@TS: het is lullig maar het is terecht, dus bezwaar aantekenen gaat niets helpen. Gewoon boete betalen
remco_k schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 16:36:
2x te hard gereden waarvan 1x veel te hard. Als je wordt beboet voor 49km/h, dan had er op je teller waarschijnlijk 60 km/h gestaan.
Als ik iemand zo hard door de woonwijk hier zie rijden, krijg ik kippevel van ongenoegen.
Jezus wat een bekrompen reactie, daarvan krijg ik kippevel van ongenoegen.
1) Rond de 50 is het verschil tussen tellersnelheid en werkelijke snelheid bij de meeste wagens geen 11km/u hoor, het zal eerder respectievelijk 49 en 55 geweest zijn.
2) Wat er op de teller staat is niet eens relevant. 49 is 49. Als hij een slecht afgestelde teller heeft en bij de snelheid van 49 komt op zijn teller 100 te staan (extreem voorbeeld), moet hij dan levend geveld worden?
3) Ik vind het veel crimineler als iemand met 15 andere dingen bezig is tijdens het rijden met een snelheid van 30km/u waarbij die dan ook nog eens om de 2 sec op zijn teller moet kijken om te zien of die geen km/u te hard rijdt (om constant op de GPS zit te gapen), dan iemand die wat te hard rijdt, maar wel op de weg, het verkeer en de omgeving let en met zijn gedachten bij het rijden is. Niet dat ik de TS wil verdedigen (weet niet of die oplettend is of niet) maar lage snelheid is niet heilig hoor voor een veilig verkeer. Het verkeer louter door lage snelheid veilig maken, lukt pas als de snelheid overal 0km/u is. Oei was het even vergeten, dan is er geen verkeer meer.
Ik wil eigenlijk dat jij 2x betaald, want het was 2x jouw fout.
Maar wat ik vooral wil: dat jij (en iedereen) zich op dit soort wegen aan de snelheid houdt en zeker oplet wat er gebeurd. Dan kunnen mijn kinderen onbezorgt buitenspelen.
Wat ik vooral wil:
- Dat mensen zich om de echte parameters gaan bekommeren die het verkeer veiliger kunnen maken, ipv alleen snelheidscontroles die de staatskas spekken (waarbij ik te snel rijden niet wil goed praten).
- Dat mensen een betere, intensievere rijopleiding krijgen, strenger geëxamineerd worden voor het rijbewijs, en daarna nog altijd opgevolgd worden.
- Dat mensen eens in aanraking gebracht worden met de gevolgen van een aanrijding, dat ze leren wat het kan inhouden, en dit goed in hun achterhoofd houden.
- Dat mensen en scholen kinderen beter opvoeden om niet als een kip zonder kop op straat te lopen, maar dat de kinderen van jongsafaan beseffen dat het verkeer gevaarlijk is (dat de zwakke weggebruiker altijd "in recht" is, heb je niks aan als je je verdere leven met 1 been mag doorgaan).
Dan kunnen mijn kinderen onbezorgd buiten spelen. Min of meer toch, het verkeer zal altijd een risico inhouden, de kwestie is om dat zo klein mogelijk te houden.
Nee en Nee.
Jij hebt daadwerkelijk 2x te hard gereden. Stom toevallig stond daar beide keren een controle.
Wat het erger maakt; dat jij de eerste keer de controle niet eens hebt gezien en de 2e keer ook niet(?). Wat zegt dat over jouw oplettendheid bij zulke snelheden in een woonwijk of soortgelijke plek?
De beste stuurlui staan aan wal natuurlijk, lekker om met minimale info en kennis van de situatie iemand als zodanig te veroordelen. Ben er zeker van dat jij nog nooit het minste foutje hebt gemaakt in het verkeer.