Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP]Geen vast schijfstation

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views

Verwijderd

Topicstarter
Geen vaste schijfstations
"Ik wil Windows XP graag opnieuw op mijn PC zetten. Ik doe dus de installatie-CD-ROM van Windows XP in de computer, waarna de setup automatisch wordt gestart. Wil ik Windows XP daadwerkelijk installeren, dan krijg ik de volgende foutmelding te zien: "Setup kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden. Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor een mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren. Setup kan niet doorgaan." En dan loopt het vast..."

Kan iemand duidelijk uitleggen wast ik zou moeten doen. Ik heb meer uitleg gekregen, alleen ik ben niet zo goed met computers!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:03
Zoek eens op F6 floppy, je hebt blijkbaar een harddisk controller welke niet standaard door XP wordt herkend.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:05

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:15:
ik ben niet zo goed met computers!
en dat is jammer, want we verwachten hier toch wel een goede basiskennis. Maar goed, je hebt niet verteld wat voor setup je nu hebt. Draai je bijvoorbeeld RAID? Kun je de HDD wel in je BIOS zien?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Da's hetzelfde verhaal als Vasteschijfstations eigenlijk? :)

Ik stel voor dat je het vervolg eerst even in de Windows Clients - FAQ kijkt waar je vraag ook in beantwoord wordt:

Windows Clients - FAQ - Windows Setup ziet mijn harddisks niet?

als je daarna nog een concreet probleem hebt, en je komt er niet uit nadat je zelf die zaken hebt geprobeerd en gezocht via Google of de GoT search, dan kun je een nieuw topic maken wat voldoet aan de Windows Clients - Policy.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.