Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vasteschijfstations

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer Windows XP Professional te instaleren op een Fujitsu Siemens.

Hier staat nog een oude XP Pro versie op. Zodra ik de laptop opstart en de setup krijg te zien voor Windows en kies voor Windows Installeren krijg ik meteen de volgende melding:

Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden. Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten da dat de hardwareconfiguratie vor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren. Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om Setup af te sluiten

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.

Als ik niet verder ga met de installatie start de oude versie van XP Pro trouwens wel op.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:37
Zoals de foutmelding al suggereert, heb je geen driver nodig voor de (raid)controller waar de hd aan hangt? Die kan je dan bij het laden van de windows-installer opgeven dat die gebruikt moet worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Invisible_man op 17-10-2008 11:23 ]

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:59

ResuCigam

BOFH

"Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden" geeft 29 hits als je alleen al op GoT zoekt...

We do what we must because we can.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:56
Waarschijnlijk is het een SATA schijf. Zoek de drivers op bij siemens en slipstream deze vervolgens met nlite naar een custom install cd. Dan moet hij er wel doorheen lopen. Mocht het zijn dat je nog een diskette station in je laptop hebt zitten dan gewoon even de drivers uitpakken op een schijffie en tijdens de install op F6 drukken. Dan kun je de juiste drivers voor je controller inladen en TADAAA het werkt.

BTW: Als je had gegoogled was je er ook wel achtergekomen, aangezien het een vaak optredend probleem schijnt te zijn ;)

Carpe Diem

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:20:

Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.
Ik stel voor dat je dan in het vervolg eerst even in de Windows Clients - FAQ kijkt waar je vraag ook in beantwoord wordt:

Windows Clients - FAQ - Windows Setup ziet mijn harddisks niet?

als je daarna nog een concreet probleem hebt, en je komt er niet uit nadat je zelf die zaken hebt geprobeerd en gezocht via Google of de GoT search, dan kun je een nieuw topic maken wat voldoet aan de Windows Clients - Policy.

Let dan ook even op je topictitel in het vervolg :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.