[alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 103 Laatste
Acties:
  • 993.615 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
EddoH schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:40:
[...]

Dat snap ik. Maar de talen verschillen voor zover ik weet niet zo fundamenteel dat dat in dit geval uitmaakt.
Nee, in beide talen beëindig je een statement met ; en geef je scope aan met {}. 8)7

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Eh? Ik hebt het alleen over het goto statement natuurlijk. Ik bedoelde dat de talen qua structuur niet zo verschillen dat je in C# je functies op een dusdanig andere manier opzet dat goto statements er niet in zouden passen. Daar hebben pointers, gc's, performance etc natuurlijk helemaak niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:10
Foutje in onze app:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
if (SomeVar != null)
{
    while (SomeVar.SomeCollection.Count > 0)
    {
        //ddl is een ASP.Net dropdown list
        ddl.SelectedValue = SomeVar.SomeCollection[0].Oid.ToString();
    }
}

Oeps een oneindige loop als je iets geselecteerd hebt 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door urk_forever op 23-07-2012 17:11 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Sowieso een rare constructie, een while loop om een enkel statement heen. D'r zijn vast wel nettere manieren om een item uit een collection te halen die null- en 'is empty'-safe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
YopY schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:43:
D'r zijn vast wel nettere manieren om een item uit een collection te halen die null- en 'is empty'-safe is.
SingleOrDefault() :*)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 21-09 16:10
Ja of gewoon:

C#:
1
2
3
4
5
if ((SomeVar != null) && (SomeVar.SomeCollection.Count > 0))
{
}

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

urk_forever schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:55:
Ja of gewoon:

C#:
1
2
3
4
5
if((SomeVar != null) && (SomeVar.SomeCollection.Count > 0))
{
}
Ik zou meer voor deze gaan:

C#:
1
2
3
4
5
if ( (SomeVar.SomeCollection.Count > 0))
{
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Oud project met prefixen en suffixen van vroeger, gelukkig wordt dat niet meer zo toegepast.

scope + projectnaam + typenaam + methodenaam + [set/get]

Dus dat werd dan zoiets:
mvrClsDlgFolder.prpDlgClsDataSet =

Naar:
folder.Data =

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
OF

code:
1
2
3
4
5
6
7
if (SomeVar != null)
{
    if (SomeVar.SomeCollection.Any())
    {
        ddl.SelectedValue = SomeVar.SomeCollection.First();
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Soundless schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:40:
OF

C#:
1
2
3
4
5
6
7
if (SomeVar != null)
{
    if (SomeVar.SomeCollection.Any())
    {
        ddl.SelectedValue = SomeVar.SomeCollection.First();
    }
}
Ik vind het dan mooier om het zo te doen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
if (SomeVar != null)
{
    var someObject = SomeVar.SomeCollection.FirstOrDefault();
    if (someObject != null)
    {
        ddl.SelectedValue = someObject.Oid.ToString();
    }
}

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Ik noem het altijd een combobox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
Haan schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 11:48:
[...]

Ik vind het dan mooier om het zo te doen:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
if (SomeVar != null)
{
    var someObject = SomeVar.SomeCollection.FirstOrDefault();
    if (someObject != null)
    {
        ddl.SelectedValue = someObject.Oid.ToString();
    }
}
Mee eens. Dit gaat nl. werken voor alles wat IEnumerable implementeert en minimaliseert daarbij de loopt door enkel het eerste item te pakken (als dat bestaat), en niet eerst met Count() door een hele collectie heen te lopen of met Any() en daarna First() twee keer een iteratie van de reeks te starten (wat überhaupt niet door alle IEnumerables ondersteund hoeft te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:34
Ik ben als stagair altijd goed betaald hoor. Onbetaalde stages deed ik ook gewoon niet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

sig69 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 00:00:
Ik ben als stagair altijd goed betaald hoor. Onbetaalde stages deed ik ook gewoon niet.
Ik liep geen stage voor de vergoeding, maar voor de ervaring en de mogelijkheid op een vervolg. Ik vind salaris minder belangrijk dan leuk werk. Als dan de collega's ook nog meevallen, dan doet de vergoeding er eigenlijk niet toe.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:35
Nouja... 5 maanden werken voor €700 per maand of 5 maanden gratis werken... Ik weet het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik wil net zeggen. Het is niet alsof betaalde stages nooit aan die criteria kunnen voldoen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:35
Bij mijn (goedbetaalde) stage had ik overigens een compleet nieuwe werkplek (snelle PC!), gratis eten/drinken de hele dag, een korte vakantie met het hele team, een kerstcadeau, afscheidscadeaus, fijne collega's, uitdagende opdrachten, etc.

Ze bestaan echt hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Ik heb een keer stage gelopen en een keer afgestudeerd. In beide gevallen 400 euro per maand gekregen.
De stage had alles, leuke / uitdagende opdracht(en), fijne collega's en een brandspankingnieuwe PC met rappe GPU (Cuda-simulatie).
Ik werd toen ook uitgenodigd voor het personeelsfeest en kreeg zelfs, ondanks dat ik maar van februari tot september gewerkt heb daar, een kerstpakket.

Ik zeg ook niet dat ik het niet getroffen heb, maar ik zal bij het aangaan van een stage/afstudeeropdracht zeker niet het salaris de leidraad laten zijn.

Ik ben het er wel mee eens dat een bedrijf een vergoeding moet geven, want het is natuurlijk voor wat hoort wat.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:36
Ach wees blij dat jullie betaald werden. Bij ons was het verboden om betaald te worden :X ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-07-2022
Styxxy schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 01:46:
Ach wees blij dat jullie betaald werden. Bij ons was het verboden om betaald te worden :X ...
Exactly that... Verboden officieel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Haan

dotnetter

Verboden door wie dan?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Universiteit waarschijnlijk? Mijn dus heeft 6 maanden in een lab gewerkt waar zij dus niks betaald kreeg maar de HBO-studenten waar ze mee werkte kregen wel 800e per maand mee. Belachelijke regel imo... :{

Over prefixen gesproken, jaaaaren geleden deden wij er ook aan en soms zelfs dubbel als het een argument was:

PHP:
1
2
3
4
function foo($argStrBar) {
    $intBar = (int)$argStrBar;
    return 'meh';
}

Helaas had ik er toen die regel werd ingevoerd niks over te zeggen omdat ik een stagair was. Later heb ik me hard gemaakt die domme prefix eruit te halen toen onze projecten volwassener werden, gelukkig waren de meesten het ermee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Cartman! schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:16:
Helaas had ik er toen die regel werd ingevoerd niks over te zeggen omdat ik een stagair was. Later heb ik me hard gemaakt die domme prefix eruit te halen toen onze projecten volwassener werden, gelukkig waren de meesten het ermee eens :)
Wat is dat toch met die arrogantie binnen sommige bedrijven... "Nee sorry, jouw mening willen we niet horen, jij bent stagiair..." Dat is toch wel een redelijk domper moet ik zeggen :/

Heb iets vergelijkbaars meegemaakt. Werkte als stagiair mee in een team voor een klant (waarbij ik verantwoordelijk was voor een aantal modules en deze ook zelf ontworpen had en uitgewerkt) en stond ook gewoon op de documenten vermeld als auteur, echter mocht ik tijdens conference calls niets zeggen en enkel luisteren. Aangezien de andere ontwikkelaars zich niet wilden verdiepen in de andere modules wisten zijn niets te vertellen over mijn module als daar iets over gevraagd werd... Moest ik tijdens een conference call op papier de antwoorden schrijven die de "seniors" moesten geven _O-

Toen ik daar later in dienst trad na mijn stage heb ik ook diverse stagiaires begeleid waarbij iedereen mij voor gek verklaarde dat ik naar ze luisterde, want het waren "maar" stagiaires... :F

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 09:13
En jij bent ook serieus voor die toko gaan werken :?
Ik kan mij overigens best voorstellen dat een bedrijf niet aan een klant niet wil laten doorschemeren dat een stagiair het product, of een significant deel daarvan, heeft gebouwd. Echter, dat je binnen het ontwikkelteam vervolgens ook niet serieus wordt genomen vind ik dan onacceptabel. Helaas ben ik al veel te veel opgeblazen ego's tegen gekomen in de IT. Niet alleen binnen bedrijven trouwens, maar ook op fora als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:55
FallenAngel666 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:15:
[...] Ik kan mij overigens best voorstellen dat een bedrijf niet aan een klant niet wil laten doorschemeren dat een stagiair het product, of een significant deel daarvan, heeft gebouwd. [...]
Want? Ik neem aan dat die code door de zelfde checks heen gaat als alle andere code en dus van dezelfde kwaliteit is toch? Het enige wat een stagiaire (soms/vaak) nodig heeft is begeleiding om op dat niveau te komen, maar verder horen het gewoon net werknemers te zijn. (behalve dan dat ze nog extra documentatie voor hun opleiding moeten schrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
.Gertjan. schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:06:
[...]
Wat is dat toch met die arrogantie binnen sommige bedrijven... "Nee sorry, jouw mening willen we niet horen, jij bent stagiair..." Dat is toch wel een redelijk domper moet ik zeggen :/
Bij sommige bedrijven zal het arrogantie zijn, bij andere bedrijven zal het slechte ervaringen uit het verleden zijn.

Zo heb ik het ook meegemaakt dat een stagair opmerkingen ging maken over de interne coding guidelines omdat hij het anders op school had geleerd (kwam echt niet meer argumentatie uit).
Dan zit je dus met 50 programmeurs die gewend zijn te werken volgens de bestaande coding guidelines en 1 stagair die alleen maar zeurt over wat hem op school geleerd is.

Als je moet kiezen tussen 50 mensen heropvoeden (zonder argumentatie waarom) of een stagair simpelweg de mond snoeren voor x maanden dan is die keuze toch wel erg snel gemaakt hoor.
Maak je dit 2 of 3x mee dan vervalt een volgende stagair toch heel erg snel tot : stil zijn en doen wat je gezegd wordt als hij niet snel met een goede argumentatie kan komen.

Gemiddelde stagair krijgt nu eenmaal niet het vertrouwen om een brainfart in bedrijfstijd uit te mogen werken als hij in 1e instantie geen goede argumentatie kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 12:08
Dat is de ideale situatie misschien, maar in de praktijk heb je aan veel stagiaires niet zo veel. Als ik terug kijk naar wat ik toen opgeleverd heb schaam ik me diep :X Het bedrijf waar ik het voor maakte gebruikt het afaik echter nog wel in productie...

Hetzelfde zie ik nu, jaren later, terug wanneer ik zelf een stagiair begeleid. Er zitten goede tussen, maar je moet ze met een lampje zoeken. Je wilt als bedrijf zo min mogelijk nadruk leggen op (perceived or real) negatieve dingen aan je product, dus als mensen (klanten!) maar voldoende negatieve associaties hebben met stagiaires dan verzwijg je hun participatie :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Paul schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:27:
Dat is de ideale situatie misschien, maar in de praktijk heb je aan veel stagiaires niet zo veel. Als ik terug kijk naar wat ik toen opgeleverd heb schaam ik me diep :X Het bedrijf waar ik het voor maakte gebruikt het afaik echter nog wel in productie...

Hetzelfde zie ik nu, jaren later, terug wanneer ik zelf een stagiair begeleid. Er zitten goede tussen, maar je moet ze met een lampje zoeken. Je wilt als bedrijf zo min mogelijk nadruk leggen op (perceived or real) negatieve dingen aan je product, dus als mensen (klanten!) maar voldoende negatieve associaties hebben met stagiaires dan verzwijg je hun participatie :)
Plus dat het simpelweg veel makkelijker is om te zeggen dat je bedrijf x certified mensen in dienst heeft en dat er daarom x uurbedrag betaalt moet worden dan om te zeggen dat voor dit project er enkel stagaires ingezet zijn waarvoor de klant veel minder wenst te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

FallenAngel666 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:15:
En jij bent ook serieus voor die toko gaan werken :?
Ik kan mij overigens best voorstellen dat een bedrijf niet aan een klant niet wil laten doorschemeren dat een stagiair het product, of een significant deel daarvan, heeft gebouwd. Echter, dat je binnen het ontwikkelteam vervolgens ook niet serieus wordt genomen vind ik dan onacceptabel. Helaas ben ik al veel te veel opgeblazen ego's tegen gekomen in de IT. Niet alleen binnen bedrijven trouwens, maar ook op fora als dit.
Och, als broekie was 2000 euro per maand een mooi aanbod. Daarnaast lag toen de markt redelijk op zijn gat, dus tja dan blijf je maar even plakken. Het project was best boeiend, maar ik kijk inderdaad zelf ook terug naar die tijd met het gevoel dat ik te lang ben blijven hangen...

Overigens veranderde de situatie niet echt heel erg nadat ik in dienst kwam. Nog steeds was je de junior en nog steeds wisten de seniors het beter (in sommige gevallen terecht, maar soms kwam een senior met argumenten waar je toch hard om moest lachen). Ook toen waren de klant meetings grotendeels een no-go. Pas toen er een paar mensen opstapten kwamen er kansen vrij.

Gelukkig is dit slechts het begin van mijn carriere geweest en heb ik het verlies ruimschoots goed gemaakt ;) En ik zie het ook als een leerpunt, wat ik heb meegemaakt ga ik mijn juniors nooit mee laten maken :)
Hoewel ze misschien nog geen perfecte code schrijven kunnen ze je soms echt wel op zaken wijzen. Vergeet niet dat sommige mensen na een paar jaar vast-roesten en niet echt meer fris naar zaken kijken. Een stagiair (of junior) kan soms net met dat ene idee komen om het project naar een volgend niveau te trekken.

Dat zijn code nog niet helemaal 100% is staat los van eventuele oplossingsgerichtheid :)
Gomez12 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:24:
[...]

Bij sommige bedrijven zal het arrogantie zijn, bij andere bedrijven zal het slechte ervaringen uit het verleden zijn.

Zo heb ik het ook meegemaakt dat een stagair opmerkingen ging maken over de interne coding guidelines omdat hij het anders op school had geleerd (kwam echt niet meer argumentatie uit).
Dan zit je dus met 50 programmeurs die gewend zijn te werken volgens de bestaande coding guidelines en 1 stagair die alleen maar zeurt over wat hem op school geleerd is.
Uiteraard moet de stagiair, net als andere werknemers, wel met goede argumenten komen. Dat was toen absoluut niet het probleem ;)

Ik denk ook dat niet iedereen geschikt is om met juniors/stagiairs te werken. Sommige vinden het moeilijk om het geduld op te brengen of om ze een kans te geven een mening te geven. Daarnaast hebben sommige snel de neiging de boel te betuttelen.

Zelf heb ik altijd wel genoten van het begeleiden van juniors, zeker als het enthousiaste jongelingen zijn :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 09:13
Caelorum schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 10:21:
[...]

Want? Ik neem aan dat die code door de zelfde checks heen gaat als alle andere code en dus van dezelfde kwaliteit is toch? Het enige wat een stagiaire (soms/vaak) nodig heeft is begeleiding om op dat niveau te komen, maar verder horen het gewoon net werknemers te zijn. (behalve dan dat ze nog extra documentatie voor hun opleiding moeten schrijven).
Ik bedoel niet te zeggen dat de kwaliteit van het werk van een stagiair ondermaats is, maar het is commercieel gezien gewoon niet handig. Dat beeld van inferieure kwaliteit kan namelijk zeker wel bij de klant leven. Dat speelt ook op andere gebieden trouwens. Ik heb bijvoorbeeld ook voor een klant gewerkt die absoluut geen Agile project wilde om die reden. Terwijl dat juist wel een heel geschikte methode was voor dat project in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
Alhoewel dit redelijk OT gaat, even het volgende bij vermelden: Bedrijven zoeken juniors (stagiairs) om een frisse wind in het bedrijf te blazen vaak. Die personen hebben dan vaak de ongelooflijk moeilijke taak om zowel in het systeem te werken, maar om het toch te proberen verbeteren. Anders valt het vastroestgehalte ook wat te hoog uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dat is de ideale situatie misschien, maar in de praktijk heb je aan veel stagiaires niet zo veel. Als ik terug kijk naar wat ik toen opgeleverd heb schaam ik me diep :X
Duh. Een stagiair is ook geen goedkope werkkracht, maar iemand die bij jullie komt om iets te leren. Het moet zo zijn dat de stagiair wat aan jullie heeft - niet andersom (hoewel het bedrijf natuurlijk ook wel de kosten er uit moet kunnen halen).

Dat is ook één van de redenen dat stagevergoedingen bij sommige opleidingen niet mogen: die staan in de weg van het leerdoel, omdat het bedrijf dan eerder geneigd is om de stagiair als 'goedkope werkkracht' te zien dan als 'iemand die hier komt om iets te leren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is de ideale situatie misschien, maar in de praktijk heb je aan veel stagiaires niet zo veel.
Wat een onzin. Je kan als bedrijf heel goed gebruik maken van stagiairs, je moet alleen wel weten hoe je ze inzet. En wellicht ook waar je ze vandaan haalt.

Het bedrijf waar ik werk had aanvankelijk dezelfde instelling die jij nu tentoonstelt. Tot we het eens een keer gingen proberen, en eigenlijk bevalt het verrassend goed. Tegenwoordig hebben we op elk moment wel 1 of 2 stagiairs in dienst (en dat in een bedrijfje met slechts 15 man personeel), en ik denk dat ze zich stuk voor stuk hebben terugverdiend, ondanks de redelijke vergoeding die ze krijgen (ik geloof 750 euro per maand). Natuurlijk heb je aan de ene stagiair duidelijk meer dan aan de andere, maar de kunst is ze zo in te zetten dat zij er een hoop van leren en dat jij er toch nog wat aan hebt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Met .oisyn
De meeste stagiaires bij mijn bedrijf vinden het ontzettend spannend om in een bedrijfsomgeving te spelen.
En ja, er zitten ook de kutklusjes tussen, maar hier draaien ze gewoon Helpdesk mee. En wat in hun straatje ligt, kunnen ze dan oppakken.
Ook gelijk een goede controle of je documentatie en werkprocedures nog op orde zijn. Win-win

500 "The server made a boo boo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

.oisyn schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 12:36:
[...] Tegenwoordig hebben we op elk moment wel 1 of 2 stagiairs in dienst (en dat in een bedrijfje met slechts 15 man personeel), en ik denk dat ze zich stuk voor stuk hebben terugverdiend, ondanks de redelijke vergoeding die ze krijgen [...]
Hier 't zelfde.

Stagiairs werken mee aan de projecten (met uiteraard een final check van ons). De ene krijgt iets meer verantwoordelijkheid als blijkt dat hij/zij dat aan kan, maar iedereen draait mee in het team. Wordt ook geluisterd naar stagiairs mits ze het goed kunnen onderbouwen/verdedigen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58
Ik heb ook wel wat code gezien van stagiairs met onvoldoende begeleiding in een behoorlijk vastgeroest bedrijf (2 verschillende bedrijven), waar niemand zich om hun bekommerde. Dat was echt om te janken zo slecht. Bij het 2e bedrijf hadden de 2 stagiairs die aan het projectje hadden gewerkt niet eens begrepen wat de context was: een CAN-bus werd 1x per seconde uitgelezen, terwijl er minstens 200 berichten per seconde over de bus gingen 8)7 Maar je kon wel filteren of dat ene berichtje in de goede range zit, anders werd hij weggeflikkerd :') Ik mocht de zooi opruimen, en heb tegen de begeleider gezegd wat ik ben tegengekomen. Zijn enige reactie: "Dan fix je dat toch even?"

Het andere uiterste is dat er in Rotterdam een website-boer zat die 1 of 2 mensen vast in dienst had, en daar 10 stagiairs omheen had die het harde werk deden voor een hongerloontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

MBV schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:22:
Ik heb ook wel wat code gezien van stagiairs met onvoldoende begeleiding in een behoorlijk vastgeroest bedrijf (2 verschillende bedrijven), waar niemand zich om hun bekommerde. Dat was echt om te janken zo slecht.
Niet om het even, maar dergelijke code heb ik ook bij vast personeel gezien. Hopelijk filter je dat soort mensen (zoweel personeel als stagiairs, al is het bij personeel natuurlijk belangrijker) bij de sollicitatieprocedure.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 25-07-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Zarc.oh schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 11:37:
Rara, hoeveel </html>-tags kun je gebruiken?

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</html>
</html>
<html>
<head>
      <title>*KNIP*</title>
      <LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="*KNIP*">

<script>
<!--

var url  = window.parent.location+"*KNIP*";

// ---------------------------------------------------------------------------\\

var path = "<#MODULENAME>/";
if (path.indexOf("MODULENAME") == -1)
{  blank  = path+"wpmBlank"
   border = path+"wpmBorder"
} else
{  blank  = "Blank.html"
   border = "Border.html"
}

//----------------------------------------------------------------------------\\
start = '<frameset  rows="*,25">'
      + '  <frame name="base" src="'+url+'" marginwidth=0 marginheight=0 scrolling=no frameborder=0 noresize>'
      + '  <frameset  cols="2,*,2">'
      + '    <frame name="border" src="'+border+'" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize>'
      + '    <frameset  rows="2,*,2">'
      + '      <frame name="border" src="'+border+'" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize>'
      + '      <frame name="blank"  src="'+url+'wpmFooter" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize>'
      + '      <frame name="border" src="'+border+'" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize>'
      + '    </frameset>'
      + '    <frame name="border" src="'+border+'" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize>'
      + '  </frameset>'
      + '</frameset>';
// -->
document.write(start);
</script>
</head>
<noframes>
   <br><br><br>
   Uw internet-browser ondersteunt geen frames. Neem contact op met <a href="mailto:<#ADMINISTRATOREMAIL>">de beheerder</a>
</noframes>

</html>
</html>
Gevonden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik weet niet goed wat ik hier van moet denken:
PHP:
1
2
3
4
5
6
/**
 * vandaag
 */
if (isset($whats[$what])) { 
    $what[$whats] = $whats[$what]; 
}

Luid en duidelijk.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Firesphere schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:15:
PHP:
1
2
3
4
5
6
/**
 * vandaag
 */
}

Luid en duidelijk.
Wheeeeh?! Wat is dit nou weer?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Xantios schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:25:
[...]

Wheeeeh?! Wat is dit nou weer?!
Ik geloof dat het doel is, dat er een reverse assoc array ontstaat die $what heet.

Niet dat ik al weet waar "$whats" vandaan komt, aangezien dat ding dus LETTERLIJK gewoon $whats heet... Zonder enige omschrijving.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sinds wanneer kun je een array als key gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Firesphere schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:29:
[...]

Ik geloof dat het doel is, dat er een reverse assoc array ontstaat die $what heet.

Niet dat ik al weet waar "$whats" vandaan komt, aangezien dat ding dus LETTERLIJK gewoon $whats heet... Zonder enige omschrijving.
Ja ik snap wel WAT de code doet, maar die naamgeving slaat echt helemaal nergens op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
.oisyn schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:31:
Sinds wanneer kun je een array als key gebruiken?
Dat returnt gewoon (string)Array

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Exactly my point. Je kan een array dus niet als key gebruiken. Dit voldoet aan de beschrijving van de TS:
PHP:
1
2
3
if (isset($a[$b])) {  
    $c[$a[$b]] = $b;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
.oisyn schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:33:
Exactly my point. Je kan een array dus niet als key gebruiken. Dit voldoet aan de beschrijving van de TS:
PHP:
1
2
3
if (isset($a[$b])) {  
    $c[$a[$b]] = $b;
}

Dat zou een syntax error moeten geven.

Oops, nee gaat wel goed... Al is het wel heel vaag bij elkaar gegoocheld

[ Voor 11% gewijzigd door Xantios op 25-07-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit deed ik zelf geregeld:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
public List<typeVanHierboven> getListWhatever()
{
   EenTypeWatEenListIs Result = SomeClass.getResult;
   List<typeVanHierboven> listToReturn = new List<typeVanHierboven>();

foreach(typeVanHierboven Obj in Result)
   {
      listToReturn.Add(Obj);
   }
   return listToReturn;
}

Afbeeldingslocatie: http://media.comicvine.com/uploads/11/111651/2438076-genius-meme_super.png

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 25-07-2012 14:36 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Uberhaupt slaat dus de hele isset nergens op, aangezien er nergens een foreach omheen zit.
Ok, er hoeft natuurlijk niet perse een foreach omheen, maar omdat het lijkt alsof de array inverted moet worden, verwacht ik ergens een foreach, die er niet is.

Ik ben er nog steeds niet uit waar de hele if() statement voor dient, maar als'k hem er uit haal, gaat er iets stuk...

[ Voor 27% gewijzigd door Firesphere op 25-07-2012 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Firesphere schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:37:
Uberhaupt slaat dus de hele isset nergens op, aangezien er nergens een foreach omheen zit.

Ik ben er nog steeds niet uit waar de hele if() statement voor dient, maar als'k hem er uit haal, gaat er iets stuk...
isset heeft best wel nut, als je het GOED gebruikt... maar met dit soort baggercode zal het allemaal wel ja.

voorbeeldje waar het best handig voor is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
  $naampje="blaat";
  $NogEenNaampe = "Ohai";
  if($naampje == "blabla") { $blaat=false; }

if(isset($blaat)) { print "blabla"; }
?>

In stijl van het topic wel zo vaag mogelijk geschreven natuurlijk! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Xantios schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:40:
[...]

isset heeft best wel nut, als je het GOED gebruikt... maar met dit soort baggercode zal het allemaal wel ja.

voorbeeldje waar het best handig voor is:
code:
1

In stijl van het topic wel zo vaag mogelijk geschreven natuurlijk! _O_
Agreed, een isset() is erg handig. Als het gebruikt wordt op de juiste manier.

Enneuh, volgens mij heb je een syntax-foutje of 2. Iets met haakjes en puntkomma's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Firesphere schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:44:
[...]

Agreed, een isset() is erg handig. Als het gebruikt wordt op de juiste manier.

Enneuh, volgens mij heb je een syntax-foutje of 2. Iets met haakjes en puntkomma's ;)
1tje maar afaik? inmiddels ge-edit, wat zie jij nog dan?
zit momenteel Bash te doen, dus PHP is beetje lastig _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zag een missende ; en een missende ) in ieder geval.

Geen idee, ff copy-paste doen en op zoek naar de 500 :P

*nope* zo lijkt'ie te werken. Anyway, ja, isset heeft dus nut, indien correct toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpf_
Firesphere schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:15:
PHP:
1
2
3
4
5
6
/**
 * vandaag
 */
}

Luid en duidelijk.
What's what if what is whats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Firesphere schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:51:
Ik zag een missende ; en een missende ) in ieder geval.

Geen idee, ff copy-paste doen en op zoek naar de 500 :P

*nope* zo lijkt'ie te werken. Anyway, ja, isset heeft dus nut, indien correct toegepast.
inderdaad! :-) Erg handig!
Helaas blijft het voor vele moeilijk om PHP op een fatsoenlijke manier te schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Fijn dat jij het onzin noemt, mijn ervaring is gewoon gemixt en de weegschaal slaat helaas door naar de verkeerde kant. Dat jij betere ervaringen hebt is fijn voor jou maar blijkbaar treffen wij steeds de slechte...

Ik zal het bedrijf zeker niet vrijpleiten (het businessmodel was zo ongeveer je software in elkaar laten zetten door stagiaires en verder [zo goed als] geen vast personeel in dienst) maar het punt blijft dat ik zowel mijn medestudenten als een heleboel stagiairs verschrikkelijke, on-onderhoudbare spaghetti zien schrijven.

Of, in mijn huidige baan, eentje die een dom gezicht opzet en vraagt of je je computer al opnieuw hebt opgestart als je zegt dat er rook uit je modem komt...

Natuurlijk zitten er goede tussen en natuurlijk is er voor het bedrijf ook een mooie taak weggelegd maar er zit in mijn beleving (zeker bij 2e jaars) gewoon ook heel veel kaf tussen het koren.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Paul schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:09:
[...]
Fijn dat jij het onzin noemt
Ik noem het geen onzin, de stelling dat je in de praktijk niets hebt aan stagiairs is onzin. Er ontbreekt namelijk nogal wat nuance, en jouw ervaringen kun je niet doortrekken naar het algemeen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Eerst zeg je dat jouw mening een feit is en daarna zeg je dat aan mijn stelling nuance ontbreekt, hij's fijn ;)

Kun je er in meegaan dat mijn ervaring met stagiairs heel negatief is? Dan ga ik met jou mee dat er ook goede zijn en dat het bedrijf er zelf ook de nodige moeite in moet stoppen.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Paul schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:26:
Eerst zeg je dat jouw mening een feit is en daarna zeg je dat aan mijn stelling nuance ontbreekt, hij's fijn ;)
Ja, logisch toch? Jouw opmerking bevatte een harde onbewezen stelling ("in de praktijk zijn stagiairs niet nuttig"). Mijn opmerking bevatte de nodige nuance ("Je kán stagiairs best nuttig inzetten" inclusief praktijkvoorbeeld, wat jouw stelling dus tegenspreekt).

Mijn punt is, dat het bij jou niet goed uitpakt wil niet zeggen dat het nooit goed uitpakt. En een stelling die iets dergelijks beweert beschouw ik als onzin :). Maar omdraaien kun je het niet, want ik beweer niet dat het altijd wél goed uitpakt. Ik stel alleen dat het goed uit kán pakken.

Dat jouw ervaringen negatief zijn wil ik overigens best geloven hoor :). De vraag waarom dat is is overigens wel interessant. Vindt er te weinig screening plaats? Zit je in een branch die wat meer prutsers aantrekt (al zou dat weer geen issue hoeven zijn gezien het eerste punt)? Gooien jullie de stagiairs gewoon in het diepe en is er weinig begeleiding?

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 25-07-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
.oisyn schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:33:
Ja, logisch toch? Jouw opmerking bevatte een harde onbewezen stelling ("in de praktijk zijn stagiairs niet nuttig").
Nee, mijn stelling was dat je aan 'veel stagiaires niet zo veel' hebt. Daar zit dus al een deel nuance in. De alinea erop zit diezelfde nuance weer. Het is niet héél genuanceerd, maar het was wel degelijk genuanceerd :+
Dat jouw ervaringen negatief zijn wil ik overigens best geloven hoor :). De vraag waarom dat is is overigens wel interessant. Vindt er te weinig screening plaats? Zit je in een branch die wat meer prutsers aantrekt (al zou dat weer geen issue hoeven zijn gezien het eerste punt)? Gooien jullie de stagiairs gewoon in het diepe en is er weinig begeleiding?
Eerste bedrijf: Niet zo veel screening, nog veel minder kennis bij de vaste medewerkers.

Het is dan ook de vraag _wat_ een stagiair komt leren in het bedrijf. Even los van het feit dat dat bedrijf stagiairs inzette als lage-lonen-werknemers; daar leerden ze dus vooral hoe het er in een (/dat) bedrijf aan toe ging, ik heb daar veel meer geleerd over klantencontact en het boven water krijgen van wat de klant nu precies wil dan in al die projecten die de HBO me voorschotelde.

Het rugzakje dat die stagiairs in dat bedrijf zelf mee moesten brengen is het kunnen programmeren; het stuk waar je als bedrijf jaren later nog wat aan hebt of je in frustratie over buigt, en dat deel was vaak benedenmaats. Als je de eisen van de klant verkeerd hebt dan valt daar vaak nog wel een mouw aan te passen, als je de code verprutst dan is dat een hel om te onderhouden.

En waren we het er niet al lang over eens dat er in de software ontwikkeling best veel prutsers zijn? Neem The Daily WTF, of zelfs dit topic :P

Het bedrijf waar ik nu zit (andere branche, systeembeheer) doet het op alle vlakken beter, maar ook daar heb je mensen die door de screening heen komen maar totaal ongeschikt zijn om in contact te komen met klanten of wie je de meest basale taak onder supervisie nog niet toe kunt vertrouwen.

Dan kun je (en daar begon het allemaal mee) best een aantal goede ervaringen hebben met stagiairs, als je een paar slechte ervaringen hebt gehad dan onthoud je (of je klant) dat beter dan die goede ervaringen :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
.oisyn schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 13:32:
[...]

Niet om het even, maar dergelijke code heb ik ook bij vast personeel gezien. Hopelijk filter je dat soort mensen (zoweel personeel als stagiairs, al is het bij personeel natuurlijk belangrijker) bij de sollicitatieprocedure.
Vaste medewerkers krijgen meestal geen losstaand hobby-projectje, waar ze het rijk alleen hebben. En die zijn ooi niet weg na de eerste presentatie "kijk hij gaat niet stuk als IK op de knopjes druk". Dat was helaas bij die stagairs waar ik het over had wel het geval.

Ik neem het de stagiairs niet kwalijk: iedereen heeft hulp nodig van collega's om op weg te komen in een nieuwe omgeving, zeker met weinig ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Paul schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 16:06:
[...]
Nee, mijn stelling was dat je aan 'veel stagiaires niet zo veel' hebt. Daar zit dus al een deel nuance in. De alinea erop zit diezelfde nuance weer. Het is niet héél genuanceerd, maar het was wel degelijk genuanceerd :+
Fair enough :)
Eerste bedrijf: ...
Lijkt me inderdaad het perfecte voorbeeld hoe niet om te gaan met stagiairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Wat een quirks zitten er in het systeem van wehkamp zeg zodra je bestelling even het ideale pad verlaat.

- systeem annuleert product wegens uitverkocht, webcare houd vol dat die nog binnen komt
- systeem stort geld op de balans van je account, voor het gemak een euro minder
- vervangend product geaccepteerd, krijg je een mail of je wilt betalen. Kijk anders even op het account!
- o ja, bestellen via acceptgiro kan niet, ook geen heldere beschrijving hoe die aan te krijgen

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Paul schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 15:09:
[...]
...
Ik zal het bedrijf zeker niet vrijpleiten (het businessmodel was zo ongeveer je software in elkaar laten zetten door stagiaires en verder [zo goed als] geen vast personeel in dienst) maar het punt blijft dat ik zowel mijn medestudenten als een heleboel stagiairs verschrikkelijke, on-onderhoudbare spaghetti zien schrijven.

...
Als een stagiair geen code regels krijgt, zijn UML niet goed nagekeken wordt en er geen controle op de code is kun je het de stagiairs niet kwalijk nemen.
Ze hebben weinig ervaring en veel zullen geen idee hebben wat er gebeurt als je 'lelijke' code schrijft.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Wat denk je van: "als hij de kans krijgt om code te kloppen zonder enige vorm van planning vooraf" in plaats van "zijn UML niet goed nagekeken wordt"? Skip the requirements, just start writing code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
[...]

Wat een onzin. Je kan als bedrijf heel goed gebruik maken van stagiairs, je moet alleen wel weten hoe je ze inzet. En wellicht ook waar je ze vandaan haalt.

Het bedrijf waar ik werk had aanvankelijk dezelfde instelling die jij nu tentoonstelt. Tot we het eens een keer gingen proberen, en eigenlijk bevalt het verrassend goed. Tegenwoordig hebben we op elk moment wel 1 of 2 stagiairs in dienst (en dat in een bedrijfje met slechts 15 man personeel), en ik denk dat ze zich stuk voor stuk hebben terugverdiend, ondanks de redelijke vergoeding die ze krijgen (ik geloof 750 euro per maand). Natuurlijk heb je aan de ene stagiair duidelijk meer dan aan de andere, maar de kunst is ze zo in te zetten dat zij er een hoop van leren en dat jij er toch nog wat aan hebt.
Ik kreeg 400,- p/m + reiskostenvergoeding bij jullie maar dat is zat voor een stage vind ik

Mijn stage (toevallig bij het bedrijf waar .oisyn werkt) was erg prettig. Je werd goed in het team opgenomen en het was zeker de bedoeling dat je even met iedereen een babbeltje maakt. Ook kon je gewoon meteen je begeleider aan de mouw trekken die je af en toe dan gewoon doorverwees naar de baas of een andere collega. Niemand was te belangrijk om even de stagiair te helpen, zolang je natuurlijk een goede vaag had en er zelf even over na had gedacht (logisch natuurlijk). Ze gaven me ook een mooie afgebakende opdracht die afgestemd was op mijn expertise, voorgaand aan de stage hebben ze daar netjes contact met me over opgenomen. Zo werd ik niet meteen in het onbekende diepe gegooid maar er was meer dan genoeg uitdaging en de hele ervaring was ontzettend leerzaam.

Nog een tip voor mensen die stage willen gaan lopen: wees brutaal tijdens het zoeken naar stages. Zie je een leuk bedrijf maar staat er niets over stages? Bel ze gewoon op en stuur daarna gewoon die open sollicitatie. Bang dat het bedrijf al 100 stagiairs heeft? Who cares jij bent toch beter ;)!

[ Voor 192% gewijzigd door roy-t op 26-07-2012 09:35 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
SELECT vtiger_troubletickets.ticketid AS recordid,
vtiger_users_last_import.deleted,".$table_cols."
FROM vtiger_troubletickets
INNER JOIN vtiger_crmentity ON vtiger_crmentity.crmid=vtiger_troubletickets.ticketid
LEFT JOIN vtiger_ticketcf ON vtiger_ticketcf.ticketid = vtiger_troubletickets.ticketid
LEFT JOIN vtiger_users_last_import ON vtiger_users_last_import.bean_id=vtiger_troubletickets.ticketid
LEFT JOIN vtiger_attachments ON vtiger_attachments.attachmentsid=vtiger_crmentity.crmid
LEFT JOIN vtiger_groups ON vtiger_groups.groupid = vtiger_crmentity.smownerid
LEFT JOIN vtiger_contactdetails ON vtiger_contactdetails.contactid = vtiger_troubletickets.parent_id
LEFT JOIN vtiger_ticketcomments ON vtiger_ticketcomments.ticketid = vtiger_crmentity.crmid
INNER JOIN (SELECT $table_cols FROM vtiger_troubletickets
            INNER JOIN vtiger_crmentity ON vtiger_crmentity.crmid = vtiger_troubletickets.ticketid
            LEFT JOIN vtiger_ticketcf ON vtiger_ticketcf.ticketid = vtiger_troubletickets.ticketid
            LEFT JOIN vtiger_attachments ON vtiger_attachments.attachmentsid=vtiger_crmentity.crmid
            LEFT JOIN vtiger_contactdetails ON vtiger_contactdetails.contactid = vtiger_troubletickets.parent_id
            LEFT JOIN vtiger_ticketcomments ON vtiger_ticketcomments.ticketid = vtiger_crmentity.crmid
            LEFT JOIN vtiger_contactdetails contd ON contd.contactid = vtiger_troubletickets.parent_id
WHERE vtiger_crmentity.deleted=0 $sec_parameter
            GROUP BY ".$table_cols." HAVING COUNT(*)>1) as temp
ON ".get_on_clause($field_values,$ui_type_arr,$module) ."
                WHERE vtiger_crmentity.deleted=0 $sec_parameter ORDER BY $table_cols,vtiger_troubletickets.ticketid ASC";

zomaar een letterlijke copy/paste uit een open-source PHP-paket. Ik heb 'm nieteens helemaal doorgelezen moet ik eerlijk zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:01

Apache

amateur software devver

mcDavid schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:59:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
INNER JOIN vtiger_crmentity ON vtiger_crmentity.crmid=vtiger_troubletickets.ticketid
LEFT JOIN vtiger_users_last_import ON vtiger_users_last_import.bean_id=vtiger_troubletickets.ticketid
            INNER JOIN vtiger_crmentity ON vtiger_crmentity.crmid = vtiger_troubletickets.ticketid
            LEFT JOIN vtiger_contactdetails contd ON contd.contactid = vtiger_troubletickets.parent_id
                WHERE vtiger_crmentity.deleted=0 $sec_parameter ORDER BY $table_cols,vtiger_troubletickets.ticketid ASC";

zomaar een letterlijke copy/paste uit een open-source PHP-paket. Ik heb 'm nieteens helemaal doorgelezen moet ik eerlijk zeggen. :+
Hmm, lijkt me toch een redelijk straight forward query die je snel krijgt bij een groter relationeel model?

Er kan blijkbaar dynamisch filterd worden en daarom word er een join gedaan met een in memory table die dynamisch opgebouwd word door hem te inner joinen, maar vind je dit echt zo gek/slecht?

Ik zie vaak van dit soort queries en je moet het eerst even lezen maar dan is het meestal wel snel duidelijk wat het doet.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 12:40
mcDavid schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 13:59:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22

En wat is hier precies mis mee? even er vanuit gaande dat alle variabelen netjes worden gecontroleerd op waarde etc etc.. Als je een groot relationeel model hebt is de kans dat je ook grote queries krijgt nogal aanwezig.. ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Misschien de variabele lijst met veldnamen, en de variabele on-clause? Dat is vaak niet heel erg gewenst. Verder eens dat je zulke grote queries wel vaker krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als de variatie in die SELECT en ON niet al te groot is, dan kan de query-cache ook nog prima zijn werk doen en is er eigenlijk niet aan de hand lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 12:22
Met de query zelf is niet zoveel mis, met het "model" dat ditsoort queries noodzakelijk maakt in mijn ogen des te meer.
misschien leuk om erbij te vermelden dat in één bestand een stuk of 8 van deze queries in een if-elseif clausule staan... Als je een module bijmaakt mag je dus al die queries aan gaan passen + een negende erbij maken voor je eigen module.

[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 26-07-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Voor mijn werk heb ik wel mooiere queries gemaakt dan dit. Zulke grote queries dat je gewoon stukken commentaar toe moet voegen om het nog leesbaar te houden.

Als die queries dan na een dag of 2 sleutelen deden wat ik wilde was ik super happy.

Dit waren queries op een groot ORM model, voor een tool die geneste tabellen kon gebruiken om templates te vullen. Dus elke rij in de resultset bevatte de data om een email te populaten met data. Maar sommige velden in die rij bevatten een volledige tabel met 0 of meer rijen data, bijvoorbeeld product data. Volgens mij is het ook 1 keer voorgekomen dat deze subtabellen ook weer subtabellen hadden.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
afvalzak schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 09:20:
Ze hebben weinig ervaring en veel zullen geen idee hebben wat er gebeurt als je 'lelijke' code schrijft.
Tja, de mening van de manager daar was: "Ze hebben op school toch leren programmeren? Nou dan!"...

Ga je op stage om te leren wat ze je op school hadden moeten leren of ga je op stage om te laten zien wat je geleerd hebt en om daarnaast de business-kant te leren? Ik snap zijn line of thought wel (wat niet wil zeggen dat ik het er helemaal mee eens ben) alleen voor hem pakte dat niet zo heel goed uit :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat is iets te makkelijk inderdaad. Op school leer je kleine stukjes code (of kleine programma's) schrijven, en krijgt een docent vervolgens 1 uurtje om zo'n programma na te kijken (als ze dat al krijgen). Mijn stagebegeleider kreeg niet meer dan 1 uur per week voor stagebegeleiding, en dat is inclusief bezoek bij het bedrijf en nakijken van het stageverslag...
Bij de stage krijg je de eerste vuurdoop, als je geluk hebt krijg je collega's die je terechtwijzen als je bagger oplevert, zodat je daarvan kan leren. Als je een beetje pech hebt krijg je die pas bij je eerste baan, en met heel veel pech krijg je 10 jaar ervaring zonder fatsoenlijke feedback en blijf je de rest van je leven bagger schrijven ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 27-07-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Het bedrijf waar ik werk had aanvankelijk dezelfde instelling die jij nu tentoonstelt. Tot we het eens een keer gingen proberen, en eigenlijk bevalt het verrassend goed.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Toen ik zei dat de ene stagiair minder was dan de andere had ik het over jou :+ ;)
MBV schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:18:
Als je een beetje pech hebt krijg je die pas bij je eerste baan, en met heel veel pech krijg je 10 jaar ervaring zonder fatsoenlijke feedback en blijf je de rest van je leven bagger schrijven ;)
Helaas zoekt dat elkaar op. Mensen die gewoon slecht zijn zullen gemiddeld gezien meer moeite hebben met het vinden van een baan bij een bedrijf waar men verstand van zaken heeft (want die filteren de slechten er immers zo uit) waarna zij terecht komen bij bedrijven waar men eigenlijk de ballen verstand heeft van software development en waar goede net afgestudeerden liever niet willen werken om precies die reden: daar is niemand die er verstand van lijkt te hebben. Het vervelende is dat die "slachtoffers" na een aantal jaren de ervaringskaart gaan spelen zonder het eigenlijk ooit goed geleerd te hebben, en op die manier nieuwe juniors aansturen met hun slechte adviezen (voorbeelden te over op DailyWTF)

[ Voor 96% gewijzigd door .oisyn op 27-07-2012 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Xantios schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 14:31:
[...]

Dat returnt gewoon (string)Array
Tegenwoordig met 5.4 gelukkig wel inclusief E_NOTICE bericht (waardoor bijv. weer phpunit zal falen). Beter überhaupt niet meer doen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
.oisyn schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:00:
Toen ik zei dat de ene stagiair minder was dan de andere had ik het over jou :+ ;)

[...]

Helaas zoekt dat elkaar op. Mensen die gewoon slecht zijn zullen gemiddeld gezien meer moeite hebben met het vinden van een baan bij een bedrijf waar men verstand van zaken heeft (want die filteren de slechten er immers zo uit) waarna zij terecht komen bij bedrijven waar men eigenlijk de ballen verstand heeft van software development en waar goede net afgestudeerden liever niet willen werken om precies die reden: daar is niemand die er verstand van lijkt te hebben. Het vervelende is dat die "slachtoffers" na een aantal jaren de ervaringskaart gaan spelen zonder het eigenlijk ooit goed geleerd te hebben, en op die manier nieuwe juniors aansturen met hun slechte adviezen (voorbeelden te over op DailyWTF)
Helemaal mee eens, met een kleine nuance: hoe filter jij de goede eruit? De categorie 'nog nooit meer dan 5 regels geschreven' filter ik er ook zo uit, maar het onderscheid tussen goede en matige developers is volgens mij erg lastig te maken in een interview van een uurtje o.i.d.

De andere kant op heb je sowieso gelijk: als het echt een vervelend bedrijf is om te werken ben ik heel snel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ik denk dat je na zo'n gesprekje best een goed idee kan hebben van wat iemand kan, al kan je er natuurlijk altijd flink naast zitten. Maar als je redelijke ervaring hebt met interviewen, dan heb je echt wel door of iemand verstand heeft van waar hij over praat of doet alsof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
mithras schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 12:47:
[...]
Tegenwoordig met 5.4 gelukkig wel inclusief E_NOTICE bericht (waardoor bijv. weer phpunit zal falen). Beter überhaupt niet meer doen dus ;)
ik heb ''t ook niet op die manier gebruikt ;-) het was een voorbeeld van iemand anders ( niet eens door mij gepost)

wist overigens niet dat het in 5.4 verandert is, dus thx voor de update! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Davio schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 16:40:
Ik denk dat je na zo'n gesprekje best een goed idee kan hebben van wat iemand kan, al kan je er natuurlijk altijd flink naast zitten. Maar als je redelijke ervaring hebt met interviewen, dan heb je echt wel door of iemand verstand heeft van waar hij over praat of doet alsof.
Helaas, zo simpel is dat niet....

Meerdere keren meegemaakt dat mensen hoewel misschien best op de hoogte van de techniek(en), achteraf toch volledig door de mand vielen...

Oorzaken:
  • Niet bereid om iets te doen, naast programmeren....
  • Legacycode niet te accepteren voor wat het is en i.p.v. code op te leveren, alleen te lopen klagen....
  • Per se willen vasthouden aan taal X, terwijl het bedrijf gekozen heeft voor taal Y
  • Vastroesten: te lang bij eenzelfde bedrijf/klus blijven zitten....
Dus er komt naast technische kennis, nog wel iets meer kijken om je te een goede ontwikkelaar te kunnen ontwikkelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Laatst online: 14-04 17:49
HeSitated schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:41:
[...]

Helaas, zo simpel is dat niet....

Meerdere keren meegemaakt dat mensen hoewel misschien best op de hoogte van de techniek(en), achteraf toch volledig door de mand vielen...

Oorzaken:
  • Legacycode niet te accepteren voor wat het is en i.p.v. code op te leveren, alleen te lopen klagen....
  • Per se willen vasthouden aan taal X, terwijl het bedrijf gekozen heeft voor taal Y
  • Vastroesten: te lang bij eenzelfde bedrijf/klus blijven zitten....
Dus er komt naast technische kennis, nog wel iets meer kijken om je te een goede ontwikkelaar te kunnen ontwikkelen....
Zijn dat geen dingen waar je achter had kunnen komen tijdens een gesprek? Ik denk dat je met open vragen en goed doorvragen er heel goed achter kan komen hoe iemand is en denkt. Maar echt goede programmeurs zijn schaars, dus zal er toch een compromis gesloten moeten worden tussen salaris en ideale programmeur.

In mijn eigen sollicitatiegesprek werd ik vooral beoordeeld op mijn papiertje en intelligentietest. En ik werd niet aangenomen op mijn persoonlijke kwaliteiten. Daar was nauwelijks aandacht voor. Er stond een gat op mijn cv doordat ik door een depressie een jaar lang niet had gestudeerd. Hier werd allemaal niet op doorgevraagd. Het is mijn eerste baan, het salaris is goed en ik moet een goede baan op mijn cv staan, dus ik heb hem wel aangenomen. Maar het ging te makkelijk voor mij in het sollicitatiegesprek, dus ik verwacht dat er ook minder talentvolle mensen doorkomen op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Legacycode niet te accepteren voor wat het is en i.p.v. code op te leveren, alleen te lopen klagen....
An sich een goede eigenschap voor een software developer, eigenlijk. Maar wel een storende eigenschap voor een bedrijf wat gericht is op winst maken.

Beiden zitten daar misschien wel fout. Als de legacy code in kwestie inderdaad zo slecht in elkaar steekt dat er steen en been over geklaagd wordt, maar er toch nog steeds op doorgebouwd wordt, dan is het helemaal geen slecht idee om inderdaad eens te evalueren of er stukken herbouwd of opgeschoond zouden moeten worden.

In een slordige ongestructureerde codebase worden tenslotte eerder bugs geintroduceerd en zullen bugs ook moeilijker te traceren zijn naar hun oorsprong. Maintenance wordt er dus stukken duurder van. (We weten allemaal dat op de lange baan gemeten, maintenance de duurste factor is in software development, toch?) Verder zorgen up-to-date techniek en best practices er voor dat je applicatie langer forwards compatible blijft en ook op moderne systemen nog lang kan blijven draaien.

Het is allemaal niet zo zwart-wit.

Je kunt het trouwens ook omdraaien; als een bedrijf zich aan potentiële nieuwe werknemers profileert als zijnde een bedrijf dat veel met moderne technieken en strakke architectuur doet, dan is het logisch dat een goede developer gaat klagen als hij na aangenomen te zijn, niets als troep op zijn bord krijgt waar hij zijn skillset niet in kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waar moet ik dan aan denken? Helpdesk spelen voor eindgebruikers? Wekelijks installaties doen bij klanten terwijl je als developer bent aangenomen? De plee schoonmaken? Semisysteembeheerder moeten spelen en dus verantwoordelijk worden voor alles met een stekker?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Waster schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:30:
In mijn eigen sollicitatiegesprek werd ik vooral beoordeeld op mijn papiertje en intelligentietest. En ik werd niet aangenomen op mijn persoonlijke kwaliteiten. Daar was nauwelijks aandacht voor.
Ik precies de omgekeerde ervaring, enkel door het ontbreken van een 'normaal' ICT-papiertje i.c.m. leeftijd heeft mij menig directe afwijzing opgeleverd... Inmidddels werk ik ruim 12 jaar in de ICT en krijg positieve feedback van mijn collega's, maar opnieuw soliciteren zal ik niet snel doen....
R4gnax schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:54:
An sich een goede eigenschap voor een software developer, eigenlijk. Maar wel een storende eigenschap voor een bedrijf wat gericht is op winst maken.
Natuurlijk zou ik ook graag per direct alle oude code dumpen en vervangen door nieuwe meer gestructureerde code, maar...
  • dan wel op een gestructureerde manier
  • niet er even bij tussendoor
  • met een duidelijke analyse vooraf
Uiteraard dat wat je mee kunt nemen in een lopend project, doen!
R4gnax schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 14:54:
Beiden zitten daar misschien wel fout. Als de legacy code in kwestie inderdaad zo slecht in elkaar steekt dat er steen en been over geklaagd wordt, maar er toch nog steeds op doorgebouwd wordt, dan is het helemaal geen slecht idee om inderdaad eens te evalueren of er stukken herbouwd of opgeschoond zouden moeten worden.
Helemaal mee eens!
spoiler: Maar...
...dat is nog geen reden om als klein kind te gaan lopen bléren...
CodeCaster schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:04:
Waar moet ik dan aan denken? Helpdesk spelen voor eindgebruikers? Wekelijks installaties doen bij klanten terwijl je als developer bent aangenomen? De plee schoonmaken? Semisysteembeheerder moeten spelen en dus verantwoordelijk worden voor alles met een stekker?
Deze had ik al verwacht... :P

Ik heb al eens gedreigd per direct op te stappen als er geen schoonmaak geregeld werd... :-(

Nee, ik heb het over je eigen systeem inrichten, IDE installeren, dat soort zaken....
Verder hangt het af van wat voor soort organisatie je werkt. Niet iedere organisatie heeft voor iedere rol een aparte medewerker en moet je soms als developer bijspringen in het veld.... Als sollicitant heb je, volgens mij, ook de plicht (!) om je daarover te informeren bij het sollicitatiegesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
HeSitated schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 15:49:
Helemaal mee eens!
spoiler: Maar...
...dat is nog geen reden om als klein kind te gaan lopen bléren...
Dat heeft wel een heel ander toon dan 'alleen te lopen klagen'. Je eerste verwoording klinkt meer alsof er stelselmatig maar wel met gegronde reden geklaagd wordt over lakende kwaliteit. Deze tweede maakt één en ander ... duidelijker. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door R4gnax op 28-07-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Ach, als non-developer-taken een keer nodig zijn (liever niet de plee soppen, maar zelfs dat) dan doe je dat toch? Je werkt bij een bedrijf zolang het geld kan verdienen aan jouw werkzaamheden. En als de plee niet soppen betekent dat een grote order waarschijnlijk niet doorgaat, ben je toch wel heel stom als je je daarvoor niet een keer opoffert :? Ik denk dan vooral aan een bedrijf van kleiner dan 50 man. Iets minder extreme voorbeelden kan ik me bij een bedrijf van 5000 man dan weer beter voorstellen.
Ik heb wel bij een bedrijf gewerkt waar om een pleerol te bestellen iemand anders 5 uur bezig was met formulieren invullen, en mijn natural toetsenbord na 4 maanden nog steeds niet binnen was. Toen had ik voor mezelf voorgenomen dat ik dat in het vervolg wel op een andere manier zou regelen, een uurtje minder werken en het zelf schokken o.i.d. Toetsenbord had ik na een week al opgelost door een antiek geel geval uit mijn kast thuis te trekken :)

[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 28-07-2012 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01-2023
[...]
Nee, ik heb het over je eigen systeem inrichten, IDE installeren, dat soort zaken....
Dat soort zaken doe ik graag zelf!
Wat maakt het iemand anders nou uit welk programma ik zelf gebruik om even snel xml te bekijken of editen. Tenzij het niet een gratis programma is, dan moet ik even regelen dat er een licentie is.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

MBV schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:32:
Ach, als non-developer-taken een keer nodig zijn (liever niet de plee soppen, maar zelfs dat) dan doe je dat toch? Je werkt bij een bedrijf zolang het geld kan verdienen aan jouw werkzaamheden. En als de plee niet soppen betekent dat een grote order waarschijnlijk niet doorgaat, ben je toch wel heel stom als je je daarvoor niet een keer opoffert :?
Sterker nog, in veel contracten staat dat je "wordt ingehuurd voor, doch niet gelimiteerd tot, werkzaamheid X.", waarmee ze vaak expliciet bedoelen, dat er ook best andere taken van je gevraagd kunnen worden, als het even zo uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
C#:
1
2
3
4
5
6
7
/// <summary>
/// The business entity ViewRelatedNavigationItem
/// </summary>
public class ViewRelatedNavigationItem
{
   // implementation goes here
}

Voeg dan geen commentaar toe :/

[ Voor 9% gewijzigd door Alex) op 30-07-2012 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of maak er dan een Task van:

C#:
1
//TODO: Add implementation here

Al is dat net zo overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
"implementation goes here" was mijn comment. In de echte class stond een berg code. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Firesphere schreef op maandag 30 juli 2012 @ 10:04:
[...]

Sterker nog, in veel contracten staat dat je "wordt ingehuurd voor, doch niet gelimiteerd tot, werkzaamheid X.", waarmee ze vaak expliciet bedoelen, dat er ook best andere taken van je gevraagd kunnen worden, als het even zo uit komt.
Ach, ik werk zelf bij een klein bedrijfje met een man of 15.

Ik ben ingehuurd als application developer, maar hebook de verjaardagen bijgehouden, bedrijfsuitjes georganiseerd, tafel gedekt voor de lunch, vaatwasser in- en uitgeruimd, collega's geholpen met van alles en nog wat (ben de go-to guy), telefoontjes opgenomen en doorgestuurd en noem maar op.

Dat krijg je nu eenmaal bij een klein bedrijfje en het is geen probleem, omdat je toch het gevoel hebt deel uit te maken van een kleine familie.

Ik heb ook eens als externe bij een bedrijf gewerkt met een ICT-afdeling van een man of 50 met een office manager. Dan nog hadden we om de zoveel tijd keukendienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Daar zou ik absoluut geen probleem mee hebben inderdaad.
MBV schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 22:32:
Ach, als non-developer-taken een keer nodig zijn (liever niet de plee soppen, maar zelfs dat) dan doe je dat toch? Je werkt bij een bedrijf zolang het geld kan verdienen aan jouw werkzaamheden.
Natuurlijk, ik laat graag zien dat ik geen problemen heb met drivers zoeken om een fossiele printer toch nog bruikbaar te krijgen, patchen van nieuwe werkstations en wat onderhoud uitvoeren op servers, noch vind ik het vervelend om tools te installeren die mij productiever maken. Ik wil ook best de tafel afruimen, de vaat doen, het koffiezetapparaat schoonmaken, de telefoon opnemen en wat dies meer zij.

Als dat soort dingen echter consequent gebeuren en er steeds minder developmenttijd overblijft, neigt het toch naar het slecht geregeld zijn van dergelijke zaken, en daar hang ik dan liever niet lang rond, omdat er dan wel eens meer dingen niet helemaal jofel kunnen lopen.
En als de plee niet soppen betekent dat een grote order waarschijnlijk niet doorgaat
Wait, what? Zie bovenstaande. In het extreme geval waarbij die stelling waar kan zijn, zit je bij een bedrijf waar ik in ieder geval niet gevonden wil worden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mensen, Slechtste programmeervoorbeelden is de topictitel... Als er behoefte is om verder over 't reilen en zeilen van stagiaires / developers-taken, dan kan ik eea afsplitsen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 23:05
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
class search extends advertentie {
    private $mysqli;
    private $prov;
    private $aantalRecords = 0;
    private $records_per_pagina = 5;
    private $whereClause = null;
//nog meer zeer object georiënteerde functies...
}

OOP anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:36
Er staat toch class? :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
ID-College schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 00:43:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
class search extends advertentie {
    private $mysqli;
    private $prov;
    private $aantalRecords = 0;
    private $records_per_pagina = 5;
    private $whereClause = null;
//nog meer zeer object georiënteerde functies...
}

OOP anyone?
OOP is het, er staat class, en alles is private. Of het ook OOD is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:38
Dan is CSS toch ook OOP? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
Omg :+ Ja zo kan ik het ook ^_^ whehe
Pagina: 1 ... 91 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Uiteraard is het in dit topic niet de bedoeling dat andere users en/of topics aangehaald worden om ze voor gek te zetten. Lachen om je eigen code, of over dingen die je "wel eens tegengekomen bent" is prima, maar hou het onderling netjes. :)