[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.171 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:12
kieskes schreef op zondag 02 november 2008 @ 10:51:
Ik heb het volgende 'probleem' met de 40a 656.
Ik heb digitale tv van upc, deze box is aangesloten via scart op de samsung.
Ik moet de zenderkeuze veranderen via de AB van upc, maar met deze AB kan ik het volume niet aanpassen.
Dat moet weer met de AB van samsung, erg lastig om altijd 2 ab's voor deze 2 basic dingen te gebruiken.
Kan dit niet anders??? Op m'n oude tv kon ik alles via de upc ab doen.
Even de gebruikershandleiding van je UPC lezen. Het is wel degelijk mogelijk om via een code op je UPC afstandsbediening het volume van je samsung tv te regelen.

edit: nou ok omdat ik zo aardig ben klik

[ Voor 8% gewijzigd door Deef_K op 03-11-2008 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98664

W.Wezz schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 22:59:
Misschien wel geintreseert in hoe mijn LE40A656 zich stationeert in mijn woonkamer?
Hier enkele sfeer inpressie`s, enkele bekabeling weer zichtbaar maar het resultaat met LED verlichting onder de kast en achter de sammie geeft een leuk extra in de woonkamer. LED strips te verkrijgen bij IKEA.

[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie verlichting, maar kan het niet vinden op de ikea site .. :(
Even ontopic maken: dit lijkt wel op de philips aurora gedoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

T-8one schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:08:
Ik heb laatst m'n firmware vervangen door de nieuwste versie, maar nu maakt m'n tv (samsung LE32A556) een "dingelmuziek" als hij aan of uit gaat.
Iemand een idee waar ik die kan uitzetten?
Ik heb ook de 556, buiten een irritant gedingel nog verschillen in de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Anoniem: 98664 schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:28:
[...]
Hier nog een filmpje;
http://nl.youtube.com/watch?v=duk7bZBaTNg
En dat philips gedoe van je, is echt vloeken in het samsung topic....en is niet ontopic dus!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-06 18:47
Anoniem: 98664 schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:11:
[...]

4 meter zie je geen full hd meer volgens mij, zou voor een groter scherm gaan.
allright, maar ik wil geen groter scherm (of nee mijn vriendin :) ), dus dan is het eigenlijk ook zinloos om de 5-serie te kopen. Ook gezien het 24p probleempje wat je dan houdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 18:21

n00bs

Het is weer Zomer!

Is er iemand die inhoudelijk de betekenis kent van de vele opties in het Service Menu?
Sommige dingen klinken wel interessant en ik heb foto's gemaakt van de default instellingen, helaas vind ik met google enkel fora die hun default waarden posten, maar niets zinnigs weten te melden van de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05 16:15
glenner schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 20:12:
[...]

ik heb net dezelfde op het oog, maar ik ben nog wat twijfelachtig over die LED backlight. Hoe zit het eigenlijk met het schaduwdetail? Dit toestel kan het diepste zwart tonen, maar gaat dit ten koste van het detail in donkere scenes? en als je hem zo moet instellen om een goed schaduwdetail te hebben, gaat dit dan weer ten koste van de zwartwaarde? Het wordt deze samsung of anders een panasonic plasma... Ik hecht nl veel belang aan goede zwartwaardes en detail... alvast proficiat met je aankoop!
Ik ben geen kenner, maar tot nu toe krijg ik het beeld via de analoge aansluiting nog niet goed. Kleuren zijn niet mooi helder en het zwart is te grijs. Hiervoor nog maar eens meer met de instellingen aan de slag.

DVD's afspelen is een ander verhaal. Dit ziet er helmaal top uit. Kleuren, helderheid, zwartwaarden.. alles helemaal gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:59
n00bs schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:27:
Is er iemand die inhoudelijk de betekenis kent van de vele opties in het Service Menu?
Sommige dingen klinken wel interessant en ik heb foto's gemaakt van de default instellingen, helaas vind ik met google enkel fora die hun default waarden posten, maar niets zinnigs weten te melden van de opties.
Volgens mij staat er in de startpost wel iets?

Externe topic`s
[ENU] AVS topic over Samsung A656 serie instellingen en discussie. (1800+ reacties gegeven!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loek Rots schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:35:
[...]

allright, maar ik wil geen groter scherm (of nee mijn vriendin :) ), dus dan is het eigenlijk ook zinloos om de 5-serie te kopen. Ook gezien het 24p probleempje wat je dan houdt..
Iemand mag me eens een keer uitleggen wat dat 24p probleem nou is, heb het nog steeds niet begrepen....
Heb overigens wel een blu ray speler (ps3) maar ik snap echt niet wat het 24p "probleem" nou precies is.

Ander iets:
Tv laatst gereset en alle instellingen van av forum getweaked, nieuwe vdeo drivers op pc gedaan en kon films kijken op volledig scherm op de samsung 556 via dvi.
Nou werkt dat ineens niet meer, ik heb geen idee waarom.
Mijn pc scherm is 1680x1080 en nou heb ik ineens weer kleine balken links en rechts als ik de tv (via een dvi>hdmi kabel) aanstuur via hdmi (cinema modus op een ati kaart).
Dit is volgens mij wel een instelling ergens in de tv, maar welke?

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 98664 op 04-11-2008 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cheiron schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 10:58:
[...]

Hmm... hier op een 756 (32 inch) kom ik via de knop "source" eerste op AV1, Av2, Composiet, HDMI1 etc. Ik moet echt langs de inputs.
Ik klik eerst op source vervolgens gebruik in de down knop (onderste deel van de ronde schijf) om door de inputs heen te lopen en daarna klik ik op OK. Hij wisselt geen schermen totdat ik op OK klik.

Ik zal eens kijken of ik hiervan een foto kan maken.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

voil schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 00:40:
[...]

Volgens mij staat er in de startpost wel iets?

Externe topic`s
[ENU] AVS topic over Samsung A656 serie instellingen en discussie. (1800+ reacties gegeven!)
Dat had ik al gezien ook met google ;) zoals gezegd, staat er weinig interessants.
Het lijkt mij mooier wanneer elke setting van elk menu goed gedocumenteerd staat, dan zomaar waarden te veranderen of de instellingen van anderen over te nemen. Daarnaast wordt er maar een zeer klein deel van alle settings besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Anoniem: 98664 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 03:57:
[...]Mijn pc scherm is 1680x1080 en nou heb ik ineens weer kleine balken links en rechts als ik de tv (via een dvi>hdmi kabel) aanstuur via hdmi (cinema modus op een ati kaart).
Je kunt beter je PC resolutie instellen op 1920x1080 en op de TV de "Just Scan" beeldmodus aanzetten. Dat heb je het beeld schermvullend met de beste beeldkwaliteit.

Als je 1680x1050 schermvullend zou willen weergeven dan moet de TV het beeld oprekken waardoor allerlei vervormingen onstaan. Geen aanrader.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28
Amiet01 schreef op maandag 03 november 2008 @ 18:29:
[...]

Nee hor is niet alleen door tweakers te zien, aangezien mijn ouders geen tweakers zijn :p. Als je geen goeie 3:2 pulldown hebt (Samsung heeft geen goeie) dan merk je het wel. Ik heb begrepen als je het apparaat de pulldown zelf laat doen dat je er dan waarschijnlijk niets van gaat merken. Ik kijk gewoon met mijn laptop naar HD content en als deze niet goed staat ingesteld dan zie je het gewoon duidelijk, vooral bij snelle scenes als je ineens zo'n onderbreking ziet.
Dat zal geen judder zijn, want die zie je juist bij hele langzame camerabewegingen (bijvoorbeeld van links naar rechts) waarbij je continu heel kleine schokjes ziet door de 3:2 pulldown.

Als je bij snelle beelden ineens het beeld even ziet stoppen dan zal dat een andere oorzaak hebben.
De videokaart van de laptop bijvoorbeeld die t niet kan bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 98664 schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:28:
[...]

De lampjes komen uit de serie Dioder.

Er zijn langwerpige led strips (set van 4 stuks) en kosten €49,95 kompleet dubbelzijdig plakband en knop om de kleuren te switchen. Je hebt ze ook die rondvoemig zijn.

Er is ook een versie met alleen wit licht (€29,95).

Dioder heten ze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 98664 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 03:57:
[...]

Iemand mag me eens een keer uitleggen wat dat 24p probleem nou is, heb het nog steeds niet begrepen....
Heb overigens wel een blu ray speler (ps3) maar ik snap echt niet wat het 24p "probleem" nou precies is.

Ander iets:
Tv laatst gereset en alle instellingen van av forum getweaked, nieuwe vdeo drivers op pc gedaan en kon films kijken op volledig scherm op de samsung 556 via dvi.
Nou werkt dat ineens niet meer, ik heb geen idee waarom.
Mijn pc scherm is 1680x1080 en nou heb ik ineens weer kleine balken links en rechts als ik de tv (via een dvi>hdmi kabel) aanstuur via hdmi (cinema modus op een ati kaart).
24p probleem:

Films worden opgenomen in 24 beeldjes per seconde en ook als zodanig op blu-ray gezet.

Veel hdtv's kunnen echter alleen 50 of 100 hz tonen en als je dat getal door 24 deelt, komt dat niet uit. Als je ieder beeldje snel 2x laat zien dan kom je op 48.
De truc die de tv doet is dat die alleen ieder 3de beeldje 2x laat zien. Hierdoor zie je als je goed naar de lijnen kijkt of er gevoelig voor bent, continu kleine haperingen in het bewegende beeld.
Voornamelijk bij langzame beelden zie je dit.

De oplossing is dat een tv wel 24 hz of 48/72/120 hz kan weergeven, maar dat zijn er nog niet veel.
De fabrikanten claimen vaak wel dat het model een 24p ondersteuning heft, maar dit kan net zo goed betekenen dat de tv een ìnput aankan van 24hz, maar dit zegt niets over hoe de tv dit laat zien!

Waarom heb je dit probleem niet bij dvd's?
Die worden namelijkop 50hz erop gezet (60 hz voor oa Amerika).

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 04-11-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16
W.Wezz schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:33:
[...]

Hier nog een filmpje;
http://nl.youtube.com/watch?v=duk7bZBaTNg
En dat philips gedoe van je, is echt vloeken in het samsung topic....en is niet ontopic dus!
Het "philips-gedoe" reageert anders wel op wat er op je scherm wordt getoond, bv beeld van onderwater scene -> verlichting wordt blauw.

Wel erg mooi, welke dioder verlichting is dit? Ik kon alleen vaste kleuren strips vinden in de IKEA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Hallo, ik ben nu een mooi tijdje aan het browsen op inet en tweakers, maar het schijnt dat niemand zelfs maar probeert wat ik wil doen...

Ik heb dus een Dell Inspiron 1720, met 9600M GT 256mb videokaart, en (stom, ja) niet op gelet voor ik hem kocht of hij HDMI uit had (omdat alle 9600 gt's dat normaal hebben ging ik er gewoon vanuit), wat hij dus niet heeft (ook geen DVI).

Nu heb ik een Samsung LE40A656 gekocht, en probeer ik mijn laptop erop aan te sluiten (via normale VGA uitgang), maar ik krijg hem op geen enkele manier aan de gang, alle resoluties boven 756 zegt de televisie "mode not supported`, en van mijn laptop mag ik hem niet eens op 1920x1080 zetten...

Weet iemand mij te vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg?

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662

zion schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:55:
Hallo, ik ben nu een mooi tijdje aan het browsen op inet en tweakers, maar het schijnt dat niemand zelfs maar probeert wat ik wil doen...

Ik heb dus een Dell Inspiron 1720, met 9600M GT 256mb videokaart, en (stom, ja) niet op gelet voor ik hem kocht of hij HDMI uit had (omdat alle 9600 gt's dat normaal hebben ging ik er gewoon vanuit), wat hij dus niet heeft (ook geen DVI).

Nu heb ik een Samsung LE40A656 gekocht, en probeer ik mijn laptop erop aan te sluiten (via normale VGA uitgang), maar ik krijg hem op geen enkele manier aan de gang, alle resoluties boven 756 zegt de televisie "mode not supported`, en van mijn laptop mag ik hem niet eens op 1920x1080 zetten...

Weet iemand mij te vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg?
Volgens mij is vga Max 640 x 480 en kan het daarom niet groter. Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ari3 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:56:
[...]
Je kunt beter je PC resolutie instellen op 1920x1080 en op de TV de "Just Scan" beeldmodus aanzetten. Dat heb je het beeld schermvullend met de beste beeldkwaliteit.

Als je 1680x1050 schermvullend zou willen weergeven dan moet de TV het beeld oprekken waardoor allerlei vervormingen onstaan. Geen aanrader.
Mijn scherm ondersteund max 1680x1080, kon wel ps3 spelen eerder met dvi>hdmi kabel.
Later dus dit scherm en dezelfde kabel omgedraaid.
Wel grappig, een tien meter hdmi>dvi kabel en ziet er goed uit, handig voor series vanaf het net.
Snap niet hoe het kon dat het eerder dus wel werd geupscaled, ik zou niet echt veel verschil zien met 350mb sd series, dus dat maakt me niet uit.

@24 discussie:
Volgens mij is dit net zoiets als een dode pixel, als je het eenmaal ziet zie je het altijd :+
Dus voorlopig nog maar even mijn best doen er niet op te letten.
Heb nu een paar blu-rays gezien en kon geen haperingen zien, en bv. spiderman 3 had toch wel aardig wat snelle acties. (niet dat ik het een goede film vond, wel mooi geluid en beeld)

Ik ga snel naar ikea denk ik :) groene diodes bij voetbal aan, rood bij horror film, groen op discovery etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50662 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:55:
[...]

Volgens mij is vga Max 640 x 480 en kan het daarom niet groter. Correct me if i'm wrong.
Moet je geen tv resoluties kiezen dan? Zitten er geen opties in de drivers om vga als secundair scherm te gooien?

Mijn pc monitor zit via vga aangesloten (want dvi is de samsung) en ik kan alle resoluties kiezen die ik wil. (zover mijn monitor aankan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130832

Anoniem: 50662 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:55:
You are wrong. Het is mij wel gelukt om mijn laptop (Lenovo T61) met een resolutie van 1920x1080 via de VGA ingang aan te sluiten. De tv staat in "just scan" mode. Eigenlijk heb ik er niks bijzonders voor gedaan. kabel aansluiten en de resolutie van de videokaart instellen, dat was alles.
De maximaal in te stellen resolutie van de videokaart hangt ook af van welke monitor je laptop denkt dat er aangesloten is. De videokaart wil niet verder dan wat de monitor support. Dus misschien detecteert je laptop de tv niet goed. Dit kan je dan wel weer op lossen door handmatig in de device manager een andere monitor in te stellen, iets van generic vga met een resolutie van tenminste 1920x1080.
Het hangt ook nog af van of je het beeld alleen naar de vga-uitgang stuurt of naar je ingebouwde scherm en de vga-uitgang. In het laatste geval zou het ook kunnen dat je alleen de max resolutie van het ingebouwde scherm kunt instellen. Dus probeer eerst eens het beeld alleen naar je vga-uitgang te sturen en kijk dan of je wel een hoger resolutie kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130832 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:29:
[...]

You are wrong. Het is mij wel gelukt om mijn laptop (Lenovo T61) met een resolutie van 1920x1080 via de VGA ingang aan te sluiten. De tv staat in "just scan" mode. Eigenlijk heb ik er niks bijzonders voor gedaan. kabel aansluiten en de resolutie van de videokaart instellen, dat was alles.
De maximaal in te stellen resolutie van de videokaart hangt ook af van welke monitor je laptop denkt dat er aangesloten is. De videokaart wil niet verder dan wat de monitor support. Dus misschien detecteert je laptop de tv niet goed. Dit kan je dan wel weer op lossen door handmatig in de device manager een andere monitor in te stellen, iets van generic vga met een resolutie van tenminste 1920x1080.
Het hangt ook nog af van of je het beeld alleen naar de vga-uitgang stuurt of naar je ingebouwde scherm en de vga-uitgang. In het laatste geval zou het ook kunnen dat je alleen de max resolutie van het ingebouwde scherm kunt instellen. Dus probeer eerst eens het beeld alleen naar je vga-uitgang te sturen en kijk dan of je wel een hoger resolutie kunt instellen.
Ik denk dat dit bij mij ook zou werken, de pc monitor uit en alleen de samsung aan, dan kan ik ws. wel de full hd resolutie kiezen.....
Zal straks even testen, al is dit niet echt handig met bedienen, maar voor veel films de oplossing voor de balken aan de zijkant. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb trouwens met mijn A456 1 groot probleem en ik hoop eigenlijk dat anderen dit probleem mogelijk met een ander model herkennen; Wanneer het scherm via HDMI is aangesloten en ik een serie in SD of in HD kijk dan zie ik een vorm van tearing en dit lijkt altijd onder de helft van het paneel te bevinden en voor mij zichtbaar bij horizontale bewegingen en dan voornamelijk wanneer er witte objecten zijn.

Kan dit een kabel probleem zijn? ik gebruik een HQ CVD002 (5 meter) kabel op een Ati 4850 en speel af via Media Player Classic.

Op mijn Samsung 2232 TFT paneel zie ik dit soort problemen nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Anoniem: 130832 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:29:
[...]

Je hebt vast gelijk, ik krijg alleen van Samsung niet de mogelijkheid om hem op just scan te zetten in PC modus.

Vooralsnog ben ik in de volgende situatie:

1: nieuwste firmware geinstalleerd op mijn Samsung 40A656 (1.009 geloof ik)
2: geprobeerd nieuwe forceware drivers te installeren, willen niet werken met mijn 9600M GT
3: maximale resolutie op tv is nu 1024*768 (dus niet breedbeeld, native resolutie op notebook is 1440*900)
4: maakt niet uit of ik in clone mode (dan beide in 1024*768), of in Dual-View mode (laptop dan wel 1440*900, tv in 1024*768) ben.
5: als ik alleen naar tv stuur, nog steeds max 1024*768
6: TV staat ingesteld als 1920*1080 monitor, (ook als Samsung 40" monitor 1920*1080 * 100hz Pscan monitor werkt het niet)

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
Gisteravond even gedaan. Er stond zoveel info.. ik weet niet wat nu de firmware was. Dus ik heb alles maar overgepend:
PRLPEUS 1004.0
AMBPEUMD 1016.1
PERLDEUC 1014.2

En ik heb niet de functie van een menu'tje als het gaat om de source-knop. Gisteren nogmaals geprobeerd, maar echt niet.

Trouwens; in het servicemenu lijk je opties te hebben (staat bijvoorbeeld een nummer voor). De nummers op mijn ab zorgen er alleen maar voor dat ik naar een ander tv kanaal ga. Iemand een idee hoe ik in die submenu's kom?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
n00bs schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:36:
Ik heb trouwens met mijn A456 1 groot probleem en ik hoop eigenlijk dat anderen dit probleem mogelijk met een ander model herkennen; Wanneer het scherm via HDMI is aangesloten en ik een serie in SD of in HD kijk dan zie ik een vorm van tearing en dit lijkt altijd onder de helft van het paneel te bevinden en voor mij zichtbaar bij horizontale bewegingen en dan voornamelijk wanneer er witte objecten zijn.

Kan dit een kabel probleem zijn? ik gebruik een HQ CVD002 (5 meter) kabel op een Ati 4850 en speel af via Media Player Classic.

Op mijn Samsung 2232 TFT paneel zie ik dit soort problemen nooit.
Ik heb meerdere malen gelezen dat wanneer mensen met dit soort problemen, een ander afspeelprogramma ipv media player gingen gebruiken, deze problemen helemaal verdwenen!
Ik ben alleen de naam van dat andere programma kwijt, zal vanavond 's kijken.
Edit: het heet TheaterTek (ik ken het zelf niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 21:38
Ik heb net een Samsung LE46A856 besteld. Ik hoop hem snel te hebben:)

Keuze voor deze, prachtig design, slim uitvoering. Ik keek eerst naar de Toshiba 46ZF355D, maar deze bleek al een jaar op de markt te zijn. De Samsung geeft ook beter beeld en heeft USB/Ethernet opties. Verder is de Samsung nu nog gloed nieuw:)

[ Voor 64% gewijzigd door MrBlueEyes op 05-11-2008 10:59 ]

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ferry34 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:29:
[...]

Ik heb meerdere malen gelezen dat wanneer mensen met dit soort problemen, een ander afspeelprogramma ipv media player gingen gebruiken, deze problemen helemaal verdwenen!
Ik ben alleen de naam van dat andere programma kwijt, zal vanavond 's kijken.
Edit: het heet TheaterTek (ik ken het zelf niet)
Ik zal het een poging geven, echter ben ik juist zo tevreden met de snelheid, kwaliteit en interface van Media Player Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk wanneer dat Info Live in nederland beschikbaar zal zijn?

Dit is op het moment alleen nog beschikbaar in Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Rusland, Australië, Singapore.

Of weet iemand een mogelijkheid hoe je bijvoorbeeld die van het Verenigd Koninkrijk kan gebruiken?

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Anoniem: 98664 schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:29:
[...]

Ik heb ook de 556, buiten een irritant gedingel nog verschillen in de firmware?
Er schijnt een probleem opgelost te zijn met auto-focus. Ik heb het zelf alleen niet waargenomen, voorheen ook geen last van gehad.
Verder geen verschil kunnen vinden.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
ronaldmathies schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:35:
Weet iemand eigenlijk wanneer dat Info Live in nederland beschikbaar zal zijn?

Dit is op het moment alleen nog beschikbaar in Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Rusland, Australië, Singapore.

Of weet iemand een mogelijkheid hoe je bijvoorbeeld die van het Verenigd Koninkrijk kan gebruiken?
Hmm, contact op nemen met Samsung Nederland, misschien kunnen die het wel vertellen. Er zijn al zoveel europese landen waar het beschikbaar is, dan kan Nederland niet lang achterblijven lijkt mij, zeker omdat wij hier ook goede internetverbindingen hebben.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 11:10
Angeluskamps schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:56:
Ik heb net een Samsung LE46A856 besteld. Ik hoop hem snel te hebben:)

Keuze voor deze, prachtig design, slim uitvoering. Ik keek eerst naar de Toshiba 46ZF355D, maar deze bleek al een jaar op de markt te zijn. De Samsung geeft ook beter beeld en heeft USB/Ethernet opties. Verder is de Samsung nu nog gloed nieuw:)
Weet je zeker dat deze een ethernet aansluiting heeft? In de specs staat toch duidelijk dat deze er niet op zit.

http://www.samsung.com/nl...LE46A856S1MXXQ&fullspec=F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Tinman schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:56:
[...]

Weet je zeker dat deze een ethernet aansluiting heeft? In de specs staat toch duidelijk dat deze er niet op zit.

http://www.samsung.com/nl...LE46A856S1MXXQ&fullspec=F
Ja maar in de handleiding hebben ze het er wel over. Vind het zelf ook erg tegenstrijdig, maar dan nog dat is niet de rede waarom ik de tv koos natuurlijk.

Net nog ff gechecked. In de handleiding en in de quick guide, beiden alleen voor de 8 series, staat een ethernet aansluiting. In reviews hebben ze het er ook over. Dus zou wel fout zijn van Samsung in de specificaties.

1080p over component is ook wel mooi, omdat ik nog een oude xbox 360 heb:)

[ Voor 21% gewijzigd door MrBlueEyes op 06-11-2008 02:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
Angeluskamps schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:19:
[...]

Ja maar in de handleiding hebben ze het er wel over. Vind het zelf ook erg tegenstrijdig, maar dan nog dat is niet de rede waarom ik de tv koos natuurlijk.

Net nog ff gechecked. In de handleiding en in de quick guide, beiden alleen voor de 8 series, staat een ethernet aansluiting. In reviews hebben ze het er ook over. Dus zou wel fout zijn van Samsung in de specificaties.
De 8 serie zou als het goed is - wat ik ook niet anders weet - een ethernet aansluiting hebben. Ook de 7 serie zou dat moeten hebben. Samsung specificaties staan er om bekent af en toe nog wel eens een foutje te bevatten. Erg goed dat de handleiding wordt bekeken, daar staat altijd wel de juiste informatie!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 17:41

Bever!

3

Niet aansturen met 100hz. :)
Staat verder ook totaal los van het feit dat je tv 100hz is en heeft er geen invloed op.
zion schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 23:16:
[...]

Je hebt vast gelijk, ik krijg alleen van Samsung niet de mogelijkheid om hem op just scan te zetten in PC modus.

Vooralsnog ben ik in de volgende situatie:

1: nieuwste firmware geinstalleerd op mijn Samsung 40A656 (1.009 geloof ik)
2: geprobeerd nieuwe forceware drivers te installeren, willen niet werken met mijn 9600M GT
3: maximale resolutie op tv is nu 1024*768 (dus niet breedbeeld, native resolutie op notebook is 1440*900)
4: maakt niet uit of ik in clone mode (dan beide in 1024*768), of in Dual-View mode (laptop dan wel 1440*900, tv in 1024*768) ben.
5: als ik alleen naar tv stuur, nog steeds max 1024*768
6: TV staat ingesteld als 1920*1080 monitor, (ook als Samsung 40" monitor 1920*1080 * 100hz Pscan monitor werkt het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

n00bs schreef op woensdag 05 november 2008 @ 11:02:
[...]

Ik zal het een poging geven, echter ben ik juist zo tevreden met de snelheid, kwaliteit en interface van Media Player Classic.
Gebruik je XP of Vista? Probeer anders ff Media Player Classic HomeCinema. Je kunt dan bij output het volgende aanvinken: Direct3d Fullscreen (remove tearing). Vooral in XP hebben mensen veel last van tearing heb ik gehoord. Laat maar ff weten of het heeft gewerkt.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
ari3 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:56:
[...]

Nog beter : zet je tv in "pc mode" (Zie handleidingseries 6 ) en je pc video kaart op 0% overscan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Amiet01 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:49:
[...]

Gebruik je XP of Vista? Probeer anders ff Media Player Classic HomeCinema. Je kunt dan bij output het volgende aanvinken: Direct3d Fullscreen (remove tearing). Vooral in XP hebben mensen veel last van tearing heb ik gehoord. Laat maar ff weten of het heeft gewerkt.
Ik heb XP en de versie die jij noemt. de Direct 3D variant voorkomt inderdaad de tearing, echter kan je dan het scherm niet resizen en het menu en tijdbalk zijn niet meer correct op te roepen. Het is dus maar een workaround dat niet correct werkt, daarnaast moet je hem dan wel op VMR9 zetten terwijl ik liever de Haali media splitter gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Angeluskamps schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:19:
[...]

1080p over component is ook wel mooi, omdat ik nog een oude xbox 360 heb:)
Die component met 1080p gaat inderdaad erg goed, ikzelf heb ook nog de 'oude' xbox 360 en deze is aangesloten op de le52a756 en het beeld ziet er inderdaad gewoon erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
W.Wezz schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:34:
[...]

De 8 serie zou als het goed is - wat ik ook niet anders weet - een ethernet aansluiting hebben. Ook de 7 serie zou dat moeten hebben. Samsung specificaties staan er om bekent af en toe nog wel eens een foutje te bevatten. Erg goed dat de handleiding wordt bekeken, daar staat altijd wel de juiste informatie!
Ik kan bevestigen dat de 7 serie het inderdaad heeft (die heb ik namelijk zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Nou, het heeft me een dag gekost, maar het werkt!

1920*1080@60Hz via de VGA kabel....

Voor het geval dat andere mensen ook nog zo lopen te klungelen als ik maar even de stappen die ik moest nemen om hem aan de praat te krijgen....

Computer: Dell Inspiron 1720 met Geforce9600M-GT (géén DVI/HDMI uit)
Scherm: Samsung LE40A656

Ten eerste (en belangrijkste) mijn drivers, de 9600M-GT wordt slecht ondersteund, en daardoor gebruikte ik nog een oude nvidia driver, althans oud, het was de laatste driver die hem officiëel ondersteunde)

Ik ben dus eerst op zoek gegaan naar een nieuwe driver, welke ik op Laptopvideo2go vond, i.c.m. een aangepaste .INF waardoor deze wilde installeren op mijn computer (normaliter ondersteund hij mijn kaart niet.

Nadat de drivers geinstalleerd waren naar het nvidia configuratiescherm gegaan en vervolgens naar manage custom resoluties waar ik de 2 breedbeeldresoluties die het scherm ondersteunt via D-Sub (nl. 1360*768 en 1920*1080RB) heb ingevoerd. 1360*768 werkte in één keer alleen 1920*1080 wilde nog steeds niet werken.
Na de boel nog eens gecontroleerd te hebben kwam ik erachter dat ik bij de geavanceerde opties vergeten was aan te zetten dat hij in modus CVT, Reduced Blanking moest staan.

Een snelle klik op de "test" knop deed mij een heel vrolijk mens worden, het werkt!

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Laatst online: 10:00
beste mede tweakers,

Ik mag voor mijn overuren tegen inkoopsprijs en zonder btw hardware aanschaffen via mijn werk.

Nou twijfel ik tussen 2 tv's:

de Sony KDL-46W4500 en de Samsung LE46A756 of LE46A786

Ik heb me laten vertellen dat de led technologie niet snel genoeg is om games op te spelen, kan iemand dit bevestigen?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225504

De Samsung's schijnen wel problemen met input lag te hebben. Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Ik lees hier op AVS Forum dat er een 52A630 model komt met een mat scherm! Weet iemand of die ook naar Europa komt? Ik zie alleen de 52A656 op de site van Samsung maar die heeft dus wel een spiegelend scherm.

Komt er eigenlijk ook nog een slimline 52inch slimline versie van de 55A956? Ik wil graag een 52inch die in een ruimte van 130cm past. De slimline 52inch modellen van Samsung passen dus als er een 52A956 model aankomt dan ben ik er uit!

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Amiet01 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:49:
[...]

Ik heb nu met WMP 11, VLC, Classic HomeCinema ook in 3D getest en met allen krijg ik in XP die tearing op mijn nieuwe LE32A456, HDMI kabel via Ati 4850 met de laatste drivers. Geen problemen op mijn Samsung 2232.

Scherm defect? Overigens heb ik het probleem niet of nauwelijks kunnen opmerken met een analoge TV uitzending, maar dan heb je natuurlijk het probleem dat het beeld erg opgerekt is en uitgesmeerd.

ps: de tearing is in bijna alle gevallen bij verschillende films zichtbaar op dezelfde plek op ongeveer 75% (aan de onderkant dus) van het scherm, een strakke horizontale lijn.

[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 07-11-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
ari3 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:05:
Ik lees hier op AVS Forum dat er een 52A630 model komt met een mat scherm! Weet iemand of die ook naar Europa komt? Ik zie alleen de 52A656 op de site van Samsung maar die heeft dus wel een spiegelend scherm.

Komt er eigenlijk ook nog een slimline 52inch slimline versie van de 55A956? Ik wil graag een 52inch die in een ruimte van 130cm past. De slimline 52inch modellen van Samsung passen dus als er een 52A956 model aankomt dan ben ik er uit!
Nee 9 serie is er niet in 52 inch. De 8 serie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Anoniem: 225504 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:08:
De Samsung's schijnen wel problemen met input lag te hebben. Zie ook hier.
Mischien dat er mensen zijn die hier last van hebben, ikzelf heb gisteravond 4 uur lang Gears Of War 2 zitten spelen en afgelopen week heel veel Gears Of War 1 en in beide spellen merk ik hier niks van. Met schieten raak ik de tegenstanders gewoon en heb ik niet het gevoel dat ik ze vaak mis terwijl ik het idee had dat ik ze toch echt moest raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Zijn er al mensen welke gebruik hebben gemaakt vande aanbieding bij Expert ? de 56cm LT22S86 voor 297 euro ?

Het typenummer LT22S86 schijnt alleen niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 18:40
Die input-lag is dat een typische LED kwaal? Of een Samsung LED kwaal/? :X Lijkt me best lullig als je zo'n scherm ook voor gamen wilt gebruiken (ik heb het dan over de 7 of 9 serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Sannieboy schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:10:
Die input-lag is dat een typische LED kwaal? Of een Samsung LED kwaal/? :X Lijkt me best lullig als je zo'n scherm ook voor gamen wilt gebruiken (ik heb het dan over de 7 of 9 serie).
Het schijnt bij de LED schermen voor te komen, alleen let op dat bij bijvoorbeeld de 7 serie er volgens mij maar 1 scherm grootte leds gebruikt, de rest niet. (volgens mij was het de 42 / 40 formaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sannieboy schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:10:
De inputlag staat in direct verband met alle postprocessing en ook de overdrived schermen. Vooral S-PVA panelen hebben hier last van die juist weer vaker door Samsung gebruikt worden. Overigens heb ik al eerdere reviews gezien van andere merken die er minder last van hebben, waardoor in mijn ogen Samsung S-PVA panelen absoluut niet geschikt zijn om op te gamen. Met een beetje simpel console game zal je er niets van merken, maar met de muis en snelle shooters wordt ik er persoonlijk gek van.

Als je een scherm enkel wilt gebruiken voor gaming, neem dan gewoon een goedkoop overdrived TN paneel en als je genoeg geld hebt en ook films wilt kijken voor een S-IPS paneel of anders een Plasma scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
ronaldmathies schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:33:
[...]

Het schijnt bij de LED schermen voor te komen, alleen let op dat bij bijvoorbeeld de 7 serie er volgens mij maar 1 scherm grootte leds gebruikt, de rest niet. (volgens mij was het de 42 / 40 formaat)
Ok, dus de 9 serie zou daar minder last van kunnen hebben?

Ik zit te twijfelen tussen de 8 serie en 9 serie. :> .... Maar welke zou ik moeten kiezen.... 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 17:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hdtvtest heeft een review van de LE55A956 online :)

*Klik*

Ik ben overigens zeer tevreden met mijn LE52A656 toestel :)
Geen last van weerspiegelingen op het overigens erg mooie scherm. Als ik 1 minpunt moet noemen is het de lichte backlight bleeding in de 2 bovenhoeken. Wellicht dat een firmware update hier wat aan kan doen...

[ Voor 50% gewijzigd door Nyarlathotep op 07-11-2008 13:43 ]

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannieboy
n00bs schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:37:
[...]

De inputlag staat in direct verband met alle postprocessing en ook de overdrived schermen. Vooral S-PVA panelen hebben hier last van die juist weer vaker door Samsung gebruikt worden. Overigens heb ik al eerdere reviews gezien van andere merken die er minder last van hebben, waardoor in mijn ogen Samsung S-PVA panelen absoluut niet geschikt zijn om op te gamen. Met een beetje simpel console game zal je er niets van merken, maar met de muis en snelle shooters wordt ik er persoonlijk gek van.

Als je een scherm enkel wilt gebruiken voor gaming, neem dan gewoon een goedkoop overdrived TN paneel en als je genoeg geld hebt en ook films wilt kijken voor een S-IPS paneel of anders een Plasma scherm.
Thanks gasten, hier word ik wijzer van _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Overigens geen enkel probleem met input lag hier op een 756 met een htpc via hdmi..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
cheiron schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:47:
Overigens geen enkel probleem met input lag hier op een 756 met een htpc via hdmi..
Met welke firmware? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
cheiron schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 16:47:
Input lag merk je ook niet met een filmpje kijken, je kan het alleen merken bij snelle games.
Ik ben van plan ook veel te gaan gamen op mijn Samsung 8 series die ik volgende week krijg en daar verwacht ik verder ook niet echt problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
In de test van de prachtige LE52A950 led lcd wordt duidelijk vermeld dat de oplossing van het terugdringen van de inputlag van 60ms naar 30ms (dat is normaal voor een tv), gemakkelijk bereikt kan worden door de console aan te sluiten op de hdmi2 aansluiting op de tv en deze te renamen naar PC.

If your game console lacks VGA output, the same effect can be achieved by connecting it to the [HDMI 2] port, and then labelling the input as [PC].

Dat vind ik een veel betere oplossing dan de game-mode waardoor het beeld veels te licht wordt met een te hoge sharpness of het aansluiten via vga waarbij ook meerdere beeldinstellingen niet veranderd kunnen worden.

Ik vraag me af of dit ook de oplossing is bij de andere led-modellen van Samsung, want dat zou erg goed nieuws zijn.

En eh, Wezz...die ikea lampjes had ik vorig jaar al gehaald ;)

Afbeeldingslocatie: http://i414.photobucket.com/albums/pp223/ferry077/nieuweinrichting1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Ferry34 op 07-11-2008 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Ferry34 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:24:
In de test van de prachtige LE52A950 led lcd wordt duidelijk vermeld dat de oplossing van het terugdringen van de inputlag van 60ms naar 30ms (dat is normaal voor een tv), gemakkelijk bereikt kan worden door de console aan te sluiten op de hdmi2 aansluiting op de tv en deze te renamen naar PC.

If your game console lacks VGA output, the same effect can be achieved by connecting it to the [HDMI 2] port, and then labelling the input as [PC].

Dat vind ik een veel betere oplossing dan de game-mode waardoor het beeld veels te licht wordt met een te hoge sharpness of het aansluiten via vga waarbij ook meerdere beeldinstellingen niet veranderd kunnen worden.

Ik vraag me af of dit ook de oplossing is bij de andere led-modellen van Samsung, want dat zou erg goed nieuws zijn.

[afbeelding]
8 series ligt rond de 15-25 ms dus niks te klagen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Ferry34 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 22:24:

[afbeelding]
En daar is ferry weer met zijn joekel van een tv (50" toch?)! Grappig dat je zo ijdel bent om altijd je zelf er bij op te zetten d:)b

Ps ik gebruik er zelf een color light van phillips voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand nog tips mbt mijn tearing probleem? n00bs in "[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) ..."

Weet iemand misschien wel type paneel er in de A456 serie zit? gaat dit gezien de 6ms grey to grey en 178 graden kijkhoek om een S-MVA of S-PVA paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Ik heb sinds gisteren een LE32A656. Na wat met de instellingen te hebben gespeeld een perfect beeld. (voor het analoge signaal wat ik erin stop)

Ik heb echter 1 klein probleempje/vraagje. De TV heeft EPG, maar alleen als je de digitale ontvanger gebruikt ?

Ik heb hem namelijk gewoon via de analoge kabel (ziggo) aangesloten, maar de als ik op guide druk krijg ik de melding niet beschikbaar. Ik kan ook in het menu nergens een instelling vinden waar ik kan instellen via welk kanaal de epg binnenkomt. In mijn geval is dat eurosport. Mijn HD-DVD haalt hier de programma gegevens mee binnen.

kortom: werkt EPG alleen met een digitale ontvanger ? ZO ja, waarom wordt dat nergens vermeld (wellicht het vermelden waard in de TS)?

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nico111 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 09:40:
[...]

En daar is ferry weer met zijn joekel van een tv (50" toch?)! Grappig dat je zo ijdel bent om altijd je zelf er bij op te zetten d:)b

Ps ik gebruik er zelf een color light van phillips voor
Lol! Heeft niks met ijdel te maken, maar als ik alleen de tv fotografeer (veel makkelijker) dan mis je totaal de impact van het grote beeld. Het kan dan net zo goed een 32 inch zijn, zodoende.

Ik zit te denken aan zo'n colour lamp van Philips, maar mn kamer heeft nu zwart/grijze wanden en een zwart behang. Zou je het effect dan nog kunnen zien Nico? Wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Ferry34 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:32:
[...]

Lol! Heeft niks met ijdel te maken, maar als ik alleen de tv fotografeer (veel makkelijker) dan mis je totaal de impact van het grote beeld. Het kan dan net zo goed een 32 inch zijn, zodoende.

Ik zit te denken aan zo'n colour lamp van Philips, maar mn kamer heeft nu zwart/grijze wanden en een zwart behang. Zou je het effect dan nog kunnen zien Nico? Wat denk jij?
Nee dan zou ik hem niet kopen. Ik heb een aqua blauwe muur er achter. En de blauwe kleuren van de lamp komen er dus mooi uit, maar de rest wat minder. Het is trouwens color light (heb ik ook niet bedacht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:43:
[...]

Ik heb nu met WMP 11, VLC, Classic HomeCinema ook in 3D getest en met allen krijg ik in XP die tearing op mijn nieuwe LE32A456, HDMI kabel via Ati 4850 met de laatste drivers. Geen problemen op mijn Samsung 2232.

Scherm defect? Overigens heb ik het probleem niet of nauwelijks kunnen opmerken met een analoge TV uitzending, maar dan heb je natuurlijk het probleem dat het beeld erg opgerekt is en uitgesmeerd.

ps: de tearing is in bijna alle gevallen bij verschillende films zichtbaar op dezelfde plek op ongeveer 75% (aan de onderkant dus) van het scherm, een strakke horizontale lijn.
Is het niet "gewoon" de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb een andere kabel geprobeerd van iemand die beweert geen problemen te hebben, maar dit lost niets op. PC geaard zetten ook niet.

Ik heb nu ipv HDMI port 1, port 2 geprobeerd en nu is het probleem bij 1 film al weg.
Echter heb ik mijn vraagtekens of de A456 wel een S-PVA paneel heeft en niet een S-MVA paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nico111 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:39:
[...]

Nee dan zou ik hem niet kopen. Ik heb een aqua blauwe muur er achter. En de blauwe kleuren van de lamp komen er dus mooi uit, maar de rest wat minder. Het is trouwens color light (heb ik ook niet bedacht).
Oké Nico, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
n00bs schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 20:27:
[...]

Ik heb een andere kabel geprobeerd van iemand die beweert geen problemen te hebben, maar dit lost niets op. PC geaard zetten ook niet.

Ik heb nu ipv HDMI port 1, port 2 geprobeerd en nu is het probleem bij 1 film al weg.
Echter heb ik mijn vraagtekens of de A456 wel een S-PVA paneel heeft en niet een S-MVA paneel?
Dit stond al in de handleiding trouwens
Bij gebruik van de HDMI/DVI-kabelverbinding, moet u de HDMI IN 2-aansluiting gebruiken.

Staat de resolutie van de pc ingesteld op 1360x768 en staat het aantal hz wel goed?
Ik weet verder weinig van de instellingen van videokaarten af, misschien is daar iets te vinden.

Ik zou vooral ff bijvoorbeeld een ps3 of een blu-ray lenen en deze s aansluiten met een normale korte hdmi kabel en dan meerdere films afspelen. (je zit dan niet met foute instellingen van je pc of videokaart of dat er programma's op de achtergrond lopen die het afspeelprogramma storen en je weet dan zeker dat de bron goed is!).
Stuur niet alleen 24p uit, maar zet de speler vooral ook op 50/60 hz!
Als je dan nog steeds tearing hebt, weet je zeker dat het aan de tv ligt.
Zo niet? Dan ligt het aan je pc (instellingen).
Het rare is dat je het ook bij sd hebt, dan hoor je toch nooit?

Ben benieuwd.

Je bent in ieder geval niet de enige
Tearing op mijn LCD

[ Voor 15% gewijzigd door Ferry34 op 09-11-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274140

Force schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 14:05:
Ik heb sinds gisteren een LE32A656. Na wat met de instellingen te hebben gespeeld een perfect beeld. (voor het analoge signaal wat ik erin stop)

Ik heb echter 1 klein probleempje/vraagje. De TV heeft EPG, maar alleen als je de digitale ontvanger gebruikt ?

Ik heb hem namelijk gewoon via de analoge kabel (ziggo) aangesloten, maar de als ik op guide druk krijg ik de melding niet beschikbaar. Ik kan ook in het menu nergens een instelling vinden waar ik kan instellen via welk kanaal de epg binnenkomt. In mijn geval is dat eurosport. Mijn HD-DVD haalt hier de programma gegevens mee binnen.

kortom: werkt EPG alleen met een digitale ontvanger ? ZO ja, waarom wordt dat nergens vermeld (wellicht het vermelden waard in de TS)?
Hoi, de EPG is alleen beschikbaar als je Digitenne hebt.. dus de DVB-T. Via analoog krijg je die niet! Als je een digitale decoder.. dus in jou geval van Ziggo (DVB-C) aansluit, dan kan je via die decoder de EPG bekijken!
Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Sinds gisteren m'n 52le 656 in huis :) Heel erg prettig. Alleen ik kan die code voor upc afstandsbediening niet vinden :(

Weet iemand die code toevallig?

onderstaande codes allemaal geprobeerd zonder succes:
TV Samsung
Code : 0039
Code : 0062
Code : 0067
Code : 0090
Code : 0102
Code : 0123
Code : 0193
Code : 0208
Code : 0238
Code : 0246
Code : 0247
Code : 0294
Code : 0320
Code : 0400
Code : 0478
Code : 0512
Code : 0586
Code : 0617
Code : 0648
Code : 0655
Code : 0674
Code : 0712
Code : 0842

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ferry34 schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 23:58:
[...]

Dit stond al in de handleiding trouwens
Bij gebruik van de HDMI/DVI-kabelverbinding, moet u de HDMI IN 2-aansluiting gebruiken.

Staat de resolutie van de pc ingesteld op 1360x768 en staat het aantal hz wel goed?
Ik weet verder weinig van de instellingen van videokaarten af, misschien is daar iets te vinden.

Ik zou vooral ff bijvoorbeeld een ps3 of een blu-ray lenen en deze s aansluiten met een normale korte hdmi kabel en dan meerdere films afspelen. (je zit dan niet met foute instellingen van je pc of videokaart of dat er programma's op de achtergrond lopen die het afspeelprogramma storen en je weet dan zeker dat de bron goed is!).
Stuur niet alleen 24p uit, maar zet de speler vooral ook op 50/60 hz!
Als je dan nog steeds tearing hebt, weet je zeker dat het aan de tv ligt.
Zo niet? Dan ligt het aan je pc (instellingen).
Het rare is dat je het ook bij sd hebt, dan hoor je toch nooit?

Ben benieuwd.

Je bent in ieder geval niet de enige
Tearing op mijn LCD
Ferry bedank voor jouw uitgebreide antwoord. Ik had dat inderdaad in de handleiding gezien voordat ik hem aansloot. Echter heeft de ATi 4850 2x DVI met verloop naar HDMI erbij zitten zodat beeld en audio over de kabel gaan.

De refreshrate staat ook op 60Hz en de resolutie native voor het 2e scherm op 1360x768 @ 32bit, vsync aan/uit maakt ook niets uit op HDMI port 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
n00bs schreef op zondag 09 november 2008 @ 09:55:
[...]

Ferry bedank voor jouw uitgebreide antwoord. Ik had dat inderdaad in de handleiding gezien voordat ik hem aansloot. Echter heeft de ATi 4850 2x DVI met verloop naar HDMI erbij zitten zodat beeld en audio over de kabel gaan.

De refreshrate staat ook op 60Hz en de resolutie native voor het 2e scherm op 1360x768 @ 32bit, vsync aan/uit maakt ook niets uit op HDMI port 1
Oh ja, je hebt een notenook.

Wat je vooral niet moet doen is het beeld klonen en dus tegelijkertijd beeld op je laptop en naar je tv sturen.
Gebruik de tv 's als enige scherm en kijk of t probleem weg is.

(ik weet niet of het moeten gebruiken van de 2de hdmi aansluiting te maken heeft met audio).

[ Voor 6% gewijzigd door Ferry34 op 09-11-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 22:01
Zoek een witte TV en vond de LE40A455, maar dat is niet full-HD.

Weet iemand of Samsung een full-HD 100hz witte TV heeft of binnenkort gaat krijgen?

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ferry34 schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:27:
[...]

Oh ja, je hebt een notenook.

Wat je vooral niet moet doen is het beeld klonen en dus tegelijkertijd beeld op je laptop en naar je tv sturen.
Gebruik de tv 's als enige scherm en kijk of t probleem weg is.

(ik weet niet of het moeten gebruiken van de 2de hdmi aansluiting te maken heeft met audio).
Ik heb een normale PC met XP SP3 erop :p
Ik heb extended desktop aanstaan. Maar zoals gezegd het probleem lijkt tot nu toe (moet nog verder testen) redelijk weg te zijn door de 2e HDMI port van de TV te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177766

Ik heb de LE32A756 gekocht, alleen ga hem pas over een tijdje aansluiten. Heb net een week de sleutel van m'n huis vandaar. Hadden eerst de LE37A656 gekocht, maar na het uitproberen vonden we deze toch echt te groot. We komeIk heb de LE32A756 gekocht, alleen ga hem pas over een tijdje aansluiten. Heb net een week de sleutel van m'n huis vandaar. Hadden eerst de LE37A656 gekocht, maar na het uitproberen vonden we deze toch echt te groot. We komen niet al te ver van de tv te zitten namelijk. Dus hebben we hem geruilld voor de LE32A756, de 7 serie vanwege de 100 Hz. (Zit niet op de 6 serie in de 32 inch uitvoering)
Maar nu hoorde ik laatst van een collega dat hij een printplaat in zijn nieuwe sony bravia heeft laten monteren, waarmee hij digitale televisie kan ontvangen. Zo heeft hij maar 1 afstandsbediening, in plaats van 2 (1 van de tv en de andere voor de digitale ontvanger)
Zou dit ook mogelijk zijn met mijn samsung? Want die afstandbedieningen vind ik onhandig en wil ik eigenlijk vanaf. Maakt het dan nog uit bij welke digitale provider ga zitten. Ik dacht aan Ziggo, maar digitenne van KPN klinkt misschien ook wel aantrekkelijk, omdat er zoveel problemen zijn met ZIggo. Iemand daar nog advies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Anoniem: 177766 schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:37:
Ik heb de LE32A756 gekocht, alleen ga hem pas over een tijdje aansluiten. Heb net een week de sleutel van m'n huis vandaar. Hadden eerst de LE37A656 gekocht, maar na het uitproberen vonden we deze toch echt te groot. We komeIk heb de LE32A756 gekocht, alleen ga hem pas over een tijdje aansluiten. Heb net een week de sleutel van m'n huis vandaar. Hadden eerst de LE37A656 gekocht, maar na het uitproberen vonden we deze toch echt te groot. We komen niet al te ver van de tv te zitten namelijk. Dus hebben we hem geruilld voor de LE32A756, de 7 serie vanwege de 100 Hz. (Zit niet op de 6 serie in de 32 inch uitvoering)
Maar nu hoorde ik laatst van een collega dat hij een printplaat in zijn nieuwe sony bravia heeft laten monteren, waarmee hij digitale televisie kan ontvangen. Zo heeft hij maar 1 afstandsbediening, in plaats van 2 (1 van de tv en de andere voor de digitale ontvanger)
Zou dit ook mogelijk zijn met mijn samsung? Want die afstandbedieningen vind ik onhandig en wil ik eigenlijk vanaf. Maakt het dan nog uit bij welke digitale provider ga zitten. Ik dacht aan Ziggo, maar digitenne van KPN klinkt misschien ook wel aantrekkelijk, omdat er zoveel problemen zijn met ZIggo. Iemand daar nog advies over?
digitenne ondersteunt je tv(dvb-t), voor ziggo heb je gewoon de externe box nodig. Ziggo is kwa beeld wel beter, zo ver ik heb gelezen op forums. Ik heb zelf ziggo(alles in 1 extra) en dat werkt allemaal top hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Angeluskamps schreef op zondag 09 november 2008 @ 22:59:
[...]

digitenne ondersteunt je tv(dvb-t), voor ziggo heb je gewoon de externe box nodig. Ziggo is kwa beeld wel beter, zo ver ik heb gelezen op forums. Ik heb zelf ziggo(alles in 1 extra) en dat werkt allemaal top hier.
Kwa beeld en aantal zenders wil je echt geen digitenne. Door beperkte bandbreedte is de kwaliteit waarin de kanalen uitgezonden worden niet optimaal te noemen. Daarnaast wil digitenne afhankelijk van externe invloeden nogal eens storen (bij magnetron aan, slecht weer buiten, langslopen) etc. Voor het beste beeld zit je toch echt bij digitaal over de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Nu dacht ik dat ik eruit was.. ik wilde gaan voor de LE37a456. Maar ik twijfel nu want mijn oog is gevallen op de mooie Philips 37PFL5603D. Ik vind het uiterlijk van deze tv erg fraai en de specs zijn ook niet verkeerd.

pricewatch: Philips 37PFL5603
http://www.kieskeurig.nl/...hilips/37pfl5603d/221349/

Iemand die mij kan helpen in een keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Loek Rots schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:58:
Nu dacht ik dat ik eruit was.. ik wilde gaan voor de LE37a456. Maar ik twijfel nu want mijn oog is gevallen op de mooie Philips 37PFL5603D. Ik vind het uiterlijk van deze tv erg fraai en de specs zijn ook niet verkeerd.

pricewatch: Philips 37PFL5603
http://www.kieskeurig.nl/...hilips/37pfl5603d/221349/

Iemand die mij kan helpen in een keuze?
Ben je ze al eens in real life gaan bekijken? Dan kan je zien welke je beter bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Dat ga ik straks ff doen in de MM.. maar ik dacht wat handige input vooraf kan geen kwaad :)

edit: okay geweest :)

ik vind het maar lastig. Zie weinig verschil in beeldkwaliteit, volgens mij is het gewoon standaard erg goed en ziet de echte optimalist kleine detailverschillen. Ik ben juist weer meer gaan twijfelen over de keuze tussen full-hd en hd-ready. Er stond een blu-ray speler aangesloten op een grote samsung (kon niet zien welke) en ik was echt 'impressed'. Nog niet vaker goed naar een hd-dvd gekeken..

Dan denk ik dus weer, hmm misschien toch voor full-hd gaan (en dus de philips) en een blu-ray spelertje aanschaffen. Aan de andere kant zit ik op circa 4 meter afstand en heb ik vaak horen zeggen dat full-hd dan niet zoveel zin heeft...

[ Voor 78% gewijzigd door EvtK op 10-11-2008 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Loek Rots schreef op maandag 10 november 2008 @ 18:23:
Dat ga ik straks ff doen in de MM.. maar ik dacht wat handige input vooraf kan geen kwaad :)

edit: okay geweest :)

ik vind het maar lastig. Zie weinig verschil in beeldkwaliteit, volgens mij is het gewoon standaard erg goed en ziet de echte optimalist kleine detailverschillen. Ik ben juist weer meer gaan twijfelen over de keuze tussen full-hd en hd-ready. Er stond een blu-ray speler aangesloten op een grote samsung (kon niet zien welke) en ik was echt 'impressed'. Nog niet vaker goed naar een hd-dvd gekeken..

Dan denk ik dus weer, hmm misschien toch voor full-hd gaan (en dus de philips) en een blu-ray spelertje aanschaffen. Aan de andere kant zit ik op circa 4 meter afstand en heb ik vaak horen zeggen dat full-hd dan niet zoveel zin heeft...
Bij 4 meter zie je op zo'n "kleine" tv het verschil niet meer inderdaad. Maarja meer en meer tv's zijn full hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
precies... net ook weer wat zitten lezen op het internet en bijna overal lees je dat je beter kan investeren in een goede hd-ready dan een budget full-hd als je op een dergelijke afstand tv kijkt met een 'kleine' tv...

pffff..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Loek Rots schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:01:
precies... net ook weer wat zitten lezen op het internet en bijna overal lees je dat je beter kan investeren in een goede hd-ready dan een budget full-hd als je op een dergelijke afstand tv kijkt met een 'kleine' tv...

pffff..
Ik heb zelf een 46" full hd besteld voor zo'n 2,5m afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
heheh.. nou dat zal mijn vriendin niet leuk vinden zo'n formaat :)

Maar goed.. ik vind het nog steeds opvallen dat die philips 37PFL5603D voor 657 euro bij de redcoon te koop is en de samsung LE37A456 voor 583 bij redcoon. Dat scheelt 75 euro en voor dat bedraf heb je een bij philips in relatie tot samsung:
- full hd ipv hd-ready
- 44000:1 ipv 10000:1
- wel usb ipv geen usb

Ben je dan gek als je niet de philips koopt? Waarbij een beweegreden ook kan zijn dat samsung problemen heeft met 24p? Of zit er dan een adder onder het gras en zo'n philips een echt budget apparaat. Nogmaals: ik ben wezen kijken en zie zo in eerste instantie geen verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBlueEyes
Loek Rots schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:37:

Maar goed.. ik vind het nog steeds opvallen dat die philips 37PFL5603D voor 657 euro bij de redcoon te koop is en de samsung LE37A456 voor 583 bij redcoon. Dat scheelt 75 euro en voor dat bedraf heb je een bij philips in relatie tot samsung:
- full hd ipv hd-ready
- wel usb ipv geen usb

Ben je dan gek als je niet de philips koopt? Waarbij een beweegreden ook kan zijn dat samsung problemen heeft met 24p? Of zit er dan een adder onder het gras en zo'n philips een echt budget apparaat. Nogmaals: ik ben wezen kijken en zie zo in eerste instantie geen verschil..
Bij redcoon staan er ook altijd links naar reviews van de tv's lees die eens door, wie weet maakt dat de keuze makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Had je mijn reactie niet gezien?
cheiron schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:31:
[...]

Gisteravond even gedaan. Er stond zoveel info.. ik weet niet wat nu de firmware was. Dus ik heb alles maar overgepend:
PRLPEUS 1004.0
AMBPEUMD 1016.1
PERLDEUC 1014.2

En ik heb niet de functie van een menu'tje als het gaat om de source-knop. Gisteren nogmaals geprobeerd, maar echt niet.

Trouwens; in het servicemenu lijk je opties te hebben (staat bijvoorbeeld een nummer voor). De nummers op mijn ab zorgen er alleen maar voor dat ik naar een ander tv kanaal ga. Iemand een idee hoe ik in die submenu's kom?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Loek Rots schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:37:

- full hd ipv hd-ready
- wel usb ipv geen usb

Ik zal je wat nuttige tips geven voor het kopen van een hdtv!

- Specs zeggen bijna niets!

Fabrikanten goochelen met cijfers of doen onzinnige metingen. Je gelooft toch zeker zelf niet dat de Philips een contrast heeft van 44000:1? Als die er 4000:1 heeft mag die heel blij zijn. Philips gebruikt net als Samsung dynamisch contrast en dat wil zeggen dat bij donkere scènes de backlight automatisch wordt gedimd. Je mag 1 keer raden wat dit voor gevolgen heeft voor de details in het zwart en voor de rest van het beeld. De Samsung heeft ook echt geen 10.000:1.
Het maakt helemaal niet uit wat ze zeggen: kijk en oordeel zelf!

- Je kunt absoluut niet oordelen over de beeldkwaliteit van een hdtv, als je de beeldinstellingen niet hebt kunnen wijzigen!

Vaak staan mensen met hun armen over elkaar een oordeel te vellen over de tv's zoals : de linker tv heeft eenbetere zwartweergave. Als je echter niet weet hoe de tv's staan afgesteld dan kan je dat nooit zeggen.
Vaak zie ik tv's met helderheid, contrast en sharpness op 100%!
Wanneer je daarnaast een tv zet met de juiste instellingen, dan vindt iedereen die tv de betere.

- Ga nooit af op demo beelden.

Demo's zijn speciaal gemaakt om de zwakke punten van een tv te maskeren en zijn totaal nutteloos.

- Je moet geen full hdtv kopen vanwege de resolutie, maar vanwege de mogelijk betere beeld door betere zwart- en kleurenweergave etc.
Bij een plasma zou ik gerust adviseren om een hdready te kopen; de motion resolution van een hdready plasma is een stuk hoger dan de hdready lcd en zelfs hoger dan een full hd lcd. (Bekijk voor de gein ook 's een plasma zoals de TH37PX80).
Ik bedoel hier mee te zeggen dat de resolutie het minst belangrijke onderdeel is van een hdtv voor wat betreft de beeldkwaliteit. Als de full hd een mooier beeld heeft dan koop je de full hd.

- Ga content op de tv's van jouw keuze in de winkel bekijken, waar je thuis ook naar gaat kijken!

Het heeft geen zin om alleen maar blu-ray films voorbij te laten komen als je die thuis niet hebt en voorlopig niet van plan bent een speler te kopen. Neem je eigen spullen en films/games mee.

Test zelf en vertrouw je eigen ogen en veel plezier ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ferry34 op 11-11-2008 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Hey Ferry34 bedankt voor je nuttige tips.. ik neem ze mee in mijn overwegingen want er zitten goede punten in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

Ik heb de LE32A556 tv met ingebouwde DVB-T tuner, kan ik hiermee de publieke omroepen bekijken of moet ik hier nog een antenne voor aanschaffen?

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 17:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Kijken is inderdaad de enige oplossing.
Nog even voor het 720P versus 1080P gesteggel: ik zie wel degelijk verschil tussen deze 2 formaten. Ik heb zelf de 52le656, en zit op ongeveer 3,5 a 4 meter afstand.
Ik heb het hier dan wel over films die ik van internet haal: 4,5 gieg voor een 720P film en 8 gieg voor 1080P gemiddeld. Maar het verschil in detail is duidelijk waarneembaar.
Overigens ben ik met 720P films al meer dan tevreden; de vooruitgang t.o.v. een dvd´tje uit de kast is aanzienlijk :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nyarlathotep schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:35:
Kijken is inderdaad de enige oplossing.
Nog even voor het 720P versus 1080P gesteggel: ik zie wel degelijk verschil tussen deze 2 formaten. Ik heb zelf de 52le656, en zit op ongeveer 3,5 a 4 meter afstand.
Ik heb het hier dan wel over films die ik van internet haal: 4,5 gieg voor een 720P film en 8 gieg voor 1080P gemiddeld. Maar het verschil in detail is duidelijk waarneembaar.
Overigens ben ik met 720P films al meer dan tevreden; de vooruitgang t.o.v. een dvd´tje uit de kast is aanzienlijk :)
Niet vervelend bedoeld hoor, maar door dit soort posts zitten mensen elkaar gek te maken dat er een behoorlijk verschil is tussen hdready en full hd.

Natuurlijk zal 1080p er op jouw tv er beter uitzien dan 720p content. De tv gaat de 720p namelijk rekken naar de resolutie van jouw scherm en daar wordt het wèl minder mooi door.
Zet je echter mijn hdready naast jouw full hd en speel je op beide een blu-ray af op 1080p dan zie je geen verschil. Het is zó klein dat je echt met verduisterde kamers moet gaan werken en op 1 meter details op de achtergrond gaan bestuderen. Lees de reviews maar 's van de mannen van cnet.com of kijk zelf maar 's in de winkel of je de hdready schermen eruit kan pikken.

Het punt is dat je het scherm moet aansturen met de native resolutie. Als ik een dvd ga kijken op mn hdready, dan is dat minder mooi en minder scherp dan op mn 78cm crt bak van JVC!
Is crt scherper dan een hdtv? Nee natuurlijk niet, maar de crt bak heeft precies de resolutie van een dvd en is dus perfect passend. De hdtv moet dat dvd beeld gaan rekken en strekken en dat zie je.(buiten het feit dat de hdtv een stuk groter is wat ook niet helpt in dit geval).

[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 11-11-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
Goed in het kader van jouw advies Ferry, heb ik mij voorgenomen om op regelmatige basis wat elektronica zaken binnen te wandelen.

Ik was net in een zaak waar 5 philips lcd's aan de muur hingen. Een daarvan was de PFL5603.. ik was verbaasd door het slechtere beeld (erg schokkerig) als de andere 4. Het verschil bleek te zitten in de responstijd. Deze is bij de 5603 6 ms en bij die andere schermen 2 a 3 ms. Er was overigens een echt hd-bron aangesloten (zo'n demo filmpje). Dus voor mij al meteen weer een les om af te gaan op eentje met lage responstijd..

Wel vraag ik me af: de 37a656 heeft 8 ms responstijd. Volgens de verkoper is daar door de 100hz technologie niets van te merken (die heft dat op). Zit daar een kern van waarheid in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Laatst online: 22-05 09:28
Kan de voet van de samsung 40A756 ook naar voren getild worden?
Zodat het beeldscherm een beetje schuin naar voren komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Loek Rots schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:51:
Goed in het kader van jouw advies Ferry, heb ik mij voorgenomen om op regelmatige basis wat elektronica zaken binnen te wandelen.

Ik was net in een zaak waar 5 philips lcd's aan de muur hingen. Een daarvan was de PFL5603.. ik was verbaasd door het slechtere beeld (erg schokkerig) als de andere 4. Het verschil bleek te zitten in de responstijd. Deze is bij de 5603 6 ms en bij die andere schermen 2 a 3 ms. Er was overigens een echt hd-bron aangesloten (zo'n demo filmpje). Dus voor mij al meteen weer een les om af te gaan op eentje met lage responstijd..

Wel vraag ik me af: de 37a656 heeft 8 ms responstijd. Volgens de verkoper is daar door de 100hz technologie niets van te merken (die heft dat op). Zit daar een kern van waarheid in?
Het is heel goed om te zelf te vergelijken, maar dan stuit je meteen al op lastige kwesties zoals de 5 philips toestellen die je hebt zien hangen.
Je weet eigenlijk niet hoe het is aangesloten en ingesteld en daar ga je al.

Het is bijvoorbeeld vreemd dat die ene Philips niet vloeiend is, want 6ms is al heel erg snel hoor en dit kan geen invloed hebben op de vloeiende bewegingen. Er zijn zat schermen die veel en veel trager zijn en die wel vloeiende beelden kunnen weergeven. Maar het is bijzonder makkelijk als verkoper om dan te zeggen: ziet u wel, u kunt beter deze nemen met maar 3 ms refresh.
Het kan zijn dat de image processing minder is, maar het zou mij verbazen dat deze een demofilmpje niet vloeiend kan weergeven.
De kans is groot dat er een instelling niet goed staat.

Neem bijvoorbeeld de bekende judder in het weergeven bij blu-ray. Er zijn toestellen die 24p heel erg goed kunnen weergeven (niet veel trouwens) en er zijn toestellen die de film heel vloeiend kunnen weergeven als deze maar aangesloten staat op een blu-rayspeler die 60hz uitstuurd.
Zet beide toestellen naast elkaar in de winkel, zet de ps3 op 24p afspelen en de ene tv geeft een minder vloeiend beeld weer.

Ja zegt de verkoper dan: "24p ondersteuning hè?! Dat is beter." Terwijl wanneer je de ps3 op 60 hz zet, de andere tv ook een vloeiend beeld weergeeft.

Daarom is het ook zo lekker als je je eigen spullen erop aansluit, dan weet je precies wat er gebeurt.

De refresh van 3 ms die opgeheven zou worden door de 100 hz?

Dat heb ik me ook al langer af zitten vragen. Wat heb je immers aan een refresh van 2 ms (2 duizendste van een seconde) wanneer de tv de beelden maar kan laten zien op max 100 x per seconde?

Het schijnt niet zo te werken, het zijn 2 aparte dingen (ik ben er zelf nog niet helemaal achter).
De refresh rate is het aantal keer dat een display 1 en hetzelfde beeldje optekend en verlicht per seconde en dat wordt uitgedrukt in herz (50 hz is 50 beeldjes per seconde).
De frame rate betekent hoe snel een display verschillende beelden kan laten zien. Voornamelijk is het de snelheid waarmee de pixels kunnen worden geschakeld (aan/uitzetten). Als dit te traag gaat dan krijg je strepen/ghosting. Daarom heeft een plasma geen ghosting, die zitten onder de 1ms.
Misschien en hopelijk dat er hier iemand is met een technische achtergrond die dit in makkelijke termen kan uitleggen? Ik begrijp zelf namelijk niet hoe een scherm sneller kan zijn in het schakelen van het ene beeldje naar het volgende beeldje dan het laten zien/opbouwen van 1 en hetzelfde beeldje.....iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 12-11-2008 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
pfiew, ik vind het er niet makkelijker op worden. Had al even in de pricewatch gezocht op toestellen met 2 of 3 ms, maar die vind je inderdaad nauwelijks. Weer een illussie armer dus...

Mijn conclusie is dat wanneer je als leek (en dat ben ik toch wel) het haast onmogelijk is om een goede keuze te maken.

- fabrikanten zijn niet eenduidig in hun specificaties (dynamisch contrast is niet het contrast)
- verkopers zijn vaak geen specialist en zijn - uiteindelijk - toch gericht op het verkopen van een tv
- het bekijken van de tv in een winkel geeft geen realistische indruk (instellingen staan anders of zijn geoptimaliseerd, signaal is vaak slecht ivm veel splitten voor meerdere tv's
- de gebruikte technologieen zijn moeilijk te verklaren en verschillen weer per merk en soms serie

en dan ken ik nog wel een paar redenen.

Maarja om je nu te laten leiden door gevoel of het uiterlijk (vind de philips wel mooier als de samsung, met name de voet).

Waar zou jij eigenlijk voor kiezen Ferry? De 37PFL5603D, de LE37A456 of de LE37A656?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Toch een vraagje aan de mannen hier.

Nou staat er hier sinds een paar dagen een 52le656 samsung in de woonkamer. Dat ding is groot:) Erg leuk. xbox 360 met hdmi aangesloten, ziet er allemaal top uit. Ook hd content ziet heel fijn uit :)

Waar ik nog niet helemaal blij mee ben is de weergave van gewone tv via de hdtv box van UPC.

Ik krijg de instellingen gewoon niet goed. Als ik kanaal 999 aanzet met het testbeeld om de kleuren te configureren dan ben ik na 10 minuten wel redelijk tevreden. Zet vervolgens nederland 1 aan of net 5 of rtl4, dan is het allemaal niet geweldig qua kleur. De instellingen kloppen dan gewoon niet. Ik heb al zitten spelen met zo'n afstel dvd maar ook daar werd ik niet blij van.

Wat gebruiken andere gebruikers van de 6 serie voor instellingen voor normale tv? Staat ie op standard, of movie of dynamic en welke contract brightness en sharpness + color instellingen gebruiken jullie?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274140

Loek Rots schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:01:
pfiew, ik vind het er niet makkelijker op worden. Had al even in de pricewatch gezocht op toestellen met 2 of 3 ms, maar die vind je inderdaad nauwelijks. Weer een illussie armer dus...

Mijn conclusie is dat wanneer je als leek (en dat ben ik toch wel) het haast onmogelijk is om een goede keuze te maken.

- fabrikanten zijn niet eenduidig in hun specificaties (dynamisch contrast is niet het contrast)
- verkopers zijn vaak geen specialist en zijn - uiteindelijk - toch gericht op het verkopen van een tv
- het bekijken van de tv in een winkel geeft geen realistische indruk (instellingen staan anders of zijn geoptimaliseerd, signaal is vaak slecht ivm veel splitten voor meerdere tv's
- de gebruikte technologieen zijn moeilijk te verklaren en verschillen weer per merk en soms serie

en dan ken ik nog wel een paar redenen.

Maarja om je nu te laten leiden door gevoel of het uiterlijk (vind de philips wel mooier als de samsung, met name de voet).

Waar zou jij eigenlijk voor kiezen Ferry? De 37PFL5603D, de LE37A456 of de LE37A656?
Hey Loek,

ik heb zelf de Samsung 46LE656 FULL HD en heb een Samsung H360RS HDTV kabel kastje! En ik kijk van ongeveer 4 meter afstand! De HD kanalen worden op 1080i door de decoder weergegeven. Dat wil zeggen dat 720 lijnen gekopieërd worden naar 1080. Ik moet je zeggen... 't is gewoon SUPER MOOI! Stel je eens voor als je beeld 1080p is... wouw... dan wil je niks anders meer dan de hele dag tv kijken..!!! EurosportHD en Bravia zijn gratis HD kanalen van Ziggo... Op Bravia hebben ze alleen maar Opera-shows.. normaal haat ik dat.. Maar omdat 't op HD beeld is kijk ik er minimaal een uur naar, alleen maar omdat 't een prachtig beel weergeeft.! Ik zou zeggen.. neem gewoon een FULL HD TV, dan ben je zowiezo voorbereid op de toekomst.
Als ik wist hoe mooi 't was.. had ik meer gespaard voor een 52".
Ik heb ook m'n computer aangesloten op de normale VGA ingang.. echt supermooi.. prachtig beeld.

Iemand had 't over rekken van beelden ofzo.. Dat is niet waar.. Dat was met die projectieschermen...
De nieuwe toestellen zijn meestal HD Ready/1080p. Dat wil zeggen dat ze van de binnekomende signalen de hoogste resolutie geven!
Voor een mooie beeld moet je zeker een HDTV kastje hebben en met HDMI kabel aansluiten!
Digitenne is alleen maar voor schermen tot 32". Alles daarboven krijg je zo'n beetje dat rek-gedoe!

De decoder van Ziggo, de Samsung H360R in dit geval... scaled je beeld op/up naar 1080 lijnen. Dus die kopieërd de lijnen. Maar Als je een HD Ready tv neemt heb je gewoon 720 lijnen.

Als je naar voetballen kijkt op FULL HD en de cameraman zoemt een beetje naar de tribunes, dan zie je de supporters veel duidelijker dan bij welke ander tv dan ook ! Bij een tennistournooi zie je dat veel duidelijker.

Als je echt een plaatje op je FULL HDTV wilt.. dan moet je satellietschotel nemen.
Ik kijk zelf naar satelliet-tv's met een normale digitale ontvanger.. de meeste zenders zijn een plaatje! Nu ben ik op zoek naar een HDTV satelliet ontvanger en ben zeeer benieuwd hoe dat er uit gaat zien!!!!!

Dus neem in ieder geval een FUL HD TV...... Als je een van 32" gaat nemen, heeft 't geen zin natuurlijk. Maar ik zou zeker boven 40" gaan, dan kan je pas genieten van full HD. Maar als je toch kleiner wil, dan kan je wel een HD Ready nemen!
Als je nog vragen hebt, wil ik 't wel beantwoorden..

Groetjes en veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276778

Hallo allemaal,

Ik ben mij nu al meer dan een maand aan het oriënteren op een nieuwe TV. Als er iemand een leek in dit soort dingen was, dan was ik dat!! Ik ben veel op dit forum geweest, heb me echt verdiept in de TV's, maar ik twijfel steeds weer.

Ik dacht dat ik er uit was. Het zou een Samsung LE32A656 worden i.c.m. een blu-ray (sony s350b) en een Humax 5000. Alleen nu lees ik weer overal dat Full HD geen zin heeft bij een 32inch en nu twijfel ik dus weer enorm!! Waarom zou ik dan geen 5 serie of zelfs geen 4 serie nemen (of wellicht een ander merk)?

Ik twijfel dus enorm en ik snak naar advies :D Ik wil de tv gebruiken voor digitale tv en blu-ray. Gamen wellicht in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
Anoniem: 276778 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:04:
Hallo allemaal,

Ik ben mij nu al meer dan een maand aan het oriënteren op een nieuwe TV. Als er iemand een leek in dit soort dingen was, dan was ik dat!! Ik ben veel op dit forum geweest, heb me echt verdiept in de TV's, maar ik twijfel steeds weer.

Ik dacht dat ik er uit was. Het zou een Samsung LE32A656 worden i.c.m. een blu-ray (sony s350b) en een Humax 5000. Alleen nu lees ik weer overal dat Full HD geen zin heeft bij een 32inch en nu twijfel ik dus weer enorm!! Waarom zou ik dan geen 5 serie of zelfs geen 4 serie nemen (of wellicht een ander merk)?

Ik twijfel dus enorm en ik snak naar advies :D Ik wil de tv gebruiken voor digitale tv en blu-ray. Gamen wellicht in de toekomst.
Door de prijs kwaliteit verhouding van Samsung en het design viel de rest van de merken bij mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276778

En de Panasonic TX32 LX85 dan? Deze is HD-ready, maar heeft in tegenstelling tot de samsung wel 100hz.

Moeilijk, moeilijk!!
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.