voor € 85 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Pegasus schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:18:
[...]

Bereik is IMO dus dik in orde, maar er zullen nog betere routers bestaan wat dat betreft. Echter, de combinatie van prestaties (snelheid, bereik) is echt geweldig, samen met de feature set. En dat voor € 85 >:)
Denk dat dit momenteel een van de beteren is. Weinig die hieraan zullen tippen. Veel van de issues met wireless hebben met een combi te maken van plaatsing, clients/drivers en interferentie met andere AP's.

Je kunt er nog altijd betere antennes op zetten, of (als-ie in de meterkast staat) de router net buiten de meterkast plaatsen boven de deur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
Edgarz schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:23:
[...]

Denk dat dit momenteel een van de beteren is. Weinig die hieraan zullen tippen. Veel van de issues met wireless hebben met een combi te maken van plaatsing, clients/drivers en interferentie met andere AP's.

Je kunt er nog altijd betere antennes op zetten, of (als-ie in de meterkast staat) de router net buiten de meterkast plaatsen boven de deur. :)
Thnx, maar plaatsen buiten de meterkast, zullen me ouders niet zo leuk vinden :P
Router staat ~ 1.80/1.90 hoog... Want de ethernet kabel die naar de andere kant gaat is niet zolang :+
Ben het van plan om het binnenkort te vervagen voor CAT5e of CAT6, zodat elke pc een eigen heeft ipv nu 2 pc's op 1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

KiPKaKDutcH schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 18:45:
[...]

Thnx, maar plaatsen buiten de meterkast, zullen me ouders niet zo leuk vinden :P
Router staat ~ 1.80/1.90 hoog... Want de ethernet kabel die naar de andere kant gaat is niet zolang :+
Ben het van plan om het binnenkort te vervagen voor CAT5e of CAT6, zodat elke pc een eigen heeft ipv nu 2 pc's op 1 :P
Kan ik mij voostellen, zo'n ouder ben ik ook. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

TFHfony

Professional Weirdo

Hmmm, heb hem sinds gisteren binnen en nu eigenlijk al een beetje spijt... Meest recente firmware (1.21EU) erin gezet, maar dat helpt niet...

De 802.11 b/g/n heb ik terug moeten schakelen naar 802.11g. Op N connecteert hij netjes met beide laptops, maar de pings naar het IP van de router varieert van <1ms tot 1200+ ms. Als je bestanden gaat kopieren dan begin het lekker snel, om er na een seconde of 20 mee te nokken en het hele ding is uit de lucht.

Daarnaast lijken de rules voor inbound filtering ook niet te werken. Ik heb er een zwikje IP adressen ingegooid, maar ze blijven gewoon binnen komen. Ik heb een virtual server regel die poort xxxx doorlust. Alhoewel ik dus een aantal IP adressen blokkeer in de inbound filtering rules, blijven deze mooi mijn log vervuilen op de virtual server. Jammer.

Ik denk dat ik mijn 5 jaar oude Draytek Vigor 2900 maar weer terug ga zetten op zijn plek en de DIR655 maar als een veredelde switch ga gebruiken. Heb ik toch de stabiliteit van mijn draytek, met een gbit switch er achter. Wireless N zal ik dan even moeten missen... Maar alles liever dan dit.

Wat een pruts ding. :|

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Ik heb eens zitten stoeien met die QOS engine. Beetje een tegenvaller. Testcase was dat één systeem aan het downloaden was op volle snelheid, een ander systeem was aan het uploaden via ftp en dan wil ik met mijn Playstation kunnen gamen.

Aanzetten QOS engine: downloadsnelheid zakt in als een plumpudding. Van 1,2MB. p/s naar 600 tot 700 kb. (Playstation stond nog uit). Uploadsnelheid zakt ook in tot helft capaciteit. Ik stel QoS engine rules in zodat de PS3 voorrang krijgt. PS3 kan vervolgens slechts met moeite aanmelden bij PSN en online gamen zit er al helemaal niet in.

Nog een beetje zitten stoeien met de QoS engine (moet elke keer de router rebooten bij het instellen van regels) maar kreeg het niet voor elkaar. QoS engine dus maar uit gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

LordSpud schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:36:
Ik heb eens zitten stoeien met die QOS engine. Beetje een tegenvaller. Testcase was dat één systeem aan het downloaden was op volle snelheid, een ander systeem was aan het uploaden via ftp en dan wil ik met mijn Playstation kunnen gamen.

Aanzetten QOS engine: downloadsnelheid zakt in als een plumpudding. Van 1,2MB. p/s naar 600 tot 700 kb. (Playstation stond nog uit). Uploadsnelheid zakt ook in tot helft capaciteit. Ik stel QoS engine rules in zodat de PS3 voorrang krijgt. PS3 kan vervolgens slechts met moeite aanmelden bij PSN en online gamen zit er al helemaal niet in.

Nog een beetje zitten stoeien met de QoS engine (moet elke keer de router rebooten bij het instellen van regels) maar kreeg het niet voor elkaar. QoS engine dus maar uit gezet...
Als het je om wireless gaat, probeer de Wish instellingen eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Ik heb de router nu ca 1 maand in gebruik en hij werkt absoluut fantastisch. (A4, 1.21EU). Het draadloze gedeelte heb ik nauwelijks getest, ik weet alleen dat het werkt tot achter in de tuin, en ik heb een aantal grote bestanden gekopieerd, dat ging probleemloos en met normale 11g-snelheden (ca 24Mbps).

Over mijn LAN heb ik tientallen gigabytes verplaatst, en over de WAN-poort een paar honderd GB. Zolang ik bij het downloaden van torrents iets van 100KB/s onder mijn max blijf, werkt het browsen nog redelijk vlot. De poorten die ik voor torrents gebruik heb ik een lage prioriteit gegeven (255), wat helaas enkel invloed heeft op een klein deel van de actieve torrent-verbindingen. Ik weet niet hoe ik alle torrent-verbindingen een lagere prioriteit kan geven zonder heel UDP op een lage prioriteit te zetten.

Mijn DUALphone (skype) werkt ook prima bij gelijktijdig torrent-gebruik. Port-forwarding en uPNP werken ook goed.

In het begin had ik nog wel wat hardnekkige problemen (niet opslaan van settings, niet rebooten) waarbij het resetten naar factory defaults de enige remedie was. Een paar keer heb ik ook uitval gehad van DNS toen ik veel torrents had lopen. Hopelijk komen deze symptomen niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Anoniem: 170345 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 22:25:
Ik heb de router nu ca 1 maand in gebruik en hij werkt absoluut fantastisch. (A4, 1.21EU). Het draadloze gedeelte heb ik nauwelijks getest, ik weet alleen dat het werkt tot achter in de tuin, en ik heb een aantal grote bestanden gekopieerd, dat ging probleemloos en met normale 11g-snelheden (ca 24Mbps).

Over mijn LAN heb ik tientallen gigabytes verplaatst, en over de WAN-poort een paar honderd GB. Zolang ik bij het downloaden van torrents iets van 100KB/s onder mijn max blijf, werkt het browsen nog redelijk vlot. De poorten die ik voor torrents gebruik heb ik een lage prioriteit gegeven (255), wat helaas enkel invloed heeft op een klein deel van de actieve torrent-verbindingen. Ik weet niet hoe ik alle torrent-verbindingen een lagere prioriteit kan geven zonder heel UDP op een lage prioriteit te zetten.

Mijn DUALphone (skype) werkt ook prima bij gelijktijdig torrent-gebruik. Port-forwarding en uPNP werken ook goed.

In het begin had ik nog wel wat hardnekkige problemen (niet opslaan van settings, niet rebooten) waarbij het resetten naar factory defaults de enige remedie was. Een paar keer heb ik ook uitval gehad van DNS toen ik veel torrents had lopen. Hopelijk komen deze symptomen niet terug.
De lage prioriteit werkt aleen als je andere IP's of poorten een hogere geeft :-)
Daarnaast is het het beste als je BT een vaste poort geeft. Anders valt het moeilijkk te managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Edgarz schreef op zondag 08 maart 2009 @ 00:32:
[...]

De lage prioriteit werkt aleen als je andere IP's of poorten een hogere geeft :-)
Daarnaast is het het beste als je BT een vaste poort geeft. Anders valt het moeilijkk te managen.
Het werkt ook zo, het meeste verkeer waarvoor geen regels zijn geeft ie prioriteit 128. Ik heb mijn torrent-clients een vaste poort gegeven, maar die wordt alleen gebruikt voor inkomende verbindingen. Voor uitgaande verbindingen (downloads) weet ik niet hoe ik de prioriteit kan regelen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 170345 op 08-03-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Heb de dir655 staan op fiber 50/50 Mbps

Snelheid is goed als je maar niet teveel connecties openzet.

Boven de 350 Nat connecties loopt het geheugen vol en begint hij random connecties te droppen :(

dat lijkt veel maar als je een paar torrent bestanden aan het halen bent is het al feest,zelfde geld voor limewire.

Ga nu met clarkconnect en een Intel D945GCLF2 een router bouwen, dan loop ik tenminste niet zo snel tegen die restricties aan.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
tis nu bijna een maand later en de web filter heeft eindelijk door dat hij websites moet blokken die ik ingevoerd heb... Duurde wel lang, maar hij werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Hi,

heb eindelijk de nieuwe firmware draaien en ook meteen de shareport binnengehaald. Heb het prohje geïnstalleerd en een usb stick aangesloten. De stick wordt herkend door de router (aansluiting ligt op) maar het shareport progje herkent het niet, zegt dat er niks is aangesloten en heb al vanalles geprobeerd. Zo graag mijn printer via dit systeem gebruiken.

Iemand een idee hoe ik dit draaiende krijg. Wat mij wel is opgevallen, manual spreekt dat als je rechts klikt op icoontje je de router zou moeten zien staan en kunnen enablen, ik zie echter de router niet staan. iemand een idee?

Update; de router verschijnt na 20min en ik kan de aparaten gebruiken zoals het hoort, dit is echter enkel wired. Wireless verschijnt hij ook na ong 20 min maar ben ik hem onmiddellijk terug kwijt. Iemand een idee?

Nieuwe Update: Blijkbaar ligt het probleem aan mijn Firewall (Bitdefender), iemand een idee hoe ik toegang kan verlenen en welke poorten men moet openen?

[ Voor 23% gewijzigd door Ekfad op 17-03-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

LordSpud schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 12:16:
[...]

Ja, da's inderdaad een raar probleem. Ik heb de ftp verbinding nu via "virtual server" geconfigureerd:

[afbeelding]

Overigens kan ik nu slechts beperkt verbinden. Sommige mensen kunnen wel verbinden en sommige mensen niet. Waar dat aan ligt weet ik nog niet. Vanuit het werk kan ik bijvoorbeeld ook nog niet verbinden. De ftp server is een proftp server met ClarkConnect distro.
Zet SPI uit in Firewall en dan doet je FTP het

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste