1TB schijf maar 32MB herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 742 views

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 20:46
Onlangs heb ik 2 nieuwe schijfjes gehaald voor mn FTP server, 2maal de Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB.
1 van de 2 schijven wordt maar als 32MB herkend, de andere schijf wordt wel goed herkend (931GB in windows)
Ik heb een beetje het idee dat het initialiseren verkeerd is gegaan. Ik heb al mbrfix gedownload, en een aantal opties geprobeerd (oa. mbrfix en generatesignature) maar dat hielp niet.
Hoe krijg ik dat signature verwijderd zodat windows weer denkt dat het een nieuwe schijf is?
Zijn er andere dingen die ik kan proberen?

Het kan natuurlijk ook zijn dat de schijf gewoon stuk is, maar ik wil het wel zeker weten voordat ik m RMA stuur.

• Cardinal
  • Nu online
Heb je al eens gekeken in schijfbeheer?

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
DOet die het in een andere PC wel?

Heb je een gigabyte moederbord? Want Gigabyte + Samsung kan soms vage taferelen krijgen. Volgens mij was de oplossing een bios upgrade.

• alx
  • Niet online

alx

Als je 2 dezelfde schijven haalt en 1 schijf geeft de goede cap en de andere de verkeerde, dan lijkt me een BIOS update een wat vreemde oplossing. Wat is er "tijdens initialisatie" mis gegaan? Kun je niet gewoon die schijf opnieuw met fdisk ofzo indelen? Welk partitie prog gebruik je eigenlijk en wat geeft die aan?

Verwijderd

Heb ik (en velen met mij) ook gehad, met name op een Gigabytebordje. Gebruik de HDD Capacity Restore Tool. Heeft bij mij de boel opgelost.

• onok
  • Laatst online: 03-02 20:46
Ik heb de schijf als eerst in een andere pc gedaan. Daar heb ik m geinitialiseerd (in disk management), toen gaf deze ongeveer 8 GB aan. Maar op deze pc waren op dat moment nog niet alle drivers geinstalleerd(o.a. chipset), dus daarom heb ik het vermoeden dat de initalisatie niet goed is gegaan.

Ik heb er nog geeneens partities opgezet, aangezien ik gelijk zag dat de grootte niet klopte. Het bordje in deze pc is inderdaad een gigabyte, maar het bord in mn FTP server is een asus.

Ik heb een beetje een vermoeden dat het dit probleem is:
Also, sometimes a damaged Master Boot Record may cause the BIOS and/or the Operating System to misdetect the true hard drive capacity. In this case you would need to use a zero-fill tool.
Dus ik ga nu even die tool proberen :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

onok, dit is inmiddels een known iseu, of wel bekend probleem. Wanneer de search had gebruikt met zoektermen als: "32GB Samsung F1" of "8GB Samsung F1", dan had je oa. het volgende gevonden: http://gathering.tweakers...Bboolean%5D=AND&where=GoT, op GoT verwachten wij van een ieder enig eigen initiatief. Daar hoort het doornemen van deFAQ's en het gebruik van de GoT search ook bij. Zie ook: OM FAQ / Beleid

Maar ik raad je aan dit topic eens doornemen: Samsung 1TB wordt herkend als 33MB in BIOS (Gigabyte 690) Verder sluit ik dit topic, mocht je er echt niet uitkomen met de FAQ's en GoT search, voel je dan vrij weer een topic te openen, vermeld wel wat je zelf reeds gevonden hebt in de topic start.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.