[Ervaringen] MSI GX Laptop Series - Deel 1

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe vaak gebruik je de dvd drive nu weer?

ik zal blij zijn als ze dat hopeloos verouderde medium de deur uit doen en flash kaartjes gaan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 00:08
Het is gewoon jammer als je 800 euro aan iets uitgeeft en na 5min ontdek je een 'gebrek'.
Ben absoluut geen zeikerd imo maar vind dit wel zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:32
Bij mij valt het behoorlijk mee. Meestal alleen als hij de DVD laadt aan het begin.
Ik gebruik hem eigenlijk nooit dus voor mij no problem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dytoonn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-03 19:54
Ja dat heb ik ook hoor. Er zit volgens mij gewoon een beetje speling op de drive, daarom trilt ie bij hoge toeren. Was ook wat bummed toen ik dat ontdekte, maar eerlijk, ik gebruik zo'n drive miss 1 keer om de zoveel maanden. Viel volgens mij wel op te lossen met wat geknutsel met wat papier of iets dergelijk er tussen te steken zodat de speling weg is. Heb dit maar snel verwijderd uit veiligheidsoverwegingen. ;-) Want echt last heb ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-09 14:15
PLAE schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:10:
Laptop is binnen, vind 'm in het echt mooier dan op de foto's :P

DVD-speler maakt wel veel herrie moet ik zeggen. Als ik de laptop dan optil niet meer.....beetje zonde :{
Eigenlijk geen zin om 'm voor zoiets terug te sturen.
als je het heel vervelend vind dat de drive veel herrie maakt kan je een gratis tool van Nero downloaden.
drive speed heet die als ik het goed heb.

daar mee kan je de DVD drive instellen op silent en op maximum en ook nog een persoonlijke instelling maken als je dat liever hebt.

veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addefinnr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-07 13:05
'k Heb zelf een GT627 (2 maanden geleden gekocht), maar wilde even wat kwijt over de support van MSI: die is uitstekend. Mijn e-mail naar hen, 's avonds verstuurd:
Beste MSI Support Benelux,

Ruim twee maanden geniet ik met veel plezier van mijn eind augustus aangeschafte GT627. Een paar weken geleden is echter één van de achterste twee rubberen voetjes ongemerkt losgeraakt en tot op heden onvindbaar gebleken. Ik hoop dat u mij aan een nieuw voetje kunt helpen, zodat mijn heerlijke laptop weer compleet is!

Met vriendelijke groet,
Ferdinand
En hun antwoord, half tien de ochtend erna ontvangen:
Geachte klant,

Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens door te sturen zodat we dit rubbere voetje direct na u kunnen verzenden?

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet/Kind Regards,

MSI UK Notebook Support/MSI Benelux Notebook Support
Een half uur nadat ik mijn adres gemaild werd gemeld dat ik het voetje over een paar dagen thuis kan verwachten... klasse!

[ Voor 6% gewijzigd door addefinnr op 03-11-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Staat nog maar bij 2 leveranciers in de pricewatch en is daar 30 euro duurder geworden.

Bijna uitverkocht ofzo? Dacht dat dit type pas net op de markt was.

(MSI GX623-020NL that is).

[ Voor 9% gewijzigd door PLAE op 03-11-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
addefinnr schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:41:
'k Heb zelf een GT627 (2 maanden geleden gekocht), maar wilde even wat kwijt over de support van MSI: die is uitstekend. Mijn e-mail naar hen, 's avonds verstuurd:

[...]

En hun antwoord, half tien de ochtend erna ontvangen:

[...]

Een half uur nadat ik mijn adres gemaild werd gemeld dat ik het voetje over een paar dagen thuis kan verwachten... klasse!
Bij mij is er ook al een voetje af gegaan na 1 maand. Heb hem nog wel kunnen vinden gelukkig :)
Wel nette service idd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dytoonn
Ongeveer 3 weken nadat ik mijn laptop teruggestuurd had omdat hij last had van cpu whining (Rma-aanvraag, dead on arrival (DOA)) heb ik mijn laptop teruggekregen>
Men heeft mij gemeld dat het defect lag aan een kapotte fan en dat deze vervangen is. Dit vond ik vrij raar vermits ik op het internet gelezen had dat dit probleem aan de processor zelf lag, en in geen geval aan een of andere ventilator. Tot mijn verbazing bemerkte ik een `dode pixel` pal in het midden van mijn scherm (iets wat normaalgezien niet onder de garantie valt) en nog het ergst van al; kleine oppervlakkige krasjes op het scherm! Op het eerste gezicht lijken het vlekjes, maar ik krijg het er niet af.
Er zit dus niets anders op dan hem opnieuw terug te sturen.. Rma aanvraag is al goed gekeurd, dan ben ik hem weer 3 weken kwijt :(
Ik vraag mij af hoe die krassen op het scherm gekomen zijn, er zat immers een viltje tussen (wel een ander dan hetgeen waarmee ik mijn laptop opgestuurd had :s)
Ik kreeg mijn laptop dus in een slechtere toestand terug dan ik hem verzonden had. Hopelijk krijg ik hier niet nog meer moeilijkheden bij.

Ik wil wel nog vermelden dat de dienstverlening van 4launch (daar heb ik de MSI GX 623 gekocht) uitstekend is. Meestal vriendelijke behulpzame mensen, correct (verzendingskosten werden netjes terugbetaald), enz...
Enkel de reparatie duurt nogal lang en is niet correct uitgevoerd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Repareert 4launch zelf dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dytoonn
Nee, MSI doet dat, maar het is imho wel de verantwoordelijkheid van 4launch om een 'defect' product na inlevering voor herstelling volledig functioneel terug te brengen naar de klant.
Maar het is dus wss meer de fout van msi dan van 4launch, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
MSI zou het gewoon zelf moeten testen. Stuur je het via 4launch op?
Direct via de fabrikant is iig sneller. 4launch is alleen maar een bedrijf dat de producten door verkoopt, die heeft dus niets met de technische kant van de producten etc te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Lee245 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:15:
MSI zou het gewoon zelf moeten testen. Stuur je het via 4launch op?
Direct via de fabrikant is iig sneller. 4launch is alleen maar een bedrijf dat de producten door verkoopt, die heeft dus niets met de technische kant van de producten etc te maken
Jij hebt als koper een overeenkomst met de winkel, niet met MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
matel schreef op woensdag 04 november 2009 @ 22:07:
[...]

Jij hebt als koper een overeenkomst met de winkel, niet met MSI.
Ja, maar de winkel heeft weer een overeenkomst met MSI..
Dus als je het probleem bij de winkel neerlegt sturen zij het probleem door naar de fabrikant.
Dus kan je beter in 1x naar de fabrikant toe stappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 11:05
Links achterop de GX623 zit een antenne aansluiting. Weet iemand toevallig waar die voor is? Had op de MSI site al even gekeken, maar kon zo snel niets vinden. Lijkt me wel ideaal als deze voor een externe wifi antenne is :)

[update]
He! Zie ik het goed dat de GX623 een opvolger heeft gekregen?? De GX623-474. Qua specs zie ik bijna verschil. Eigenlijk alleen dat hij niet over een N wifi kaartje beschikt :?

[ Voor 39% gewijzigd door Criminelis op 06-11-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Volgens mij is dat de oranje versie en geen opvolger.
Ik zat ook al te kijken naar de antenne aansluiting.
Die is denk ik voor een TV-tuner, die er in dit model niet in zit.
Andere modellen met de zelfde behuizing blijkbaar wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dytoonn
Volgens tweakers heeft die nieuwe ddr3 geheugen :s
Zou wel ne zure zijn, heb mijn laptop juist een klein maandje waarvan hij al een dikke 3 weken in garantie is. Had dus net zo goed kunnen wachten.
Op andere sites staat echter ddr2 dus ik hoop stiekem dat het een foutje is ;-)
Lijkt mij ook het logischte. Volgens mij is het exact dezelfde maar dan met windows 7 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
De winst die je behaalt op DDR3 ipv DDR2 is minimaal. Het is echt niet de moeite waard om daar op de wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dytoonn
Oké, maar voor hetzelfde geld toch liever ddr3 en windows 7 gehad hoor. Nu heb je nog heel die upgrade zever.
Anyway, ik denk dat dat ddr3 een foutje is, het staat nergens anders dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Je kan gewoon met die upgrade een clean install doen en dan recovery dvd's bakken.
Simpel en je bent zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Lee245 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:32:
Volgens mij is dat de oranje versie en geen opvolger.
Ik zat ook al te kijken naar de antenne aansluiting.
Die is denk ik voor een TV-tuner, die er in dit model niet in zit.
Andere modellen met de zelfde behuizing blijkbaar wel
Het zou kunnen natuurlijk, maar hoop eigenlijk dat t voor wat anders is. Zou t ook niet een beetje vaag zijn om wel een aansluiting te maken voor een devices wat er helemaal niet inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dytoonn
Is toch voor een TV-tuner hoor. Dit is wat de manual letterlijk zegt:
TV-Tuner Antenna Connector (Optional)
Notebook with Analog TV tuner - plug the supplied TV-Tuner adaptor in the connector first, and then screw the TV cable at the other end of adaptor. Notebook witch Digital TV tuner- simply plug the supplied TV Antenna into the connector.

Wil dit nu zeggen dat, als je een optionele adaptor koopt je tv hierop kan zien? Of moet je daarvoor een tv-tuner hebben, en zit deze niet standaard in de gx623 en is de antenne er gewoon voor de handigheid maar mee opgezet, ook al heeft die helemaal geen nut zonder tuner?

En ja met upgrade bedoel ik natuurlijk gewoon het feit dat je weer een aanvraag moet indienen voor windows 7 en het naar je opgestuurd moet worden enzo...
Een upgrade van vista naar 7 zou ik sowieso nooit doen.
Zeker om lastige partitie indeling weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 15:07
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/4209/missinghardware.jpg

Ik heb gelijk de GX623-020NL geformat en W7 erop gezet, maar ik mis zoals je kan zien nog hardware. Hoe kom ik erachter wat nog ontbreekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Zebby schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:28:
[afbeelding]

Ik heb gelijk de GX623-020NL geformat en W7 erop gezet, maar ik mis zoals je kan zien nog hardware. Hoe kom ik erachter wat nog ontbreekt?
Dat had ik ook, precies dezelfde unknown devices. Ik vermoed (dat was het bij mij namelijk) dat je cardreader niet werkt ;) Drivers zijn gewoon te vinden op de MSI site. Dan ben je iig van die 'Base System Devices' af. Dat laatste unkown device weet ik niet wat het is, ik heb hem ook nog steeds. Raar, want ik heb nog niet iets gevonden wat niet werkt...

[update]
Ik kijk net op de MSI site en zie de modem drivers staan. Die heb ik niet geinstalleerd, zou best wel is kunnen zijn dat dat hem misschien is...

[ Voor 15% gewijzigd door Criminelis op 09-11-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Criminelis schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:38:
[...]

Dat had ik ook, precies dezelfde unknown devices. Ik vermoed (dat was het bij mij namelijk) dat je cardreader niet werkt ;) Drivers zijn gewoon te vinden op de MSI site. Dan ben je iig van die 'Base System Devices' af. Dat laatste unkown device weet ik niet wat het is, ik heb hem ook nog steeds. Raar, want ik heb nog niet iets gevonden wat niet werkt...

[update]
Ik kijk net op de MSI site en zie de modem drivers staan. Die heb ik niet geinstalleerd, zou best wel is kunnen zijn dat dat hem misschien is...
Goed dat ik het hier zie staan, want ik heb een paar weken geleden ook win7 geinstalleerd maar het is me nog helemaal niet opgevallen. Na de cardreader install staat er nog maar 1 unknown device :D
Dytoonn schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:53:
Is toch voor een TV-tuner hoor. Dit is wat de manual letterlijk zegt:
TV-Tuner Antenna Connector (Optional)
Notebook with Analog TV tuner - plug the supplied TV-Tuner adaptor in the connector first, and then screw the TV cable at the other end of adaptor. Notebook witch Digital TV tuner- simply plug the supplied TV Antenna into the connector.

Wil dit nu zeggen dat, als je een optionele adaptor koopt je tv hierop kan zien? Of moet je daarvoor een tv-tuner hebben, en zit deze niet standaard in de gx623 en is de antenne er gewoon voor de handigheid maar mee opgezet, ook al heeft die helemaal geen nut zonder tuner?
Er zit er iig geen een in, want als je de drivers probeert te installeren staat er 'device not found' ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Lee245 op 09-11-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Criminelis schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:38:
[...]

[update]
Ah thanks, de 32-bit drivers lijken te werken voor de 64bit windows. Overigens zou er wel een modem in moeten zitten volgens de specificaties, maar die ga (en wil) ik toch niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Zebby schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:21:
[...]

Ah thanks, de 32-bit drivers lijken te werken voor de 64bit windows. Overigens zou er wel een modem in moeten zitten volgens de specificaties, maar die ga (en wil) ik toch niet gebruiken.
Klopt, die zit er ook in. Maar omdat ik hem ook niet ga en wil gebruiken, ga ik de drivers ook niet installeren ;)

• Lee245
Iemand al de laptop een keer opengemaakt?
Ik heb het geprobeerd maar ben gestopt, want was bang dat het anders kapot ging.

• Criminelis
Lee245 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:09:
Iemand al de laptop een keer opengemaakt?
Ik heb het geprobeerd maar ben gestopt, want was bang dat het anders kapot ging.
Maar waarom wil je je laptop openmaken? Heb alleen m'n Hdd vervangen en daar was verder weinig aan...

• Lee245
Nou, ik heb het gevoel dat de 4670 zo warm wordt dat hij terugklokt in games.
Maar ik heb een notebookcooler en die is efficienter als ik de onderkant van mn
laptop er af laat. Zo heb ik het ook bij mijn vorige notebook gedaan. En dan kan
ik ook eens fatsoenlijk de fan schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Ik krijg mn touchpad maar niet zover om ook te kunnen scrollen! :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Die 'F' knop (linksonder) & F3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Zebby schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:29:
Ik krijg mn touchpad maar niet zover om ook te kunnen scrollen! :<
Heb je al andere drivers geprobeerd?
Ik heb namelijk Sentelic drivers geinstalleerd en bij mij werkt het :D
PLAE schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:20:
Die 'F' knop (linksonder) & F3?
Daar gaat het helemaal niet over.
Hij wil gewoon scrollen.

[ Voor 7% gewijzigd door Lee245 op 13-11-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
Lee245 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:20:
Nou, ik heb het gevoel dat de 4670 zo warm wordt dat hij terugklokt in games.
Maar ik heb een notebookcooler en die is efficiënter als ik de onderkant van mn
laptop er af laat. Zo heb ik het ook bij mijn vorige notebook gedaan. En dan kan
ik ook eens fatsoenlijk de fan schoonmaken
ik weet niet of het werkt (zo dus maar even checken op me GT628 ) maar het programma SpeedFan kan je ventilatoren sneller laten draaien.
soms wil dit nog wel eens helpen verder kan het schoonmaken van de ventilator nooit kwaad.
alleen lijkt het me verstandig dat je eerst een mailtje naar MSI stuurt met de vraag of je wel de onderkant open mag halen aan gezien daar een warrenty sticker zit.

busje perslucht en en zacht doek je moet voldoende zijn om de Fan schoon te maken.
als je voldoende ervaring met het openleggen van laptops/notebooks hebt is het ook geen moeite om meteen de koelpasta voor een kwaliteit pasta te vervangen bv. MX-3 van artic cooling of een ander merk
vergeet vooral niet als je klaar bent na te kijken of de ventilatoren weer aangesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Nee, al geprobeerd maar Speedfan etc wordt niet ondersteund.
Die warranty sticker is geen probleem, daar heb ik al een tijd geleden over gemaild.

En de koelpasta vervangen heb ik nog nooit gedaan, maar lijkt me niet moeilijk.
Het enigste probleem is dat ik de onderkant er gewoon niet af krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
je krijgt de onderkant er niet af ondanks je wel allen schroeven lost hebt gedraaid?
onder de warrenty sticker zit nog een schroef!!!!
dit komt waarschijnlijk omdat de klep zich met kleine klem achtige stukjes aan de behuizing vast klemt
deze zijn met een beetje kracht wel lost te halen en nee dit beschadigt de laptop niet.
iedere fabrikant heeft het z'n beetje Acer, HP, Compaq, Dell, enz

[ Voor 7% gewijzigd door gekko90 op 13-11-2009 21:00 . Reden: oplossing klep niet open krijgbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een incorrect topic maar ik zocht naar de MSI-410x maar ik kon niets vinden met de search.

Anyway, ik heb de MSI Notebook X410 aangeschaft. Mooi dingetje om te doen waar ik hem voor nodig heb (vooral lekker klein en licht!). Echter wil ik hem ook op de TV aansluiten middels de HDMI poort m.b.v. een HDMI 1.3 kabel. Het probleem is dat het geluid dan erg slecht is. Er zit een ontzettende storing. Een test met een andere laptop toont aan dat het niet aan de kabel noch aan de TV ligt.

Iemand enig idee hoe het komt maar vooral hoe het op te lossen? Er zit een continu tik in het geluid (ook al is er geen geluid) en een lied speelt ontzettend haperig, er is kortom niet naar te luisteren zonder gek te worden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
gekko90 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:23:
je krijgt de onderkant er niet af ondanks je wel allen schroeven lost hebt gedraaid?
onder de warrenty sticker zit nog een schroef!!!!
dit komt waarschijnlijk omdat de klep zich met kleine klem achtige stukjes aan de behuizing vast klemt
deze zijn met een beetje kracht wel lost te halen en nee dit beschadigt de laptop niet.
iedere fabrikant heeft het z'n beetje Acer, HP, Compaq, Dell, enz
Die klemmetjes weet ik wel, maar die schroef onder de sticker was ik nog niet achter.
Ik zal zo eens even kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
goedenavond Freddepetje,

er zijn een paar dingen waar het aan kan liggen.
1 staat de laptop wel op hoge prestaties.
2 de drivers van de video en of geluidskaart werken niet lekker probeer een nieuwe versie
3 update het OS met alle update's
4 probeer een ander DVD/media player bv: VLC of K-lite

als je dit rijtje afwerk moet het probleem denk ik wel opgelost zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekko90 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 23:02:
goedenavond Freddepetje,

er zijn een paar dingen waar het aan kan liggen.
1 staat de laptop wel op hoge prestaties.
2 de drivers van de video en of geluidskaart werken niet lekker probeer een nieuwe versie
3 update het OS met alle update's
4 probeer een ander DVD/media player bv: VLC of K-lite

als je dit rijtje afwerk moet het probleem denk ik wel opgelost zijn
Bedankt voor de reactie:
1) Ga ik nakijken
2) Geprobeerd, helaas geen verandering.
3) Ook gedaan, geen verandering
4) Het geluid stoort altijd, niet alleen bij het afspelen van video. Er is een continue ruis.

Laptop ook geprobeerd op een andere TV en dan is het resultaat ook slechter. Niet alleen het geluid valt weg / continue ruis maar ook het beeld! Heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
freddepetje

ik ben even verder gaan zoeken naar wat het kan zijn.
je had al eerder aan gegeven een X410 te bezitten.
de CPU die daar in zit is idd sterk genoeg om HD met behulp van de GPU af tespelen.
de GPU die er volgens MSI inzit is een X1250
en waarschijnlijk zit daar het probleem:

* Supports a TMDS interface, enabling HDMI 1.2.
* 1650 Mbps/channel† with 165 MHz† pixel clock rate per link.
* HDCP 1.1 support on data stream with on-chip key storage.*

http://ati.amd.com/products/radeonxpress1250mob/specs.html
http://www.msi.com/index....no=&cat3_no=&prod_no=1875

wat je nog zou kunnen doen is de laptop mee nemen naar een winkel waar ze TV's verkopen.
en vragen of je daar mag testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. Ik weet nu denk ik wat het probleem echt is. Laptop ondersteunt 1080 niet, 720 wel... Daarop gaat het beeld én geluid goed. Krijg de TV alleen nog niet als primary scherm maar dat moet dan nog wel op te lossen zijn.

Beetje jammer maar daar had ik ook niet opgelet bij het kopen (was voor iemand anders: simpele laptop die aangesloten kan worden op TV middels HDMI). Oops. Iemand enig idee over de kwaliteit van 720 of dat storend is en waar het mee vergelijkbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien niet het goede topic, maar ik probeer het toch hier.

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn studie, maar waar ik ook een beetje redelijk op kan gamen.
Mijn budget is tot 1000 euro liefst wat minder, 800 oid.

Ik zou hier wel graag in willen:
Core 2 Duo Processor.
4 gig Ram.
Een goede videokaart.
Voldoende opslagruimte.
Het liefste met zo lang mogelijke batterijduur.

Hebben jullie misschien een idee welk model dan het beste is ?
Ik heb lopen zoeken, maar werd een beetje bedolven onder het grote aantal modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2009 @ 23:11:
Misschien niet het goede topic, maar ik probeer het toch hier.

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn studie, maar waar ik ook een beetje redelijk op kan gamen.
Mijn budget is tot 1000 euro liefst wat minder, 800 oid.

Ik zou hier wel graag in willen:
Core 2 Duo Processor.
4 gig Ram.
Een goede videokaart.
Voldoende opslagruimte.
Het liefste met zo lang mogelijke batterijduur.

Hebben jullie misschien een idee welk model dan het beste is ?
Ik heb lopen zoeken, maar werd een beetje bedolven onder het grote aantal modellen.
Dan kom je naar mijn mening al snel uit op de MSI GX620 of de GX623, De GX623 heeft een betere video kaart ;)

• gekko90
het beste model van MSI voor dat geld is de GX623.
Core 2 Duo P7350
een erg sterke videokaart en vergelijkbaar met de ATI desktop videokaart HD4570/HD4650
HDD van 320GB is denk ik wel groot genoeg

alleen een nadeel..... er zit standaard een 6 cell accu bij waar je hooguit 120minuten mee kan. (W7 hoge prestaties)
een 9 cells is beschikbaar via MSI maar die steek dan wel uit aan de achterkant van de laptop.
maar via de mee geleverde ECO-modus knop valt er voor het verbruik wel veel te aanpassen.

groot plus punt vind ik zelf het gewicht met accu weegt de laptop iets van 2,8KG dus makkelijk mee nemen

[ Voor 11% gewijzigd door gekko90 op 19-11-2009 09:50 . Reden: zin vergeten + typo ]

• Galactus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09-2024
Weet je heel misschien ook de prijs voor zo'n 9-cell accu?

• gekko90
Galactus,

ik heb de nederlands webwinkel prijzen niet kunnen vinden.ik heb wel op de site van AVADirect de amerikaanse prijzen kunnen vinden dezen zijn: ongeveer 90 voor de 6 cells en ongeveer 115 voor de 9 cells

wat je het beste kan doen is contact opnemen met de winkel waar je de laptop wil gaan aanschaffen.
en daar navraag doen of ze er een 9 cells accu bij zouden kunnen bestellen.
waarschijnlijk is dit alleen mogelijk als 2de accu omdat MSI de laptops standaard met 6 cells leverd

[ Voor 8% gewijzigd door gekko90 op 19-11-2009 21:51 . Reden: spelling en gramatica ]

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Even een vraagje, welke ik niet zo gouw kon vinden; Wat is (voor de bezitters) jullie ervaring met de behuizingkwaliteit van de GX/GT series van MSI?

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
blmp schreef op donderdag 19 november 2009 @ 23:00:
Even een vraagje, welke ik niet zo gouw kon vinden; Wat is (voor de bezitters) jullie ervaring met de behuizingkwaliteit van de GX/GT series van MSI?
Ik heb nu een GX623-020NL en ben erg te spreken over de hardware. De behuizing, als in de buitenkant, is wel erg stevig. De binnenkant daarentegen is echt een heel stuk minder, als je ook maar een klein beetje hard drukt op de toetsen of touchpad deukt hij helemaal mee in en hoor je hem kraken. Dit is overigens in heel de binnenkant zo. Daarnaast doet mn linker shift het volgens mij niet goed meer na 3 weken... Nee, dit is inderdaad niet altijd zo bij laptops, dit had mijn vorige niet, het plastic is gewoon een stuk minder dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
zebby,
dat door deuken is het bekende toetsenbord flex
alleen jmmr dat je linker shift het niet meer doet...
al na gekeken of er geen vuil tussen zit?

in beide gevallen is het verstandig om even met MSI contact te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
Als ik eerlijk ben, vind ik de keyboard flex heel erg meevallen. De enige plek waar ik enigszins flex
constateer, is op het rechter deel van het toetsenbord (links van de enter toets). Ik hoor verder geen
gekraak tijdens het indrukken van de toetsen. Als je op de touchpad druk uitoefent, zie je inderdaad
dat er wat flex is. Maar naar mijn inziens is dit niet abnormaal veel en wanneer je normaal gebruik maakt
van je touchpad, zul je hier absoluut geen last van hebben.

Ik vind het geheel erg degelijk en heb tot nu toe geen negatieve dingen gevonden wanneer
het gaat om de bouw kwaliteit. Ik heb trouwens ook een GX623-020NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Mijn windows op mijn msi is inmiddels helemaal verrot door virussen ed die AVG ook niet meer weg weet te werken, en dus wil ik voor een herintallatie gaan. Nu is er iets mis gegaan met het systeemherstel, dacht dat ik had ingesteld dat hij ze automatisch zou maken maar dat is dus niet gebeurt.
Nu wil ik mijn windows opnieuw installeren, alleen heb ik problemen met het vinden van de meegeleverde cd's, dus wil ik het maar gooien op recovery van msi zelf zodat het me minder tijd kost...
Alleen iemand enig idee hoe ik die recovery kan accessen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Je krijgt niets mee geleverd. Je moet ze zelf bakken.
Maar kan je nog wel in windows komen of dat ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Lee245 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:43:
Je krijgt niets mee geleverd. Je moet ze zelf bakken.
Maar kan je nog wel in windows komen of dat ook niet meer?
ja typ gewoon vanaf mijn laptop nu...

De cd's heb ik meteen gemaakt na de installatie, daar was toen zo'n standaard functie voor meen ik... '?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Kan je niet op een of andere manier de pc terugzetten naar standaard fabrieksinstellingen? Via windows recovery ofzo. Op mijn oude Acer lukt het via een tooltje van Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Lee245 schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 17:51:
Kan je niet op een of andere manier de pc terugzetten naar standaard fabrieksinstellingen? Via windows recovery ofzo. Op mijn oude Acer lukt het via een tooltje van Acer.
ja wil dus weten hoe ik bij dat tooltje van msi kom.. maar ga het nu proberen van een andere cd waar vista op staat... zou met mijn key moeten lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactus
Wanneer je tijdens het starten van je laptop op F3 drukt, wordt de MSI Recovery Manager opgestart en kun je je
laptop terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
Dus een paar keer op F3 drukken wanneer je het MSI logo voorbij ziet komen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom de GX623 zo slecht leverbaar is ? Of is dit met elke laptop zo ?
En weet je misschien een winkel die hem wel kan leven. Ik heb bij pricewatch gekeken maar daar duurt het allemaal 2 weken oid.

Edit: Nvm zat naar outdated versie te kijken :( my bad.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Mja, om terug te komen op de bouwkwaliteit; ik ben gister een van de rubberen dopjes verloren die onder de laptop zitten... Ik kan hem nergens terug vinden, dus ik ga ze een mailtje sturen en kijken hoe de service is van MSI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Zebby schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:23:
Mja, om terug te komen op de bouwkwaliteit; ik ben gister een van de rubberen dopjes verloren die onder de laptop zitten... Ik kan hem nergens terug vinden, dus ik ga ze een mailtje sturen en kijken hoe de service is van MSI...
Ik hoorde al van iemand anders hier in dit topic dat hij gelijk een nieuwe per post kreeg thuis gestuurd, dus wel goede service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben het mij al 2 keer toegestuurd dus service van MSI is erg goed, en ze reageren ook nog zeer snel. Ik had mijn mail om 8:51 gestuurd en ik kreeg ongeveer om 9:48 een reactie. Je krijgt het als het goed is ook de volgende dag binnen in een brief envelop.

Ik ben tot nu toe erg tevreden met de service van MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Gister om 8:30 vanochtend verstuurd naar notebook-info@msi.eu, maar nog geen antwoord. Ik hoop op een gelijke service dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Criminelis
Zebby schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:23:
Grrr... Haalde net m'n laptop uit m'n tas en toen kwam ik er achter dat ik ook zo'n rubber dopje kwijt ben! :X Echt super irritant dat m'n laptop nu niet meer stabiel blijft staan. Ga zo ook maar is een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Criminelis schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:09:
[...]

Grrr... Haalde net m'n laptop uit m'n tas en toen kwam ik er achter dat ik ook zo'n rubber dopje kwijt ben! :X Echt super irritant dat m'n laptop nu niet meer stabiel blijft staan. Ga zo ook maar is een mailtje sturen.
Ze hebben gereageerd, moest mn adres terugmailen en dan sturen ze me nieuwe dopjes op :) Zo te horen zijn we niet de eerste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-knip- :+

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2009 21:34 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Heb het dopje binnen gekregen van MSI, dag nadat ik de mail met mn adres gestuurd had. Hele bubble-envelop voor 1 zo'n dopje, hadden ze er beter gelijk 4 kunnen sturen, maar goed! Ik ben erg tevreden!

Bij nader inzien is de laptop, als hij dicht is, toch erg 'stoer'. Ik heb al wel 3x een bsod gehad met W7 64bit, maar ligt aan iets anders (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xardas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 13:17
Ik zit al een tijdje te kijken naar een MSI GX623-474NL. Ik begrijp dat het enige verschil met de 020 de Wireless-N ondersteuning is? Daarnaast heb ik dit topic al helemaal doorgelezen en verschillende reviews opgezocht, maar ik kan niet echt een goed beeld schetsen van de batterijduur van deze laptop. Klopt het dat het rond de 2 uur ligt bij normaal gebruik?

The story so far: In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Xardas schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:28:
Ik zit al een tijdje te kijken naar een MSI GX623-474NL. Ik begrijp dat het enige verschil met de 020 de Wireless-N ondersteuning is? Daarnaast heb ik dit topic al helemaal doorgelezen en verschillende reviews opgezocht, maar ik kan niet echt een goed beeld schetsen van de batterijduur van deze laptop. Klopt het dat het rond de 2 uur ligt bij normaal gebruik?
Volgens mij is er geen verschil tussen de 474 en 020 behalve de kleur. Denk dat het fout staat in de pricewatch. (ben er niet zeker van)

En ja, met de modus op turbo battery is rond de 2 uur zeer realistisch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He!
Ik ben al een tijd opzoek naar een laptop voor onder andere gamen voor een bedrag rond de 800 euro.
Overal (echt overal) krijg ik te horen: 'een game laptop voor rond de 800, vergeet het.'
Is het nou zo dat de GX623 het tegendeel bewijst?
Is dit "de" notebook voor (mensen zoals) mij?

naast dit, is volgens mij de GX623-020 anders dan de GX623-474 in o.a resolutie ( 020= 1280x800 pixels en 474 = 1680 x 1050 Pixels)

Dus gewoon voor die MSI GX 623-474 gaan of toch voor de GX623-020,
of gewoon door sparen voor een GT serie?

Gr. Lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 18:32:
He!
Ik ben al een tijd opzoek naar een laptop voor onder andere gamen voor een bedrag rond de 800 euro.
Overal (echt overal) krijg ik te horen: 'een game laptop voor rond de 800, vergeet het.'
Is het nou zo dat de GX623 het tegendeel bewijst?
Is dit "de" notebook voor (mensen zoals) mij?

naast dit, is volgens mij de GX623-020 anders dan de GX623-474 in o.a resolutie ( 020= 1280x800 pixels en 474 = 1680 x 1050 Pixels)

Dus gewoon voor die MSI GX 623-474 gaan of toch voor de GX623-020,
of gewoon door sparen voor een GT serie?

Gr. Lens
De pricewatch is hier fout. Ik heb zelf een 020NL en die heeft een resolutie van 1680x1050, dus de resoluties zijn hetzelfde.

En of je de GX of een GT moet kopen ligt helemaal aan welke spellen je speelt (en de eisen die je stelt). Als je bijvoorbeeld alleen WoW en MW2 speelt, is de GX krachtig zat.
Als je crysis op über high wil spelen dan zou ik voor een GT doorsparen. Maar als je ook tevreden bent met medium settings is de GX je ding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn jullie ervaringen met die hoge resolutie op een 15 inch scherm? Ik heb nu 1280x800 op een 15 inch en vind dat wel prima, maar 1680x1050 lijkt me wel erg klein worden op een 15 inch scherm. Wat zijn jullie ervaringen? Hoe is jullie algemene indruk sowieso van het beeld? Ik hecht hier namelijk erg veel waarde aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:56:
Wat zijn jullie ervaringen met die hoge resolutie op een 15 inch scherm? Ik heb nu 1280x800 op een 15 inch en vind dat wel prima, maar 1680x1050 lijkt me wel erg klein worden op een 15 inch scherm. Wat zijn jullie ervaringen? Hoe is jullie algemene indruk sowieso van het beeld? Ik hecht hier namelijk erg veel waarde aan.
Ik vind het echt totaal niet te klein. Had hiervoor een 17" laptop @ 1920x1200.
Je hebt aardig wat werk ruimte en de resolutie is eigenlijk precies goed.
Ik gebruik het scherm alleen eigenlijk op school, want thuis hangt hij aan een W2261V-PF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Ik had hiervoor een 1280x1024 resolutie op een 15 inch scherm, maar ik vind de 1680x1050 veel fijner werken. Thuis heb ik 1680x1050 op een 22 inch scherm, het is prima te doen.

Batterijduur is rond de anderhalf/2 uur met high performance, wel langer als je power save mode gebruikt (w7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nniicc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09-2023
iemand ervaring met de GT740?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
het beeld dat het lcd levert is geweldig mooi (GT 628) enige nadeel is dat het lcd niet zo fel kan als het lcd van bv een Acer of een HP. door dat de resolutie zo hoog is heb je erg veel werk ruimte.
zelf heb ik wel de dpi onder Windows 7 op 113% staan (hoef ik me bril net niet op O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
Zebby schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:37:
[...]

Ik had hiervoor een 1280x1024 resolutie op een 15 inch scherm, maar ik vind de 1680x1050 veel fijner werken. Thuis heb ik 1680x1050 op een 22 inch scherm, het is prima te doen.

Batterijduur is rond de anderhalf/2 uur met high performance, wel langer als je power save mode gebruikt (w7).
zebby heb je nog last van die bsod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
gekko90 schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:09:
[...]

zebby heb je nog last van die bsod?
Sinds de post niet meer gehad. Ik baal wel dat AMD geen drivers wilt leveren voor de HD4670 mobility, moet volgens hun bij de laptopaanbieder kijken, MSI dus.

Zijn dat deze drivers? VGA Drivers for GX623/PX603
Staat niet bij dat deze ook voor W7 64bit zijn. De drivers daar zijn iets nieuwer dan mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
Zebby schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:53:
[...]

Sinds de post niet meer gehad. Ik baal wel dat AMD geen drivers wilt leveren voor de HD4670 mobility, moet volgens hun bij de laptopaanbieder kijken, MSI dus.

Zijn dat deze drivers? VGA Drivers for GX623/PX603
Staat niet bij dat deze ook voor W7 64bit zijn. De drivers daar zijn iets nieuwer dan mijne.
beste Zebby,

een vriend van me heeft ook de GX623 en voor hem zoek ik ook altijd de nieuwe drivers op.
het klopt 100% dat amd zegt kijk bij de leverancier maar de drivers zijn ook te vinden op de amd site.
je kan ze daar vind als je via producten dan laptops dan HD4000 dan HD4600.
om het even wat makelijker te maken hier een linkje:
http://support.amd.com/us...dition&keywords=&items=20

het betreft hier wel een beta (hij is wel stabiel) getest met spelletje Crysis :+

[ Voor 0% gewijzigd door gekko90 op 07-12-2009 21:26 . Reden: typo ]

• Zebby
gekko90 schreef op maandag 07 december 2009 @ 20:18:
[...]

beste Zebby,

een vriend van me heeft ook de GX623 en voor hem zoek ik ook altijd de nieuwe drivers op.
het klopt 100% dat amd zegt kijk bij de leverancier maar de drivers zijn ook te vinden op de amd site.
je kan ze daar vind als je via producten dan laptops dan HD4000 dan HD4600.
om het even wat makelijker te maken hier een linkje:
http://support.amd.com/us...dition&keywords=&items=20

het betreft hier wel een beta (hij is wel stabiel) getest met spelletje Crysis :+
De drivers van de AMD site zijn echter ontzettend oud (9/8/2009) en inderdaad voor 64-bit BETA windows 7, niet de release. De drivers van de MSI site zijn volgens mij dan nieuwer, en ik heb zelf al nieuwere op mn laptop staan dan die van AMD (17-8). Ik ben gewoon niet gewend dat het zo lang duurt tot er drivers beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
goedenmorge.

een lekker vroege post deze keer.
eerste punt alle MSI eigenaren gefeliciteert met het feit dat MSI 2 notebooks in de laptop top 10 heeft staan van 2009.
verder een gelukkig nieuwjaar.

Nu ik me MSI notebook een tijd je heb valt me erg op dat het keyboard tijdens het spelen van GRID in deukt en ook weer uit deukt dit gebeurd met een redelijk harde klik.
het valt me op dat die voor al gebeurd tijdens race games (beter gezegd dan valt het me het meest op)

is dit op te lossen met de bekende GT/GX keyboard flex fix of is dit een erger probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NVM, ben er al uit :)

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 12:36 . Reden: probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Vorige week was er weer een dopje vanaf gevallen, maar gelukkig heb ik hem dit keer nog terug kunnen vinden in mijn tas. Heb hem dus nu zelf maar met secondelijm vastgezet, hopen dat hij nu wel blijft zitten...

Dus, wees gewaarschuwd, de dopjes onder je scherm vallen er 'makkelijk' vanaf als je de laptop in een tas schuift. Ook de reservedopjes die ze sturen blijven niet goed van zichzelf vastzitten, dus gebruik zelf ook wat (sterke) lijm.

*blijkbaar was de laatste "unknown device" overigens een infrarood geval! W7 kwam er opeens mee aanzetten, hier de link voor iig windows 7 (32 en 64) http://downloadmirror.intel.com/13360/eng/CIR.zip.

[ Voor 18% gewijzigd door Zebby op 05-01-2010 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Bij mij zijn de eerste dopjes inmiddels ook gesneuveld. Heb een mail gestuurd met de vraag of ik ergens nieuwe kan krijgen/bestellen.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 12:06

Dutch_guy

WYSIWYG

Die dopjes vallen er inderdaad zo af. Vastzetten met secondenlijm doet wonderen !

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis wat met die dopjes...hier zitten ze nog _/-\o_
Ik heb overigens de synaptics drivers voor de touchpad op m'n GX623 geinstalleerd.
http://www.synaptics.com/support/drivers
Voordeel is dat je dan ook horizontaal kan scrollen!

Ik zal komende week echter weinig scrollen, laptop moet weer terug ivm (stroom)spanning op de behuizing als de adapter aangesloten is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:15:
Tis wat met die dopjes...hier zitten ze nog _/-\o_
Ik heb overigens de synaptics drivers voor de touchpad op m'n GX623 geinstalleerd.
http://www.synaptics.com/support/drivers
Voordeel is dat je dan ook horizontaal kan scrollen!

Ik zal komende week echter weinig scrollen, laptop moet weer terug ivm (stroom)spanning op de behuizing als de adapter aangesloten is :(
Ook met deze drivers kan ik nog niet scrollen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's vreemd, heb je de inst. goed staan, ook 't scrollgebied?
Anders zou je touchpad misschien kapot / niet goed aangesloten kunnen zijn...

http://i251.photobucket.c...07/hotbrick/synaptics.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
PLAE schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 22:28:
Bij mij zijn de eerste dopjes inmiddels ook gesneuveld. Heb een mail gestuurd met de vraag of ik ergens nieuwe kan krijgen/bestellen.

Ben benieuwd.
Binnen enkele dagen 2 nieuwe dopjes ontvangen. Netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:55:
Da's vreemd, heb je de inst. goed staan, ook 't scrollgebied?
Anders zou je touchpad misschien kapot / niet goed aangesloten kunnen zijn...

http://i251.photobucket.c...07/hotbrick/synaptics.png
Deze staat bij mij niet tussen dat lijstje, alleen mijn USB muis, maar bij Hardware staat wel de "Synaptics PS/2 Port Pointing Device" en er staat "Device Working".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 17:17

Dav0s

Hr?

Ik heb net mijn MSI GT725 geupgrade van Windows Home Premium naar Windows 7 Ultimate, maar nu werkt de webcam niet meer. Hij is totaal niet te vinden bij het apparaatbeheer, er staan ook geen uitroeptekentjes in die lijst. Als ik op internet zoek naar software krijg ik overal de melding dat er geen software voor nodig is..

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Dav0s schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:19:
Ik heb net mijn MSI GT725 geupgrade van Windows Home Premium naar Windows 7 Ultimate, maar nu werkt de webcam niet meer. Hij is totaal niet te vinden bij het apparaatbeheer, er staan ook geen uitroeptekentjes in die lijst. Als ik op internet zoek naar software krijg ik overal de melding dat er geen software voor nodig is..

nvm

[ Voor 16% gewijzigd door Lee245 op 26-01-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 17:17

Dav0s

Hr?

Dav0s schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:19:

En opgelost. Hij ziet hem natuurlijk pas als je hem eerst inschakelt op het touchpad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
Zebby schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:20:
[...]

De drivers van de AMD site zijn echter ontzettend oud (9/8/2009) en inderdaad voor 64-bit BETA windows 7, niet de release. De drivers van de MSI site zijn volgens mij dan nieuwer, en ik heb zelf al nieuwere op mn laptop staan dan die van AMD (17-8). Ik ben gewoon niet gewend dat het zo lang duurt tot er drivers beschikbaar zijn.
Woensdag Release AMD de Mobility 10.2 drivers verdere info staat in dit artikel:
nieuws: Radeon-kaarten krijgen nieuwe features met Catalyst 10.2 en 10.3

• Zebby
gekko90 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:55:
[...]

Woensdag Release AMD de Mobility 10.2 drivers verdere info staat in dit artikel:
nieuws: Radeon-kaarten krijgen nieuwe features met Catalyst 10.2 en 10.3
Ik ben het ff kwijt, als ik bij de GX623 kijk op MSI zie ik nog geen nieuwe drivers, en op de Ati site wordt ik ook niet veel wijzer.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zebby schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:30:
[...]

Ik ben het ff kwijt, als ik bij de GX623 kijk op MSI zie ik nog geen nieuwe drivers, en op de Ati site wordt ik ook niet veel wijzer.
Drivers MSI website http://eu.msi.com/index.p...incat_no=135&prod_no=1702

En op Ati website
http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Windows versie kiezen, dan mobility radeon dan 4000serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
MSI: 2009-10-29 dus oud.

Ati site: 9/9/2009

Ik was onder de indruk dat er dus een nieuwe (feb 2010) zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
klopt er zouden nu ook 10.2 drivers moeten zijn....

maar volgens het artikel laatste alinea dan zouden de 10.3 voor desktop en mobile gpu moeten gaan werken:

Vanaf versie 10.3 zullen de drivers voortaan ook werken op notebooks met een ATI Mobility Radeon HD 2000 of hoger

tenminste als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al geprobeerd om te dual booten met windows7 en mac osx op de gx623?

Ik heb er windows 7 64bit op staan. Op dezelfde schijf een partitie van 25gb gemaakt deze geformateerd naar fat32 zonder volume letter.

iATKOS v7 erin gedaan. F8 bij darwin en daarna geprobeerd te starten met -v. Darwin gaat runnen krijg een snelle lap tekst en boom laptop restart weer en ik kom weer terug bij darwin scherm.

Opnieuw geprobeerd met cpus=1 en ik kom bij het Leopard installeer scherm. Vervolgens druk ik op pijltje rechtsonder om verder te gaan. Ik krijg een laadbar te zien. Als het eenmaal geladen is ga ik nog niet verder maar ga ik bovenin de menubar naar Utilities > Disk Utility. Ik krijg nu mijn disk te zien met partities. Ik heb drie partities 1 windows7 64bit 2 voor apps en 3e voor mac osx. (Als ik de derde partitie als unallocated space liet staan in windows 7 dan zag ik de partitie niet staan dus heb deze van te voren wel geformatteerd).

De OSX partitie geformateerd via de erase tab naar een MAC OSX Journaled Extended. Daarna verder gegaan met de installatieprocedure. Ik kreeg zoals het hoort alleen de MAC OSX Journaled Extended partitie te zien. Deze geselecteerd en bij customize heb ik de patches niet geselecteerd.

En hier houdt het op. De tutorial geeft aan dat ik moet rebooten met de dvd erin en dan bij de darwin loader weer F8 te drukken. En dan moet booten met -s. Dit werkt echter niet want de laptop restart weer en kan dus geen commands uitvoeren.

Probeer ik zonder dvd te booten en druk ik bij de darwin loader op F8 dan krijg ik een selectie scherm van de drie partities. Partitie 1 windows ntfs , 2 apps ntfs en de derde MAC OSX.

Geprobeerd mac osx te booten zonder prompt en krijg een error dat ik moet restarten. Mac osx gestart met de prompt -s en krijg weer een lap tekst te zien waar de drivers worden geladen. En hier loop ik vast.
(Ik heb mac osx een keer geinstalleerd met alle patches en drivers aan, diegene die complicaties met elkaar hadden natuurlijk uitgevinkt, een keer met alle patches uit en een keer met drivers en patches uit) Maar loop telkens vast nadat ik mac osx wil booten via -s.

Iemand ervaring hiermee en die weet of het uberhaubt mogelijk is om te dual booten met mac osx op een msi gx623?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bleek dus dat ik met -s cpus=1 wel kon rebooten met dvd erin en de nodige commands kon uitvoeren.

Alleen is het echt een kwestie van de juiste drivers en patches bij installatie.
Krijg als ik de VGA drivers -> ATI HD gebruik een zwart scherm na het apple laadscherm met een muziekje erbij.

En als ik geen video drivers gebruik dan krijg ik een grijs scherm met muziekje erbij.
Komen steeds een stuk verder.

edit: Het is gelukt heb nu mac osx op me msi draaien via dualboot.

Moest mac osx starten met -x. Hierdoor worden universele drivers geladen waardoor alles het deed.
Voor keyboard en muis heb ik gekozen voor de driver appleps2. Mja voor de echte ervaring gewoon mac kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekko90
Zebby schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:08:
[...]

MSI: 2009-10-29 dus oud.

Ati site: 9/9/2009

Ik was onder de indruk dat er dus een nieuwe (feb 2010) zou komen.
het heeft inderdaad langer geduurd dan het voor de nieuwe desktop drivers duurde maar vandaag tog de 10.3 notebook drivers gevonden op AMD.com.

hier is ook meteen de link er naar:
http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-64.aspx

http://support.amd.com/us...es/radeonmob_win7-32.aspx

have fun with it.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste