[alg] Slechtste programmeervoorbeelden deel 4 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 103 Laatste
Acties:
  • 993.640 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zo en even een nominatie voor mezelf, viel even op dat het vannacht nogal laat geworden was. Ben bijna een uur bezig geweest om erachter te komen waarom mijn functie in php maar niet werkte.

PHP:
1
2
3
public function getPageDetails(){
   return $this->page_details;
}

En die page_details kwamen maar niet, ik heb de return nog vervangen door echo, print_r etc, verder teruggegaan in de code om te zien of de page_details wel ingevuld werden (bleek zo te zijn). Pas daarna teruggegaan naar de file die de page_details wil weten en wat bleek:

PHP:
1
$blabla = $blabla->getPageDetails;

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 21:21
Dan heb je je error_reporting te laag staan. Als die namelijk op het hoogst (E_ALL | E_STRICT) had gestaan dan had je gewoon 'Notice: Undefined property: A::$getPageDetails' gekregen en was je er direct achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01-2023
lupus9537 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:11:
Een tijdje terug heeft een Pools bedrijf voor ons een Outlook plugin ontwikkeld die via een web service planning synchroniseert met een webbased planning tool.

De plugin en webservice werden ontwikkeld en opgeleverd. Ik lachtte mij een breuk toen ik de code zag:
- De Outlook plugin maakt contact met de web service (toen nog ASMX). Deze bevat één method die niets anders doet dan de SQL connection string doorgeven. :X
- Vervolgens tracht de plugin rechtstreeks verbinding te maken met de SQL server (over het internet) om zo rechtstreeks de synchronisatie uit te voeren.

Dan maar beter opnieuw beginnen en zelf doen ?
Maar om die connection string op te vragen had je wel een naam en password nodig toch? :P

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Net eens de tabelstructuur van wordpress bekeken, wat een zooi is mij dat (en dan hebben we het dan nog niet over de plugins). Zo is er de tabel 'options' met een veld autoload, type varchar lengte 20, met enkel de waarde 'yes' of 'no' (booleans anyone?)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
hostname schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:14:
Dan heb je je error_reporting te laag staan. Als die namelijk op het hoogst (E_ALL | E_STRICT) had gestaan dan had je gewoon 'Notice: Undefined property: A::$getPageDetails' gekregen en was je er direct achter gekomen.
Zo als ik al zei: ik nomineer mezelf... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ieperlingetje schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:30:
Net eens de tabelstructuur van wordpress bekeken, wat een zooi is mij dat (en dan hebben we het dan nog niet over de plugins). Zo is er de tabel 'options' met een veld autoload, type varchar lengte 20, met enkel de waarde 'yes' of 'no' (booleans anyone?)
Dat heet bij sommige programmeurs "voorbereid op de toekomst". Misschien dat er later nog de volgende waardes bij moeten :
- Maybe
- Unknown
- Very probable
- Highly unlikely

Die kan je allemaal nog kwijt in dat veld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En 'BestandNietGevonden' natuurlijk. Past nog net. Internationalization jonguh!

Geen slecht programmeervoorbeeld, wel jammer: ik kan sommige oefenprojecten van Microsoft niet openen met Visual Studio express... Dan maar de VPN aanslingeren, m'n werklaptop overnemen met remote desktop en via SVN de files bij mij thuis vandaan uitchecken...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:39
ieperlingetje schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:30:
Die options velden kan je als plugin maker heel makkelijk zelf gebruiken en uitlezen volgens een API. Je 'hoort' die velden eigenlijk niet rechtstreeks via SQL te bewerken maar via get_option en set_option als ik me niet vergis. Als je dan een array invult wordt het automatisch geserialized enzo. Vandaar, zodat niet elke pluginmaker zijn eigen 4 tabellen toe gaat voegen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:08
CodeCaster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:06:
En 'BestandNietGevonden' natuurlijk. Past nog net. Internationalization jonguh!

Geen slecht programmeervoorbeeld, wel jammer: ik kan sommige oefenprojecten van Microsoft niet openen met Visual Studio express... Dan maar de VPN aanslingeren, m'n werklaptop overnemen met remote desktop en via SVN de files bij mij thuis vandaan uitchecken...
WerkLAPTOP? Die neem je toch gewoon mee naar huis lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Keiichi schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 11:21:
Bij ons is laatst wat software geinstalleerd, die wel heel vaag in elkaar zit.

Op elke PC waarbij het gebruikt moet worden moet op een vaste locatie op de C: schijf wat bat scripts staan. Die bat scripts zorgen ervoor dat een PDF bestand geopend word (niets meer en niets minder). Die bat script worden gelanceerd door een daemon proces op de PC. Hier zit verder geen enkele authenticatie of verificatie op (Ik kan bij wijze van spreke ook gewoon 'format c:' naar een PC toesturen). Deze daemon word aangeroepen van een server die doorgeeft welk PDF bestand geopend moet worden op een share.

Misschien niet zo zeer een stukje slechte programmeercode, maar heel het idee is omslachtig, onveilig en eigenlijk ook onstabiel (Die daemon proces werkt maar in 50% van de gevallen)
Tja dat krijg je nu eenmaal als je hackwerk bovenop hackwerk gaat stapelen...

Het is waarschijnlijk ooit eens begonnen met 1 batch-bestandje (valt te overwegen als het maar om 1 ding gaat) wat 1 ding moest doen op 1 pc (daarom de vaste paden).
Toen moesten er meer dingen gedaan worden en was er geen tijd om het netjes te maken (als je nu eens het bestaande batch bestand kopieert en 2 regels wijzigt ...)
Toen moest er een daemon bovenop komen en er was nog steeds geen tijd om het netjes te maken.
Toen moest het van 1 pc naar meerdere pc's.

Het probleem met dit soort dingen is tijd en halverwege het traject valt er weinig "snel" meer te refactoren, als je eenmaal 5 batchbestandjes hebt staan die afhankelijkheden met meerdere paden dan krijg je dat niet meer zo-maar in batchbestandjes. Dan is het of totaal refactoren naar een andere taal of vaste paden hanteren, want veel andere keuze heb je niet meer in batchbestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

InZane schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:20:
[...]

WerkLAPTOP? Die neem je toch gewoon mee naar huis lijkt me?
Niet als ik de volgende dag geen weekend heb of niet naar een klant hoef. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 23:51:
[...]

Niet als ik de volgende dag geen weekend heb of niet naar een klant hoef. :P
Fix it for you :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Altijd lastig, een dubbele ontkenning, maar ik bedoel dus dat ik 'm alleen op vrijdagmiddag mee naar huis neem (als ik 'm denk te gaan gebruiken), of als ik de volgende ochtend naar een klant moet. :P

• Aloys
  • Niet online
Had ergens ook wel verwacht dat je dat bedoelde, maar de fix ging natuurlijk ook wat verder. Geen werk meenemen het weekend in hea ;)

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 09:06
Ieuuuwww...

Kwam afgelopen week een website tegen. Het was een zelfgebouwd CMS-systeem dat voor elke artikel een php-bestand genereerde. Dit bestand heet dan titel-van-artikel.php en heeft de volgende inhoud:

PHP:
1
2
$page = "titel-van-artikel";
include('rest.php');

rest.php gebruikt vervolgens de inhoud van de variable $page om de juiste content erbij te halen (ook heel brak geprogrammeerd overigens). En dan durven ze nog €45 per uur te vragen ook. Flikker ff op :').

Het trieste is nog dat dit bedrijfje best een aantal MKB'ers als klant heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door HarmoniousVibe op 25-08-2011 12:55 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Stagiair misschien, of gewoon mensen die niet snappen wat mod_rewrite / multieviews doen...

@Aloys: ik gebruik die laptop in 't weekend af en toe privé. :)

Slecht programmeervoorbeeld: programma's die de focus stelen (een installer bijvoorbeeld)... Zit je lekker blind een mailtje te tikken en naar buiten te staren, blijkt dat je drie dialogen verder bent zonder dat je bewust wat hebt gekozen. 8)7

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
CodeCaster schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 16:46:
Stagiair misschien, of gewoon mensen die niet snappen wat mod_rewrite / multieviews doen...
Hier heb je toch helemaal geen mod_rewrite of multiviews (ieuw...) voor nodig?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dit bestand heet dan titel-van-artikel.php
En niks mis met multiviews (afgezien van een hoop disk-requests natuurlijk naarmate de URL langer wordt :P), volgens mij komt op GoT ook alles bij forum.php uit.

[ Voor 69% gewijzigd door CodeCaster op 25-08-2011 17:01 ]

• HarmoniousVibe
Multiviews heeft er toch niks mee te maken? Dat is gewoon een soort fuzzy search om typvouten of hoofdletterfouten op te vangen. Mod_rewrite is alleen bedoeld om de URL desgewenst 'mooier' te maken en voor SEO e.d.

Maar dat is allemaal niet relevant, want ik had het puur over het feit dat er voor elk artikel een .php-bestand wordt aangemaakt. Dat is echt totaal overbodig.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En waarom zouden ze in een CMS voor ieder artikel een php-bestand met de naam van het artikel maken? Omdat ze mooie URL's willen misschien, en niet weten hoe dat anders kan? ;) Vandaar mijn hint naar mod_rewrite en multiviews en het gebrek aan kennis daaromtrent bij dat bedrijf.

Maar inderdaad, dat is een slecht programmeervoorbeeld.

En multiviews kan daar dus ook voor worden ingezet, zo kun je de url /nieuws/Foo-bar.html laten doorverwijzen naar nieuws.php, zolang de map 'nieuws' maar niet bestaat gebeurt dat automagisch.

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 25-08-2011 17:25 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:29
Slecht programmeervoorbeeld: programma's die de focus stelen (een installer bijvoorbeeld)... Zit je lekker blind een mailtje te tikken en naar buiten te staren, blijkt dat je drie dialogen verder bent zonder dat je bewust wat hebt gekozen. 8)7
Second that! Moet echt verboden worden.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Geert Wilders, doe er wat aan! Samen met autocomplete die totaal niet weergeeft wat je wilt hebben in Netbeans / Visual Studio!

• Gomez12
HarmoniousVibe schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:52:
Ieuuuwww...

Kwam afgelopen week een website tegen. Het was een zelfgebouwd CMS-systeem dat voor elke artikel een php-bestand genereerde. Dit bestand heet dan titel-van-artikel.php en heeft de volgende inhoud:

PHP:
1
2
$page = "titel-van-artikel";
include('rest.php');

rest.php gebruikt vervolgens de inhoud van de variable $page om de juiste content erbij te halen (ook heel brak geprogrammeerd overigens). En dan durven ze nog €45 per uur te vragen ook. Flikker ff op :').

Het trieste is nog dat dit bedrijfje best een aantal MKB'ers als klant heeft.
Idd bad practice, maak dan in ieder geval een mod_rewrite aan naar de php-generator zodat je on-demand de php-bestanden genereert, vervang de include door wat hippe ajax-code naar de php-generator...

Op deze manier kan je minimaal op je homepage nog roepen dat je :
- on demand code genereert
- web 2.0 code genereert
- de laatste server- en client-side technieken gebruikt om een optimale serverbelasting te genereren

• Aloys
  • Niet online
En dan nog is het verkeerd :+ . Gewoon netjes die url parsen in een php bestand (via htaccess) en al die losse files weggooien.

• HarmoniousVibe
Aloys schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 20:29:
En dan nog is het verkeerd :+ . Gewoon netjes die url parsen in een php bestand (via htaccess) en al die losse files weggooien.
Agreed. Ik snap niet dat men hier zo ingewikkeld denkt.

• Gomez12
Maar dan heb je bad coding wat met hippe termen te verkopen valt...
Nu heb je enkel bad coding :+.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Gleighton schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 18:44:
Geert Wilders, doe er wat aan! Samen met autocomplete die totaal niet weergeeft wat je wilt hebben in Netbeans / Visual Studio!
So fixed that for you. Tenminste dit is mijn ervaring altijd. :)

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:30

Patriot

Fulltime #whatpulsert

@Aloys: ik gebruik die laptop in 't weekend af en toe privé. :)

Sowieso vind ik het wat dat betreft maar irritant dat de spatiebalk dan altijd 'ok' of 'ja/nee' (net welke standaard focus heeft) is. De entertoets is één ding, de spatiebalk gebruik je imo gewoon ff te snel :+

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Obvious troll was toch best wel obvious hoor? :P In de stijl van de TDWTF-comments.

@Patriot: mwah, Enter is al voor de Default-knop. Spatie is prima om een knop die de focus heeft in te drukken, maar dan moet die knop die focus niet stelen. :P

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Gomez12 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:03:
[...]

Dat heet bij sommige programmeurs "voorbereid op de toekomst". Misschien dat er later nog de volgende waardes bij moeten :
- Maybe
- Unknown
- Very probable
- Highly unlikely

Die kan je allemaal nog kwijt in dat veld :)
Ach, bij het bedrijf waar ik nu zit hebben we een tabel met de werkelijke fenomenale benamingen:
A, B,C,D,E,F,G,H

Allemaal varchars waarin teksten, bedragen en datums staan....

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
HarmoniousVibe schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 12:52:
Ieuuuwww... [...] En dan durven ze nog €45 per uur te vragen ook. Flikker ff op :').
Voor 45 / uur vindt ik het ook niet gek, :+.

(zegt ik, die werkt voor een bedrijf waar de developers al gauw drie maal zoveel kosten)
quote: CodeCaster
Slecht programmeervoorbeeld: programma's die de focus stelen (een installer bijvoorbeeld)...
In dat rijtje: de iPhone simulator. Je doet een build & run (command + r), gaat de simulator vervolgens vijfmaal de focus stelen terwijl je nog snel (probeert) een typo te fixen in xcode. 8)7 Frustratie alom.
quote: Gleighton
Samen met autocomplete die totaal niet weergeeft wat je wilt hebben
+dat, xChat voor OSX die internets-slang en opzettelijke typfouten corrigeert, :+.

• Aloys
  • Niet online
quote: YopY
+dat, xChat voor OSX die internets-slang en opzettelijke typfouten corrigeert, :+.
quote: Gleighton
Samen met autocomplete die totaal niet weergeeft wat je wilt hebben
Dat vind ik juist fijn, zo leer ik eindelijk ook eens op de computer al die onzin af! Nederlands is een prima taal, wij hebben die msn/chat/sms-ongein taal niet nodig. ;)

Het is wel jammer dat je regelmatig woorden moet toevoegen, omdat combinatiewoorden vaak niet bestaan. Bijvoorbeeld 'helikoperpiloot', dan mag je dat weer gaan toevoegen. Zou m'n woordenlijst eens richting Apple moeten mailen O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 45 euro per uur betaalt kun je het misschien beter naar India sturen? Dan krijg je ook troep, maar dan heb je waarschijnlijk 3x zoveel troep functionaliteit voor dezelfde prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
HeSitated schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 22:28:
[...]

Ach, bij het bedrijf waar ik nu zit hebben we een tabel met de werkelijke fenomenale benamingen:
A, B,C,D,E,F,G,H

Allemaal varchars waarin teksten, bedragen en datums staan....

Ach, als ze na tabel H maar netjes naar J gaan, want I lijkt teveel op 1.
Tenzij je een echte programmeur bent, dan stel je het lettertype goed in en kan je 1 en i en 0 en o door elkaar gebruiken. Ook ooit een TDWTF geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
Aloys schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 23:21:
[...]
Bijvoorbeeld 'helikoperpiloot', dan mag je dat weer gaan toevoegen. Zou m'n woordenlijst eens richting Apple moeten mailen O-) .
Ik dacht ik google het voor de zekerheid eerst even voordat ik stomme opmerking maak en het wel een echt woord blijkt te zijn :P
http://www.google.nl/#scl...04ae2c2&biw=1600&bih=1085
Bij diverse sites is het dus een echt woord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

PiepPiep schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:43:
[...]

Ach, als ze na tabel H maar netjes naar J gaan, want I lijkt teveel op 1.
Tenzij je een echte programmeur bent, dan stel je het lettertype goed in en kan je 1 en i en 0 en o door elkaar gebruiken. Ook ooit een TDWTF geweest.
Gewoon een goed lettertype gebruiken, heb je daar geen last van...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:35

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

PiepPiep schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:48:
[...]

Ik dacht ik google het voor de zekerheid eerst even voordat ik stomme opmerking maak en het wel een echt woord blijkt te zijn :P
Natuurlijk is het een echt woord, net als straaljagerpiloot en treinmachinist. Waarom zou het geen echt woord zijn :?

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Omdat er staat HeliKOPERpiloot in plaats van Helikopterpiloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat is dus de piloot van een persoon die graag heli's koopt, snap dat dan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
PiepPiep schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 08:48:
[...]

In het nederlands kan je bijna altijd een nieuw zelfstandig naamwoord kan maken door twee andere zelfstandige naamwoorden aan elkaar te plakken (evt met het met wat 'e' of 'en' lijm). Een woord hoeft niet noodzakelijk in het woordenboek te staan om een goed woord te zijn (iig in het nederlands); al zal helikopterpiloot er wel in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
Helikoperpiloot zal niet in het woordenboek staan.
Helikopterpiloot zal wel in het woordenboek staan.
Mooi hoeveel reacties hier eigenlijk nog op komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
DonKui schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:10:
Omdat er staat HeliKOPERpiloot in plaats van Helikopterpiloot
Sh*t :F Typefoutje!

Overigens stelde OS X er het ook niet voor om er dan maar even helikopterpiloot van te maken. Maar nu moet ik dus opzoek naar een nieuw voorbeeld (en wel lachen dat Trouw het ook gewoon verkeerd doet :+ ).

Edit: Gevonden, en deze keer met bewijs (en voor de zekerheid copy-paste gedaan :+ ). Hoewel deze voorbeelden natuurlijk wel erg flauw zijn. (Kan iemand checken of Word dit wel vreet?! :P )

"meervoudigepersoonlijkheidsstoornis"
"Hottentottententententoonstellingstent"
http://www.levenslanglere...e-woord-in-het-nederlands

[ Voor 31% gewijzigd door Aloys op 26-08-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
Hier krijgen ze beide in word 2007 een mooi rood streepje.
"Hottentottententententoonstelling" vind hij trouwens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aloys schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:20:
"meervoudigepersoonlijkheidsstoornis"
Dat zijn twee woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Is de stoornis meervoudig of de persoonlijkheid?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Nee hoor, de Van Dale kent 'em (wil 'em alleen niet laten zien, maar test maar eens een fout woord). http://www.vandale.nl/van...epersoonlijkheidsstoornis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Aloys schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:47:
[...]

Nee hoor, de Van Dale kent 'em (wil 'em alleen niet laten zien, maar test maar eens een fout woord). http://www.vandale.nl/van...epersoonlijkheidsstoornis
Lang leve SURFdiensten... :p

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QlHqPqTFWmKARzc6hkoAUiR8/full.png

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kenneth schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:43:
Is de stoornis meervoudig of de persoonlijkheid?
Volgens Wikipedia de stoornis... Wikipedia: Dissociatieve identiteitsstoornis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-09 12:50
En ik maar denken dat dit over programmeerfouten zou gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
Overigens zijn er nog wel ergere woorden, maar die neemt de Van Dale niet op, zie: http://www.sevendays.nl/artikel/173401

@hierboven:
Achja, (programmeer)taalfouten dan maar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Aloys schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:02:
Overigens zijn er nog wel ergere woorden, maar die neemt de Van Dale niet op, zie: http://www.sevendays.nl/artikel/173401

@hierboven:
Achja, (programmeer)taalfouten dan maar? :P
Ooit gehoord van kindercarnavalsoptochtvoorbereidingswerkzaamhedencomitéleden? Dit is volgens het tv-programma Lingo het langste Nederlandse woord dat er is.
Hoe noem je dan een vergadering voor die kindercarnavalsoptochtvoorbereidingswerkzaamhedencomitéleden?
Is dat niet gewoon een kindercarnavalsoptochtvoorbereidingswerkzaamhedencomitéledenvergadering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Jegorex schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:58:
[...]

[...]

Hoe noem je dan een vergadering voor die kindercarnavalsoptochtvoorbereidingswerkzaamhedencomitéleden?
Is dat niet gewoon een kindercarnavalsoptochtvoorbereidingswerkzaamhedencomitéledenvergadering?
Tja, gelukkig is lingo niet het verantwoordelijke instituut om te bepalen wat wel en geen onderdeel van onze taal is denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:07

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

De (PHP :( ) applicatie waaraan ik nu werk zou ik hier eigenlijk helemaal kunnen posten, maar dit stukje vond ik er toch wel uitspringen:
PHP:
1
2
3
4
    $result = validateEmployee($formdata);
    $allFormdata = print_r($formdata,true); //true does not print, only returns.
    $replaceThese = array("\n", "\r\n", "\r", " ", "Array(", ")");
    $allFormdata= str_replace($replaceThese, "", $allFormdata);

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Niet online
'T is wel een dynamische oplossing, veldje meer of minder maakt dan ook niet meer uit :+ .

Grrmmmblble :( . "veldje" is volgens OS X fout, "veldtje" vind 'ie prima. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:14
Aloys schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:50:
'T is wel een dynamische oplossing, veldje meer of minder maakt dan ook niet meer uit :+ .

Met een foreach ook :+ .

Mijn woordenboek van Opera (voor het Nederlands) begint ook al aardig gevuld te geraken met eigen toevoegingen :). Maar "veldtje" :? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:40
Aloys schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:50:

Tja, ze zullen bij apple zeker gekeken hebben naar het verkleinwoord van appel -> appel-tje en vandaar dus de "regel" doorgetrokken: veld -> veld-tje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 01:50:
Als je 45 euro per uur betaalt kun je het misschien beter naar India sturen? Dan krijg je ook troep, maar dan heb je waarschijnlijk 3x zoveel troep functionaliteit voor dezelfde prijs :D
Ligt er maar net aan - ik hoorde dat onze mensen in India ongeveer al 30 euro / uur kosten. Nog steeds maar een kwart van de kosten hier, maar het is niet belachelijk goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Ethnocentrix schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:34:
De (PHP :( ) applicatie waaraan ik nu werk zou ik hier eigenlijk helemaal kunnen posten, maar dit stukje vond ik er toch wel uitspringen:
PHP:
1
2
3
4
    $result = validateEmployee($formdata);
    $allFormdata = print_r($formdata,true); //true does not print, only returns.
    $replaceThese = array("\n", "\r\n", "\r", " ", "Array(", ")");
    $allFormdata= str_replace($replaceThese, "", $allFormdata);
Dus:
1) valideer de formdata
2) zet linebreaks in de ongevalideerde formdata
3) haal alle linebreaks uit de ongevalideerde formdata
4) *magic happens*.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:23
Aloys schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 11:47:
[...]

Zelfs als Van Dale hem niet kende was het één woord:
http://spatiegebruik.nl/regels.html

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
YopY schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 18:21:
[...]

Ligt er maar net aan - ik hoorde dat onze mensen in India ongeveer al 30 euro / uur kosten. Nog steeds maar een kwart van de kosten hier, maar het is niet belachelijk goedkoop.
Tja, dat is het gevolg als je te laat de boot pakt. Dan doe je opeens zaken met een handige NL'er die tussenpersoon speelt en eventjes >60% van de kosten pakt.

Maarja, aan de andere kant zou ik je ook niet aanraden om direct met India te werken, de hele outsourcings-hype was ik simpelweg geen voorstander van. Wat je bespaart aan kosten verlies je aan testen / troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:09
Nice,

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/8233/37unled.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Haha ja dat had ik laatst ook toen ik m'n antieke Webcam Messenger Express (1998 anyone?) probeerde te installeren op Windows 7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Noxious schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:34:
[...]

Haha ja dat had ik laatst ook toen ik m'n antieke Webcam Messenger Express (1998 anyone?) probeerde te installeren op Windows 7 :P
Logitech produceert (qua drivers) echt falende rotzooi ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 14:12

Onbekend

...

Avalaxy schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 22:37:
Logitech produceert (qua drivers) echt falende rotzooi ;(
Ik kan dat ook bevestigen. :(
Daarnaast is de kwaliteit van de allerlei producten ook de laatste jaren erg gedaald....

En ontopic, een vervelend (andermans) stukje code wat ik regelmatig tegen kom en moet debuggen.
De variabelen hebben meestal wel logische namen, maar soms staan er wel 20 variabelen achter elkaar...
C:
1
2
3
4
if ( VarA && VarB || VarC || VarD && VarE || VarF && VarG && VarH || VarI && VarJ )
{
  // Some code.....
}

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik me dan afvraag, wanneer moet je in hemelsnaam 20 condities testen :?. Ik kom dat in productiecode echt nooit tegen... Hooguit 4 ofzo. Maar goed, ik kan me voorstellen dat als je software ontwikkelt dat allerlei wetten en regeltjes modelleert dat het dan wat anders ligt

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Mag ik bij jou komen werken? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
MBV schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:12:
Mag ik bij jou komen werken? :'(
Dan kom je de hele dag wazige bugs in C++ tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
Dat kom ik nu ook al :P Of bedoel je in de STL/compiler? Tja, STL gebruiken we hier amper... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Avalaxy schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 00:46:
[...]

Dan kom je de hele dag wazige bugs in C++ tegen :P
lol :D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 20:12

dusty

Celebrate Life!

Gevonden in een where statement van een SQL;
SQL:
1
2
3
 (datefield <= CONVERT((cast(MONTH(DATEADD(mm,+1,getdate())) as varchar)) + '/'
  + (CAST(DAY(getdate()) as varchar )) + '/'
  + (CAST(YEAR(getdate()) as varchar)) as DATETIME))

Dat gaat dus 7 keer per jaar een fout geven..

Daar bovenop geeft ook de hele December de verkeerde datum terug.

Nadat ik de requirements had opgegraven dus voorgesteld om het gewoon netjes te vervangen door:
SQL:
1
datefield < getdate()+31

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Gewoon een mac kopen of Linux installeren, dan ben je van dat probleem af.

• Styxxy
dusty schreef op donderdag 01 september 2011 @ 02:13:
Nadat ik de requirements had opgegraven dus voorgesteld om het gewoon netjes te vervangen door:
SQL:
1
datefield < getdate()+31
Kan je niet gewoon "+1 MONTH" doen met een functie? (Tenzij het expliciet altijd 31 dagen extra moeten zijn en dus niet gewoon 1 maand.)
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 02:24:
[...]
Want het is inderdaad Microsoft's fout dat mensen installers maken dit doen....... </sarcasme>

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Focus-stelende programma's zijn alomaanwezig in Windows, programma's van Microsoft zelf gaan zeker niet vrijuit.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Styxxy
kenneth schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:09:
Focus-stelende programma's zijn alomaanwezig in Windows, programma's van Microsoft zelf gaan zeker niet vrijuit.
Dat klopt. Maar je moet de schuld niet bij Windows gaan leggen, eerder bij de programmeurs die zulke applicaties maken.

Dat is hetzelfde als zeggen dat Mac/Linux oh zo veilig is wegens de permissies. Tja, in Windows is dat ook mogelijk mits je je daar ook aan houdt (enkel zit 90% van de mensen als full administrator te werken; als je als root zit te werken in Linux/Mac zal er ook sowieso al meer fout kunnen lopen).

Al dat gezever over "my OS is tha bomb" wordt een beetje afgezaagd.

• Noxious
kenneth schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:09:
Ach, ik draai alles (Mac OS X, Linux (Gnome 2, 3 en Fluxbox) en Windows), en je komt dat soort programma's op alle operating systems tegen is mijn ervaring.
Maar ik stoor me er altijd extreem aan ja :P
dusty schreef op donderdag 01 september 2011 @ 02:13:
Gevonden in een where statement van een SQL;
SQL:
1
2
3
 (datefield <= CONVERT((cast(MONTH(DATEADD(mm,+1,getdate())) as varchar)) + '/'
  + (CAST(DAY(getdate()) as varchar )) + '/'
  + (CAST(YEAR(getdate()) as varchar)) as DATETIME))

Dat gaat dus 7 keer per jaar een fout geven..

Daar bovenop geeft ook de hele December de verkeerde datum terug.

SQL:
1
datefield < getdate()+31
Dat gaat dus ook mooi mis op laatste dagen van een maand, met een kortere maand er achter he :P

[ Voor 45% gewijzigd door Noxious op 01-09-2011 10:08 ]

• MBV
[...]

O? In linux had ik er vaker last van dan in Windows... en op m'n mac wordt ik nog steeds gek van de 'verkeerde' sneltoetsen, dus dat maakt het niks beter.

Nog leuker op Linux: programma's die vergeten dat ze een 'modal' dialog hebben. Hele UI bevroren, omdat ergens diep verborgen een popup zegt dat je wachtwoord niet goed is :'(

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@dusty: wat is er mis met
SQL:
1
WHERE datefield < DATEADD(MONTH, 1, GETDATE())

?

[ Voor 87% gewijzigd door CodeCaster op 01-09-2011 10:17 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-09 22:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Maar dat lukt ook in windows hoor.
Je moet er wat moeite voor doen, maar het lukt. :+
Pas na een alt+tab naar een andere app en weer terug word dan de volgorde weer goed weergegeven.

Alles kan stuk.

• MBV
Vooral Thunderbird is in linux erg: enige manier is de applicatie verslepen naar een ander scherm :( 2x alt-tab helpt in GNOME niet, want die kende ik wel uit windows...

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Styxxy schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:59:
[...]

Dat klopt. Maar je moet de schuld niet bij Windows gaan leggen, eerder bij de programmeurs die zulke applicaties maken.
Ik twijfel of de meeste programmeurs dat expliciet programmeren. Aan de API (Windows Forms, Cocoa, KDE, GTK+, whatever) de taak om het in ieder geval niet te makkelijk te maken. Blijkbaar is dat toch zo. En dan is er nog een window manager waar je zou moeten kunnen instellen dat het niet is toegestaan, hoe graag een programmeur dat ook wil. Usability fuckup #1 die wat mij betreft wettelijk strafbaar zou moeten zijn ongeacht het OS.
Al dat gezever over "my OS is tha bomb" wordt een beetje afgezaagd.
Dat zeker. Alle grote besturingssystemen zitten behoorlijk goed in elkaar. Alleen elk OS heeft wel weer zijn eigen fuckups en dat mag best genoemd worden. "Fuckup X van besturingssysteem Y is kut" betekent immers niet hetzelfde als "besturingssysteem Y is kut".

• Styxxy
kenneth schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:06:
Dat zeker. Alle grote besturingssystemen zitten behoorlijk goed in elkaar. Alleen elk OS heeft wel weer zijn eigen fuckups en dat mag best genoemd worden. "Fuckup X van besturingssysteem Y is kut" betekent immers niet hetzelfde als "besturingssysteem Y is kut".
Dat klopt. Maar om dan een opmerking (niet jij) te maken over "omdat fuckup X op Y gebeurt, kan je beter Z gebruiken" vind ik maar onnozel...

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Eens :)

Op Z gebeurt namelijk weer fuckup Q en dan ben je weer terug bij Y :+

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 20:12

dusty

Celebrate Life!

Noxious schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:07:
[...]
Dat gaat dus ook mooi mis op laatste dagen van een maand, met een kortere maand er achter he :P
Vandaar dat ik ook zei dat het 7 keer fout gaat in een jaar.. (aantal dagen in Januari omdat Februari zelfs minder dagen heeft dan 30..)
CodeCaster schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:11:
@dusty: wat is er mis met
SQL:
1
WHERE datefield < DATEADD(MONTH, 1, GETDATE())

?
Niets, echter was er besloten dat het beter is vanwege de bedrijf regels om een specifieke aantal dagen te hebben in plaats van wisselend. Dat is nu 31, dat kan in de toekomst veranderen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Styxxy schreef op donderdag 01 september 2011 @ 09:06:
Want het is inderdaad Microsoft's fout dat mensen installers maken dit doen....... </sarcasme>
Yep.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nope. Focus krijg je niet zomaar, daar moet je echt moeite voor doen als app. Het normale Windows behavior is dat een app gaat knipperen in de taakbalk, maar dat ie niet zomaar tevoorschijn komt.

[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 01-09-2011 15:47 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dat het uberhaupt kan is toch al fout?

• Styxxy
Alsof dat niet in andere OS'en kan :X ...

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:43
.oisyn schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:47:
Nope. Focus krijg je niet zomaar, daar moet je echt moeite voor doen als app. Het normale Windows behavior is dat een app gaat knipperen in de taakbalk, maar dat ie niet zomaar tevoorschijn komt.
Dan hebben de ontwikkelaars van Visual Studio daar erg hun best op gedaan. Ik heb zo vaak dat ik lekker zit te coden en ineens in een andere Visual Studio zit :( Weer undo checkout, weer alt-tabben naar de vorige VS... En het rare is: er wordt echt alleen geswitched tussen instanties van Visual Studio!

Roomba E5 te koop

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wanneer wordt er geswitched dan? Zomaar? Daar heb ik echt nooit last van - alleen als er een breakpoint triggert, maar dan wil je het meestal ook.

• Remus
Vandaag gezien in de code voor een automatische test (geen Unit test)

Uit mijn hoofd en variabelen geanonimiseerd:
Java:
1
2
3
4
5
6
int index = ..; // Wordt gebruikt om door de array te gaan
index++;
String a1Value = aValueArr.length > index ? aValueArr[index].toString() : "";
String a2Value = !a1Value.equalsIgnoreCase("") ? aValueArr[index++].toString() : "";
String a3Value = !a1Value.equalsIgnoreCase("") ? aValueArr[index++].toString() : "";
// ... en nog een aantal

In plaats van index++ wordt misschien ++index gebruikt, maar het maakt niets uit voor de WTF die deze zeer originele interpretatie van if / else bij mij opriep :)

[ Voor 4% gewijzigd door Remus op 01-09-2011 17:17 . Reden: Correctie ! (not) toevoegen ]

• YopY
[...]

Nietes!!11!. De iPhone simulator steelt een half dozijn maal de focus als je een run van je app vanuit xcode doet. Leuk als je nog even wat wilt refactoren / fixen tijdens de build, :+.

Het perfecte OS bestaat niet (werk tegenwoordig met een stuk of 5 door elkaar heen (windows, linux, osx, android, ios, en ja de laatste twee zijn ook besturingssystemen), en geen daarvan vindt ik ideaal).

Xcode daarentegen heeft een bakkes aan features die ik maar graag in andere IDE's zou willen terugzien, :p. Autocompletion en dergelijke werkt gewoon (itt bijvoorbeeld de IDE voor Scala), niet alleen met classes en methodes maar gewoon met code blokken (signatures van overrides, inline blocks / callbacks / closures, de rest), en het is gewoon snel en intuitief in tegenstelling tot dat van bijvoorbeeld Eclipse, waar je nog moet switchen naar je pijltoetsen of de muis om een keuze te maken (en je gewoon moet wachten tot hij de lijst van keuzes heeft opgebouwd).

Natuurlijk kan xcode op zijn beurt weer wat leren van bijvoorbeeld Eclipse z'n quick fix en refactorings.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Styxxy schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:03:
[...]

Alsof dat niet in andere OS'en kan :X ...
Dat maakt het toch nog niet goed?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik zie er sowieso niets fouts in, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
.oisyn schreef op donderdag 01 september 2011 @ 16:27:
Wanneer wordt er geswitched dan? Zomaar? Daar heb ik echt nooit last van - alleen als er een breakpoint triggert, maar dan wil je het meestal ook.
Bij mij wordt er niet consequent geswitched met breakpoints, erg irritant.
YopY schreef op donderdag 01 september 2011 @ 21:48:
[...]
Het perfecte OS bestaat niet (werk tegenwoordig met een stuk of 5 door elkaar heen (windows, linux, osx, android, ios, en ja de laatste twee zijn ook besturingssystemen), en geen daarvan vindt ik ideaal).
Zullen we dan een nieuw OS beginnen om de goede dingen van die 5 te combineren en zodat er daarna 6 OSen zijn om uit te kiezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
met als nummer 1 eis: 100% compatible met Windows XP? Want dat is IMHO het grootste voordeel van windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
.oisyn schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:47:
Waar was dit een reactie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 17:51

jacobras

Developer

.oisyn schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:47:
Nooit gehad dat je een url aan het intypen bent, op enter drukt en dan blijkt toestemming te hebben gegeven voor opnieuw opstarten na updates? :X

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

jacobras schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:57:
[...]

Nooit gehad dat je een url aan het intypen bent, op enter drukt en dan blijkt toestemming te hebben gegeven voor opnieuw opstarten na updates? :X
Haha, hoe herkenbaar ! En het mooie is, je hebt het pas door als je systeem plotseling alles begint af te sluiten. Dan drie keer denken, en dan besef je je dat je het herstarten al een paar uur had uitgesteld. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

net stop wuauserv

Weet niet of dat in Win7 nog werkt maar dat was genoeg om tot de volgende reboot van dat gezeur af te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:30

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

(jarig!)
Och, ik laat hem meestal gewoon herstarten. Het is me net te vaak voorgekomen dat ik per ongeluk door die focus steal op reboot druk. Ik las wel gewoon een rookpauze in 8)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1 ... 68 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Uiteraard is het in dit topic niet de bedoeling dat andere users en/of topics aangehaald worden om ze voor gek te zetten. Lachen om je eigen code, of over dingen die je "wel eens tegengekomen bent" is prima, maar hou het onderling netjes. :)