Best tweakers,
Februari 2007 heb ik bij Digitalstreet.nl een camera gekocht, hier heb ik een flinke tijd plezier van gehad maar eind juli is deze camera er helaas mee opgehouden en deze heb ik halverwege augustus (ik had het druk) naar Digitalstreet verzonden ter reparatie.
Voorafgaand het verzenden heb ik de volgende mail verstuurd:
Helaas kreeg ik hier afgelopen maandag (06-10-2008, ruim 7 weken na aankomst van het pakket) de volgende reactie op via een email:
Persoonlijk zat ik te denken om een aangetekende brief te versturen en dan het bedrijf een termijn van 2 weken te geven om een redelijk alternatief te geven en indien deze niet komt hen te dagvaarden.
Alvast bedankt voor de reacties
Februari 2007 heb ik bij Digitalstreet.nl een camera gekocht, hier heb ik een flinke tijd plezier van gehad maar eind juli is deze camera er helaas mee opgehouden en deze heb ik halverwege augustus (ik had het druk) naar Digitalstreet verzonden ter reparatie.
Voorafgaand het verzenden heb ik de volgende mail verstuurd:
Hier kreeg ik de volgende reactie op:Geachte heer/mevrouw,
De Pentax K10D die ik een tijdje geleden bij jullie heb besteld
(bestelling [nummer]) wil helaas niet meer werken, bij het aanzetten zie
ik alleen het icoontje van een volle batterij verschijnen maar verder
komt er niets meer in beeld. De sluiter en autofocus reageert nog wel
maar er wordt niets meer naar de geheugenkaart geschreven.
Kunt u mij vertellen welke stappen ik moet ondernemen om dit apparaat te
RMA'en?
Met vriendelijke groet,
/me
In navolging hierop (kleine week later) heb ik de camera dus ingepakt en verzonden naar Digitalstreet, tot zover ging alles prima.Goedendag,
U kunt uw camera uiteraard aan ons retouneren voor controle en eventueel
reparatie. De camera zal dan bij de fabrikant worden aangeboden om te kijken
of het euvel onder garantie gerepareerd kan worden. De camera dient zo kaal
mogelijk naar ons opgestuurd te worden ( zonder batterijen, polsriem,
geheugen e.d. ). Ook moet het toestel in een neutrale verpakking verzonden
worden ipv de originele doos. Het pakketje moet worden voorzien van een
klachtomschrijving met uw contactgegevens en een kopie van de factuur.
Standaard moet u rekening houden met vier tot acht weken reparatietijd. Dit
kan uiteraard ook uitlopen.
Let op! Ongefrankeerde zendingen worden direct geweigerd!
Hopende u op deze wijze naar tevredenheid geinformeerd te hebben. Mocht u
nog vragen hebben dan kunt u ons altijd bellen of e-mailen.
Met vriendelijke groeten,
Service Afdeling AAGPRO.nl
Helaas kreeg ik hier afgelopen maandag (06-10-2008, ruim 7 weken na aankomst van het pakket) de volgende reactie op via een email:
Aangezien een dergelijke camera (digitale spiegelreflex camera, ten tijde van aankoop ~900 euro) niet binnen 2 al defect hoort te zijn heb ik hierop gereageerd, hierop volgde een flinke mailwisseling (nette mails van beide kanten overigens) waaruit kwam dat de garantie niet verleend zou worden en dat de kosten voor mij zijn. Hierbij werd ik "vriendelijk" gewaarschuwd dat een rechtzaak alleen geldverspilling zou zijn. De specifieke quote:Goedendag,
Uw Pentax camera is opgestuurd voor herstelling naar het reparatiecentrum van Pentax. Het toestel valt helaas buiten de garantievoorwaarden en kan niet zonder kosten hersteld worden.
Het elektronisch circuit moet in uw camera vervangen worden. De kosten om het onderdeel te vervangen zijn 380.80 euro. Dit is al inclusief alle verzend- en administratiekosten.
Graag vernemen wij van u of de reparatie uitgevoerd moet worden. Bij voorbaat dank voor uw moeite.
Hopende u op deze wijze naar volledigheid geinformeerd te hebben. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u ons altijd bellen of e-mailen.
Met vriendelijke groeten,
Service Afdeling AAGPRO.nl
Nu is mijn vraag, heeft iemand nog specifieke tips voor wat ik nu moet doen?U moet er gewoon ook rekening mee houden dat u echt niet de eerste persoon
bent die ons aansprakelijk wilt stellen voor een garantietermijn die door u
zelf bedacht is. We bestaan al bijna vijf jaar lang en hebben uiteraard
klanten gehad die niet tevreden zijn over het garantietermijn van hun
product. U zult dan ook niet de eerste zijn die het geheel niet tot het
uiterste zult uitvoeren omdat juridische kosten vele malen hoger zullen zijn
dan een dergelijke reparatie of zelfs het aanschaffen van een nieuwe camera.
Het advies van rechtsbijstandverzekeringen gaat ook nooit tot een rechtzaak.
Dat kost hun en u te veel geld, wat gewoon niet waard is in vergelijking tot
zo'n camera. Het is tevens (en gelukkig ook) nog nooit zo ver gekomen.
Persoonlijk zat ik te denken om een aangetekende brief te versturen en dan het bedrijf een termijn van 2 weken te geven om een redelijk alternatief te geven en indien deze niet komt hen te dagvaarden.
Alvast bedankt voor de reacties