Ik krijg geen fans te zien in speedfan ? laat staan dat ik ze zou kunnen aanpassen ?
GT729 wordt niet meer geleverd ivm leveringsproblemen van MSI. Het schijnt dat MSI niet aan het benodigde carbon kan komen.
Dat wordt een nieuwe laptop uitkiezen
Als iemand goede suggesties heeft, budget is MAX € 1400.
Dat wordt een nieuwe laptop uitkiezen
Ehm is dat ding ooit geleverd dan?Bejit schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:27:
GT729 wordt niet meer geleverd ivm leveringsproblemen van MSI. Het schijnt dat MSI niet aan het benodigde carbon kan komen.
Dat wordt een nieuwe laptop uitkiezenAls iemand goede suggesties heeft, budget is MAX € 1400.
Je zou de gt725 uit de UK kunnen halen als die daar nog leverbaar is.
[ Voor 8% gewijzigd door mdcobra op 31-07-2009 00:02 ]
Hey there,
Ben al een tijdje aan het zoeken naar een laptop voor mijn volgende opleiding (International Game Architecture and Design @ NHTV Breda) en mijn oog is gevallen op de GX623-009.
Het enigste probleem is dat ik bang ben dat de processor te langzaam zal blijken (dacht zelf aan 2.2/2.4Ghz, C2D 8400 and up, if I'm not mistaken). Ik ben vervolgens wat verder gaan kijken en de GX623-8647VHP lijkt me ronduit perfect, alleen kan ik deze nergens vinden in Nederland behalve hier waar hij wat aan de dure kant is. Heeft iemand een idee over een release window in Nederland?
Ben al een tijdje aan het zoeken naar een laptop voor mijn volgende opleiding (International Game Architecture and Design @ NHTV Breda) en mijn oog is gevallen op de GX623-009.
Het enigste probleem is dat ik bang ben dat de processor te langzaam zal blijken (dacht zelf aan 2.2/2.4Ghz, C2D 8400 and up, if I'm not mistaken). Ik ben vervolgens wat verder gaan kijken en de GX623-8647VHP lijkt me ronduit perfect, alleen kan ik deze nergens vinden in Nederland behalve hier waar hij wat aan de dure kant is. Heeft iemand een idee over een release window in Nederland?
Doe Praemel!
Afaik me heb laten informeren is de vraag groter dan het aanbod en zal het met de GX623 nog even duren voordat deze beschikbaar is.
Voor hetzelfde geld had ik een Sony Vaio VGN-FW41E/H gekocht. Het verschil tussen een T6400 en P8400 ga je nauwelijk merken. Vanmddag werkte ik op een notebook met P9600, nu een met T7700. Het prestatieverschil tussen de CPU's is voor mij in ieder geval niet merkbaar.
Nu zijn de T7700 en P9600 redelijk snelle CPU's en ligt dat met de T6400 en P8400 anders maar met beide CPU's heb ik langere tijd gewerkt en het prestatieverschil in reallife was nihil al hangt dat natuurlijk ook af van de rest van de configuratie.
Voor hetzelfde geld had ik een Sony Vaio VGN-FW41E/H gekocht. Het verschil tussen een T6400 en P8400 ga je nauwelijk merken. Vanmddag werkte ik op een notebook met P9600, nu een met T7700. Het prestatieverschil tussen de CPU's is voor mij in ieder geval niet merkbaar.
Nu zijn de T7700 en P9600 redelijk snelle CPU's en ligt dat met de T6400 en P8400 anders maar met beide CPU's heb ik langere tijd gewerkt en het prestatieverschil in reallife was nihil al hangt dat natuurlijk ook af van de rest van de configuratie.
Alleen de allereerste preorders worden uitgeleverd en daarvan zijn ook een aantal geannuleerd.(Waaronder de mijnemdcobra schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 00:02:
[...]
Ehm is dat ding ooit geleverd dan?
Je zou de gt725 uit de UK kunnen halen als die daar nog leverbaar is.
Heb nu een laptopje besteld bij MySN.de, zo'n 200 euro goedkoper dan Xxodd, zelfde barebones(Clevo's), meer te customizen.(QWERTY toetsenbord is € 45 extra)
Is er iemand met dit model laptop:
?
Ik vraag me af of dat rood er in het echt niet heel goedkoop uitziet, of ziet het er gewoon uit zoals het (wsl) de bedoeling is?
BVD

Ik vraag me af of dat rood er in het echt niet heel goedkoop uitziet, of ziet het er gewoon uit zoals het (wsl) de bedoeling is?
BVD
Zoals het de bedoeling is. Het lijkt het er schufterig goedkoop uit te zien maar als je het ziet vindt je het er chique uitzien
Dus het is gewoon vet? 
Dat maakt het toch weer wat aantrekkelijker ^^. Jammer dat ik em zelf niet in een winkel heb gespot.
Dat maakt het toch weer wat aantrekkelijker ^^. Jammer dat ik em zelf niet in een winkel heb gespot.
Heb de GX620 in het echt gezien(Opgehaald voor een maat van me) en het rode maakt het redelijk chique. Alleen zit boven het toetsenbord(Waar ook aan/uit knop zit) een lelijk plastic front voor de turbo knoppen etc. :x3rik493 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 19:17:
Dus het is gewoon vet?
Ik heb ook de GX620, maar van mij had dat rood niet gehoeven. Ooit in een review een GX620 gezien met grijs ipv rood, veel mooier. Smaken verschillen.
Maar wel nog steeds een hele prettige laptop. Heb hem gekocht vanwege de hoge resolutie van het scherm, dat is gewoon een genot als je veel met Photoshop/ Dreamweaver werkt.
Overigens nog gewoon te koop bij Computerland. Staat nu zelfs in de foler van Computerland.
Maar wel nog steeds een hele prettige laptop. Heb hem gekocht vanwege de hoge resolutie van het scherm, dat is gewoon een genot als je veel met Photoshop/ Dreamweaver werkt.
Overigens nog gewoon te koop bij Computerland. Staat nu zelfs in de foler van Computerland.
Pay peanuts get monkeys !
Verwijderd
Zit hier iemand nog steeds op z'n MSI GX623 te wachten? Heb hem nu dik 4 weken geleden besteld en nog steeds niet binnen.
Iemand enig idee wanneer die geleverd kan worden?
Iemand enig idee wanneer die geleverd kan worden?

Verwijderd
In duitsland ins het mogelijk een MSI GX620 en GT725 in de kleur grijs in plaats van rood te krijgen. Alleen ben ik de site even kwijtDutch_guy schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:34:
Ik heb ook de GX620, maar van mij had dat rood niet gehoeven. Ooit in een review een GX620 gezien met grijs ipv rood, veel mooier. Smaken verschillen.
grappig, ik ga dezelfde doen en heb de gx620...Preimel schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:33:
Hey there,
wat ik zo meekrijg van iedereen is als je artist word (word ik iig) dat je dan zat heb aan zelfs een laptop van 500 euro.. dus zelfs de 620 moet al sterk genoeg zijn, en met de overclock knop loopt hij op 2.8 he
Kun je niet beter wachten totdat er een laptop uitkomt met een NVIDIA GeForce GTS 250M. Deze heeft maar een TDP van 28 watt, omdat deze op 40nm geproduceerd wordt.
Je zou ook nog kunnen kijken naar de NVIDIA GeForce GTS 260M. Deze produceert maar 10 watt meer dus 38 watt, omdat deze hoger geklokt is. Deze kan ook in een 15,4 inch laptop dus dat zal wel wat beloven. Heeft iemand toevallig al een notebook met een van deze GPU's erin gezien op internet? Hopelijk dat MSI deze gaat gebruiken en of die TDP echt klopt, want dit is wel veel performance per watt.
Je zou ook nog kunnen kijken naar de NVIDIA GeForce GTS 260M. Deze produceert maar 10 watt meer dus 38 watt, omdat deze hoger geklokt is. Deze kan ook in een 15,4 inch laptop dus dat zal wel wat beloven. Heeft iemand toevallig al een notebook met een van deze GPU's erin gezien op internet? Hopelijk dat MSI deze gaat gebruiken en of die TDP echt klopt, want dit is wel veel performance per watt.
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
Beide GPU's zijn al wel gelanceerd maar het gaat zeker tot eind september duren voordat de eerste notebooks op de markt komen met deze GPU's. Genoemde GPU's zullen worden voorzien van een MXM 3.0 Type B-aansluiting, deze aansluiting is nog enkel in de Clevo D900F terug te vinden.
Enkel als het de GDDR5-versie betreft is het het wachten waard al zal winst ten opzichte van de Mobility Radeon HD4670 GDDR3 niet revolutionair zijn.
Enkel als het de GDDR5-versie betreft is het het wachten waard al zal winst ten opzichte van de Mobility Radeon HD4670 GDDR3 niet revolutionair zijn.
Zijn er hier mensen die een MSI GX623 laptop hebben? Ik zit namelijk sterk te twijfelen om er eentje te kopen. Hij schijnt nog redelijk slecht te leveren is.. Is de winst op de GX620 ook groot genoeg om net die paar tientjes te betalen?
Ik kan nergens echt reviews van die laptop vinden..
Er schijnen ook nog verschillende versies tezijn met de CPU etc.. De CPU die hier te koop is, is een P7350..
Is die beetje redelijk?
Ik kan nergens echt reviews van die laptop vinden..
Er schijnen ook nog verschillende versies tezijn met de CPU etc.. De CPU die hier te koop is, is een P7350..
Is die beetje redelijk?
[ Voor 19% gewijzigd door Kuhr89 op 23-08-2009 15:02 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
@rasp103 & Superkuhrtje
In tegenstelling tot de GX623-009NL, is de GX623-020NL sinds kort wel leverbaar. Mijn broertje heeft m sinds een paar dagen binnen en in tegenstelling tot de specs in de pricewatch heeft ie nog een 1680x1050 scherm ook!
http://tweakers.net/price...623-020nl.html#tab:prices
In tegenstelling tot de GX623-009NL, is de GX623-020NL sinds kort wel leverbaar. Mijn broertje heeft m sinds een paar dagen binnen en in tegenstelling tot de specs in de pricewatch heeft ie nog een 1680x1050 scherm ook!
[ Voor 14% gewijzigd door LVVK op 23-08-2009 15:15 ]
LVVK: Is dat dan ook een WXGA+ scherm in plaats van het gewone WXGA @ 1280x800 scherm?
Nee 1680x1050 is WSXGA+.kellhus schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:26:
LVVK: Is dat dan ook een WXGA+ scherm in plaats van het gewone WXGA @ 1280x800 scherm?
Bedankt. Dan is het, ondanks het matige uiterlijk, toch wel een interessante laptop voor dat geld. Heeft hij geen probleem m.b.t. hitte? En is het mogelijk om wat meer bevindingen te plaatsen?
Ik beschik niet over een fatsoenlijke digitale camera dus foto's zitten er niet in, maar ik zal vanavond of morgen eens kijken wat ik kan doen op textueel gebied.kellhus schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:36:
Bedankt. Dan is het, ondanks het matige uiterlijk, toch wel een interessante laptop voor dat geld. Heeft hij geen probleem m.b.t. hitte? En is het mogelijk om wat meer bevindingen te plaatsen?
Zoals de laptop staat afgebeeld in de pricewatch krijg je m trouwens niet, hij heeft namelijk grijze/zilvere accenten en geen rode. Wat hitte betreft lijkt het me zo in een oog opslag mee te vallen, maar daar zal ik later wat beter naar kijken.
Dat meen je niet. Dus *en* een beter scherm *en* geen gekke rode randen? Bij welke shop heeft hij hem gekocht?
Deze komt bij 4Launch weg.kellhus schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:52:
Dat meen je niet. Dus *en* een beter scherm *en* geen gekke rode randen? Bij welke shop heeft hij hem gekocht?
EDIT: brakke foto's toegevoegd, incl brakke zooi @ pic1
kaas
[ Voor 61% gewijzigd door LVVK op 16-09-2009 13:20 ]
Ha, dat scheelt aanzienlijk, zonder die rode randen. Bedankt voor de foto's. Die 'overclock' balk is nog steeds een doorn in het oog, maar ik zit er nu toch echt aan te denken om deze laptop aan te schaffen. De GT240/50 modellen die eind september in nieuwe laptops zouden moeten zitten presteren niet beter dan de 4670 en nog veel langer wachten heb ik ook geen zin in.
Voor zo'n 800 euro heb ik bijna alles wat ik wil, op een echt krachtige processor na. En daar kan ik, voor dat geld, best mee leven. Nu nog even wachten totdat Dell mijn geld teruggestort heeft
Voor zo'n 800 euro heb ik bijna alles wat ik wil, op een echt krachtige processor na. En daar kan ik, voor dat geld, best mee leven. Nu nog even wachten totdat Dell mijn geld teruggestort heeft
Verwijderd
@LVVK: zit er toevallig onaangekondigd (zoals bij de resolutie) ook niet een betere CPU in dan de P7350?
Helaas dat is wel gewoon een P7350.Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 19:02:
@LVVK: zit er toevallig onaangekondigd (zoals bij de resolutie) ook niet een betere CPU in dan de P7350?
Zou ook wat zijn, zit er voor 800 euro ook nog een P8600 in
Zit daar zoveel verschil in qua kracht dan?
Die P7350 kun je vast nog wel wat overclocken misschien. Het scheelt 0.4ghz tussen die 2..
Dit zul je denk ik qua gamen echt nog niet zo merken...
Die P7350 kun je vast nog wel wat overclocken misschien. Het scheelt 0.4ghz tussen die 2..
Dit zul je denk ik qua gamen echt nog niet zo merken...
Maakt dat qua gaming performance veel uit dan? Heb namelijk niet zown verstand van laptops. Meer in Desktops... ik zag het namelijk staan dat ze allemaal hetzelfde hebben qua cache etc...
Nou, 2GHz is behoorlijk weinig. Je kan ze gewoon met desktopprocessors vergelijken wat dat betreft. GTA IV heeft er eigenlijk al te weinig aan, die eist eigenlijk 2,4GHz. Imho, de fabrikanten zijn vreemd bezig, ze besparen op de CPU terwijl die nu juist dik achter loopt. Fyi, 2 jaar geleden waren alle gamenotebooks al met een 2GHz Core 2 Duo uitgerust
. 2,4GHz is iig de snelheid die ik persoonlijk als minimale snelheid voor fit soort notebooks aanhoud.....
Virtualisatie heb je overigens niet nodig, dat is voor virtuele machines, maar als je dat niet gebruikt mis je het ook niet.

Virtualisatie heb je overigens niet nodig, dat is voor virtuele machines, maar als je dat niet gebruikt mis je het ook niet.
Mijn GX620 heeft een P8400 @ 2.2 Ghz. Qua gamen niets te klagen, al moet ik zeggen dat ik geen hardcore gamer ben en de laptop alleen kocht voor de hoge resolutie.
[ Voor 63% gewijzigd door Dutch_guy op 24-08-2009 11:09 ]
Zou het dan mogelijk zijn om in die MSI GX623 de CPU te vervangen voor een sneller exemplaar. In de pricewatch kun je snellere vinden die los te koop zijn. De vraag is alleen kun je er makkelijk bij zonder het hele notebook uit elkaar te halen en vervalt de garantie niet als je het zelf doet.
4launch verkoopt die CPU's ook. Is het mogelijk om het door hunzelf te laten doen? En vragen hun er extra geld voor.
Jammer dat BTO hier geen laptop van heeft, dan kun je hem aanpassen naar je eigen wensen. Misschien komt die nog. Dat zou helemaal mooi zijn.
4launch verkoopt die CPU's ook. Is het mogelijk om het door hunzelf te laten doen? En vragen hun er extra geld voor.
Jammer dat BTO hier geen laptop van heeft, dan kun je hem aanpassen naar je eigen wensen. Misschien komt die nog. Dat zou helemaal mooi zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Dothan op 25-08-2009 16:07 ]
Is mogelijk, er zit wel een garantiezegel over een van de schroeven van de cover die je los moet halen. Wanneer deze is verbroken, vervalt je garantie.Dothan schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:06:
Zou het dan mogelijk zijn om in die MSI GX623 de CPU te vervangen voor een sneller exemplaar. In de pricewatch kun je snellere vinden die los te koop zijn. De vraag is alleen kun je er makkelijk bij zonder het hele notebook uit elkaar te halen en vervalt de garantie niet als je het zelf doet.
Durf ik dan weer niet te zeggen, maar uit ervaring kan ik vertellen dat het vervangen niet moeilijk is.4launch verkoopt die CPU's ook. Is het mogelijk om het door hunzelf te laten doen? En vragen hun er extra geld voor.
Ik zit er zelf aan te denken om een MSI GX720-238 aan te schaffen. Zijn hier toevallig mensen aanwezig die ervaring mee hebben, of bijv met het 022 (oudere) type?
En de M9600 GT, is dat een redelijke VGA waarmee ik bijv redelijk nieuwe games kan spelen, lees H.A.W.X., Call Of Duty serie, en die lekker 1080p films afspeelt? Dat zijn namelijk mijn main doelen om met een lappy te doen..
En de M9600 GT, is dat een redelijke VGA waarmee ik bijv redelijk nieuwe games kan spelen, lees H.A.W.X., Call Of Duty serie, en die lekker 1080p films afspeelt? Dat zijn namelijk mijn main doelen om met een lappy te doen..
Kan je dan toch niet beter voor de MSI GX623 gaan? Mindere proc, maar 1080p moet ism de ATI 4670 wel gaan werken. En die gpu is stukken beter om mee te gamen dan de (verouderde) 9600.
Een tijd terug wilde ik mijn hd vervangen door een sneller exemplaar en heb vanwege die zegel MSI gemaild. Het was geen probleem om zelf de hd te vervangen en de zegel te verbreken. Het enige wat er gezegd was dat ik de oude hd terug moest plaatsen wilde ik garantie claimen.DaMarcus schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 16:09:
[...]
Is mogelijk, er zit wel een garantiezegel over een van de schroeven van de cover die je los moet halen. Wanneer deze is verbroken, vervalt je garantie.
[...]
Durf ik dan weer niet te zeggen, maar uit ervaring kan ik vertellen dat het vervangen niet moeilijk is.
Dus ik zou zeggen mail MSI en vraag hoe het zit. Heb je tenminste fatsoenlijke bevestiging.
Ik heb zojuist toch maar een MSI GX623 in bestelling geplaatst. Er werd toch aangegeven dat het een 1280x800 scherm betreft, al hoop ik dat ze er naast zitten..
Zit nu te twijfelen of ik er los een P8700 bij zal kopen om de P7350 mee te vervangen....Kost toch ook weer 170 euro en of ik het echt ga merken?
Zit nu te twijfelen of ik er los een P8700 bij zal kopen om de P7350 mee te vervangen....Kost toch ook weer 170 euro en of ik het echt ga merken?
Das niet leuk, heb niet op de GX623 gewacht omdat er toch geen WSXGA+ scherm in zou zitten, heb nu de GX620 gekocht, met een 9600M GT. En die was nog duurder ookLVVK schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 15:14:
@rasp103 & Superkuhrtje
Klopt ook wel, maar 15,4" t.o.v. een 17". Ik heb liever een 17"-er, ben ik specifiek naar aan t zoekenkellhus schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:09:
Kan je dan toch niet beter voor de MSI GX623 gaan? Mindere proc, maar 1080p moet ism de ATI 4670 wel gaan werken. En die gpu is stukken beter om mee te gamen dan de (verouderde) 9600.
Hoelang had jij je laptop voordat je de hdd ging vervangen?Jelte schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 09:27:
[...]
Een tijd terug wilde ik mijn hd vervangen door een sneller exemplaar en heb vanwege die zegel MSI gemaild. Het was geen probleem om zelf de hd te vervangen en de zegel te verbreken. Het enige wat er gezegd was dat ik de oude hd terug moest plaatsen wilde ik garantie claimen.
Dus ik zou zeggen mail MSI en vraag hoe het zit. Heb je tenminste fatsoenlijke bevestiging.
Echter is nadeel dat MXM-I, II, III en HE zullen gaan uitfaseren en we zullen overstappen op MXM Type A en Type B . Deze zijn niet compatible met je notebook, tevens heeft de GX720 een MXM-II slot. Daar past als snelste GPU een Radeon Mobility HD3850 in. Sneller zal vast kunnen maar dan kom je vendor lock tegemoet. De GPU dient ook nog eens een MSI-BIOS te zien.Zero2Fear schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:15:
[...]
Klopt ook wel, maar 15,4" t.o.v. een 17". Ik heb liever een 17"-er, ben ik specifiek naar aan t zoekenEn een CPU/GPU kun je later alsnog wel vervangen (staat ook in de planning, van P8700 naar C2X X9100).
Niet om je af te schrikken maar dan weet je wat je kan verwachten
Ik heb net ook een GX623 gekocht, maar per e-mail gaf men aan dat er toch een WXGA scherm in zou zitten (1280x800). Wat nu de waarheid is moet ik even afwachten...Ik laat wel even weten of er nu wel of geen WSXGA+ scherm in zit.3rik493 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:11:
[...]
Das niet leuk, heb niet op de GX623 gewacht omdat er toch geen WSXGA+ scherm in zou zitten, heb nu de GX620 gekocht, met een 9600M GT. En die was nog duurder ook
L.S.
Kunt u mij vertellen welke resolutie het scherm heeft van de GX623-020NL. Winkels duiden deze aan als 1280x800 maar een gebruiker stelde dat deze 1680x1050 is.
LVVK in "[Ervaringen] MSI GX Laptop Series - Deel 1"
Geachte Klant,
Volgens onze informatie is het 1680x1050.
Dat kunt u zelf na kijken want het scherm bevat de WSXGA+.
Wikipedia: WSXGA+
Met vriendelijke groet / Kind regards
MSI notebook support team
MSI Computer Europe B.V.
Science Park Eindhoven 5706
5692 ER SON The Netherlands.
Tel. + 31 (0) 40 2676677
Kunt u mij vertellen welke resolutie het scherm heeft van de GX623-020NL. Winkels duiden deze aan als 1280x800 maar een gebruiker stelde dat deze 1680x1050 is.
Geachte Klant,
Volgens onze informatie is het 1680x1050.
Dat kunt u zelf na kijken want het scherm bevat de WSXGA+.
Wikipedia: WSXGA+
Met vriendelijke groet / Kind regards
MSI notebook support team
MSI Computer Europe B.V.
Science Park Eindhoven 5706
5692 ER SON The Netherlands.
Tel. + 31 (0) 40 2676677
Goed om te horen. Dan blijf ik het toch een goede deal vinden, aangezien het scherm normaliter het eerste is waar bedrijven op bezuinigen.
Ik heb overigens niet de P8700 erbij gekocht, aangezien ik even wil aankijken hoe de P7350 zich houdt tijdens het spelen van games. Als het tegenvalt dan koop ik alsnog een P8700 via Ebay (stuk goedkoper dan hier in NL).
Ik heb overigens niet de P8700 erbij gekocht, aangezien ik even wil aankijken hoe de P7350 zich houdt tijdens het spelen van games. Als het tegenvalt dan koop ik alsnog een P8700 via Ebay (stuk goedkoper dan hier in NL).
Aangezien ik mijn pc altijd elk jaar upgrade/nieuwe kocht wilde ik elke keer het snelste/beste. Mijn vorige systeem van 3 jr terug heb ik nu nog steeds, C2DE6600/8800GT/2GB DDR2. Daarom zal ik niet zo snel zeggen dat ik alles wil gaan upgraden, maar mijn tegenslag ligt nu meer bij de CPU. Die is makkelijker te vervangen door een extreem goede (C2X X9100).DaMarcus schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:36:
[...]
Echter is nadeel dat MXM-I, II, III en HE zullen gaan uitfaseren en we zullen overstappen op MXM Type A en Type B . Deze zijn niet compatible met je notebook, tevens heeft de GX720 een MXM-II slot. Daar past als snelste GPU een Radeon Mobility HD3850 in. Sneller zal vast kunnen maar dan kom je vendor lock tegemoet. De GPU dient ook nog eens een MSI-BIOS te zien.
Niet om je af te schrikken maar dan weet je wat je kan verwachten
GPU zal ik wss laten zoals hij is, als hij aan zoveel eisen moet voldoen.
Maand of 3 schat ik.Zero2Fear schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:15:
[...]
Hoelang had jij je laptop voordat je de hdd ging vervangen?
Weet er iemand welke WiFi chipset er precies in die MSI GX623 zit? Hopelijk wel 1 met 3 antennes.
Verwijderd
Ik ben al 2 weken in het bezit van een MSI GX623-020NL. En ik ben zeer tevreden over deze laptop Hij draaid COD4 en 5 lekker vloeiend op vrij hoge settings.
Overigens heeft hij een 15,4" WSXGA+ (Glare Type) 1680x1050 scherm .
En ik weet niet of het helpt maar hij heeft een WiFi Link 5100 AGN. Meer kon ik er niet over vinden miss dat iemand anders het wel kan?
Overigens heb ik zelf een vraag.
In een inleiding van deze laptop staat het volgende.
Geheugen (optioneel)
Technologie DDR2 800MHz
DDR3 1066MHz
Geheugen DDR2/3 SO-DIMM X 2 sleuven
1024/ 2048 MB DDR2 SDRAM
1024/ 2048/ 4096 MB DDR3 SDRAM
Maximum 4GB (2048MB DDR2 SO-DIMM x 2)
Wil dit zeggen dat ik er ook DDR3 geheugen in kan stoppen?
Overigens heeft hij een 15,4" WSXGA+ (Glare Type) 1680x1050 scherm .
En ik weet niet of het helpt maar hij heeft een WiFi Link 5100 AGN. Meer kon ik er niet over vinden miss dat iemand anders het wel kan?
Overigens heb ik zelf een vraag.
In een inleiding van deze laptop staat het volgende.
Geheugen (optioneel)
Technologie DDR2 800MHz
DDR3 1066MHz
Geheugen DDR2/3 SO-DIMM X 2 sleuven
1024/ 2048 MB DDR2 SDRAM
1024/ 2048/ 4096 MB DDR3 SDRAM
Maximum 4GB (2048MB DDR2 SO-DIMM x 2)
Wil dit zeggen dat ik er ook DDR3 geheugen in kan stoppen?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 00:51 ]
Verwijderd
@Emmory
Weet u/jij welke accesoires er bij de GX623-020NL geleverd worden? Dingen zoals een muisje, sleeve, etc
Alvast dank
Weet u/jij welke accesoires er bij de GX623-020NL geleverd worden? Dingen zoals een muisje, sleeve, etc
Alvast dank
Emmory: ja dat kan.
Vraagje aan jou: kan je wat plaatjes posten van je GX623? Ik heb het NL model nog amper gezien, op 2 niet heel duidelijke foto's in deze thread. Ben benieuwd, zeker aangezien ik nog aan het wachten ben op mijn exemplaar
Vraagje aan jou: kan je wat plaatjes posten van je GX623? Ik heb het NL model nog amper gezien, op 2 niet heel duidelijke foto's in deze thread. Ben benieuwd, zeker aangezien ik nog aan het wachten ben op mijn exemplaar
Verwijderd
Er zit eigenlijk alleen maar 1 spel bij namelijk: Tombraider Underworld. Er zit dus geen muis of laptop tas bij die je vaak wel krijgt bij de duurdere modellen. Je krijgt wel 2 lege dvd's om je back up op te zetten. en 2 cd's met drivers.Verwijderd schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:27:
@Emmory
Alvast dank
Je krijgt ook een flyer met daarin de stappen om gratis een upgrade aan te vragen naar windows 7. maar volgens mij mis ik een upgrade code.. hier ben ik dus nog niet uit.
Ik had mijn laptop overigens besteld bij 4launch. Ik weet niet of dat een verschil maakt qua accesoires?
Hier wat foto's..

Hopelijk kunnen jullie er iets mee
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2009 01:25 . Reden: Moest Foto's nog ff toevoegen en anders had ik een dubbele post ]
Inderdaad. Dat gaat me vanavond al een uurtje kosten om alleen die stikkers + lijm te verwijderen 
Bedankt voor de foto's verder. Ik blijf die 'overclock' strip echt lelijk vinden, maar ik kan er nog wel mee leven. Die enorme ventilation holes maken me blij, ondanks dat het visueel wat minder is. Ik las ook in meerdere reviews dat de laptop relatief cool blijft.
Bedankt voor de foto's verder. Ik blijf die 'overclock' strip echt lelijk vinden, maar ik kan er nog wel mee leven. Die enorme ventilation holes maken me blij, ondanks dat het visueel wat minder is. Ik las ook in meerdere reviews dat de laptop relatief cool blijft.
Oh, ik ben jaloers zeg. Ik heb zo een rood mormel. Wel een hele fijne laptop, maar ik had hem liever in het grijs gehad.
Die van mij is binnen hoor ik net! Vanavond even tweaken en de stikkers verwijderen dus.
Emmory: staat er standaard veel bloatware op? Ik vind het jammer dat ze standaard voor een 32-bit OS kiezen...Maar een nieuwe install (met 64-bit) voer ik pas uit als ik zeker weet dat er voor alle functionaliteiten (vooral die overclock strip) drivers online staan bij MSI (heb geen eerdere ervaringen met MSI).
Emmory: staat er standaard veel bloatware op? Ik vind het jammer dat ze standaard voor een 32-bit OS kiezen...Maar een nieuwe install (met 64-bit) voer ik pas uit als ik zeker weet dat er voor alle functionaliteiten (vooral die overclock strip) drivers online staan bij MSI (heb geen eerdere ervaringen met MSI).
Alle drivers zijn online terug te vinden op de MSI-site
Verwijderd
Ik vind hem persoonlijk echt heel stil als ik gewoon aan het msnen of internetten ben. maar ik ben een echte bakbeest gewent.dolby schreef op woensdag 02 september 2009 @ 12:06:
@Emmory, hoe is het fan geluid bij www/office gebruik? stil of blijft de fan duidelijk hoorbaar?
Ik heb echt SUPER veel blaotware verwijderd.. ik denk toch zeker wel 20gb..kellhus schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:39:
Die van mij is binnen hoor ik net! Vanavond even tweaken en de stikkers verwijderen dus.

Hahaha gb is goed, hopelijk geen GB
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
20GB aan bloatware lijkt me verre van mogelijk.
Immers krijg je een installatie-DVD van je OS mee en ook een installatie-DVD waar drivers en software opstaan. Lijkt me sterk dat laatstgenoemde uitgepakt 20GB in beslag neemt.
Immers krijg je een installatie-DVD van je OS mee en ook een installatie-DVD waar drivers en software opstaan. Lijkt me sterk dat laatstgenoemde uitgepakt 20GB in beslag neemt.
Viel redelijk mee vond ik. Een stuk minder dan Dell normaliter erop zet. Behalve Norton internet security stond er eigenlijk geen 3rd party trial meuk op bij mij...Alleen wat zooi van Adobe (reader e.d.), maar dat was er zo weer af.
Ben nu eindelijk up and running, stikkers verwijderen heeft me meer dan 30+ minuten gekost. Wat een zooi zeg, onbegrijpelijk dat ze daar voor kiezen. Hij ziet er nu wel stukken beter uit (morgen even foto's posten). Verder ben ik erg positief. Het is inderdaad een WSXGA+ scherm @ 1680x1050 ipv het WXGA scherm wat op bijna elke website staat.
De turbo knop in het midden is wel grappig, die laat de P7350 op 2.3ghz lopen. Geen idee of ik dat regelmatig zal gebruiken. Toetsenbord is niet geweldig. Nodige flex en doordat ze er perse een numpad in wilde stoppen voelt de layout wat vreemd aan (FN toets zit op de plek waar ctrl hoort te zitten!). Maar goed; daar kan ik aan wennen.
Verder is hij erg stil, ook onder redelijke belasting. Hij blijft, zeker ivm de SXPS 16, lekker koel door de grote ventilation holes aan de zijkant. Morgen eens wat zwaardere games installeren om de 4670 te laten werken.
Al met al genoeg waar voor je geld denk ik. Goed scherm, goede videokaart en een redelijke CPU + HDD voor een kleine 800 euro. Op het toetsenbord na voelt de laptop ook erg degelijk. Aluminium behuizing, weinig plastic en geen piepjes of kraakjes.
Ben nu eindelijk up and running, stikkers verwijderen heeft me meer dan 30+ minuten gekost. Wat een zooi zeg, onbegrijpelijk dat ze daar voor kiezen. Hij ziet er nu wel stukken beter uit (morgen even foto's posten). Verder ben ik erg positief. Het is inderdaad een WSXGA+ scherm @ 1680x1050 ipv het WXGA scherm wat op bijna elke website staat.
De turbo knop in het midden is wel grappig, die laat de P7350 op 2.3ghz lopen. Geen idee of ik dat regelmatig zal gebruiken. Toetsenbord is niet geweldig. Nodige flex en doordat ze er perse een numpad in wilde stoppen voelt de layout wat vreemd aan (FN toets zit op de plek waar ctrl hoort te zitten!). Maar goed; daar kan ik aan wennen.
Verder is hij erg stil, ook onder redelijke belasting. Hij blijft, zeker ivm de SXPS 16, lekker koel door de grote ventilation holes aan de zijkant. Morgen eens wat zwaardere games installeren om de 4670 te laten werken.
Al met al genoeg waar voor je geld denk ik. Goed scherm, goede videokaart en een redelijke CPU + HDD voor een kleine 800 euro. Op het toetsenbord na voelt de laptop ook erg degelijk. Aluminium behuizing, weinig plastic en geen piepjes of kraakjes.
Verwijderd
Nja ik vond het toch aardig veel, Ik heb dan ook bijna alles verwijdert. Maarjah overdrijven is ook een vak appart zeg ik dan maar
Het is idd een degelijke laptop, Zeker voor 800 euro! Ik persoonlijk vind de toetsenbord met numpad wel een +puntje. Alhoewel het wel wennen is met die FN knop die op de plaats van ctrl knop zit. Ook weet ik niet hoe ik mijn P1 knop overnieuw moet instellen haha..
Heb vandaag ook even Crysis gespeeld op medium/high 2xAA en dat ging vrij lekker.
Het is idd een degelijke laptop, Zeker voor 800 euro! Ik persoonlijk vind de toetsenbord met numpad wel een +puntje. Alhoewel het wel wennen is met die FN knop die op de plaats van ctrl knop zit. Ook weet ik niet hoe ik mijn P1 knop overnieuw moet instellen haha..
Heb vandaag ook even Crysis gespeeld op medium/high 2xAA en dat ging vrij lekker.
Heb zelf net 2 weekjes de GX720-244HU in gebruik.
Gekocht in België (Azerty keyboard, ik studeer in België wel zo makkelijk), zonder OS (MSDNAA is altijd leuk).
Zelf Windows Vista/7 in Dual-Boot erop gezet, heb al wat benchmarks gedraaid en wil misschien wel een reviewtje schrijven met de nodige ondervindingen.
Spijtig genoeg heb ik wel maar het scherm met 1440x900 resolutie, niet dat dat erg is, werken erop gaat perfect en gamen in native 1680x1050 (zoals bij andere GX modellen) is toch vrij pittig voor een P8400 met 9600M GT lijkt me.
Heb 3DMark06 erop losgelaten met en zonder de 'turbo' modus aan (Turbo modus -> overclock naar +- 2.66 GHz dus 400 MHz erbij voor wie het nog niet wist).
Zonder turbo:
6200 3DMarks
SM2.0 Score: 2534
HDR/SM3.0: 2608
CPU Score: 2068
Met turbo:
6369 3DMarks
SM2.0 Score: 2538
HDR/SM3.0 : 2617
CPU Score : 2391
Prestatiewinst is helemaal niet 'wauw', maar ja als je op netstroom zit kan het nooit kwaad om het aan te zetten, zeker niet als je even wat gaat gamen.
Verder nog voor de gein wPrime en SuperPI erop losgelaten:
(Hier is de prestatiewinst toch wel wat beter te merken, maar het zijn dan ook volledig CPU gerichte benchmarks, en wPrime nuttigt dan nog eens allebei de cores effectief)
SuperPI (mod1.5 XS) - 2M
Turbo uit : 51.293s
Turbo aan : 45.599s
wPrime v2.00 - 32M
Turbo uit : 34,727 sec
Turbo aan : 29,435 sec
Verder vind ik de batterij duur wel te doen, voor een 17" laptop met deze specs.
Haal denk ik net de 3 uur als ik gewoon wat tekstverwerking doe, wordt wel gelijk een stuk minder als je WiFi en Bluetooth gaat aanzetten (maar dat is te verwachten natuurlijk).
Ik had wel wat problemen met het toetsenbord, die FN toets zoals meerdere al gezegd hebben, zit waar de CTRL normaal zit (uiterst links vanonder).
Ben het nu al wat gewoon, maar ik moest zeggen dat ik nog wel aardig wat gezucht heb daarmee.
Ook zat de bevestiging van het toetsenbord niet goed en kreeg wat problemen met m'n spatiebalk en enter toets, heb het uiteindelijk allemaal weer netjes gekregen, maar vond het wel wat slordig.
EDIT: Even over de fan, deze draait in idle heel rustig, als het muisstil is hoor je hem een beetje draaien maar echt zachtjes. Intensief gebruik dan draait hij wat harder, maar komt zeker niet boven mijn desktop PC uit.
Verder is na een uurtje of twee benchmarken de behuizing nog steeds vrij koel (lauw tot handwarm rechts van voor), rechtsachter (bij de speakers / bovenkant toetsenbord) is het handwarm tot warm.
Heb hem ook op schoot gehad en ik had geen gat in m' n broek, dus prima in orde op het gebied van warmte.
EDIT 2: Kom er net achter dat er een jaar oude Nvidia drivers op zitten, blijkt dat de Notebook drivers van de Nvidia site niet werken, en MSI zelf de drivers van een jaar geleden heeft staan (
goede support MSI!).
HIER staan de meest recente drivers (even naar de 18x Series releases), daar het .exe'tje downloaden, laten uitpakken en de modified ini in de vers uitgepakte map zetten, installeert perfect dan.
(Nog maar eens benchmarken met nieuwe drivers dan binnenkort
)
EDIT 3: Benchmark met de laatste nieuwe ForceWare drivers (tevens experimenteel, gezien het desktop drivers zijn -> 190.56)
En ... zeer teleurstellende resultaten
Turbo uit NIEUWE drivers:
5918 3DMarks
SM2.0 Score: 2443
HDR/SM3.0: 2443
CPU Score: 2033
Turbo aan NIEUWE drivers:
6074 3DMarks
SM2.0 Score: 2434
HDR/SM3.0 : 2451
CPU Score : 2359
Straks even de laatste nieuwe notebook drivers van Nvidia erop zetten (de 18xx series dus) en kijk of dat een performance verschil geeft.
To be continued dus
Gekocht in België (Azerty keyboard, ik studeer in België wel zo makkelijk), zonder OS (MSDNAA is altijd leuk).
Zelf Windows Vista/7 in Dual-Boot erop gezet, heb al wat benchmarks gedraaid en wil misschien wel een reviewtje schrijven met de nodige ondervindingen.
Spijtig genoeg heb ik wel maar het scherm met 1440x900 resolutie, niet dat dat erg is, werken erop gaat perfect en gamen in native 1680x1050 (zoals bij andere GX modellen) is toch vrij pittig voor een P8400 met 9600M GT lijkt me.
Heb 3DMark06 erop losgelaten met en zonder de 'turbo' modus aan (Turbo modus -> overclock naar +- 2.66 GHz dus 400 MHz erbij voor wie het nog niet wist).
Zonder turbo:
6200 3DMarks
SM2.0 Score: 2534
HDR/SM3.0: 2608
CPU Score: 2068
Met turbo:
6369 3DMarks
SM2.0 Score: 2538
HDR/SM3.0 : 2617
CPU Score : 2391
Prestatiewinst is helemaal niet 'wauw', maar ja als je op netstroom zit kan het nooit kwaad om het aan te zetten, zeker niet als je even wat gaat gamen.
Verder nog voor de gein wPrime en SuperPI erop losgelaten:
(Hier is de prestatiewinst toch wel wat beter te merken, maar het zijn dan ook volledig CPU gerichte benchmarks, en wPrime nuttigt dan nog eens allebei de cores effectief)
SuperPI (mod1.5 XS) - 2M
Turbo uit : 51.293s
Turbo aan : 45.599s
wPrime v2.00 - 32M
Turbo uit : 34,727 sec
Turbo aan : 29,435 sec
Verder vind ik de batterij duur wel te doen, voor een 17" laptop met deze specs.
Haal denk ik net de 3 uur als ik gewoon wat tekstverwerking doe, wordt wel gelijk een stuk minder als je WiFi en Bluetooth gaat aanzetten (maar dat is te verwachten natuurlijk).
Ik had wel wat problemen met het toetsenbord, die FN toets zoals meerdere al gezegd hebben, zit waar de CTRL normaal zit (uiterst links vanonder).
Ben het nu al wat gewoon, maar ik moest zeggen dat ik nog wel aardig wat gezucht heb daarmee.
Ook zat de bevestiging van het toetsenbord niet goed en kreeg wat problemen met m'n spatiebalk en enter toets, heb het uiteindelijk allemaal weer netjes gekregen, maar vond het wel wat slordig.
EDIT: Even over de fan, deze draait in idle heel rustig, als het muisstil is hoor je hem een beetje draaien maar echt zachtjes. Intensief gebruik dan draait hij wat harder, maar komt zeker niet boven mijn desktop PC uit.
Verder is na een uurtje of twee benchmarken de behuizing nog steeds vrij koel (lauw tot handwarm rechts van voor), rechtsachter (bij de speakers / bovenkant toetsenbord) is het handwarm tot warm.
Heb hem ook op schoot gehad en ik had geen gat in m' n broek, dus prima in orde op het gebied van warmte.

EDIT 2: Kom er net achter dat er een jaar oude Nvidia drivers op zitten, blijkt dat de Notebook drivers van de Nvidia site niet werken, en MSI zelf de drivers van een jaar geleden heeft staan (

HIER staan de meest recente drivers (even naar de 18x Series releases), daar het .exe'tje downloaden, laten uitpakken en de modified ini in de vers uitgepakte map zetten, installeert perfect dan.
(Nog maar eens benchmarken met nieuwe drivers dan binnenkort
EDIT 3: Benchmark met de laatste nieuwe ForceWare drivers (tevens experimenteel, gezien het desktop drivers zijn -> 190.56)
En ... zeer teleurstellende resultaten

Turbo uit NIEUWE drivers:
5918 3DMarks
SM2.0 Score: 2443
HDR/SM3.0: 2443
CPU Score: 2033
Turbo aan NIEUWE drivers:
6074 3DMarks
SM2.0 Score: 2434
HDR/SM3.0 : 2451
CPU Score : 2359
Straks even de laatste nieuwe notebook drivers van Nvidia erop zetten (de 18xx series dus) en kijk of dat een performance verschil geeft.

To be continued dus
[ Voor 27% gewijzigd door exoOw op 03-09-2009 21:02 . Reden: even wat (extra) uitleg over resolutie toegevoegd. / fanspeed ]
Ik heb mijn GX623 ook even aan 3dmark06 onderworpen. Ik kom op 6848 3dmarks met mijn P7350 en ATI 4670 (turbo on). Een beetje wat ik verwacht had, maar ik ben er zeker niet ontevreden mee.
En nog wat foto's zoals aangegeven. Zonder stikkers

En nog wat foto's zoals aangegeven. Zonder stikkers

Ik snap niet waarom ze niet sneller de nieuwe Ati videokaarten in laptops onderbrengen, 3850etc heel leuk natuurlijk maar de 4770 is zoveel beter qua stroomverbruik. ook de hd4850 is gewoon een superkaart voor in een laptop. Een jaar geleden wou ik eigenlijk al een laptop kopen als desktop vervanger (aansluiten op groot scherm tb/muis enz), kan nu nog steeds niet omdat die dingen te schaars en daarmee veels te duur zijn.
Nukezone FTW
Heb vanavond ook de GX623 besteld
Ben reuze benieuwd, ook erg benieuwd naar hoe de laptop er uit zal zien en aan zal 'voelen'. Om eerlijk te zijn ben ik zelf niet zo te spreken over het uiterlijk. Vind al die kleurtjes in het tobo en al helemaal die blauwe bar boven beetje cheap ogen. Maarja, de specs en prijs van 800 euro hebben me uiteindelijk toch doen besluiten de laptop aan te schaffen. Helemaal toen ik hier las dat het scherm een resolutie van 1650x1080 heeft.
Ik hoop dat hij gaat bevallen!
Ik hoop dat hij gaat bevallen!
Verwijderd
Voor het geld mag deze laptop er idd best wezen, Welke versie van de GX623 heb je besteld Criminelis?
Heb gisterenavond een tijdje lopen gamen en ik moet zeggen dat ik echt aangenaam verrast ben. De laptop voelt totaal niet warm na ca. een uur spelen en ook Everest geeft aan dat de temperatuur rond de 65 graden blijf, iets wat voor mij absoluut acceptabel is.
Hij is ook relatief licht (2.7kg dacht ik) waardoor hij comfortabel aanvoelt als ik hem lang op schoot gebruik. Ja, ik ben zeker niet ontevreden met deze laptop. Alleen het toetsenbord he....Ik vind het nog steeds niets
Hij is ook relatief licht (2.7kg dacht ik) waardoor hij comfortabel aanvoelt als ik hem lang op schoot gebruik. Ja, ik ben zeker niet ontevreden met deze laptop. Alleen het toetsenbord he....Ik vind het nog steeds niets
Op welke settings heb je 3DMark06 staan?kellhus schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:45:
Ik heb mijn GX623 ook even aan 3dmark06 onderworpen. Ik kom op 6848 3dmarks met mijn P7350 en ATI 4670 (turbo on).
Standaard 1024x768, Texturing op Optimal en AA e.d. uit?
Want dan verbaast het me dat je hoger scoort als mij, kzou toch denken dat die P8400 en 9600M GT net iets meer pit heeft
(Op 800x600 haal ik trouwens in de 7k+ qua score, maar dat is natuurlijk ook niet echt representatief)
Standaard staat 3dmark06 op 1280x1024 als ik me niet vergis, en daar draaide ik dus ook op. Maar de ATI 4670 is dan ook wel wat sterker dan de 9600GT die jij noemt.
Kijk anders even op: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Daar zie je dat de 9600 GT zo'n 5060 3dmarks scoort op de standaard settings, tegenover zo'n 6900 van de ATI 4670.
Het verschil qua processor is in deze test en tijdens het spelen van games marginaal.
Kijk anders even op: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
Daar zie je dat de 9600 GT zo'n 5060 3dmarks scoort op de standaard settings, tegenover zo'n 6900 van de ATI 4670.
Het verschil qua processor is in deze test en tijdens het spelen van games marginaal.
Ik heb de MSI GX623-020NL bij 4Launch besteld. Hoop hem volgende week binnen te hebben. Kan stiekem niet wachten!Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 01:10:
Voor het geld mag deze laptop er idd best wezen, Welke versie van de GX623 heb je besteld Criminelis?
Ben wel benieuwd of er mensen zijn die hun processor gaan vervangen. Dat is iets wat ik misschien, beetje afhankelijk van de prijs, ook wel wil gaan doen. Zeker omdat ik, voor school, wel van plan met virtualisatie te gaan gebruiken.
HDD wil ik ook vervangen voor een 7200rpm schijf. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Leverd dit veel snelheidswinst op? En kost het veel extra stroom?
[ Voor 37% gewijzigd door Criminelis op 04-09-2009 18:59 ]
Verwijderd
ik was wel van plan om over een X aantal maanden mijn processor te gaan vervangen maar kheb daar zelf nog geen ervaring in.
Kan iemand mij misschien vertellen waar losse onderdelen verkrijgbaar zijn voor de MSI GX620? (oftewel de MS-1651 / GX623 / GT627 / GT628)
Mijn LCD rand aan de binnenzijde van de laptop (die met de webcam uitsparing boven + MSI logo onder + rubberen dopjes) is namelijk gescheurd bij het linker scharnier
(dit bij normaal gebruik!!)
Mijn LCD rand aan de binnenzijde van de laptop (die met de webcam uitsparing boven + MSI logo onder + rubberen dopjes) is namelijk gescheurd bij het linker scharnier
[ Voor 3% gewijzigd door Ralphfx op 05-09-2009 10:11 ]
Kunnen mensen die een GX623 hebben mij een plezier doen en luisteren naar http://www.youtube.com/watch?v=u0IktBVxUTQ#t=1m22s tot ongeveer 1.35 en vertellen hoe hun speakers het doen? Bij die van mij is wat storing te horen en aangezien het mijn eerste laptop is weet ik niet echt wat je van de speakers kan verwachten. Zeker in dat stukje van de muziek is het goed hoorbaar (alsof ze de bas niet aankunnen/te veel trillen)
Nee, dat heb ik hier niet. Verder zijn de speakers voor een laptop middelmatig vind ik. Het is erg blikkerig, maar ik heb wel eens erger meegemaakt. Maar goed; als ik een serie kijken / game speel dan gaat de koptelefoon op.
Verwijderd
Valt er dan niks te regelen binnen jou garantie?Ralphfx schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 10:10:
Kan iemand mij misschien vertellen waar losse onderdelen verkrijgbaar zijn voor de MSI GX620? (oftewel de MS-1651 / GX623 / GT627 / GT628)
Mijn LCD rand aan de binnenzijde van de laptop (die met de webcam uitsparing boven + MSI logo onder + rubberen dopjes) is namelijk gescheurd bij het linker scharnier(dit bij normaal gebruik!!)
Ik vind de speakers van deze laptop achter af ook best tegenvallen maar ik sluit hem toch altijd aan op mijn logitech z-5500 of een koptelefoon ofzo
Mja ff een vraagje aan jullie, waar gebruiken jullie je msi laptops voor? voor school of puur gamen, fotobewerkingen?
Ik zelf gebruik hem veel voor school. en doe veel photoshoppen en speel soms nog wel een spel zoals COD5 of COD4 en soms Crysis.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2009 17:38 . Reden: had nog een vraag. ]
Ik denk dat ik hem ongeveer zelfde zal gebruiken. Heb hem besteld met primaire doel school, maar heb wel gekozen voor een laptop waar ik leuk op kan gamen. Dit was iets wat ik bij m'n vorige laptop nogal miste. Met de laptop die ik besteld heb (GX623-020NL) kan je gewoon goed gamen en denk ook dat ik dit nu zeker zal gaan doen. Laptopje neem je heel makkelijk even mee naar vrienden voor een avondje gamen.Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:50:
[...]
Mja ff een vraagje aan jullie, waar gebruiken jullie je msi laptops voor? voor school of puur gamen, fotobewerkingen?
Ik zelf gebruik hem veel voor school. en doe veel photoshoppen en speel soms nog wel een spel zoals COD5 of COD4 en soms Crysis.
Denk dat ik hem als volgt ga gebruiken:
1. School
2. Photoshop/videobewerking
3. Gamen
En uiteraard zal ik er ook veel op internetten
Dat ligt natuurlijk puur aan de HDD die je wilt gaan gebruikenCriminelis schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:56:
HDD wil ik ook vervangen voor een 7200rpm schijf. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?
Leverd dit veel snelheidswinst op? En kost het veel extra stroom?
Tegenwoordig zijn er ook 5400rpm'ertjes die nagenoeg even snel zijn als 7200rpm'ertjes dus die rotatiesnelheden zeggen hedentendage niet zo bijster veel meer eerlijk gezegd.. En er zijn ook 7200rpm'tjes die zuiniger zijn dan 5400rpm'ertjes. Als ik jou was zou ik wat benchmarkjes opzoeken (Toms Hardware) over HDD's en dan beslissen welke je wilt voor jouw doeleinden!
Ervaringen met HDD's verwisselen heb ik genoeg en 't is zo simpel dat 't geen how-to verdiend.
Kwestie van enkele schroefjes losdraaien, HDD loshalen, HDD erin, schroefjes van 't klepje vast: DONE!
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 07-09-2009 13:51 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Als iemand geintresseerd is in een MSI GT-735-019NL
AMD ultra x2 turion 2,2ghz (oc 2,6)
HD3850 mobility radeon
4gb ram
Windows 7 64bit of Vista HP 64bit (of beiden)
Originele tas & muis, en een blu-ray film ( Wall-E)
Kijk even op vraag en aanbod! 950 euro gaat ie weg! (of mail mij even)
( ik denk ik zet het even bij een doelgroep, ipv op de honderste pagina van v&a waar niemand ooit komt )
AMD ultra x2 turion 2,2ghz (oc 2,6)
HD3850 mobility radeon
4gb ram
Windows 7 64bit of Vista HP 64bit (of beiden)
Originele tas & muis, en een blu-ray film ( Wall-E)
Kijk even op vraag en aanbod! 950 euro gaat ie weg! (of mail mij even)
( ik denk ik zet het even bij een doelgroep, ipv op de honderste pagina van v&a waar niemand ooit komt )
[ Voor 9% gewijzigd door 6pack15 op 07-09-2009 18:54 ]
Verwijderd
Ik ben eigenlijk best wel benieuwd naar jullie Windows Prestatie score 
Mijn scores zijn alsvolgt:
Processor: 5,3
Geheugen RAM 5,9
Grafisch: 5,9
Grafische weergave
voor spellen 5,7
Primaire vaste Schijf 5,7
Een score van 5,3 dus.
Ik heb een MSI GX623-020NL
P7350 (2.0Ghz)
ATI HD4670 512MB GDDR3
4GB DDRll 800Mhz
Windows Vista 32Bit
Mijn scores zijn alsvolgt:
Processor: 5,3
Geheugen RAM 5,9
Grafische weergave
voor spellen 5,7
Primaire vaste Schijf 5,7
Een score van 5,3 dus.
Ik heb een MSI GX623-020NL
P7350 (2.0Ghz)
ATI HD4670 512MB GDDR3
4GB DDRll 800Mhz
Windows Vista 32Bit
GX620:
Mijn scores:
Processor: 5,5
Geheugen RAM 5,9
Grafische weergave voor spellen 5,5
Primaire vaste Schijf 5,4
Een score van 5,4.
Mijn scores:
Processor: 5,5
Geheugen RAM 5,9
Grafische weergave voor spellen 5,5
Primaire vaste Schijf 5,4
Een score van 5,4.
volgens mij word de score ook bepaald aan de hand van je besturingssysteem (home edition, enterprise, ultimate) Zoiets dacht ik ergens gezien te hebben
Gister heb ik mijn GX623-020NL ook ontvangen. Eerste indruk was in ieder geval erg goed. Zat prima verpakt in een mooie MSI doos en laptop zelf vond ik er ook erg strak uit zien. Op al die touch knoppen (met o.a. Eco en Turbo knop) na vind ik het een heel strak en degelijk design. Toetsenbord vind ik persoonlijk echt een minpunt, maar dat komt omdat ik die stomme numpad niet had gehoeven. Je merkt gewoon dat het toetsenbord wat compacter is. Maarja, dat is een kwestie van smaak en uiteraard ook gewenning.
Bij het opstarten viel het me wel enorm tegen hoe gruwelijk lang het allemaal wel niet duurde voordat al die MSI zooi geinstalleerd was. Hij is alles bij elkaar denk ik echt wel 45 minuten bezig geweest ofzo. Eenmaal door alle installaties heen gaat alles verder snel en probleemloos. Scherm vind ik wel echt een bijzonder pluspunt. Vorige laptop had een 1280x800 scherm en dan is dit toch echt wel stuk mooier
Uiteraard ook meteen Steam geinstalleerd met HL2 en TF2 (spellen die ik zelf het meeste zal spelen) en dat was een aangename verrassing. Op 1650x1080 kon ik alles gewoon op de aller hoogste instellingen zetten. TF2 had in hele drukke situaties her en der wel een soort van lag, maar kan dat absoluut niet als hinderlijk ervaren. Gemiddelde fps lag op 50 (afhankelijke van hoeveelheid spelers etc. tussen de 40 en 60 fps). Heb m'n laptopje verder ook nog niet echt getest, wil dat komende dagen wel een beetje gaan doen.
Volgende week wil ik toch gaan kijken voor een andere hdd en dan installeer ik meteen 64 bits versie. Heb op aanraden van CLB:
Al met al ben ik eigenlijk alleen over het toetsenbord niet zo te spreken. Vind hem gewoon niet zo degelijk aanvoelen als die van mijn Asus laptop en tja, die numpad, ik vind jammer... Verder vind ik het absoluut een laptop waarbij je veel waar voor je geld krijgt!
[update]
Wel vreemd trouwens, 1 of 2 dagen nadat ik mijn laptop bij 4Launch besteld had, stond diezelfde laptop bij 4Launch opeens voor 40 euro meer online. Nu staat hij er weer voor 803 (waar ik hem ook voor gekocht heb). Hanteren ze bij 4Launch soms dagprijzen ofzo???
Bij het opstarten viel het me wel enorm tegen hoe gruwelijk lang het allemaal wel niet duurde voordat al die MSI zooi geinstalleerd was. Hij is alles bij elkaar denk ik echt wel 45 minuten bezig geweest ofzo. Eenmaal door alle installaties heen gaat alles verder snel en probleemloos. Scherm vind ik wel echt een bijzonder pluspunt. Vorige laptop had een 1280x800 scherm en dan is dit toch echt wel stuk mooier
Uiteraard ook meteen Steam geinstalleerd met HL2 en TF2 (spellen die ik zelf het meeste zal spelen) en dat was een aangename verrassing. Op 1650x1080 kon ik alles gewoon op de aller hoogste instellingen zetten. TF2 had in hele drukke situaties her en der wel een soort van lag, maar kan dat absoluut niet als hinderlijk ervaren. Gemiddelde fps lag op 50 (afhankelijke van hoeveelheid spelers etc. tussen de 40 en 60 fps). Heb m'n laptopje verder ook nog niet echt getest, wil dat komende dagen wel een beetje gaan doen.
Volgende week wil ik toch gaan kijken voor een andere hdd en dan installeer ik meteen 64 bits versie. Heb op aanraden van CLB:
Op Tom's Hardware gekeken en daar de HDD Charts door zitten bladeren. Conclusie van het verhaal is dat ik een Seagate Momentus 7200.4 (ST9250410AS of ST9500420AS) wil gaan aanschaffen. Dat zal, in combinatie met een 64 bits Windows, de prestaties ook alleen maar ten goede komen.CLB schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:50:
[...]
Dat ligt natuurlijk puur aan de HDD die je wilt gaan gebruikenDus dat is zo 1,2,3 niet te zeggen..
Tegenwoordig zijn er ook 5400rpm'ertjes die nagenoeg even snel zijn als 7200rpm'ertjes dus die rotatiesnelheden zeggen hedentendage niet zo bijster veel meer eerlijk gezegd.. En er zijn ook 7200rpm'tjes die zuiniger zijn dan 5400rpm'ertjes. Als ik jou was zou ik wat benchmarkjes opzoeken (Toms Hardware) over HDD's en dan beslissen welke je wilt voor jouw doeleinden!
Al met al ben ik eigenlijk alleen over het toetsenbord niet zo te spreken. Vind hem gewoon niet zo degelijk aanvoelen als die van mijn Asus laptop en tja, die numpad, ik vind jammer... Verder vind ik het absoluut een laptop waarbij je veel waar voor je geld krijgt!
[update]
Wel vreemd trouwens, 1 of 2 dagen nadat ik mijn laptop bij 4Launch besteld had, stond diezelfde laptop bij 4Launch opeens voor 40 euro meer online. Nu staat hij er weer voor 803 (waar ik hem ook voor gekocht heb). Hanteren ze bij 4Launch soms dagprijzen ofzo???
[ Voor 6% gewijzigd door Criminelis op 10-09-2009 15:17 ]
Dat vond ik ook vreemd ja. Was voor mij ook de reden om mijn GX623 uiteindelijk niet bij 4launch te kopen. Heb er toen 808 euro voor moeten betalen bij Zercom.
Maar die hdd is wel interessant. Misschien moet ik dat ook maar gaan doen.
Maar die hdd is wel interessant. Misschien moet ik dat ook maar gaan doen.
In de pricewatch en bij sommige shops staat dat deze laptop een resolutie heeft van 1280x800. Dat klopt dus niet?Criminelis schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:12:
Gister heb ik mijn GX623-020NL ook ontvangen. ... Scherm vind ik wel echt een bijzonder pluspunt. Vorige laptop had een 1280x800 scherm en dan is dit toch echt wel stuk mooier
Uiteraard ook meteen Steam geinstalleerd met HL2 en TF2 (spellen die ik zelf het meeste zal spelen) en dat was een aangename verrassing. Op 1650x1080 kon ik alles gewoon op de aller hoogste instellingen zetten.
De Seagate Momentus 7200.4 lijkt een snelle HDD te zijn maar het zijn synthetische benchmarks. Zelf raad ik je de WD5000BEVT of de WD3200BEKT aan, die trekken de Seagate Momentus 7200.4 er uit.Criminelis schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:12:
Op Tom's Hardware gekeken en daar de HDD Charts door zitten bladeren. Conclusie van het verhaal is dat ik een Seagate Momentus 7200.4 (ST9250410AS of ST9500420AS) wil gaan aanschaffen. Dat zal, in combinatie met een 64 bits Windows, de prestaties ook alleen maar ten goede komen.
Dit klopt inderdaad niet. Bijna elke NL webshop (en ook de Pricewatch) geeft de foutieve resolutie weer. Het Nederlandse model (GX623-020NL) heeft een WSXGA+ scherm welke gebruik maakt van een 1680x1050 (16:10) resolutie.matel schreef op donderdag 10 september 2009 @ 21:36:
[...]
In de pricewatch en bij sommige shops staat dat deze laptop een resolutie heeft van 1280x800. Dat klopt dus niet?
Verwijderd
Voor de upgrade naar windows 7: http://www.win7msi.com/
Ze gebruiken je laptop s/n en aankoopdatum etc. Dus je hebt geen aanbieidings code nodig ervoor.
Ik krijg ook binnenkort de GX623 binnen hopelijk, zal kijken of ik een review ervan kan posten.
Ze gebruiken je laptop s/n en aankoopdatum etc. Dus je hebt geen aanbieidings code nodig ervoor.
Ik krijg ook binnenkort de GX623 binnen hopelijk, zal kijken of ik een review ervan kan posten.
Dat zou mooi zijnVerwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:36:
Voor de upgrade naar windows 7: http://www.win7msi.com/
Toch wel triest dat er eigenlijk geen fatsoenlijke game laptops van MSI verkrijgbaar zijn (ook andere merken niet).
Ben benieuwd of er nog modellen uitkomen met de HD4850/4860, in nederland is dat toch vreemd gelopen met die GT725 en GT729! Ik ben in ieder geval nog tevreden met mijn GT725.
Misschien komen ze wel met modellen met de 5K serie van Ati, heeft iemand hier al info over?
Ben benieuwd of er nog modellen uitkomen met de HD4850/4860, in nederland is dat toch vreemd gelopen met die GT725 en GT729! Ik ben in ieder geval nog tevreden met mijn GT725.
Misschien komen ze wel met modellen met de 5K serie van Ati, heeft iemand hier al info over?
Mmm, okey, dan moet ik daar ook maar is naar gaan kijken. Was van plan om volgende week namelijk HDD te gaan halen. Thx!DaMarcus schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 07:03:
[...]
De Seagate Momentus 7200.4 lijkt een snelle HDD te zijn maar het zijn synthetische benchmarks. Zelf raad ik je de WD5000BEVT of de WD3200BEKT aan, die trekken de Seagate Momentus 7200.4 er uit.
Nou, misschien is dat een beetje mijn schuldkellhus schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 09:22:
[...]
Dit klopt inderdaad niet. Bijna elke NL webshop (en ook de Pricewatch) geeft de foutieve resolutie weer. Het Nederlandse model (GX623-020NL) heeft een WSXGA+ scherm welke gebruik maakt van een 1680x1050 (16:10) resolutie.
Het is aangepast. De resolutie staat goed in de pricewatch.
Kan iemand iets zeggen over de batterijduur van De MSI GX623? Hoeveel geeft Windows aan en hoeveel haal je ermee?
Kan iemand iets zeggen over de batterijduur van De MSI GX623? Hoeveel geeft Windows aan en hoeveel haal je ermee?
[ Voor 49% gewijzigd door Dothan op 14-09-2009 21:45 ]