[alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 103 Laatste
Acties:
  • 993.584 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waster schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 02:20:
En wat is er mis met altijd braces op dezelfde regel.
Wie zegt dan dat er wat mis mee is? Persoonlijke voorkeur, meer niet.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is sowieso niks mis met

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if(...) 
  doeIets();

if(...)
{
   doeIets();
}

if(...) {
   doeIets();
}

Het is gewoon wat je als programmeur fijn vindt of binnen je bedrijf als regels geldt (indien zulke regels er binnen je bedrijf zijn). Zolang je maar consequent bent.

Ik gebruik braces pas wanneer deze strikt noodzakelijk zijn. Zelfde geldt trouwens ook voor if-statements :+

code:
1
a = b ? 1 : 0;

:+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
code:
1
a = b ? 1 : 0;

:+
Persoonlijn vind ik die syntax echt niet zo mooi, gewoon omdat ze niet overeenstemd met al het andere, overal worden {} gebruikt, behalve bij zo'n rare if statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Carharttguy schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:13:
[...]

Persoonlijn vind ik die syntax echt niet zo mooi, gewoon omdat ze niet overeenstemd met al het andere, overal worden {} gebruikt, behalve bij zo'n rare if statement.
En vaak als het wat complexer wordt vind ik het ook maar moeilijk leesbaar. Moet er altijd toch even iets bij nadenken als ik over code heenlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dit is geen statement maar een expressie. Wat ook precies de reden is waarom je geen braces kan gebruiken. In C++ (waar hij vandaan komt) is die operator op sommige plekken gewoon noodzakelijk, een if kan dan niet omdat er juist een expression nodig is.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Met als grote voorbeeld nu C++11 constant expressions, e.g.:

C++:
1
2
3
constexpr int abs(int x) {
   return x < 0 ? -x : x;
}

Waar een if-statement niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Laatst online: 04-07 23:09
Zoijar schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:40:
Met als grote voorbeeld nu C++11 constant expressions, e.g.:

C++:
1
2
3
constexpr int abs(int x) {
   return x < 0 ? -x : x;
}

Waar een if-statement niet mag.
Thanks voor het voorbeeld! Hoewel ik (ik ben geen C++ programmeur) nog niet helemaal snap welk voordeel een constexpr dan zou hebben buiten en normale functie. Het lijkt alsof deze functie een constante zou moeten returnen (zoals ik een voorbeeld op stackoverflow vond in de zin van 'MeaningOfLife = 42', maar in jouw voorbeeld returned hij niet altijd dezelfde waarde, maar een absolute waarde. Dus dat lijkt me de naam 'constexpr' een beetje tegen te spreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 08:45:
Er is sowieso niks mis met

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if(...) 
  doeIets();

if(...)
{
   doeIets();
}

if(...) {
   doeIets();
}

Het is gewoon wat je als programmeur fijn vindt of binnen je bedrijf als regels geldt (indien zulke regels er binnen je bedrijf zijn). Zolang je maar consequent bent.
Maar dat is nu juist het probleem met variant 1: daarmee kun je niet consequent zijn, want bij meer dan 1 regel binnen de scope van de if, moet je braces gebruiken. Dan krijg je dus sowieso twee stijlen door elkaar.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Herko_ter_Horst schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:16:
[...]

Maar dat is nu juist het probleem met variant 1: daarmee kun je niet consequent zijn, want bij meer dan 1 regel binnen de scope van de if, moet je braces gebruiken. Dan krijg je dus sowieso twee stijlen door elkaar.
:?

Consequentie heeft daar niks mee te maken, consequent is dat je altijd hetzelfde doet, dat kan prima dit zijn:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
if (a)
    b();

if (a)
{
    b();
    c();
}

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Consequent in je methode is het netste. Zorgt ook voor betere leesbaarheid voor collega's.

Tenminste, dat vind ik. De short-code methodes etc. kan ik heel slecht over. Hoe consistenter je code-methode is, hoe beter. Consistent != consequent trouwens ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Carharttguy schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:36:
[...]

Thanks voor het voorbeeld! Hoewel ik (ik ben geen C++ programmeur) nog niet helemaal snap welk voordeel een constexpr dan zou hebben buiten en normale functie. Het lijkt alsof deze functie een constante zou moeten returnen (zoals ik een voorbeeld op stackoverflow vond in de zin van 'MeaningOfLife = 42', maar in jouw voorbeeld returned hij niet altijd dezelfde waarde, maar een absolute waarde. Dus dat lijkt me de naam 'constexpr' een beetje tegen te spreken?
Een constexpr functie kun je in een constant expression gebruiken. Het gaat er niet om dat ze een constante retourneren, het gaat erom dat de compiler at compile-time kan bepalen wat de output is gegeven een bepaalde (constant expression) input.

Constant expressions zijn in C++ nodig voor static array sizes en template non-type parameters. Met bovenstaande code is abs(5) ook gewoon bruikbaar in een constant expression

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Carharttguy schreef op zondag 13 januari 2013 @ 15:36:
Een constexpr is iets dat compile-time bepaald kan worden. Als ik hierna type abs(-42) staat het vast dat die expressie gelijk is aan 42. Dat kan niet runtime ineens veranderen. Je compiler kan dus overal waar abs(-42) staat het evalueren en vervangen door de constante 42. Zo kan je ook bijvoorbeeld een constexpr voor een faculteit functie maken, net als met template meta programming altijd al kon maar dan makkelijker en duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

C:
1
2
3
4
5
for (i = 0; i++; i < N)
for (j = 0; j++; j < M)
{
    // doe iets in een 2D-array of zo
}

Oei, ik heb de tweede for-loop niet ingesprongen. Ben ik nu een ketter? :+

Maar het is sowieso mooier dan elke andere variant. Mits er in de buitenste for-loop niets anders gebeurt, natuurlijk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:N
Mijn regel:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
for (i = 0; i++; i < N) 
    for (j = 0; j++; j < M) 
        // zo

for (i = 0; i++; i < N) 
{
    for (j = 0; j++; j < M) 
    {
        // of zo
    }
}

for (i = 0; i++; i < N) 
    for (j = 0; j++; j < M) 
    {
        // maar niet zo
    }

for (i = 0; i++; i < N) 
for (j = 0; j++; j < M) 
{
    // laat staan zo
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
if (bla) {
    ..
} else {
    ...
}

en

try {
    ..
} catch (Exception e) {
    ..
}

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
ValHallASW schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:41:
[...]

Het is een beetje opzetwerk, maar met git en astyle kan dat gewoon. Zie http://git-scm.com/book/ch7-2.html bij 'keyword expansion'.
Astyle vond BOOST_FOREACH macros niet zo fijn. Wie gebruikt astyle echt?
Carharttguy schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:13:
[...]

Dan gok ik dat je nog niet zoveel ervaring hebt. ;)
De conditional operator kan erg handig zijn, mits juist gebruikt.

[ Voor 42% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-01-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

.oisyn schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:53:
:N
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
for (i = 0; i++; i < N) 
{
    for (j = 0; j++; j < M) 
    {
        // of zo
    }
}

...

for (i = 0; i++; i < N) 
for (j = 0; j++; j < M) 
{
    // laat staan zo
}
Normaal hou ik me ook wel aan de inspringen-bij-accolades-conventies. Maar bij een dubbel for-loopje waarbij twee variabelen volledig dezelfde rol hebben vindt ik accolades (en extra inspringen) voor de buitenste loop vrij zinloos, lelijk en ruimteverspillend. De regels zijn er om het overzichtelijker te maken, als ze dat niet doen dan hoef je ze niet te hanteren.

Of ben ik echt de enige op de hele wereld en vindt iedereen dit lelijk en onoverzichtelijk? :P

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is natuurlijk maar net wat je gewend bent, maar als ik die code zo vluchtig bekijk dan verwacht ik een enkele loop, geen geneste loop. En als ik die 2 FORs dan zie dan denk ik in eerste instantie aan een source control merge fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

deadinspace schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:14:
@ de eeuwige brace-discussie: ik doe het graag zo:
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if( foo )
{
    if(foo2)
        baz1();
    else
        baz2();

var1 = bar3();
}
In mijn ervaring zijn shortcuts als de single-line notatie, en zeker de implicit-else notatie vragen om problemen. Niet alleen komt het te vaak voor dat je toch een extra regel toevoegt waardoor je weer wel braces nodig hebt, bij de ijverige copy-pasters leidt het tot fouten.

Neem bijv deze die ik laatst tegen kwam:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
public string MyValue
{
    get
    {
        if (!string.IsNullOrWhiteSpace(this.myValue))
        {
            return this.myValue;
        }

return null;
    }

set
    {
        if (!string.IsNullOrWhiteSpace(value))
        {
            this.myValue = value;
        }

this.myValue = null;
    }
}

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Not Pingu schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:17:
Neem bijv deze die ik laatst tegen kwam:
Euh, wat moeten we daar aan zien :?
In mijn ervaring zijn shortcuts als de single-line notatie, en zeker de implicit-else notatie vragen om problemen
En in mijn ervaring, die gebaseerd is op 'openings brace op nieuwe regel', ben ik het zoals gezegd nog nooit tegengekomen.

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 14-01-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:10

Haan

dotnetter

.oisyn schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:21:
[...]

Kijk eens goed naar de set ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Haan op 14-01-2013 16:23 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:51

Dido

heforshe

Die setter heeft een paar regels overbodige code ;)

Een goed voorbeeld van "het ziet er hetzelfde uit dus zal het ook wel werken" :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dido op 14-01-2013 16:24 ]

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dido schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:24:
Die setter heeft een paar regels overbodige code ;)
Nee, er mist een else. Get moet waarschijnlijk gewoon { return this.myValue } zijn.
En in mijn ervaring, die gebaseerd is op 'openings brace op nieuwe regel', ben ik het zoals gezegd nog nooit tegengekomen.
Het nadeel daarvan is dat de code meer regels nodig heeft. Daardoor is het globale overzicht waarschijnlijk iets minder. Zelf zet ik braces ook op een nieuwe regel, maar ik gebruik geen braces voor single-line/statement 'blocks'.

[ Voor 62% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-01-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Olaf van der Spek schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:39:
Nee, er mist een else. Get moet waarschijnlijk gewoon { return this.myValue } zijn.
Als je er ooit een waarde in wilt zetten wel ja :P

Maar je kunt vier regels code verwijderen zonder de huidige "functionaliteit" aan te passen. Die regels zijn dus overbodig.

Ik heb nooit gezegd dat die setter dan wat nuttigs deed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
mbt codestyle, consistentie is idd koning; niet zozeer vanwege potentiele bugs bij het ontbreken van braces, maar - tenminste bij mij persoonlijk - vanwege 'flow'. Als de code er hetzelfde uitziet is alles ok, maar zodra ik ergens

code:
1
if(cond){

zie, springt mijn linkerwenkbrauw omhoog (de 'standaard' is om een spatie tussen if en (, en ) en { te doen). Kleine inconsistenties, en ik klink waarschijnlijk als een miereneuker nu, springen uit de code. Net zoals verkeerde indentatie in html, :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

YopY schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:51:
mbt codestyle, consistentie is idd koning; niet zozeer vanwege potentiele bugs bij het ontbreken van braces, maar - tenminste bij mij persoonlijk - vanwege 'flow'. Als de code er hetzelfde uitziet is alles ok, maar zodra ik ergens

code:
1
if(cond){

zie, springt mijn linkerwenkbrauw omhoog (de 'standaard' is om een spatie tussen if en (, en ) en { te doen). Kleine inconsistenties, en ik klink waarschijnlijk als een miereneuker nu, springen uit de code. Net zoals verkeerde indentatie in html, :p.
In Visual Studio heb je daar de heerlijke combinate CTRL+K, CTRL+D voor, dat doet een auto-format, waar dingen als spaties en indentations mee gefixt worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 00:49
Not Pingu schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:17:
Neem bijv deze die ik laatst tegen kwam: [..]
Om twee discussies aan elkaar te knopen: dit lijkt me dus ook een goede situatie om gewoon een ternaire operator te gebruiken, aangezien je precies één waarde wil returnen (in de getter) of assignen (in de setter). De control flow is in de huidige situatie alleen maar verwarrend.

(Verder vind ik het stom dat in de getter IsNullOrWhiteSpace() gebruikt wordt als de setter al garandeert dat die waarden naar null geconverteerd zijn. De getter kan dus prima return this.myValue doen. Of andersom natuurlijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

YopY schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:51:

code:
1
if(cond){

Zo vind ik het altijd heel irritant als er een spatie na de ( en voor de ) staat, of na de functie naam, als in
C++:
1
void foo ( int x ) { }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Soultaker schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:00:
[...]

Om twee discussies aan elkaar te knopen: dit lijkt me dus ook een goede situatie om gewoon een ternaire operator te gebruiken, aangezien je precies één waarde wil returnen (in de getter) of assignen (in de setter). De control flow is in de huidige situatie alleen maar verwarrend.

(Verder vind ik het stom dat in de getter IsNullOrWhiteSpace() gebruikt wordt als de setter al garandeert dat die waarden naar null geconverteerd zijn. De getter kan dus prima return this.myValue doen. Of andersom natuurlijk.)
Tja het desbetreffende voorbeeld kan je eigenlijk gewoon herschrijven naar
C#:
1
public string MyValue {get; set; }

dat is misschien niet helemaal waar, als je in de setter wilt voorkomen dat null wordt geassigned.

[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 14-01-2013 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Maar dan worden whitespace strings niet naar null gemapt, wat schijnbaar de bedoeling was. Da's niet helemaal hetzelfde.

Also, ik kan niet echt C#, maar kun je jouw code niet nog verder versimpelen naar:
C#:
1
public string MyValue;

... of gedraagt een member variable met getter/setters zich fundamenteel anders dan een gewone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: kan ik deze post mooi hergebruiken :P
Soultaker schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:06:
Also, ik kan niet echt C#, maar kun je jouw code niet nog verder versimpelen naar:
C#:
1
public string MyValue;

... of gedraagt een member variable met getter/setters zich fundamenteel anders dan een gewone?
Public member variables worden "frowned upon" in .Net. Ook kun je in bijv. WPF alleen databinding doen met properties, niet met variables.

[ Voor 204% gewijzigd door .oisyn op 14-01-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

mmmm... druk ik op quote, is het bericht leeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja ik las verkeerd :P

Maar ik vind het nogal een arbitrair voorbeeld. Als je blind code gaat copy/pasten dan gaat het 9 van de 10 keer gewoon fout, of je jezelf nou indekt met allerlei 'else' cases of niet. Je bent returns aan het weghalen, dus de hele code flow wordt anders. Als je dat doet dan moet je enorm goed opletten waar je mee bezig bent, of de returns alsnog laten staan. Niet echt de point-in-case van het nooit gebruiken van "implicit else" imho.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 14-01-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Dat ben ik met je eens :)

Sowieso word ik niet goed van het copy/pasten zonder te begrijpen wat je doet.

Mijn code werd erg vaak ge-c/p'd, en ik zag precies of dat met of zonder begrip was gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik copy/paste in principe niet. Als het kort genoeg is dan herschrijf ik het een 2e keer. Is het een uitgebreid stuk code wat ik vaker wil gebruiken maak ik er een functie/method van.

Een stuk beter te onderhouden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:10
Inderdaad.

Gebruik/kopieer je het vaak, dan is het gerechtvaardigd om zelfstandig te zijn.
Maar er dan een eigen methode/class/library van.
Zo hoef je eventuele bugs maar op 1 plek aan te passen.

Gebruik je het niet vaak, dan hoef je het ook niet te kopieren. ;)

Waar ik zit heeft degene die ik vervang ook veelvuldig gekopieerd.
Maar ga je echt goed kijken, blijkt dat maar 1 klein deel wordt gebruikt. De rest is gewoon ruis, waardoor het voor mij moeilijker wordt om achter de werking van het programma te komen.

Ook leuk is als in een andere class de functienamen gelijk zijn, maar de werking niet.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 20:41
Situatie A:
Test test = new Test();
test.Voorbeeld = "100";

Situatie B:
string x = "Voorbeeld";
Test test = new Test();
test.x = "100";

Welke tussenstap mis ik nog voor situatie B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Magiciano schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:05:
Situatie A:
Test test = new Test();
test.Voorbeeld = "100";

Situatie B:
string x = "Voorbeeld";
Test test = new Test();
test.x = "100";

Is dat een serieuze vraag :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ik vermoed dat 'ie een indirectie-stap in gedachten had (test[x] = ... in plaats van test.x = .. in JavaScript, of bijvoorbeeld setattr() in Python).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Magiciano schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:05:
Een gedegen opleiding :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 08:23
Waster schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:30:
[...]

Is dat een serieuze vraag :S
In plaats van iemand de grond in trappen kan je ook proberen te helpen of post gewoon geen reactie...
We zijn immers allemaal ooit bij 0 begonnen :w

OT:
http://stackoverflow.com/...ds-using-names-in-c-sharp
Dit is denk ik wat je zoekt :)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiciano
  • Laatst online: 10-09 20:41
naaitsab schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:30:
[...]

[...]

In plaats van iemand de grond in trappen kan je ook proberen te helpen of post gewoon geen reactie...

OT:
http://stackoverflow.com/...ds-using-names-in-c-sharp
Dit is denk ik wat je zoekt :)
Daar kan ik wat mee, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:04

RayNbow

Kirika <3

[...]

[...]

offtopic:
Maar aan de andere kant is dit geen helpdesktopic. ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Tja, vragen stellen in het slechtste programmeervoorbeelden topic is wmb toch onder 0 hoor. Voor vragen is er een heel subforum ipv 1 topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

[...]

onschuldig grapje in een luchtig topic. Volgens mij ben jij degene die verkeerd zit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
RayNbow schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:07:
[...]

offtopic:
Maar aan de andere kant is dit geen helpdesktopic. ;)
offtopic:
True, maar dan nog "je vraag staat hier verkeerd" klinkt altijd nog beter dan het spotten met "is dat een vraag?"
Gomez12 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:08:
[...]

Tja, vragen stellen in het slechtste programmeervoorbeelden topic is wmb toch onder 0 hoor. Voor vragen is er een heel subforum ipv 1 topic...
offtopic:
Als je een 'kleine' vraag stelt krijg je weer die hele galore op je dak dat je vraag te klein is en weet ik het allemaal, kleine vragen horen niet in een los topic dat is waar maar ook niet in een bestaand verzamel topic, dus waar dan wel? We hebben allemaal wel eens kleine vraagjes waar je niet uitkomt dus simpelweg antwoorden met 'niet' is nogal kort door de bocht.
.oisyn schreef op maandag 14 januari 2013 @ 22:38:
[...]
onschuldig grapje in een luchtig topic. Volgens mij ben jij degene die verkeerd zit :).
offtopic:
Als je mensen persoonlijk gaat beledigen met het niveau van hun opleiding maakt het niet uit in wat voor topic je zit, wellicht leuk bedoelt maar dat is makkelijk verkeerd te interpreteren ;)

Enfin, de beste man heeft zijn antwoord daar ging het om.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Tsja, ik snap sowieso niet waarom er op got altijd meteen zo moeilijk gedaan moet worden en niemand ergens tegen kan... maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:51
Je gaat zelf ook wel heel kort door de bocht, vind je niet. ;)

1) Dit is het "Slechtste programmeervoorbeelden"- topic.
2) Het voorbeeld bevat een grote beginnersfout.
3) Hij dumpt er een vraag die net zo goed sarcastisch kan worden opgevat.
4) De code hoeft niet van hem te zijn, kan net zo goed een collega zijn.

Met dat in het achterhoofd vind ik het nogal kort door de bocht dat je .oisyn beschuldigd dat hij de vraagsteller de grond in trapt wegens zijn vermeende gebrek aan opleiding...

[ Voor 66% gewijzigd door Jaap-Jan op 14-01-2013 23:54 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Als je een 'kleine' vraag stelt krijg je weer die hele galore op je dak dat je vraag te klein is en weet ik het allemaal, kleine vragen horen niet in een los topic dat is waar maar ook niet in een bestaand verzamel topic, dus waar dan wel? We hebben allemaal wel eens kleine vraagjes waar je niet uitkomt dus simpelweg antwoorden met 'niet' is nogal kort door de bocht.
Een topic voor een kleine vraag is niet zo'n probleem, zolang die kleine vraag maar ondersteund wordt door een blijk van eigen inzet vóór het aanmaken van dat topic. PRG is wat dat betreft misschien streng, maar het is ook een forum dat het meeste risico loopt op schade door een vloedgolf van dat soort topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

naaitsab schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:18:
offtopic:
Als je mensen persoonlijk gaat beledigen met het niveau van hun opleiding maakt het niet uit in wat voor topic je zit, wellicht leuk bedoelt maar dat is makkelijk verkeerd te interpreteren ;)
Dus eerst zeg je dat ik mensen persoonlijk beledig (dat impliceert intentie), en daarna zeg je dat het open is voor interpretatie. Welke van de twee is het nou? :)
Enfin, de beste man heeft zijn antwoord daar ging het om.
Maar is ie er ook mee geholpen? Zijn vraag riekt naar variabele variabelen (vandaar ook mijn originele opmerking). Reflectie kent zeker zijn toepassing als het gaat om typen die je tijdens het schrijven van je code nog niet kent (ergo, vooral van toepassing op libraries), maar in vrijwel alle andere gevallen zijn er betere oplossingen zoals een goede class hierarchy met interfaces of dingen als delegates. Door hem te wijzen op reflectie zonder enige educatie van de do's en don'ts bestaat de mogelijkheid dat ie verkeerde dingen aanleert.

En vertel me eens, waar denk je dat hij later meer last van heeft: die ene onbedoelde belediging die een keer plaatsvond op een forum, of het feit dat hij in zijn begindagen verkeerde dingen aangeleerd heeft gekregen die weer afgeleerd moeten worden?

Eigenlijk is jouw "antwoord" dus nog onbeschofter dan die opmerking van mij :Y)

En @ Magiciano: mocht je je door mijn opleiding enigszins beledigd voelen, excuses, zo was het iig niet bedoeld :)

[ Voor 58% gewijzigd door .oisyn op 15-01-2013 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

.oisyn schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 00:16:
En @ Magiciano: mocht je je door mijn opleiding enigszins beledigd voelen, excuses, zo was het iig niet bedoeld :)
lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
  • Laatst online: 10-09 20:43
Nu we het toch over slecht hebben, China style:

code:
1
2
3
4
5
6
7
        if(a == b)
        {
    if(c == d)
    {
foo();
    }
        }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Laat ik er nog 1 ding over zeggen, ik vond het overduidelijk een vraag richting ons van ik kom hier niet uit jullie wel? getuige de laatste zin van zijn post. Daarom vond ik de daaropvolgende reacties nogal ongepast ook al waren ze grappig bedoelt.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Een serieuze vraag in een topic met als naam Slechtste programmeervoorbeelden, dat verwacht je toch niet? Zeker als je de OP leest: “Daarnaast is het niet de bedoeling dat je hier maar even snel een kort vraagje komt stellen. Als een vraag niet topicwaardig is, dan is hij wat dit forum betreft ook niet postwaardig.”.

Als je dan kijkt wat je hier in hoort te plaatsen: “Lachen om je eigen code, of over dingen die je "wel eens tegengekomen bent" is prima ”. Dan kan je toch echt wel denken dat die laatste zin sarcasme is.

Uiteindelijk lijkt het een echt vraag te zijn, dit kan er door komen doordat hier een vraag gesteld wordt wat eigenlijk niet hoort of dat iemand een vraag fout heeft opgevat. Kan toch gebeuren? Fouten zijn menselijk.

Maar het is nu toch opgelost, wat maakt het dan nog uit? Dit was echt geen opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

lauwsa schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:36:
Maar het is nu toch opgelost, wat maakt het dan nog uit?
Dat dus, dus weer gewoon ontopic aub ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zeg, mag Magiciano lekker zelf beslissen of het ongepast is en of hij gekwetst is?

Tevens vind ik antwoorden in de richting van Reflection ook ongepast maar dat mag Reflection ook lekker zelf beslissen.

Creepy :w O-)

[ Voor 5% gewijzigd door kenneth op 15-01-2013 12:38 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

lauwsa schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:11:
Nu we het toch over slecht hebben, China style:

code:
1
2
3
4
5
6
7
        if(a == b)
        {
    if(c == d)
    {
foo();
    }
        }
Is dat nu een grap of zouden programmeurs die in een rechts-naar-links taal (Arabisch, Hebreeuws) werken soms echt zo programmeren? :)

[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 15-01-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3veNG
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05-2021

R3veNG

Undercover Belg

YellowOnline schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38:
[...]

Is dat nu een grap of zouden programmeurs die in een rechts-naar-links taal (Arabisch, Hebreeuws) werken soms echt zo programmeren? :)
Dit moet wel een grap zijn, want hoe kan je op voorhand al weten hoe ver je eerste lijn naar rechts verplaatst moeten worden? Of je moet telkens je een if'je er bij knalt de hele code naar rechts verplaatsen. Bah.

CoC: MISSeR | Steam: r3veng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

R3veNG schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:41:
[...]

Dit moet wel een grap zijn, want hoe kan je op voorhand al weten hoe ver je eerste lijn naar rechts verplaatst moeten worden? Of je moet telkens je een if'je er bij knalt de hele code naar rechts verplaatsen. Bah.
Een TAB is snel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joram.agten
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-01 11:07
Ik kwam een stuk javascript tegen dat vol staat met dergelijke constructies, daar hebben we toch even mee zitten lachen ;) :
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
if (accepted == 'true' || accepted == 'false') {
    if (accepted == 'true') {
        arrItems.push(this.getAComponent());
    } else {
        arrItems.push(this.getBComponent());
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
YellowOnline schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:38:
[...]

Was niet serieus hoor ;). Maar die zullen alles gewoon rechts alligned.
joram.agten schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:16:
Ik kwam een stuk javascript tegen dat vol staat met dergelijke constructies, daar hebben we toch even mee zitten lachen ;) :
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
    } else {
    }
}
Hij krijgt zeker betaalt per regel code.

[ Voor 42% gewijzigd door lauwsa op 15-01-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

joram.agten schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:16:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
    } else {
    }
}
Ik ken noch JS, noch de context, maar misschien kan accepted ook een andere waarde dan true of false hebben. Zoniet kan er wel een If-je weg natuurlijk.
lauwsa schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:20:
[...]

[...]

Hij krijgt zeker betaalt per regel code.
Een vraag die ook al op TDWTF gesteld is: worden er eigenlijk mensen per lijn betaald? Zo'n systeem zou om misbruik vragen.

[ Voor 19% gewijzigd door YellowOnline op 15-01-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
YellowOnline schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:26:
[...]

Ik ken noch JS, noch de context, maar misschien kan accepted ook een andere waarde dan true of false hebben. Zoniet kan er wel een If-je weg natuurlijk.
Dan nog is een else if() misschien netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Aangezien true en false worden vergeleken als strings is dit inderdaad mogelijk, maar alsnog niet netjes, else if en een afsluitende else, of, in het geval van nog meer mogelijkheden, een switch zou netter zijn.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik speel nu advocaat van de duivel hé, maar een afsluitende Else is niet per se nodig. Er kan een actie volgen die doorgevoerd moet worden ongeacht de uitkomst van de eerste evaluatie.

Een voorbeeldje uit mijn eigen logmodule. Ik heb een commando (cmdlet, zoals dat heet in PoSh) Write-Log dat oa. een parameter heeft voor indenting (in spaties).

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Function Write-Log($LogMessage, $LogFile, $Indent, $ForegroundColor, $BackgroundColor)
    {
    #(...)
    If ($Indent -EQ $Null)
        {
        $Indent = 4
        }
    #(...)
    }

Als er geen waarde meegegeven wordt default ik naar 4. Er is geen enkele reden om een Else toe te voegen.

Intussen (code is twee jaar oud) zou ik het weliswaar eleganter doen met
C#:
1
Function Write-Log($LogMessage, $LogFile, $Indent = 4, $ForegroundColor, $BackgroundColor)

Maar ik wil maar illustreren dat een If niet per se een Else moet hebben wmb.

Die default 4 is overigens omdat 4 ongeveer een tab is en er een time stamp voorgezet wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door YellowOnline op 15-01-2013 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

YellowOnline schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:55:
Ik speel nu advocaat van de duivel hé, maar een afsluitende Else is niet per se nodig. Er kan een actie volgen die doorgevoerd moet worden ongeacht de uitkomst van de eerste evaluatie.

Een voorbeeldje uit mijn eigen logmodule. Ik heb een commando (cmdlet, zoals dat heet in PoSh) Write-Log dat oa. een parameter heeft voor indenting (in spaties).

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Function Write-Log($LogMessage, $LogFile, $Indent, $ForegroundColor, $BackgroundColor)
    {
    #(...)
    If ($Indent -EQ $Null)
        {
        $Indent = 4
        }
    #(...)
    }

Als er geen waarde meegegeven wordt default ik naar 4. Er is geen enkele reden om een Else toe te voegen.

Intussen (code is twee jaar oud) zou ik het weliswaar eleganter doen met
C#:
1
Function Write-Log($LogMessage, $LogFile, $Indent = 4, $ForegroundColor, $BackgroundColor)

Maar ik wil maar illustreren dat een If niet per se een Else moet hebben wmb.

Die default 4 is overigens omdat 4 ongeveer een tab is en er een time stamp voorgezet wordt.
Ik weet dat een afsluitende else niet nodig is :)
Maar als je 'true', 'false' en 'other' hebt, is het misschien wel handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joram.agten
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-01 11:07

Beetje meer context, en die YesNoComponent geeft natuurlijk enkel true of false terug
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// Q2: Has the User accepted? (Yes - No)
arrItems.push(this.getAcceptedYesNoComponent());
var accepted = this.getRecord().data.accepted;
    } else {
    }
}
Een vraag die ook al op TDWTF gesteld is: worden er eigenlijk mensen per lijn betaald? Zo'n systeem zou om misbruik vragen.
Nee, we worden hier niet per lijn betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

*knip*

[ Voor 100% gewijzigd door YellowOnline op 15-01-2013 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:08
YellowOnline schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:44:
Iemand vroeg hulp met vier-op-een-rij in Powershell en ik vroeg de code die hij al had. Dan kreeg ik dit:

[...]

8)7

OK, hij was wel nieuw in de taal, maar toch een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.

(Ik heb de code moeten inkorten omdat het forum het wat te lang vond)
Je doet het verkeerd: Je had de code in quote-tags moeten zetten, dan mag het wel van het forum :+

[ Voor 71% gewijzigd door Merethil op 15-01-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Zo zag mijn eerste Snake er vijftien* jaar geleden ook uit, en noodgedwongen kon je per level maximaal tien* blokjes opeten, omdat ik geen zin had om nog meer movement- en collision detection-code te copypasten. Wat een verademing was de ontdekking van arrays.

*: om en nabij.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 15-01-2013 14:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

C#:
1
knip

8)7

OK, hij was wel nieuw in de taal, maar toch een mooi voorbeeld van hoe het niet moet.
Eh, ik weet niet wat dat voor taal is, maar zeker geen C# hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Avalaxy schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:53:
[...]

Eh, ik weet niet wat dat voor taal is, maar zeker geen C# hoor.
Powershell. Er is geen lexer voor op T.net. De syntax van C# komt nog het dichtst in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Iemand vroeg hulp met vier-op-een-rij in Powershell en ik vroeg de code die hij al had. Dan kreeg ik dit:

8)7

(Ik heb de code moeten inkorten omdat het forum het wat te lang vond)
Je weet dat het not done is om code uit een forum topic hier te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CodeCaster schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:48:
Zo zag mijn eerste Snake er vijftien* jaar geleden ook uit, en noodgedwongen kon je per level maximaal tien* blokjes opeten, omdat ik geen zin had om nog meer movement- en collision detection-code te copypasten. Wat een verademing was de ontdekking van arrays.

*: om en nabij.
Zo beschreef iemand op een gamedevelopment forum hoe hij collision detection zou implementeren: "gewoon heel veel ifs".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Haan schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:00:
[...]

Je weet dat het not done is om code uit een forum topic hier te plaatsen?
Er is een reden dat ik niet naar een user of thread verwijs. Had jij het nu niet gezegd dan had niemand het geweten, behalve wie het sowieso gezien had... . Het was een stevig voorbeeld voor deze thread die ik moeilijk kon laten liggen.

[ Voor 10% gewijzigd door YellowOnline op 15-01-2013 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Had jij het nu niet gezegd dan had niemand het geweten, behalve wie het sowieso gezien had...
En wat dacht je van de TS zelf die hier gewoon langs kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

't Is al weg. Ik vond het iig. educatief materiaal.
.oisyn schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:07:
[...]

En wat dacht je van de TS zelf die hier gewoon langs kwam?
Ik wou 'm helpen, dus 't is niet dat ik van slechte wil ben ;)

[ Voor 70% gewijzigd door YellowOnline op 15-01-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:43
YellowOnline schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:08:
't Is al weg. Ik vond het iig. educatief materiaal.

[...]

Ik wou 'm helpen, dus 't is niet dat van slechte wil ben ;)
Ik heb de desbetreffende nog even via DM gesproken en wat hints gegeven. Het was een duidelijk gevalletje my first program, gelukkig ziet hij nu in dat een andere aanpak nodig is :Y)

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Kan iemand mij uitleggen wat ik hier aan het doen was bij het maken van een Excel-macro?
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    If ActiveSheet.Name = "Foo" Then
        Application = ActiveSheet.DropDowns(1).List(Row)
    Else
        If ActiveSheet.Name = "Bar" Then
        Else
        End If
    End If

Dat is van een half jaar geleden ofzo en ik herschrijf de code die oa. deze macro injecteert.

[ Voor 10% gewijzigd door YellowOnline op 16-01-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
YellowOnline schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:00:
Kan iemand mij uitleggen wat ik hier aan het doen was bij het maken van een Excel-macro?
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
    If ActiveSheet.Name = "Foo" Then
    Else
        If ActiveSheet.Name = "Bar" Then
        Else
        End If
    End If

Dat is van een half jaar geleden ofzo en ik herschrijf de code die oa. deze macro injecteert.
Maar dan in 9 regels code in plaats van 1

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Laatst online: 11:35
*knip* overheen gelezen

[ Voor 84% gewijzigd door Xesxen op 16-01-2013 16:12 ]

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

heh, mooie duidelijke output kreeg ik uit een program abort:

"Warning: no errors!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauwsa
Dan hoor je zeker fouten te krijgen :D. Jij doet iets goed fout ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

lauwsa schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:02:
Dan hoor je zeker fouten te krijgen :D. Jij doet iets goed fout ;).
Tsja, ik zie al wat het is. Shader code die wel gewoon compilet, maar er zit een oude kaart in deze machine dus de runtime kan het niet draaien. Ik gaf compiler fouten weer als de shader faalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Oké,

Ik kwam vandaag een pareltje tegen in oude code van niemand minder dan mijzelf:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
function updateProduct($imageResult = array())
{
    $postdata = array(
            'title' => $this->input->post('title'),
            'title_en' => $this->input->post('title_en'),
            'title_de' => $this->input->post('title_de'),
            'title_fr' => $this->input->post('title_fr'),
            'cat' => $this->input->post('cat'),
            'alias' => url_title($this->input->post('alias')),
            'alias_en' => url_title($this->input->post('alias_en')),
            'alias_de' => url_title($this->input->post('alias_de')),
            'alias_fr' => url_title($this->input->post('alias_fr')),
            'keywords' => $this->input->post('keywords'),
            'keywords_en' => $this->input->post('keywords_en'),
            'keywords_de' => $this->input->post('keywords_de'),
            'keywords_fr' => $this->input->post('keywords_fr'),
            'description' => $this->input->post('description'),
            'description_en' => $this->input->post('description_en'),
            'description_de' => $this->input->post('description_de'),
            'description_fr' => $this->input->post('description_fr'),
            'content' => addslashes($this->input->post('content')),
            'content_en' => addslashes($this->input->post('content_en')),
            'content_de' => addslashes($this->input->post('content_de')),
            'content_fr' => addslashes($this->input->post('content_fr')),
            'cusfield1' => $this->input->post('cusfield1'),
            'cusfieldxx' => $this->input->post('cusfieldxx'),
            'cusfield10' => $this->input->post('cusfield10'),
            'cusfield1_en' => $this->input->post('cusfield1_en'),
            'cusfieldxx_en' => $this->input->post('cusfieldxx_en'),
            'cusfield10_en' => $this->input->post('cusfield10_en'),
            'cusfieldxx_de' => $this->input->post('cusfieldxx_de'),
            'cusfield10_de' => $this->input->post('cusfield10_de'),
            'cusfield1_fr' => $this->input->post('cusfield1_fr'),
            'cusfieldxx_fr' => $this->input->post('cusfieldxx_fr'),
            'cusfield10_fr' => $this->input->post('cusfield10_fr'),
            'tupdated' => now()
        );

if (count($imageResult) > 0) {
            $updateData = array_merge($postdata, $imageResult);
        } else {
            $updateData = $postdata;
        }

if ($this->db->update($this->dbtables->product_table, $updateData, array('id' => $_POST['aid']))) {
            // Nu custom fields nog updaten.
            $customFields = array(
                'field1' => $this->input->post('field1'),
                'fieldxx' => $this->input->post('fieldxx'),
                'field10' => $this->input->post('field10'),
                'field1_en' => $this->input->post('field1_en'),
                'fieldxx_en' => $this->input->post('fieldxx_en'),
                'field10_en' => $this->input->post('field10_en'),
                'field1_de' => $this->input->post('field1_de'),
                'fieldxx_de' => $this->input->post('fieldxx_de'),
                'field10_de' => $this->input->post('field10_de'),
                'field1_fr' => $this->input->post('field1_fr'),
                'fieldxx_fr' => $this->input->post('fieldxx_fr'),
                'field10_fr' => $this->input->post('field10_fr')
            );

$this->db->update($this->dbtables->product_cus_table, $customFields, array('pro_id' => $_POST['aid']));

return true;
        } else {
            return false;
        }
}

7(8)7 8)7 :r ;(
Ik vond hem zelf zo erg dat ik hem hier wel moest delen.

[ Voor 34% gewijzigd door Solopher op 23-01-2013 21:44 . Reden: heb even heel wat dingen weggehaald, het nam en neemt nog steeds nogal veel plaats in beslag :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:24

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Even een stukje van mij ook, als je het over onleesbare code hebt:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
$chatroom = $chatroom[0];
$chatroom['usergroupst'] = unserialize($chatroom['usergroups']);
$chatroom['usergroupst'] = ((empty($chatroom['usergroupst'])) ? array() : $chatroom['usergroupst']);
$chatroom['usergroups'] = array();
foreach($chatroom['usergroupst'] as $usergroup) {
    $chatroom['usergroups'][$usergroup] = $usergroup;
}
foreach(/*iets*/) {
    $checked = false;
    if(isset($chatroom['usergroups'][$usergroup['usergroupid']])) {
        $checked = true;
    }
}

Ze hebben op die server de warnings aan staan dus ja dan moet het goed :X

[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 23-01-2013 22:39 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Solopher schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:39:
Oké,

Ik kwam vandaag een pareltje tegen in oude code van niemand minder dan mijzelf:
...
7(8)7 8)7 :r ;(
Ik vond hem zelf zo erg dat ik hem hier wel moest delen.
Ach, je wilt niet weten hoeveel "serieuze" systemen er op dezelfde manier werken omdat men ooit eens begonnen is met : Niet alles hoeft multi-taal, alleen dit en dat veldje. 2 maanden later : dat veldje ook nog even.
2 jaar later : Nu nog even een nieuwe taal erbij...

En nooit de tijd krijgen om het totaal anders op te zetten, enkel maar veldje voor veldje mogen aanpassen qua tijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:59

tha_crazy

Mafketel

Oud collega van mij vond if/else erg leuk.
Deed het als volgt, maar dan nog 20x erbij ongeveer.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
            if(){
            }
            else{
                if(){
                }
                else{
                    if(){

}
                    else{
                        if(){
                        }
                        else{
                        }
                    }
                }
            }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
Ik vind daar in principe niet veel mis mee, als je gewoon een hoop verschillende gevallen hebt waar je rekening mee moet houden. Soms kun je die dingen nog wel branchless maken maar daar wordt het ook niet altijd duidelijker van.

Wel zet ik alle if/else if/else clauses op het zelfde niveau qua indentatie in dat soort situaties. Dat leest een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:56
Mits er commentaar bij geschreven is..

Alsnog wordt dit slecht leesbaar, ook als je alle links uit lijnt, imo. Beter zo snel mogelijk een return geven in de functie of anders goed delegeren. Ik denk dat voor geen één geval het echt nodig is om 20 if/else in elkaar te doen, mits goed opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
En ik maar uitzoeken waarom foute results gewoon tussen de goede results zaten :F
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
    for (Object o : results) {
      String check = check(o);
      if (check == null) {
        //doe wat meer
      } else {
        objectList.remove(o);
        failList.add(o);
      }
    }
    objectArraylist= results;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 23:37
Hé, de website crashed als ik resize in chrome. Wat raar!

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/* This script doesn't work perfectly yet in all browsers so disable it for now */
// return; << uitgecomment ja

var resizeMapDiv = function() {
    $('#content').height($(window).height() - $('#footer').height());

$(window).trigger('resize');
}

$(window).resize(function() {
    resizeMapDiv();
});

^ Wtf.
Gek genoeg doet hij het in andere browsers gewoon goed...

[ Voor 27% gewijzigd door Makkelijk op 30-01-2013 11:34 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Soultaker schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:11:
Wel zet ik alle if/else if/else clauses op het zelfde niveau qua indentatie in dat soort situaties. Dat leest een stuk prettiger.
Dat staan ze in zijn voorbeeld ;)
het is geen else if constructie he, 't zijn losse if's in een else statement, wat ervoor zorgt dat je naast de if nog iets anders kan doen.

dus
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
  if () {
    ..
  } else {
    if () {
      ..
    } else {
      ..
    }
    ... hier dus iets anders ..
  }

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

diabolofan schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:15:
Beter zo snel mogelijk een return geven in de functie of anders goed delegeren.
Tsja, en dan krijg je het single-point-of-exit kamp weer over je heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001

deadinspace

The what goes where now?

Zoijar schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:13:
[...]

Die twee srategieën zijn prima te combineren met goto's.

Then again, dan krijg je weer goto-haters over je heen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 17:49
Zoijar schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:13:
[...]

De antwoorden in deze discussie maken wel duidelijk dat je met de moderne talen de argumenten volledig achterhaald zijn: http://programmers.stacke...one-return-only-come-from

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tha_crazy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:59:
Oud collega van mij vond if/else erg leuk.
Deed het als volgt, maar dan nog 20x erbij ongeveer.
switch case ftw? ;)
En ik denk dat becommentariëren in deze gevallen altijd noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Waster schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:23:
De antwoorden in deze discussie maken wel duidelijk dat je met de moderne talen de argumenten volledig achterhaald zijn: http://programmers.stacke...one-return-only-come-from
Oh, ja, ik vind het ook onzin hoor. Andere reden die ik daar niet zo snel zag was trouwens voor formele code verificatie; dat wordt wat makkelijker op die manier. Maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Niet alleen formele. Early-outs zijn vrij makkelijk te interpreteren in je hoofd. Het aantal mogelijkheden slinkt alleen maar naarmate je verder gaat. Bij een SPoE moet je alleen maar meer en meer bij gaan houden in welke mogelijke states de functie nou kan verkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 23:45:
Bij een SPoE moet je alleen maar meer en meer bij gaan houden in welke mogelijke states de functie nou kan verkeren.
SPoR? ;)
Pagina: 1 ... 98 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Uiteraard is het in dit topic niet de bedoeling dat andere users en/of topics aangehaald worden om ze voor gek te zetten. Lachen om je eigen code, of over dingen die je "wel eens tegengekomen bent" is prima, maar hou het onderling netjes. :)