Passen deze VGA & MEM op me MOBO?

Pagina: 1
Acties:
  • 284 views

• gerritsen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-12-2023
Hallo,

Ik ben druk bezig met het samenstellen van een systeem. Nu ben ik er niet heel bekend mee en wil toch de garantie hebben dat het goed werkt wanneer ik dit spul aanschaf.

Mijn vraag:
Ik heb een MOBO GigaByte GA-EP35-DS3P,Retail gevonden die ik graag wil aanschaffen. Nu vroeg ik mij af of een HP ATI FireGL V3300 (VGA) en HP DDR2-800 ECC (MEMORY) op mijn MOBO kunnen. A.u.b. even de specificaties van de producten bekijken.

Werken deze spullen goed op dit MOBO en kan ik er dan gewoon fatsoenlijk spellen op spelen? De reden dat ik dit vraag is omdat ik deze HP spullen kan krijgen. Voor de rest beschik ik over een kast met 550WATT voeding en een Intel Core 2 Duo E7200 processor (voor het geval dat nodig is om te weten).

Alvast bedankt jongens!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Videokaart wel
Geheugen niet
Videokaart is niet bedoeld om spellen mee te spelen.

Welkom op GoT trouwens; ik zou je adviseren om even de "FAQ's" door te lezen

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• gerritsen
Ga ik doen. Maar is het wel mogelijk met deze VGA of kan ik het beter niet doen? Waarom kan het geheugen er eigenlijk niet op?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:41
http://www.beyond3d.com/resources/chip/103

Dat is de specificatie van de chip van de videokaart, de performance kun je dan zelf wel vinden lijkt me.

http://www.gigabyte.com.tw/

Daar heb je de site van gigabyte. Veel plezier met zoeken. Specificaties worden netjes opgegeven dus daar moet je wel uit komen niet?

• MAX3400

MAX3400

Geheugen en moederborden: PMG FAQ
Videokaarten: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Sorry, maar het vriendelijke verzoek om zelf even wat te lezen... We willen wel helpen maar in het algemeen niet op vragen die (waarschijnlijk) zelfs al in de handleiding van de produkten beantwoord staat en waar tientallen/honderden sites en artikelen over te vinden zijn, onder andere via Google.

Verwijderd

gerritsen schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:20:
Ga ik doen. Maar is het wel mogelijk met deze VGA of kan ik het beter niet doen? Waarom kan het geheugen er eigenlijk niet op?
ECC is neem ik aan niet supported (niet nagekeken). VGA kaart in een budget videokaartje voor werkstations en dit had je zelf kunnen lezen in de eerste alinea van de specs.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Moet beide prima passen, maar voor gamen zou ik idd een andere grafische kaart nemen.

Mobo is DDR2 compatible, geheugen is DDR2 800MHz, moet dus gewoon werken.
Mobo heeft PCI-e interface voor grafische kaart, dus ga op zoek naar een gamers kaart.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• gerritsen
Hmm.. nou voor jouw is het gesneden koek maar ik snap er geen drol van.

• MAX3400

MAX3400

Wiethoofd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:23:
Moet beide prima passen, maar voor gamen zou ik idd een andere grafische kaart nemen.

Mobo is DDR2 compatible, geheugen is DDR2 800MHz, moet dus gewoon werken.
Mobo heeft PCI-e interface voor grafische kaart, dus ga op zoek naar een gamers kaart.
Huh??

ECC-geheugen heeft vaak andere bevestiging/brackets...
PCI-e is geen synoniem voor gaming; die FireGL is ook een PCI-e kaart
gerritsen schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:23:
Hmm.. nou voor jouw is het gesneden koek maar ik snap er geen drol van.
Erg vervelend maar ik mis wat info van je zoals beschreven in het topic: Voordat je toevlucht zoekt op GoT en een topic opent.

Hoe vervelend het ook is; Tweakers is een site voor de wat gevorderde gebruiker. Dat niet iedereen niet alles weet, is niet erg, maar er wordt een stukje eigen inzet verwacht voordat een vraag wordt gesteld.

[ Voor 37% gewijzigd door MAX3400 op 09-10-2008 19:26 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:33

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

MAX3400 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:24:
[...]

Huh??

PCI-e is geen synoniem voor gaming; die FireGL is ook een PCI-e kaart
Hij zegt toch ook niet dat het synoniem is voor gaming? Hij zegt gewoon dat het een PCI-e slot heeft, en dat de TS naar een gamingkaart moet gaan zoeken.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-05 14:09

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Is er nog een bijzondere reden dat je op de HP site wil bestellen, of weet je gewoon niet beter?

edit: no offence, maar kijk eens naar de pricewatch hier op Tnet

[ Voor 26% gewijzigd door Edmin op 09-10-2008 19:28 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 15:11
Je geheugen past idd niet je moet non ecc geheugen hebben,
Verder kan je beter die videokaart niet kopen idd, dat is meer voor werkstations niet om te gamen.

Maar dit is hierboven ook al gezegd.

Wat is je budget of wil je perse bij hp bestellen etc?

[ Voor 12% gewijzigd door dewil1990 op 09-10-2008 19:29 ]

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

MAX3400 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:24:
Ik was in de war met het EPP-gedeelte wat wel in desktops werkt, en ik ook op m'n mobo heb geprikt.
ECC is idd voor servers etc. zie ook: Wikipedia: Dynamic random access memory

• MAX3400

MAX3400

Wiethoofd schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 19:41:
[...]

Ik was in de war met het EPP-gedeelte wat wel in desktops werkt, en ik ook op m'n mobo heb geprikt.
ECC is idd voor servers etc. zie ook: Wikipedia: Dynamic random access memory
_O- Ja, en zo kennen we nog wel 36872873 afkortingen die op elkaar lijken... ;)

Er zijn desondanks wel moederborden (ATX-formaat) die ECC geheugen lusten maar dat zijn over het algemeen semi-werkstation bordjes die al snel 200+ in Euro's kosten. Helaas is de EP35-set van de topicstarter nooit ontworpen voor ECC, dus al zou het fysiek passen, dan kan de memory-controller hardwarematig er nog weinig mee.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het zou ook wel gewoon kunnen werken, maar dat het geen gebruik maakt van het EPP gedeelte, is dan wel zonde van het geheugen, maar sommige moederborden kunnen er ook zo mee omspringen. ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst; welkom op GoT :)

We verwachten hier dat voordat je een topic opent je zelf de moeite doet om je probleem op te lossen. Of iets compatible is met elkaar valt prima uit te zoeken op basis van de specs van het moederbord/chipset en het geheugen.
In PMG Beleid staat een vermelding naar de PMG FAQ, begin eens met deze door te nemen. In jouw geval zal de RAM FAQ een goede plek zijn om mee te beginnen.
Daarnaast verwachten we dat een tweaker zelf kan uitzoeken wat hij/zij moet kopen.

Mocht je dit gedaan hebben en er nog steeds niet uitkomen, dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen, maar geef dan exact aan wat je al uitgezocht hebt :). Dit topic gaat in ieder geval op slot.

Voor een aantal anderen kan de PMG FAQ ook nuttig zijn om eens te zien wat ECC nu eigenlijk is.
In de regel heeft het geen andere pinouts of bevestigingsmanieren en werkt het prima op standaard moederborden omdat de 9e chip (waar de ECC bit in staat) simpelweg genegeerd wordt. Het gaat pas anders worden op het moment dat je een ECC Registered DIMM hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.