[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.495 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60120

mb-ng0 en Ngamer;

Bedankt voor jullie reacties!

Ik was erg te spreken over de Samsung UE46B6000 LED TV.
Echter over de auto dimming ben ik een beetje huiverig geworden.
Zoveel reacties hier en daar dat dit toch wel waarneembaar is.
En tevens de slechte audio bij dit type TV.
Nu heb ik toch een grote twijfel om dit type te kopen. Echter zag het beeld er super uit in de winkel.

De Samsung LE55B650 LCD TV maakt deze ook gebruikt van een auto/local dimming?
Of is dit alleen van toepassing bij een LED TV ?
Ik kan helaas over dit type LCD geen testen/reviews vinden.

Tevens de laagste prijzen die ik zo kan vinden voor deze TV's zijn:

SAMSUNG LE 55B650 1925 euro inclusief btw
SAMSUNG UE 46B6000 1479 euro inclusief btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dr.Roelski schreef op donderdag 30 april 2009 @ 14:20:
[...]

Ik gebruik zelf de digitale uitgang op de tv.
Als je een MKV stream met DTS 5.1 krijg je dan DTS op de digitale uitgang van de TV? Ik weet dat de TV zelf geen DTS decodeert, maar vraag me dus af ze de stream wel op de digitale uitgang zetten.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:48
Nogal forse ghosting op de B7000 serie. Mensen ervaring?

(die edge lit led lijken alleen maar nadelen te hebben)

http://www.engadgethd.com...owners-to-trippy-visuals/
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1241084220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297772

Anoniem: 60120 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:18:
mb-ng0 en Ngamer;

Bedankt voor jullie reacties!

Ik was erg te spreken over de Samsung UE46B6000 LED TV.
Echter over de auto dimming ben ik een beetje huiverig geworden.
Zoveel reacties hier en daar dat dit toch wel waarneembaar is.
En tevens de slechte audio bij dit type TV.
Nu heb ik toch een grote twijfel om dit type te kopen. Echter zag het beeld er super uit in de winkel.

Tevens de laagste prijzen die ik zo kan vinden voor deze TV's zijn:

SAMSUNG LE 55B650 1925 euro inclusief btw
SAMSUNG UE 46B6000 1479 euro inclusief btw
elke lcd heeft dit fenomeen. enkel plasma heeft dit niet. (uitgezonderd de local led series 7 & 9 van samsung die nu van de markt genomen worden).

Als je hem aan de muur hangt zou ik toch voor de platte gaan :) qua beeld vind ik hem persoonlijk ook beter. een verkeerde keuze zal je niet kunnen nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297772 schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 11:04:
[...]

elke lcd heeft dit fenomeen. enkel plasma heeft dit niet. (uitgezonderd de local led series 7 & 9 van samsung die nu van de markt genomen worden).

Als je hem aan de muur hangt zou ik toch voor de platte gaan :) qua beeld vind ik hem persoonlijk ook beter. een verkeerde keuze zal je niet kunnen nemen
Ik ga toch voor de Samsung LE55B650 LCD TV.
In de winkel gekeken naar de LE46B650. Dus het iets kleinere formaat.
Vond ihet beeld er erg mooi uit zien. Deze stond naast de LED LCD.
De LED UE46B6000 vond ik net iets scherper er uit zien dan de B650.

Toch blijkt er zo te lezen nog problemen te zijn (bij de LED TV) met auto dimming en wat ik las op http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1241084220
de zogeheten: "trailing effect" showed up on the 46-inch model when viewing fast-moving objects.
En tevens de slechte audio van de speakers.
Dit heeft mij toch een beetje af gehouden van de B6000 LED TV helaas.

Morgen haal ik de LE55B650 op. Ben benieuwd.

Bedankt voor jullie advies/info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zal een goede keus gemaakt hebben, proficiat met je aankoop, geniet ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-05 16:11
Hebben de B650 en B750 serie ook een CI+ aansluiting? Kan iemand dat bevestigen?
Hier staat van niet trouwens (winkel).

[ Voor 50% gewijzigd door Sparks.nl op 02-05-2009 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sparks.nl schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:11:
Hebben de B650 en B750 serie ook een CI+ aansluiting? Kan iemand dat bevestigen?
Hier staat van niet trouwens (winkel).
Heb net de Samsung LE55B650 gekocht en op deze zit een CI aansluiting.
Op de B750 weet ik dat helaas niet.

Link van de LE55B650 duitse samsung site. Staat helaas niet op de NL site:
http://av.samsung.de/prod...a3-4f1b-963a-260ca05de596

LE52B750 heeft ook een CI slot volgens de Duitse Samsung site:
http://av.samsung.de/prod...c0-4748-a4b0-4dc8793c5434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300250

Na zelf een vraag te hebben geplaatst hier een update.

De vraag was de volgende:

"Hoi allemaal,

Ik heb een samsung LE40A856 samen met humax decoder en Ziggo digitale tv .
Het volgende is het probleem:

Zodra ik tv ga kijken ( dus als tv signaal binnen komt ) heb ik een zoem/brom geluid wat uit de tv komt.
Dit geluid komt niet uit de boxen aangezien het er nog steeds is als ik mute!
Als ik zap is het even weg.
Het lijkt er dus op dat zodra het tv signaal binnen komt de tv wat gaat doen wat het geluid veroorzaakt.
Het gaat overigens niet over het geluid van de koeling/voeding die ook zachtjes aanwezig is. Dit geluid komt er nog eens bij.
Vrij irritant als je de tv zachtjes aan hebt.
Nou is er meer geschreven over brommen en zoemen, maar de problematiek schijnt verschillend te zijn.
Iemand dezelfde ervaring als mij? of iemand die meer hierover weet?

Graag hoor ik een reactie"

Heb het probleem gemeld bij samsung en hebben een monteur gestuurd.
Deze vertelde dat het de backlight was en dat ik die op 10 ( voluit) moest zetten.
En inderdaad, geen brom meer.
Is allemaal leuk en aardig maar nu maakt hij dus bij donkere en zwart kleuren die brom en bij het zappen.
Misschien nog wel irritante! En tevens kan ik de backlight niet meer lager zetten want dan komt de continue brom terug. Dit zou toch niet mogen bij zo'n toestel!
Na onderzoek op internet lees je veel over het "backlight" probleem. Iets wat bij alle merken lcd tv's voorkomt.
Toch kom ik het op dit forum weinig tegen.
Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben, en zo ja, wat moet je er aan doen?????
Accepteren? weer monteur laten komen?

Graag hoor ik het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136441

Ik heb dit toestel (LE40A856) afgelopen vrijdag ontvangen en heb exact hetzelfde probleem. Ik denk erover om het retour te sturen. Of weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-06 00:36
Afgelopen dinsdag de LE37B652 gekocht en ik ben er op zich best tevreden mee, maar.....

Begrijp ik het goed dat dvi->hdmi vanaf de pc per definitie problematisch is met de Samsung LCD's? Ik had overscan problemen maar door "Volledig beeld" te selecteren in het "Tools" menu lijkt dat nu opgelost, met de nadruk op lijkt. Ik las hier dat je "PC' zou moeten selecteren of de juiste HDMI input, maar hoe doe je dat en welke HDMI is doorgaans de juiste? Zowieso, welke settings geven het beste resultaat?

Een handleiding voor de tv heb ik nl. nog niet kunnen vinden, anders dan de usb stick met plaatjes die samsung meeleverd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

Samsung TV's kunnen sinds de A-serie van vorig jaar al gewoon perfect een PC-beeld één op één weergeven, dus je hebt het gelukkig niet goed begrepen dat dat per definitie problematisch is :P

Als je "volledig beeld" hebt geselecteerd en je op je PC zélf ook geen over/underscan hebt (vooral ATI drivers willen dat standaard nog wel eens gebruiken), wordt het beeld gewoon perfect weergegeven. Je hoeft geen PC-modus te activeren oid, dat vermindert enkel de input-lag, maar haalt ook een hoop instellingen weg. (waardoor je niet optimaal het scherm kan benutten)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 03-05-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Thanks. Ik had het in eerste instantie opgelost met de over/underscan functie van de nvidia driver, maar dat is a symptoom bestrijding en b niet beschikbaar onder Linux vziw. Dus "volledig beeld" is de 1op1 mapping functie? Want daar was ik naar op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battlebas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-02 22:14
Anoniem: 60120 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:50:
[...]

Heb net de Samsung LE55B650 gekocht
Ik ben ook van plan deze tv aan te schaffen. Waar heb jij hem gekocht en hoe duur was ie daar? Zijn er verder nog nadelen aan deze tv waar ik rekening mee zou moeten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128370

Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar de grootste verschillen tussen deze twee modellen. De LED is namelijk een paar honderd euro duurder en ik vraag mij af dat dit het waard is.

- UE46B7020 (LED versie)
- LE46B750U1W (LCD versie)

Ik heb gezien dat de LCD bij 100/200Hz Motion plus als antwoord Ja (100 Hz) heeft staan en de LED --> Ja (200 Hz).

Is dat een groot verschil of wordt dit nog ergens gecompenseerd. Tevens wijken zij af op het volgende punt:

Dynamische Contrastverhouding Mega - Ultra. Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 236146 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:10:
[...]

Waar baseer jij die betere "scherpte en contrast op"?

- Het zijn allebei Full HD (1920x1080) modellen, dus ze zijn simpelweg even scherp (bij dezelfde schermgrootte).
- De zwartwaarden van de B650 zijn dieper en constanter dan de b6000, wat een groter en constanter contrast oplevert.

En voor gamen is niks per definitie ideaal. De Samsungs hebben input lag (hier kun je wel of geen last van hebben) en plasma's hebben phosphor trails (ook daar kun je wel of niet last van hebben).
Dat is dus zeker niet waar. 2 full hd toestellen kunnen een verschil in scherpte hebben, vooral bij beweging.
De bekende motion resolution. Een Samsung full hd lcd heeft een motion resolution van max 600 en de Pana full hd plasma heeft een motion resolution van 1080. De pana is dus scherper terwijl ze beide full hd zijn.

Je kunt echter niet zeggen dat je in de winkel de ene tv scherper vond, wanneer je niet weet hoe de instellingen stonden en je deze niet hebt veranderd! Daarom kopen mensen vaak een verkeerde hdtv, ze veranderen niets in de winkel en eenmaal thuisgekomen zien ze allemaal dingen waar ze minder blij van worden.
jb044 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 14:36:
Afgelopen dinsdag de LE37B652 gekocht en ik ben er op zich best tevreden mee, maar.....

Begrijp ik het goed dat dvi->hdmi vanaf de pc per definitie problematisch is met de Samsung LCD's? Ik had overscan problemen maar door "Volledig beeld" te selecteren in het "Tools" menu lijkt dat nu opgelost, met de nadruk op lijkt. Ik las hier dat je "PC' zou moeten selecteren of de juiste HDMI input, maar hoe doe je dat en welke HDMI is doorgaans de juiste? Zowieso, welke settings geven het beste resultaat?

Een handleiding voor de tv heb ik nl. nog niet kunnen vinden, anders dan de usb stick met plaatjes die samsung meeleverd :?
http://www.samsung.com/nl...10100&disp_nm=LE37B652T4W
Kijk zelf maar ff in de handleiding als je wilt ;)

Zorg in ieder geval dat de tv op Just Scan/Alleen Scannen staat en je videokaart geen overscan of underscan doet. Kijk daarvoor in de instellingen van de videokaart als het niet goed wordt weergegeven.

-----------------------------------------------
Trima: een tv die bromt zodra je de backlight lager zet dan maximaal moet je zeker niet accepteren!!
Monteur laten komen en als die het niet kan oplossen moet je een inruil regelen. Kijk ff in een winkel of daar eenzelfde toestel hangt als jij hebt en kijk of die het probleem ook hebben.
Zo ja, dan moet je een ander model eisen!

Die tv kost je behoorlijk wat geld en hij moet gewoon goed zijn, klaar!
Succes.

(geldt ook voor guidomei)
Anoniem: 60120 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:18:
[b]mb-ng0 en Ngamer;

Ik kwam wel een test van de 40 inch tegen.

http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/

[ Voor 58% gewijzigd door Ferry34 op 03-05-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ging om twee Samsung LCD's met dezelfde resolutie én dezelfde 100Hz motion techniek, dus dan is die informatie (die inderdaad klopt) die jij verschaft totaal irrelevant.

Overigens vind ik jouw conclusie "De pana is dus scherper" een overstatement. Een dergelijk verschil in beeldlijnen tijdens beweging is praktisch niet waar te nemen bij échte content (wel bij testmateriaal), ook niet door experts van HDTVTest en Cnet. Daarom zullen een FullHD Plasma en een FullHD 100Hz LCD nagenoeg even scherp scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:25
Helaas blinkt de site van Samsung niet uit in hulpvaardigheid. Je kan van heel veel tv's alleen de quick setup guide vinden. Zo ook bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06 23:21
Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een Samsung LE40B650TW2, en ik ben zeer tevreden van het scherm, maar ik ben niet zo overtuigd van HD! Alles lijkt ineens zo "gemaakt" en studio achtig. Ik heb precies het gevoel dat ik naar Days of our Lives ben aan het kijken. Het is niet dat ineens alles te licht is, maar je zie duidelijk dat er licht naar hen word geschenen en dit dus onnatuurlijk is. Viel mij vroeger niet op.

is mijn t.v. niet goed afgesteld ? Of ben ik het?

Ps: Ik heb een Telenet HD Decoder erop aangesloten

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 236146 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:25:
Het ging om twee Samsung LCD's met dezelfde resolutie én dezelfde 100Hz motion techniek, dus dan is die informatie (die inderdaad klopt) die jij verschaft totaal irrelevant.

Overigens vind ik jouw conclusie "De pana is dus scherper" een overstatement. Een dergelijk verschil in beeldlijnen tijdens beweging is praktisch niet waar te nemen bij échte content (wel bij testmateriaal), ook niet door experts van HDTVTest en Cnet. Daarom zullen een FullHD Plasma en een FullHD 100Hz LCD nagenoeg even scherp scherp zijn.
Het eerste heb je wel gelijk in hoor. Ik zei dan ook dat je echt niet kan zeggen dat de ene scherper of zwarter is als je de instellingen niet weet of hebt veranderd. Als de tv's dezelfde image processing hebben etc, dan moet dit aan de instellingen liggen.

Motion resolution ben ik nogal gevoelig voor. Ik zie snel beeldfouten of lijntjes die niet goed lopen bij de meeste lcd's, maar een ander houdt gewoon niet van plasma en dan moet je m niet kopen.
tc982 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:37:
Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een Samsung LE40B650TW2, en ik ben zeer tevreden van het scherm, maar ik ben niet zo overtuigd van HD! Alles lijkt ineens zo "gemaakt" en studio achtig. Ik heb precies het gevoel dat ik naar Days of our Lives ben aan het kijken. Het is niet dat ineens alles te licht is, maar je zie duidelijk dat er licht naar hen word geschenen en dit dus onnatuurlijk is. Viel mij vroeger niet op.

is mijn t.v. niet goed afgesteld ? Of ben ik het?

Ps: Ik heb een Telenet HD Decoder erop aangesloten
Misschien dat je de interpolatie van beelden (het berekenen van tussenbeelden) niet fijn vindt? Zet de 100 hz is op een lager standje, hopelijk helpt dit.
Rudolfus schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:34:
[...]

Helaas blinkt de site van Samsung niet uit in hulpvaardigheid. Je kan van heel veel tv's alleen de quick setup guide vinden. Zo ook bij deze.
Sorry hoor, dat schiet niet op nee ;)

Ik zag alleen de 80 pagina's. Ik kijk nog wel ff verder, maar meestal zijn die dingen als pc aansluiten op hdmi bij de meeste Samsungs hetzelfde. Bij Samsung is dat volgens mij HDMI2.

[ Voor 37% gewijzigd door Ferry34 op 03-05-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, interpolatie foutjes zijn natuurlijk wel een nadeeltje ja, maar die worden steeds minder =p

@tc982
Ik raad je aan om een natuurfilm in HD te bekijken, met name Earth is een prachtig voorbeeld. Door de hoge resolutie (scherper, diepere kleuren) wordt het beeld juist dan veel natuurlijker met HD dan met SD, dus kun je dat mooi even testen ;)

Anoniem: 128370 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 17:50:
Goedemiddag allemaal,

Ik ben op zoek naar de grootste verschillen tussen deze twee modellen. De LED is namelijk een paar honderd euro duurder en ik vraag mij af dat dit het waard is.

- UE46B7020 (LED versie)
- LE46B750U1W (LCD versie)

Ik heb gezien dat de LCD bij 100/200Hz Motion plus als antwoord Ja (100 Hz) heeft staan en de LED --> Ja (200 Hz).

Is dat een groot verschil of wordt dit nog ergens gecompenseerd. Tevens wijken zij af op het volgende punt:

Dynamische Contrastverhouding Mega - Ultra. Wat is het verschil?
Of jij hebt bij het verkeerde model gekeken, of de info op Samsung's website klopt niet, maar de LED B7000 serie heeft ook gewoon 100Hz, de B8000 serie heeft as 200Hz ;) Wat dat betreft zijn beide modellen identiek.

Tevens hebben beide modellen een vergelijkbaar contrast (op dit soort dynamische contrasten moet je sowieso helemaal niet letten, dat is alleen maar marketing en allesbehalve bepalend voor de beeldkwaliteit).

Het voornaamste verschil is de verlichtingstechniek in beide modellen, die enkele gevolgen heeft voor de beeldkwaliteit:

- De LED-TV's gebruiken een bijna niet uit te schakelen Auto-dimming systeem (enkel door Game Mode in en dynamisch contrast uit te schakelen, maar dan heb je weer andere nadelen); hierdoor wordt het gehele scherm verdonkerd als er een donker beeld op het scherm is. Dit maakt calibratie onmogelijk en sommigen ervaren de lichtovergangen als storend. Alledaagse kijkers hebben er waarschijnlijk geen last van. De B650 heeft dit verschijnsel niet en is daardoor constanter in de weergave van zwart en donkere beelden.

- De LED-TV's kunnen een breder kleurgebied weergeven. Dit merk je wss echter alleen bij pro calibratie, de alledaagse kijker ziet het verschil wss niet.

- De LED-TV's zijn zuiniger.

Kortom, qua beeldkwaliteit is de B650 constanter doordat deze geen extreme auto-dimming toepast, waar een kleiner kleurgebied, minder efficiënte en een dikkere uitvoerint tegenover staat. Verder is de beeldkwaliteit redelijk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syntax_13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:10
Anoniem: 60120 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:50:
[...]

Heb net de Samsung LE55B650 gekocht en op deze zit een CI aansluiting.
Op de B750 weet ik dat helaas niet.

Link van de LE55B650 duitse samsung site. Staat helaas niet op de NL site:
http://av.samsung.de/prod...a3-4f1b-963a-260ca05de596

LE52B750 heeft ook een CI slot volgens de Duitse Samsung site:
http://av.samsung.de/prod...c0-4748-a4b0-4dc8793c5434
Bedankt voor de informatie. Ik zie dat ik de nadruk verkeerd heb gelegd. Ik doelde juist op de aanwezigheid van de plus versie van de CI aansluiting.

(sparks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
Anoniem: 300250 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 09:27:
< vraag >
Zoemen van TV ....

< update>
Deze vertelde dat het de backlight was en dat ik die op 10 ( voluit) moest zetten.
Is allemaal leuk en aardig maar nu maakt hij dus bij donkere en zwart kleuren die brom en bij het zappen.
Misschien nog wel irritante! En tevens kan ik de backlight niet meer lager zetten want dan komt de continue brom terug. Dit zou toch niet mogen bij zo'n toestel!
Na onderzoek op internet lees je veel over het "backlight" probleem. Iets wat bij alle merken lcd tv's voorkomt.
Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben, en zo ja, wat moet je er aan doen?????
Trima, ik heb dus exact hetzelfde maar dan met de LE32B650 LCD TV. Zoals beschreven in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1341776/0 :

- Wellicht is dit normaal voor een LCD TV, maar bij het zappen / benaderen van de menu's, is er lichte zoem hoorbaar, alsof de TV even moet switchen naar een andere modus. Dit zelfde geluid is ook (langdurig) hoorbaar bij de beeldmodus: Natural.

Na een tijdje kwam ik er dus achter dat het door de zwarte kleuren komt, waarvan je veel last hebt bij:
- het kijken van bijv. een donkere film
- bepaalde (de wat donkere) standaard profielen
- bij het zappen van het ene kanaal naar het andere, omdat je dan voor een halve seconde even zwart beeld hebt.

Ook ik ben nog aan het kijken wat de mogelijkheden zijn, en vindt het eigenlijk best wel irritant, zeker omdat je er hoe dan ook een beetje op gaat zitten letten :/ . Ik heb overigens de tip geprobeerd: met backlight op 8 of 10 is het inderdaad stil. Bij 1 t/m 7 + 9 hoor je wel het zoemen van de TV 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door StarWolfer op 03-05-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Thanks voor de info, hdmi 2 dus. En waar vind ik die "Just Scan" functie, doorgaans, of is "Volledig scherm" hetzelfde? In het service menu iig niets kunnen vinden en aangezien dat nogal link is heb ik ook maar niet lukraak wat geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:29
Weet iemand of je de volgorde van externe ingangen ook kunt wijzigen?

Ik heb m'n Xbox 360 op Component aangesloten, maar ik moet steeds langs "Ext. 1", "Ext 2." enzo zappen (toch al gauw 4 of 5 keer op "Source" drukken voordat ik er ben.

Ik heb een LE32A456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThinkPadd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 00:45:
Weet iemand of je de volgorde van externe ingangen ook kunt wijzigen?

Ik heb m'n Xbox 360 op Component aangesloten, maar ik moet steeds langs "Ext. 1", "Ext 2." enzo zappen (toch al gauw 4 of 5 keer op "Source" drukken voordat ik er ben.

Ik heb een LE32A456
Nope, dat kan helaas niet. Het snelst is om via het menu de bron te selecteren ;) (Menu, naar boven, naar rechts, naar rechts en dan de bron selecteren als ik het goed heb).

In de nieuwe series (B-series) komt er na het indrukken van de Source-knop eindelijk een lijst met bronnen waar je snel doorheen kunt lopen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296814

Anoniem: 300250 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 09:27:
Na zelf een vraag te hebben geplaatst hier een update.

De vraag was de volgende:

"Hoi allemaal,

Zodra ik tv ga kijken ( dus als tv signaal binnen komt ) heb ik een zoem/brom geluid wat uit de tv komt.
Het lijkt er dus op dat zodra het tv signaal binnen komt de tv wat gaat doen wat het geluid veroorzaakt.
Het gaat overigens niet over het geluid van de koeling/voeding die ook zachtjes aanwezig is. Dit geluid komt er nog eens bij.
Nou is er meer geschreven over brommen en zoemen, maar de problematiek schijnt verschillend te zijn.

Ik had dit zelfde probleem en heb het toestel omgeruild.
Het nieuwe scherm heeft het probleem niet en ik heb mijn backlight op 4 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128370

Bedankt voor de info!

Ik lees op http://www.hdtvtest.co.uk/ veel over Input lag van de Samsung TV's. Heeft iemand daar nare ervaringen mee?

Een andere vraag is waarom jullie naar de B650 verwijzen en niet naar B750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Anoniem: 128370 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:30:
Bedankt voor de info!

Ik lees op http://www.hdtvtest.co.uk/ veel over Input lag van de Samsung TV's. Heeft iemand daar nare ervaringen mee?
Daar is al volop over gesproken in dit topic, lees het topic maar even door.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Syntax_13 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 21:53:
[...]

Bedankt voor de informatie. Ik zie dat ik de nadruk verkeerd heb gelegd. Ik doelde juist op de aanwezigheid van de plus versie van de CI aansluiting.

(sparks)
Ik heb even navraag gedaan via de Samsung helpdesk (telefonisch) en zij gaven aan dat CI+ NIET wordt ondersteund voor zowel de B650 als de B6000/B7000 series. Dit in tegenstelling tot de meldingen waarin staat dat het wel zo is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128370 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:30:
Bedankt voor de info!

Een andere vraag is waarom jullie naar de B650 verwijzen en niet naar B750.
Excuses, op één of andere manier heb ik B650 gelezen ipv B750 =p

Ieg geldt voor de B750 bijna hetzelfde als voor de B650, met als extra 200Hz ipv 100Hz. Daardoor zullen bewegingen nog íetsjes scherper zijn, maar weinig mensen die het verschil zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update na het volgende:

"De vraag was de volgende:

"Hoi allemaal,

Graag hoor ik het een en ander."

Weer gebeld met samsung en monteur aan de lijn gehad. Deze vertelde mij dat hij niets voor mij kon doen.
Dit hoort nou eenmaal bij een LCD TV!!
Nou, daar zit ik dan mooi mee!
Gek dat ze bij Samsung beweren dat een zoemend geluid van de backlight hoort bij een LCD, en als oplossing geven om de backlight op voluit te zetten ( waarna je dus bij donkere passage's last hebt van hum).
Ben absoluut niet tevreden over dit product van samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Anoniem: 300250 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:51:
Update na het volgende:

"Hoi allemaal,

Weer gebeld met samsung en monteur aan de lijn gehad. Deze vertelde mij dat hij niets voor mij kon doen.
Gek dat ze bij Samsung beweren dat een zoemend geluid van de backlight hoort bij een LCD, en als oplossing geven om de backlight op voluit te zetten ( waarna je dus bij donkere passage's last hebt van hum).
Ik heb iets soortgelijks ook een tijdje gehad. Maar bij lag het aan de humax decoder/scart. Bij mijn ps3 had ik nergens last van.

Volgens mij heb ik er een andere scart tussen gezet of op nieuw de stekker aan gedrukt en probleem opgelost.

Maar hoe de monteur reageer slaat natuurlijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

ik heb zelf de samsung 32a558 en ik heb zowel de DVD , PS3 en de Humax tuner met een HDMI kabel aangesloten op de tv en zo nu en dan heb ik een zoemend/hoog geluid net of er egens kortsluiting is.
Net of je een goedkope of defekte trafo hebt.

Nu heb ik dat niet altijd maar als het er is is het na 5 of 20 minuten weg. maar soms als ik switch van PS3 naar TV kijken via de tuner dan krijg ik dat geluid weer en vervolgens verdwijnt het weer.

Het geluid ebt na een tijdje dus gewoon weg. ik kan ermee leven maar soms vind ik het irritant als ik net een film zit te kijken en dat geluid heb je in het begin ,want dat overheerst wel de sfeer. Zit er ook aan te denken om
contact op te nemen met Samsung, maar eigelijk hoop ik dat het na een tijdje echt wegblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Anoniem: 103465 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 18:18:
ik heb zelf de samsung 32a558 en ik heb zowel de DVD , PS3 en de Humax tuner met een HDMI kabel aangesloten op de tv en zo nu en dan heb ik een zoemend/hoog geluid net of er egens kortsluiting is.

Nu heb ik dat niet altijd maar als het er is is het na 5 of 20 minuten weg. maar soms als ik switch van PS3 naar TV kijken via de tuner dan krijg ik dat geluid weer en vervolgens verdwijnt het weer.

Het geluid ebt na een tijdje dus gewoon weg. ik kan ermee leven maar soms vind ik het irritant als ik net een film zit te kijken en dat geluid heb je in het begin ,want dat overheerst wel de sfeer. Zit er ook aan te denken om
contact op te nemen met Samsung, maar eigelijk hoop ik dat het na een tijdje echt wegblijft.
zou zelf contact opnemen, je mag verwachten dat dit soort dingen niet bij een product horen. Gezien het bij alle is ligt het dus niet aan een kabel lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 10:42

PK

Sparks.nl schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:21:
[...]

Ik heb even navraag gedaan via de Samsung helpdesk (telefonisch) en zij gaven aan dat CI+ NIET wordt ondersteund voor zowel de B650 als de B6000/B7000 series. Dit in tegenstelling tot de meldingen waarin staat dat het wel zo is!
Ik denk dat het straks wel kan via een firmware update. Ga ik vanuit :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
PK schreef op maandag 04 mei 2009 @ 19:31:
[...]

Ik denk dat het straks wel kan via een firmware update. Ga ik vanuit :-)
Ik neem het risico niet. Wat mij betreft zijn alle Samsung modellen hiermee afgevallen (tot Samsung een firmware uitbrengt die het beschikbaar stelt). Helaas moet ik zeggen.
De keuze gaat nu tussen een Philips 37" 8404/9604 of een 42" G15 (plasma) van Panasonic. Alhoewel 42" eigenlijk te groot is naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 17:37
oZner schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:15:

Overigens is DNLA niet dat handig:
- Als je in een library van 20000 songs een artiest zoekt met de letter M ben je wel even bezig.
- Als je de media server van samsung gebruikt crached het ding bij elke "sync database" actie.
Wordt toch nog een media center aanschaffen denk ik.... :'( Ineens is Samsung gedaald op mijn producenten lijst.
Ik had ook al gemerkt dat die Samsung software steeds crasht, zie MaTr1x in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) ...", zeker als de database te groot wordt.

Ik gebruik nu trouwens een nieuwere versie van Twonky dan ik toen had getest en streamen gaat nu perfect naar me UE46B7000, afgelopen weekend nog seizoen 5 van Lost in HD zitten kijken zo :)

Beste tip die ik jullie kan geven is dat als je iets download, pak dan de "PS3" HD versies, dit zijn mkv's die omgezet zijn naar een mpg bestand met 5.1 geluid voor de PS3. Je hebt dan geen gezeur van je Samsung dat die het niet kan afspelen of dat de audio niet ondersteund wordt.

Het enige dat je na het downloaden nog even moet doen is deze bestanden openen met het gratis Avidemux en dan opslaan als avi zonder iets aan de Video of Audio settings te wijzigen. Dit gaat echt supersnel en is binnen 15 seconden ofzo gepiept. Alleen de files renamen heeft geen zin trouwens. Zonder Avidemux speelt die het wel af maar dan erg versneld, vandaar die extra stap. Zodoende kijk ik dan via DLNA op me Samsung HD met beeld en geluid.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Anoniem: 300250 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 16:51:
Update na het volgende:

"Hoi allemaal,

Ik snap niet dat je je zo laat afzetten. Gewoon vragen of hij daar gegronde bronnen voor heeft en waarom andere LCD's het niet hebben. Laat HUN aantonen dat er niet iets mis mee is in plaats van andersom. Vraag gewoon of dat ergens ook staat in de koopovereenkomst of de garantievoorwaarden.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na veel onderzoek op het internet zie je dat er heel veel mensen zijn die last hebben van het "backlight geluids " probleem. Heeft te maken met de CCFL inverters en de PWM van de backlight.
Technisch is hier weinig aan te doen. Vaak heeft het te maken met slechte onderdelen die gebruikt worden voor LCD tv's. ( Ja, ook bij de grote merken). Dit alles wordt door Samsung ( maar ook andere merken ) niet gezien als een defect!! aangezien brom/zoem geluid inherent is aan de backlight!!
Ik geloof wel dat er vaststaat hoeveel het geluid moet zijn om buiten de "normale "waardes te vallen, maar die zijn vrij hoog.
Als we het over de Samsung hebben dan valt op dat er ook modellen zijn die er geen last van hebben.
Conclusie: Dan heb je dus mazzel!!!!
Je ziet in Duitsland dat mensen zich groeperen om zo de klacht bij Samsung duidelijk te maken.
Misschien moeten we dat hier ook maar eens doen.
Want ik blijf van mening dat dit niet zou moeten bij zo'n tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:17

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik kijk naar de B6xx serie... de B651 en B653 zijn wat roodachtig en dat wil ik niet.

Op de Samsung site zijn de B650 en de B652 99% gelijk in specs, alleen de 'user interface' staat bij de een als 'intelligent' en bij de ander als 'single'.
Wat moet ik daar nou mee :?

Wat is nou het verschil tussen de 650 en 652?
Als we het over de Samsung hebben dan valt op dat er ook modellen zijn die er geen last van hebben.
Dus... welke modellen hebben er WEL last van en welke niet??

Enne... heeft iemand een cheapie adresje voor een B65x of een B750?

[ Voor 27% gewijzigd door Tijgert op 05-05-2009 11:42 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Tijgert, het enige verschil tussen de 650 en 652 (en de 651 en 653) is het design. Technisch zijn ze identiek. De cosmetische verschillen zijn btw:

- 650 heeft een grijze U-shape
- 651 heeft een rode U-shape
- 652 heeft een grijze V-shape
- 653 heeft een rode V-shape

Verschil tussen de U en V-shape is de onderkant. Zie onderstaande plaatjes =)

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2009/04/10/le40b650t2wxxn/D2_medium_copy.jpg
U-shape, deze loopt in het midden stijler naar beneden dan aan de zijkanten en heeft touch-knoppen in het midden.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1240817457.jpeg
V-shape, deze loopt overal even stijl af en heeft touch-knoppen aan de zijkant.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 05-05-2009 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

ari3 schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:35:
[...]
Als je een MKV stream met DTS 5.1 krijg je dan DTS op de digitale uitgang van de TV? Ik weet dat de TV zelf geen DTS decodeert, maar vraag me dus af ze de stream wel op de digitale uitgang zetten.
Iemand die terug kan komen op deze vraag? Vindt het wel een slimme, en mede bepalend of ik een toslink kabel ga kopen ipv een stereo kabeltje! Ik vind het zeer slecht dat bij de popluaire mkv bestanden de audio niet afgespeeld kan worden.

Graag kom ik ook nog even terug op de content voor op de tv (die downloadbare flash dingen). Ik krijg ze met geen mogelijkheid geinstalleerd. Een email naar Samsung resulteert in een je moet bellen reply. Maar die dombo's bij de helpdesk kunnen alleen een monteur inschakelen :(
Dus als iemand hier een idee heeft. En wat zijn die UDN (?) codes in de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou heb ik mijn stomme kop in het serice menu gereset. ( samsung LE40A856 )
Heeft iemand de orginele waarden misschien voor mij?
Wat kan ik het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Anoniem: 300250 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:47:
Nou heb ik mijn stomme kop in het serice menu gereset. ( samsung LE40A856 )
Heeft iemand de orginele waarden misschien voor mij?
Wat kan ik het beste doen?
Je bedoelt terug naar fabriekswaarden? Of klopt er helemaal niets meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou weet ik niet precies wat er gebeurt als je rest in het service menu naar fabrieksinstellingen.
Heb wel het gevoel dat er qua kleur het een en ander is veranderd. Nou las ik dat als je reset in het SM, je niet terug gaat naar zoals de tv is afgeleverd. het schijnt dat iedere tv voorgecalibreerd is en anders is.
Of dit klopt weet ik ook niet.
Tv doet het dus nog keurig maar ben benieuwd wat er nu veranderd is in het service menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

DTS + DTS Pass through zijn niet ondersteund, zal waarschijnlijk nooit komen.

Samsung zal DTS licenties moeten gaan betalen (als ze DTS decoderen) en pass through is hardwarematig NIET mogelijk met deze TV (volgens Samsung)

[ Voor 8% gewijzigd door spanx op 06-05-2009 11:18 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
Hmm, toevallig laatst een mkv met DD afgespeeld via oa TOSLink en mijn receiver sprong in DD modus, ik neem aan dat dat betekend dat passthrough wel werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 10:55

spanx

_Sp[A]nX_

DD5.1 zal omgezet worden naar DD2.0 (ivm restricties licenties), DTS pass-through werkt niet .... sorry voor de verwarring

DTS heeft een veel hogere bitrate/verwerking dan DD.... daarom hardware limitatie

[ Voor 7% gewijzigd door spanx op 06-05-2009 14:00 ]

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 07:40
Sparks.nl schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:21:
[...]
Pfff, lekker dan. Bij mijn Expert om de hoek wordt gezegd (over de UE40B7020): Ja hoor, het is echt CI+.
Ik heb zelf het Samsung Service & Informatienummer gebeld en die zeggen weer dat ze het eigenlijk niet weten, wordt uitgezocht. Op de meeste webshops staat ook dat het wel CI+ is... Onduidelijkheid alom. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand zo vriendelijk om de orginele instellingen van het service menu van de LE40A856 te sturen?
Heb zoals eerder aangegeven op factory reset gedrukt (STOM!).
Nou weet ik ook niet precies wat er gebeurd als je dat doet. Iemand ervaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-06 14:55
Nico111 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:28:
[...]
Ik heb iets soortgelijks ook een tijdje gehad. Maar bij lag het aan de humax decoder/scart. Bij mijn ps3 had ik nergens last van.

Volgens mij heb ik er een andere scart tussen gezet of op nieuw de stekker aan gedrukt en probleem opgelost.

Maar hoe de monteur reageer slaat natuurlijk nergens op.
Je kon nog wel eens gelijk hebben. Ik heb het zojuist op de Xbox360 geprobeerd (Menu -> Backlight naar 0), en daar is er inderdaad geen sprake van. Mijn TV hangt via Analoge (Hirschmann) Coax kabel + Scart aan een HD recorder. Vanavond eens het e.e.a. proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
Leon73 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:52:
[...]

Pfff, lekker dan. Bij mijn Expert om de hoek wordt gezegd (over de UE40B7020): Ja hoor, het is echt CI+.
Ik heb zelf het Samsung Service & Informatienummer gebeld en die zeggen weer dat ze het eigenlijk niet weten, wordt uitgezocht. Op de meeste webshops staat ook dat het wel CI+ is... Onduidelijkheid alom. :? :?
Tja en zolang er onduidelijkheid is koop ik die i.i.g. zeker niet. Bij mij zeiden ze telefonisch van niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-06 13:25
vraag 1.na veel lezen ben ik het woord motion plus tegengekomen. wat houd motion plus nou in precies in? via zoekfunctie google kan ik niets vinden :P thanx anyway
vraag 2.
waarom is de samsung service nou zo slecht? ik had een verticale streep in me display. pas na 4,5 week kwam er iemand op de stoep (bedrijf selectro) omdat er zogenaamd een display moest worden besteld terwijl er duizenden tv's worden verkocht van het type le40a656. ik heb zoveel gebeld. 3 a 4 mailtjes gestuurd.. maar niets helpt. maar vandaag is er eindelijk een monteur op de stoep gekomen. wie heeft hier ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Canerooo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:23:
vraag 1.na veel lezen ben ik het woord motion plus tegengekomen. wat houd motion plus nou in precies in? via zoekfunctie google kan ik niets vinden :P thanx anyway
http://www.google.nl/sear...on+plus&btnG=Zoeken&meta=

--> 100 hz

http://www.google.nl/sear...d+100hz&btnG=Zoeken&meta=

Daarnaast heb ik in ieder geval in dit topic al tientallen keren uitgelegd wat het inhoudt. Je kan ook echt zoeken, ik heb gewoon het idee dat je amper hebt gezocht.
Canerooo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:23:
vraag 2.
waarom is de samsung service nou zo slecht? ik had een verticale streep in me display. pas na 4,5 week kwam er iemand op de stoep (bedrijf selectro) omdat er zogenaamd een display moest worden besteld terwijl er duizenden tv's worden verkocht van het type le40a656. ik heb zoveel gebeld. 3 a 4 mailtjes gestuurd.. maar niets helpt. maar vandaag is er eindelijk een monteur op de stoep gekomen. wie heeft hier ervaring mee??
Dat kan een uitzondering zijn, er zijn ook zat mensen die wel goede service hebben ervaren. En buiten dat: waarom die zo slecht is kan niemand je hier vertellen denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door LiquidT_NL op 07-05-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De vraag is: Wat doet een factory ( fabrieks ) reset in het service menu nu eigenlijk !!!!????

Kan hier maar moeilijk antwoord op vinden op de verschillende forums.
Heb zelf dus een factory reset gedaan ( Samsung LE40A856 ). Heb trouwens niets anders zelf in het service menu veranderd.
Aangezien het geen opzet was ( de waarden dus niet genoteerd ) weet ik dus niet wat er veranderd is.
Weet alleen dat het aantal uren dat de tv gedraaid heeft weer op 0 staat.
Het beeld van de tv lijkt ook hetzelfde als voor de reset.
Vervolgens heb ik handmatig wat waarden in het service menu veranderd ( en deze keer wel opgeschreven! ) en weer de fabrieksreset gedaan.
En wat blijkt, de waarden zijn niet veranderd.
Dit zou betekenen dat een factory reset niet terug reset naar fabrieksinstellingen?
Maar wat doet het dan wel???
Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Overigens heb ik een service handleiding waarin bij sommige opties in het service menu de data worden aangegeven.
Maar kan me niet voorstellen dat dit juiste data/ waarden zijn aangezien elke tv ( ook uit zelfde serie ) zijn eigen calibratiewaarden heeft. Of heb ik dit mis ?

Als ik bijvoorbeeld kijk bij calibration adjust in het service menu dan zijn die waarden/data kompleet anders als hier in de service handleiding. Het gekke is dat ik die waarden ook helemaal niet kan veranderen inhet service menu? zou iemand dat eens kunnen checken??

Veel vragen over een voor mij nog steeds onduidelijk onderwerp.
Graag zie ik ervaringen, opmerkingen tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon73
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-04 07:40
Leon73 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:52:
[...]
Samsung heeft meteen gisteravond teruggebeld:
"In de UExxBxxxx modellen zit wel een CI+ interface, maar deze wordt niet officieel ondersteund. In juni/juli komen modellen waarbij dit wel zo is."

Waarschijnlijk komt dit omdat Ziggo de CI+ nog aan het testen / certificeren is. Ziggo geeft aan dat zij de eersten wereldwijd zijn die dit gaan implementeren en daarom er nog zoveel onduidelijkheid is. Ziggo komt eind mei/begin juni met een lijst gecertificeerde toestellen. Het is dus nog onduidelijk of de UExxBxxxx daar onder vallen.

Ook zou het mogelijk kunnen zijn dat deze modellen na een firmwareupdate wel gecertificeerd zijn, de juiste hardware is immers aanwezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Even een vraagje:

Mijn neefje wilt een Samsung HD ready tv kopen voor zijn xbox360.

Nu heeft hij een budget van 400 euro en zijn wens is 32 inch.

Ik heb hier nu 2 verschillende toestellen voor dezelfde prijs en bijna identiek in specs.
De ene komt uit Maart 2008 en de ander uit April 2009.

De een is LE32a456
De ander is Le32b450

Je zou denken neem de nieuwere, maar ik vraag me af, waarom de oude dan ook nog 400 euro kost, zitten er mindere componenten in de nieuwe??

Alvast dank!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
henkyyyyyyy schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 13:31:
Je zou denken neem de nieuwere, maar ik vraag me af, waarom de oude dan ook nog 400 euro kost, zitten er mindere componenten in de nieuwe??
Ja, de nieuwe heeft edge LED verlichting en heeft door het dynamisch wisselende contrast een mindere weergave. Het oude model heeft CCFL verlichting die voorgenoemd probleem niet heeft.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
ari3 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:48:
[...]
Ja, de nieuwe heeft edge LED verlichting en heeft door het dynamisch wisselende contrast een mindere weergave. Het oude model heeft CCFL verlichting die voorgenoemd probleem niet heeft.
Oke Thanx.
Dan gaan we dalijk toch maar voor die oudere kijken!

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298634

Vraagje: als je kan kiezen tussen de LE40A656 aan 750 euro of de LE40B650 aan 999 euro, welke TV zou ik dan nemen?
Is het verschil tussen de A en B (behalve dat de ene het model is van vorig jaar en de ander van dit jaar) groot qua beeldkwaliteit? Ik wil hem vooral gebruiken voor het afspelen van blu ray discs. Gewoon tv kijken doe ik haast nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

First... ik las ergens dat 'content' voor de B serie, net als de YouTube widget volgende maand komen.

Ik heb echt grote problemen met mijn tv (le40b650)... analoge kabel ziet er uit als een goedkope homevideo (voorgrond wel scherpachtig, maar tegen de achter grond ziet het er cheap uit). Ik weet niet hoe ik het beter moet uitleggen.... Mis ik instellingen? En dan graag instellingen die de lipsync niet negatief beïnvloeden!

En daarnaast het lipsync gebeuren! Vreselijk! Ik heb er af en toe (!) last van (zie vorige paragraaf), zelfs op de headphone output!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ari3 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 15:48:
[...]
Dat is bullshit; de b450 heeft óók gewoon CCFL verlichting (de b6000 en b7000 hebben Edge-lid verlichting) en zal vooral vanwege de betere beeldverwerking een beter beeld geven dan de a456, hoewel ik dat niet met volle zekerheid kan zeggen.

@First

Analoge TV op een 40" is zo'n beetje per definitie crap, dat moet je zo'n TV niet aan doen =p Ik heb 'm (de 40b650) hier nu ook staan. Analoog ziet er inderdaad niet uit, maar ik had niks anders verwacht. Digitale TV daarentegen ziet er bij de meeste kanalen zéér goed uit (beter dan m'n oude 40a552). Qua lipsync heb ik via de hoofdtelefoonuitgang geen issues... weet je zeker of dat 'af en toe' niet gewoon aan de bron ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Anoniem: 236146 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 22:10:
Analoge TV op een 40" is zo'n beetje per definitie crap, dat moet je zo'n TV niet aan doen =p Ik heb 'm (de 40b650) hier nu ook staan. Analoog ziet er inderdaad niet uit, maar ik had niks anders verwacht. Digitale TV daarentegen ziet er bij de meeste kanalen zéér goed uit (beter dan m'n oude 40a552). Qua lipsync heb ik via de hoofdtelefoonuitgang geen issues... weet je zeker of dat 'af en toe' niet gewoon aan de bron ligt?
Ik had ook niet verwacht dat het heel scherp zou zijn, maar ik wist niet dat het eruit zou zien als een crappy homevideo! ;)
Tja en die lipsync... ligt niet aan de bron. Heb het bij verschillende zenders. En soms zelfs bij gedownloade episodes via DLNA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Samsung heeft hier bij de meeste tv's last van van die lipsinc. (ook andere merken volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49130

sinds vrijdag heb ik de Samsung LE40A656 thuis staan, maar krijg op een of andere manier m'n ps3 niet werkend over HDMI op dit toestel. Laptop met HDMI wordt zo herkend! Heb al de knop van de ps3 5 seconde ingedrukt op de video uitvoer te resetten maar geen resultaat. Het toestel "ziet" wel dat er een kabel met signaal aan hangt want ik kan die HDMI poort selecteren bij sources terwijl de rest greyed out is, maar de melding "no signal" blijft. Dit gebeurt op alle hdmi poorten. Iemand een idee? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-06 10:02
Anoniem: 49130 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:18:
sinds vrijdag heb ik de Samsung LE40A656 thuis staan, maar krijg op een of andere manier m'n ps3 niet werkend over HDMI op dit toestel. Laptop met HDMI wordt zo herkend! Heb al de knop van de ps3 5 seconde ingedrukt op de video uitvoer te resetten maar geen resultaat. Het toestel "ziet" wel dat er een kabel met signaal aan hangt want ik kan die HDMI poort selecteren bij sources terwijl de rest greyed out is, maar de melding "no signal" blijft. Dit gebeurt op alle hdmi poorten. Iemand een idee? :'(
Nieuwe kabel van je ps3 naar je tv :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:51:
[...]

Nieuwe kabel van je ps3 naar je tv :) ?
Was ook mijn eerste ingeving, Ook al werkte de 1e kabel prima met de laptop op 1080p. Heb vervolgens een andere HDMI kabel gehaald maar het resultaat is hetzelfde. Beide kabels werken prima op de laptop. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 49130 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:53:
[...]

Was ook mijn eerste ingeving, Ook al werkte de 1e kabel prima met de laptop op 1080p. Heb vervolgens een andere HDMI kabel gehaald maar het resultaat is hetzelfde. Beide kabels werken prima op de laptop. :(
En je ps3 doet het wel op een andere tv ? zo niet dan ben ik bang je ps3 kuren heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:54:
[...]

En je ps3 doet het wel op een andere tv ? zo niet dan ben ik bang je ps3 kuren heeft
Vanavond op een Sony Bravia testen. Wel zuur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 49130 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:19:
[...]

Vanavond op een Sony Bravia testen. Wel zuur :'(
als die het daar ook niet doet met 2 verschillende kabels dan is je hdmi poort gaar van je ps3 of je ps3 zelf hoe dan ook hoop ik je garantie heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90756

Kan iemand mij vertellen of er nou echt rood licht op/uit de doorzichtige strip onder de Le32b450 schijnt? Ik zie dit op bijna alle afbeeldingen. En zo ja, kan dit worden uitgezet? Ik vind het een leuke tv maar rood licht is niet echt mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:29
Is dat niet gewoon een rode gloed van de verf? Er zijn wat Samsung TV's die een beetje zo'n rode gloed in de lak hebben zitten. En volgens mij kan die verlichting (als het er al in zou zitten) wel uitgeschakeld worden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben daarstraks naar Mediamarkt geweest om een nieuwe TV aan te schaffen. De 2 TV's die in aanmerking kwamen waren de Panasonic TX-P42G10 en de Samsung LE40B650. Na vergelijken van beeldmateriaal op beide toestellen ben ik toch voor de Samsung gegaan. Ik was eigenlijk een beetje ontgoocheld in de Panasonic. Als je de reviews leest wordt er zo lyrisch over die TV gedaan... Met snelle actiebeelden zal hij inderdaad wel wat scherper zijn dan een LCD, maar de kleuren vond ik maar niks. Het wit was echt vuilig en als je vlak voor beide toestellen ging staan vond ik de LCD van Samsung beter in het tonen van zwart, ook al kan dit op papier niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:19
Anoniem: 298634 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 23:52:
Ben daarstraks naar Mediamarkt geweest
Het wit was echt vuilig en als je vlak voor beide toestellen ging staan vond ik de LCD van Samsung beter in het tonen van zwart, ook al kan dit op papier niet...
Verbaast me weinig dit. In dat soort winkels is een LCD inderdaad vaak mooier. Wat thuis dus andersom is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:20:
[...]

als die het daar ook niet doet met 2 verschillende kabels dan is je hdmi poort gaar van je ps3 of je ps3 zelf hoe dan ook hoop ik je garantie heb :)
Zojuist op de bravia getest, de ps3 wordt gelijk herkend op de hdmi poort. Maandag Samsung maar eens bellen, wellicht heb ik een maandag-morgen model :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
Anoniem: 90756 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:43:
Kan iemand mij vertellen of er nou echt rood licht op/uit de doorzichtige strip onder de Le32b450 schijnt? Ik zie dit op bijna alle afbeeldingen. En zo ja, kan dit worden uitgezet? Ik vind het een leuke tv maar rood licht is niet echt mijn smaak.
Dat is alleen op het plaatje, ik heb zelf de LE37B653.
Er zit inderdaad aan de randen een rode gloed, maar daar zie je niet veel van, en de rand is zeker NIET verlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90756 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:43:
Het is, zoals reeds gezegd, inderdaad geen verlichting, maar rood materiaal wat er inzit. Op foto's komt dat rood er echter véél meer uit dan in de realiteit; in een fel verlichte kamer komt het rood al vrij subtiel over, terwijl het in donkere kamers praktisch niet te zien is. Ik zou het je dus niet laten afschrikken ;)
Anoniem: 297772 schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 09:45:
Samsung heeft hier bij de meeste tv's last van van die lipsinc. (ook andere merken volgens mij)
Dat hangt er maar net vanaf welke audio-uitgang je gebruikt. Via de 3,5mm hoofdtelefoonuitgang geven Samsung de input lag wél door aan de audio, via de stereo-geluidsuitgang niet (twee RCA tulpjes). Hoe het met de optische uitgang zit weet ik niet. Deze ervaring heb ik (en anderen op het net) ieg met 3 Samsung TV's en via de hoofdtelefoonuitgang loopt het geluid ook net zo synchroon als via de speakers van de TV zelf (wat, afhankelijk van de bron, dus wel of niet synchroon loopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
De toslink staat standaard op 100ms, de andere op iirc 50. Tenminste bij firmware 1008.

Dat gaf bij mij een nogal hinderlijke echo als je en via een receiver en via de tv luistert. In het service menu is dit vrij eenvoudig aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 18:02

jasjenl

Liab A Tymo

Ben daarstraks naar Mediamarkt geweest om een nieuwe TV aan te schaffen. De 2 TV's die in aanmerking kwamen waren de Panasonic TX-P42G10 en de Samsung LE40B650. Na vergelijken van beeldmateriaal op beide toestellen ben ik toch voor de Samsung gegaan. Ik was eigenlijk een beetje ontgoocheld in de Panasonic. Als je de reviews leest wordt er zo lyrisch over die TV gedaan... Met snelle actiebeelden zal hij inderdaad wel wat scherper zijn dan een LCD, maar de kleuren vond ik maar niks. Het wit was echt vuilig en als je vlak voor beide toestellen ging staan vond ik de LCD van Samsung beter in het tonen van zwart, ook al kan dit op papier niet...
Maar thuis heb je niet zulke felle TL verlichting als in een mediamarkt en laat dat nu juist het soort omgevingslicht zijn waarin een LCD beter uit de verf komt en een plasma minder, met name qua zwart. De kleuren van veel lcd's staan standaard ook veel te fel, wat er dan in vergelijking misschien indrukwekkender uit ziet maar wat wederom op den duur niet is waar je naar zou willen kijken.

Ik weet zeker dat in je huiskamer de Panasonic er qua zwart beter uit zal zien dan de Samsung en dat zeg ik als eigenaar van een Samsung LED LCD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Ik ga hoogstwaarschijnlijk deze bestellen (tenzij ik op het laatste moment van gedachte verander):

LE52B750

Ik hoop hem over een of 2 te hebben, ik heb me wat lopen inlezen over DLNA , zijn er mensen hier die het met succes (en plezier) hebben kunnen gebruiken? (op de samsung serie).

Ik heb zelf een beschikking tot een simpele NAS en een xbox360, maar ik ben ook gewoon benieuwd naar de DLNA ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:25
Goh, een tv beoordelen op kwaliteit in de mediamarkt..... Dan kan je net zo goed een bouwlamp in je ogen schijnen voor 20 minuten en dan kijken welke tv de beste beeldkwaliteit heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 18:02

jasjenl

Liab A Tymo

Adlermann schreef op zondag 10 mei 2009 @ 14:36:
[...]

Goh, een tv beoordelen op kwaliteit in de mediamarkt..... Dan kan je net zo goed een bouwlamp in je ogen schijnen voor 20 minuten en dan kijken welke tv de beste beeldkwaliteit heeft :)
Och, ik hoorde laatst een verhaal van wat een collega onlangs in een winkel had meegemaakt.... staan een man en een vrouw naar een tv te kijken, zegt die vrouw iets in de trant van 'die vind ik wel mooi beeld geven'. Dus die man zegt 'ok, dan nemen we die'. Saillant detail: die mevrouw had op dat moment een donkere zonnebril op :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-06 00:42
Hoe is het me de huidige samsung schermen en het aansluiten op een pc?

Kan via HDMI en D-SUB maar zijn teksten dan goed te lezen?

Vaak in de winkel willen ze je wel tets beelden etc laten zien maar ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als ik een htpc erop zet en dan ook lekker in de woonkamer ermee op internet kan?

Als ik in de handleiding kijk dan is er een hele uitleg over hoe de pc aangesloten moet worden. Hierbij geven ze wel aan dat het systeem met overscan werkt. Gebruik ik nu ook op een klein tvtje en moet zeggen dat het altijd klooien is met de resolutie en het lezen van tekst is niet echt geweldig. Maja dit is dan ook geen Full HD scherm.

Zit trouwens te kijken naar de Samsung LE32B652T4W, beetje het gevoel dat het qua prijs meevalt. Niet dat de 5 serie blijkt te hebben met 24fps en niet dat rode lak laagje. Ook al zie je het weinig hou ik toch liever van vol zwart.

[ Voor 37% gewijzigd door Th3Eagle op 10-05-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Th3Eagle schreef op zondag 10 mei 2009 @ 17:41:
Hoe is het me de huidige samsung schermen en het aansluiten op een pc?

Kan via HDMI en D-SUB maar zijn teksten dan goed te lezen?

Vaak in de winkel willen ze je wel tets beelden etc laten zien maar ik ben ook benieuwd wat er gebeurt als ik een htpc erop zet en dan ook lekker in de woonkamer ermee op internet kan?

Als ik in de handleiding kijk dan is er een hele uitleg over hoe de pc aangesloten moet worden. Hierbij geven ze wel aan dat het systeem met overscan werkt. Gebruik ik nu ook op een klein tvtje en moet zeggen dat het altijd klooien is met de resolutie en het lezen van tekst is niet echt geweldig. Maja dit is dan ook geen Full HD scherm.

Zit trouwens te kijken naar de Samsung LE32B652T4W, beetje het gevoel dat het qua prijs meevalt. Niet dat de 5 serie blijkt te hebben met 24fps en niet dat rode lak laagje. Ook al zie je het weinig hou ik toch liever van vol zwart.
Sinds de A-series (en waarschijnlijk daarvoor al) van 2008 kunnen de Samsung schermen zowel via VGA als HDMI gewoon perfect een 1:1 pixelbeeld van een PC bron weergeven. (Je hoeft hiervoor enkel "volledig beeld" te kiezen bij de beeldverhouding). Wel zal een FullHD-resolutie op een 32" resulteren in kleine lettertjes, maar dat valt via Windows wel aan te passen natuurlijk, en anders kan er altijd nog een kleinere resolutie genomen worden (met de scaling van de 6-serie wordt dat gewoon feilloos geupscaled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th3Eagle
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-06 00:42
Hey dat klinkt goed moet ik zeggen. Blij om te horen.

Nu eens verder gaan vergelijken en kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Adlermann schreef op zondag 10 mei 2009 @ 14:36:
[...]

Dat roep ik ook al jaren. Mensen kiezen met hun armen over elkaar en zonder ook maar 1 beeldinstelling te hebben veranderd, een tv uit in een winkel als MM. Zo goed als alle tv's staan in de MM (en de andere winkels) op Dynamisch 100% contrast. Niemand heeft zn tv daar thuis op staan.

Eenmaal thuis gekomen gaan ze er hun apparatuur op aansluiten en dan op forums klagen dat de 24p niet perfect is of dat er ghosting te zien is.

Ik denk dan altijd: dat heb je toch getest???

[ Voor 9% gewijzigd door Ferry34 op 11-05-2009 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4 mei - ik heb zelf de samsung 32a558 en ik heb zowel de DVD , PS3 en de Humax tuner met een HDMI kabel aangesloten op de tv en zo nu en dan heb ik een zoemend/hoog geluid net of er egens kortsluiting is.

Nu is mijn beeld alleen nog maar wit, helderwit en krijg alleen nog geluid via de speakers. vanmiddag
technische dienst bellen. lijkt me niet goed. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Balen, maar aan de andere kant misschien juist goed!

Je zult zien dat wanneer je een monteur laat komen voor het irritante piepgeluid, de tv juist muisstil is als hij er is!

Hopelijk is het snel verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231861

He hallo,

ik heb nu de samsung LE40A656 en ik wil de Samsung LE46A856 halen, is dit een verbetering? heeft iemand ervaring met de LE46A856? en ie die rode rand het zelfde als bij mijn oude?

Gr robert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231861 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:44:
He hallo,

ik heb nu de samsung LE40A656 en ik wil de Samsung LE46A856 halen, is dit een verbetering? heeft iemand ervaring met de LE46A856? en ie die rode rand het zelfde als bij mijn oude?

Gr robert.
Dat is maar een marginale verbetering. Het is veel slimmer om dan naar de nieuwe B-serie van 2009 over te stappen, bijvoorbeeld de LE46B650. Deze heeft betere zwartwaarden/kleuren en veel betere beeldverwerking (dus een mooier SD beeld ed) dan jouw huidige TV en de A856. Qua prijs is het verschil tussen de A856 en B650 minimaal dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vanmiddag gebeld wordt nog terug gebeld door samsung binnen 2 dagen.

hoe lang duurt het voor er een monteur verschijnt van samsung,ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:47:
vanmiddag gebeld wordt nog terug gebeld door samsung binnen 2 dagen.

hoe lang duurt het voor er een monteur verschijnt van samsung,ervaringen.
zit in het zelfde bootje, ookal is mijn toestel slechts 2 dagen oud. Vanochtend met samsung gesproken en hebben een ticket aangemaakt voor het probleem. De beste man vertelde me dat het in het ergste geval 4 weken kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-06 13:16

NvM

Anoniem: 103465 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 07:23:
4 mei - ik heb zelf de samsung 32a558 en ik heb zowel de DVD , PS3 en de Humax tuner met een HDMI kabel aangesloten op de tv en zo nu en dan heb ik een zoemend/hoog geluid net of er egens kortsluiting is.

Nu is mijn beeld alleen nog maar wit, helderwit en krijg alleen nog geluid via de speakers. vanmiddag
technische dienst bellen. lijkt me niet goed. :(
Moet je dit persé in drie verschillende topics plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301944

Ik ben zelf van plan om de Samsung LE55B650 aan te schaffen maar na het lezen van dit forum blijken er toch heel wat problemen met Samsung TVs. Dat deze problemen grotendeels afhangen van model tot model is duidelijk, maar specifiek voor de LE55B650 zou ik graag toch graag een antwoord hebben op volgende vragen:

1) Ghosting, voor mij een reden om een TV direct links te laten liggen: : Heeft de LE55B650 hiermee problemen?
2) 24p problemen: Volgens dit forum blijken toch heel wat Samsung TVs hier problemen mee te hebben. Is dit ook het geval voor de LE55B650?
3) Ik lees dat local dimming aan te raden is. Heeft deze local dimming of niet? Is dit nadelig voor games (PS3) of niet?
4) Geluidskwaliteit? Geen last van gebrom?
5) Hoge input lag (90ms) blijkt een probleem te zijn. Is dit nadelig voor films? Zoniet is er dan een reden om dit af te breken? Ik lees dat men voor Games de Game-modus (20ms) kan gebruiken en hierin beeldinstellingen kan veranderen zodat bij gamen dit probleem kan opgelost worden.
6) Tenzij hierboven reeds vermeld, Wat zijn andere nadelen van de LE55B650?

Andere mogelijkheid is natuurlijk de LE55B750, maar waar biedt deze eigenlijk voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301944 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:42:
Ik ben zelf van plan om de Samsung LE55B650 aan te schaffen maar na het lezen van dit forum blijken er toch heel wat problemen met Samsung TVs. Dat deze problemen grotendeels afhangen van model tot model is duidelijk, maar specifiek voor de LE55B650 zou ik graag toch graag een antwoord hebben op volgende vragen:

1) Ghosting, voor mij een reden om een TV direct links te laten liggen: : Heeft de LE55B650 hiermee problemen?
Ik heb ondertussen aardig wat fora doorgespit op gebruikservaringen van de TV en niemand, inclusief mijzelf (ik heb de TV ook sinds enkele dagen) heeft ghosting erop waargenomen. Dat is sowieso geen issue meer op moderne LCD's.
2) 24p problemen: Volgens dit forum blijken toch heel wat Samsung TVs hier problemen mee te hebben. Is dit ook het geval voor de LE55B650?
Ook geen issue op deze TV, hij toont 24p gewoon als 24p (eventueel met 100Hz voor een soepelere weergave). Enkel de A55x serie had hier last van; 't is niet zo dat per definitie de helft van de Samsung TV's dit probleem heeft.
3) Ik lees dat local dimming aan te raden is. Heeft deze local dimming of niet? Is dit nadelig voor games (PS3) of niet?
Local dimming (enkel bij LED TV's mogelijk) zorgt theoretisch voor een oneindig contrast, maar bij real-life content, waarbij zwart gepaard gaat met vele andere kleuren, zorgt het soms voor wat verstoringen in beeld en het heeft enkele andere nadelen tot gevolg (slechtere inkijkhoek, wat meer inputlag). Al met al nog een techniek die nog in ontwikkeling is; mogelijk is deze techniek over jaren dominant op de TV-markt, maar nu brengt het helaas nog wat nadelen met zich mee. Al met al heeft de B650 al prima zwartwaarden, dus heel veel noodzaak voor local dimming is er niet.
4) Geluidskwaliteit? Geen last van gebrom?
Hier niet (heb er ook nog niemand op internet over gelezen bij dit model), maar het schijnt zo nu en dan nog eens bij LCD's voor te komen... elke TV kan een misser zijn.
5) Hoge input lag (90ms) blijkt een probleem te zijn. Is dit nadelig voor films? Zoniet is er dan een reden om dit af te breken? Ik lees dat men voor Games de Game-modus (20ms) kan gebruiken en hierin beeldinstellingen kan veranderen zodat bij gamen dit probleem kan opgelost worden.
- Via de TV speakers zelf is dit bij films geen enkel bij probleem.
- Als de stereo-out gebruikt wordt geeft de TV zijn input lag niet door, waardoor audio en video zo'n 100ms uit elkaar lopen, wat sommige personen zien aan een gebrek aan lipsync.
- Via de hoofdtelefoonuitgang geeft de TV zijn lag wél door, waardoor het dan geen probleem is.
- Via optical out weet ik zelf niet zeker, tegensprekende verhalen hier over gelezen.
Op een PC en goede receivers is voor deze lag trouwens te compenseren. Als audio en video gewoon synchroon zijn, is er bij films totaal geen reden om de lag te compenseren. Enkel bij games is het voordelig voor de ervaring, maar daarom zit er ook een (gelukkig goede) game mode op de TV.
6) Tenzij hierboven reeds vermeld, Wat zijn andere nadelen van de LE55B650?
De 55B650 is simpelweg één van de beste/betere LCD's van het moment, aldus professionele recensies van HDTVTest.co.uk en AVForums. Zolang je de audio kunt synchroon kunt krijgen (dus TV speakers, hoofdtelefoonuitgang of allicht Digital Out uitgang gebruiken, of een PC/receiver die dit kan compenseren) heb je een TV met een fantastische prijs/prestatie verhouding.
Andere mogelijkheid is natuurlijk de LE55B750, maar waar biedt deze eigenlijk voordelen?
Deze heeft 200Hz ipv 100Hz en een ander design. Het verschil tussen 200 en 100Hz is echter amper zichtbaar, en daardoor hoogstwaarschijnlijk de meerprijs niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298056

Ik heb ook lang getwijfeld, tot ik vorige week de led serie van samsung, B6000, naast de B750 en naast de B650 zag staan in een saturn. Ik heb wat zitten spelen met de settings en ze onderling vergeleken. Bovendien speelde er een demo voor 200hz op de B750. Het verschil tussen de 2 helften was al zeer klein ( enkel scrollende tekst onderaan was duidelijk verschil, maja, wanneer ga je dat hebben)

Ik kan met een gerust hart zeggen dat de B650 identiek beeld gaf als de B750 en er een minimaal te verwaarlozen verschil was met de B6000, iets wat je sowieso alleen ziet als ze naast mekaar staan en je dus totaal niet hebt thuis, tenzij je daar 2 tv's naast mekaar gaat zetten.

Ik heb dan ook een LE40B650 besteld aan €1090, vergeleken met 1590 voor de B750 en 1690 voor de B6000 in de winkel, is dat een schitterende deal naar mijn mening.

Ze bieden allen schitterend beeld, maar de B6000 heeft toch enkele zware mankementen en de B750 biedt niets extra. Ook het design viel in het echt tegen, vond hem wat saai zelfs vergeleken met de B650.

Zaterdag wordt hij geleverd, als je wil post ik wat foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb dus ook een LE40B650 gekocht. Er werd hier een beetje smalend gedaan omdat ik hem bij het vergelijken in Mediamarkt verkoos boven een Panasonic plasma (heb nochtans wel enkele settings uitgeprobeerd en ben heel kritisch als het op beeld aankomt). Dit is gewoon een heel goede tv, niet meer of niet minder.

Voor mij waren de belangrijkste punten:

- het zwart is echt heel zwart voor een LCD. Het is ook niet zo dat in het donker alles 1 grote zwarte vlek wordt (wat je met sommige toestellen wel hebt).
- geen backlight bleeding te bespeuren (toch niet met de backlight op 5, heb hem nog niet hoger gezet omdat ik niet hou van felle backlights)
- 24p wordt perfect weergegeven: geen pulldown geschok, wordt netjes op 120 hz getoond
- geen ghosting te zien
- je kan hem aansluiten op het pc netwerk en bestanden afspelen via DLNA, wat voor mij toch ook een pluspunt was omdat ik zo geen mediatank meer hoef aan te schaffen. PC netjes in de andere kamer en alles wireless afspelen.

Ik kan geen minpunten van deze TV opnoemen, hoe hard ik ook mijn best doe (rekening houdende met de prijs uiteraard... Een Pioneer Kuro zal altijd nog wel beter zijn...)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 298634 op 11-05-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een monteur van Samsung

echt 4 weken voor er een monteur komt van samsung. Dat zegt meteen ook alles over de kwaliteit. Vriend van me had philips 4 werkdagen vond ik nog redelijk. maar 4 weken , G#$%#&@*^ , zal het netjes houden.

als dit echt waar is dan nooit weer het merk samsung voor mij. al moet ik na reparatie dat ding verkopen voor 300 euro (55%) dat maakt me dan ook weer niks uit. koop ik wel weer een nieuwe. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 19:53
Er is weer een firmware uitgekomen vandaag voor de LCD 7,8 en 9 serie. 1013.1 is het nummer.
zojuist mijn LE40A856 geupdate, werkt prima.

Echter wat er nu veranderd is?!?? Jammer dat samsung er nooit een soort van changelog bij doet. Weet iemand het?

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.