Avalaxy schreef op zondag 08 juli 2012 @ 00:55:
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar een User class die add/edit/remove methods heeft? In mijn ogen is een User een entity zonder verdere kennis, een Repository zorgt er voor dat die wordt toegevoegd, verwijderd, etc.
Ik vermoed inderdaad miscommunicatie
Als ik zie dat er een login-procedure is, betekend dat automatisch (voor mij) dat er een user-object moet zijn.
De controller van dat object, moet dus de add (registratie), edit (bewerken), remove (unregister/verwijderen) afhandelen en doorzetten naar het betreffende model, om het object aan te maken/bewerken/verwijderen dus.
Ik heb het verkort neergezet, ietwat onduidelijk merk ik ook bij mezelf.
Hoewel *edit* ik eerlijk toegeef, dat ik nog wel eens de controller in het model zelf zet.
Vooral als een object op tientallen plaatsen wordt aangesproken, gebruik ik graag een algemeen systeem, dus in het model, danwel in een generic extension, om de boel af te handelen, zodat ik niet op een hele hoop plekken dezelfde aanpassing hoef uit te voeren.
Hoewel dit natuurlijk niet volledig MVC is, scheelt het wel een hoop "ow shit, ben ik dat vergeten" momenten

Bij voorkeur trouwens, gebruik in een extension op de controller, maar soms ben ik lui
[
Voor 26% gewijzigd door
Firesphere op 08-07-2012 01:05
]