lehoon schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:34:
Of je zet in CCC bij PowerPlay beide waarden op max battery life als je niet gamet. Dan klokt hij op de GX740 GPU terug naar 200 MHz i.p.v. 700 MHz volgens Kombustor.
Met GPU-z en Afterburner krijg ik 'm niet uitgelezen.
Ik weet niet hoe het met de 740 is, maar bij de 640 kon je via CCC en powerplay enz niet verder komen dan óf 100/1000 óf 625/500.... was nog net niet genoeg. Ik draai nu 100/300 en dát is wel te merken, bijna 10 graad, de fan houd zich nu koest. Sommigen hebben hem op 50/100 draaien, en werkend, maar het nut daarvan bleek slechts nihil te zijn t.o.v. 100/300 qua temps. Daar zal wel ergens een "sweetspot" liggen. Ik ben tevreden in ieder geval, 3-en-half uur accutijd volgens Windows 7
Voor echte leken raad ik die tool nog niet aan, maar eigenlijk is het zo simpel dat je het iedereen kunt leren. 2 getalletje veranderen en toepassen. Verder de ECO knop gebruiken om je CPU te regelen (1,2Ghz <-> 2,2/2,5Ghz).
@technoleek: Dat die tool voor de HD5870 is, is geen probleem. 5870 = 5850, alleen lagere stockclocks, vandaar dat ie ook voor de GX640 werkt, gelukkig maar.
Er is overigens ook een nieuwe
VBIOS beschikbaar (voor de HD5850 van de GX640.) Zolang ik geen problemen heb ergens mee, of van anderen het nut ervan niet hoor, blijf ik bij de oude
@CLB: 3Dmark06 resolutie? Weet ik niet, gewoon de stock versie (1280*1024??). Dat is ook de enige manier om die scores te vergelijken naar mijn idee, iedereen dezélfde benchmark. Gelukkig kan die resolutie alleen in de betaalde versie worden gewijzigd (toch?). Kortom gewoon de free versie en "stock" 3Dmark06 settings. Hij is er trouwens weer af, dus kan het niet direct voor je controleren. En ik weet dat de niet-native resolutie er niet uitziet, maar ik kijk er toch niet (meer) naar

.
Overigens meer mensen geinteresseerd er een SSD in te zitten i.p.v. DVD brander? Ik wel, heb nog een 40GB Intel liggen en een optische station gebruik ik zelden, maak altijd images die ik op m'n NAS gooi. Echter tot nu toe heb ik nog geen "last" gehad van deze Seagate... valt mee zeer mee (of de SSD in m'n desktop valt tegen

)
En voor aankomende kopers van een GX640... er zit dus een 9-cell accu bij (uitstekend; letterlijk), HDMI kabel, optische muis en MSI laptop tas!
Het bereik van de Intel 5100 wifi kaart is voldoende. In combinatie met m'n Belkin n+ router haal ik tussen de 75 en 90Mbit/s (+/- 9 Mbyte/s) lokaal kopieren, de 25Mbit van mijn internet is dus ook geen probleem voor hem. Ik hoor wat negatieve dingen over deze wifi kaart, maar met deze waardes ben ik zeer content!
[
Voor 16% gewijzigd door
dinkelover op 21-04-2010 19:06
]