Toon posts:

Op zoek naar videokaart en monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een betere videokaart en een goede monitor. Ik heb al wat dingen opgezocht, maar ik ben er nog niet helemaal uit. Vandaar dat ik jullie wil vragen om advies.

Mijn huidige monitor is een 17'' DELL E171FPb. Op zich een prima monitor, maar ik vind het scherm bij sommige games echt te donker. Zelfs als ik Contrast en Brightness op 100 zet, zijn sommige donkere delen van games erg moeilijk te spelen.
Wat ik mij verder afvraag: wat is het grote voordeel van een 22'' over een 19''? Breedbeeld lijkt me vooral voor films geschikt, maar merk je er met gamen veel van?

Ik ben daarom op zoek naar de volgende monitor:

- Max. afmetingen 44 x 50 (hxb).
- Budget: liefst rond de 200-250 euro.
- Helder, scherp beeld.
- Monitor is vooral bedoeld voor standaardwerk (internet, Word) en games. Video's kijken doe ik niet en videobewerking ook niet.
- Ingebouwde speakers zijn niet nodig.

Daarnaast zoek ik een grafische kaart. Mijn huidige ATI Radeon X600 Pro gaat GTA IV niet echt trekken, vandaar dat ik een nieuwe nodig heb. De eisen daarvan zijn als volgt:

- Aansluiting: PCI Express
- Budget: 100-150 euro
- Bedoeld voor games; moet zeker GTA IV, Call of Duty 5 kunnen trekken.
- Bevat Shader Model 3.0
- Als het even kan een beetje energiezuinig. Van koeling heb ik niet veel verstand (na het lezen van dit topic al iets meer, maar het mag geen naam hebben). Vandaar dat ik graag een kaart heb die zich kant en klaar laat installeren.

Ik zat zelf te denken aan deze kaart.

Deze kaart moet op het volgende systeem kunnen draaien:

Mobo: Dell DM051
Werkgeheugen: 1GB DDR2 533 MHz (Moet ik nog upgraden tot 2GB)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dit is echt een 'help mij welke hardware ik moet kopen topic'.
Je moet denk ik zelf even wat uitzoeken.
Wat is het probleem? Kan je niks vinden wat aan je eisen voldoet?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik

a) Niet goed weet wat voor grafische kaart voor mij geschikt is en of die compatibel is met mijn systeem;
b) Niet weet waar ik bij monitoren op moet letten om aan te geven dat ze helder, scherp beeld geven;
c) Niet weet wat het voordeel zou zijn van een 22'' over een 19''

Verwijderd

Ik wist niet dat Dell ook eigen moederborden maakte tegenwoordig ;) DM501 is volgens mij het type nummer van het systeem. Misschien moet je mocht je die hebben even de boekjes op zoeken of in de bios kijken. Anders kun je er ook zelfs nog even op googlen. Verder kun je misschien even vermelden wat voor processor erop zit.

Verder is het hier niet de bedoeling om een "wat moet ik kopen" topic te maken. Misschien een idee om aan de hand van jouw eisen voor de videokaart en monitor er een aantal uit te zoeken. Vervolgens ga je wat revieuws erover lezen en kun je bepalen welke kaart en scherm het beste aan jouw eisen voldoen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 11:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ben nieuw (A) Kan iemand mij de link van het 'Wat zal ik kopen'-topic geven? Met de search kom ik er niet echt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:37:
Sorry, ben nieuw (A) Kan iemand mij de link van het 'Wat zal ik kopen'-topic geven? Met de search kom ik er niet echt.
Dat kan wel kloppen want die is er niet, het forum is hier namelijk niet voor bedoelt. het is de bedoeling dat je zelf onderzoek doet en aan de hand daarvan kijkt wat de mogelijkheden zijn. Mocht je daarna tegen problemen aanlopen kun je altijd eventueel een topic openen (indien deze aan de voorwaarde voldoet)

Hier kun je overigens de FAQ lezen klik dan kun je precies lezen wat wel en niet de bedoeling is.

Verder welkom en succes!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:07
Kijk anders eens even hier: http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/reviews/
Voor 100 tot 150 euro heb je al een HD4850 en een monitor tot 250 euro is ook genoeg budget.

Samsung is altijd goed, uitzonderingen daargelaten. Maar kijk gewoon eens in de pricewatch waar je monitor aan moet voldoen: reactietijd, resolutie, contrast etc. en dan kom je er vast wel uit.

discogs

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik het goed begrijp, kan ik dus wel advies vragen in de zin van: Welke van deze drie zouden jullie aanbevelen? Of zijn deze topics alleen voor problemen bedoeld?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:42:
Maar als ik het goed begrijp, kan ik dus wel advies vragen in de zin van: Welke van deze drie zouden jullie aanbevelen? Of zijn deze topics alleen voor problemen bedoeld?
Nee dat is niet de bedoeling, lees dit anders even Klik

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt, slotje graag.
Pagina: 1