En ter aanvulling een review van Techreport. Zij maken geen gebruik van synthetische benchmarks waardoor je een veel betere beeld krijgt van de HDD's.Criminelis schreef op zondag 13 september 2009 @ 13:21:
[...]
Mmm, okey, dan moet ik daar ook maar is naar gaan kijken. Was van plan om volgende week namelijk HDD te gaan halen. Thx!
@DaMarcus: Jij zegt dus dat de WD5000BEVT sneller is dan de Seagate Momentus 7200.4 terwijl de Western Digital 5400rpm heeft en de Seagate 7200rpm. Dat is wel vaag dan. Tis ook maar net wat je ermee doet.
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Dat klopt. Het mag dan wel raar klinken, het zij wel zo.Dothan schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:12:
@DaMarcus: Jij zegt dus dat de WD5000BEVT sneller is dan de Seagate Momentus 7200.4 terwijl de Western Digital 5400rpm heeft en de Seagate 7200rpm. Dat is wel vaag dan. Tis ook maar net wat je ermee doet.
Zelf heb ik nu de WD3200BEKT, ik kwam van een een Seagate Momentus 7200.2 af. Het verschil tussen de WD5000BEVT en WD3200BEKT is niet groot over het algemeen maar is de laatstgenoemde sneller in random I/O.
Ik heb dit forum, en verschillende andere forums van tweakers al aandachtig doorgelezen, en kwam daar tot de conclusie dat de MSI GX623 wel degelijk een interessante laptop is.
Nu is mijn oog ook gevallen op de Asus X61SF. Ongeveer dezelfde laptop, alleen een toch wel volgens mij mindere 3d kaart (NVIDIA GeForce GT220 vs ATI HD 4670, zo'n 1000 punten minder op 3d mark). Hij heeft geen 'overklok' knop die je processor een boost geeft, en speciale 'standjes' om batterij te sparen. Verder ontbreken nog kleine dingen zoals bluetooth en een iets betere webcam, en een WSXGA+ 1680x1050 scherm.
Hij kost echter wel een 100€ minder, en heeft voor mij nog een klein pluspuntje; het heeft een azerty toetsenbord, terwijl ik de MSI volgens mij enkel tegen een aanlokkelijke prijs kan krijgen met een qwerty toetsenbord. Geen onoverkomelijk probleem, maar wel lastig.
Hopelijk kan er iemand met wat ervaring met één van beide laptops mij helpen. De reden waarom ik ook op dit forum kom met deze vraag, is omdat ik eerder geneigd ben voor de in het geheel iets sterkere MSI te gaan, hdd ruimte maakt namelijk niet echt zoveel uit tegenwoordig met de weggooiprijzen van de externe HDD's... Maar misschien kan die qwerty wel eens wat lastiger zijn dan ik nu denk, en 100€ blijft nog altijd wel veel geld.
Nu is mijn oog ook gevallen op de Asus X61SF. Ongeveer dezelfde laptop, alleen een toch wel volgens mij mindere 3d kaart (NVIDIA GeForce GT220 vs ATI HD 4670, zo'n 1000 punten minder op 3d mark). Hij heeft geen 'overklok' knop die je processor een boost geeft, en speciale 'standjes' om batterij te sparen. Verder ontbreken nog kleine dingen zoals bluetooth en een iets betere webcam, en een WSXGA+ 1680x1050 scherm.
Hij kost echter wel een 100€ minder, en heeft voor mij nog een klein pluspuntje; het heeft een azerty toetsenbord, terwijl ik de MSI volgens mij enkel tegen een aanlokkelijke prijs kan krijgen met een qwerty toetsenbord. Geen onoverkomelijk probleem, maar wel lastig.
Hopelijk kan er iemand met wat ervaring met één van beide laptops mij helpen. De reden waarom ik ook op dit forum kom met deze vraag, is omdat ik eerder geneigd ben voor de in het geheel iets sterkere MSI te gaan, hdd ruimte maakt namelijk niet echt zoveel uit tegenwoordig met de weggooiprijzen van de externe HDD's... Maar misschien kan die qwerty wel eens wat lastiger zijn dan ik nu denk, en 100€ blijft nog altijd wel veel geld.
Geen reactie blijkbaar. Anyway, nog een vraagje. Op de foto's die op dit forum gepost zijn zie ik maar 2 USB poorten, terwijl ik op de meeste specificatielijsten 3 USB poorten zie staan. Zijn het er nu 2 of 3? 2 lijkt me nogal weinig...
Verwijderd
Het heeft inderdaad 2 zoals ik het zie. Ik zal kijken of ik nog wat dingen erover kan posten maar heb het druk de laatste tijd.
De 3e poort is een gecombineerde eSATA- / USB-poort. Oftewel, 2-in-1Dytoonn schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:09:
Geen reactie blijkbaar. Anyway, nog een vraagje. Op de foto's die op dit forum gepost zijn zie ik maar 2 USB poorten, terwijl ik op de meeste specificatielijsten 3 USB poorten zie staan. Zijn het er nu 2 of 3? 2 lijkt me nogal weinig...
Ja dat dacht ik ook altijd, maar als ik iets in die poort stop bij mijn GX620, dan wordt het USB apparaat niet van stroom voorzien, laat staan herkend door windows. Of moet je voor die poort ook nog iets bijzonders doen?
Verwijderd
Hmm raar,, ik Doe altijd mijn externe harde schijf in die poort en hij krijgt gewoon stroom..
Bedankt voor de info! 2 USB poorten zou echt wel weinig geweest zijn. Ik ben tot het besluit gekomen dat de MSI toch aantrekkelijker is dan de ASUS.
Nog 2 laatste vraagjes echter: eerst en vooral; hoe zit het met de batterij van de MSI gx623? Het is hiervoor al gevraagd door iemand maar er is nooit op geantwoord geweest. Op die duitse test leek het resultaat mij maar erg magertjes, maar misschien doen die speciale eco standen wonderen?
En het scherm kreeg ook een erg lage score bij die duitse test, terwijl me dat juist een erg groot pluspunt leek? Als ik een antwoord op deze 2 vraagjes heb kan ik eindelijk overgaan tot de aankoop van die laptop...
Nog 2 laatste vraagjes echter: eerst en vooral; hoe zit het met de batterij van de MSI gx623? Het is hiervoor al gevraagd door iemand maar er is nooit op geantwoord geweest. Op die duitse test leek het resultaat mij maar erg magertjes, maar misschien doen die speciale eco standen wonderen?
En het scherm kreeg ook een erg lage score bij die duitse test, terwijl me dat juist een erg groot pluspunt leek? Als ik een antwoord op deze 2 vraagjes heb kan ik eindelijk overgaan tot de aankoop van die laptop...
Accu kan ik eigenlijk nog niet heel veel over zeggen... Wat mij betreft is het altijd te kortDytoonn schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:04:
Bedankt voor de info! 2 USB poorten zou echt wel weinig geweest zijn. Ik ben tot het besluit gekomen dat de MSI toch aantrekkelijker is dan de ASUS.
Scherm... Tja, wat zal ik daar over zeggen. Ik vind het echt heerlijk! Ontzettend lekkere resolutie en kleuren oid zijn ook perfect. Ook met gamen is hij absoluut niet traag ofzo. Eigenlijk kan ik dus niet echt een minpunt verzinnen wat betreft het scherm... Maar veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet.
Zelf heb ik alleen wel nog een vraag... Hoe schakel ik het touchpad uit?? Ik vind hem namelijk echt schijt irritant. Eigenlijk wil ik gewoon dat zodra ik m'n externe muis aansluit, m'n touchpad uitgeschakeld word. Dit kon met mijn vorige Asus laptop wel, maar heb het hier nog niet gevonden. Met het tikken van dit bericht bijv, komt het nog wel is voor dat ik met m'n hand me touchpad aanraak en ik opeens heel ergens anders aan het typen ben. Met gamen bijvoorbeeld is het helemaal vervelendt!
FN + F3Criminelis schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:15:
[...]
Zelf heb ik alleen wel nog een vraag... Hoe schakel ik het touchpad uit??
Dat dingen soms toch zo eenvoudig kunnen zijn
Bedankt Criminelis!
Hoewel ik af en toe verhalen hoor van accu's die met gemak 5 uur meegaan, schat ik (hoop ik
) dat 2u-2.5u wel een gemiddelde is voor dit soort laptops. Overklok knop maakt die 'iets' zwakkere processor imho dan weer ideaal. (Zwak, in vgl met de videokaart dan, absoluut gezien valt ie héél goed mee vind ik). Meer waard voor je geld kan je volgens mij niet krijgen. Zal hem binnenkort bestellen en zal dan wat ervaringen hierop posten!
Hoewel ik af en toe verhalen hoor van accu's die met gemak 5 uur meegaan, schat ik (hoop ik
heeft iemand al geprobeerd een 1080p movie af te spelen op een extern scherm?
Ik vraag me af of de P7350 dat goed trekt
Ja, rechtsonder naar de system control manager tray-icon, RMB, user defined key en browse dan naar je exe.Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 17:55:
Weet iemand dan ook hoe je de P1 knop overnieuw in kan stellen?
Dat kan ook hardwarematig worden gecodeerd, je GPU handelt het werk dan afLee245 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:41:
heeft iemand al geprobeerd een 1080p movie af te spelen op een extern scherm?
Daarvoor dien je deze guide te volgen om het in te stellen.
ziet er ingewikkeld uit, maar bedanktDaMarcus schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:38:
[...]
Dat kan ook hardwarematig worden gecodeerd, je GPU handelt het werk dan af
Daarvoor dien je deze guide te volgen om het in te stellen.
Ik heb trouwens een mail gestuurd nara 4launch en die blijven zeggen dat de GX623-020NL toch echt met WXGA 1280x800 scherm wordt geleverd
Heel vaag, ik heb hem ook bij 4Launch besteld en ik heb een 1680x1050 scherm. Net als iedereen hier...Lee245 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:04:
[...]
Ik heb trouwens een mail gestuurd nara 4launch en die blijven zeggen dat de GX623-020NL toch echt met WXGA 1280x800 scherm wordt geleverd
Verwijderd
Damn,, soms zijn de oplossingen toch zo simpel!mdcobra schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:34:
[...]
Ja, rechtsonder naar de system control manager tray-icon, RMB, user defined key en browse dan naar je exe.

haha Thx!
Ik heb de mijne ook bij 4launch besteld en de mijne heeft ook een 1680x1050 scherm..Criminelis schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:49:
[...]
Heel vaag, ik heb hem ook bij 4Launch besteld en ik heb een 1680x1050 scherm. Net als iedereen hier...
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 17:58 ]
Laat me raden... Een 1680x1050 (WSXGA+) schermLee245 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 20:47:
Hij gaat het nu navragen bij de leverancier. Eens kijken wat er uit komt

Maarja, wel goed dat ze het in ieder geval na gaan vragen.
Ja inderdaad. Ik wil toch wel zekerheid hebben ook van hun kant.Criminelis schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:49:
[...]
Laat me raden... Een 1680x1050 (WSXGA+) schermEen antwoord wat leden hier zelf ook al hebben gekregen van MSI
Maarja, wel goed dat ze het in ieder geval na gaan vragen.
En het antwoord laat nog op zich wachten ...
Ik heb vandaag ook een MSi GX623 gekocht, zonder besturingssysteem. Ik had zo snel nog geen Vista liggen dus ik probeerde zojuist tijdelijk even Windows XP te installeren. Maar Windows setup stopt er steeds na een tijdje mee en geeft een foutmelding. Kan het zijn dat XP gewoon niet werkt op deze notebook..?
Ja, ben ook wel heel benieuwd waar je die gekocht hebt idd. En hoeveel geld het scheelde. Ik heb hem namelijk wél met licentie gekocht, alleen gebruik ik hem niet. Klote Vista hoef ik niet op m'n laptop. Draai nu lekker Windows 7, enige nadeel vind ik dat drivers nog niet helemaal optimaal te verkrijgen zijn.mar88vdv schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:50:
Ik heb vandaag ook een MSi GX623 gekocht, zonder besturingssysteem. Ik had zo snel nog geen Vista liggen dus ik probeerde zojuist tijdelijk even Windows XP te installeren. Maar Windows setup stopt er steeds na een tijdje mee en geeft een foutmelding. Kan het zijn dat XP gewoon niet werkt op deze notebook..?
Maar om even terug te komen op je vraag... Ik weet het eigenlijk niet? Lijkt me dat het gewoon moet werken, maarja, aan de andere kant is het maar goed ook dat het niet werkt. XP is toch pauper, je moet je schamen als je XP wil draaien op zo'n mooie laptop

Welke versie van XP? Best kans dat je moet starten met een SP2 of SP3 install omdat je sata controller niet wordt herkend (BSOD met PCI.SYS bij pre SP2 installs bijvoorbeeld.)mar88vdv schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:50:
Anders alle drivers op een andere machine downloaden, op USB stick zetten en die aan de XP install aanbieden op het moment dat je F6 kunt indrukken.
(buiten dat zal het officieel wel niet eens ondersteund worden)
[ Voor 16% gewijzigd door neliz op 24-09-2009 23:40 ]
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
Heb net mijn GX623 binnen gekregen en zie dat ze een sticker >OP< het scherm geplakt hebben? Is dit normaal? Kan ik dit er gewoon afhalen zonder het scherm te beschadigen?
edit:
Contact opgenomen met de helpdesk van MSI. Werd vriendelijk te woord gestaan. De sticker hoorde daar niet, maar mocht hem tijdens het telefoongesprek voorzichtig proberen te verwijderen. Dit is gelukkig allemaal goed gegaan.
edit:
Contact opgenomen met de helpdesk van MSI. Werd vriendelijk te woord gestaan. De sticker hoorde daar niet, maar mocht hem tijdens het telefoongesprek voorzichtig proberen te verwijderen. Dit is gelukkig allemaal goed gegaan.
[ Voor 40% gewijzigd door Black_Adder op 25-09-2009 12:36 ]
Ik heb in de BIOS de AHCI mode uitgezet. Dan draaid hij dus op IDE, is mijn vertel, en dat werkt! Ben XP nu aan het installeren.
Ja die sticker op het scherm had ik ook, die kan je er zonder problemen afhalen, zit geen plaklaagje op. Is volgens mij zo'n statisch ding.
Ja die sticker op het scherm had ik ook, die kan je er zonder problemen afhalen, zit geen plaklaagje op. Is volgens mij zo'n statisch ding.
Dat bedoelen we. andere optie was je XP install CD slipstreamen met SP3.mar88vdv schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 12:13:
Ik heb in de BIOS de AHCI mode uitgezet. Dan draaid hij dus op IDE, is mijn vertel, en dat werkt! Ben XP nu aan het installeren.
Ik zie dat je Windows 7 draait op je GX623. Bij mij duurt het booten van Windows 7 echt ontiechelijk lang. Zo'n 5 tot 10 minuten. Heb al gezocht op het web, maar kan niet echt een oplossing vinden. Heeft iemand anders hier ook last van?Criminelis schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:35:
[...]
Ja, ben ook wel heel benieuwd waar je die gekocht hebt idd. En hoeveel geld het scheelde. Ik heb hem namelijk wél met licentie gekocht, alleen gebruik ik hem niet. Klote Vista hoef ik niet op m'n laptop. Draai nu lekker Windows 7, enige nadeel vind ik dat drivers nog niet helemaal optimaal te verkrijgen zijn.
Maar om even terug te komen op je vraag... Ik weet het eigenlijk niet? Lijkt me dat het gewoon moet werken, maarja, aan de andere kant is het maar goed ook dat het niet werkt. XP is toch pauper, je moet je schamen als je XP wil draaien op zo'n mooie laptopGewoon lekker Windows 7 op knallen!
Een reinstall met een 'gewone' Vista-DVD, dus niet de meegeleverde
Nope, wat staat er in Event Viewer?Black_Adder schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 18:21:
Ik zie dat je Windows 7 draait op je GX623. Bij mij duurt het booten van Windows 7 echt ontiechelijk lang. Zo'n 5 tot 10 minuten. Heb al gezocht op het web, maar kan niet echt een oplossing vinden. Heeft iemand anders hier ook last van?
Tevens, bij het opstarten, kies F8 en de optie "Enable Boot Logging" ga naar %systemroot%\nbtlog.txt en kijk wat daar in staat.
In de Event viewer vind ik niks terug. Enable Boot Logging ga ik nu proberen.neliz schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 23:42:
[...]
Nope, wat staat er in Event Viewer?
Tevens, bij het opstarten, kies F8 en de optie "Enable Boot Logging" ga naar %systemroot%\nbtlog.txt en kijk wat daar in staat.
Verwijderd
Ik heb net een Benchmark gedaan van Street Fighter IV op mijn GX623.
1680x1050 8X AA, 29,54 frames per seconde.. Prima score leek mij...
1680x1050 8X AA, 29,54 frames per seconde.. Prima score leek mij...
Verwijderd
Hier 2 benchmarks van 3dmark06.
Zonder turbo http://i35.tinypic.com/142vk36.jpg
Met turbo http://i33.tinypic.com/fo3bm8.jpg
Zonder turbo http://i35.tinypic.com/142vk36.jpg
Met turbo http://i33.tinypic.com/fo3bm8.jpg
Is dat niet eerder een lage score of zie ik iets over het hoofd? Op andere fora zie ik van véél oudere of goedkopere laptops veel betere scores?!
Verwijderd
Gebruilken ze daar ook 3dMark06 ?Dytoonn schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:58:
Is dat niet eerder een lage score of zie ik iets over het hoofd? Op andere fora zie ik van véél oudere of goedkopere laptops veel betere scores?!
Dan nog...Ik zit met mijn GX623 tegen de 7000 3dmarks aan (6850 om precies te zijn) aan, @ default settings met 3dmark06.
Verschil zou zo groot niet mogen zijn, toch?
Verschil zou zo groot niet mogen zijn, toch?
Verwijderd
Ik gebruik de standaard driver die erbij geleverd is, gebruiken jullie dan aangepaste drivers oid?
Verwijderd
Ik heb ff snel opgezocht.
ATI HD4670
3dmark06
min: 6704, avg: 7106, max: 7620 Points
3dmark05
min: 11778, avg: 12614, max: 13449 Points
ATI HD4670
3dmark06
min: 6704, avg: 7106, max: 7620 Points
3dmark05
min: 11778, avg: 12614, max: 13449 Points
Wat denkt iemand van de MSI GT740 en de GT640 met de mobile Core i7 CPU's. Is het de moeite waard om hierop te wachten. Zou de accuduur wel aangenaam zijn? Ik denk dat die minder zal zijn, maar de VGA kaart die erin zit is wel heel zuinig. De Geforce GTS250m is wel sneller dan de ATI HD4670.
[ Voor 15% gewijzigd door Dothan op 29-09-2009 22:21 ]
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Vraagje: ik heb de laptop sinds vandaag. Alles ziet er ongeveer in orde uit, toetsenbord is zelfs in orde hoewel ik hier wat schrik voor had. Batterij valt nog te bezien, ik verwacht er echter wel geen mirakels van.
Hetgene dat me wel tegenviel waren de speakers: Bij zowat alles van schelle geluidjes; dus heldere muziek, pop up,... is er zo'n getril. Getril dat je normaal krijgt als de boxen te luid staan, maar ze staan slechts op drie kwart. zelfs op het allerluidste zou het fatsoenlijk moeten werken vind ik... Precies alsof er af en toe bij luidere stukken een miniscuul plaatje aan het meetrillen is. Hierboven is dat probleem nog is voorgekomen las ik. Zijn de speakers gewoon erg zwak? Of is het een productiefout.
Verder begint de cd/dvd drive ook verschrikkelijk te trillen als hij in hogere toeren gaat. Heel graag jullie ervaring hierover dat ik weet of het de moeite is om hem terug te doen. Referentie: hier: [Ervaringen] MSI GX Laptop Series - Deel 1 , ook vooral bij 2:30...
Hetgene dat me wel tegenviel waren de speakers: Bij zowat alles van schelle geluidjes; dus heldere muziek, pop up,... is er zo'n getril. Getril dat je normaal krijgt als de boxen te luid staan, maar ze staan slechts op drie kwart. zelfs op het allerluidste zou het fatsoenlijk moeten werken vind ik... Precies alsof er af en toe bij luidere stukken een miniscuul plaatje aan het meetrillen is. Hierboven is dat probleem nog is voorgekomen las ik. Zijn de speakers gewoon erg zwak? Of is het een productiefout.
Verder begint de cd/dvd drive ook verschrikkelijk te trillen als hij in hogere toeren gaat. Heel graag jullie ervaring hierover dat ik weet of het de moeite is om hem terug te doen. Referentie: hier: [Ervaringen] MSI GX Laptop Series - Deel 1 , ook vooral bij 2:30...
Nou laptopboxjes zijn eigenlijk altijd niet fatsoenlijk. Ik luister er eigenlijk nooit muziek vanaf, altijd via koptelefoon/boxen.
Maar ik heb wel een vraag .Want het verbaasd me dat mijn fan constant draait. Zelfs nu de cpu maar 29 graden is hoor je hem nog steeds. Kortom hoe krijg ik dat ding stil? Ik ga namelijk komende tijd in een bieb mijn scriptie afschrijven en wil niet echt de hele tijd dat gezoem hebben. Dat stoort.
Maar ik heb wel een vraag .Want het verbaasd me dat mijn fan constant draait. Zelfs nu de cpu maar 29 graden is hoor je hem nog steeds. Kortom hoe krijg ik dat ding stil? Ik ga namelijk komende tijd in een bieb mijn scriptie afschrijven en wil niet echt de hele tijd dat gezoem hebben. Dat stoort.
Is er al iemand die de harde schijf heeft vervangen bij een GX623? Levert het veel prestatiewinst op?
Ja, ik heb mijn standaard schijfje vervangen voor een 320Gb WD Scorpio Black. Merk wel dat alles wat sneller aanvoelt, en m'n prestatie index is wat omhoog gegaan. Echt heel erg heb ik het niet kunnen testen, ik heb mijn standaard schijf nauwelijks gebruikt eigenlijk...Lee245 schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:43:
Is er al iemand die de harde schijf heeft vervangen bij een GX623? Levert het veel prestatiewinst op?
Ik had eerst de Seagate Momentus 7200.4 gekocht, maar toen bleek uit een review van Techreport.com (DaMarcus wees me op deze review (bedankt hiervoor!)) dat de Scorpio Black een stuk sneller was. Direct me Seagate maar teruggebracht en de Scorpio Black besteld
Nee

Ik zal hier miss even ook wat ervaringen plaatsen, vermits ik heel dankbaar ben voor de ervaringen die mij gegeven zijn. Het scherm is inderdaad echt wel uitzonderlijk mooi. Enorm scherp. Het blinkt echter wel, en vermits de brightness niet al te helder is, betwijfel ik of het buitenshuis wel een duidelijk beeld geeft.
De batterij is ook niet om over naar huis te schrijven, na intensief gebruik (youtube, internetten, muziek,...), maar wel op 'turbo battery' mode, dus de meest zuinige, gaf hij al na 1u en 40 minuten de '25%' waarschuwing. Misschien wordt dit na een paar keer opladen nog beter? Verder weet ik niet echt de prestaties van andere laptops in deze prijsklasse, dus of dit echt erbarmelijk is of eerder matig kan ik dus niet zeggen. Gamen doet hij geweldig goed, kan bij zo goed als al men spellen die ik nu heb alles op het hoogste zetten zonder problemen. Alles draait trouwens vlot, zoals het zou moeten. (De glitchs van Vista niet meegerekend. Hiervoor had ik Windows 7, en wat een verschil in snelheid.) Ook is er veel rommel op voorgeinstalleerd. De indeling van de harde schijven is ook raar. De partitie waar je OS opstaat, is maar 40gb en dus direct zo goed als vol. Maar bon, dat verander ik nog wel als ik windows 7 krijg ;-)
De boxen zijn ook niet geweldig, goed genoeg voor 'casual' gebruik, maar echt niets meer.
De turbo toets doet zijn werk goed, net zoals de verschillende eco standen (zonder die turbo battery stand houdt je batterij het nog geen uur uit volgens mij.) De verschillende touch icoontjes zijn ook heel leuk om te gebruiken en mooi afgewerkt. Heel de laptop voelt trouwens zeer degelijk aan. Met kleine 'touches' zoals de magneetjes die je scherm doen dichtklappen...
Voor de rest is ie zeker stil genoeg, enkel hoorbaar tijdens de typpauzes. De koeling doet zijn werk ook naar behoren, bijna nergens warmte ontwikkeling. Het toetsenbord vraagt wel wat gewenning maar typt al bij al toch nog zeer aangenaam. En de qwerty is nog wat wennen voor mij
(Maar zoals je kan zien aan dit bericht valt het al bij al nog wel mee.) De touchpad is dan wel weer beter dan ik gewoon ben.
Dus al bij al: Betere specificaties (Vooral geweldig scherm en videokaart, met turbodrive functie ook vrij geweldige processor) zal je voor deze prijs niet vinden. Enkel vrees ik een beetje dat ze vervolgens misschien een beetje gespaard hebben op dingen zoals de batterij en boxen. Maar kijk: deze dingen zijn vervangbaar (sluit boxen aan op je laptop, of koop je een 9 cel batterij als je echt een lange duur nodig hebt.) Dus op zich is dit geen ramp>
De batterij is ook niet om over naar huis te schrijven, na intensief gebruik (youtube, internetten, muziek,...), maar wel op 'turbo battery' mode, dus de meest zuinige, gaf hij al na 1u en 40 minuten de '25%' waarschuwing. Misschien wordt dit na een paar keer opladen nog beter? Verder weet ik niet echt de prestaties van andere laptops in deze prijsklasse, dus of dit echt erbarmelijk is of eerder matig kan ik dus niet zeggen. Gamen doet hij geweldig goed, kan bij zo goed als al men spellen die ik nu heb alles op het hoogste zetten zonder problemen. Alles draait trouwens vlot, zoals het zou moeten. (De glitchs van Vista niet meegerekend. Hiervoor had ik Windows 7, en wat een verschil in snelheid.) Ook is er veel rommel op voorgeinstalleerd. De indeling van de harde schijven is ook raar. De partitie waar je OS opstaat, is maar 40gb en dus direct zo goed als vol. Maar bon, dat verander ik nog wel als ik windows 7 krijg ;-)
De boxen zijn ook niet geweldig, goed genoeg voor 'casual' gebruik, maar echt niets meer.
De turbo toets doet zijn werk goed, net zoals de verschillende eco standen (zonder die turbo battery stand houdt je batterij het nog geen uur uit volgens mij.) De verschillende touch icoontjes zijn ook heel leuk om te gebruiken en mooi afgewerkt. Heel de laptop voelt trouwens zeer degelijk aan. Met kleine 'touches' zoals de magneetjes die je scherm doen dichtklappen...
Voor de rest is ie zeker stil genoeg, enkel hoorbaar tijdens de typpauzes. De koeling doet zijn werk ook naar behoren, bijna nergens warmte ontwikkeling. Het toetsenbord vraagt wel wat gewenning maar typt al bij al toch nog zeer aangenaam. En de qwerty is nog wat wennen voor mij
Dus al bij al: Betere specificaties (Vooral geweldig scherm en videokaart, met turbodrive functie ook vrij geweldige processor) zal je voor deze prijs niet vinden. Enkel vrees ik een beetje dat ze vervolgens misschien een beetje gespaard hebben op dingen zoals de batterij en boxen. Maar kijk: deze dingen zijn vervangbaar (sluit boxen aan op je laptop, of koop je een 9 cel batterij als je echt een lange duur nodig hebt.) Dus op zich is dit geen ramp>
Ohja, er is precies ook geen 'power charge'? Maw het oplaaden duurt vrij lang. De meeste laptops kunnen op 1 uur tot 80% opladen, deze doet hier precies met moeite 45% op 1 uur? Ook wel weer spijtig...
Meer kan ik volgens mij echt niet meer zeggen over deze laptop ;-)
Dat is mij ook opgevallen ja! Opladen van de accu duurt inderdaad erg lang.Dytoonn schreef op woensdag 30 september 2009 @ 21:20:
Ohja, er is precies ook geen 'power charge'? Maw het oplaaden duurt vrij lang. De meeste laptops kunnen op 1 uur tot 80% opladen, deze doet hier precies met moeite 45% op 1 uur? Ook wel weer spijtig...
Toetsenbord vond ik overigens aan het begin ook erg wennen. Doordat die numpad erop zit, is de positie van je handen gewoon anders dan dan anders. Ook tikte ik nog wel eens verkeerd, vooral bij het typen van het ? kreeg ik vaak / (shift kwam niet helemaal door). Erg hinderlijk aan het begin, maar gelukkig merk ik dat het met de dag beter gaat.
[update]
Ook heb ik eigenlijk nog een vraag. In mijn apparaatbeheer staan nog een aantal dingen als unknow devices. Heeft iemand enig idee welke devices dat zijn? Alles werkt verder wel gewoon. BT, webcam, wifi, etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Criminelis op 01-10-2009 12:19 ]
Werken de turbo en eco knoppen ook in combinatie met Windows 7 64bit?
Ik ben met mijn zoektoch ooit begonnen hier bij de nieuwe serie Gaming notebooks van MSI.
Echter bood het mij niet alles wat ik zocht.
Toen kwam Asus met de G51/G60VX serie en was ik zo goed als verkocht echter hadden deze schermen slechts een resolutie tot 1368x768 px.
Een aantal keer heb ik vervolgens het internet afgezocht en vrijwel iedere nationale en internatiobale notebook aanbieder gehad welke BTO/Custom notebooks kon leveren om te kijken of hier tussen zat wat ik zocht.
Nu dacht ik vandaag (2 maanden later) maar weer eens een keertje te zoeken voor de grap, en jawel hoor! De notebook die perfect voldeed aan al mijn eisen had ik gevonden.
(Geen MSI, maar aangezien ik al erg lang naar een gaming notebook zocht met alle volgende features post ik het toch maar even hier...)
De Sager NP8690.
http://www.sagernotebook.com/product_customed.php?pid=216215
Kort samengevat voor mij de belangrijkte features:
- Tussen de 15" en 16"
- Toetsenbord met numeriek gedeelte
- Core i7 processor
- Schermresolutie van 1600x900 (of 1920x1080!)
- nVidia GTX 280M (GTX 260M kan geloof ik ook)
Hij is nog niet direct leverbaar en nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een Nederlandse leverancier.
Weet iemand hier misschien of er een Nederlandse leverancier is voor deze notebook?
Echter bood het mij niet alles wat ik zocht.
Toen kwam Asus met de G51/G60VX serie en was ik zo goed als verkocht echter hadden deze schermen slechts een resolutie tot 1368x768 px.
Een aantal keer heb ik vervolgens het internet afgezocht en vrijwel iedere nationale en internatiobale notebook aanbieder gehad welke BTO/Custom notebooks kon leveren om te kijken of hier tussen zat wat ik zocht.
Nu dacht ik vandaag (2 maanden later) maar weer eens een keertje te zoeken voor de grap, en jawel hoor! De notebook die perfect voldeed aan al mijn eisen had ik gevonden.
(Geen MSI, maar aangezien ik al erg lang naar een gaming notebook zocht met alle volgende features post ik het toch maar even hier...)
De Sager NP8690.
http://www.sagernotebook.com/product_customed.php?pid=216215
Kort samengevat voor mij de belangrijkte features:
- Tussen de 15" en 16"
- Toetsenbord met numeriek gedeelte
- Core i7 processor
- Schermresolutie van 1600x900 (of 1920x1080!)
- nVidia GTX 280M (GTX 260M kan geloof ik ook)
Hij is nog niet direct leverbaar en nu ben ik eigenlijk nog op zoek naar een Nederlandse leverancier.
Weet iemand hier misschien of er een Nederlandse leverancier is voor deze notebook?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
pricewatch: MSI GX623-020NL
pricewatch: MSI GT627-293NL
Welke zou ik nemen? 4650 is toch een vrij snel videokaart? alleen prijs verschil is best groot
pricewatch: MSI GT627-293NL
Welke zou ik nemen? 4650 is toch een vrij snel videokaart? alleen prijs verschil is best groot
Wat zijn je gebruiksdoeleinden en waar houd t je budget op? Zo vind ik de GT627 een leuke notebook maar biedt de GX623 veel bang for bucks.
Kortom, meer info wat betreft je gebruiksdoeleinden en budget, dan kunnen we je een beter advies geven
Kortom, meer info wat betreft je gebruiksdoeleinden en budget, dan kunnen we je een beter advies geven
Als je niet DE fervente overenthousiaste gamer bent, volstaat de gx623 zeker. Hij speelt alle spellen van het moment zonder problemen (bv crysis zonder problemen op die hoge 1680x1050 resolutie; alles op high) en zal nog wel even meekunnen. De processor is misschien qua hardware nog het 'minst', maar die 'turbo' button maakt dan volgens mij veel goed. Daar ben ik toch even van geschrokken; de P7350 @ 2.0ghz is niet geweldig: maar @ 2.31ghz is het weer een ander verhaal... Prijs kwaliteit is de gx623 wel beter denk ik, maar als je toch geld genoeg hebt... Of koop dan ineens die Sager. Is volgens mij toch wel een klasse hoger dan MSI (maar dus minder vriendelijk voor de portefeuille) :-)
Heb mijn GX623-020NL vanm opgehaald bij Komplett.
Eerste indruk is goed, vooral een mooi uiterlijk, alleen het toetsenbord is even wennen.
Binnenkort maar eens wat benchmarks draaien
Edit: ik kan de temps van mijn GPU niet uitlezen met HWmonitor, iemand een programma waarmee het wel kan?
Ik was ook nog op zoek naar goede drivers voor mijn 4670..
Eerste indruk is goed, vooral een mooi uiterlijk, alleen het toetsenbord is even wennen.
Binnenkort maar eens wat benchmarks draaien
Edit: ik kan de temps van mijn GPU niet uitlezen met HWmonitor, iemand een programma waarmee het wel kan?
Ik was ook nog op zoek naar goede drivers voor mijn 4670..
[ Voor 31% gewijzigd door Lee245 op 02-10-2009 21:58 ]
Voor een vriend bedoeld ik heb zelf net een nieuwe gekochtDaMarcus schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:02:
Wat zijn je gebruiksdoeleinden en waar houd t je budget op? Zo vind ik de GT627 een leuke notebook maar biedt de GX623 veel bang for bucks.
Verwijderd
Ik heb GTA4 nog niet getest, maar hij draaid GRID en Street Fighter IV vloeiend op 1680x1050 alles op high..Amdwarrior schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 23:49:
[...]
Voor een vriend bedoeld ik heb zelf net een nieuwe gekochtMaar Gta4 is dat een beetje speelbaar ?En hoe zit het met de bouw kwaliteit van MSI ?
ook COD4 en 5 draaid hij lekker met hoge settings.
Niet slecht voor die 800 euro's al zeg ik het zelf!
Verder vind ik het een degelijke laptop,, hij ziet er goed uit ( stukken beter dan de rooie versies )
En bedankt, ik heb de rooie versie !
Heb hem nu alweer enige tijd en blijft gewoon een superlaptop. Voor mij nooit meer een laptop met een lagere resolutie. Gebruik hem dagelijks voor werk en prive, en voldoet heel erg goed. Niet alleen om mee te gamen, maar programma's als Dreamweaver en Photoshop zijn heerlijk met deze resolutie.
Op de zaak hangt er een externe monitor aan, thuis lekker op de bank en gewoon op dezelfde hoge resolutie verder werken.
Heb hem nu alweer enige tijd en blijft gewoon een superlaptop. Voor mij nooit meer een laptop met een lagere resolutie. Gebruik hem dagelijks voor werk en prive, en voldoet heel erg goed. Niet alleen om mee te gamen, maar programma's als Dreamweaver en Photoshop zijn heerlijk met deze resolutie.
Op de zaak hangt er een externe monitor aan, thuis lekker op de bank en gewoon op dezelfde hoge resolutie verder werken.
Pay peanuts get monkeys !
Ik ga de vraag nog maar een keer stellen:
Op dit moment geeft rmclock aan dat mijn cpu 26 graden is (ja het is fris hier zo vroeg), maar de fan draait nog steeds. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de fan stop met draaien bij dit soort temperaturen?
Op dit moment geeft rmclock aan dat mijn cpu 26 graden is (ja het is fris hier zo vroeg), maar de fan draait nog steeds. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de fan stop met draaien bij dit soort temperaturen?
Misschien dat je speedfan of rivatuner kan gebruiken, als het mobo dat ondersteund.
Met welk programma kan ik mijn GPU temps uitlezen? En weet iemand goede GPU drivers?
Met welk programma kan ik mijn GPU temps uitlezen? En weet iemand goede GPU drivers?
GTA VI draait hier perfect, alles op hoogste settings. Ale tis te zeggen, sommige settings krijg ik niet hoger gezet dan 'very high' terwijl er ook nog een 'highest' optie is... Maar het ziet er echt geweldig uit kan ik je wel zeggen ;-)
Is er niemand die dit kan bevestigen? Ik heb nu weekend en heb net Windows 7 (64bit) van MSDN AA getrokken. Maar ik wil niet Windows 7 installeren en erachter komen dat het voor niets is geweest.Brian schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:13:
Werken de turbo en eco knoppen ook in combinatie met Windows 7 64bit?
@Criminelis, en dat is 64 bits?
[ Voor 4% gewijzigd door Brian op 03-10-2009 15:23 ]
Ja, werkt! Ik draai Windows 7 Ultimate en toen ik de MSI driver geinstalleerd had werkte de Eco en Turbo knop gewoon (precies hetzeflde als in Vista)Brian schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:39:
[...]
Is er niemand die dit kan bevestigen? Ik heb nu weekend en heb net Windows 7 (64bit) van MSDN AA getrokken. Maar ik wil niet Windows 7 installeren en erachter komen dat het voor niets is geweest.
Zie hier t 'bewijs'

Is Rivatuner niet speciaal gemaakt voor videokaarten? Ik kwam alleen maar video opties tegen. En ook een monitor met temp van de GPU.Lee245 schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 08:44:
Misschien dat je speedfan of rivatuner kan gebruiken, als het mobo dat ondersteund.
Daarnaast herkent Speedfan het moederbord niet.
Iemand anders nog tips? Vind het namelijk nogal onzin dit.
Hmm nog iets raar ontdekt: Hoewel de laptop over het algemeen vrij stil is, is er constant een heel stil, hoog piepend geluid te horen. Het klinkt een beetje als het geluid van een etikettenprinter in de winkel. Eigenlijk is het amper hoorbaar als je er niet op let, maar als het heel stil is en je bent iets saai aan het doen (bv. studeren) Is het eigenlijk best wel lastig en irriterend. Ach ja; er is niets aan te doen zeker? De ene laptop heeft het, de andere niet...? Ik veronderstel dat anderen hier dit 'probleem' niet hebben, en het is zo miniem dat het eigenlijk amper een probleem genoemd kan worden. Maar tis wel lastig seg :-)
Misschien is dat de harde schijf?
De batterijduur is vrij netjes, tussen de 2 en 2,5 uur met wifi aan en een beetje surfen en officegebruik.
De batterijduur is vrij netjes, tussen de 2 en 2,5 uur met wifi aan en een beetje surfen en officegebruik.
Dat is CPU-whining. Dit is een bekend probleem bij Core 2 Duo's. Zover ik weet wordt dit veroorzaakt doordat de CPU van energietoestand wisselt.
Wat je zou kunnen doen is bijv. een programma op de achtergrond te laten draaien wat weinig van de CPU vraagt, hierdoor ben je van je CPU-whining af.
Wat je zou kunnen doen is bijv. een programma op de achtergrond te laten draaien wat weinig van de CPU vraagt, hierdoor ben je van je CPU-whining af.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Dytoonn op 02-11-2009 15:46 ]
even snel vraagje,
Ik zie veel verschillende afbeeldingen bij de GX623, maar heeft deze nou juist wel of juist niet de rode accenten?
zag hier wel foto's voorbij komen zonder de rode accenten maar kan iemand dat bevestigen dat het alleen zonder die rode accenten is?
Ik zie veel verschillende afbeeldingen bij de GX623, maar heeft deze nou juist wel of juist niet de rode accenten?
zag hier wel foto's voorbij komen zonder de rode accenten maar kan iemand dat bevestigen dat het alleen zonder die rode accenten is?
dat was het dan weer voor deze post
Er zijn 2 verschillende versies: Die met rode accenten (zie foto's internet), en die met grijze accenten (Zie foto's enkele pagina's terug.) Persoonlijk vind ik die met de grijze accenten mooier, terwijl de rode accenten echt zijn om het 'game gehalte' van de laptop te versterken.
ok, weet je toevallig welke de met grijze accenten zijn?
vind die rode echt afschuwelijk en sta op het punt om er 1 te bestellen maar hoop niet de verkeerde te krijgen.
vind die rode echt afschuwelijk en sta op het punt om er 1 te bestellen maar hoop niet de verkeerde te krijgen.
dat was het dan weer voor deze post
Geen flauw idee. De laptop heet GX623-020NL, meer variaties zijn er niet in de naam te vinden voor een eventuele kleur aan te duiden. Kzou zeggen, bel naar die winkel en vraag het, anders wordt het gokken. Die van bij 4launch zijn de grijze ;-) en ze waren ook het goedkoopst (hoewel ik zie dat ze de prijs met 40 euro verhoogd hebben?)
Ohja; dat cpu whinen, er staan op het internet allerlei guides om je cpu te onderklokken of C4 uit te schakelen enz. Maar het makkelijkste is inderdaad gewoon muziek afspelen. Kheb nu een mediaplayer in de sidebar staan die muziek afspeelt, wel gedempt. Kan voor de rest dus doen wat ik wil (ook Windows media player)
Maar geen enige mogelijkheid dat dit onder de garantie valt?
Ohja; dat cpu whinen, er staan op het internet allerlei guides om je cpu te onderklokken of C4 uit te schakelen enz. Maar het makkelijkste is inderdaad gewoon muziek afspelen. Kheb nu een mediaplayer in de sidebar staan die muziek afspeelt, wel gedempt. Kan voor de rest dus doen wat ik wil (ook Windows media player)
Maar geen enige mogelijkheid dat dit onder de garantie valt?
Beste mensen,
of MSI is gek of ik ben gek. Ik heb mijn laptop nu twee keer teruggestuurd, en ik heb hem twee keer teruggekregen met dezelfde fout. De rechterspeaker blijft hoorbare distortie geven als ik muziek speel.
Zou een van jullie http://www.youtube.com/watch?v=u0IktBVxUTQ kunnen afspelen en dan met name tussen 1m30-3m kunnen luisteren op een gx623-020 NL (of andere klassieke muziek, ik merk het bijvoorbeeld ook bij 'maid with the flaxen hair' wat een standaard liedje is in WMP win 7).
Een ander voorbeeld is hier http://www.youtube.com/watch?v=BWAhVbayGv4 vanaf ongeveer 1m 40, zeer merkbaar rond 1m59s) om maar bij Hans zimmer te blijven.
Ik sta op het punt een boze email te versturen maar wil toch zeker weten dat het niet aan mij ligt. Ik heb al drivers veranderd al lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat het software probleem is. Toch heeft MSI volgens het reparatie formulier de speakers veranderd dus waar het aan ligt...
of MSI is gek of ik ben gek. Ik heb mijn laptop nu twee keer teruggestuurd, en ik heb hem twee keer teruggekregen met dezelfde fout. De rechterspeaker blijft hoorbare distortie geven als ik muziek speel.
Zou een van jullie http://www.youtube.com/watch?v=u0IktBVxUTQ kunnen afspelen en dan met name tussen 1m30-3m kunnen luisteren op een gx623-020 NL (of andere klassieke muziek, ik merk het bijvoorbeeld ook bij 'maid with the flaxen hair' wat een standaard liedje is in WMP win 7).
Een ander voorbeeld is hier http://www.youtube.com/watch?v=BWAhVbayGv4 vanaf ongeveer 1m 40, zeer merkbaar rond 1m59s) om maar bij Hans zimmer te blijven.
Ik sta op het punt een boze email te versturen maar wil toch zeker weten dat het niet aan mij ligt. Ik heb al drivers veranderd al lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat het software probleem is. Toch heeft MSI volgens het reparatie formulier de speakers veranderd dus waar het aan ligt...
Ik heb dat ook hoor, dat ´gekraak` op dat tijdstip. Niet echt gekraak, eerder precies wat oversturing omdat de boxen het niet aankunnen. Ofwel hebben wij beiden een defect model, ofwel logen diegenen die hierboven zeiden dat ze er geen last van hadden ;-) De speakers zijn sowieso niet geweldig, maar nu ook weer niet catastrofaal slecht. Maar het zou dus perfect kunnen dat het gewoon aan het model ligt.
Heb trouwens m'n laptop teruggestuurd naar 4launch onder het 'Death on arrival' beleid wegens CPU whining. Hopelijk krijg ik een nieuw vervangend toestel, zonder gepiep... (Nog iemand hier met gepiep?)
Heb trouwens m'n laptop teruggestuurd naar 4launch onder het 'Death on arrival' beleid wegens CPU whining. Hopelijk krijg ik een nieuw vervangend toestel, zonder gepiep... (Nog iemand hier met gepiep?)
Verwijderd
Ik heb inderdaat ook wat oversturing.. Niet zo zeer gekraak.. maar je merkt idd dat hij echt overstuurd.. maarja ik gebruik die speakertjes toch bijna nooit dus ik vind het niet echt een groot probleem.
De speakerverhalen zijn niet echt reclame voor de laptop lol.
Wat overdreven veel stickers trouwens....zou ook even serieus met de remover aan de gang gaan.
Wat overdreven veel stickers trouwens....zou ook even serieus met de remover aan de gang gaan.
Wat boeien die speakers nu? Oke, ze zijn niet top maar genoeg voor 'wat' muziek te luisteren. Boxen zijn wel aan te raden maar dat is voor bijna alle laptops zo.
Verder zijn vooral z'n videokaart, en z'n processor (die overklokt echt lekker loopt) én het geweldige scherm met hoge resolutie troeven die je volgens mij samen nergens anders vindt in deze prijsklasse. Batterijduur is in eco stand zelfs nog min of meer aanvaardbaar, wat ook niet altijd evident is voor laptops van deze soort (en klasse). ('gaming' series dus)
Verder zijn vooral z'n videokaart, en z'n processor (die overklokt echt lekker loopt) én het geweldige scherm met hoge resolutie troeven die je volgens mij samen nergens anders vindt in deze prijsklasse. Batterijduur is in eco stand zelfs nog min of meer aanvaardbaar, wat ook niet altijd evident is voor laptops van deze soort (en klasse). ('gaming' series dus)
Verwijderd
Ja idd, Als je alle min punten tegen over de pluspunten zet.. nja wat maken die speakers dan nog uit? zoals ik al zei, ik sluit ze als ik thuis ben gewoon aan op me boxen en elders heb ik toch gewoon me oordopjes in. je krijgt gewoon een super laptop voor die 800 euro.Dytoonn schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:02:
Wat boeien die speakers nu? Oke, ze zijn niet top maar genoeg voor 'wat' muziek te luisteren. Boxen zijn wel aan te raden maar dat is voor bijna alle laptops zo.
En nja dan bezuinigen ze maar op die speakers, ik zit er verder ook niet echt mee..
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een GX623 en ik moet zeggen dat hij er echt heel goed uitziet.
Ik was in eerste instantie wel een beetje bang voor het toetsenbord, aangezien er een nummeriek deel aan
toe is gevoegd. Maar ik moet bekennen, dat ik daar tot nu toe weinig tot geen hinder van ondervind.
Ik vind hem er heel degelijk en pro uitzien voor een game laptop
Ben er zeker erg blij mee.
Het enige waar ik een beetje mee zit is m'n touchpad, ik kan niet scrollen met dit ding. Weet iemand
hoe dit komt? Ik heb nog nooit eerder een pc gehad met Vista (en dat voor een ICT'er
), m'n vorige laptop
had XP en ik heb nooit het nut er van in gezien om over te stappen naar Vista.
Mijn vriendin heeft sinds kort ook een laptop met Vista en ook zij heeft moeite met het scrollen. De ene keer
wil het wel en de andere keer niet. Ik kan zo 1,2,3 ook geen instellingen vinden die me zouden kunnen helpen.
Ik was in eerste instantie wel een beetje bang voor het toetsenbord, aangezien er een nummeriek deel aan
toe is gevoegd. Maar ik moet bekennen, dat ik daar tot nu toe weinig tot geen hinder van ondervind.
Ik vind hem er heel degelijk en pro uitzien voor een game laptop
Het enige waar ik een beetje mee zit is m'n touchpad, ik kan niet scrollen met dit ding. Weet iemand
hoe dit komt? Ik heb nog nooit eerder een pc gehad met Vista (en dat voor een ICT'er
Mijn vriendin heeft sinds kort ook een laptop met Vista en ook zij heeft moeite met het scrollen. De ene keer
wil het wel en de andere keer niet. Ik kan zo 1,2,3 ook geen instellingen vinden die me zouden kunnen helpen.
Scrollprobleem is op te lossen door even de Synaptic drivers te installeren. Heb het in me vorige installatie ook even geprobeerd en toen werkte het (was met Vista). Je touchpad werkt dan ook stuk beter. Heb de drivers nu niet geinstalleerd (Windows 7 Ultimate) aangezien ik toch altijd een muis gebruik, weet dus niet zeker of ze ook op W7 werken (denk t wel).Galactus schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:38:
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een GX623 en ik moet zeggen dat hij er echt heel goed uitziet.
Ik vind hem er heel degelijk en pro uitzien voor een game laptopBen er zeker erg blij mee.
hoe dit komt? Ik heb nog nooit eerder een pc gehad met Vista (en dat voor een ICT'er), m'n vorige laptop
Synaptics drivers
Bedankt, maar het heeft niet geholpen. Heb je zelf ook een GX623-020? Want ik twijfel namelijk of het wel
een Synaptics touchpad is. Wanneer ik de "drukgrafiek" wil zien, krijg ik de volgende melding "Sorry.. Dit programma vereist een Synaptics TouchPad met het Synaptics TouchPad stuurprogramma."
Ik wacht wel tot ik win7 binnen heb via de upgrade actie van hun. Tot die tijd moet ik het maar doen met een externe muis.
een Synaptics touchpad is. Wanneer ik de "drukgrafiek" wil zien, krijg ik de volgende melding "Sorry.. Dit programma vereist een Synaptics TouchPad met het Synaptics TouchPad stuurprogramma."
Ik wacht wel tot ik win7 binnen heb via de upgrade actie van hun. Tot die tijd moet ik het maar doen met een externe muis.
Verwijderd
Probeer anders sentelic drivers voor het scrollen. Erg late reply I know.
Vergeet ook niet dat het venster/sectie geselecteerd moet zijn (bv in het vak/venster drukken) wil je kunnen scrollen.
Vergeet ook niet dat het venster/sectie geselecteerd moet zijn (bv in het vak/venster drukken) wil je kunnen scrollen.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 13:30 ]
Super! Nu werkt hij gewoon. Heb helaas niet de allernieuwste driver kunnen vinden, maar hier ben ik al
blij mee. Vaag dat de drivers hiervan zo schaars zijn. Op de website van sentelic zelf moet je eerst een login
account zien te bemachtigen voordat je überhaupt op zoek kunt naar een driver.
Maar goed, ik ben happy.
blij mee. Vaag dat de drivers hiervan zo schaars zijn. Op de website van sentelic zelf moet je eerst een login
account zien te bemachtigen voordat je überhaupt op zoek kunt naar een driver.
Maar goed, ik ben happy.
goedenavond allemaal.
me huidige laptop is kapot gegaan (gpu bekende 8400 GS probleem).
nu heb ik me georienteerd op de MSI GT628 versie met P8700.
maar omdat windows 7 nu uit is
ben ik eigenlijk benieuwd hoe de laptop zich gedraagt onder Windows 7,
en dan het liefst de 64 bit versie.
kan iemand die vraag beantwoorden.
verder nog gewoon voor de weet en leuk welke score's
krijgen de onderdelen mee onder windows 7
kan verder misschien iemand mij vertellen hoe het zit met de koelpasta die op de CPU en GPU zit.
De pasta is die te vergelijken met MX-2 of is die slechter so ja.
mag je de laptop open halen op die te vervangen??
heb al meerder laptops gehad met kuren door slechte pasta
me huidige laptop is kapot gegaan (gpu bekende 8400 GS probleem).
nu heb ik me georienteerd op de MSI GT628 versie met P8700.
maar omdat windows 7 nu uit is
en dan het liefst de 64 bit versie.
kan iemand die vraag beantwoorden.
verder nog gewoon voor de weet en leuk welke score's
kan verder misschien iemand mij vertellen hoe het zit met de koelpasta die op de CPU en GPU zit.
De pasta is die te vergelijken met MX-2 of is die slechter so ja.
mag je de laptop open halen op die te vervangen??
heb al meerder laptops gehad met kuren door slechte pasta

Zou iemand hier die ook in het bezit is van een GX623-020NL kunnen bevestigen of hun touchpad
werkt met de drivers van Synaptics?
Bij mij is dit namelijk niet het geval en werkt het alleen met de drivers van Sentelic. Echter heb ik
van MSI zelf vernomen dat er wel degelijk een Synaptics touchpad in zit en zij denken dat ik een
defect touchpad heb.
Bij mij is dit namelijk niet het geval en werkt het alleen met de drivers van Sentelic. Echter heb ik
van MSI zelf vernomen dat er wel degelijk een Synaptics touchpad in zit en zij denken dat ik een
defect touchpad heb.
Galactus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:50:
Zou iemand hier die ook in het bezit is van een GX623-020NL kunnen bevestigen of hun touchpad
defect touchpad heb.
Bij mij werkte het gewoon, de Synaptic drivers...Criminelis schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:59:
[...]
Scrollprobleem is op te lossen door even de Synaptic drivers te installeren. Heb het in me vorige installatie ook even geprobeerd en toen werkte het (was met Vista). Je touchpad werkt dan ook stuk beter. Heb de drivers nu niet geinstalleerd (Windows 7 Ultimate) aangezien ik toch altijd een muis gebruik, weet dus niet zeker of ze ook op W7 werken (denk t wel).
Synaptics drivers
[ Voor 27% gewijzigd door Criminelis op 23-10-2009 19:37 ]
Ik begrijp er niets van, ik ben niet de enige met het probleem heb ik op verschillende fora vernomen. Maar
toch zijn er ook genoeg die wel een Synaptics touchpad blijken te hebben.
Misschien dat ze dan verschillende touchpads gebruikt hebben. Vind het wel jammer dat ik het
nu zonder Synaptics moet doen.
Helaas laat MSI zelf ook niets meer van zich horen, dus ik zal er maar mee moeten leven.
toch zijn er ook genoeg die wel een Synaptics touchpad blijken te hebben.
Misschien dat ze dan verschillende touchpads gebruikt hebben. Vind het wel jammer dat ik het
nu zonder Synaptics moet doen.
Helaas laat MSI zelf ook niets meer van zich horen, dus ik zal er maar mee moeten leven.
Een aantal weken geleden had ik hier een nieuwe GX620 laptop (precies dezelfde, maar dan met een Geforce 9600GT). Ook ik kon de Synaptics drivers niet aan de praat krijgen, waardoor je extra functies als scrollen niet kon gebruiken. Na veel drivers te hebben geprobeerd, kwam ik volgens mij ook uit bij die van Sentelic en die werkten prima. Ik denk dat het dus heel goed mogelijk is dat MSI touchpads in haar laptops stopt welke op dat moment het goedkoopste zijn.Galactus schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:50:
defect touchpad heb.
Verwijderd
Hmm, ik heb een gx623, hier heb ik windows 7 op geinstalleerd. Ik meen dat ik alle drivers heb gehad maar de eco, turbo en p1 werken niet? Welke driver heb ik hiervoor nodig. webcam etc werken wel.
Nou 'hij' is onderweg mijn kant op.
Ben benieuwd of ik Win7 er al op krijg.... daarnaast ben ik als de dood dat ik de rode versie krijg....winkel kon hier helaas geen uitsluitsel in geven.
Hebben jullie 'm ook verzekerd? Ik heb doordat ik thuiswonend ben geen inboedelverz wat meestal wel vereist is voor een kostbaarheden/laptop verzekering bij de meeste maatschappijen. Daar wordt het al een stuk lastiger door
Ben benieuwd of ik Win7 er al op krijg.... daarnaast ben ik als de dood dat ik de rode versie krijg....winkel kon hier helaas geen uitsluitsel in geven.
Hebben jullie 'm ook verzekerd? Ik heb doordat ik thuiswonend ben geen inboedelverz wat meestal wel vereist is voor een kostbaarheden/laptop verzekering bij de meeste maatschappijen. Daar wordt het al een stuk lastiger door

Verwijderd
Het is me gelukt, het lag niet aan de drivers maar aan een andere programma wat ik niet had geinstalleerd. De scm: http://eu.msi.com/index.p...incat_no=135&prod_no=1702Lee245 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 13:16:
Kijk even op de MSI site. Daar staan volgens mij ook al W7 drivers op
Hier dus: CLICK
Windows 7 Upgrade is binnen 
Helaas geen tijd om hem te installeren,
misschien dit weekend maar eens proberen
Helaas geen tijd om hem te installeren,
misschien dit weekend maar eens proberen
Laptop is binnen, vind 'm in het echt mooier dan op de foto's 
DVD-speler maakt wel veel herrie moet ik zeggen. Als ik de laptop dan optil niet meer.....beetje zonde
Eigenlijk geen zin om 'm voor zoiets terug te sturen.
DVD-speler maakt wel veel herrie moet ik zeggen. Als ik de laptop dan optil niet meer.....beetje zonde

Eigenlijk geen zin om 'm voor zoiets terug te sturen.