[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste
Acties:
  • 361.893 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Sinds 2 weken de Samsung LE46A856 in bezit, prachtig toestel alleen loop ik tegen een paar dingen aan die ik niet weet op te lossen.

Firmware upgrade gedaan, bestand gedownload via samsung site, en bestand uitgepakt op usb stick.
Bestand heet T-RBYDEU / T-RBYDEU.exe. Exe bestand dus uitgepakt en dan krijg ik 1 map erop met T-RBYDEU waarin weer kleine losse mapjes en bestandjes zitten en in de root zitten dan ook nog 2 andere losse bestanden CRC en MicomCtrl. Handleiding zegt dat er maar 1 map op mag staan dus volgens mij klopt het wat ik gedaan heb. USB stick met tv gekoppeld en voor upgrade via usb gekozen maar de tv blijft zeggen dat er geen gegevens gevonden zijn. Ondertussen alle mogelijk combi's al gedaan met de bestanden, zonder mapje op de usb, alles in het mapje gestopt etc etc maar ik kan gewoon geen upgrade doen. Samsung gebeld voor support en nu willen ze binnenkort een monteur langs laten komen, maar ik wil eerst zeker weten dat ik niks fout doe voor ik ze laat komen.

Verder zit ik ook met het Wiselink gedeelte in mijn maag, heb externe HD gekoppeld waar wat films op stonden van nieuwsgroepen (video en audio ts bestanden) maar hij zet alles zo onlogisch neer dat je je film niet op naam terug kunt vinden. Alles hangt dus onder een map vob en die kan hij wel afspelen maar dan zonder ondertiteling?

Tevens ondersteunt Samsung geen NTSF schijven en alleen maar Fat32, maar op Fat32 kan ik niet meer dan 4GB verplaatsen op mjin externe HD. Oftewel volgens mij kan ik op deze manier nooit grote film bestanden bekijken via een externe HD op de TV met Wiselink. Moet ik nu dan toch nog een aparte media player aanschaffen om dit te omzeilen of ondersteunt een media player ook geen NTSF Schijven (zit te denken aan conceptronic player fullhdmai).

Iemand meer ervaring met upgraden van de firmware en/of gebruik vvan Wiselink?
Wil geen gebruik maken van het DLNA gebeuren, gewoon films rechtstreeks bekijken vanaf een externe HD.

Gr. Pebbie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236146

@pebbie, het is niet gek dat de TV geen DVD-Video bestanden af kan spelen (Video_ts mappen); dat kunnen de meeste mediaplayers op de PC geen eens. Je kunt de DVD-Video bestanden het best omzetten naar een .avi/.mkv (weet niet zeker of de 8-serie die laatste ondersteunt) met MPEG-4 decoding. Scheelt je ruimte en je kunt je films makkelijk terugvinden op je harde schijf en ondertitels horen dan wel te werken =) Er zijn vele tools op internet beschikbaar die dit gratis voor je doen =)

Over de firmware: heb je al geprobeerd je USB-stick te formatteren (naar FAT)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298634

@pebbie: Je kan het eerst eens proberen door gewoon 1 VOB bestand van een film proberen af te spelen.
Als dat lukt kan je DVD video's met DVDShrink omzetten naar 1 VOB bestand (je kan dit ergens in de opties instellen). Ik denk dat je TV een film die in 1 vob bestand staat wel kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
@N-Gamer,

Ja deze Samsung zou ook MKV bestanden moeten kunnen ondersteunen. Maar als ik een goede Blue Ray Rip wil downen zijn die vaak 8 tot 12 GB dus niet op mijn externe HD te zetten in Fat32, en Fat32 heb ik nodig omdat Samsung geen NTSF ondersteunt.

Wat de USB Stick bestreft: Deze is Fat32 en daar staat 1 hoofdmap op: T-RBYYDEU. Als ik daar op klik heb ik 1 map image en 2 losse bestanden crc en MicomCtrl. In de map image zitten o.a. de bestanden appdata.img / boot.img/exe.img etc etc.
De USB stick word wel herkend door Samsungs Wiselink want hij geeft dat direct aan als ik de usb stick erin plug. Dus of ik heb de software niet goed verdeeld op de usb stick of mijn tv heeft er echt geen zin in. Tenzij je nu zegt dat de usb stick 100% FAT moet zijn ipv FAT32, maar dat is dus iets wat ik niet terug kan vinden in de handleiding.

@PascalIVB een vob bestand kan hij afspelen ja, maar ik had er dan geen ondertiteling bij en dat is eigenlijk wel wat ik wil. DVDShrink kan een goede optie zijn, bedankt voor de tip ervoor, maar gevoels matig ben ik dan dubbel bezig. Dwz eerst film downen, dan uitpakken en laten ombouwen. Zou dit het liefst plug and play hebben zeg maar. Maar goed dat wordt dan vermoedelijk binnenkort toch een extra mediaplayer erbij scoren om dit te omzeilen dan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik heb toevallig vandaag op m'n 40B651 de firmware geupdate met de volgende stappen:

- USB stick formatteren naar FAT (niet FAT32, misschien heeft FAT geen datalimiet?)
- De .exe óp de USB stick zetten en daarvandaan installeren
- De USB stick in de TV gooien etc

Heb je ook het .exe bestand erop staan? Het lijkt me vreemd als dit een verschil zou maken, maar Samsung gaf wel aan dat deze naar de USB stick verplaatst moet worden in de firmware handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor alle duidelijkheid: mijn LE40B650 ondersteunt wel NTFS. Ik heb mijn USB stick met NTFS geformatteerd en kan dus bestanden groter dan 4 Gb afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
@Pascal,

als ik mijn externe HD aansluit die nu dus NTFS geformatteerd is geeft hij aan via wiselink dat er geen apparaten verbonden zijn. Terwijl hij daarvoor de schijf wel herkende toen deze nog Fat32 was. Samsung Support heeft me bevestigd dat mijn tv geen NTSF ondersteund.

@Ngamer,

Exe bestand had ik binnengehaald op de usb stick en daar 1 op 1 geinstalleerd. Heb het geprobeerd met de uitgepakte map en het exe bestand erop, en los dus later toch maar het exe bestand verwijderd. Beide geen succes helaas. . Zal straks de usb stick eens omzetten naar Fat en het dan nog een keer proberen. Alvast bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Anoniem: 246667 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:46:
hoe weet ik niet meer precies, was alleszins tijdens de allereerste opstart van de Internet-functie. er werd me gevraagd om die YouTube widget te installeren wat ik dus ook gedaan heb.
Op de YouTube widget kan je niet zoeken naar een filmpje (geen toetsenbordfunctie), enkel uit recente lijsten kiezen.
Wat een ellende weer. Waarom maken ze van die crappy dingen? Alles is net niet af. Geen DTS ondersteuning, geen ntfs, en dus geen zoekfunctie in de YouTube widget!?. Laten we hopen dat in juni ook eindelijk die widget voor de LE40B650 komt... maar dat zal ook wel weer niet... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 10:14
Mijn met ntfs geformateerde externe hd doet het anders prima op mijn LE37B652....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
jb044 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 17:48:
Mijn met ntfs geformateerde externe hd doet het anders prima op mijn LE37B652....
Hai,

Is dit als je hem rechstreeks op de Wiselink aanslaat? Mijne geeft dan nl aan geen wiselink apparaat gevonden, en dat was nadat ik hem om formateerde van fat32 naar ntsf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23
Ik heb vanmiddag een LE40A656 gekocht, en probeer ook de firmware te updaten. Heb de USB-stick (4GB) naar FAT (dus niet FAT32) geformateerd, de .EXE erop gezet en uitgepakt. Daarna TV uitgezet (met de afstandsbediening, wellicht is er een andere manier om de TV uit te zetten?) en de USB-stick links in de Wiselink USB poort gestopt. Daarna TV aan, en dan zou de firmware moeten updaten. Helaas gebeurd er bij mij niks..

Ook heb ik FAT32 geprobeerd, ook dat werkt niet. Gebruik ik de verkeerde USB-poort of zet ik 'm niet goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34
pebbie schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:16:
[...]

Hai,

Is dit als je hem rechstreeks op de Wiselink aanslaat? Mijne geeft dan nl aan geen wiselink apparaat gevonden, en dat was nadat ik hem om formateerde van fat32 naar ntsf.
Je hebt een A reeks , de B is hier beter mee uitgerust. Ik heb op mijn tv nog geen wiselink gzeien.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44
jb044 schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:53:
Bij mijn LE37B652 staat de optical out bij de laatste firmware (1008) standaard op 100ms vertraging en de rest op 50. Dit zorgt voor een zeer hinderlijke echo als ik zowel de receiver als de ingebouwde speakers aan heb staan. Simpelweg in het service menu de vertraging gelijk trekken verhelpt dit en is misschien beter dan de vertraging maar helemaal uitschakelen zoals ik met de voorlaatste firware deed (ivm vertraging door de beeldverwerking van de Samsung zelf en dus mogelijke lip-sync problemen).
Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je de speakers van de tv gebruikt wanneer je een receiver gebruikt. Helemaal niet natuurlijk wanneer je een 5.1 surround gebruikt.

Dat verhelpt je probleem natuurlijk niet, maar persoonlijk zou ik nooit de speakers van de tv gebruiken wanneer ik ook een 2.1 of 5.1 zou hebben.
mufana schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 13:01:
[...]

Is het heel storend? Het lijkt mij heel irritant als het geluid niet synchroon loopt met het beeld.

Geluid via de hoofdtelefoon uitgang is dus wel synchroon met het beeld!? dat is opzich goed nieuws.
Dan sluit ik die gewoon aan op m'n receiver. Optical heb ik toch niet op m'n receiver zitten en ik heb geen 5.1 set dus... dat vind ik dan prima.

Ik heb dezelfde vragen ook al aan diverse verkopers voorgelegd. Zeggen vrijwel allemaal dat lipsync problemen niet meer voorkomen. 8)7
Lipsync problemen komen juist heel veel voor! Lees de forums maar ´s.
Wanneer al je apparatuur hdmi 1.3 ondersteunt, zou heb probleem niet meer moeten bestaan vanwege de lip sync correctie die daarin zit, maar volgens mij werkt het niet altijd.

Als je beeld en geluid niet helemaal synchroon lopen, dan kan je de film echt niet meer kijken hoor. Je irriteert je helemaal gek als je het eenmaal zien, je gaat er echt op letten.

Vaak loopt het geluid van de koptelefoon uit wèl synchroon bij Samsung, het waarom is mij totaal onduidelijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Ferry34 op 22-05-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien is dat ook een mogelijk verschil tussen de B6-series en de A8-series. Ik zou eens vragen aan een eigenaar van een A8-serie of NTFS-schijven het bij hem doen ;) Media Play op de B6-series is namelijk veranderd t.o.v. de A8-series (het heet ook geen WiseLink meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 137811 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:27:
Bij de samsung LE37B652 LCD TV staat als contrast ''Ultra Contrast''
Weet iemand dit te vertalen in cijfers?
Is dat belangrijk dan?

Kijk gewoon of je het beeld mooi vindt of niet! ;)

Mensen staren teveel naar nummertjes. Vaak zijn contrasten dynamisch en totaal ongeloofwaardig en niet correct. Gewoon vergelijken met andere toestellen in real time in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb044
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 10:14
Zoals door anderen al gezegd de B series verschilt van de A series, de externe ntfs hd had ik iig via USB direct op de tv aangesloten en werd gewoon herkend.

Dus ik heb nu direct via USB, indirect via DLNA of direct via DVI-HDMI op de tv en coaxial out op de receiver via de pc als de eerste 2 opties niet werken .. dat er vooral wel keuze is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
Jainoxi schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:37:
Ik heb vanmiddag een LE40A656 gekocht, en probeer ook de firmware te updaten. Heb de USB-stick (4GB) naar FAT (dus niet FAT32) geformateerd, de .EXE erop gezet en uitgepakt. Daarna TV uitgezet (met de afstandsbediening, wellicht is er een andere manier om de TV uit te zetten?) en de USB-stick links in de Wiselink USB poort gestopt. Daarna TV aan, en dan zou de firmware moeten updaten. Helaas gebeurd er bij mij niks..

Ook heb ik FAT32 geprobeerd, ook dat werkt niet. Gebruik ik de verkeerde USB-poort of zet ik 'm niet goed uit?
Hij update niet automatisch hoor, nadat je de usb stick erin hebt zitten moet je naar instellingen op je tv en kiezen voor firmware upgrade via usb en dan zou het moeten werken... Echter bij mij geeft hij aan geen bestanden te hebben gevonden terwijl deze wel degelijk op de usb stick staan. Daarom kwam ik ook hier in dit topic terecht. Zo te merken zit er dus toch al een groot verschil tussen de A en de B series van Samsung hierin om dit snel en goed geregeld te krijgen incl wel of geen ntfs formats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Is er iemand die kan bevestigen dat er in de B650 serie nou wel of geen CI+ slot zit? Dit wordt eigenlijk nergens echt bevestigt noch ontkend. :/

Is bij mij van groot belang aangezien Ziggo binnenkort zijn digitale tv gaat updaten, waardoor men een nieuwe CI+ CAM module zal moeten gaan gebruiken.. Ik wil geen losse ontvanger met nóg een extra afstandsbediening namelijk.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pebbie schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 06:28:
[...]

Hij update niet automatisch hoor, nadat je de usb stick erin hebt zitten moet je naar instellingen op je tv en kiezen voor firmware upgrade via usb en dan zou het moeten werken... Echter bij mij geeft hij aan geen bestanden te hebben gevonden terwijl deze wel degelijk op de usb stick staan. Daarom kwam ik ook hier in dit topic terecht. Zo te merken zit er dus toch al een groot verschil tussen de A en de B series van Samsung hierin om dit snel en goed geregeld te krijgen incl wel of geen ntfs formats.
De oude A-series updaten wel via een dergelijke manier; je moest een bepaalde combinatie van knoppen of scherm en afstandsbediening gebruiken om de TV in de update-modus te starten geloof ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Jainoxi schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:37:

Er staat toch echt een duidelijke handleiding onder de firmware update.

http://downloadcenter.sam.../swupgrade-SD_DTV-Eng.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302568

Anoniem: 236146 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 12:44:
[...]

De oude A-series updaten wel via een dergelijke manier; je moest een bepaalde combinatie van knoppen of scherm en afstandsbediening gebruiken om de TV in de update-modus te starten geloof ik. ;)
Ik heb de samsung LE40A556 en daar werkt een update als volgt: Exe bestand op de stick zetten en uitpakken. Er komt dan een map op de stick te staan. De stick mag verder geen mappen bevatten. Als de tv in de standby staat, stick in de wiselink van de tv. Daarna tegelijk op de sourceknop op de tv en de powerknop op de afstandsbediening drukken. de tv initialiseerd en begint daarna met de update. daarna gaat de tv uit en aan. de update is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-04 12:00

PaulX

Beyond your imagination...

Weet iemand misschien de precieze technische details van de LExxB650T2W serie?
Ik wil zeer graag het volgende weten:
  • contrastverhouding (±100.000:1 ???)
  • helderheid (?? cd/m²)
  • aantal bits kleurverwerking (??-bits RGB)
:*)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
  • Laatst online: 05-06-2023
Ferry34 schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 21:37:
[...]

Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je de speakers van de tv gebruikt wanneer je een receiver gebruikt. Helemaal niet natuurlijk wanneer je een 5.1 surround gebruikt.

Dat verhelpt je probleem natuurlijk niet, maar persoonlijk zou ik nooit de speakers van de tv gebruiken wanneer ik ook een 2.1 of 5.1 zou hebben.

[...]

Lipsync problemen komen juist heel veel voor! Lees de forums maar ´s.
Wanneer al je apparatuur hdmi 1.3 ondersteunt, zou heb probleem niet meer moeten bestaan vanwege de lip sync correctie die daarin zit, maar volgens mij werkt het niet altijd.

Als je beeld en geluid niet helemaal synchroon lopen, dan kan je de film echt niet meer kijken hoor. Je irriteert je helemaal gek als je het eenmaal zien, je gaat er echt op letten.

Vaak loopt het geluid van de koptelefoon uit wèl synchroon bij Samsung, het waarom is mij totaal onduidelijk.
toon volledige bericht
Ik snap dat beeldverwerking wat tijd kost, maar dat het geluid van de koptelefoon wel in sync is met het beeld lijkt mij wel logisch omdat je alles dan volledig aan de tv over laat. Of je nu een dvd speler dan met scart of hdmi aansluit... dat maakt niet uit. De tv krijg het audio/video signaal tegelijk binnen en zal het ook in sync moeten uitsturen. Als je daar al lipsync problemen krijgt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:12
BlizzarD schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:24:
Is er iemand die kan bevestigen dat er in de B650 serie nou wel of geen CI+ slot zit? Dit wordt eigenlijk nergens echt bevestigt noch ontkend. :/

Is bij mij van groot belang aangezien Ziggo binnenkort zijn digitale tv gaat updaten, waardoor men een nieuwe CI+ CAM module zal moeten gaan gebruiken.. Ik wil geen losse ontvanger met nóg een extra afstandsbediening namelijk.
Op dit moment is er nog niks bekend over CI+ certificering van Ziggo. In deloop van volgende maand zou Ziggo naar buiten brengen welke TV's wel en niet voldoen aan de standaard. Het is dus koffiedik kijken op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:28
Iemand hier die het verschil tussen de UE40B7000 en de UE40B7020 weet? Ik kan er niet wijs uit worden. Zit wel 100 Euro verschil in prijs tussen de 2 modellen.
En ik ben benieuwd of het DLNA protocol ook MKV files support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sid3windr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 22:40
Ik heb sinds kort (via ibood) de LE40B530 in bezit, met 'n HTPC'tje eraan. Bij de specs (bij Ibood, maar ook op de Samsung site) staat dat er een RS232 connectie aanwezig zou zijn ("voor servicedoeleinden") - deze heb ik nog niet gevonden, "zou" een minijack moeten zijn (ex-link). Iemand een idee of deze weldegelijk aanwezig is bij dit model?

Waar ik vooral naar op zoek ben is een manier om de TV uit te kunnen zetten - vroeger had ik hier een gewone TFT-monitor aan, en als de PC de monitor in standby plaatste ging deze in standby, de Samsung laat dan echter gewoon een "NO SIGNAL" over het scherm dansen... is er een manier om dit eventueel uit te schakelen?

Alvast bedankt! (heb niet zoveel zin om 'n CEC-USB bridge te gaan kopen a $99 ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303442

mufana schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:12:
[...]

Ik snap dat beeldverwerking wat tijd kost, maar dat het geluid van de koptelefoon wel in sync is met het beeld lijkt mij wel logisch omdat je alles dan volledig aan de tv over laat. Of je nu een dvd speler dan met scart of hdmi aansluit... dat maakt niet uit. De tv krijg het audio/video signaal tegelijk binnen en zal het ook in sync moeten uitsturen. Als je daar al lipsync problemen krijgt 8)7
Als ik een blu-ray speler verbind met de tv en voor de audio loopt er een glasvezel kabel van blu-ray speler naar een Z-5500 set, krijg ik dan geen lyp-sinc problemen? Ik ben namelijk van plan om binnekort de
LE- 40B650 te kopen alleen houd ik €300,- over voor een geluidsset. Is de Z-5500 dan voor mij de beste optie voor surroundsound zonder die lyp-sinc problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:42

jbr

Right back @ ya

Noxa schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:24:
Iemand hier die het verschil tussen de UE40B7000 en de UE40B7020 weet? Ik kan er niet wijs uit worden. Zit wel 100 Euro verschil in prijs tussen de 2 modellen.
En ik ben benieuwd of het DLNA protocol ook MKV files support.
Nog een aanbidder! :) In het vervolg wel eerst even zoeken dan he! Overigens probeer ik de boys van de Pricewatch er al tijden op te wijzen dat de UE40B7000 niet in de juiste categorie staat. Selecteer je LCD TV's van 40"tot 46" dan staat ie er niet bij!

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@BlackTerror: ik heb ongeveer dezelfde opstelling als wat jij wil kopen (LE40B650 en Z-5450, met een blu ray speler die via optical out aangesloten is op de Z-5450).
Over het lip sync probleem kan ik het volgende zeggen: zo lang je 100 hz motion flow niet aanzet zal er geen merkbaar lip sync probleem zijn tussen het beeld van de tv en het geluid dat uit de Z-5500 komt. Zet je 100 hz motion flow aan, dan krijg je wel een merkbaar lip sync probleem (logisch, want er moeten dan frames gebufferd worden in de tv om processing te doen).
Je hebt dus enkele mogelijkheden: 100 hz motion flow compleet uit laten staan, ofwel een audio delay tussen de blu ray speler en de Z-5500 plaatsen (wat ik ga doen...), ofwel de optical out van de TV op de Z-5500 aansluiten (wat ik momenteel doe...). De laatste oplossing geeft je echter maar 2.1 geluid, dus wel een beetje zonde van de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298634 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:05:
@BlackTerror: ik heb ongeveer dezelfde opstelling als wat jij wil kopen (LE40B650 en Z-5450, met een blu ray speler die via optical out aangesloten is op de Z-5450).
Over het lip sync probleem kan ik het volgende zeggen: zo lang je 100 hz motion flow niet aanzet zal er geen merkbaar lip sync probleem zijn tussen het beeld van de tv en het geluid dat uit de Z-5500 komt. Zet je 100 hz motion flow aan, dan krijg je wel een merkbaar lip sync probleem (logisch, want er moeten dan frames gebufferd worden in de tv om processing te doen).
Je hebt dus enkele mogelijkheden: 100 hz motion flow compleet uit laten staan, ofwel een audio delay tussen de blu ray speler en de Z-5500 plaatsen (wat ik ga doen...), ofwel de optical out van de TV op de Z-5500 aansluiten (wat ik momenteel doe...). De laatste oplossing geeft je echter maar 2.1 geluid, dus wel een beetje zonde van de speakers.
Bedankt voor je reactie, en hoe wil je een audio delay gaan plaatsen tussen je speakerset en de blu-ray speler? Hoeveel gaat dat kosten?
100hz motionflow is wel nodig dus voor een goed (vloeiend) beeld? Dat uitzetten is dus ook niet echt een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een Felston audio delay in bestelling, maar hij is nog niet op stock (zou volgens de persoon van de shop alle momenten kunnen op stock komen). Hier vind je meer info: http://shop.varitech.nl/product_info.php?products_id=402

100 hz motionflow met custom setting levert een beter beeld bij snelle actiescènes in films.
Op hdtvtest wordt het volgende aanbevolen:

We preferred our own "Custom" setting of [Blur Reduction] "8" and [Judder Reduction] "0" though. From what we'd seen, this delivered the most noticeable improvement in motion resolution in both our reference test pattern (Chapter 31 of the "FPD Benchmark Software For Professional") and real-world material (the "Off Duty" sign on top of the mad cab swerving through New York City at around 1:12:42) without introducing any significant interpolation artefact nor the dreaded "video-like" effect to film-based content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
jbr schreef op zondag 24 mei 2009 @ 15:47:
[...]

Nog een aanbidder! :) In het vervolg wel eerst even zoeken dan he! Overigens probeer ik de boys van de Pricewatch er al tijden op te wijzen dat de UE40B7000 niet in de juiste categorie staat. Selecteer je LCD TV's van 40"tot 46" dan staat ie er niet bij!
Ok. Alleen de kleur dus. Heeft de vrouw ook nog iets om over te beslissen ;).

Vind het een onwijs mooi model. En erg compleet. DLNA spreekt me zeker aan met in de toekomst een NAS in het netwerk. Hij zal waarschijnlijk geen NFS+ geformateerde schijven herkennen. (Mac gebruiker). Maar ik wil er een Mac Mini als media center naast zetten. Nog even kijken wat voor kabels ik erbij moet aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:21
Op welke hoogte staat jullie LE40A656 (vanaf de grond gemeten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298634 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:54:
Ik heb een Felston audio delay in bestelling, maar hij is nog niet op stock (zou volgens de persoon van de shop alle momenten kunnen op stock komen). Hier vind je meer info: http://shop.varitech.nl/product_info.php?products_id=402

100 hz motionflow met custom setting levert een beter beeld bij snelle actiescènes in films.
Op hdtvtest wordt het volgende aanbevolen:

We preferred our own "Custom" setting of [Blur Reduction] "8" and [Judder Reduction] "0" though. From what we'd seen, this delivered the most noticeable improvement in motion resolution in both our reference test pattern (Chapter 31 of the "FPD Benchmark Software For Professional") and real-world material (the "Off Duty" sign on top of the mad cab swerving through New York City at around 1:12:42) without introducing any significant interpolation artefact nor the dreaded "video-like" effect to film-based content.
Oke, bedankt. Kost wel weer een hoop centen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Anoniem: 303442 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:48:
[...]

Oke, bedankt. Kost wel weer een hoop centen!
Kun je dan niet beter een media center oid gebruiken. Met software matige lypsinc. VLC player kan dat bijvoorbeeld prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 09:44

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Vraagje:

Mijn 'oude' A656 laat bij elke kanaalswitch onderin zien welk programma je bekijkt.
Mijn nieuwe B750 doet dat niet... hoe komt dat? Is die functie er uit gehaald of is dat ergens een setting die uit staat?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
Sinds vandaag heb ik de LE37B650 in huis. Wat me opvalt is het rode lichtje wat knippert als de TV aan staat. Weten jullie of dat is uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298056

Oesie schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:59:
Sinds vandaag heb ik de LE37B650 in huis. Wat me opvalt is het rode lichtje wat knippert als de TV aan staat. Weten jullie of dat is uit te zetten?
ik lees dat je een 37 inch hebt, ik heb op avs forum gelezen dat er een verschil in de panelen zou zitten binnen de B650 serie.
Namelijk dat de 37B650 een 8-bit paneel met een 10 bit processor heeft en vanaf de 40 is dit een 10-bit paneel met een 12 bit processor, net zoals de B750. Deze info zou komen van een paar manuals en samsung infoline.

Dit zou betekenen dat de B650, toch vanaf de 40 inche, echt wel identiek beeld geeft aan de B750 en deze dus echt zijn extra prijs niet waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Noxa schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:24:En ik ben benieuwd of het DLNA protocol ook MKV files support.
Het protocol wel, maar Samsung TVs hebben een kreupele implementatie van het MKV bestandformaat: embedded subs werken niet, DTS geluid werkt niet en hoge bitrate (meer dan 30Mbps) VC-1 streams spelen niet vloeiend af. Voor het afspelen van downloads loop je continue tegen beperkingen aan vanwege de manier waarop Samsung MKV geïmplementeerd heeft.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Weet iemand welke hardware Samsung gebruikt om HD media af te spelen? Toevallig een Sigmadesigns chip? Of een Koreaanse rip-off?

Edit: en dus, is het een hardware beperking of mogelijk met software op te lossen...

[ Voor 25% gewijzigd door Tijgert op 25-05-2009 05:23 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:26
ari3 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:51:
[...]
Het protocol wel, maar Samsung TVs hebben een kreupele implementatie van het MKV bestandformaat: embedded subs werken niet, DTS geluid werkt niet en hoge bitrate (meer dan 30Mbps) VC-1 streams spelen niet vloeiend af. Voor het afspelen van downloads loop je continue tegen beperkingen aan vanwege de manier waarop Samsung MKV geïmplementeerd heeft.
Met andere woorden: Mkv werkt, zelfs op een externe HD, erg slecht?

Jammer, was namelijk aan het overwegen om een 32 inch B650/B652 te kopen. Juist vanwege dat DLNA en de mkv support.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 21-03 17:32

vegterb

[ZzZ]Vighter

Een vriend van me heeft de Samsung LE37B650T2W gekocht. Nu zie ik op de website van Samsung verschillende TV's staan onder de noemer LE37B65xTxW Nu vroeg ik me af wat het verschil is?

LE37B650T2W
LE37B651T3W
LE37B652T4W
LE37B653T5W

Het lijkt me toch sterk dat het uiterlijk is, maar kan het toch echt niet zomaar zien.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
vegterb schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:15:
Een vriend van me heeft de Samsung LE37B650T2W gekocht. Nu zie ik op de website van Samsung verschillende TV's staan onder de noemer LE37B65xTxW Nu vroeg ik me af wat het verschil is?

LE37B650T2W
LE37B651T3W
LE37B652T4W
LE37B653T5W

Het lijkt me toch sterk dat het uiterlijk is, maar kan het toch echt niet zomaar zien.
Het is toch echt alleen cosmetisch :)
Note: The full model name of the sample unit we tested was the Samsung LE40B650T2W. The same model may be also be sold by retailers as Samsung LE40B650T or Samsung LE40B650T2.

Samsung also offers some alternative models with the same specifications (and hopefully performance) but different styling. Here’s what we’ve been told by Samsung (may not be 100% accurate):

* Samsung LE40B651: glossy black bezel is infused with dark-grey accent. Also sold by retailers as LE40B651T, LE40B651T3 or LE40B651T3W.
* Samsung LE40B652: glossy black bezel is permeated with deep red tone (”Rose Black Crystal Design”), and the bottom of the LCD panel is V-shaped rather than U-shaped. Also sold by retailers as LE40B652T, LE40652T4 or LE40B652T4W.
Bron: http://www.hdtvtest.co.uk...40b650t2w-20090316141.htm

Dit gaat dan over het 40 inch model, maar dat kan je natuurlijk doortrekken naar de andere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
  • Laatst online: 08-05 18:55
Een week geleden de LE40A656 gekocht en nu vroeg ik mij af waar ik kon zien wat de huidige firmware op dit toestel is zodat ik weet of ik moet updaten :*)

Nog een vraag namelijk stel dat de huidige firmware nu 1011 is ofzo en de nieuwste is 1023 (zag ik op de Samsung website) moet je dan de firmware updates daar tussenin eerst allemaal installeren (bijv 1022)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 20:14

NiMu83

AFCA

Afrojan schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:01:
Een week geleden de LE40A656 gekocht en nu vroeg ik mij af waar ik kon zien wat de huidige firmware op dit toestel is zodat ik weet of ik moet updaten :*)

Nog een vraag namelijk stel dat de huidige firmware nu 1011 is ofzo en de nieuwste is 1023 (zag ik op de Samsung website) moet je dan de firmware updates daar tussenin eerst allemaal installeren (bijv 1022)??
Dat laatste sowieso niet. De nieuwere versie bevat altijd alle updates van de voorgaande versies.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Heeft hier iemand ervaring met de Samsung LE32B450?

Op zich zijn de reviews hiervan vrij redelijk, echter lees ik tegenstrijdige berichten over analoge tv.

Omdat ik enkel televisie in die slaapkamer kijk waar analoge input binnenkomt moet dit er wel een beetje goed uit zijn. Ik wil er ook niet meer dan 420 euro voor uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
Brainpower schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:14:
[...]

Dat laatste sowieso niet. De nieuwere versie bevat altijd alle updates van de voorgaande versies.
OK thanks! :)

Stel dat de nieuwste firmware al op het toestel zit dan geeft deze dat wel aan op het moment dat ik de USB stick in de tv stop lijkt me toch? Ik kan namelijk nergens de firmware versie vinden en blijf liever uit het service menu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brainpower schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:25:
Heeft hier iemand ervaring met de Samsung LE32B450?

Op zich zijn de reviews hiervan vrij redelijk, echter lees ik tegenstrijdige berichten over analoge tv.

Omdat ik enkel televisie in die slaapkamer kijk waar analoge input binnenkomt moet dit er wel een beetje goed uit zijn. Ik wil er ook niet meer dan 420 euro voor uitgeven.
Wij hebben thuis de 26" versie staan. Goed te doen, goed mooi beeld voor die prijs, je moet er gewoon niet heel dicht opzitten als je analoog kijkt. Vanaf een paar meter (2 -2.5)is het goed te doen en ziet het er mooi uit.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 303442 op 25-05-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 14:20

Dizzy

Where am I?

Ik heb het Topic een beetje doorgenomen, en zit zelf te overwegen een samsung aan ter schaffen. Maar twijfel eigenlijk tussen de 6 en de 7 serie van Samsung.

zo heb je de LE40B650, deze kost ongeveer 850,-
en zo heb je de LE40B750, deze heb je vanaf 1060,-

Gezien er tussen de 6 en 7 serie meer dan 200,- verschil zit, vraag ik mij of of het de meerprijs waard is.
Wat zijn nu precies de verschillen behalve 100hz vs 200hz?

Oh, and while i'm at it. Kan iemand mij ook vertellen wat nu concreet het verschil tussen de A en B series is? behalve dat het updaten misschien net iets anders verloopt. Want de A-modellen zijn in sommige gevallen voor best nog een leuke prijs op te pikken.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

Er zijn trouwens ook 8 en 9 series, maar hier vind ik ook nergens informatie over. de samsung site geeft ook alleen maar tot serie 7. Heeft iemand toevallig een linkje met de verschillen op een rij of iets van Samsung? Dat zou een hoop zoekwerk schelen.

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KillaZ schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:44:
[...]

Met andere woorden: Mkv werkt, zelfs op een externe HD, erg slecht?

Jammer, was namelijk aan het overwegen om een 32 inch B650/B652 te kopen. Juist vanwege dat DLNA en de mkv support.
Tjah, dat kan persoonlijk zijn, maar ik verwacht van een TV niet zoveel als een PC als het om het decoden van zoiets als het relatief nieuwe .mkv gaat. Ik vind het al heel wat dat de Samsung 1080p-materiaal weet te decoden; dat je bij hogere bitrates tegen een probleem aanloopt, lijkt me logisch.

Geen ondersteuning voor DTS en .mkv subs is inderdaad wel jammer (hoewel er met dat laatste zelfs maar weinig MediaPlayers voor op de PC zijn die daar echt handig mee omgaan), maar wellicht kan dat nog verbeterd worden met software updates.

@Dizzy,

Het verschil tussen de B6 en B7 serie ligt puur in de 200Hz-modus, en uiteraard het design. 200Hz is een marginale verbetering, die enkel bij bepaalde scènes een klein verschil kan maken, hoewel de meeste mensen het dan nog niet waarnemen. Meer marketing dan een belangrijke functie voor het beeld ;)

De B8-serie borduurt verder voort op de B6 en B7-serie met weer een ander uiterlijk en 200Hz, maar verder geen noemenswaardige verschillen.

De B9-serie daarentegen maakt gebruik van Local Dimming LED's, waar zwartwaarden veel profijt van hebben; het brengt echter ook wat nadelen met zich mee (hogere inputlag en kleinere inkijkhoek) en vanwege de relatief nieuwe techniek ligt de prijs ook weer een stuk hoger. Alsnog een veelbelovend model.

De B8 en B9-series moeten beiden nog verschijnen trouwens. Wil je vooral veel beeld voor je geld, dan is de B6 gewoon de beste keuze. De B7 en B8-serie hebben weinig meerwaarde, tenzij design erg belangrijk is (maar dat blijft ook weer persoonlijk, ik vind de B6-serie erg verfrissend bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van der Ende
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-11-2024
Hierbij wat calibratie instellingen voor de 7000 serie.

http://www.hdtvtest.co.uk...-settings-20090522149.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

kibber schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:25:
[...]

Op dit moment is er nog niks bekend over CI+ certificering van Ziggo. In deloop van volgende maand zou Ziggo naar buiten brengen welke TV's wel en niet voldoen aan de standaard. Het is dus koffiedik kijken op dit moment.
Ik zit net een interessant filmpje op HW.info te kijken over dit verhaal:

http://www.hardware.info/...al_CI_en_Interactieve_TV/

Die gast heeft het erover dat alles (ook de CI certificering) in principe gewoon blijft werken.. Ik snap er geen reet meer van 8)7

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Oesie schreef op zondag 24 mei 2009 @ 22:59:
Waarschijnlijk wel. Dat was al met de vorige modellen. Vanaf de M modellen kon je al kiezen om het lampje aan of uit te laten wanneer je de tv aanzette. Kijk ff in de handleiding of op de Samsung site waar alle handleidingen staan (samsung.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dizzy

Dizzy

Where am I?

NGamer, bedankt voor de uitleg :)
Buiten de 200hz en design dus niet veel bijzonders.

Je zou verwachten dat elke serie iets unieks op zichzelf meebrengt. Daarnaast veranderd desing ook nog eens van de a naar b serie, al is het niet veel.

Toch twijfel ik nog, ik hoorde dan ook weer dat de B650 last kan hebben van inputlag bij consoles (ik wil o.a. me 360 erop aansluiten). Heeft 200hz nog invloed op dit geheel? Kan het voor toepassingen als games dan toch nog een toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dizzy schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:27:
NGamer, bedankt voor de uitleg :)
Buiten de 200hz en design dus niet veel bijzonders.

Je zou verwachten dat elke serie iets unieks op zichzelf meebrengt. Daarnaast veranderd desing ook nog eens van de a naar b serie, al is het niet veel.

Toch twijfel ik nog, ik hoorde dan ook weer dat de B650 last kan hebben van inputlag bij consoles (ik wil o.a. me 360 erop aansluiten). Heeft 200hz nog invloed op dit geheel? Kan het voor toepassingen als games dan toch nog een toegevoegde waarde hebben.
Nog even over de a naar b serie; daar zitten wel grotere verscillen tussen. De B-series bevatten namelijk betere software om SD-materiaal te decoderen (geruchten zeggen dat Samsung daar een miljard in heeft geïnvesteerd) en de panelen zijn sowieso weer wat verbeterd ;)

200Hz zorgt overigens voor een mogelijk nog iets grotere inputlag... Alle series hebben gelukkig ook een game mode, waarmee de inputlag tot zo'n 0,06s wordt gereduceerd; daar heeft de meerderheid geen last van, maar het is altijd handig om dat voor jezelf te checken. Inputlag is een nadeel van de LCD-techniek, die vaak ook wat meer beeldverwerking vereist.

@Bradd Pit hieronder,
Je hebt gelijk. Had klakkeloos maar weer even het Engelse billion overgenomen :z

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 236146 op 26-05-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 13:32
Anoniem: 236146 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:57:
[...]
(geruchten zeggen dat Samsung daar een biljoen in heeft geïnvesteerd)
Ik denk dat je er nu slechts minimaal een factor duizend naast zit ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het enige waar je bij de B serie op moet letten is dat als je een B650 zou kiezen, mijn persoonlijke aanrader, je vanaf de 40 inch en groter een 10-bit paneel hebt met een 12 bit processor, ipv aan 8 bit paneel met een 10 bit processor. Dit zorgt voor een iets vloeiender beeld qua kleuren, mooiere overgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10-2024
Heeft er iemand ervaring met de LE32a430?

Deze staat deze week in de aanbieding bij de Media Markt in Rijswijk. Wil hem misschien aanschaffen voor mijn 360..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pebbie
Dizzy schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:14:
Er zijn trouwens ook 8 en 9 series, maar hier vind ik ook nergens informatie over. de samsung site geeft ook alleen maar tot serie 7. Heeft iemand toevallig een linkje met de verschillen op een rij of iets van Samsung? Dat zou een hoop zoekwerk schelen.
Via Kieskeurig kun je een vergelijk laten maken, en op de site van Samsung kun je ze vinden onder LCD tv en dan bij Archief en dan komen ze per serie weer in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echtp
  • Laatst online: 13-02-2024
Ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van een Samsung LE40B650. Heb nog probleemen met de DLNA functie. Nogal wat bestanden spelen af zonder geluid. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
Kan iemand mij wat vertellen over de le32a430?

Wil er op gaan gamen... xbox360..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kort samengevat heb je om te gamen het volgende nodig:
- lage responstijd (5 ms is eigenlijk echt wel het maximum)
- lage input lag
- VGA aansluiting
- resolutie die overeenkomt met een van de door de xbox 360 vga kabel ondersteunde resoluties, anders krijg je scaling, wat de kwaliteit doet afnemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
Anoniem: 298634 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:01:
Kort samengevat heb je om te gamen het volgende nodig:
- lage responstijd (5 ms is eigenlijk echt wel het maximum)
- lage input lag
- VGA aansluiting
- resolutie die overeenkomt met een van de door de xbox 360 vga kabel ondersteunde resoluties, anders krijg je scaling, wat de kwaliteit doet afnemen)
Wil je daarmee zeggen dat deze Samsung dus niet geschikt is om op te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Vraagje:

Mijn 'oude' A656 laat bij elke kanaalswitch onderin zien welk programma je bekijkt.
Mijn nieuwe B750 doet dat niet... hoe komt dat? Is die functie er uit gehaald of is dat ergens een setting die uit staat?

En als niemand me hier ene antwoord kan of wil geven, stuur me effies door naar daar waar ze het wel weten?

[ Voor 20% gewijzigd door Tijgert op 26-05-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Een review van de 46B750 voor de liefhebbers: http://www.hdtvtest.co.uk...-le40b750-20090526151.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
Sorry dat ik het opnieuw vraag maar weet er iemand waar je bij de LE40A656 kunt zien wat de huidige firmware is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:11
Ik wil de Samsung UE40B8000 maar is bijna 2000 euri :'(

http://www.kieskeurig.nl/...0/prijzen/327900/#prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Afrojan schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:05:
Sorry dat ik het opnieuw vraag maar weet er iemand waar je bij de LE40A656 kunt zien wat de huidige firmware is? :)
Via het service-menu. Achteréén volgend de volgende toetsencombinatie uitvoeren op je AB.

Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power (On)

Anders gewoon de update gaan doen. Mocht je de laatste FW al op je toestel hebben, dan geeft ie dat gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

ik hou dit draadje vanaf nu ook in de gaten. Is er informatie bij de samsung kenners hier, of er ook nieuwe modellen komen waar het rood of blauw uit de rand is gehaald?

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoyK schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:07:
ik hou dit draadje vanaf nu ook in de gaten. Is er informatie bij de samsung kenners hier, of er ook nieuwe modellen komen waar het rood of blauw uit de rand is gehaald?
Lang niet alle huidige modellen hebben dat ;) De B650 en B652 hebben bijvoorbeeld geen kleur in hun design, evenals de B7020 (als het goed is, anders de B7000). Ook in de andere series zijn er alternatieve modellen zonder kleur volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

dank je Ngamer, fijn om te lezen. Ik vind het namelijk helemaal niks die kleuren er in.. Ik ga met jouw info even aan de slag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199898

Sinds gisteren heb ik een B651. Als ik mijn Humax aansluit op mijn TV via scart 1 dan krijg ik heel veel ruis op mijn scherm. Als ik de scartkabel vervolgens op Scart 2 aansluit, is het beeld wel goed. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben van plan om de LE40B650 te bestellen bij bol.com. Nog advies waar ik op moet letten als ie hier aankomt of ie in orde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:09
Anoniem: 199898 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:37:
Sinds gisteren heb ik een B651. Als ik mijn Humax aansluit op mijn TV via scart 1 dan krijg ik heel veel ruis op mijn scherm. Als ik de scartkabel vervolgens op Scart 2 aansluit, is het beeld wel goed. Kan iemand mij vertellen hoe dit komt?
Je moet achterop de Humax (bij de IRHD-5000C) een schakelaar omzetten naar RGB als je hem aansluit via scart.

Uit de handleiding:
Opmerking: de schakelaar Component Select moet op RGB zijn ingesteld wanneer u de SCART-kabel
gebruikt (Let op: schakelaar in onderste stand).

[ Voor 24% gewijzigd door TifKag op 28-05-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:05
Ik heb sinds een jaar een LE32R82B gekocht.

Wanneer ik de Belgische EEN had ik altijd al geluidsruis of storing in het geluid. Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven of hoe het heet. Het komt alleen voor bij bepaalde tonen en toevallig net bij de reclame van Expert.. en de hele reclame lang, heel irritant dus.

Sinds kort komt het echter ook voor op NED 1,2 en 3. Opvallend vind ik dat het balkje wanneer je zapt (dan komt het even in beeld) nu ook niet meer de juiste programma's weergeeft (er staat NED 1..2/3).
Terwijl op RTL e.d. niks aan de hand is.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik heb niks aan mijn setup veranderd. Of hoe ik dit kan verhelpen? Of ligt het gewoon aan het signaal? Anders zal ik gebruik maken van mijn garantie.

Ik heb al wat topics doorgelezen maar kon daar niet iets gelijks vinden..
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
Sinds gisteren de LE32B650 in huis!
Wat een prachtig ding zeg. Wat een enorme verbetering tov mijn oude crt.
DVD aangesloten via Scart. Prima beeld. XBOX via HDMI. Werkelijk prachtig. Ik kan zowaar eens alle lettertjes met het spelen van games normaal lezen. Het afspelen van filmpjes via USB is ook ontzettend handig. Alleen jammer dat hij MKV's niet echt goed afpspeelt. (Beeld wel. Hij mist alleen een Audio codec)
Kortom, ik ben er zeer tevreden over. _/-\o_

Enige nadeel...
Hij is te groot. Ik had alles netjes opgemeten (dacht ik) maar eigenlijk is hij nog veels te groot voor mijn huis. :X Misschien moet ik hem toch maar terugsturen naar plasmadiscounter en inruilen voor een kleinere.
Hij is wel erg prominent aanwezig. :/

damn... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mufana schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:24:
DVD aangesloten via Scart. Prima beeld. XBOX via HDMI. Werkelijk prachtig. Ik kan zowaar eens alle lettertjes met het spelen van games normaal lezen. Het afspelen van filmpjes via USB is ook ontzettend handig. Alleen jammer dat hij MKV's niet echt goed afpspeelt. (Beeld wel. Hij mist alleen een Audio codec)

Enige nadeel...
Hij is te groot. Ik had alles netjes opgemeten (dacht ik) maar eigenlijk is hij nog veels te groot voor mijn huis. :X Misschien moet ik hem toch maar terugsturen naar plasmadiscounter en inruilen voor een kleinere.

damn... ;(
Te groot voor het interieur, of te groot voor het gevoel? Aan dat laatste zul je sneller wennen dan je wenst namelijk ;) Hierzo van een 26" naar een 40" gegaan; in het begin echt zoiets van, jezus, wat moet ik met zo'n ding in me huis, maar twee dagen later wil je eigenlijk nog groter ^^ En zo heb ik er wel tientallen hier op dit fora gelezen.

Gratz met je aankoop ieg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mufana
Anoniem: 236146 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:36:
[...]

Te groot voor het interieur, of te groot voor het gevoel? Aan dat laatste zul je sneller wennen dan je wenst namelijk ;) Hierzo van een 26" naar een 40" gegaan; in het begin echt zoiets van, jezus, wat moet ik met zo'n ding in me huis, maar twee dagen later wil je eigenlijk nog groter ^^ En zo heb ik er wel tientallen hier op dit fora gelezen.

Gratz met je aankoop ieg.
Te groot voor het interieur. ;(
Aan de 'gevoelsmatige' grote wen je snel genoeg inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@danii1986: de le32a430 heeft een responstijd van 6 ms, wat ik nogal hoog vind als je hem voornamelijk wil gebruiken om te gamen (toch zeker bij shooters).

Het hangt er vanaf hoe gevoelig je ervoor bent. Ik had vroeger een 32 inch LG tv met een responstijd van 5 ms en dat stoorde me al. Ik game nu met de xbox 360 op een LG W2261V full hd monitor met een responstijd van 2 ms. Vermits je bij een monitor veel dichter tegen het scherm zit is het qua "immersive experience" zeker gelijk aan de grootte van een 32 inch als je vanuit je zetel speelt.
Extra voordelen zijn de full hd resolutie zodat je alles nog veel scherper ziet, de lage responstijd zodat alles veel vlotter beweegt en de lage kostprijs (179 euro).

LCD tv's vind ik niet aan te raden voor snelle games. Te veel input lag, te lage responstijd (tenzij je heel dure toestellen koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:34
Fantastisch : Juist een promo binnengekregen van Redcoon voor de Samsung LE40B650 voor 842 Euro ( http://www.redcoon.be/ind...te/290509/refId/XqueueBE/ ) MAAR via de Pricewatch kan je hem afhalen aan 829 Euro ( http://www.redcoon.nl/ind...23/cid/15005/refId/tweak/ ). Wat een promotie dan!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

@mufana, nieuw meubel kopen? :)

Nou, hier ben ik de afgelopen dagen in een race om een tv tot de volgende conclusie. Ik heb een heel tijdje op de philips 47PFL9703 gezeten. Maar ik vind hem een beetje prijzig. Ambilight 3 vind ik wel heel tof. De Samsung B7020 staat nu op de 2e plaats.. en op de eerste plaats plots gestegen sinds gisteren, de Sony 46W5500. Mooie specs, strak design.. leuke prijs. 1300 eurotjes.

Het gaat dus nu dubben worden tussen deze Samsung en de Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Ik heb sinds gisteren de Samsung LE32B450. Leuke tv voor op de slaapkamer. Weet iemand hoe ik het geluidje kan uitzetten dat de tv maakt wanneer je deze aan of uitzet? Vind het nogal irritant namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja in het menu bij de sectie geluiden. Daar staat het ergens bij (weet zo niet precies waar maar ik weet wel dat ik het binnen een paar tellen al had gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Anoniem: 303442 schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 19:02:
Ja in het menu bij de sectie geluiden. Daar staat het ergens bij (weet zo niet precies waar maar ik weet wel dat ik het binnen een paar tellen al had gevonden)
Ik kan het niet vinden daar.

Mogelijke opties bij Geluid:
- Modus
- Toonregeling
- SRS TruSurround HD
- Gesproken Taal (disabled)
- Geluidsformaat (disabled)
- Audio beschrijving (disabled)
- Auto volume
- Luidspreker selecteren
- Reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benheijden
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05-2019
Ben in het bezit van SAMSUNG LE37B650 en ben zeer tevreden over de kwaliteit.
Een probleem: het rode led-lampje aan de voorzijde blijft steeds knipperen!
Beeld is normaal , alles lijkt verder ook normaal te werken, en ik denk dat het ledje in het begin uit was na inschakelen.
Heb ik iets veranderd zodat dit ledlampje nu blijft knipperen na inschakelen?
Ik heb in de topics van het forum nog niet kunnen vinden wat hiervan de oorzaak is; mogelijk heb ik nog niet voldoende gezocht

Kan iemand mij helpen?

Hartelijk dank!

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brainpower schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:03:
[...]

Ik kan het niet vinden daar.

Mogelijke opties bij Geluid:
- Modus
- Toonregeling
- SRS TruSurround HD
- Gesproken Taal (disabled)
- Geluidsformaat (disabled)
- Audio beschrijving (disabled)
- Auto volume
- Luidspreker selecteren
- Reset
Ik heb nog eens gekeken en ik zat helemaal fout. Je moet bij Plug and Play kijken en dan bij melodie, en dan op uit. Sorry mijn fout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-03-2023
Heb een week de LE55B650 thuis, ben er heel tevreden mee.
Heb net een bluaray rip via een usb stick op de tv gekeken met ondertiteling...het werkte gewoon perfect...ik had hier nogal wat problemen verwacht.

DLNA uitgeprobeerd, heb vanaf de pc content kunnen afspelen direct op de tv. Ook al waren het dvd-rips...het zag er toch goed uit! (niet perfect maar toch zeker aanschouwbaar!) Met de online widgets een beetje gespeeld...(nog) niet echt nuttig naar mijn mening, maar wel een leuke feature.

Ik heb ook direct een update gedaan vanaf de usb stick, ik was hier wat "huiverig" voor maar dat liep gewoon goed. Ik heb vandaag de UPC media-box ontvangen, de HD kanalen zagen er zeer goed uit.

En dan...xbox 360 spelen op zo een grote scherm....machtig gewoon.... wat een verandering van een "ouderwetse" 70cm beeldbuis naar een 55 inch LCD tv.

Ik heb de LE55650 icm deze samsung homecinema set: http://www.komplett.nl/img/p/400/350824.jpg (HT-A100CT )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 01:09
Vandaag bij de Mediamarkt een Samsung LE40B650 gekocht!
Hij is alleen nog niet op voorraad helaas :(
Ik heb er incl verwijderingsbijdrage €862,10 voor betaald. (had gelukkig een 10% kortingsbon :D)

Alleen stond er achter het type nog een T? Wat betekend dit? LE40B650T

Op de bon staat het volgende type LE40B650T2WXXN.

Ik zag op internet ook het volgende type nummer: LE40B650T2WXZG

Wat is hiertussen het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Thoraxx schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 15:12:
Vandaag bij de Mediamarkt een Samsung LE40B650 gekocht!
Hij is alleen nog niet op voorraad helaas :(
Ik heb er incl verwijderingsbijdrage €862,10 voor betaald. (had gelukkig een 10% kortingsbon :D)

Alleen stond er achter het type nog een T? Wat betekend dit? LE40B650T

Op de bon staat het volgende type LE40B650T2WXXN.

Ik zag op internet ook het volgende type nummer: LE40B650T2WXZG

Wat is hiertussen het verschil?
Wat cosmetische wijzigingen:
Note: The full model name of the sample unit we tested was the Samsung LE40B650T2W. The same model may be also be sold by retailers as Samsung LE40B650T or Samsung LE40B650T2.

Samsung also offers some alternative models with the same specifications (and hopefully performance) but different styling. Here’s what we’ve been told by Samsung (may not be 100% accurate):

* Samsung LE40B651: glossy black bezel is infused with dark-grey accent. Also sold by retailers as LE40B651T, LE40B651T3 or LE40B651T3W.
* Samsung LE40B652: glossy black bezel is permeated with deep red tone (”Rose Black Crystal Design”), and the bottom of the LCD panel is V-shaped rather than U-shaped. Also sold by retailers as LE40B652T, LE40652T4 or LE40B652T4W.
Bron: http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Anoniem: 303442 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:47:
[...]

Ik heb nog eens gekeken en ik zat helemaal fout. Je moet bij Plug and Play kijken en dan bij melodie, en dan op uit. Sorry mijn fout ;)
Inderdaad :) Het is eindelijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry voor het engels maar wildehet niet meer opnieuw schrijven hehe

ok,I've got my 40B650 about 2 weeks now but the problem is that it's at my new place and I'm not moving in untill 2 weeks. So I'm discovering things whenever I'm there.

Today I received my Yamaha HTIB 109 surround set with receiver.
For some reason I thought the tv would have a HDMI out but it hasn't ( is there even a tv with that option?) This means if I want to get sound from the tv to the receiver I have to go optical or some other audio cable but as most of you know, the B650 won't output 5.1 sound that way. This is also important for everything on stick or dlna.

so basically, I have to get at least one optical from tv to receiver for my HDD and dlna video/audio. I'll connect the digicorder to the reveiver and a HDMI towards the tv and for my ps3 a hdmi to the tv and a seperate optical towards receiver? isn't that better for gaming? That way I can keep the 5.1 surround and have a shorter ps3 - tv connection.

If it doesn't mater, I can still connect it to the tv through the receiver via hdmi, my receiver has audio delay.
I was wondering though, for gaming, people are advising game mode against lag, but won't that hurt PQ for blu-rays?

so basically this is what I have in mind
- digicorder hdmi receiver hdmy tv
- tv optical receiver for HDD and DLNA
- ps3 hdmi tv and ps3 hdmi receiver or ps3 hdmi receiver hdmi tv.

thx for any help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben eindelijk van dat dekselse lip sync probleem met de LE40B650 af!! Ik werd er gewoon gek van op de duur... 8)7

LG BD300 blu ray speler was via HDMI aangesloten op TV en via optical out op Logitech Z-5450. Gevolg: beeld en geluid niet meer synchroon... :(
De eerste oplossing was de optical out van de TV gebruiken en die aansluiten op de Z-5450. Beeld en geluid liepen dan synchroon, maar het was wel stereo geluid ipv 5.1 (behalve bij het afspelen van mkv's met dolby surround via usb, dan was het wel 5.1...) . Dit was alleszins al meer aanvaardbaar dan beeld en geluid dat niet synchroon liep, maar toch...

Uiteindelijk heb ik een nieuwe blu ray speler (Sony BDP-S350) gekocht. Deze heeft een ingebouwde AV sync functie. Als ik die instel op 100 ms loopt het geluid via de optical out van de blu ray speler eindelijk synchroon met het beeld van de tv... Wat een verademing... _/-\o_ Kan iedereen deze speler icm met de B650 aanraden (tenminste, als je geen AV sync op je receiver hebt).

Nu zit ik wel met een LG BD300 van nog geen half jaar oud... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 298634 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:32:
[...]
Nu zit ik wel met een LG BD300 van nog geen half jaar oud... ;)
Welke regio. Ik heb wel interesse. DM maar even en doe een nette prijs..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
mufana schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:24:

Enige nadeel...

damn... ;(
Dat duurt maar een paar dagen hoor. Bovendien is een 32inch nogal klein hoor en dat vind jij over 2 maanden ook. ;)

In mn game kamer die maar 3.5 bij 2.5 is, staat gewoon een 50 inch. De opvolger wordt echt nog iets groter hoor. Kijkafstand is 2.5 meter.
De 42 inch in de huiskamer staat op kijkafstand 2.7 meter, gewoon normaal. Niks groot, gewoon lekker.

-----------------

PascalVB: mooi dat het is gelukt met de audio-delay van je blu-rayspeler, maar het is dan wel zo netjes om dit te vermelden in het topic wat je zelf hebt gestart met de vraag hoe je dit moet instellen!

Persoonlijk word ik er namelijk bijzonder moe van, dat mensen steeds maar vragen droppen en wanneer ik en anderen veel moeite doen om deze uitgebreid te beantwoorden, degene die de vraag heeft gesteld nooit meer reageert.
Ik kom dat regelmatig tegen en dat is niet echt grappig.

ff posten dus ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Ferry34 op 31-05-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 07:20

Wildfire

Joy to the world!

Ferry34 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 12:26:
[...]

Dat duurt maar een paar dagen hoor. Bovendien is een 32inch nogal klein hoor en dat vind jij over 2 maanden ook. ;)
Kan ik me bij aansluiten. Ik had op m'n slaapkamer eerst een 32" LCD en vond dat ik wel wat groter mocht hebben, nu heb ik een 40" LCD. En dat op een slaapkamer van plm. 3 bij 4.5 meter. Ik kijk vaak terwijl ik aan het computeren ben, dan zit ik nog op geen meter van het scherm. Vanuit bed kijkend is het ongeveer twee meter hooguit.

In het begin had ik nog het idee, "goh echt groot" maar nu zit ik al te denken dat zelfs 46" nog goed zou uitpakken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 31-05-2009 12:42 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 28-03 16:16

gjs

Scoobydoobydoo

Werkt DVB-C in een Samsung LE46B652 met Alphacrypt en Ziggo ?
De vraag is al een paar maal langsgekomen maar een antwoord heb ik nog niet gezien.

Volgens een verkoper van BCC gaat een CI+ module er zeker in werken, maar Ziggo laat nog even op zich wachten. De goede man wou echter geen uitspraken doen of een Alphacrypt nu al werkt in de Samsung, hij denk ik ook geen tv verkopen...
Het interesseert mij niet zoveel of Ziggo het nu wel of niet officieel ondersteund, het moet gewoon werken.

[ Voor 100% gewijzigd door gjs op 04-06-2009 19:38 ]

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Wat mij nu even niet duidelijk wordt uit de specificaties overal is het volgende: heeft de LE40B650 nou wel of geen interne HD kabel decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Waar is trouwens de optie van "game mode", mijn wii heeft een beetje last van ghosting :(

En klopt het trouwens dat de epg niet werkt (analoge upc kabel). Ik vindt dit ook weer een domper. Ik had gedacht dat je die info zo van de kabel kon halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oZner schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:39:
Waar is trouwens de optie van "game mode", mijn wii heeft een beetje last van ghosting :(

En klopt het trouwens dat de epg niet werkt (analoge upc kabel). Ik vindt dit ook weer een domper. Ik had gedacht dat je die info zo van de kabel kon halen...
In de "Setup" kun je Game Mode vinden (vierde menu geloof ik).

En epg werkt alleen bij DVB, ofwel digitale TV.
Pagina: 1 ... 21 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.