Het klopt inderdaad dat niemand nog geïnteresseerd is in normal runs, de mensen die nu 70 dingen gaan eerder even pvp'n voor rewards denk ik. Maar ik geef niet op

. Gisterenavond eerst weer even HH snel gedaan om daarna in de eastern plaguelands de flight path te gaan halen (zodat ik vanuit quel danas ook nog terug kan vliegen voor moest mijn hearthstone op cooldown staan

). Toen ik daar was, heb ik ook even alle mithril en small thorium vains opgezocht om nog een paar lvl's omhoog te gaan qua mining.
Ondertussen was ik al aan het kijken of er party's waren voor dungeons in de lfm. Toen ik nergens een party voor zag toch even gekeken of kara wel pug's had of mensen die pug zochten. Er stonden maar liefst twee groepen die halfvol waren en ik heb een van de twee een beleefde whisper gestuurd met de vraag of ze nog een OT konden gebruiken, die helaas wel erg slechte gear heeft. Tot mijn verbazing toch een invite gekregen en een half uurtje later was iederen klaar om te vertrekken en stond ik voor het eerst in Karazhan

.
Ik was volgens mij zeker en vast niet de enigste first-timer, ik gok zelfs dat er van de 10 man een stuk of 4-5 Karazhan nog niet vanbinnen gezien hadden. Tot mijn verbazing ging het eigenlijk geweldig goed, ik denk dat ik de OT redelijk goed deed en ik heb geen al te grote fouten gemaakt

. We hebben een groot deel gedaan (heb 16 van de 22 badges) en ik moet zeggen dat het een érg leuke ervaring was, ook al is er geen (def) plate gedropt. Wel heb ik een nieuw wapen: emerald ripper. Misschien niet het meest ideale wapen voor een tank, maar ik mocht erop needen en het is nog steeds een mooie upgrade

.
Alle bosses gingen netjes vanaf de eerste keer neer, al moet ik wel zeggen dat ik bij Prince Malchezaar te laat door had dat ik de debuff had en moest weglopen. Maar ik was niet de enigste die daar aan het falen was, de (druid) tank + healers + één dps hebben hem toch nog down gekregen

. Alleen bij Netherspite zijn we gewiped. Ik stond netjes in de beam waar ik verwacht werd te staan, maar sommige mensen hadden het volgens mij nog niet helemaal goed door waardoor Netherspite plots weer een stuk meer health kreeg. Denk dat hij ongeveer op 10-20% zat toen we ten onder gingen. Helaas betekende dit ook het einde van de raid, daar het al laat was en mensen blijkbaar plots wilden gaan slapen

.
Al met al een geweldige ervaring gehad, mijn eerste 'echte' epic mogen looten én al halverwege het aantal badges wat ik nodig zou hebben voor het badge shield (hmm, verleidelijk om dat te nemen ipv sso, moet ik geen rep meer grinden). Enigste jammere is dat ik gisteren na de raid ook ontdekt hebt dat je raids niet zomaar kan resetten zoals normale instances en er nog 6 dagen op de teller staat voor de reset

. Al snap ik nog niet helemaal goed of (en hoe) ik de laatste bosses nog kan doen

.
Ps: Bedankt voor alle tips die ik nog gekregen heb!
@hieronder: Ik denk omgekeerd, als de healer maar goed is kan het niet fout gaan

.