[alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 103 Laatste
Acties:
  • 993.640 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Remus schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:57:
[...]

Waar was dit een reactie op?
Als er geen quote in staat kun je er vanuit gaan dat het een reactie is op de post die er direct boven staat :)
jacobras schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:57:
[...]

Nooit gehad dat je een url aan het intypen bent, op enter drukt en dan blijkt toestemming te hebben gegeven voor opnieuw opstarten na updates? :X
Nee. Maar ik vind dat scherm ook loeiirritant, dus ik hanteerde altijd de oplossing die kenneth daarnet postte :)

[ Voor 42% gewijzigd door .oisyn op 02-09-2011 13:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt een fout ofzo, maar meer iets dat je over t hoofd ziet als je als 9 uur non stop aan het programmeren ben, vergeten indexX te gebruiken:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
//fill in plane fitting kernel not entirely accurate
for( int k = 0; k < m_imageWidth - KERNEL_SIZE; k += SKIP_PIXEL_SIZE ) 
{
        numValidPoints = 0;
        for( int x = 0; x < KERNEL_SIZE; x++ )
        {
            int indexX = x + k;                     //go through collumns
            for( int y = 0; y < KERNEL_SIZE; y++ )
            {
                alScanImagePoint *curRowPtr = pointList[y];
                if( !curRowPtr[k].isBadPoint() )
                {
                    kernel[numValidPoints++] = alVector3f( &curRowPtr[k].m_pos[0] );
                }
            }
        }
.....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:47:

C++:
1
2
3
...
    int indexX = x + k;                     //go through collumns
...
Was "collumns" niet met één enkele "l" (columns dus)? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:21
GateKeaper schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:52:
[...]

Was "collumns" niet met één enkele "l" (columns dus)? O-)
Volgens mij is het de if-statement in de tweede for-loop. Echter ben ik nu wel gruwelijk benieuwd wat je daar aan het programmeren bent. Zoiets als kernel doet me denken aan een OS namelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door alex3305 op 02-09-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe nee dat gaat mijn pet te boven;) Het is een image based kernel, die over een range image( scanner ) heen gaat en tussen de valid points een plane fit om zodoende normals te bepalen van 3d coordinaten.
alex3305 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:55:
[...]

Volgens mij is het de if-statement in de tweede for-loop. Echter ben ik nu wel gruwelijk benieuwd wat je daar aan het programmeren bent. Zoiets als kernel doet me denken aan een OS namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
[code]if( !curRowPtr[k].isBadPoint() )[/]

k had y moeten zijn hier denk ik :).

Wat is dan de bug?

[ Voor 15% gewijzigd door roy-t op 02-09-2011 14:41 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, ik moest van row y, collumn indexX hebben, werkt nu gewoon prima, het is niks anders dan een vierkant, van KERNEL_SIZE pixels, wat van links naar rechts gaat en dan van boven naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 17:51

jacobras

Developer

kenneth schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:14:
net stop wuauserv

Weet niet of dat in Win7 nog werkt maar dat was genoeg om tot de volgende reboot van dat gezeur af te zijn :)
Ik schakel standaard sowieso altijd de optie uit dat hij gaat aftellen en vervolgens automatisch rebooten, dat scheelt al een hoop.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roy-t schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:32:
[code]if( !curRowPtr[k].isBadPoint() )[/]

k had y moeten zijn hier denk ik :).

Wat is dan de bug?
ik had indexX moeten gebruiken, in deze code bleef de kernel altijd links staan, zonder over de image te bewegen naar rechts, had ws. iets meer code moeten posten ;)

edit: code aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
PiepPiep schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:51:
Zullen we dan een nieuw OS beginnen om de goede dingen van die 5 te combineren en zodat er daarna 6 OSen zijn om uit te kiezen :P
Grapjas, :p. Nee, want zelfs dan zal het niet perfect zijn omdat je dingen toch weer iets anders doet dan OS A of B of C, en mensen zullen klagen.

Maar ik zou er niks op tegen hebben als er een OS komt waar de applicaties gewoon blijven reageren, of ze nu wel of geen geheugen meer over hebben. Grootste ergernis is gewoon dat ik ergens op klik en er niks gebeurt, zelfs geen visuele feedback. Bij OSX loopt het gewoon vast, tot je na vijf seconden een strandbal ziet.

Edit: Hoppa:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
// Set Route string to 35 bytes first
Redim ArrayElement[30];
StrLength := Len(Route);
if StrLength > 0  then ArrayElement[1]  := Route[1]  else ArrayElement[1]  := ' ';
if StrLength > 1  then ArrayElement[2]  := Route[2]  else ArrayElement[2]  := ' ';
if StrLength > 2  then ArrayElement[3]  := Route[3]  else ArrayElement[3]  := ' ';
if StrLength > 3  then ArrayElement[4]  := Route[4]  else ArrayElement[4]  := ' ';
if StrLength > 4  then ArrayElement[5]  := Route[5]  else ArrayElement[5]  := ' ';
if StrLength > 5  then ArrayElement[6]  := Route[6]  else ArrayElement[6]  := ' ';
if StrLength > 6  then ArrayElement[7]  := Route[7]  else ArrayElement[7]  := ' ';
if StrLength > 7  then ArrayElement[8]  := Route[8]  else ArrayElement[8]  := ' ';
if StrLength > 8  then ArrayElement[9]  := Route[9]  else ArrayElement[9]  := ' ';
if StrLength > 9  then ArrayElement[10] := Route[10] else ArrayElement[10] := ' ';
if StrLength > 10 then ArrayElement[11] := Route[11] else ArrayElement[11] := ' ';
if StrLength > 11 then ArrayElement[12] := Route[12] else ArrayElement[12] := ' ';
if StrLength > 12 then ArrayElement[13] := Route[13] else ArrayElement[13] := ' ';
if StrLength > 13 then ArrayElement[14] := Route[14] else ArrayElement[14] := ' ';
if StrLength > 14 then ArrayElement[15] := Route[15] else ArrayElement[15] := ' ';
if StrLength > 15 then ArrayElement[16] := Route[16] else ArrayElement[16] := ' ';
if StrLength > 16 then ArrayElement[17] := Route[17] else ArrayElement[17] := ' ';
if StrLength > 17 then ArrayElement[18] := Route[18] else ArrayElement[18] := ' ';
if StrLength > 18 then ArrayElement[19] := Route[19] else ArrayElement[19] := ' ';
if StrLength > 19 then ArrayElement[20] := Route[20] else ArrayElement[20] := ' ';
if StrLength > 20 then ArrayElement[21] := Route[21] else ArrayElement[21] := ' ';
if StrLength > 21 then ArrayElement[22] := Route[22] else ArrayElement[22] := ' ';
if StrLength > 22 then ArrayElement[23] := Route[23] else ArrayElement[23] := ' ';
if StrLength > 23 then ArrayElement[24] := Route[24] else ArrayElement[24] := ' ';
if StrLength > 24 then ArrayElement[25] := Route[25] else ArrayElement[25] := ' ';
if StrLength > 25 then ArrayElement[26] := Route[26] else ArrayElement[26] := ' ';
if StrLength > 26 then ArrayElement[27] := Route[27] else ArrayElement[27] := ' ';
if StrLength > 27 then ArrayElement[28] := Route[28] else ArrayElement[28] := ' ';
if StrLength > 28 then ArrayElement[29] := Route[29] else ArrayElement[29] := ' ';
if StrLength > 29 then ArrayElement[30] := Route[30] else ArrayElement[30] := ' ';

InsertString := '';
for i := 1 to 30 do 
  InsertString := InsertString + ArrayElement[i];

[ Voor 66% gewijzigd door YopY op 03-09-2011 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
YopY schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:07:
[...]
Edit: Hoppa:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// Set Route string to 35 bytes first
Redim ArrayElement[30];
StrLength := Len(Route);
if StrLength > 0  then ArrayElement[1]  := Route[1]  else ArrayElement[1]  := ' ';
...
if StrLength > 29 then ArrayElement[30] := Route[30] else ArrayElement[30] := ' ';

InsertString := '';
for i := 1 to 30 do 
  InsertString := InsertString + ArrayElement[i];
Waarom copy/paste je hier de inhoud van een DailyWTF artikel zonder verwijzing naar het origineel: http://thedailywtf.com/Ar...String-Padding-Trick.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

YopY schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 00:07:
Maar ik zou er niks op tegen hebben als er een OS komt waar de applicaties gewoon blijven reageren, of ze nu wel of geen geheugen meer over hebben. Grootste ergernis is gewoon dat ik ergens op klik en er niks gebeurt, zelfs geen visuele feedback.
Jammer alleen dat dat (meestal) niet aan het OS ligt maar aan de applicatie. Als je een oneindige loop in je programma stopt gaat een OS daar weinig tegen doen behalve aangeven dat hij niet reageert en hem dan maar beëindigen... Ook die visuele feedback moet een programma toch echt zelf doen.

Oh, wat ik vrij irritant vind is websites die nieuwe vensters van je browser openen (dus niet tabbladen maar echt vensters). Geen idee of dit IE-only is en of dat in IE9 al opgelost is maar irritant blijft het wel.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Volgens mij is het sinds IE7 al standaard dat een target="_blank" in een nieuw venster opent in plaats van in een nieuwe tab. Bloedirritant en niet makkelijk om te zetten (lees: je moet graven in de opties), wéér een reden om die non-browser niet te gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 03-09-2011 12:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Officieel is het target attribuut ook deprecated dus die mag je al niet meer gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-09 23:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Is weer teruggedraaid in HTML 5. target kan je nu dus gewoon weer gebruiken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
CodeCaster schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:38:
Volgens mij is het sinds IE7 al standaard dat een target="_blank" in een nieuw venster opent in plaats van in een nieuwe tab. Bloedirritant en niet makkelijk om te zetten (lees: je moet graven in de opties), wéér een reden om die non-browser niet te gebruiken.
Dat dat de default is (openen in nieuw venster) is om de oudjes niet af te schrikken. Niet iedereen is tabbed browsing gewend tenslotte.

En graven? Mwah: Internet Options -> Tabs -> Settings -> Let IE decide

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ahh oke, weer wat geleerd :) Ben nog niet echt bezig met HTML 5 dusja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Phoenix1337 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:59:
Officieel is het target attribuut ook deprecated dus die mag je al niet meer gebruiken :)
Klopt. En wat gaan de mensen doen zich zich halstarrig vasthouden aan de 'standaarden'? Een stuk javascript toepassen om het alsnog in een nieuw venster te krijgen...

Een standaard zou mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Phoenix1337 schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:11:
Ahh oke, weer wat geleerd :) Ben nog niet echt bezig met HTML 5 dusja.
Dat heeft niks met HTML5 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Olaf van der Spek schreef op maandag 05 september 2011 @ 10:30:
[...]

Dat heeft niks met HTML5 te maken.
Dat target niet meer deprecated is heeft alles te maken met html5 natuurlijk :)

Het is alleen niet bedoeld voor _blank, maar doordat iframes ook niet meer deprecated zijn, en dan zijn targets nodig.

Vensters openen in een nieuw venster/tabblad blijft fout volgens de richtlijnen. Je mag vanuit de pagina geen invloed hebben/uitoefenen op de werking van de browser.

Daarom kan ik me ook altijd redelijk storen aan van die javascriptjes die target="_blank" nadoen in xhtml en developers die dan denken dat het aan de richtlijnen voldoet. Die snappen het niet helemaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 05-09-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat is überhaupt de gedachte erachter? Het bestaande venster is toch niet opeens stuk of over datum, wtf moet een site iets in een nieuw venster openen? Vooral omdat je het niet of moeilijk ongedaan kan maken terwijl het omgekeerde wel eenvoudig mogelijk is (als de gebruiker het zonodig in een nieuw venster wil kan dat altijd).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind, maar blijkbaar ben ik daar een zeldzaamheid in, dat links naar externe sites best in een nieuwe tab mogen openen. Ik heb geen zin om te scroll-klikken nádat ik naar de URL heb gekeken, laat de site / browser dat maar voor me bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:05:
Ik vind, maar blijkbaar ben ik daar een zeldzaamheid in, dat links naar externe sites best in een nieuwe tab mogen openen. Ik heb geen zin om te scroll-klikken nádat ik naar de URL heb gekeken, laat de site / browser dat maar voor me bepalen.
Dan druk je toch op Ctrl terwijl je op de link klikt? (Oh, wacht, dat is vast hetzelfde als scroll-klik) Waarom trouwens het onderscheid tussen links naar dezelfde site en een andere site?

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 05-09-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik krijg ook heel regelmatig de vraag van mijn bezoekers of ik externe links in een nieuwe tab / venster wil laten openen. En hoe zeer ik ook uitleg dat sommige mensen dat niet prettig vinden en zij zelf eenvoudig met de juiste klik of toetsaanslag een link altijd kunnen openen in een nieuw venster (naar keuze), blijven velen er toch op hameren.

Zelf ben ik er ook tegen, ik kies zelf wel wat ik waar open, maar als je in de minderheid bent...

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Olaf: dan moet ik toch nog steeds naar de URL kijken?

Op bijvoorbeeld Wikipedia is het wel netjes opgelost, externe links krijgen daar een icoontje en hebben een iets afwijkende kleur van interne URL's.

En waarom: ik vind het gewoon prettig dat ik per tab een site heb. Als ik op tweakers.net zit in een tab, dan wil ik dat die tab tweakers.net blijft weergeven, maar links naar andere sites mogen in een nieuwe tab openen.

Gelukkig kun je dat hier in de prefs instellen. :)

[ Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 05-09-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
  • Laatst online: 18-01-2023
Olaf van der Spek schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:29:
[...]

Dan druk je toch op Ctrl terwijl je op de link klikt? (Oh, wacht, dat is vast hetzelfde als scroll-klik) Waarom trouwens het onderscheid tussen links naar dezelfde site en een andere site?
Daarbij komt nog de vraag wat een andere site is.
Als je een url hebt als provider.tld/~username dan is het bij een andere username al een andere site.
Maar als je een internationale site hebt waarbij je van de .com naar de .nl wordt doorgezet vinden de meeste mensen dat vaak weer niet een andere site.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Het ergste was tijdens de overgangsperiode Orange/T-Mobile. Ik was nog klant van Orange en ging daarom naar www.orange.nl. Vijf klikken verder had ik opeens vijf vensters open 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:06
CodeCaster schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:31:

Woei, held! Het irriteerde me altijd mateloos dat een link in tweakers in hetzelfde scherm opende ipv een andere tab. Nooit gedacht dat daar een instelling voor was in mijn profiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Krijg een goed idee voor een Fx-extensie: back button slopen, alles default in nieuw venster :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:31:
En waarom: ik vind het gewoon prettig dat ik per tab een site heb. Als ik op tweakers.net zit in een tab, dan wil ik dat die tab tweakers.net blijft weergeven, maar links naar andere sites mogen in een nieuwe tab openen.

Een browser setting ervoor zou wel handig zijn. Bijvoorbeeld target=_blank negeren, of juist remote links altijd in een new tab / window openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:32:
Een browser setting ervoor zou wel handig zijn. Bijvoorbeeld target=_blank negeren
Opera *O* opera:config => "Ignore Target" vinkje aan en alle links openen binnen de huidige tab.

Edit:
En aangezien we hier in de programming categorie zitten. Een browser extensie in JS die de target="_blank"'s verwijderd moet ook niet zo moeilijk zijn. document.querySelectorAll('a[target="_blank"'), op dat resultaat lopen en het target leeg maken. Tada.

[ Voor 30% gewijzigd door RobertMe op 05-09-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Die target attribute is inderdaad wel wat achterhaald, bedenk ik me.

Een beetje een website laten bepalen of je een nieuwe pagina wilt, ik kan me voorstellen dat dit op mobiele devices ook irritant kan zijn al zijn die custom browsers misschien zo ingericht om het te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Klanten vragen af en toe om links naar andere websites te openen in een nieuw venster/tab, omdat ze bang zijn dat bezoekers de back button niet zouden kunnen vinden. Levert soms nog best "leuke" gesprekken op ... :{

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:12

Onbekend

...

OkkE schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:11:
Klanten vragen af en toe om links naar andere websites te openen in een nieuw venster/tab, omdat ze bang zijn dat bezoekers de back button niet zouden kunnen vinden. Levert soms nog best "leuke" gesprekken op ... :{
Daar ben ik het helemaal mee eens. Sommige mensen sluiten d.m.v. het kruisje het venster of tab en dan ben jij je bezoeker kwijt !

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobertMe schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:36:
En aangezien we hier in de programming categorie zitten. Een browser extensie in JS die de target="_blank"'s verwijderd moet ook niet zo moeilijk zijn. document.querySelectorAll('a[target="_blank"'), op dat resultaat lopen en het target leeg maken. Tada.
Dan mis je alleen nog javascript click handlers.

Ik ben ook voor externe links in een nieuwe tab. Enorm irritant dat wikipedia dat niet doet. Als ik een plaatje op wikipedia heb bekeken (2x extra klikken :/), dan sluit ik meestal de tab, om er vervolgens aan herinnerd te worden dat ie niet in een aparte tab geopend was, zoals ik op GoT altijd gewend ben 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door .oisyn op 05-09-2011 14:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Onbekend schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:13:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Sommige mensen sluiten d.m.v. het kruisje het venster of tab en dan ben jij je bezoeker kwijt !
Nee, dan kun je beter de bezoekers dom houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
.oisyn schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:34:
[...]

Dan mis je alleen nog javascript click handlers.
Hoezo? Gewoon tijdens het load event op alle linkjes het target weghalen. Lijkt mij toch dat dat gewoon werkt. Als er dan op geklikt wordt zit er geen target meer op en dus zal het in de huidige tab openen.

Waarschijnlijk wil jij dan op alle a's een click event registreren en dan "real time" het target weghalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:30

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het idee achter het target-attribuut is imo niet achterhaald. Ik moet zeggen dat ik niet exact weet wat er in de spec staat betreffende het attribuut, maar het moet gewoon een soort hint zijn die de gebruiker d.m.v. een setting kan overrulen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 12:18
Onbekend schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:13:
Ik ben ondertussen zo gewend dat een (niet-zoekmachine) site interne links in de eigen pagina en externe links (en uitvergrotingen van plaatjes) in een nieuwe pagina / tab zet dat dit inderdaad iedere keer misgaat als een site het niet doet :P Gelukkig kun je zowel met Chrome als met FF (andere browsers niet geprobeerd) onlangs gesloten tabs of vensters gewoon terughalen :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik ben sinds mijn eerste aanrakingen met Phoenix / Firebird / Firefox dikke vrienden geworden met de scrollwheel-click die inmiddels in de meeste browsers een pagina in een nieuw tabblad opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobertMe schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:37:
Waarschijnlijk wil jij dan op alle a's een click event registreren en dan "real time" het target weghalen?
Of target="_blank" juist toevoegen voordat erop wordt geklikt. Of wellicht worden die targets wel aangepast op een ander moment (on DOM ready, eventueel ná jouw script). Of doet iemand een window.open().

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Toch snap ik niet dat mensen willen dat een website iets in een nieuw tabblad opent... want je kan gewoon met je scrollwieltje klikken en dan kan je helemaal zelf bepalen wat er wel en niet in een nieuw tabblad komt (behalve als een website dat gaat overrulen en jouw LMB-klik gewoon lekker in een apart venster doet terwijl je dat niet wilt, ik weet nog niet van een manier om het dan toch in hetzelfde venster te openen maar dat zou ik graag gebruiken).

Een nieuw venster snap ik überhaupt het nut niet van tenzij je IE6 gebruikt, maar dan zit je waarschijnlijk toch in een gevangenis in een ver land of zo dus dat maakt dan ook niet meer uit.

[ Voor 9% gewijzigd door bwerg op 05-09-2011 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

bwerg schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:40:
Toch snap ik niet dat mensen willen dat een website iets in een nieuw tabblad opent... want je kan gewoon met je scrollwieltje klikken en dan kan je helemaal zelf bepalen wat er wel en niet in een nieuw tabblad komt
De mensen die dat weten is maar 10% (mijn schatting). Maar die andere 90% weten dat niet, en die klikken die website weg. En meestal zijn dat de mensen die ook niet eventjes de geschiedenis openen om uit te zoeken op welke website ze ook al weer waren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
if (bericht.lengte <0)
{
toonMelding();
}
else
{
verzendbericht();
}
En ik mij maar afvragen, hoe het kon dat een leerling van ons 120lege berichten op het prikbord had gezet...
Ik had toch een controle gebouwd, die het plaatsen van lege berichten moest tegen gaan? #fail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Onbekend schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:43:
[...]

De mensen die dat weten is maar 10% (mijn schatting). Maar die andere 90% weten dat niet, en die klikken die website weg. En meestal zijn dat de mensen die ook niet eventjes de geschiedenis openen om uit te zoeken op welke website ze ook al weer waren.....
Met chrome (en mogelijk ook andere recente browsers?) krijg je gewoon de 7 laatst gesloten websites te zien als je een nieuw tabblad opent.

Of weten ze dat OOK al niet?
TripleQ schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:54:
En ik mij maar afvragen, hoe het kon dat een leerling van ons 120lege berichten op het prikbord had gezet...
Ik had toch een controle gebouwd, die het plaatsen van lege berichten moest tegen gaan? #fail
Blijft ook lastig hé, '<' en '<=' (of in dit geval gewoon '=='), altijd maar de gok welke goed werkt, gewoon wat proberen. O-)
Patriot schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:11:
Het gaat er bij mij, en ik vermoed dat ik spreek voor iedereen die target="_blank" gebruikt/wil gebruiken, écht niet om dat ik per sé een nieuw venster wil. Ik wil gewoon dat ik de gebruiker bij bepaalde links niet direct kwijtraak.
Oh, dat heb ik ook hoor maar daarvoor werkt middle mouse button net zo goed. :)

[ Voor 45% gewijzigd door bwerg op 05-09-2011 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

bwerg schreef op maandag 05 september 2011 @ 20:40:
Toch snap ik niet dat mensen willen dat een website iets in een nieuw tabblad opent... want je kan gewoon met je scrollwieltje klikken en dan kan je helemaal zelf bepalen wat er wel en niet in een nieuw tabblad komt (behalve als een website dat gaat overrulen en jouw LMB-klik gewoon lekker in een apart venster doet terwijl je dat niet wilt, ik weet nog niet van een manier om het dan toch in hetzelfde venster te openen maar dat zou ik graag gebruiken).

Een nieuw venster snap ik überhaupt het nut niet van tenzij je IE6 gebruikt, maar dan zit je waarschijnlijk toch in een gevangenis in een ver land of zo dus dat maakt dan ook niet meer uit.
Het gaat er bij mij, en ik vermoed dat ik spreek voor iedereen die target="_blank" gebruikt/wil gebruiken, écht niet om dat ik per sé een nieuw venster wil. Ik wil gewoon dat ik de gebruiker bij bepaalde links niet direct kwijtraak. Het gaat dan eigenlijk ook praktisch áltijd om links naar externe websites.

Persoonlijk negeert mijn browser target ook. Mijn browser kijkt of de link naar een andere website is en opent het dan in een ander venster. Of als ik de middelmuisknop gebruik natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

bwerg schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:11:
Met chrome (en mogelijk ook andere recente browsers?) krijg je gewoon de 7 laatst gesloten websites te zien als je een nieuw tabblad opent.

Een standaard gebruiker heeft meestal nog IE. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

En weer dat quasi-elitaire gezanik. Wees eens een vent en bedenk je dat er meer mensen op deze aarde zijn. En nee, die zijn niet allemaal dagelijks bezig met hoe een browser een bepaalde link opent, het gros weet niet eens hoe zijn browser heet, alleen waar het icoontje staat waar ze op moeten klikken.

En bij het bedrijf waar ik werk wordt Chrome expliciet afgeraden, aangezien het bij de meeste gebruikers meer stuk maakt dan goed doet ("maar mijn neefje zei dat Chrome zo goed en snel is"...). Ik ben ook niet blij dat ze IE6 draaien, maar leer eens inzien dat 1. veel gebruikers geen keus hebben door onkunde en/of opgelegd beleid en 2. dat een andere browser echt niet per definitie altijd de betere optie is.

Valt me zwaar tegen dat zoveel tweakers die zichzelf o zo slim achten niet eens de moeite nemen om eens verder te kijken dan hun eigen bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

twiFight schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:57:
Valt me zwaar tegen dat zoveel tweakers die zichzelf o zo slim achten niet eens de moeite nemen om eens verder te kijken dan hun eigen bureau.
Het valt mij tegen dat tweakers zo veel moeite doen om te reageren op een opmerking waarvan de betreffende tweaker niet door heeft dat die sarcastisch bedoeld is. ;) kijk mijn usericon en onderschrift, ik spreek in sarcasmen!

offtopic:
je moest eens weten hoeveel moeite ik moet doen om mijn moeke te leren foto's van haar camera op haar laptop te zetten, ik kan daar úúúúren geduld mee hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door bwerg op 06-09-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weten ze ook niet dat ctrl-shift-t de laatst gesloten tabblad opnieuw opent en dat dat super handig is? :p

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Laatst online: 26-09 17:17
Patriot schreef op maandag 05 september 2011 @ 21:11:
[...]
Persoonlijk negeert mijn browser target ook. Mijn browser kijkt of de link naar een andere website is en opent het dan in een ander venster. Of als ik de middelmuisknop gebruik natuurlijk.
Hoe stel je dit in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bwerg schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:15:
[...]

Het valt mij tegen dat tweakers zo veel moeite doen om te reageren op een opmerking waarvan de betreffende tweaker niet door heeft dat die sarcastisch bedoeld is. ;) kijk mijn usericon en onderschrift, ik spreek in sarcasmen!
Sorry, maar te makkelijk. Van hetzelfde kaliber als "hap hap". Face it, je maakte gewoon een domme opmerking, en geen enkele ondertitel doet daar iets aan af :).

En als we dan toch bezig zijn, een "troll" zoals jij het bedoelt heeft geen enkele link met het mythische figuur, maar verwijst naar het aas bij vissen, dus je usericon klopt niet eens :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 06-09-2011 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 01:46:
En als we dan toch bezig zijn, een "troll" zoals jij het bedoelt heeft geen enkele link met het mythische figuur, maar verwijst naar het aas bij vissen, dus je usericon klopt niet eens :Y)
http://www.darklegacycomics.com/51.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik had het over een ander venster, maar ik bedoelde andere tab, sorry. Dat doet Tab Mix Plus voor me.
[...]

Oh, dat heb ik ook hoor maar daarvoor werkt middle mouse button net zo goed. :)
Ah, nee, dat is net even anders :P In het geval van target="_blank" zorg je ervoor dat jij de bezoeker niet kwijtraakt, door middel van de middelmuisknop zorgt de bezoeker ervoor dat hij de website niet kwijtraakt. Dat lijkt op elkaar, maar het is een redelijk cruciaal verschil, zeker als je doelgroep niet uit voornamelijk tweakers bestaat ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Patriot op 06-09-2011 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

.oisyn schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 01:46:
Sorry, maar te makkelijk. Van hetzelfde kaliber als "hap hap". Face it, je maakte gewoon een domme opmerking, en geen enkele ondertitel doet daar iets aan af :).
Huh, als ik een sarcastische opmerking maak en ik geef aan, dat wordt niet opgepakt en ik zeg "ja maar dat was dus sarcastisch" is dat te gemakkelijk? Nouja, deze offtopic discussie gaat nu toch nergens meer over dus het zal wel. :P

speel maar eens munchkin, dan zal je weten wat een echte troll is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:24:
Weten ze ook niet dat ctrl-shift-t de laatst gesloten tabblad opnieuw opent en dat dat super handig is? :p
Dat wist ik ook niet :X, maar idd wel super handig.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het heeft bij Ctrl+Shift+T in Firefox ook een aantal versies geduurd voordat de eerder ingevulde formdata ook weer werd teruggezet. :X Wat ben ik een hoop posts kwijtgeraakt. Shift+W doet wat anders dan Ctrl+(Shift+)W... :P (Al is er met shift geen redden meer aan).

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 06-09-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WormLord
  • Laatst online: 21-09 10:10

WormLord

Devver

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 00:24:
Nee, dat werkt hier dus helemaal niet. Blijkbaar is dat binnen Opera juist ctrl-alt-z.
Dus misschien wel handig als je er voortaan even bij zet over welke browser je het hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
[...]

Goed voorbeeld waarom je vaak beter de happy path in de if kan zetten en de failure path in de else (dat gaat natuurlijk alleen op als er zowel een happy path en een failure path is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

WormLord schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:40:
[...]

Nee, dat werkt hier dus helemaal niet. Blijkbaar is dat binnen Opera juist ctrl-alt-z.
Dus misschien wel handig als je er voortaan even bij zet over welke browser je het hebt.
In Opera is het ook gewoon Ctrl + Shift + T, maar dat kan je natuurlijk ook zelf aanpassen bij voorkeuren :)

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

bwerg schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 07:46:
[...]

Huh, als ik een sarcastische opmerking maak en ik geef aan
Je gaf echter niets aan.
dat wordt niet opgepakt en ik zeg "ja maar dat was dus sarcastisch" is dat te gemakkelijk?
Ja, want dat kun je áltijd zeggen achteraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 09:50
ibmos2warp schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:02:
[...]

In Opera is het ook gewoon Ctrl + Shift + T, maar dat kan je natuurlijk ook zelf aanpassen bij voorkeuren :)
Of gewoon Ctrl + z (undo) zoals de meeste programma's

https://f1nerd.nl

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Kom ik net tegen in code:
Tekst uit de UI meegeven als parameter. Deze worden verderop naar Boolean omgezet. Dan even vergeten dat er een string.Format op is gezet. Tja dan krijg je altijd false als je op de ongeformateerde string vergelijkt :X

niet zelf gemaakt gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:09
Wil je kaartjes bestellen? Laat dan je voorloopnul uit je studentennummer. Oftewel, als jouw studentennummer 0812345 is, laat dan de eerste 0 weg. Het wordt dan dus: 812345!
Oftewel, "wij waren zo dom om de studentnummerkolom als int te definiëren maar kwamen daar pas achter toen het al te laat was, dus kozen we voor deze ranzige work-around" :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch juist niet? Als het studentnummer als int is gedefineerd maakt het niet uit of je 0812345 of 812345 invult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 15:21
Verwijderd schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 01:18:
Toch juist niet? Als het studentnummer als int is gedefineerd maakt het niet uit of je 0812345 of 812345 invult.
Inderdaad. Het is eerder (IMHO) slordig dat het erbij wordt gezet, want voor de gebruiker maakt het eigenlijk niet uit of hij wel of geen 'voorloopnul' invult. Zelf had ik dus gewoon dat bericht weggelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nactive
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Veronderstel dat de kolom als string is gedefinieerd, geeft ook nog iets van uitbreidingen mogelijkheden (Voorloop letter of iets dergerlijk).

Als is het natuurlijk heel simpel om zelf de voorloop nullen weg te halen van de user input indien je 2 strings moet vergelijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien iets met octale interpretaties? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 18:33
Ja, en dan niet zero-based.... (1-8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ach, ik zie het hier om mij heen ook heel vaak. FO-ers die velden als numeriek benoemen en bouwers die er dan automatisch vanuit gaan dat het om een integer/long gaat |:(.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik vraag me dan af of alle studenten die daar kaartjes willen bestellen ook echt een nul vooraan hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:09
bwerg schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 10:20:
Ik vraag me dan af of alle studenten die daar kaartjes willen bestellen ook echt een nul vooraan hebben staan.
Yup, meestal wel :)
Maar als het een int is gooit hij die 0 toch weg? Dan heb je niet meer het originele studentnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Avalaxy schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:09:
Maar als het een int is gooit hij die 0 toch weg? Dan heb je niet meer het originele studentnummer.
Gesteld werd dat als een student zijn nummer in moest voeren, dat hij dan leading zeroes achterwege moest laten. Als het veld in de database een int is, en de compare werkt ook met ints, dan maakt het dus niet uit hoeveel nullen jij voor je studentennummer invult, de compare zal gewoon lukken.

Persoonlijk denk ik echter dat de compare met strings plaatsvindt, en de int in de database dus wordt geconverteerd naar een string, waarna de compare wordt gedaan. Dan wordt een leading 0 niet weggegooid en zal de compare mislukken, en daarom wordt er aan de studenten gevraagd die 0 vooral niet in te vullen.

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 09-09-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Laatst online: 13-07 01:14
[...]

Pro tip: literal programming. Gebruik in zo'n geval een functie zoals isEmpty of isBlank, die tegelijk ook controleert op alleen whitespace. Wel een bekende / gerespecteerde library gebruiken hé? Het gaat mis als je het zelf doet :p.

code:
1
2
3
4
5
if (bericht.isBlank) {
   toonBericht()
} else {
   doeIets()
}

En mbt dat nummerverhaal, klinkt als een gevalletje over-engineering - expliciet nullen weghalen, toevoegen, geklooi met validaties, string formatting / substrings, bla bla bla... Keep it simple. Hoe minder validatie (nodig is), hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

"Meestal wel" lees ik als "niet altijd". :p

Het is zo extreem naar als je ergens gegevens moet invullen volgens een bepaald format en je gegevens passen helemaal niet in dat format... (ik kan nu eigenlijk geen voorbeeld bedenken :S maar ik weet wel dat het gebeurt).

[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 09-09-2011 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
YopY schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:30:
[...]

Pro tip: literal programming.
Pro'er tip: Test überhaupt je code :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
bwerg schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:29:
[...]

"Meestal wel" lees ik als "niet altijd". :p

Het is zo extreem naar als je ergens gegevens moet invullen volgens een bepaald format en je gegevens passen helemaal niet in dat format... (ik kan nu eigenlijk geen voorbeeld bedenken :S maar ik weet wel dat het gebeurt).
Bedoel je zoiets als http://www.smsparking.nl/ ? Als je een ING rekening hebt, krijg je daar dus geen account omdat je rekeningnummer blijkbaar ongeldig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
probeer het dan eens met de leading 0 die heer eerder besproken is. Had bij Paypal een paar maanden terug hetzelfde, een te kort rekeningnummer. een leading 0 lostte het op :)

Storyteller @ soundcloud

• Remus
Soundless schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:42:
[...]

Bedoel je zoiets als http://www.smsparking.nl/ ? Als je een ING rekening hebt, krijg je daar dus geen account omdat je rekeningnummer blijkbaar ongeldig is...
Probeer het eens met P ervoor, er zijn sommige systemen waarmee een postbank rekening wordt geïdentificeerd. Het is alleen jammer als je als klant daarmee geconfronteerd wordt.
mbarie schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:52:
probeer het dan eens met de leading 0 die heer eerder besproken is. Had bij Paypal een paar maanden terug hetzelfde, een te kort rekeningnummer. een leading 0 lostte het op :)
Ik ken mensen en bedrijven met een 4-cijferig postbankrekening (er zijn zelfs 1-cijferige postbankrekeningen). Ga jij als klant even verzinnen hoe veel voorloopnullen je nodig hebt? Ik denk het niet, ik zou mijn klandizie dan ergens anders geven.

[ Voor 36% gewijzigd door Remus op 10-09-2011 10:01 ]

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:14

RayNbow

Kirika <3

RobIII schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:33:
[...]

Hoezo? De compiler bewijst toch dat je code correct is? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Verwijderd

RayNbow schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:07:
Hoezo? De compiler bewijst toch dat je code correct is? :+
Correct is niet noodzakelijkerwijs hetzelfde als goed. ;)

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

(jarig!)
If it compiles, ship it.
If it's incomplete, call it DLC.
If at first you don't succeed, call it version 2.0.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• PiepPiep
  • Laatst online: 18-01-2023
RobIII schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:33:
[...]

Daar heb je toch gebruikers voor? :P
MueR schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:54:
If at first you don't succeed, call it version 2.0.
/offtopic, If at first you don't secceed, skydiving isn't for you.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• Matis
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

MueR schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 10:54:
If it's incomplete, call it DLC.
Wij noemen dat een RDA :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Soundless
Fail message:
Afbeeldingslocatie: http://img31.imageshack.us/img31/1370/cygwinfail.png
First time you've installed Cygwin. To see how to upgrade... ?
Waarom het is toch een first install >_<
If this is the first time you've installed Cygwin
Ow nu twijfelt die ook nog...

[ Voor 56% gewijzigd door Soundless op 10-09-2011 15:17 ]

Verwijderd

Soundless schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:16:
Fail message:
[afbeelding]

[...]

[...]

Hij's niet geheel onaardig. ;)

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Soundless schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 15:16:
Fail message:
[afbeelding]

[...]

[...]

Het is niet helemaal duidelijk, maar een slecht programmeervoorbeeld? Het is geen algemeen programmafail topic :+

Dit is gewoon slechte verwoording. Ze weten zeker dat het de eerste keer is dat je Cygwin 1.7.x installeert, dus specifiek die versie. Ze weten echter niet of het überhaupt de eerste keer is dat je Cygwin installeert. Als dat zo is, dan hoef je je geen zorgen te maken over documentatie van mogelijke problemen bij een upgrade, want het is geen upgrade!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Nog mooier: de titelbalk meldt dat het een waarschuwing is (alert), het icoontje doet het voorkomen als een kritieke fout, het bericht is ter informatie en de knoppen stellen een vraag.

Wat is het nou?!

We are shaping the future

• Soundless
Alex) schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 18:34:
Nog mooier: de titelbalk meldt dat het een waarschuwing is (alert), het icoontje doet het voorkomen als een kritieke fout, het bericht is ter informatie en de knoppen stellen een vraag.

Wat is het nou?!
icoontje was me inderdaad ook opgevallen maar de titel was me totaal niet opgevallen :P

• tijs14tijs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-02 08:12
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php

// dit is een mooie databasedeur of niet? XD
// elke php'er die dit gebruikt is een EPIC FAIL! 8)7 

$result = Mysql_query("select username from users where username=$_GET['username'] and password=$_GET['password']");

if ( mysql_num_rows($result)>1) {
   Echo setcookie('login', 'true');
}Else{
   Echo "er is een fout opgetreden of de login klopte niet. <br />". echo $result;
}

• Onbekend

Onbekend

...

Geen broncode, maar het volgende praktische voorbeeld:

Als je je wachtwoord moet veranderen, staat er tegenwoordig een balkje met hoe sterk het wachtwoord is.
Hier bij Tweakers.net is dat goed, want hoe meer tekens jouw wachtwoord bevat, des te sterker is hij.

Bij een andere website had ik een wachtwoord bedacht in de vorm van "F2i&a#123" en dat was een sterk wachtwoord. Maar hoe verder ik de cijferreeks aanvulde, des te zwakker werd het wachtwoord. De tekenreeks "F2i&a#123456789" was volgens die website erg zwak en mocht ik niet eens gebruiken! :+

• Matis
  • Laatst online: 10:07

Matis

Rubber Rocket

Ach. "Sun is Fun" is ook zeer sterk :)

http://xkcd.com/936/ (repost doch toepasselijk)

[ Voor 40% gewijzigd door Matis op 10-09-2011 23:56 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Sowieso is cygwin een grote faal, man dat installatie programma daarvoor is echt 1 grote draak.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:29
cygwin doet mooie dingen op Windows, behalve de installatie zie ik niet echt een groot probleem ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Cygwin is echt geweldig. Ik vind dat sommige mensen dingen wel heel gemakkelijk tot faal benoemen. Zat gisteren artikel te lezen van iemand die Twitter totaal afzeikte, maar eigenlijk helemaal niet wist waar hij het over had. Zie vaak mensen op het internet zomaar dingen afzeiken waar ze vaak weinig vanaf weten.

Ik vind de installer van Cygwin eigenlijk ook wel goed zat, er zijn via ports nog aanzienlijk meer pakketten beschikbaar. De installatie-waarschuwing is inderdaad erg slecht geschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door chronoz op 12-09-2011 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Matis schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 23:53:
Ach. "Sun is Fun" is ook zeer sterk :)

http://xkcd.com/936/ (repost doch toepasselijk)
Één van mijn favorieten en zo waar.

Het vervelende van zo'n zogenaamd "sterk" @7Dh#@_ wachtwoord is dat je vingers van de ene naar de andere kant van het toetsenbord hinkelen met Shift in de aanslag. Dit in combinatie met de welbekende ****-jes zorgt ervoor dat je vaak genoeg een foutje zult maken en dan weer opnieuw moet beginnen.

Maar iedereen neemt gewoon klakkeloos van elkaar over dat een sterk wachtwoord per se allerlei niet te onthouden tekens bevat, ik verwacht over een paar jaar dat we het hele Unicode-spectrum moeten gaan gebruiken.

Ik zie het al staan, uw wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:

- Minimaal 5 kleine letters (a-z)
- Minimaal 5 hoofdletters (A-Z)
- Minimaal 5 getallen (0-9)
- Minimaal 5 speciale tekens (!-=)
- Minimaal 5 Griekse letters (Α-Ω)
- Minimaal 5 Cyrillische letters (Ж...)
- Minimaal 5 Hebreeuwse letters (ל...)
- Minimaal 5 Arabische letters (څ...)
- Minimaal 5 Chinese symbolen
- En nog 5 zelfgetekende symbolen die u met behulp van een touchpad in dient te voeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Davio schreef op maandag 12 september 2011 @ 14:44:
- En nog 5 zelfgetekende symbolen die u met behulp van een touchpad in dient te voeren
Maar... maar...

dat wordt een probleem, ik ben een heel inconsequent tekenaar. Vraag mij een vierkantje te tekenen en je krijgt geen twee opeenvolgende malen hetzelfde vierkantje.

Hmm... :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik heb hetzelfde probleem met mijn handtekening, die is nooit 2x hetzelfde. Oké, dat is bij niemand exact zo, maar bij mij kan dat nogal veel verschillen. Ik oefen er al zeker 10 jaar op. :p

Zo kan nooit bewezen worden dat ik een bepaald contract daadwerkelijk heb ondertekend.
Kan ook in mijn nadeel werken natuurlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Als je er over nadenkt zijn handtekeningen eigenlijk ook ontzettend onveilig en is het best gek dat zoiets nog steeds als wettig beschouwd wordt. Ieder dat zo makkelijk te vervalsen is en zo veel afwijking kan bevatten, zou in de computer wereld toch nooit in gebruik worden genomen. Heel vreemd.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Davio schreef op maandag 12 september 2011 @ 15:09:
Ik heb hetzelfde probleem met mijn handtekening, die is nooit 2x hetzelfde. Oké, dat is bij niemand exact zo, maar bij mij kan dat nogal veel verschillen. Ik oefen er al zeker 10 jaar op. :p

Zo kan nooit bewezen worden dat ik een bepaald contract daadwerkelijk heb ondertekend.
Kan ook in mijn nadeel werken natuurlijk. 8)7
Ach, handtekeningen zijn toch overrated. Ik heb daar nooit de toegevoegde waarde van gezien zolang er niet ergens een centrale registratie is.

Dan kan je bij TNT / UPS een handtekening opvragen en dan zie ik enkel dat het een onbekende handtekening is (like duh, ik weet dat ik het pakketje niet onvangen heb)
Pagina: 1 ... 69 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Uiteraard is het in dit topic niet de bedoeling dat andere users en/of topics aangehaald worden om ze voor gek te zetten. Lachen om je eigen code, of over dingen die je "wel eens tegengekomen bent" is prima, maar hou het onderling netjes. :)