Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Zoeken op 'got' en language 'dutch' should do the trickamahusu schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:12:
wat is de naam van de got 1v1 competitie? Dat 10v10 gebeuren gaat em voor mij de komende 2 weken niet worden vanwege tentamens, maar op zn tijd een 1v1 potje moet wel lukken.
Verwijderd
Ik kan geen fatsoenlijke aanval opzetten omdat elke speler op het middenveld blijft hangen, of de passes komen verkeerd aan. Net van rastafariman verloren met 1-0 in de got league, ik kon daar ook helemaal niks, maar kreeg wel een penalty tegen omdat het spel weer vertraagde op dat moment voor mij.

Kheb me nog nooit zo geergerd aan voetbal games
XBL/PSN Gamertag : LokiNL#1132
Ahhhh gossieDef87 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:42:
Ik heb heel de dag singleplayer matches zitten spelen op professional, geen een kunnen winnen...
Ik kan geen fatsoenlijke aanval opzetten omdat elke speler op het middenveld blijft hangen, of de passes komen verkeerd aan. Net van rastafariman verloren met 1-0 in de got league, ik kon daar ook helemaal niks, maar kreeg wel een penalty tegen omdat het spel weer vertraagde op dat moment voor mij.![]()
Kheb me nog nooit zo geergerd aan voetbal games
Als er te weinig mensen op komen dagen vanavond om een fatsoenlijke club match te spelen, wil ik je wel wegwijs maken in FIFA 1vs1..
Toch blijft het vooral oefenen, veeeeel oefenen
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Wat ik vaak heb is dat net geselecteerde spelers eerst even stil gaan staan of dat ze even de andere kant oplopen voordat ik ze echt goed een richting op kan sturen. Moet er gewoon nog aan wennenamahusu schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:11:
idd, online spelen is een kwestie van veel oefenen en een strakke def hebben
[ Voor 77% gewijzigd door Def87 op 21-10-2008 22:44 ]
zet je def op cover ipv offside trap, scheelt een hele hoop. En leer jezelf aan om te lopen met LT ingedrukt als je achteruit rent met de def, dan blijf je met je gezicht richting de aanvaller staan zodat je beter kan instappen.Def87 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:43:
Ik werd er zomaar uitgegooid, ik blijf wel even wachten...
[...]
Wat ik vaak heb is dat net geselecteerde spelers eerst even stil gaan staan of dat ze even de andere kant oplopen voordat ik ze echt goed een richting op kan sturen. Moet er gewoon nog aan wennen
Verwijderd
Ik had ook een leuk reeks winsten op mijn naam staan, dacht gaat lekker wordt men verbinding ineens verbrokenamahusu schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:11:
idd, online spelen is een kwestie van veel oefenen en een strakke def hebbenIk ga vanavond maar eens kijken of ik mn streak-record nog verder uit kan bouwen, sta nu op 11 gewonnen games op rij
PS: Ben rond 12 uur weer bescikbaar voor potjes fifa 09
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Gisteren avond
Liverpool 7 - 0 Spanje
2 goals gemaakt en paar assist
[ Voor 40% gewijzigd door Sky2k op 22-10-2008 00:57 ]
Die gasten waren ook wel echt extreem slecht, 7-0 is idd aardig. Maar die anderen bakten er echt helemaal niks van.Sky2k schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:48:
sky2k - Mayb85
Gisteren avond
Liverpool 7 - 0 Spanje
2 goals gemaakt en paar assist. tering zeg wat is Babel snel zeg geen een verdediger kon mij bij houden
Was gewoon prijsschieten die wedstrijd. De tegenstander bakte er inderdaad weinig van. Maar goed, wij zijn ook vaker ingemaakt op soortgelijke manier. Dus liever dan winnen op zo'n manier, het ging ook lekker.
4-3-3 werkt gewoon goed voor ons, moeten we denk ik blijven hanteren (incl Babel en Xabi Alonso).
Vanavond ben ik er rond half 10 weer bij. Hopelijk blijft m'n internet het weer eens een compleet avondje doen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 09:49 ]
Verwijderd
Dus zet een CM op CM, en GEEN CDM op CM.
Alle spelers zijn automatisch geleved naar 85 (op hun ideale positie).
Zet je een CDM van 85 op CM dan heb je een speler op het veld van 82.
Een onbekende CM hannes van 56 is bij clubs ook opgewaardeerd naar 85 en is beter van een super CDM speler die maar 82 overhoudt op CM.
Lengte, Gewicht, en Lichaamstype zijn de enige factoren die niet gelijk zijn tussen de spelers en nog mee tellen (in kopduels, bal afpakken enz). Maar volgens mij niet in grote mate en elk voordeel heeft weer z'n nadeel.
Punt: Stel een GK LB CD CD RB CM CM CM LW ST RW op als je het beste team wilt hebben.
Hierbij maakt het dus ook totaal niet uit voor welk team je kiest, Sparta of Real
2. Waarom spelen we zo slecht?
Ik bedoel, kijk naar de stats.. beschamend, zijn we zo slecht? zetten we alle slechtere spelers standaard in de verdediging? Wat kunnen we er aan doen?
Tips Hints Ideeën opmerkingen?
We spelen ook nog eens 95 % van de keren tegen ManU (beste team in fifa09), dus ik vermoed dat het toch wel uitmaakt. Maar zeker weten doe ik het niet. Eigenlijk toch heel erg slecht dat nergens staat beschreven hoe het nou werkt. Dat had best in de manual gemogen. Net als nog 100 andere dingen.
Zoals ik vaker heb gezegd, volgens mij zijn de stats beter met 4/5 man, eventueel 6 maar meer niet. Met 10 man gaat iedereen toch anders spelen, krijgen een aantal mensen de bal niet, gaan de bal zelf halen, staan niet op juiste posities, verdedigers die ineens in de spits staan. Maar goed men vindt het leuker om met 10 man te spelen, maar dan zijn daar de resultaten ook naar imhoVerwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:35:
Ik bedoel, kijk naar de stats.. beschamend, zijn we zo slecht? zetten we alle slechtere spelers standaard in de verdediging? Wat kunnen we er aan doen?
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Balverlies op het middenveld en de aanval. Maar ook slecht uitverdedigen en slecht dekken.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:35:
Vooral de spitsen krijgen zeeën van ruimte.
Verwijderd
Iedereen wil vol op de aanval? geen tikjes terug, balbezit wordt niet over nagedacht?Martinspire schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:52:
[...]
Balverlies op het middenveld en de aanval. Maar ook slecht uitverdedigen en slecht dekken.
Vooral de spitsen krijgen zeeën van ruimte.
Verwijderd
Doe zelf maar eens een vergelijking in team management (met speler attributen) bij online club en je zal het echt gaan zien hoor.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:42:
Ik weet niet of iedereen gelijk is. Het klopt dat iedereen 85 is op hun eigenlijke posities, maar volgens mij zijn de achterliggende stats (rensnelheid, schotkracht e.d.) toch wel anders. Soms zie ik iemand de rest er makkelijk uit rennen, en ook heb ik het idee dat we een stuk beter spelen met Liverpool dan met Madrid.
We spelen ook nog eens 95 % van de keren tegen ManU (beste team in fifa09), dus ik vermoed dat het toch wel uitmaakt. Maar zeker weten doe ik het niet. Eigenlijk toch heel erg slecht dat nergens staat beschreven hoe het nou werkt. Dat had best in de manual gemogen. Net als nog 100 andere dingen.
Zal in deel in onze hoofden zitten met betere teams, en een deel misschien dat mensen geen knock on doen met rennen zodat ze niet zo snel gaan dan dat ze gekund hadden. en een RW speler zou sneller kunnen zijn dan een ST speler op RW positie, dat zou dan wel weer kunnen.
Verwijderd
Als verdediger bak ik er werkelijk geen &^%^&# van, als winger ging het wel erg lekker.
Enige is af en toe al op knoppen gedrukt te hebben die je niet schijnt te kunnen annuleren.
Maar viel me op dat ons zwakste punt vaak is de positionering van de verdedigers, vaak wordt buitenspelval opgeheven door iemand die te veer terug staat of al vol in de sprint zit, ook zijn verdedigers te "aanvallend ingesteld" het is handiger om echt in je zone te blijven spelen, ook voor middenvelders om mee te kunnen verdedigen.
Verwijderd
AhaVerwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:26:
Gisteren mijn eerste potjes online meegespeeld in het team..
Als verdediger bak ik er werkelijk geen &^%^&# van, als winger ging het wel erg lekker.
Enige is af en toe al op knoppen gedrukt te hebben die je niet schijnt te kunnen annuleren.
Maar viel me op dat ons zwakste punt vaak is de positionering van de verdedigers, vaak wordt buitenspelval opgeheven door iemand die te veer terug staat of al vol in de sprint zit, ook zijn verdedigers te "aanvallend ingesteld" het is handiger om echt in je zone te blijven spelen, ook voor middenvelders om mee te kunnen verdedigen.
Nee maar eens met alles wat je zegt.
Verwijderd
Dus we zuigen te veel om als team met z'n 10e te spelen, 'we willen allemaal zelf de bal'Royz schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:48:
[...]
Zoals ik vaker heb gezegd, volgens mij zijn de stats beter met 4/5 man, eventueel 6 maar meer niet. Met 10 man gaat iedereen toch anders spelen, krijgen een aantal mensen de bal niet, gaan de bal zelf halen, staan niet op juiste posities, verdedigers die ineens in de spits staan. Maar goed men vindt het leuker om met 10 man te spelen, maar dan zijn daar de resultaten ook naar imho(je kan namelijk ook 2x 5v5 spelen, toch?)
Ik was ook voorstander van 10vs10, maar op deze manier gaat de lol er snel af...
Ik ga trouwens maar fulltime CM spelen, kan ik me overal mee bemoeien en op een 1 of andere manier haal ik daar 9 van de 10x een 9 rating mee.
Verwijderd
Dat is waar,Martinspire schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:42:
Als ik op het middenveld sta wordt ik eigenlijk vrij weinig aangespeeld. Zeker als ik CM sta. Dan positioneer ik me wel goed, maar heb ik misschien 5 keer een goede paas gedaan en verder ben ik dan niet aangespeeld. Ik merk echt dat er veel teveel over de zijkant wordt gedaan op het middenveld waarna meteen de spits wordt aangespeeld. Oftewel als RV, LV en CM heb je weinig te doen.
nou loop ik me redelijk dood hoor, ik probeer zowel AM CM en CDM in te vullen als CM'r
(disclaimer ik wil niemand specifiek afkraken, maar deze dingen gaan fout, vaak fout imo).Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:35:
Ja wij spelen erg slecht.
1: Niemand(bijna niemand) loopt goed in positie. En dan bedoel ik niet alleen de fifa positie maar ook kijken hoe anderen staan. CM staat bij ons vaker spits te spelen(waar moet de spits dan staan?)
Onze RM en LM functioneren als wingers, waar ik wingers vaak ook weer op de plek van de spits betrap.Een beetje opschuiven naar de kant van het veld waar de bal is is prima. Maar als LW hoef je je niet aan te beiden als de RW aan de rechter kant de bal heeft. Daar heb je dan spits voor,CM, of RM.Uiterzonderingen daar gelaten.
2. Defensief stappen mensen vaak te snel in. Er wordt geen rugdekking gegeven. Mensen dekken slecht op diepte passes. Vooral met tussen de passlijnen lopen kan je veel ballen veroveren. Verder als wij vechten om de bal, en een speler van ons team DREIGT de bal te krijgen. Die zelfde seconde zie je heel ons team weer naar voren rennen om vrij te staan. Dat is goed maar de helft van de keren hebben we de bal alsnog niet en staan we met nog minder man achter de bal. IPV meteen naar voor rennen(mischien de aanvallers) blijf staan zak iets terug.En speel de bal rond
We hebben extreem weinig rust in ons elftal het is allemaal maar naar voor naar voor naar voor.
3. We moeten ook af en toe voorzichter gaan passen, tenzij we weer tegen enorme prutsers zoals spanje spelen(die komen we wel vaker tegen). Worden veel diepte passen slecht gegeven. Soms ook nog een kansloze hoge bal. Mij lijkt het beter voor bal bezit te kiezen ipv een lange 'hail mary' pass nummer 2000 die door een verdediger onderschept wordt. Dieptepassen hoog en laag en hoge ballen zijn sterke wapen maar er zijn maar beperkte situaties waarin(diepte passen) nuttig zijn. Verkeerd gebruik en je lever 9 van de 10 keer de pass direct in.
4. Verder als iemand in verdeging de bal heeft niet allemaal naar voor rennen. Als iemand in de spits de bal heeft niet allemaal 2 meter naast de spits gaan rennen. Soms lijkt het een beetje kluitjes voetbal wat we spelen. Ik snap dat iedereen wilt scoren maar met 4 man op 2 vierkante meter rennen is niet echt effectief.
5. Passes:
Dit is wat lastiger omdat de tegenstander vaak als een idiot rent. Laat ze rennen vervolgens ze aflschten na de 60ste minuut.
Maar de bal hoeft niet altijd naar voren(ik doe dit zelf ook nog regelmatig fout maar ik probeer er op te letten).
Het is mij opgevallen hoe iedereen(ook tegenstanders). De bal ontvangt en dan meteen opendraait naar het vijandelijk doel. Dit resultaat zo verschrikkelijk vaak in bal verlies, die actie, opendraaien moet anders. Probeer hem terug te passen. Draai alleen open als je er ruimte voor hebt. Probeer de bal af te schermen. Maar niet automatisch alles naar voren want dit resulteert erg vaak in balverlies. We moeten iets geduldiger worden en secuurder in de opbouw.
Er zijn ook dingen die we wel goed doen. Iedereen is over het algemeen bereid om de bal te passen(hoe goed en slecht het ook gaat :-p). En iedereen wilt opzich wel. Ik denk dat er alleen ff hard gehamerd op positie en RUST moet worden.Maar vooral wat meer positie spel in de aanval de verdediging staat beter maar als verdediger moet je de bal voor je houden(ook als Middenvelder als je verdedigt). Vaak zie je middenvelder naar de bal toe racen. Hun buiten speler staat vrij gaat ie daarheen. Vleugelverdediger stapt ook in is te laat. aanvaller is er voorbij.
Als die middenvelder die man voor zich houdt. En druk zet, de vleugelverdediger de pass lijn naar de buitenspeler afdekt kan ie niet meer naar buiten passen en alleen naar het midden of terug. De bal krijgen vereist soms wat geduld ipv continu pressie spelen. Hun leveren hem echt wel een keer in.
Maar nogmaals vooral POSITIES denk ik moeten we aan werken. En dan niet wie waar speelt. Maar posities van in het veld zelf. CM staat geen spits. Links en rechts achter moeten ondersteuning geven aan het middenveld maar niet te ver optrekken. de RM en LM zijn niet de wingers. En de wingers zijn geen spits. De spits is ook geen winger en moet in een 3 man systeem in het midden blijven en beetje meegaan naar de kant waar de aanval plaats vindt.
Ik hoop dat iedereen er een beetje op wilt letten. IEdereen heeft in ieder geval wel de intentie om te passen dat is al prima. Overigens wil ik niet ranten of iets voordat ik dadelijk weer als de "zeikert" van het GoT team bekend sta. Maar als iedereen even dit in het achterhoofd houdt en probeert zo te spelen moet het al schelen denk ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Postius op 22-10-2008 15:13 ]
Verwijderd
Ik zal er als CM iig op proberen te letten! goed uitgeschreven allemaal!
Zo wordt er weer ruimte vrijgemaakt omdat de tegenstander gaat instappen zodat ik of een ander weer de ruimte in kan lopen. We moeten namelijk echt wat langer proberen de bal in het bezit te houden, uiteraard een fout maken kan iedereen overkomen, maar soms gaat het te overhaast en dan worden er fouten gemaakt die niet nodig zijn. Als je de bal namelijk in het bezit houdt komen de kansen vanzelf. En natuurlijk moet het tempo wel hoog liggen, maar het moet wel gecontroleerd blijven. Naarmate we ook wat meer met elkaar spelen zal het vast wel beter gaan, maar een goeie basis is al heel wat. Er mag ook wel wat meer gecoacht worden, roep maar eens als je vrij staat dat je de bal wilt hebben, gebeurd naar mijn weten nog iets te weinig.
Het is en blijft maar een spelletje maar het is toch wel leuk als je wat vaker wint en ziet dat er vooruitgang is.
Dus het een en ander proberen kan ook echt geen kwaad. Wil niet de baas proberen te spelen, maar als iemand suggesties heeft is het wel de moeite waard om het te proberen, gaat het mis nja pech dan volgende keer weer beter. Want uiteindelijk kan het er alleen maar beter op worden.
Kijk iig weer uit naar vanavond
LT + RT cancelled alles.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:26:
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Jij hebt het nog wel wat uitgebreider omschreven dan mij ghehe, maar ben het totaal met je eensPostius schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:09:
[...]
(disclaimer ik wil niemand specifiek afkraken, maar deze dingen gaan fout, vaak fout imo).
Ja wij spelen erg slecht.
1: Niemand(bijna niemand) loopt goed in positie. En dan bedoel ik niet alleen de fifa positie maar ook kijken hoe anderen staan. CM staat bij ons vaker spits te spelen(waar moet de spits dan staan?)
Onze RM en LM functioneren als wingers, waar ik wingers vaak ook weer op de plek van de spits betrap.Een beetje opschuiven naar de kant van het veld waar de bal is is prima. Maar als LW hoef je je niet aan te beiden als de RW aan de rechter kant de bal heeft. Daar heb je dan spits voor,CM, of RM.Uiterzonderingen daar gelaten.
2. Defensief stappen mensen vaak te snel in. Er wordt geen rugdekking gegeven. Mensen dekken slecht op diepte passes. Vooral met tussen de passlijnen lopen kan je veel ballen veroveren. Verder als wij vechten om de bal, en een speler van ons team DREIGT de bal te krijgen. Die zelfde seconde zie je heel ons team weer naar voren rennen om vrij te staan. Dat is goed maar de helft van de keren hebben we de bal alsnog niet en staan we met nog minder man achter de bal. IPV meteen naar voor rennen(mischien de aanvallers) blijf staan zak iets terug.En speel de bal rond
We hebben extreem weinig rust in ons elftal het is allemaal maar naar voor naar voor naar voor.
3. We moeten ook af en toe voorzichter gaan passen, tenzij we weer tegen enorme prutsers zoals spanje spelen(die komen we wel vaker tegen). Worden veel diepte passen slecht gegeven. Soms ook nog een kansloze hoge bal. Mij lijkt het beter voor bal bezit te kiezen ipv een lange 'hail mary' pass nummer 2000 die door een verdediger onderschept wordt. Dieptepassen hoog en laag en hoge ballen zijn sterke wapen maar er zijn maar beperkte situaties waarin(diepte passen) nuttig zijn. Verkeerd gebruik en je lever 9 van de 10 keer de pass direct in.
4. Verder als iemand in verdeging de bal heeft niet allemaal naar voor rennen. Als iemand in de spits de bal heeft niet allemaal 2 meter naast de spits gaan rennen. Soms lijkt het een beetje kluitjes voetbal wat we spelen. Ik snap dat iedereen wilt scoren maar met 4 man op 2 vierkante meter rennen is niet echt effectief.
5. Passes:
Dit is wat lastiger omdat de tegenstander vaak als een idiot rent. Laat ze rennen vervolgens ze aflschten na de 60ste minuut.
Maar de bal hoeft niet altijd naar voren(ik doe dit zelf ook nog regelmatig fout maar ik probeer er op te letten).
Het is mij opgevallen hoe iedereen(ook tegenstanders). De bal ontvangt en dan meteen opendraait naar het vijandelijk doel. Dit resultaat zo verschrikkelijk vaak in bal verlies, die actie, opendraaien moet anders. Probeer hem terug te passen. Draai alleen open als je er ruimte voor hebt. Probeer de bal af te schermen. Maar niet automatisch alles naar voren want dit resulteert erg vaak in balverlies. We moeten iets geduldiger worden en secuurder in de opbouw.
Er zijn ook dingen die we wel goed doen. Iedereen is over het algemeen bereid om de bal te passen(hoe goed en slecht het ook gaat :-p). En iedereen wilt opzich wel. Ik denk dat er alleen ff hard gehamerd op positie en RUST moet worden.Maar vooral wat meer positie spel in de aanval de verdediging staat beter maar als verdediger moet je de bal voor je houden(ook als Middenvelder als je verdedigt). Vaak zie je middenvelder naar de bal toe racen. Hun buiten speler staat vrij gaat ie daarheen. Vleugelverdediger stapt ook in is te laat. aanvaller is er voorbij.
Als die middenvelder die man voor zich houdt. En druk zet, de vleugelverdediger de pass lijn naar de buitenspeler afdekt kan ie niet meer naar buiten passen en alleen naar het midden of terug. De bal krijgen vereist soms wat geduld ipv continu pressie spelen. Hun leveren hem echt wel een keer in.
Maar nogmaals vooral POSITIES denk ik moeten we aan werken. En dan niet wie waar speelt. Maar posities van in het veld zelf. CM staat geen spits. Links en rechts achter moeten ondersteuning geven aan het middenveld maar niet te ver optrekken. de RM en LM zijn niet de wingers. En de wingers zijn geen spits. De spits is ook geen winger en moet in een 3 man systeem in het midden blijven en beetje meegaan naar de kant waar de aanval plaats vindt.
Ik hoop dat iedereen er een beetje op wilt letten. IEdereen heeft in ieder geval wel de intentie om te passen dat is al prima. Overigens wil ik niet ranten of iets voordat ik dadelijk weer als de "zeikert" van het GoT team bekend sta. Maar als iedereen even dit in het achterhoofd houdt en probeert zo te spelen moet het al schelen denk ik.

Aangezien we gemiddeld met minder dan 10 man spelen, wordt de verdediging bijna altijd ingevuld door CPU spelers en dus door de mensen die ANY kiezen. Zij kunnen maar 1 verdediger p.p. tegelijk besturen en hebben geen invloed op de positie van de andere verdedigers.
Dat te laat instappen of de buitenspelval opheffen gebeurt dus vaak automatisch en ongewild.
Ook zie ik bijv. Postius die hierboven een heel uitgebreide analyse heeft gedaan, zelf vaak in de spits (ST) staan. Als je vindt dat je weet hoe het zou moeten in de verdediging e.d., dan staat het je natuurlijk ook vrij om dat te demonstreren in het veld
Want alles leuk en aardig, maar iedereen wil inderdaad scoren of bij de actie betrokken zijn, anders is het gewoon redelijk saai. Maar dat geldt voor iedereen, dus ook voor jezelf. Het viel mij gister ook wel op, dat ik als RW heel vaak voorbij gelopen word en dat er 6 (!) man voor mij staan. Ja, dan moet ik dus terug en ben ik volledig uit positie als we de bal heroveren en zelf weer in de aanval gaan. Maar toen ik zelf RCM stond, en dus ook moest verdedigen, merkte ik gewoon dat je dat heel gedisciplineerd moet doen en jezelf echt scherp moet houden om niet mee op te komen de hele tijd. Maar dat is gewoon veel saaier.
De spits positie, en dan vooral de centrale spits (ST), is gewoon het makkelijkst qua positionering. Je staat in principe altijd goed. De kunst is alleen om te scoren wanneer je de kans krijgt. Alle andere posities zijn gewoon moeilijker omdat je meerdere functies hebt, zowel bij de aanval als de verdediging.
Ik weet immers al voordat ik ga passen waar de bal naar toe gaat en wat ik er de andere speler mee laat doen.
Gisteren hebben we ook een potje gespeeld dat ik ANY was en dat verder alleen de aanvalslinie bezet was met andere spelers (LW, ST, RW). Ik had dus als taak om deze linie te bedienen.
Naar mijn mening werkte dit perfect; iig beter dan wanneer meerdere mensen ANY zijn.
Ja, dat gevoel krijg ik inderdaad nog wel 's... Zeker omdat je soms als Any niet precies weet welke spelen je nou in handen hebt...Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:55:
Want alles leuk en aardig, maar iedereen wil inderdaad scoren of bij de actie betrokken zijn, anders is het gewoon redelijk saai. Maar dat geldt voor iedereen, dus ook voor jezelf. Het viel mij gister ook wel op, dat ik als RW heel vaak voorbij gelopen word en dat er 6 (!) man voor mij staan. Ja, dan moet ik dus terug en ben ik volledig uit positie als we de bal heroveren en zelf weer in de aanval gaan. Maar toen ik zelf RCM stond, en dus ook moest verdedigen, merkte ik gewoon dat je dat heel gedisciplineerd moet doen en jezelf echt scherp moet houden om niet mee op te komen de hele tijd. Maar dat is gewoon veel saaier.
Nog een andere sidenote (geen idee of dat al vermeld is): Je hoeft niet altijd als winger door te lopen tot de achterlijn om vervolgens een voorzet te geven, ik heb het idee dat wanneer je de bal eerder geeft (rond de 16m voor de achterlijn) de verdedigers nog kriskras in de 16 staan, terwijl ze anders al goed gepositioneerd staan...
Overigens: Postius, zou je in het vervolg een headset op willen doen, communiceren was gisteren echt onmogelijk. Zeker wanneer je captain bent is dat wel handig...
Ik ben er op gaan zittenHendrikN schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:12:
Jep, de B-toets is inderdaad veel te handig om niet te gebruiken.
Overigens: Postius, zou je in het vervolg een headset op willen doen, communiceren was gisteren echt onmogelijk. Zeker wanneer je captain bent is dat wel handig...
Ik weet dat ik zelf spits ga. Ik wil best een paar wedstrijden meer naar achter spelen. Verdedigen gaat me vrij goed af. Maar het waren gewoon wat punten, en een analyse. Zelf ben ik ook niet perfect of iets. Maar wat verbeter punten voor iedereen kan toch geen kwaad. Maar voor de goodwill zal ik wel is op het middenveld of verdiging staan. Als we met weinig zijn speel ik het liefst op any(weinig is 5-6 man of minder).
Btw iemand in voor een potje?
Edit: Zit nu in kleedkamer.
Ja, dat gebruik ik ook soms in de single player, werkt soms het beste inderdaad.Martinspire schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:10:
Wat ik meestal doe als ik any ben (of in verdediging sta) is de computer laten lopen achter de man met de bal (Met behulp van de b-toets). Vervolgens kies ik zelf positie waarbij ik een man dek. Dit werkt veel beter dan zelf achter die bal aan te gaan lopen want 9/10 speelt men die bal toch verder en daar sta ik dan tussen. En niet de CPU, want die positioneert zich in de verdediging niet altijd even handig en bovendien heb je dan veel meer invloed op de verdediging.
Ik ben nog even bezig met een ranked match, daarna kom ik wel naar de kleedkamer..Postius schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:20:
[...]
Ik ben er op gaan zitten. DUs voorlopig even geen mic.
Ik weet dat ik zelf spits ga. Ik wil best een paar wedstrijden meer naar achter spelen. Verdedigen gaat me vrij goed af. Maar het waren gewoon wat punten, en een analyse. Zelf ben ik ook niet perfect of iets. Maar wat verbeter punten voor iedereen kan toch geen kwaad. Maar voor de goodwill zal ik wel is op het middenveld of verdiging staan. Als we met weinig zijn speel ik het liefst op any(weinig is 5-6 man of minder).
Dan moet je het dus op elkaar afstemmen.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:55:
Ok, mooi dat iedereen er zo mee bezig is, maar wel even enkele side-notes:
Aangezien we gemiddeld met minder dan 10 man spelen, wordt de verdediging bijna altijd ingevuld door CPU spelers en dus door de mensen die ANY kiezen. Zij kunnen maar 1 verdediger p.p. tegelijk besturen en hebben geen invloed op de positie van de andere verdedigers.
Dat te laat instappen of de buitenspelval opheffen gebeurt dus vaak automatisch en ongewild.
Ook zie ik bijv. Postius die hierboven een heel uitgebreide analyse heeft gedaan, zelf vaak in de spits (ST) staan. Als je vindt dat je weet hoe het zou moeten in de verdediging e.d., dan staat het je natuurlijk ook vrij om dat te demonstreren in het veld![]()
De spits positie, en dan vooral de centrale spits (ST), is gewoon het makkelijkst qua positionering. Je staat in principe altijd goed. De kunst is alleen om te scoren wanneer je de kans krijgt. Alle andere posities zijn gewoon moeilijker omdat je meerdere functies hebt, zowel bij de aanval als de verdediging.
Speel je bijvoorbeeld met 6 man, laat er dan 2 in de verdediging, 2 op het middenvel en 2 in de aanval.
Maar dan zit je weer dat de rest door de CPU wordt bestuurd. lastige afweging ook.
Het voordeel is alleen wel dat je het over een aantal linies verdeeld wat ook weer voor balans kan zorgen, CPU speelt namelijk zo heel slecht nog niet.
Zoals je verder zegt dat het liefst iedereen wil scoren is ook zo, maar ik vind het juist leuk als er door middel van teamplay resultaat wordt geboekt. Iedereen draagt zijn steentje echt wel bij door te doen waar je goed in bent. Als ik het beste zou zijn in verdedigen, zou ik het ook leuker vinden.
En spits zijn lijkt wel makkelijk maar het goed lopen is toch wel moeilijk. Je moet constant in beweging zijn, en op buitenspel letten (inhouden op zijn tijd met lopen) en natuurlijk het afmaken. Bij de 7-0 gister ging toevallig onderhand alles erin, maar sommige wedstrijden kregen we hetzelfde aantal kansen zonder resultaat.
Ik zit op m'n werk, ben vanavond rond 9 uur / half 10 pas online gok ik.Postius schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:20:
[...]
Mss een idee om een soort van roulatiesysteem te maken? Nu spreek ik mezelf mss wel een beetje tegen, dat hoevaker je op 1 plek oefent hoe beter je word, maar om de fun erin te houden is het ook leuk om andere een keer de spits positie te gunnen. Als je dit volgens een schema kunt inplannen blijft het leuk om iedere dag de kleedkamer te joinen.Postius schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:20:
[...]
Sommige mensen spelen enkel en alleen BAP en hebben vrijwel geen online 1v1 ervaring. Naar mijn mening moet je eerst het 1v1 onder de knie hebben wil je een beetje mee willen kunnen komen in 10v10 verband. Immers als je veel speelt dan weet je na een poosje precies waar al je spelers staan in een bepaalde opstelling en kun je jezelf daaraan spiegelen in een 10v10 situatie.
Je weet dan ook veel beter welke pasjes niet mogelijk zijn en welke wel en wat misschien nog het belangrijkst is, hoe je strak moet verdedigen. Het is leuk en aardig als je offline veel BAP potjes hebt gespeeld (of manager mode hebt gedaan) maar dat is absoluut NIET, ik herhaal, NIET te vergelijken met het verdedigen van human tegenstanders online.
Dus voordat je kan gaan werken aan positionering etc. kan je beter eerst zorgen dat je zelf wat beter wordt (individueel).
Ik heb bijna totaal geen 1vs1 ervaring maar kan wel goed mee in de BAP mode online. Ik speel hetzelf liefst als RW maar in de verdediging staan met iemand anders vind ik ook goed, zolang er maar goed gespeeld wordt.amahusu schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 17:03:
nofi, maar mijn inziens komt het slechte samenspel door het enorme verschil in speelervaring en skills. De punten die hierboven worden aangedragen (slecht positiespel, alles over de flanken, slecht instappen etc.) kunnen enerzijds verholpen worden door veel samen te spelen, maar het is op z'n minst net zo belangrijk hoe goed je bent als individuele speler.
Sommige mensen spelen enkel en alleen BAP en hebben vrijwel geen online 1v1 ervaring. Naar mijn mening moet je eerst het 1v1 onder de knie hebben wil je een beetje mee willen kunnen komen in 10v10 verband. Immers als je veel speelt dan weet je na een poosje precies waar al je spelers staan in een bepaalde opstelling en kun je jezelf daaraan spiegelen in een 10v10 situatie.
Je weet dan ook veel beter welke pasjes niet mogelijk zijn en welke wel en wat misschien nog het belangrijkst is, hoe je strak moet verdedigen. Het is leuk en aardig als je offline veel BAP potjes hebt gespeeld (of manager mode hebt gedaan) maar dat is absoluut NIET, ik herhaal, NIET te vergelijken met het verdedigen van human tegenstanders online.
Dus voordat je kan gaan werken aan positionering etc. kan je beter eerst zorgen dat je zelf wat beter wordt (individueel).
Yep aan het opstarten
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Ik dacht dat er geen tekort aan spelers was, maar als ik het zo zie, zie ik iedere avond weer dat er met moeite een team wordt volgemaakt.
Gaude et aude
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
ik ga morgen wel eerst 1v1 kijken of dat normaal werkt voordat ik in de kleedkamer kom!
Inderdaad man, het leek inderdaad niks op de oude RoyRoyz schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:41:
Mijn controller deed echt serieus niks wat ik wilde, alsof hij traag reageerde. als ik een poppetje werd stopte deze eerst met rennen voorda thij door ging. daarom speel ik ook maar 2 wedstrijden want dit kan ik mezelf en jullie echttttttt niet aandoen gewoon.
ik ga morgen wel eerst 1v1 kijken of dat normaal werkt voordat ik in de kleedkamer kom!
SorryHendrikN schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 00:35:
[...]
Inderdaad man, het leek inderdaad niks op de oude Roy
Heb iig mijn controller opgeladen vannacht, misschien dat dat het was. Net te ver doorlopen terwijl ik al gespeeld had, ballen uitlopen terwijl ik al gespeeld had, verkeerde spelers kiezen als ik een andere selecteer pffff

[ Voor 37% gewijzigd door Royz op 23-10-2008 08:53 ]
Ach ja, ik had gister ook iets geks. We stonden 1-0 voor en ik moest een vrije trap nemen of voorzet geven, en de bal ging ipv naar voren -richting hun 16- naar onze eigen helft centraal. De tegenstander kon hem oppikken en toen stond het 1-1. Een duur foutje dus. die wedstrijd verloren we met 2-1Royz schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 08:50:
[...]
Sorry
Heb iig mijn controller opgeladen vannacht, misschien dat dat het was. Net te ver doorlopen terwijl ik al gespeeld had, ballen uitlopen terwijl ik al gespeeld had, verkeerde spelers kiezen als ik een andere selecteer pffff
Gelukkig wel veel gescoord gister, zelfs nog een hattrick, en een paar goede voorzetten kunnen geven.
Wat me trouwens opvalt: Als je bijvoorbeeld in de eerste helft naar rechts speelt, dus als het doel van de tegenstander aan ----------> die kant is dan komen de spelers aan de linkerkant veel vaker aan de bal dan die aan de rechterkant, omdat het beeld meer van die kant laat zien. De tweede helft speel je de andere kant op natuurlijk (dus <------) en dan zijn de mensen die een positie aan de rechterkant hebben veel vaker aan de bal. Dat ligt aan de camera (iig bij Tele), omdat je die kant van het veld veel vollediger in beeld is. Moet je maar eens opletten.
mss tot vanavond!
Aangezien ik de beste man ook al een paar weken niet gezien heb houd ik me maar aan die belofte en hoop jullie zondagavond weer aan te treffen in de dressing room
Fijn weekend en zet 'm op!
Verwijderd
klaasb
ik kan btw (of me vriendin) vandmiddag wel meespelen.
p.s. me vriendin is beter dan mij, dus als ik opeens beter speel weet je dat ze aan het spelen is
[ Voor 27% gewijzigd door CrankyGamerOG op 26-10-2008 13:54 ]
KPN - Vodafone Ziggo Partner
moet ik dus eerst wel terug invite worden ehratsja schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:09:
hoe laat spreken we af?
die mogelijkheid heb ik niet helaasCrankyGamerOG schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:22:
[...]
moet ik dus eerst wel terug invite worden eh
De verdediging was goed, ok 1 vrije bal die erin ging, alleen we creeeren ietwat te weinig echte kansen.
Heb wel het idee dat fifa wat traag reageert altijd, misschien ook omdat ik PES gewend ben/was.
en je hebt 2 keer gescoord !!!!
Bravo
jij ook goed gespeeld
Van te voren kan ik dan makkelijker meelopen als ze gaan aanvallen.
Lekker meelopen totdat je dichtbij bent en dan A. en dan ging goed.
Maar die andere gozer die meedeed, was ook nuttig hoor !!!!
Verwijderd
Ik speel op dit moment alleen maar Fifa09 en Dead Space.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:57:
Hebben jullie er ook zo'n last van dat er zo'n hoop goede spellen uitkomen op het moment?
Far Cry 2 en Fallout 3 vind ik niks aan, ik hou niet van grote open werelden waar je zelf kan beslissen wat je kan doen. Fable 2 wou ik hebben maar de co-op spreekt me niet echt aan. Gears of War 2 en Left 4 Dead zijn de enige 2 games die ik dit jaar nog koop.
Vanavond rond 8 uur / half 9 weer in de dressing room?
Mwah valt mee idd. Zoals mijn voorganger hier ben ik ook niet echt geboied door Far Cry2 en Fallout 3. Momenteel ben ik wel bezig met crysis warhead, maarja dat is na 5 uur klaar als ik de reviews mag geloven. verder ben ik nog wel steeds een DotA addictVerwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:57:
Hebben jullie er ook zo'n last van dat er zo'n hoop goede spellen uitkomen op het moment?
Of ik er vanavond ben weet ik nog niet zeker. Als ik tijd over heb dan kom ik wel een paar potjes spelen.
erhmm.
Ja, Fable II is het echt helemaalVerwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:57:
Daarnaast eigenlijk minder tijd om te gamen vanwege fitness/aanstaand tentamen/druk op stage.
Als ik vanavond op tijd thuis ben kom ik wel even een kijkje nemen in de dressing room
Verwijderd
Maar zal vanavond wel weer ff proberen minimaal 2 potjes mee te pakken
Btw de laatste keer dat ik club speelde waren alle speler stats weer standaard en dus niet naar 85 geleveld?
mis ik wat?
En waarom is mister caveman coach als hij er bijna nooit is

Wordt er vanavond nog gespeeld? Ik zal er iig zijn, rond half 9 zo ongeveer. ^^
Ik heb een eindelijk weer eens een avondje vrij, dus ik kom met liefde en plezier een potje voetballen!donker11 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:54:
Was er gister nou helemaal niemand? Heb toch echt even in de kleedkamer gezeten.
Wordt er vanavond nog gespeeld? Ik zal er iig zijn, rond half 9 zo ongeveer. ^^
erhmm.
want ik wacht hier nu al 4 dagen op een invite, maar er gebeurt maar niks.......