Toon posts:

moederbord vs ATI HD4870

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

In mijn huidig systeem zit een msi micro ATX bord:
http://www.msicomputer.co...sp?model=G31M3-F&class=mb
verder bestaat het systeem uit:

Intel Core2Quad Q6600 4x2,40 GHz 8M Box
2X 2048 MB Nanya Elixir DDR2/667 Dimm
EVGA GeForce 8800GTS 512MB PCI-e2
Fortron Source 400W Voeding ATX 2.0

Nu kan ik de 8800GTS kaart van de hand doen en wilde ik graag een ATI HD4870 kaartje erin doen, maar zal mijn moederbord dan de bottleneck worden van het hele systeem, maw is het zonde om deze kaart aan te schaffen omdat het toch niet veel aan winst gaat opleveren.

MVG,

theo

p.s. voeding moet ik dan wel "upgraden" naar >500 watt, anders houdt het al op :+

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 14:29
Het is toch gewoon PCI-E 16x? Waarom zou je moederbord dan de bottleneck zijn?
ATI Radeon HD 4870 System Requirements:
PCI Express® based PC is required with one X16 lane graphics slot available on the motherboard
500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)
Certified power supplies are recommended. Refer to http://ati.amd.com/certifiedPSU for a list of Certified products
Minimum 1GB of system memory
Installation software requires CD-ROM drive
DVD playback requires DVD drive
Blu-ray™ playback requires Blu-ray drive
For a complete ATI CrossFireX™ system, a second ATI Radeon™ HD 4870 graphics card, an ATI CrossFireX Ready motherboard and one ATI CrossFireX Bridge Interconnect cable per graphics card (included) are required
Ook je processor icm. met geheugen zijn snel genoeg...
Ik zou zeggen; andere voeding (check die link) erin lepelen en upgraden die kaart..!

[ Voor 113% gewijzigd door Behzo op 23-10-2008 13:53 ]

Verwijderd

Zelfs denk ik dat je voeding ook nog wel genoeg zou zijn. Ligt meer aan de Amperage op de 12 volt lijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 13:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt, ik dacht zelf dat PCI-E 16x = PCI-E 16x wat erg kort door de bocht zou zijn en dat de chipset van het moederbord hierin ook meespeelde, maar goed ik ben overtuigd... bestellen maar..

Bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De HD4870 is een poplulaire videokaart, dus er zijn zat benches over te vinden op de diverse techsites.
Zoals je ook in de FAQs kan lezen (PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? en **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen? ) gaan we ervanuit dat je zelf kunt bepalen welke videokaart dat je kunt kopen. Daarom gaat dit topic ook op slot.

Dit topic is gesloten.