Bedankt voor de informatie. Ik ga me nog even verdiepen in die lag. Probleem is dat PS3 en DVD recorder zijn aangesloten op een surround receiver en dat deze dus enkel het beeld doorstuurt naar de TV en het geluid rechtstreeks naar de speakers, dus kan die lag idd. voor een probleem zorgen.
Anoniem: 298056
Ik ben van plan mijn digicorder met een hdmi aan mijn tv aan te sluiten en een optische kabel voor het geluid naar mijn yamaha receiver ( heb HTIB 109 besteld) en hetzelfde voor de ps3: HDMI naar tv voor beeld en optisch naar receiver voor 5.1 surround. Is dit een setting die wordt aangeraden?Anoniem: 301944 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:09:
Bedankt voor de informatie. Ik ga me nog even verdiepen in die lag. Probleem is dat PS3 en DVD recorder zijn aangesloten op een surround receiver en dat deze dus enkel het beeld doorstuurt naar de TV en het geluid rechtstreeks naar de speakers, dus kan die lag idd. voor een probleem zorgen.
FF inhaken, de TV's bij de media markt staan gewoon standaard op winkel instelling, dit heeft niets te maken met de instellingen van je TV, winkel stand zorgt gewoon dat de 'standaard' instellingen elk uur worden herladen, pas jij ze dus aan. Wacht een uur en weg instellingen.Ferry34 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 01:18:
[...]
Dat roep ik ook al jaren. Mensen kiezen met hun armen over elkaar en zonder ook maar 1 beeldinstelling te hebben veranderd, een tv uit in een winkel als MM. Zo goed als alle tv's staan in de MM (en de andere winkels) op Dynamisch 100% contrast. Niemand heeft zn tv daar thuis op staan.
Eenmaal thuis gekomen gaan ze er hun apparatuur op aansluiten en dan op forums klagen dat de 24p niet perfect is of dat er ghosting te zien is.
Ik denk dan altijd: dat heb je toch getest???
Het is onzin, winkel is gewoon zoals hij uit de doos komt, vaak hoe het dus NIET moet.... persoonlijk aanpassen is van belang!
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Als die Yamaha receiver audio delay heeft om het beeld en geluid synchroon te laten lopen is het geen probleem. Met optisch moet je wel de instelling van de delay handmatig doen.Anoniem: 298056 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:21:
[...]
Ik ben van plan mijn digicorder met een hdmi aan mijn tv aan te sluiten en een optische kabel voor het geluid naar mijn yamaha receiver ( heb HTIB 109 besteld) en hetzelfde voor de ps3: HDMI naar tv voor beeld en optisch naar receiver voor 5.1 surround. Is dit een setting die wordt aangeraden?
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
Anoniem: 297772
Via de speakers loop het ook zelf niet synchroon hoor, bij gewone tv programmas, (de ene heeft er mee last van of de andere) loop het geluid zelf al niet synchroon. dit was bij mijn vorige 5serieAnoniem: 236146 schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:32:
[...]
Het is, zoals reeds gezegd, inderdaad geen verlichting, maar rood materiaal wat er inzit. Op foto's komt dat rood er echter véél meer uit dan in de realiteit; in een fel verlichte kamer komt het rood al vrij subtiel over, terwijl het in donkere kamers praktisch niet te zien is. Ik zou het je dus niet laten afschrikken
[...]
Dat hangt er maar net vanaf welke audio-uitgang je gebruikt. Via de 3,5mm hoofdtelefoonuitgang geven Samsung de input lag wél door aan de audio, via de stereo-geluidsuitgang niet (twee RCA tulpjes). Hoe het met de optische uitgang zit weet ik niet. Deze ervaring heb ik (en anderen op het net) ieg met 3 Samsung TV's en via de hoofdtelefoonuitgang loopt het geluid ook net zo synchroon als via de speakers van de TV zelf (wat, afhankelijk van de bron, dus wel of niet synchroon loopt).
Hij heeft inderdaad audio delay. dus dan kan ik in principe mijn digicorder perfect in mijn receiver steken, dan hdmi naar tv. Voor mijn ps3 was ik toch aan het denken om een hdmi naar de tv te sturen, en enkel audio naar de receiver, kwestie van zoveel mogelijk lag tijdens het gamen tegen te houden. Is dat een goede redenering of totaal niet nodig.ari3 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 02:24:
[...]
Als die Yamaha receiver audio delay heeft om het beeld en geluid synchroon te laten lopen is het geen probleem. Met optisch moet je wel de instelling van de delay handmatig doen.
Alvast bedankt voor de hulp, nuttige tips
Anoniem: 231861
He man ik zie dat jij een LE40A856 heb, ik wil die ook halen maar dan de 46 inch, ik heb nu de LE40A656 mijn vraag is die rode rand is dat hetzelfde als bij mijn oude tv? en is het ook een glas scherm net zoals mijn oude?Charlie932 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:05:
Er is weer een firmware uitgekomen vandaag voor de LCD 7,8 en 9 serie. 1013.1 is het nummer.
zojuist mijn LE40A856 geupdate, werkt prima.
Echter wat er nu veranderd is?!?? Jammer dat samsung er nooit een soort van changelog bij doet. Weet iemand het?
gr robert
Anoniem: 300946
Ik zoek een tv om games op te spelen met mijn PS3 en mijn oog is gevallen op de LE40B650. Hoe is de game mode op deze televisie? Ziet het beeld er in deze modus mooi uit of is het duidelijk minder mooi beeld?
Ik hoorde dat het mogelijk was om de instellingen te veranderen in de game mode. Slaat de tv deze instellingen op wanneer je de game mode weer uit doet?
Ik hoorde dat het mogelijk was om de instellingen te veranderen in de game mode. Slaat de tv deze instellingen op wanneer je de game mode weer uit doet?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 300946 op 13-05-2009 09:45 ]
@ GM3000
Kijk een naar deze Review http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/
Daar staat wel veel in over die tv en ook wat over Game mode. Er worden ook wat vergelijken gegeven met de sony 40W5500 de tegenhanger. Of hij de instellingen opstaal weet ik niet, maar waarschijnlijk kun je het als setting voor programmeren.
Kijk een naar deze Review http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/
Daar staat wel veel in over die tv en ook wat over Game mode. Er worden ook wat vergelijken gegeven met de sony 40W5500 de tegenhanger. Of hij de instellingen opstaal weet ik niet, maar waarschijnlijk kun je het als setting voor programmeren.
Anoniem: 6941
Heeft iemand al eens getracht HD films in x264HD (mkv container) te streamen naar zijn Samsung TV ?
Ik heb een LE46B650 en ik deel mijn media vanaf een laptop waar TVersity op draait.
Maar als ik de HD film wil afspelen zegt de TV Unsupported format.
Zelfs ik de transcoding aanzet in TVersity. Ligt dit aan de TV of aan de server, of aan de bronbestand? iemand een idee?
Ik heb een LE46B650 en ik deel mijn media vanaf een laptop waar TVersity op draait.
Zelfs ik de transcoding aanzet in TVersity. Ligt dit aan de TV of aan de server, of aan de bronbestand? iemand een idee?
Ik zie dat de nieuwe Samsung 32B650 en Samsung 37B650 ook DVB-C hebben.
Iemand ervaring of dat i.c.m. Ziggo en Alphacrypt werkt?
Zelf heb ik een Sony Bravia en dat werkt al maanden perfect, ik weet niet of dit met een Samsung ook gaat. Een vriend van me wil namelijk een van deze twee modellen kopen.
Zelf heb ik een Sony Bravia en dat werkt al maanden perfect, ik weet niet of dit met een Samsung ook gaat. Een vriend van me wil namelijk een van deze twee modellen kopen.
Handige tip. Twonky is toch niet gratis of wel? Ik gebruik Fuppes, maar die heeft geen thumbnails. Op zich maar beter ook, want anders duurt het updaten uren voor 1 nieuwe episode.MaTr1x schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:48:
Ik had ook al gemerkt dat die Samsung software steeds crasht, zie MaTr1x in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) ...", zeker als de database te groot wordt.
Ik gebruik nu trouwens een nieuwere versie van Twonky dan ik toen had getest en streamen gaat nu perfect naar me UE46B7000, afgelopen weekend nog seizoen 5 van Lost in HD zitten kijken zo
Beste tip die ik jullie kan geven is dat als je iets download, pak dan de "PS3" HD versies, dit zijn mkv's die omgezet zijn naar een mpg bestand met 5.1 geluid voor de PS3. Je hebt dan geen gezeur van je Samsung dat die het niet kan afspelen of dat de audio niet ondersteund wordt.
Het enige dat je na het downloaden nog even moet doen is deze bestanden openen met het gratis Avidemux en dan opslaan als avi zonder iets aan de Video of Audio settings te wijzigen. Dit gaat echt supersnel en is binnen 15 seconden ofzo gepiept. Alleen de files renamen heeft geen zin trouwens. Zonder Avidemux speelt die het wel af maar dan erg versneld, vandaar die extra stap. Zodoende kijk ik dan via DLNA op me Samsung HD met beeld en geluid.
Anoniem: 236146
Met beide TV's heb ik andere ervaringen, en een TV geeft naar mijn weten zijn inputlag áltijd door aan interne speakers. Ik kan duidelijk een audio/video verschil van 80ms zien (als ik bijvoorbeeld via mijn PC afspeel), en die zit er bij het afspelen van TV-kanalen via interne speakers en via de hoofdtelefoonuitgang écht niet op (bij beide modellen niet, ik had hiervoor ook de A552-serie).Anoniem: 297772 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 07:07:
[...]
Via de speakers loop het ook zelf niet synchroon hoor, bij gewone tv programmas, (de ene heeft er mee last van of de andere) loop het geluid zelf al niet synchroon. dit was bij mijn vorige 5serie
Let wel dat sommige TV-kanalen, al helemaal HD-kanalen, gewoon zelf niet synchroon lopen qua audio/video.
Dat een TV zijn inputlag wél aan de interne speakers doorgeeft, is simpel te bewijzen dmv het aansluiten van externe speakers via de stereo-uitgang, aan welke de lag niet doorgegeven wordt. Dan valt er duidelijk een tijdsverschil tussen interne en externe speakers te horen.
@gm3000,
Bij het selecteren van de Game Mode kunnen zelf de meeste instellingen nog aangepast worden, op drie uitzonderingen:
- Enkel de modus 'normaal' is selecteerbaar (geen Dynamisch, Film of Natural).
- 100Hz kan niet ingeschakeld worden
- Film Mode kan niet ingeschakeld worden.
Geen van die drie vormt een probleem tijdens het spelen van games (hoewel de 2e misschien handig was geweest, maar dat kost natuurlijk tijd om te berekenen, dus meer inputlag). Je instellingen in Game Mode worden apart opgeslagen van de instellingen in Niet-game mode. Al met al een prima modus om je inputlag te verminderen terwijl je een goed beeld houd (dit in tegenstelling tot de series van vorig jaar).
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 13-05-2009 18:09 ]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Ik neem aan dat dit wel moet werken.. wil zelf gaan voor de 37B650stefan_el schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 14:39:
Ik zie dat de nieuwe Samsung 32B650 en Samsung 37B650 ook DVB-C hebben.

Tja, ik heb weer geen LE40A656, dus daarmee kan ik weer niet vergelijken. Je kan beter bij de mediamarkt zelf de tv bekijken lijkt me zo!Anoniem: 231861 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 08:25:
[...]
He man ik zie dat jij een LE40A856 heb, ik wil die ook halen maar dan de 46 inch, ik heb nu de LE40A656 mijn vraag is die rode rand is dat hetzelfde als bij mijn oude tv? en is het ook een glas scherm net zoals mijn oude?
gr robert
Volgens mij lijkt het apparaat echter wel bijzonder veel op de jouwe, maar ditmaal met een rechthoekige voet ipv een ronde.
Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
Anoniem: 231861
ok dank je, maar laaste vraagje heeft het wel zon glas beeld zeg maar dat je je zelf kan zien in het beeld?
crystal clear ofzo? niet dat het scherm een doffe laag heeft?
Ja vind ik ook erg jammer. Maar er moet toch iets verbeterd zijn?Charlie932 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:05:
Er is weer een firmware uitgekomen vandaag voor de LCD 7,8 en 9 serie. 1013.1 is het nummer.
zojuist mijn LE40A856 geupdate, werkt prima.
Echter wat er nu veranderd is?!?? Jammer dat samsung er nooit een soort van changelog bij doet. Weet iemand het?
PS: 6 serie heeft ook een update
Edit: TTX lijkt nu sneller te werken en de menu ook.
[ Voor 5% gewijzigd door ALPACINO op 13-05-2009 22:39 ]
kan ik mijn le37m86 ook updaten? zoja hoe ?
Ik las dat er een update was voor 1080p24 ? enz
Ik las dat er een update was voor 1080p24 ? enz
Anoniem: 298634
Over vertraging van het geluid op de LE40B650:
ik kan hierbij bevestigen dat als je het geluid via de optical out van de TV naar je versterker stuurt er géén lag is. Beeld en geluid lopen perfect synchroon, zelfs als je 100hz motion flow aanzet.
Ik gebruik hetgeen op hdtvtest aangeraden wordt voor 100 hz motion flow in combinatie met films op 24p en dit geeft echt vloeiend beeld dat er filmisch blijft uitzien, topkwaliteit. "We preferred our own "Custom" setting of [Blur Reduction] "8" and [Judder Reduction] "0" though. From what we'd seen, this delivered the most noticeable improvement in motion resolution in both our reference test pattern...without introducing any significant interpolation artefact nor the dreaded "video-like" effect to film-based content."
Ik heb een Logitech Z-5450 die ik gebruik als surround systeem en heb het geluid momenteel op die manier aangekoppeld. Een nadeel is wel dat je slechts 2.1 geluid doorkrijgt. Dus op de achterste speakers hoor ik niks. Als je een 2.1 systeem hebt is dit uiteraard geen probleem en is dit een perfecte oplossing.
Zelf ga ik nu op zoek naar een audio delay apparaat... Weet iemand een winkel waar ik zo'n ding kan kopen (liefst geen webwinkel)? Het moet wel ook kunnen werken met DTS op 96 kHz...
ik kan hierbij bevestigen dat als je het geluid via de optical out van de TV naar je versterker stuurt er géén lag is. Beeld en geluid lopen perfect synchroon, zelfs als je 100hz motion flow aanzet.
Ik gebruik hetgeen op hdtvtest aangeraden wordt voor 100 hz motion flow in combinatie met films op 24p en dit geeft echt vloeiend beeld dat er filmisch blijft uitzien, topkwaliteit. "We preferred our own "Custom" setting of [Blur Reduction] "8" and [Judder Reduction] "0" though. From what we'd seen, this delivered the most noticeable improvement in motion resolution in both our reference test pattern...without introducing any significant interpolation artefact nor the dreaded "video-like" effect to film-based content."
Ik heb een Logitech Z-5450 die ik gebruik als surround systeem en heb het geluid momenteel op die manier aangekoppeld. Een nadeel is wel dat je slechts 2.1 geluid doorkrijgt. Dus op de achterste speakers hoor ik niks. Als je een 2.1 systeem hebt is dit uiteraard geen probleem en is dit een perfecte oplossing.
Zelf ga ik nu op zoek naar een audio delay apparaat... Weet iemand een winkel waar ik zo'n ding kan kopen (liefst geen webwinkel)? Het moet wel ook kunnen werken met DTS op 96 kHz...
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 13-05-2009 22:56 ]
Met de meegeleverde dlna server van 'Samsung' gaat het onder XP prima iig. Met twonkymedia onder Linux krijg ik ook "Unsupported format", maar die schijnt moeite te hebben met mkv en op mijn vraag op het tm forum waar ik het moet zoeken (tv of tm) heb ik geen antwoord gekregen....jammer had er best 20 euro voor over, maar dan moet het wel werken!Anoniem: 6941 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:52:
Heeft iemand al eens getracht HD films in x264HD (mkv container) te streamen naar zijn Samsung TV ?
Anoniem: 49130
Zojuist is de monteur langs geweest om het moederbord van de LE40A656 te vervangen, HDMI werkt nu naar behoren. Het grote genieten kan beginnen
Ik heb sinds een aantal dagen nu een 40A656 waar ik erg tevreden mee ben. Echter heb ik bij het spelen van FIFA 09 met de playstation 3 er last van dat de bal bij schoten niet goed wordt weergegeven. Vooral bij de herhaling lijkt het dat de tv last heeft van een lag. Het is niet heel erg storend, maar het valt me toch op.
Is dit de "normale" lag die optreedt? of ka ik hier via instellingen nog wat aan doen?
Zelf probeerde ik al een aantal dingen na te kijken, maar tot nu toe heeft nog niets gewerkt. Ook 100hz op high mocht niet baten.
De playstation zit aangesloten via HDMI
Is dit de "normale" lag die optreedt? of ka ik hier via instellingen nog wat aan doen?
Zelf probeerde ik al een aantal dingen na te kijken, maar tot nu toe heeft nog niets gewerkt. Ook 100hz op high mocht niet baten.
Ding heeft inderdaad een "glaslaag" genaamd Crystal Clear. Een diepzwarte glans dus.Anoniem: 231861 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:25:
ok dank je, maar laaste vraagje heeft het wel zon glas beeld zeg maar dat je je zelf kan zien in het beeld?
[ Voor 40% gewijzigd door Charlie932 op 14-05-2009 17:15 ]
Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
Het hele DLNA verhaal is net als onze overheid... het werkt niet optimaalAnoniem: 6941 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:52:

Met de originele server is het volgens mij wel mogelijk... als je die aan de praat kunt krijgen. Bij mij crashed de server aan de lopende band. Vanzelfsprekend heeft Samsung geen oplossing.
Ik krijg bij andere servers heel veel unsupported format, bijvoorbeeld bij mp3

Vandaag de Samsung LE40B650 gekocht voor de fantastische prijs van 710 euro's (MM actie + personeelskorting). Zo juist de laatste aflevering van Lost gekeken via de USB aansluiting (720p, mkv) en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de beeld kwaliteit.
Ik moet nog even spelen met de settings om alles perfect te krijgen. Heb tot nu toe alleen de brightness en de backlight (die staat standaard op max
)veranderd.
Ook heb ik nog even killzone gespeeld op de PS3 en ik heb het idee alsof ik een beetje last heb van inputlag. Dit kan echter ook gewoon aan mij liggen
. Kan iemand mij vertellen hoe ik het hdmi kanaal op gamemode zet? Dan kan ik even controleren of dat beter werkt.
Ik moet nog even spelen met de settings om alles perfect te krijgen. Heb tot nu toe alleen de brightness en de backlight (die staat standaard op max
Ook heb ik nog even killzone gespeeld op de PS3 en ik heb het idee alsof ik een beetje last heb van inputlag. Dit kan echter ook gewoon aan mij liggen

Ik heb m zelf niet, maar volgens mij zit de 'Game Mode' als optie in het menuJay-v schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:07:
Vandaag de Samsung LE40B650 gekocht voor de fantastische prijs van 710 euro's (MM actie + personeelskorting). Zo juist de laatste aflevering van Lost gekeken via de USB aansluiting (720p, mkv) en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de beeld kwaliteit.
Ik moet nog even spelen met de settings om alles perfect te krijgen. Heb tot nu toe alleen de brightness en de backlight (die staat standaard op max)veranderd.
Ook heb ik nog even killzone gespeeld op de PS3 en ik heb het idee alsof ik een beetje last heb van inputlag. Dit kan echter ook gewoon aan mij liggen. Kan iemand mij vertellen hoe ik het hdmi kanaal op gamemode zet? Dan kan ik even controleren of dat beter werkt.
Ja dit leek me duidelijk
. Ik kon hem alleen niet vinden tussen de beeldinstellingen. Inmiddels heb ik hem gevonden
.
Media-Markt Utrecht LCD-Plasma 16% vakantiegeld actie:
De prijzen met daarachter de prijs die je betaald met de actie!
Samsung
LE40B650 999,-/839,16
LE37B650 849,-/713,16
Samsung
LE40B650 999,-/839,16
LE37B650 849,-/713,16
zou je mij iets kunnen doormailen of scannen of één of ander echt bewijs,ik heb een laagste prijs garantie op mijn LE40B650 en wil deze misschien eens doorgeven. thxmrc16 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:32:
Samsung
LE40B650 999,-/839,16
LE37B650 849,-/713,16
Ik heb mijn le40B650 bij de harense smid in belgië gekocht voor 1090 maar zie nergens in de voorwaarden op harensesmid.be dat de laagste prijsgarantie beperkt is tot producten in belgië, ook niet in de voorwaarden. Dus 1090 of 839, da's een mooie korting.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 298056 op 15-05-2009 08:46 ]
Anoniem: 206461
ik heb wat content gedownload van de site van samsung..
maar hoe krijg ik dit nu aan de praat.
heeft dit een bepaalde structuur nodig op een usb stick...
iemand dit aan de praat gekregen.
maar hoe krijg ik dit nu aan de praat.
heeft dit een bepaalde structuur nodig op een usb stick...
iemand dit aan de praat gekregen.
Misschien een rare vraag, maar ik overweeg een 46B650 en vraag me af hoe groot de verpakking is en of ik een dergelijk grote doos zelf mee kan nemen in de auto (corsa) of moet laten bezorgen. Iemand tips?
Kwam ergens "Package size(WXHXD) 1410 x 260 x 825" tegen, best een groot doossie dus
Nickname does not reflect reality
Als iemand anders iets kan tonen van die actie bij mediamarkt, dat mag ook natuurlijk. Ik moet iets kunnen laten zien. Ik heb mijn B650 besteld bij harense smid belgië en ik heb nergens in de voorwaarden een beperking tot belgië gevonden voor hun laagste prijsgarantie. Dus in principe zouden ze hun prijs moeten aanpassen maar als ze dat niet doen, kan ik evengoed even de grens over, turnhout nederland is niet bepaald ver rijden, en voor 250 euro verschil wil ik dat wel doen.
Ik heb geen bewijs, ik heb dit gewoon 1 op 1 overgeschreven.Anoniem: 298056 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:27:
Als iemand anders iets kan tonen van die actie bij mediamarkt, dat mag ook natuurlijk. Ik moet iets kunnen laten zien. Ik heb mijn B650 besteld bij harense smid belgië en ik heb nergens in de voorwaarden een beperking tot belgië gevonden voor hun laagste prijsgarantie. Dus in principe zouden ze hun prijs moeten aanpassen maar als ze dat niet doen, kan ik evengoed even de grens over, turnhout nederland is niet bepaald ver rijden, en voor 250 euro verschil wil ik dat wel doen.
ik heb de winkel ondertussen gecontacteerd en ze gingen het voorleggen en iets laten weten. De levering was voor morgen gepland, maar anders morgen gewoon tripje naar nederland. Kan ik ineens een Burger King binnespringenmrc16 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 11:36:
[...]
Ik heb geen bewijs, ik heb dit gewoon 1 op 1 overgeschreven.
Hmm mm roermond geeft een prijs van 755,16. Ben benieuwd of ze daar gevoelig voor zijn.mrc16 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:32:
Samsung
LE40B650 999,-/839,16
LE37B650 849,-/713,16
Niemand die hier iets meer over weet?floffert schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:22:
Ik heb sinds een aantal dagen nu een 40A656 waar ik erg tevreden mee ben. Echter heb ik bij het spelen van FIFA 09 met de playstation 3 er last van dat de bal bij schoten niet goed wordt weergegeven. Vooral bij de herhaling lijkt het dat de tv last heeft van een lag. Het is niet heel erg storend, maar het valt me toch op.
Wat bedoel je precies met 'normale' lag? De reactietijd (enkel ms) van het paneel? En wat is er dan mis met de weergave van de bal? (erg wazig, met schokkende stappen...?)
@rikfrombelgium: je vindt een link naar een pagina over die 16% korting op de site van Mediamarkt Nederland, www.mediamarkt.nl
Ik heb zelf vorige week bij Mediamarkt in Nederland een LE40B650 gekocht voor 989 euro... Wel balen dat er nu na een week 16% afgaat... Ik vraag me af of ik hiervoor een compensatie kan vragen?
Ik heb zelf vorige week bij Mediamarkt in Nederland een LE40B650 gekocht voor 989 euro... Wel balen dat er nu na een week 16% afgaat... Ik vraag me af of ik hiervoor een compensatie kan vragen?
Anoniem: 246667
Hallo,
Begin deze maand heb ik een nieuwe Samsung gekocht nl LE32B652 bij Vandenborre in België (849 €).
Blijkbaar veel geld in vgl met NL.
Enkele vraagjes:
- kan er iemand me een reclamefolder of zo bezorgen van hetzelfde type met een goedkopere aanbieding (heb ook een laagste prijsgarantie gedurende 30 d na aankoop?
- via USB-stick kan ik filmpjes en muziek afspelen, maar ik krijg de netwerkverbinding (via UTP-kabel) niet ingesteld.
ik heb digitale tv aansluiting (HD TV via Telenet). aan de modem heeft de Telenet installateur een D-Link 5-poorts switch gehangen om naar digicorder te verbinden.
aan die switch heb ik m'n draadloze Belkin n-router gehangen --> van hieruit is m'n TV met UTP-kabel verbonden alsook mijn pc (via UTP-kabel), niet draadloos
via de TV heb ik gecheckt dat ik internetconnectie heb (internet media@2.0 gedoe: YouTube filmpjes op tv kan ik afspelen), maar de TV vind m'n pc niet (niet automatisch en ook niet manueel). ik weet dat de TV en mijn pc dezelfde beginwaarden van IP-adressen moet hebben, dat is ook het geval
maar het 'pingen naar gateway' lukt niet
DHCP staat ingeschakeld maar lukt dus niet automatisch
iemand raad aub?
thx,
Joris
Begin deze maand heb ik een nieuwe Samsung gekocht nl LE32B652 bij Vandenborre in België (849 €).
Blijkbaar veel geld in vgl met NL.
Enkele vraagjes:
- kan er iemand me een reclamefolder of zo bezorgen van hetzelfde type met een goedkopere aanbieding (heb ook een laagste prijsgarantie gedurende 30 d na aankoop?
- via USB-stick kan ik filmpjes en muziek afspelen, maar ik krijg de netwerkverbinding (via UTP-kabel) niet ingesteld.
ik heb digitale tv aansluiting (HD TV via Telenet). aan de modem heeft de Telenet installateur een D-Link 5-poorts switch gehangen om naar digicorder te verbinden.
aan die switch heb ik m'n draadloze Belkin n-router gehangen --> van hieruit is m'n TV met UTP-kabel verbonden alsook mijn pc (via UTP-kabel), niet draadloos
via de TV heb ik gecheckt dat ik internetconnectie heb (internet media@2.0 gedoe: YouTube filmpjes op tv kan ik afspelen), maar de TV vind m'n pc niet (niet automatisch en ook niet manueel). ik weet dat de TV en mijn pc dezelfde beginwaarden van IP-adressen moet hebben, dat is ook het geval
maar het 'pingen naar gateway' lukt niet
DHCP staat ingeschakeld maar lukt dus niet automatisch
iemand raad aub?
thx,
Joris
een hd mpg film gedownload met (ps3) als decoding.
via dlna krijg ik wel beeld maar geen geluid
proberen om te zetten met avidemux, alleen krijg gelijk een error bij het openen van de file
zijn er nog andere gratis progs hiervoor om zoiets wel aan de praat te krijgen via DLNA
via dlna krijg ik wel beeld maar geen geluid
proberen om te zetten met avidemux, alleen krijg gelijk een error bij het openen van de file
zijn er nog andere gratis progs hiervoor om zoiets wel aan de praat te krijgen via DLNA
Ik lees op de site van Mediamarkt dat ze gedurende 14 dagen de laagste prijs garanderen. Dus kan ik in principe morgen het verschil gaan terug vragen, ook al gaat het maar om een tijdelijke actie (4 dagen)?
Het gaat om 150 euro, toch wel de moeite om eens voor te gaan klagen
als het klopt, harense smid heeft gezeged dat ze bij mediamarkt hebben gekeken en de prijs die gegeven is voor de 40 inch is eigenlijk voor de 37Anoniem: 298634 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 19:00:
Ik lees op de site van Mediamarkt dat ze gedurende 14 dagen de laagste prijs garanderen. Dus kan ik in principe morgen het verschil gaan terug vragen, ook al gaat het maar om een tijdelijke actie (4 dagen)?
Die 150 euro die er af gaat is de 16% die je dit weekend als extra korting krijgt bij Mediamarkt Nederland. De prijs is dus wel degelijk 839 euro voor een 40"
@JorisC: bij iishop kost de LE32B651 664 euro ipv 849 euro
http://www.iishop.be/le32...hz-lcd-tv-32-p-12157.html
Het is geen 100% internetwinkel, want je kan de toestellen daar zelf plaatselijk ook kopen en afhalen, dus in principe zou Vandenborre voor hetzelfde toestel moeten terugbetalen (als je dicht genoeg bij die winkel gekocht hebt...)
Vandenborre is helemaal geen goedkope winkel, ook al maken zij daar altijd reclame rond. Ze vragen voor bijna alle toestellen de adviesprijs (dus de hoogste).
Als ik bij Vandenborre iets koop kijk ik eerst overal rond (ook op www.collishop.be van Colruyt) om te zien waar het het goedkoopst is. Ik ga dan met een print-out naar Vandenborre en dan krijg je normaal het toestel aan dezelfde prijs mee. Maar als je iets koopt zonder af te pingelen ben je bij Vandenborre nooit goedkoop gesteld.
Nog beter is even de grens oversteken richting Bergen Op Zoom of Breda en daar bij Mediamarkt kopen. Dan zit je altijd rond de 200 euro onder de prijs van hetzelfde toestel in België (bij speciale acties zelfs nog meer). Voor Samsung bijvoorbeeld hebben de toestellen allemaal een European Bloc warranty, wat betekent dat ook al heb je het gekocht in Nederland, je toch garantie kan vragen bij Samsung België (die dan een hersteller langs sturen).
Het is geen 100% internetwinkel, want je kan de toestellen daar zelf plaatselijk ook kopen en afhalen, dus in principe zou Vandenborre voor hetzelfde toestel moeten terugbetalen (als je dicht genoeg bij die winkel gekocht hebt...)
Vandenborre is helemaal geen goedkope winkel, ook al maken zij daar altijd reclame rond. Ze vragen voor bijna alle toestellen de adviesprijs (dus de hoogste).
Als ik bij Vandenborre iets koop kijk ik eerst overal rond (ook op www.collishop.be van Colruyt) om te zien waar het het goedkoopst is. Ik ga dan met een print-out naar Vandenborre en dan krijg je normaal het toestel aan dezelfde prijs mee. Maar als je iets koopt zonder af te pingelen ben je bij Vandenborre nooit goedkoop gesteld.
Nog beter is even de grens oversteken richting Bergen Op Zoom of Breda en daar bij Mediamarkt kopen. Dan zit je altijd rond de 200 euro onder de prijs van hetzelfde toestel in België (bij speciale acties zelfs nog meer). Voor Samsung bijvoorbeeld hebben de toestellen allemaal een European Bloc warranty, wat betekent dat ook al heb je het gekocht in Nederland, je toch garantie kan vragen bij Samsung België (die dan een hersteller langs sturen).
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 15-05-2009 20:23 ]
Anoniem: 296814
Mag ik vragen wat voor geluidsspoor er bij deze mkv zit?Jay-v schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:07:
Zo juist de laatste aflevering van Lost gekeken via de USB aansluiting (720p, mkv) en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over de beeld kwaliteit.
Bij alle HD materiaal (o.a. lost) wat ik via USB probeer af te spelen op mijn 40A856 stottert het geluid (volgens mij AC3) verschrikkelijk!!!!
Kan er iemand anders een foto nemen van het prijskaartje? Harense smid zei tegen mij dat ze een collega van daar (nederland) naar een mediamarkt hadden laten gaan en dat de prijs voor een 40" 1190 was, en daar wilden ze dan 16% afdoen, waardoor ik 70 onder de prijs van nu zou uitkomen wat ook niet de moeite is natuurlijk.
Ze zeiden dat de prijzen die ik heb doorgegeven voor de 37" is. Nu ik kan achteraf altijd mijn geld terugvragen maar tis een tijdelijke actie, mediamarkt reageert niet op m'n, mail en ik ga nu niet naar nederland rijden om een prijs te checken. Als ik een bewijs kan tonen sta ik veel sterker in m'n schoenen en hebben ze gelogen.
Ik heb ondertussen mijn 40B650 thuis staan, sinds een paar uurtjes maar nog niets kunnen testen.
Ze zeiden dat de prijzen die ik heb doorgegeven voor de 37" is. Nu ik kan achteraf altijd mijn geld terugvragen maar tis een tijdelijke actie, mediamarkt reageert niet op m'n, mail en ik ga nu niet naar nederland rijden om een prijs te checken. Als ik een bewijs kan tonen sta ik veel sterker in m'n schoenen en hebben ze gelogen.
Ik heb ondertussen mijn 40B650 thuis staan, sinds een paar uurtjes maar nog niets kunnen testen.
Waar heb je die youtube widget dan vandaan.Anoniem: 246667 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 17:31:
via de TV heb ik gecheckt dat ik internetconnectie heb (internet media@2.0 gedoe: YouTube filmpjes op tv kan ik afspelen),
Ik krijg hem met geen mogelijkheid te zien op mijn 37B653
De B650 serie kan HD x264 (.mkv) bestanden via de usb poort afspelen?Jay-v schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:07:
Ik moet nog even spelen met de settings om alles perfect te krijgen. Heb tot nu toe alleen de brightness en de backlight (die staat standaard op max)veranderd.
Ook heb ik nog even killzone gespeeld op de PS3 en ik heb het idee alsof ik een beetje last heb van inputlag. Dit kan echter ook gewoon aan mij liggen. Kan iemand mij vertellen hoe ik het hdmi kanaal op gamemode zet? Dan kan ik even controleren of dat beter werkt.
Ik heb daarnet een test gedaan met mkv en vob bestanden op de LE40B650.
Beiden worden afgespeeld op voorwaarde dat je AC3 gebruikt ipv DTS als geluidsspoor. Bovendien wordt de AC3 5.1 netjes via de optische uitgang in sync met het beeld doorgegeven naar mijn Z-5450
Er is echter 1 probleem: de mkv en vob bestanden die ik geprobeerd heb worden in 4:3 weergegeven, terwijl ze 16:9 zijn. Op mijn pc worden ze in de correcte verhouding weergegeven. Als ik ze via een USB stick op de tv afspeel zijn de verhoudingen van het beeld fout.
Iemand een idee wat hiervan de oorzaak is?
Beiden worden afgespeeld op voorwaarde dat je AC3 gebruikt ipv DTS als geluidsspoor. Bovendien wordt de AC3 5.1 netjes via de optische uitgang in sync met het beeld doorgegeven naar mijn Z-5450
Er is echter 1 probleem: de mkv en vob bestanden die ik geprobeerd heb worden in 4:3 weergegeven, terwijl ze 16:9 zijn. Op mijn pc worden ze in de correcte verhouding weergegeven. Als ik ze via een USB stick op de tv afspeel zijn de verhoudingen van het beeld fout.
Iemand een idee wat hiervan de oorzaak is?
Lekker dan. Bij de MM Groningen kost de LE37B650 €999,-. Dat is dus gewoon de adviesprijs.mrc16 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:32:
Samsung
LE40B650 999,-/839,16
LE37B650 849,-/713,16
Wat een afzetterij daar bij MM Groningen. Bij MM Bergen Op Zoom kost de LE40B650 989 euro. Dat is dus minder dan de 37" bij MM Groningen.
Geen idee, ik heb deze afgespeeld zonder problemen -> Lost.S05E16E17.720p.HDTV.X264-DIMENSION.Anoniem: 296814 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 22:19:
[...]
Mag ik vragen wat voor geluidsspoor er bij deze mkv zit?
Bij alle HD materiaal (o.a. lost) wat ik via USB probeer af te spelen op mijn 40A856 stottert het geluid (volgens mij AC3) verschrikkelijk!!!!
Ben momenteel niet thuis dus kan helaas niet controleren wat voor een geluidspoor erbij zit, maar volgens mij is het gewoon AC3.
Ja, maar lang niet allemaal. Hij ondersteund veel geluidsporen niet, wat hij precies wel en niet ondersteund heb ik nog niet kunnen uitzoeken.Gabliboeba schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 19:38:
[...]
De B650 serie kan HD x264 (.mkv) bestanden via de usb poort afspelen?![]()
Gisteren bij de MM in Groningen een 32A756 gekocht voor € 587,16. Zat nog te twijfelen tussen deze en de Sony 32V5500. De Sony heeft in tegenstelling tot de Samsung wél DLNA, een ingebouwde CI+ tuner en de mogelijkheid om videobestanden via USB af te spelen. Ik ben echter puur voor het design van de 756 gevallen, wat een mooi ding!
Heb hem nu op analoog aangesloten maar dat valt mij alles mee. Het kabelsignaal is hier sowieso al erg goed trouwens maar ik niet verwacht dat de Samsung er zo goed mee om zou gaan! Digitaal komt uiteraard wel, waarschijnlijk gewoon via Ziggo maar wil eerst de ingebouwde tuner nog even proberen met Digitenne, heb nog wel ergens zo'n kaartje liggen volgens mij.
Volgende stap wordt het vinden van een oplossing voor het afspelen van divx ed. Hiervoor heb ik het liefst een Popcournhour achtig apparaat maarja het uiterlijk van die dingen
Ik zoek iets wat kwa uiterlijk bij mijn Cambridge audio apparaten past. Iemand ideeën?
Heb hem nu op analoog aangesloten maar dat valt mij alles mee. Het kabelsignaal is hier sowieso al erg goed trouwens maar ik niet verwacht dat de Samsung er zo goed mee om zou gaan! Digitaal komt uiteraard wel, waarschijnlijk gewoon via Ziggo maar wil eerst de ingebouwde tuner nog even proberen met Digitenne, heb nog wel ergens zo'n kaartje liggen volgens mij.
Volgende stap wordt het vinden van een oplossing voor het afspelen van divx ed. Hiervoor heb ik het liefst een Popcournhour achtig apparaat maarja het uiterlijk van die dingen

hoe weet ik niet meer precies, was alleszins tijdens de allereerste opstart van de Internet-functie. er werd me gevraagd om die YouTube widget te installeren wat ik dus ook gedaan heb.TifKag schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:43:
[...]
Waar heb je die youtube widget dan vandaan.
Ik krijg hem met geen mogelijkheid te zien op mijn 37B653
Op de YouTube widget kan je niet zoeken naar een filmpje (geen toetsenbordfunctie), enkel uit recente lijsten kiezen.
voorts kan ik nu geen nieuwe widgets installeren, de locatie van het weerbericht widget kan ik niet meer wijzigen (stond op Brussel, wou Antwerpen selecteren, maar in de landenlijst kan ik België niet selecteren omdat ik niet meer in de landenlijst kan scrollen. plots wordt scherm zwart...
Widgets ga ik toch niet veel gebruiken.
Bedankt Pascal!Anoniem: 298634 schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 20:16:
@JorisC: bij iishop kost de LE32B651 664 euro ipv 849 euro
helaas is mijne Vandenborre te ver van Tienen, maar ik ga wel wat electrozaken hier in de buurt afschuimen.
Mensen,
Afgelopen weekend heb ik de Samsung LE32B530 aangeschaft...toen ie eenmaal stond en aangesloten was WOW wat een beeld...we kijken overigens digitaal, dus hoef alleen maar EXT te zoeken en ontvanger aan te zetten. (weet trouwens iemand of daar geen oplossing voor is? gewoon met 1 afstandsbediening beide regelen)
nu was het gisterenavond tussen het tv kijken een brom die uit de tv kwam, ook toen we MUTE inschakelde bleef de brom, zo'n 20 secondes duren. Daarna was hij weer weg en vanochtend onder journaal weer 10 seconden een brom, de brom is/was er dus ook als het geluid uit stond.
Iemand een idee hoe dit kan of liever nog wat we ertegen kunnen doen.
Vind het zonde om al terug te gaan, terwijl het ook aan mijn niet wetendheid zu kunnen liggen..
Afgelopen weekend heb ik de Samsung LE32B530 aangeschaft...toen ie eenmaal stond en aangesloten was WOW wat een beeld...we kijken overigens digitaal, dus hoef alleen maar EXT te zoeken en ontvanger aan te zetten. (weet trouwens iemand of daar geen oplossing voor is? gewoon met 1 afstandsbediening beide regelen)
nu was het gisterenavond tussen het tv kijken een brom die uit de tv kwam, ook toen we MUTE inschakelde bleef de brom, zo'n 20 secondes duren. Daarna was hij weer weg en vanochtend onder journaal weer 10 seconden een brom, de brom is/was er dus ook als het geluid uit stond.
Iemand een idee hoe dit kan of liever nog wat we ertegen kunnen doen.
Vind het zonde om al terug te gaan, terwijl het ook aan mijn niet wetendheid zu kunnen liggen..
Je hoeft toch alleen maar je ontvanger aan te zetten? als het goed is springt je tv automagisch naar het EXT kanaal zodra er input op komt.Wailer schreef op maandag 18 mei 2009 @ 12:42:
.... dus hoef alleen maar EXT te zoeken en ontvanger aan te zetten. (weet trouwens iemand of daar geen oplossing voor is? gewoon met 1 afstandsbediening beide regelen)
laat maar
[ Voor 95% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 18-05-2009 15:44 . Reden: verkeerde topic ]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
^ Even een stukje terug lezen, daar stond ook iets over brommende tv's
Voor de remote kan je zelf ook wat verzinnen, iets met harmony en logitech misschien ?
Voor de remote kan je zelf ook wat verzinnen, iets met harmony en logitech misschien ?
Het zal aan mij liggen, maar ik moet ze toch allebei apart aanzetten.DyStiC schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:01:
[...]
Je hoeft toch alleen maar je ontvanger aan te zetten? als het goed is springt je tv automagisch naar het EXT kanaal zodra er input op komt.
met instellen heb ik wel geprobeerd met de TV digitaal kanalen te zoeken, maar hij kon niks vinden.
Als ik mijn decoder via scart aansluit, dan doet mijn TV alles automatisch.Wailer schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:39:
[...]
Het zal aan mij liggen, maar ik moet ze toch allebei apart aanzetten.
met instellen heb ik wel geprobeerd met de TV digitaal kanalen te zoeken, maar hij kon niks vinden.
Als ik mijn decoder via HDMI aansluit, moet ik de TV handmatig op de juiste source zetten.
Dus waarschijnlijk zit je decoder via HDMI
De TV zal ook niet uit zichzelf aan gaan als je je decoder aanzet. Enkel als hij aanstaat zal hij als het goed is overschakelen naar de betreffende Scart-input.Wailer schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:39:
[...]
Het zal aan mij liggen, maar ik moet ze toch allebei apart aanzetten.
De Samsung LE32B530 ondersteunt alleen DVB-T (Digitenne), geen DVB-C (Kabel). Vandaar geen digitale kanalen op de TV zelf. Maar je geeft al aan dat je een decoder hebt, dus alles ontvang je al via de decoder aan EXT.Wailer schreef op maandag 18 mei 2009 @ 16:39:
[...]
Weten we ook weer waar dat aan ligt bedankt!
betreffende gebrom....of geruis.
zat een ruis door het geluid, toen zagen we dat het volume van de TV zelf vrijwel voluit stond, maar die van de decoder gewoon beschaafd volume. En we dienen dus te zappen en volume te regelen met de afstandsbediening van de decoder.
Vervolgens hebben we het volume van de tv inderdaad naar beneden bijgesteld, totdat het geruis weg was.
Dus we dacht het gevonden te hebben....
Helaas! later 'verscheen' er weer een ruis en door het geluid van TV nog meer naar beneden bij te stellen, verdween de ruis weer.
Ook als we Mute inschakelden bleef de ruis aanwezig.
Zou dit ook aan de decoder kunnen liggen? DVD speler en Wii lijkt geen ruis te geven.
Ben benieuwd of iemand een idee heeft, of dat het gewoon een gevalletje ruilen gaat worden. Zou het kunnen dat de hele serie deze mankementen vertoont, of dat het gewoon pech hebben is en dat de ruil wel ruisloos geluid geeft..
Thnx weer
betreffende gebrom....of geruis.
zat een ruis door het geluid, toen zagen we dat het volume van de TV zelf vrijwel voluit stond, maar die van de decoder gewoon beschaafd volume. En we dienen dus te zappen en volume te regelen met de afstandsbediening van de decoder.
Vervolgens hebben we het volume van de tv inderdaad naar beneden bijgesteld, totdat het geruis weg was.
Dus we dacht het gevonden te hebben....
Helaas! later 'verscheen' er weer een ruis en door het geluid van TV nog meer naar beneden bij te stellen, verdween de ruis weer.
Ook als we Mute inschakelden bleef de ruis aanwezig.
Zou dit ook aan de decoder kunnen liggen? DVD speler en Wii lijkt geen ruis te geven.
Ben benieuwd of iemand een idee heeft, of dat het gewoon een gevalletje ruilen gaat worden. Zou het kunnen dat de hele serie deze mankementen vertoont, of dat het gewoon pech hebben is en dat de ruil wel ruisloos geluid geeft..
Thnx weer
I.v.m. mkv bestanden met x264 op de B650 reeks.
Ik heb nog wat testen gedaan met Handbrake en de mkv's worden nu perfect weergegeven met Dolby 5.1 geluid (dat zonder sync problemen via de optical out van de tv door de Logitech Z-5450 wordt afgespeeld!).
Geen Popcorn Hour meer nodig... Gewoon een harde schijf aan de TV hangen via de USB aansluiting en je bent vertrokken. De upscaling is enorm goed. Geen Faroudja DCDi kwaliteit, maar zeker beter dan de gemiddelde HDMI dvd player.
Zit ondertussen op firmware 1008.
Ik heb nog wat testen gedaan met Handbrake en de mkv's worden nu perfect weergegeven met Dolby 5.1 geluid (dat zonder sync problemen via de optical out van de tv door de Logitech Z-5450 wordt afgespeeld!).
Geen Popcorn Hour meer nodig... Gewoon een harde schijf aan de TV hangen via de USB aansluiting en je bent vertrokken. De upscaling is enorm goed. Geen Faroudja DCDi kwaliteit, maar zeker beter dan de gemiddelde HDMI dvd player.
Zit ondertussen op firmware 1008.
Zou je in het menu van je TV, eens willen proberen om onder de beeld optie, backlight hoger of lager te zetten. Ik heb dus last van de "Backlight brom" (LE32B650). Ook ik heb dit overigens alleen bij TV kijken (zowel analoog als digitaal) en zappen. Bij de XBOX360 (via VGA of HDMI) is het weg. Het is overigens gruwelijk irritant ja.Wailer schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:33:
Hebben we gedaan, inderdaad de brom niet meer gehoord, maar nu dus echt geluids ruis, dat regelmatig om de hoek komt kijken...StarWolf schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:25:
[...]
Zou je in het menu van je TV, eens willen proberen om onder de beeld optie, backlight hoger of lager te zetten. Ik heb dus last van de "Backlight brom" (LE32B650). Ook ik heb dit overigens alleen bij TV kijken (zowel analoog als digitaal) en zappen. Bij de XBOX360 (via VGA of HDMI) is het weg. Het is overigens gruwelijk irritant ja.
maar goed is dit gewoon standaard? of heb ik een pechgevalletje
Wij hebben een inmiddels 2 jaar oude samsung tv hd ready 26" heeft het zin om hier digitale tv van ziggo op te nemen en dan een simpele SD of een HD decoder? Opzich is het beeld wat nu binnenkomt via analoog niet slecht ofzo maar ook niet dat je zegt van super kwaliteit. Ga je merkbaar beter beeld krijgen ook met een SD decoder?
is de DLNA van de nieuwe B reeks beter dan die van de 856 bijvoorbeeld?
Qua prijs id e 856 aantrekkelijker dan de B serie in de grote 46inch.
Samsung LE46A856 = 1050 euro thuisbezorgd
Samsung LE46B651 = 1232 euro thuizbezorgd
+ ik vindt de voormgeving van de 856 mooier, die rare ronding onderaan hoeft van mij niet.
Qua prijs id e 856 aantrekkelijker dan de B serie in de grote 46inch.
Samsung LE46A856 = 1050 euro thuisbezorgd
Samsung LE46B651 = 1232 euro thuizbezorgd
+ ik vindt de voormgeving van de 856 mooier, die rare ronding onderaan hoeft van mij niet.
Bears and Bulls
Anoniem: 137811
Bij de samsung LE37B652 LCD TV staat als contrast ''Ultra Contrast''
Weet iemand dit te vertalen in cijfers?
Weet iemand dit te vertalen in cijfers?
Ik heb een le46a656 en kijk analoog, en ziet er ook nog prima uit.Crazyanz schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:00:
Wij hebben een inmiddels 2 jaar oude samsung tv hd ready 26" heeft het zin om hier digitale tv van ziggo op te nemen en dan een simpele SD of een HD decoder? Opzich is het beeld wat nu binnenkomt via analoog niet slecht ofzo maar ook niet dat je zegt van super kwaliteit. Ga je merkbaar beter beeld krijgen ook met een SD decoder?
Op mijn scherm zie ik met een samsung HD decoder (geleend) dat het wel wat beter is, maar dat komt omdat heb bij mij enorm uitgerekt moet worden. Bij een 26" met hd ready resolutie zal je waarschijnlijk nauwelijks verschil zien. (al weet ik niet hoe goed de analoge tv tuner van een samsung tv het doet van 2 jaar geleden)
Bij de HD zenders zie je wel duidelijk verschil al heb ik soms het idee dat niet alles full hd is maar ook soms 720p.
Als je het doet zou ik het voor de extra zenders doen en niet voor de beeld kwaliteit. Digitale tv vind ik zelf behoorlijk gehypet. Mensen zien vaak een verbetering in het signiaal omdat hun analoge singiaal vaak wat zwakker is wat meestal op te lossen is met een versterkertje.
Persoonlijk vind ik het nog niet de moeite waard.
[ Voor 3% gewijzigd door -NRG- op 19-05-2009 16:39 ]
Ik heb sinds een paar maanden een LE52A756 met 1013 firmware ter vervanging van mijn Bravia KDL-46W3500. De grootte van het scherm bevalt me uitstekend. Er zijn naar mijn mening echter een paar eigenaardigheden die me opvallen (en licht irriteren):
Het backlight: ik heb het backlight ingesteld op 4 en merk vergeleken met de Bravia behoorlijke backlight bleeding in de bovenhoeken. Is dit normaal voor de 5, 6 en 7 serie of heb ik simpelweg een rot exemplaar
Het is me in de winkel onder TL-licht natuurlijk niet opgevallen 
Het contrast: is naar mijn mening niet consistent. Alle beeldverbeteraars en dynamische mogelijkheden zijn uitgeschakeld (ook de power saving feature staat uit) maar nog wisselt het contrast. Ondertitels en logo's dimmen alsnog wanneer er veel zwart in een scene voorkomt. Hebben anderen hier ook last van of zie ik gewoon een optie over het hoofd
De Bravia had hier zeker geen last van. De Samsung heeft een betere zwarting, maar liever minder zwart en consistent contrast dan dat dynamische geneuzel
Het backlight: ik heb het backlight ingesteld op 4 en merk vergeleken met de Bravia behoorlijke backlight bleeding in de bovenhoeken. Is dit normaal voor de 5, 6 en 7 serie of heb ik simpelweg een rot exemplaar
Het contrast: is naar mijn mening niet consistent. Alle beeldverbeteraars en dynamische mogelijkheden zijn uitgeschakeld (ook de power saving feature staat uit) maar nog wisselt het contrast. Ondertitels en logo's dimmen alsnog wanneer er veel zwart in een scene voorkomt. Hebben anderen hier ook last van of zie ik gewoon een optie over het hoofd
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
iemand een idee hoe je DVD's kan afspelen via DLNA, zodat je ook gewoon een menu krijgt en de subs kan instellen???
Of is zoiets niet mogelijk via DLNA of USB?
thx voor het antwoord
Of is zoiets niet mogelijk via DLNA of USB?
thx voor het antwoord
Anoniem: 103465
betreffende gebrom....of geruis
Ik had dit ook met mijn samsung na een maand geen beeld meer.
Het scheen dat er een kabel via het mainboard naar het scherm niet goed was, men heeft dit vervangen en tot nu toe lijkt het allemaal goed. ik had de lcd binnen 3 werkdagen terug en ben weer tevreden.
dus mischien even handig om je verkooppunt te bellen die moeten dat maar even kortsluiten met samsung.
Ik had dit ook met mijn samsung na een maand geen beeld meer.
Het scheen dat er een kabel via het mainboard naar het scherm niet goed was, men heeft dit vervangen en tot nu toe lijkt het allemaal goed. ik had de lcd binnen 3 werkdagen terug en ben weer tevreden.
dus mischien even handig om je verkooppunt te bellen die moeten dat maar even kortsluiten met samsung.
Backlight bleeding is wel kenmerkend voor de 7-serie, die gebruikt maakt van local dimming LED's; jouw tweede punt heeft daar ook wel wat mee te maken, hoewel de laatste firmwares in de A5, 6 en 7 serie zo'n dynamisch contrast standaard erin gebakken heeft zitten. CCFL-verlichting heeft minder last van backlight bleeding, doordat het ondertussen aardig uitontwikkeld is; ook hebben Samsungs nieuwe series (B6 ieg) geen onuitschakelbare dynamisch contrast.HaveBlue schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 18:25:
Ik heb sinds een paar maanden een LE52A756 met 1013 firmware ter vervanging van mijn Bravia KDL-46W3500. De grootte van het scherm bevalt me uitstekend. Er zijn naar mijn mening echter een paar eigenaardigheden die me opvallen (en licht irriteren):
Het backlight: ik heb het backlight ingesteld op 4 en merk vergeleken met de Bravia behoorlijke backlight bleeding in de bovenhoeken. Is dit normaal voor de 5, 6 en 7 serie of heb ik simpelweg een rot exemplaarHet is me in de winkel onder TL-licht natuurlijk niet opgevallen
Het contrast: is naar mijn mening niet consistent. Alle beeldverbeteraars en dynamische mogelijkheden zijn uitgeschakeld (ook de power saving feature staat uit) maar nog wisselt het contrast. Ondertitels en logo's dimmen alsnog wanneer er veel zwart in een scene voorkomt. Hebben anderen hier ook last van of zie ik gewoon een optie over het hoofdDe Bravia had hier zeker geen last van. De Samsung heeft een betere zwarting, maar liever minder zwart en consistent contrast dan dat dynamische geneuzel
Op www.pixmania.be staat de LE46A856 te koop voor 999€ , in mijn ogen is dat voor dit model toch een zeer goede prijs? Wat vinden jullie ervan?
Op een andere site die laagste prijsgarantie biedt gaan ze er toch niet onder omdat ze zeggen dat deze tv einde serie is.
Ik zie inderdaad dat het nu LE**B*** is geworden.
Is er zoveel kwaliteitsverschil met de LE**A*** dan?
Of is dit prijs/kwaliteit gezien toch een goede koop?
(Ik ben nieuw op het forum en in de vorige delen van dit topic zag ik dat er updates waren van welke modellen wanneer zijn uitgekomen, maar van dit model vind ik het niet zo snel terug.)
Op een andere site die laagste prijsgarantie biedt gaan ze er toch niet onder omdat ze zeggen dat deze tv einde serie is.
Ik zie inderdaad dat het nu LE**B*** is geworden.
Is er zoveel kwaliteitsverschil met de LE**A*** dan?
Of is dit prijs/kwaliteit gezien toch een goede koop?
(Ik ben nieuw op het forum en in de vorige delen van dit topic zag ik dat er updates waren van welke modellen wanneer zijn uitgekomen, maar van dit model vind ik het niet zo snel terug.)
Ik ben erg aan het twijfelen tussen een Sony 40W5500 en een Samsung LE40B650. Beide tv's komen goed uit de reviews en worden in hun prijsklasse als zeer goede tv's aangeschreven, maar ik kan niet kiezen. Ik heb beide toestellen in de winkel bekeken en wat mij opviel was dat de Samsung levendigere kleuren weergaf en de Sony iets donkerder. Maargoed, we weten allemaal dat de TV's in de winkel op de MediaMarkt stand staan...
Ik vind het belangrijk dat de TV een goed beeld geeft. Zowel met analoge tv (wat ik de eerste tijd waarschijnlijk vooral zal gebruiken) maar vooral bij films. Om gamen geef ik weinig, net zoals de ingebouwde internet functionaliteiten van beide toestellen. De TV gaat aangesloten worden op een HTPC en later waarschijnlijk een surround set. Ik lees dat er problemen zijn met het synchroon lopen van audio, wat houden deze problemen precies in? Is dit een tekortkoming van de TV of een externe factor? Als het een tekortkoming van de TV is dan neig ik eerder naar de Sony, aangezien ik weet dat ik gevoelig ben voor dit soort dingen. Ik ga mij daar aan storen. Ik ga mij waarschijnlijk ook storen aan veel backlight bleeding, iets waar de Sony weer meer last van lijkt te hebben. Hoe goed is de 100Hz implementatie van Sony tegenover die van Sony? Is het veel beter of is het verschil nauwelijks zichtbaar? Zelfde geldt voor het weergeven van kleuren, wie is beter? Ik merk aan mezelf dat ik het moeilijk vind om aan de hand van de reviews daar een goede keuze in te maken.
Ik vind het belangrijk dat de TV een goed beeld geeft. Zowel met analoge tv (wat ik de eerste tijd waarschijnlijk vooral zal gebruiken) maar vooral bij films. Om gamen geef ik weinig, net zoals de ingebouwde internet functionaliteiten van beide toestellen. De TV gaat aangesloten worden op een HTPC en later waarschijnlijk een surround set. Ik lees dat er problemen zijn met het synchroon lopen van audio, wat houden deze problemen precies in? Is dit een tekortkoming van de TV of een externe factor? Als het een tekortkoming van de TV is dan neig ik eerder naar de Sony, aangezien ik weet dat ik gevoelig ben voor dit soort dingen. Ik ga mij daar aan storen. Ik ga mij waarschijnlijk ook storen aan veel backlight bleeding, iets waar de Sony weer meer last van lijkt te hebben. Hoe goed is de 100Hz implementatie van Sony tegenover die van Sony? Is het veel beter of is het verschil nauwelijks zichtbaar? Zelfde geldt voor het weergeven van kleuren, wie is beter? Ik merk aan mezelf dat ik het moeilijk vind om aan de hand van de reviews daar een goede keuze in te maken.
Ik weet zeker dat mijn 7 serie geen gebruik maakt van LED verlichtingAnoniem: 236146 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 20:36:
[...]
Backlight bleeding is wel kenmerkend voor de 7-serie, die gebruikt maakt van local dimming LED's; jouw tweede punt heeft daar ook wel wat mee te maken, hoewel de laatste firmwares in de A5, 6 en 7 serie zo'n dynamisch contrast standaard erin gebakken heeft zitten. CCFL-verlichting heeft minder last van backlight bleeding, doordat het ondertussen aardig uitontwikkeld is; ook hebben Samsungs nieuwe series (B6 ieg) geen onuitschakelbare dynamisch contrast.
Edit: zie ook hier: http://www.samsung.com/uk...LE52A756R1MXXU&fullspec=F
[ Voor 10% gewijzigd door HaveBlue op 19-05-2009 22:44 ]
"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous
Mijn excuses, ik zie dat ik de A786 en A756 met elkaar verward heb; de A786 werd als eerste in de 7-serie uitgegeven en het grote kenmerk eraan was de local dimming LED-techniek, waardoor ik de 7-serie associeerde met LED-verlichting; blijkbaar heeft Samsung ook de A756 toegevoegd die dus inderdaad CCFL verlichting heeft. Die logica van Samsung ookHaveBlue schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:43:
[...]
Ik weet zeker dat mijn 7 serie geen gebruik maakt van LED verlichtingWaar haal je deze info vandaan? Ben wel benieuwd
Edit: zie ook hier: http://www.samsung.com/uk...LE52A756R1MXXU&fullspec=F

In dat geval weet ik niet al teveel over jouw model, hoewel een vergelijking met de A656 wel opgaat denk ik: die heeft in principe niet veel backlight bleeding, maar dit blijft per model verschillen (garantie met dit soort dingen blijft, irritant genoeg, ook altijd twijfelachtig). Het 'auto dimmen' is helaas in de laatste softwares ingebakken en valt via normale methodes niet uit te schakelen (wellicht via het service menu, maar daar heb ik me bij m'n oude A552 nooit aan gewaagd).
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 20-05-2009 00:01 ]
Jammer dat het dynamische contrast in de software gebakken is, is bekend welke software versie de laatste is waarin het volledig uit te schakelen isAnoniem: 236146 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:49:
[...]
Mijn excuses, ik zie dat ik de A786 en A756 met elkaar verward heb; de A786 werd als eerste in de 7-serie uitgegeven en het grote kenmerk eraan was de local dimming LED-techniek, waardoor ik de 7-serie associeerde met LED-verlichting; blijkbaar heeft Samsung ook de A756 toegevoegd die dus inderdaad CCFL verlichting heeft. Die logica van Samsung ook![]()
In dat geval weet ik niet al teveel over jouw model, hoewel een vergelijking met de A656 wel opgaat denk ik: die heeft in principe niet veel backlight bleeding, maar dit blijft per model verschillen (garantie met dit soort dingen blijft, irritant genoeg, ook altijd twijfelachtig). Het 'auto dimmen' is helaas in de laatste softwares ingebakken en valt via normale methodes niet uit te schakelen (wellicht via het service menu, maar daar heb ik me bij m'n oude A552 nooit aan gewaagd).
Ik zal Samsung volgende week eens bellen over hoe om te gaan met het backlightbleeding. Wellicht dat ze samen met mij een constructieve oplossing willen zoeken
[ Voor 3% gewijzigd door HaveBlue op 20-05-2009 11:16 ]
@Kibber: wat mij heeft doen kiezen voor Samsung ipv Sony is het feit dat Sony TV's een reactiesnelheid hebben van 8ms.
Ik ben hier vrij gevoelig voor en zie bij Sony TV's duidelijk meer blur en ghosting bij snelle actiescènes dan bij de Samsung B650 reeks.
Bovendien kan je bij de B650 de 100 hz motion flow zodanig instellen dat je veel betere motion resolution krijgt (dus veel minder "veegeffect" bij snelle scènes) zonder dat je het "amateurvideobeeld" krijgt dat typisch is voor de vorige generatie 100 hz toestellen. Als je dit gebruikt icm met een blu ray speler op 24 hz krijg je beeld om duimen en vingers bij af te likken...
Ik ben geen Samsung fanaat (heb zelf al zwaar in de clinch gelegen met hen, bijna rechtzaak), maar heb toch een LE40B650 gekocht, gewoon omdat dit qua prijs/kwaliteit volgens mij de beste LCD tv van het moment is.
Ik ben hier vrij gevoelig voor en zie bij Sony TV's duidelijk meer blur en ghosting bij snelle actiescènes dan bij de Samsung B650 reeks.
Bovendien kan je bij de B650 de 100 hz motion flow zodanig instellen dat je veel betere motion resolution krijgt (dus veel minder "veegeffect" bij snelle scènes) zonder dat je het "amateurvideobeeld" krijgt dat typisch is voor de vorige generatie 100 hz toestellen. Als je dit gebruikt icm met een blu ray speler op 24 hz krijg je beeld om duimen en vingers bij af te likken...
Ik ben geen Samsung fanaat (heb zelf al zwaar in de clinch gelegen met hen, bijna rechtzaak), maar heb toch een LE40B650 gekocht, gewoon omdat dit qua prijs/kwaliteit volgens mij de beste LCD tv van het moment is.
Ik ga totaal akkoord. Ik heb uiteindelijk ook een LE40B650 besteld en heb de settings van CNET voor hun test van de B750 gebruikt. Ik ga hem nog een beetje aapassen want soms wat TE donker, maar los van dat ben ik ongelooflijk tevreden over de beeldkwaliteit, de motion, de zwartwaarden ... schitterende tv gewoon. Mijn settings zijn de volgendeAnoniem: 298634 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:28:
@Kibber: wat mij heeft doen kiezen voor Samsung ipv Sony is het feit dat Sony TV's een reactiesnelheid hebben van 8ms.
--Picture menu
Mode: Movie
Backlight: 3
Contrast: 100
Brightness: 46
Sharpness: 0
Color: 47
Tint: G50/R50
Advanced settings submenu
Black tone: Off
Dynamic contrast: Off
Gamma: 0
Color space: Auto
Flesh tone: 0
Edge enhancement: Off
xvYCC: Off
White balance submenu
R-Offset: 23
G-Offset: 24
B-Offset: 25
R-Gain: 27
G-Gain: 23
B-Gain: 15
Picture options submenu
Color tone: Warm2
Size: Screen Fit
Digital NR: Off
HDMI black level: Normal [grayed out]
Film mode: Off [grayed out]
Blue only mode: Off
Auto motion plus 120Hz: Custom
Custom settings:
Blur reduction: 10
Judder reduction: 0
--Setup menu
Game Mode: Off
Energy saving: Off
cnet
Bedankt beide
. Dan denk ik dat ik toch maar voor de Samsung ga. Het prijsverschil met de Sony is 120 euro, dus dat is nog best flink. Ik moet ook zeggen dat ik in de winkel meer onder de indruk was van de Samsung. Nogmaals mijn dank
@kibber:
om op je andere vragen te antwoorden:
- backlight bleeding: heb ik totaal geen last van, als het beeld zwart is, is het echt zwart, geen lichtvlekken te zien.
Kan natuurlijk zijn dat ik geluk gehad heb, maar ik heb nog geen enkele review gelezen van de B650 waarin over backlight bleeding geklaagd wordt. Moest je er toch last van hebben dan is dit een uitzondering. Je zorgt bij de aankoop van een tv dan ook best dat je hem koopt in een winkel waar je 14 dagen niet-goed-geld-terug garantie hebt (Mediamarkt Nederland bv.). Dat bespaart je een hoop gezeur.
- synchroon lopen van geluid: als je de 100 hz functionaliteit gebruikt en je dvd of blu ray speler is rechtstreeks op een 5.1 set aangesloten dan loopt het beeld inderdaad wat achter op het geluid (niet zo heel erg, maar als je er op let zie je het). Dit komt doordat het beeld eerst bewerkt wordt en het geluid rechtstreeks vanaf de blu ray speler naar de surround set gaat. Daar zijn enkele oplossingen voor:
1. 100 hz motion flow niet gebruiken; dan loopt het geluid synchroon, of
2. een audio delay tussen de blu ray speler en de surround set plaatsen (bv. van het merk Felston, te koop op: http://shop.varitech.nl); dit indien de surround set zelf geen ingebouwde audio delay heeft, of
3. een surround set kopen die een instelbare audio delay heeft
Je kan uiteraard ook gewoon de optische audio uitgang van het TV toestel gebruiken en die aansluiten op je set. Alleen heb je dan maar 2.1 geluid.
Ik vermoed dat tegenwoordig zowat elke LCD tv dit symptoom vertoont wanneer je de "beeldverbeteraars" aanzet.
om op je andere vragen te antwoorden:
- backlight bleeding: heb ik totaal geen last van, als het beeld zwart is, is het echt zwart, geen lichtvlekken te zien.
Kan natuurlijk zijn dat ik geluk gehad heb, maar ik heb nog geen enkele review gelezen van de B650 waarin over backlight bleeding geklaagd wordt. Moest je er toch last van hebben dan is dit een uitzondering. Je zorgt bij de aankoop van een tv dan ook best dat je hem koopt in een winkel waar je 14 dagen niet-goed-geld-terug garantie hebt (Mediamarkt Nederland bv.). Dat bespaart je een hoop gezeur.
- synchroon lopen van geluid: als je de 100 hz functionaliteit gebruikt en je dvd of blu ray speler is rechtstreeks op een 5.1 set aangesloten dan loopt het beeld inderdaad wat achter op het geluid (niet zo heel erg, maar als je er op let zie je het). Dit komt doordat het beeld eerst bewerkt wordt en het geluid rechtstreeks vanaf de blu ray speler naar de surround set gaat. Daar zijn enkele oplossingen voor:
1. 100 hz motion flow niet gebruiken; dan loopt het geluid synchroon, of
2. een audio delay tussen de blu ray speler en de surround set plaatsen (bv. van het merk Felston, te koop op: http://shop.varitech.nl); dit indien de surround set zelf geen ingebouwde audio delay heeft, of
3. een surround set kopen die een instelbare audio delay heeft
Je kan uiteraard ook gewoon de optische audio uitgang van het TV toestel gebruiken en die aansluiten op je set. Alleen heb je dan maar 2.1 geluid.
Ik vermoed dat tegenwoordig zowat elke LCD tv dit symptoom vertoont wanneer je de "beeldverbeteraars" aanzet.
euh, ben je daar zeker van, de enige aan die prijs daar is de A656Bever! schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:40:
de 40B650 is nu bij de block te koop voor 798,-
doe er je voordeel mee
heb er vandaag nog twee verkocht voor dat bedragAnoniem: 298056 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:08:
[...]
euh, ben je daar zeker van, de enige aan die prijs daar is de A656
sterk, want op de site staat hij zelfs nietBever! schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:34:
[...]
heb er vandaag nog twee verkocht voor dat bedrag
@PascalVB
Mij dank voor je reactie! Ik ben vandaag nog even bij de MM geweest, en wat bleek? Ik heb de eerste keer gewoon naar de verkeerde TV staan kijken... ik heb staan kijken naar een LE550 en niet naar de 650... Gelukkig kwam ik er achter toen ik het kaartje wat aandachtiger bekeek! Daarna even de 650 opgezocht... Wat een verschil zeg! Ik ben eruit! Binnenkort direct bestellen.
Mij dank voor je reactie! Ik ben vandaag nog even bij de MM geweest, en wat bleek? Ik heb de eerste keer gewoon naar de verkeerde TV staan kijken... ik heb staan kijken naar een LE550 en niet naar de 650... Gelukkig kwam ik er achter toen ik het kaartje wat aandachtiger bekeek! Daarna even de 650 opgezocht... Wat een verschil zeg! Ik ben eruit! Binnenkort direct bestellen.
Volgens Com Hem, een Zweeds kabelbedrijf, zijn er diverse modellen Samsung TV's met ingebouwde DVB-C tuner en Common Interface (CI) slot:
http://comhem.se/portal/comhem/inbyggd_digitalbox
Wie heeft een model uit deze lijst en heeft eens geprobeerd om het land op Zweden i.p.v. Nederland te zetten om te zien of dan ook de DVB-C functionaliteit beschikbaar komt voor het zoeken naar digitale TV kanalen. Philips en Panasonic passen dit land truukje toe om ervoor te zorgen dat de Nederlanders niet weten dat er in bepaalde modellen DVB-C tuners zitten. Misschien doet Samsung dat ook op die manier.
http://comhem.se/portal/comhem/inbyggd_digitalbox
Wie heeft een model uit deze lijst en heeft eens geprobeerd om het land op Zweden i.p.v. Nederland te zetten om te zien of dan ook de DVB-C functionaliteit beschikbaar komt voor het zoeken naar digitale TV kanalen. Philips en Panasonic passen dit land truukje toe om ervoor te zorgen dat de Nederlanders niet weten dat er in bepaalde modellen DVB-C tuners zitten. Misschien doet Samsung dat ook op die manier.
Zodra Ziggo officieel bekend maakt dat CI+ gaat werken met de LE40B65x series ben ik van plan deze aan te schaffen.
Alleen heb ik een vraag over de audio. Nu heb ik mijn Samsung DVB-C tuner via optical aangesloten op mijn Onkyo receiver. Op de website van Samsung staat dat de LE40B65x een digital audio aansluiting heeft, maar er staat nergens vermeld of dit "in" of "out" is. Ik neem aan dat het "out" is, maar weet iemand hier dit zeker?
Alleen heb ik een vraag over de audio. Nu heb ik mijn Samsung DVB-C tuner via optical aangesloten op mijn Onkyo receiver. Op de website van Samsung staat dat de LE40B65x een digital audio aansluiting heeft, maar er staat nergens vermeld of dit "in" of "out" is. Ik neem aan dat het "out" is, maar weet iemand hier dit zeker?
Toch nog erg aan het twijfelen tussen de Samsung 32B650 en de Sony 32W5500. Hoewel ik het beeld van de Samsung wel iets mooier vind dan die van de Sony. Maar ik lees / hoor bij de Samsung erg veel problemen met Lipsync / Inputlag. Ik ben nog wel een fanatieke gamer (XBOX360) en filmkijker. Is het zo dat de inputlag bij gamen vooral optreedt bij het online gamen?
Wanneer treden de lipsync problemen precies op? ik heb nog geen dvd speler met een HDMI aansluiting dus ik zal hem gewoon via component / scart op de t.v. moeten aansluiten en het geluid apart naar de receiver moeten sturen... maar ik las dat vooral in dit soort opstellingen lipsync problemen optreden!?
Of is het dan beter om het geluid via tulp/rca op de t.v. aan te sluiten en het geluid van de t.v. naar de receiver? Dan komen mijn twijfels tussen de Sony en de Samung weer naar boven... de Sony heeft net even wat meer mogelijkheden voor audio aansluitingen. (maar is dan ook wel weer 150 euro duurder)
Wanneer treden de lipsync problemen precies op? ik heb nog geen dvd speler met een HDMI aansluiting dus ik zal hem gewoon via component / scart op de t.v. moeten aansluiten en het geluid apart naar de receiver moeten sturen... maar ik las dat vooral in dit soort opstellingen lipsync problemen optreden!?
Of is het dan beter om het geluid via tulp/rca op de t.v. aan te sluiten en het geluid van de t.v. naar de receiver? Dan komen mijn twijfels tussen de Sony en de Samung weer naar boven... de Sony heeft net even wat meer mogelijkheden voor audio aansluitingen. (maar is dan ook wel weer 150 euro duurder)
Het gaat inderdaad om een optical out =)WouterHelm schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:58:
Zodra Ziggo officieel bekend maakt dat CI+ gaat werken met de LE40B65x series ben ik van plan deze aan te schaffen.
Inputlag is bij de Samsung inderdaad wat hoger dan bij de Sony, maar de Sony heeft ook weer meer inputlag dan vorige modellen. Met Game Mode ingeschakeld wordt de inputlag gereduceerd tot een 'normale' (voor bijna niemand merkbare) waarde, dus daarmee kun je prima op je X360 spelen =)mufana schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:51:
Toch nog erg aan het twijfelen tussen de Samsung 32B650 en de Sony 32W5500. Hoewel ik het beeld van de Samsung wel iets mooier vind dan die van de Sony. Maar ik lees / hoor bij de Samsung erg veel problemen met Lipsync / Inputlag. Ik ben nog wel een fanatieke gamer (XBOX360) en filmkijker. Is het zo dat de inputlag bij gamen vooral optreedt bij het online gamen?
De Lipsync ligt wat lastiger: Indien je je audio buiten de TV om regelt (dus van je DVD speler direct naar een receiver) is de lipsync niet perfect; een receiver met een delay functie kan dat oplossen. Anders kan je de audio wel via je TV laten gaan en via hoofdtelefoonuitgang of optical out naar je receiver sturen; bij beiden wordt als het goed is de videolag van de TV verwerkt (hoewel ik dat met optical out niet zelf kan bevestigen, met de hoofdtelefoonuitgang wel. Bij Stereo-uit (RCA) wordt de lag niet gecompenseerd).
De optical out van de tv stuurt het geluid synchroon met het beeld door.
Dus als je receiver/versterker/surround set een optische aansluitng heeft is dit de beste en goedkoopste oplossing om geen lip sync problemen te hebben.
Dus als je receiver/versterker/surround set een optische aansluitng heeft is dit de beste en goedkoopste oplossing om geen lip sync problemen te hebben.
wellicht dan bij de nieuwe types echter bij mijn 40a686 is hij gelijk aan de analoog uit. Dus zonder vertraging.Ik krijg nog steeds het echo effect als ik de interne speakers aan laat staanAnoniem: 298634 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:44:
De optical out van de tv stuurt het geluid synchroon met het beeld door.
Is het heel storend? Het lijkt mij heel irritant als het geluid niet synchroon loopt met het beeld.Ray schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:48:
[...]
wellicht dan bij de nieuwe types echter bij mijn 40a686 is hij gelijk aan de analoog uit. Dus zonder vertraging.Ik krijg nog steeds het echo effect als ik de interne speakers aan laat staan
Geluid via de hoofdtelefoon uitgang is dus wel synchroon met het beeld!? dat is opzich goed nieuws.
Dan sluit ik die gewoon aan op m'n receiver. Optical heb ik toch niet op m'n receiver zitten en ik heb geen 5.1 set dus... dat vind ik dan prima.
Ik heb dezelfde vragen ook al aan diverse verkopers voorgelegd. Zeggen vrijwel allemaal dat lipsync problemen niet meer voorkomen.

Een klein verschil in geluidstijdstippen kan al tot zo'n echo leiden, bijvoorbeeld door de verwerking van de externe speakers zelf. Het gaat er vooral om of je zelf merkt dat geluid van externe speakers niet synchroon met beeld is, terwijl de interne speakers dat wel zijn (bij hele kleine desyncs merk je dat niet).Ray schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 12:48:
[...]
wellicht dan bij de nieuwe types echter bij mijn 40a686 is hij gelijk aan de analoog uit. Dus zonder vertraging.Ik krijg nog steeds het echo effect als ik de interne speakers aan laat staan
Bij mijn LE37B652 staat de optical out bij de laatste firmware (1008) standaard op 100ms vertraging en de rest op 50. Dit zorgt voor een zeer hinderlijke echo als ik zowel de receiver als de ingebouwde speakers aan heb staan. Simpelweg in het service menu de vertraging gelijk trekken verhelpt dit en is misschien beter dan de vertraging maar helemaal uitschakelen zoals ik met de voorlaatste firware deed (ivm vertraging door de beeldverwerking van de Samsung zelf en dus mogelijke lip-sync problemen).
-edit-
verkeerde topic.
verkeerde topic.
[ Voor 93% gewijzigd door coob op 21-05-2009 16:10 ]
Dit topic is gesloten.