Waar zie je dat de parent wordt verwijderd? Ik zie alleen een ancestor method die wordt aangeroepen om de inheritance chain intact te houdenWebgnome schreef op zondag 18 januari 2009 @ 11:09:
mmm, misschien lees ik er overheen maar er wordt toch alleen maar een entity verwijderd waarvan de groupfolder null is en het ID klopt met datgene wat er is opgegeven. Dat de parent wordt verwijdert is de echte fout (maar dat kan ik niet bepalen aan de hand van de opgegeven code ,ken de context niet ).
De eerste declaratie van $q is toch overschreven door de tweede?
ik ga er even van uit dat voor het aanroepen van deze methode al is gecontrolleerd of de ID geldig is etc..
een SQL select in MySQL om het volgende op te halen
En nou week ik niet eens hoe ik dit sneller en vooral duidelijker kan uitvoeren, want MySQL doet er minder dan 0.001s over. Gelukkig stond er commentaar bij.... Enige optimalisatie is het correct maken van date_add en date_sub mbt de negatieve getallen, maar qua snelheid maakt dat niks uit aangezien mysql intern diezelfde conversie maakt.
En het jaar selecteren wordt slechts tweemaal daadwerkelijk gebruikt, en beide keren is het een unset functie
- Huidige weeknummer (ervan uitgaande dat de week begint op zondag
- Begin van die week
- Eind van die week
- Data van die week in YYYY-MM-DD formaat
- Jaar
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| SELECT WEEK(NOW(),6), DATE_FORMAT(DATE_SUB(NOW(),INTERVAL (WEEKDAY(NOW())+1) DAY),"%d-%m"), DATE_FORMAT(DATE_ADD(NOW(),INTERVAL (5-WEEKDAY(NOW())) DAY),"%d-%m"), DATE_FORMAT(DATE_SUB(NOW(),INTERVAL (WEEKDAY(NOW())+1) DAY),"%Y-%m-%d"), DATE_FORMAT(DATE_SUB(NOW(),INTERVAL (WEEKDAY(NOW())) DAY),"%Y-%m-%d"), DATE_FORMAT(DATE_ADD(NOW(),INTERVAL (1-WEEKDAY(NOW())) DAY),"%Y-%m-%d"), DATE_FORMAT(DATE_ADD(NOW(),INTERVAL (2-WEEKDAY(NOW())) DAY),"%Y-%m-%d"), DATE_FORMAT(DATE_ADD(NOW(),INTERVAL (3-WEEKDAY(NOW())) DAY),"%Y-%m-%d"), DATE_FORMAT(DATE_ADD(NOW(),INTERVAL (4-WEEKDAY(NOW())) DAY),"%Y-%m-%d"), DATE_FORMAT(DATE_ADD(NOW(),INTERVAL (5-WEEKDAY(NOW())) DAY),"%Y-%m-%d"), DATE_FORMAT(DATE_SUB(NOW(),INTERVAL (WEEKDAY(NOW())+1) DAY),"%Y") |
En nou week ik niet eens hoe ik dit sneller en vooral duidelijker kan uitvoeren, want MySQL doet er minder dan 0.001s over. Gelukkig stond er commentaar bij.... Enige optimalisatie is het correct maken van date_add en date_sub mbt de negatieve getallen, maar qua snelheid maakt dat niks uit aangezien mysql intern diezelfde conversie maakt.
En het jaar selecteren wordt slechts tweemaal daadwerkelijk gebruikt, en beide keren is het een unset functie

Voor de duidelijkheid: Dit is productie code. Het is SugarCRM (open source product).
Ik voer deze diffs handmatig uit met een eigen svn/trac server, Sugar geeft nl. alleen de installeerbare bestanden uit. Ik kom dit soort dingen wel eens tegen
. Dit was 5.1.0 patch B naar patch C, en hier kun je zien dat deze meer dan 5 weken de te kiezen release was.
Nu vind ik dit onderdeel (inkomende email) zelf niet interessant in Sugar, maar ik ben even op zoek gegaan naar de (vermoedelijke) bijbehorende bug: http://www.sugarcrm.com/c...ff-7bd7-a298-48ebb8b89d67.
Ik voer deze diffs handmatig uit met een eigen svn/trac server, Sugar geeft nl. alleen de installeerbare bestanden uit. Ik kom dit soort dingen wel eens tegen
Nu vind ik dit onderdeel (inkomende email) zelf niet interessant in Sugar, maar ik ben even op zoek gegaan naar de (vermoedelijke) bijbehorende bug: http://www.sugarcrm.com/c...ff-7bd7-a298-48ebb8b89d67.
Config schreef op zondag 18 januari 2009 @ 12:58:
Voor de duidelijkheid: Dit is productie code. Het is SugarCRM (open source product).
Ik voer deze diffs handmatig uit met een eigen svn/trac server, Sugar geeft nl. alleen de installeerbare bestanden uit. Ik kom dit soort dingen wel eens tegen. Dit was 5.1.0 patch B naar patch C, en hier kun je zien dat deze meer dan 5 weken de te kiezen release was.
http://hawvie.deviantart.com/
Bij deze nog een slecht voorbeeld: (onderdeel van de msdn documentatie (IEnumerator))
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| public object Current { get { try { return _people[position]; } catch (IndexOutOfRangeException) { throw new InvalidOperationException(); } } } |
Is het een slecht voorbeeld of een voorbeeld van slechte code?
In het tweede geval, waarom is dat slechte code? Er wordt een bepaalde exception opgevangen, en een nieuwe exception van een hoger abstractieniveau opgegooid. Je zou kunnen beargumenteren dat je beter kunt checken of de index wel bestaat, maar hier valt ook veel tegenin te brengen. Dit lijkt me toch duidelijk een exceptioneel geval. Het enige wat ik kan bedenken is dat de bestaande exception niet meegegeven wordt aan de nieuwe.
In het tweede geval, waarom is dat slechte code? Er wordt een bepaalde exception opgevangen, en een nieuwe exception van een hoger abstractieniveau opgegooid. Je zou kunnen beargumenteren dat je beter kunt checken of de index wel bestaat, maar hier valt ook veel tegenin te brengen. Dit lijkt me toch duidelijk een exceptioneel geval. Het enige wat ik kan bedenken is dat de bestaande exception niet meegegeven wordt aan de nieuwe.
Ik vermoed dat het hem in de Exceptie zit. Sommige mensen houden niet van exceptions in getters.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dan moet je geen .NET gebruiken, de standaard .NET klassen staan er bol vanSebazzz schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:56:
Ik vermoed dat het hem in de Exceptie zit. Sommige mensen houden niet van exceptions in getters.
Ik neem aan dat de lege exception in het codevoorbeeld slechts ter illustratie is en dat er in de productiecode wel wat meer info wordt meegegeven.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Het is voorbeeldcode uit msdn docu, dus ja een slecht voorbeeld.Michali schreef op zondag 18 januari 2009 @ 13:54:
Is het een slecht voorbeeld of een voorbeeld van slechte code?
VertelIn het tweede geval, waarom is dat slechte code? Er wordt een bepaalde exception opgevangen, en een nieuwe exception van een hoger abstractieniveau opgegooid. Je zou kunnen beargumenteren dat je beter kunt checken of de index wel bestaat, maar hier valt ook veel tegenin te brengen.
Het zou daadwerkelijk een exceptioneel geval zijn op het moment dat position (private) nooit hoger of gelijk is aan het aantal elementen in de array. In hetzelfde voorbeeld staat:Dit lijkt me toch duidelijk een exceptioneel geval. Het enige wat ik kan bedenken is dat de bestaande exception niet meegegeven wordt aan de nieuwe.
C#:
1
2
3
4
5
| public bool MoveNext() { position++; return (position < _people.Length); } |
Je hebt 2 manieren om hier tegenaan te kijken (minstens, vast wel meer
).
Je kunt je class helemaal vol met checks zetten, om te zorgen dat het niet mis gaat als een client een method of property gebruikt op moment dat de staat van het object daarvoor invalide is, of niet toestaat dat de staat invalide wordt.
Je kunt ook er vanuit gaan dat de client weet welke eisen een method of property stelt, en dat je bijvoorbeeld Current niet mag aanroepen als de staat van de enumator daarvoor niet meer geldig is. (Dit noemen ze ook wel Design by Contract. (Spec# bijvoorbeeld, voegt dergelijke zaken toe aan C#)) Mocht zo'n method dan toch aangeroepen worden, dan is het beter om een exception te gooien, aangezien de regels dan duidelijk gebroken worden.
Wat betreft die exception zelf. Een andere optie is om null oid. als return waarde te gebruiken. Echter moet de client dan gaan checken of de return waarde null is. En daar wordt de client-code allesbehalve duidelijk door. Vaak zie je ook dat er ontzettend veel van dat soort controles zijn. Beter is om daar gewoon te coden alsof alles goed gaat, en dan eventuele exceptions op te vangen. Dat is beter omdat de logica en essentie van je code dan veel duidelijker naar voren komt.
Je kunt je class helemaal vol met checks zetten, om te zorgen dat het niet mis gaat als een client een method of property gebruikt op moment dat de staat van het object daarvoor invalide is, of niet toestaat dat de staat invalide wordt.
Je kunt ook er vanuit gaan dat de client weet welke eisen een method of property stelt, en dat je bijvoorbeeld Current niet mag aanroepen als de staat van de enumator daarvoor niet meer geldig is. (Dit noemen ze ook wel Design by Contract. (Spec# bijvoorbeeld, voegt dergelijke zaken toe aan C#)) Mocht zo'n method dan toch aangeroepen worden, dan is het beter om een exception te gooien, aangezien de regels dan duidelijk gebroken worden.
Wat betreft die exception zelf. Een andere optie is om null oid. als return waarde te gebruiken. Echter moet de client dan gaan checken of de return waarde null is. En daar wordt de client-code allesbehalve duidelijk door. Vaak zie je ook dat er ontzettend veel van dat soort controles zijn. Beter is om daar gewoon te coden alsof alles goed gaat, en dan eventuele exceptions op te vangen. Dat is beter omdat de logica en essentie van je code dan veel duidelijker naar voren komt.
Als je de class goed gebruikt is het een exceptioneel geval. Het idee is natuurlijk om dit te doen:HawVer schreef op zondag 18 januari 2009 @ 14:05:
Het zou daadwerkelijk een exceptioneel geval zijn op het moment dat position (private) nooit hoger of gelijk is aan het aantal elementen in de array. In hetzelfde voorbeeld staat:
C#:
1 2 3 4 5 public bool MoveNext() { position++; return (position < _people.Length); }
while (obj.MoveNext()) {
// doe iets met obj.Current
}
Ha, we hebben een where-clause engineer! Zo noemden we bij mijn vorige baan de persoon die dezelfde fout had gemaaktConfig schreef op zondag 18 januari 2009 @ 03:16:
*auw auw auw*
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Index: 5.1/SugarCE-Full-5.1.0/modules/InboundEmail/InboundEmail.php =================================================================== --- a/5.1/SugarCE-Full-5.1.0/modules/InboundEmail/InboundEmail.php +++ b/5.1/SugarCE-Full-5.1.0/modules/InboundEmail/InboundEmail.php @@ -232,5 +232,5 @@ function mark_deleted($id) { parent::mark_deleted($id); - $q = "update inbound_email set groupfolder_id = null"; + $q = "update inbound_email set groupfolder_id = null WHERE id = $id"; $r = $this->db->query($q); $this->deleteCache();
Nog eentje..
Ik ben SugarCRM aan het documenteren de laatste dagen, en dit soort dingen houdt het luchtig
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| if(!empty($vardef['type'])) { $type = $vardef['type']; switch($vardef['type']) { case 'float': case 'int': $type = 'int'; break; case 'date': $type = 'datetime'; break; case 'url': $type = 'link'; break; } |
Ik ben SugarCRM aan het documenteren de laatste dagen, en dit soort dingen houdt het luchtig
Want een float is een integer? Zelfs PHP maakt daar onderscheid tussenConfig schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:30:
Nog eentje..
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 if(!empty($vardef['type'])) { $type = $vardef['type']; switch($vardef['type']) { case 'float': case 'int': $type = 'int'; break; case 'date': $type = 'datetime'; break; case 'url': $type = 'link'; break; }
Het gaat in dit geval om het feit dat een float en int door dezelfe Smarty widget worden getoond, dus functioneel is het correct. Echter, er zit een andere stommigheid in..
Net als in deze:
Net als in deze:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| if (!empty($fieldDefs)) { foreach ($fieldDefs as $key=>$value_array) { if ( (isset($value_array['importable']) && $value_array['importable'] == 'false') || (isset($value_array['type']) && $value_array['type'] == 'link') || (isset($value_array['auto_increment']) && ($value_array['type'] == true || $value_array['type'] == 'true')) ) { // do not allow import. } else { $importableFields[$key]=$value_array; } } } |
Daar hebben ze dus de syntax @$value_array['importable'] voor uitgevonden. Als het toch niet boeit wanneer hij er niet staat, heeft dat toch hetzelfde effect (wanneer je de conditie goedom zet)? Sowieso heb ik een hekel aan die ongedefinieerde 'structs' in PHP, om hele rijen gegevens door te geven. Er komt altijd een typfout in, en daar kom je bijna nooit achter.Config schreef op zondag 18 januari 2009 @ 22:36:
Het gaat in dit geval om het feit dat een float en int door dezelfe Smarty widget worden getoond, dus functioneel is het correct. Echter, er zit een andere stommigheid in..
Net als in deze:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 if (!empty($fieldDefs)) { foreach ($fieldDefs as $key=>$value_array) { if ( (isset($value_array['importable']) && $value_array['importable'] == 'false') || (isset($value_array['type']) && $value_array['type'] == 'link') || (isset($value_array['auto_increment']) && ($value_array['type'] == true || $value_array['type'] == 'true')) ) { // do not allow import. } else { $importableFields[$key]=$value_array; } } }
Die @ operator zo gebruiken, dat is pas een vieze hack. Je weet dat je iets fout doet, maar je negeert het en onderdrukt de foutmelding. Bovendien is het erg slecht voor de performance.
Ik zou de @ ook niet hiervoor gebruiken.
Waar ik het over had:
- Een IF aanmaken voor iets waarop je niks doet, en bij de else clause daadwerkelijk iets uitvoeren.. Doe dan een if (!(...)) doe();
- Wat ik persoonlijk niet echt goed trek is dat je
gebruikt, booleans en strings door elkaar haalt. Plus, als je FALSE (boolean) gebruikt, ziet het script het alsnog als TRUE.
Edit: ik heb persoonlijk geen problemen met het feit dat er zoveel condities staan. Ze kunnen wellicht iets netter worden opgeschreven, maar echt veel leesbaarder worden ze daar ook niet van hoor.
Waar ik het over had:
- Een IF aanmaken voor iets waarop je niks doet, en bij de else clause daadwerkelijk iets uitvoeren.. Doe dan een if (!(...)) doe();
- Wat ik persoonlijk niet echt goed trek is dat je
PHP:
1
| $value_array['importable'] == 'false' |
gebruikt, booleans en strings door elkaar haalt. Plus, als je FALSE (boolean) gebruikt, ziet het script het alsnog als TRUE.
Edit: ik heb persoonlijk geen problemen met het feit dat er zoveel condities staan. Ze kunnen wellicht iets netter worden opgeschreven, maar echt veel leesbaarder worden ze daar ook niet van hoor.
[ Voor 18% gewijzigd door Config op 18-01-2009 23:58 ]
Wat ik wel een goed idee vind, is om de condities buiten de if te halen. Je vangt dat het resultaat op in een variabel die beschrijft wat je nu eigenlijk wil controleren (of je maakt er zelfs een functie van waarvan de naam dat beschrijft, echter is een variabel meestal wel afdoende). Op deze manier wordt het al iets beter:
Nu heb ik alleen dat verbetert, er zitten nog wel meer eigenaardigheden in dus.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?php if (!empty($fieldDefs)) { foreach ($fieldDefs as $key=>$value_array) { $isImportAllowed = !( ( isset($value_array['importable']) && $value_array['importable'] == 'false' ) || ( isset($value_array['type']) && $value_array['type'] == 'link' ) || ( isset($value_array['auto_increment']) && ($value_array['type'] == true || $value_array['type'] == 'true') ) ); if ($isImportAllowed) { $importableFields[$key]=$value_array; } } } ?> |
Nu heb ik alleen dat verbetert, er zitten nog wel meer eigenaardigheden in dus.
en dan de conditiecheck in een aparte functie gieten. Wordt het een stuk leesbaarder van.
Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.
Nee, gewoon opdonderen met die array meuk. Ik ben het compleet eens met MBV
Geen gezeik meer met tikfouten, undefined array indexen enz enz...
waarom niet gewoon een simpele class als struct gebruiken? Of zelfs een echte class met hierin de controle die je nodig hebt:Sowieso heb ik een hekel aan die ongedefinieerde 'structs' in PHP
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| class fieldDef { var $importable = true; var $auto_increment = false; var $type /* ... */ function isImportalble() { return $importable == true && $auto_increment == false && $type != 'link'; } } |
Geen gezeik meer met tikfouten, undefined array indexen enz enz...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Uhm, nee? Ik doe niks fout, ik weet alleen niet zeker of het er is. Voorbeeld:Michali schreef op zondag 18 januari 2009 @ 23:19:
Die @ operator zo gebruiken, dat is pas een vieze hack. Je weet dat je iets fout doet, maar je negeert het en onderdrukt de foutmelding. Bovendien is het erg slecht voor de performance.
PHP:
1
2
| if (isset($_GET['Id']) && $_GET['id'] == 42)) echo "blaat"; |
PHP:
1
2
| if (@$_GET['id'] == 42)) echo "blaat"; |
Het boeit me totaal niet of die parameter is meegegeven, maar als hij is meegegeven wil ik er een check op doen. Daar hebben ze '@' voor uitgevonden, in dit voorbeeld is dat compleet equivalent aan 'isset($_GET['id']) &&'. Met als voordeel dat je dus niet zoals hierboven een hoofdletter i gebruikt bij de check of hij er wel is...
En zoals Janoz zegt: arrays zijn om als array te gebruiken, of als map, maar niet om een lijst gegevens door te geven door je hele programma heen (Joomla?

[ Voor 5% gewijzigd door MBV op 19-01-2009 10:31 ]
De @ operator is in het leven geroepen om errors te ondrukken, als je hier geen andere mogelijkheid toe hebt. Bijvoorbeeld bij het aanroepen van een standaard functie (zoals mail of een db connect), als error reporting op een dergelijk niveau ingesteld staat dat het anders in de output terecht zou komen.
De manier waarop jij het gebruikt is echt smerig. Je probeert de variabel te gebruiken, en als dit niet lukt (dus je probeert een variabel te gebruiken die niet bestaat, dat is gewoon fout wmb.), dan onderdruk je de notice die anders opgegooid zou worden.
Ik heb het ook even getest met een simpel for loopje en dan beide constructies, en het verschil gaat richting het 10 voudige qua snelheid.
De manier waarop jij het gebruikt is echt smerig. Je probeert de variabel te gebruiken, en als dit niet lukt (dus je probeert een variabel te gebruiken die niet bestaat, dat is gewoon fout wmb.), dan onderdruk je de notice die anders opgegooid zou worden.
Ik heb het ook even getest met een simpel for loopje en dan beide constructies, en het verschil gaat richting het 10 voudige qua snelheid.
In het voordeel van isset? Verbaasd me. Misschien moet ik toch het volgende dat ik schrijf maar in .NET ofzo gaan doen, de wazigheden van PHP komen me mijn neus uit

Ik zag dit topic net even voorbij komen in de tracker en ik heb er ook nog wel eentje.
Sorry als hij al voorbijgekomen is, ik heb niet de moeite genomen alle posts even na te lopen. Hij is echter zo ontzettend
dat ik 'm jullie niet wil onthouden. We hebben er zelfs over gedacht om er T-shirtjes mee te bedrukken.
Volgens mij kan je dan gewoon gaan inpakken....
Sorry als hij al voorbijgekomen is, ik heb niet de moeite genomen alle posts even na te lopen. Hij is echter zo ontzettend

PHP:
1
| extract($GLOBALS); |
Volgens mij kan je dan gewoon gaan inpakken....
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Haha, vrij nutteloos toch? $GLOBALS wordt gewoon weer in $GLOBALS gekopieerd.
(Als hij niet in een functie oid. wordt aangeroepen dus.)
[ Voor 28% gewijzigd door Michali op 19-01-2009 13:53 ]
isset is puur bedoelt om te kijken of een var geset is. Php is niet strikt typed, array's kunnen strings als key's bevatten. en er zijn nog veel meer van zulke dingen.
Probeer dit eens
.
Resultaat is een stdClass met 2 vars.
Probeer dit eens
PHP:
1
2
| $objNew = (object) array( 'foo' => 'Bar', 'foo2' => '2Bar'); var_dump( $objNew ); |
Nee, extract() is in 99% van de gevallen (lage schatting) een groot security lek en de ultieme global spaghetti tool en dat is hier niet anders.Michali schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:51:
Haha, vrij nutteloos toch? $GLOBALS wordt gewoon weer in $GLOBALS gekopieerd.
{signature}
En in het geval dat je het in een templating system gebruikt, waar de extractfunctie wordt aangeroepen vanuit een andere functie?Voutloos schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:56:
[...]
Nee, extract() is in 99% van de gevallen (lage schatting) een groot security lek en de ultieme global spaghetti tool en dat is hier niet anders.
@Voutloos: Dat is zeker zo, maar je importeert de variabelen toch in de huidige scope. Dus als je op global niveau dit aanroept, dan gebeurt er in feite toch niets?
[ Voor 3% gewijzigd door Michali op 19-01-2009 14:04 ]
http://nl2.php.net/extractMichali schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:04:
@Voutloos: Dat is zeker zo, maar je importeert de variabelen toch in de huidige scope. Dus als je op global niveau dit aanroept, dan gebeurt er in feite toch niets?
Hij creert variabelen, dus als jij verderop ergens controleert of een var gezet is of niet kan die code incorrecte dingen doen aangezien iemand dus variabelen kan injecten in je code ( Disclaimer: dat is wat ik opmaak uit de documentatie )
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Oh ja, wat doet deze code:rednek schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:51:
isset is puur bedoelt om te kijken of een var geset is. Php is niet strikt typed, array's kunnen strings als key's bevatten. en er zijn nog veel meer van zulke dingen.
Probeer dit eens.
PHP:
1 2 $objNew = (object) array( 'foo' => 'Bar', 'foo2' => '2Bar'); var_dump( $objNew );
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| class test { var $test; function test($param) { $this->Test = $param;} function echo() {echo $this->test;} } $test = new test('blaat'); $test->echo(); |
Disclaimer: het gaat me niet om de syntax van classes etc, al een half jaar niks mee gedaan
In elk geval geen syntax error geven op wat voor manier dan ook
Ja, dat weet ik. Maar $GLOBALS bevat alles in de global space, je kunt alle globale variabelen via die array bereiken, en vice versa. Dus als je op global niveau dus $GLOBALS extract, dan eindig je (voor zover ik me kan bedenken), met exact dezelfde staat als daarvoor. Alles wat geextract wordt bestond namelijk al. Binnen een functie is het een ander verhaal, aangezien je daar een andere symbol table hebt, je hebt daar niet zomaar direct toegang tot globale variabelen en als je daar een extract doet, dan komen de variabelen niet in de global space terecht.rwb schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:18:
[...]
http://nl2.php.net/extract
Hij creert variabelen, dus als jij verderop ergens controleert of een var gezet is of niet kan die code incorrecte dingen doen aangezien iemand dus variabelen kan injecten in je code ( Disclaimer: dat is wat ik opmaak uit de documentatie )
Misschien begrijp ik het verkeerd hoor.
Met register_globals=on wel ja. Maar dat staat dus ondertussen gelukkig uit.
Met extract($GLOBALS) (wat verder prima syntax e.d. is, nix depricated aan) implementeer je je eigen register_globals=on.
Het mooie is dat register_globals ondertussen echt niet meer kan en dat $GLOBALS en extract() beide slechts bij hoge uitzondering nodig/nuttig/beter zijn. Het is gewoon 3 enorme fouten maken met 2 woorden. Best een prestatie op zich
Met extract($GLOBALS) (wat verder prima syntax e.d. is, nix depricated aan) implementeer je je eigen register_globals=on.
Het mooie is dat register_globals ondertussen echt niet meer kan en dat $GLOBALS en extract() beide slechts bij hoge uitzondering nodig/nuttig/beter zijn. Het is gewoon 3 enorme fouten maken met 2 woorden. Best een prestatie op zich
Nee, hoewel $_REQUEST wat "realistischer" zou zijn.
extract($GLOBALS) is nog een standje erger, vandaar.
Laten we nou ff niet in discussie gaan hoe slecht slecht nou is he
/edit:
Ok, wel in de war
Zo dan:
Jeumig, issie zo ranzig genoeg? Het ging om het idee
extract($GLOBALS) is nog een standje erger, vandaar.
Laten we nou ff niet in discussie gaan hoe slecht slecht nou is he
/edit:
Ok, wel in de war
Zo dan:
PHP:
1
| foreach($GLOBALS as $ikWilRegisterGlobalsTerug) extract($ikWilRegisterGlobalsTerug); |
Jeumig, issie zo ranzig genoeg? Het ging om het idee
[ Voor 37% gewijzigd door BramT op 19-01-2009 14:56 ]
He???MBV schreef op maandag 19 januari 2009 @ 14:27:
[...]
Oh ja, wat doet deze code:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 class test { var $test; function test($param) { $this->Test = $param;} function echo() {echo $this->test;} } $test = new test('blaat'); $test->echo();
Disclaimer: het gaat me niet om de syntax van classes etc, al een half jaar niks mee gedaan
In elk geval geen syntax error geven op wat voor manier dan ookEnige voordeel van classes definiëren is dat je in een fatsoenlijke IDE de 'officiële' mogelijkheden ziet met code-completion.
Dat slaat toch helemaal nergens op iedereen snapt gelijk toch wel dat het dan zo moet.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php class test { var $test; function __construct($param) { $this->test = $param; } function __toString(){ return $this->test;} } $test = new test('blaat'); echo $test; ?> |
Heb je de disclaimer gelezen? Het ging mij om de typfout in de constructor met $test->Test, en daar ben ik al 100x naar op zoek geweest 
Sowieso, wie heeft verzonnen dat __construct een leuke naam is? Elke andere taal gebruikt de klassenaam voor de constructor (behalve perl geloof ik), dus waarom?

Sowieso, wie heeft verzonnen dat __construct een leuke naam is? Elke andere taal gebruikt de klassenaam voor de constructor (behalve perl geloof ik), dus waarom?
Python en Ruby hebben hiervoor ook speciale methods voor constructie. Het is even wennen, maar ik kan me er niet echt aan storen hoor.
Had Python ook niet iets dergelijks? Is ook wel wat voor te zeggen, het scheelt typen als je je klassenaam verandert.MBV schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:27:
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Als een klassenaam verandert is het aanpassen van de ctor wel het minst van je problemen vermoed ik zo 
Maar ik vraag me eerlijk gezegd ook af waarom ze van de klassenaam-als-ctor zijn afgestapt. Het werkt overigens nog wel gewoon, waarschijnlijk om compatibel te blijven met PHP4. Wellicht vonden ze een magic method voor de ctor wat meer in lijn liggen met alle andere magic methods die je tot je beschikking hebt. Desalniettemin, ik vind de __ wel erg lelijk.
Maar ik vraag me eerlijk gezegd ook af waarom ze van de klassenaam-als-ctor zijn afgestapt. Het werkt overigens nog wel gewoon, waarschijnlijk om compatibel te blijven met PHP4. Wellicht vonden ze een magic method voor de ctor wat meer in lijn liggen met alle andere magic methods die je tot je beschikking hebt. Desalniettemin, ik vind de __ wel erg lelijk.
[ Voor 63% gewijzigd door .oisyn op 19-01-2009 15:55 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik denk dat dit inderdaad puur is geweest om aan te geven dat het een magic method is.
Wat ook een reden zou kunnen zijn, is voor de gevallen van extending classes. Ik weet niet of het zo is, maar misschien creëerde het wel overhead op het moment dat class A met constructor A() ge-extend werd door B met constructor B().
Die __ zijn absoluut lelijk, maar in feite zul je nooit $oClass->__xxx() gebruiken. Het staat dus puur lelijk in de definitie, maar het onderscheid het wel van de rest van de methods in je class.
Daarbij is het ook handig als er een file-overview in je scriptproggie zit, die zet door de __ de magic methods bovenaan
Wat ook een reden zou kunnen zijn, is voor de gevallen van extending classes. Ik weet niet of het zo is, maar misschien creëerde het wel overhead op het moment dat class A met constructor A() ge-extend werd door B met constructor B().
Die __ zijn absoluut lelijk, maar in feite zul je nooit $oClass->__xxx() gebruiken. Het staat dus puur lelijk in de definitie, maar het onderscheid het wel van de rest van de methods in je class.
Daarbij is het ook handig als er een file-overview in je scriptproggie zit, die zet door de __ de magic methods bovenaan
8 bitterballen = 1 byterbal
In Ruby is het niet echt een "speciale constructie", maar eerder een conventie. Je doelt zeker op:Michali schreef op maandag 19 januari 2009 @ 15:43:
Python en Ruby hebben hiervoor ook speciale methods voor constructie. Het is even wennen, maar ik kan me er niet echt aan storen hoor.
Ruby:
1
2
3
4
5
| class EenKlass # Wat veelal beschouwd wordt als zijnde de constructor def initialize end end |
In realiteit is dit gewoon een methode, niks speciaals aan. Heck, zelfs het instantieren van een object gebeurd niet eens via een speciale keywords maar gewoon via een factory method. In werkelijkheid doet deze methode niks anders dan allocate aan te roepen om geheugen voor het object te alloceren en de initialize methode aan te roepen. Kort door de bocht:
Ruby:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| class EenKlass def initialize end def self.new result = EenKlass.allocate result.initialize return result end end |
En aangezien Ruby open classes ondersteund kan je ook dood leuk dus self.new voorzien van een andere implementatie. Case in point:
Ruby:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| class EenKlass def initialize puts "Foo" end def constructor puts "dit is mijn constructor ipv initialize" end def self.new result = EenKlass.allocate result.constructor return result end end a = EenKlass.new puts a.is_a? EenKlass |
Je kan dit ook toepassen op Object class zelf en dan b.v. zeggen dat hij __constructor moet gebruiken ipv initialize om meer het PHP gevoel te krijgen
[ Voor 6% gewijzigd door prototype op 19-01-2009 16:22 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Uit de code van een grote, niet onbekende Nederlandse website, waar ik op dit moment dingen aan moet verbouwen:
En ja inderdaad, het beoogde doel is om 5 pixels marge te creëren tussen 2 nieuwsberichten, en komt alleen al op de frontpage zo'n 30 keer voor.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <table class="spacer5px" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0"> <tbody> <tr> <td><!-- leeg --></td> </tr> </tbody> </table> |
En ja inderdaad, het beoogde doel is om 5 pixels marge te creëren tussen 2 nieuwsberichten, en komt alleen al op de frontpage zo'n 30 keer voor.
Och, vroegah was dat redelijk gebruikelijk, m.a.w.: legacy-code. Neemt natuurlijk niet weg dat het in deze tijd niet echt meer kan.litemotiv schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:48:
code:
1 2 3 4 5 6 7 <table class="spacer5px" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0"> <tbody> <tr> <td><!-- leeg --></td> </tr> </tbody> </table>
[ Voor 24% gewijzigd door TeeDee op 19-01-2009 16:53 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
litemotiv schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:48:
Uit de code van een grote, niet onbekende Nederlandse website, waar ik op dit moment dingen aan moet verbouwen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 <table class="spacer5px" width="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0"> <tbody> <tr> <td><!-- leeg --></td> </tr> </tbody> </table>
dan moet je even wat beter kijken denk ikTeeDee schreef op maandag 19 januari 2009 @ 16:52:
[...]
Och, vroegah was dat redelijk gebruikelijk, m.a.w.: legacy-code. Neemt natuurlijk niet weg dat het in deze tijd niet echt meer kan.
Hier code waar mensen bij mijn vorige werk voor ontslagen zijn 
PHP:
1
2
3
4
5
| move_uploaded_file( $_FILES['name']['tmp_name'], PATH_NEWLOCATION . $name ); // comprimeer foto $strFile = file_get_contents( PATH_NEWLOCATION . $name ); file_put_contents( PATH_NEWLOCATION . $name, md5( $strFile ) ); |
Ik mis nog een comment
PHP:
1
2
3
4
5
| move_uploaded_file( $_FILES['name']['tmp_name'], PATH_NEWLOCATION . $name ); // comprimeer foto $strFile = file_get_contents( PATH_NEWLOCATION . $name ); file_put_contents( PATH_NEWLOCATION . $name, md5( $strFile ) ); // Jan Sloot was here |

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik lach me tot in tranen!
Echt wel het toppunt van PHP-code!

Echt wel het toppunt van PHP-code!
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
.oisyn schreef op maandag 19 januari 2009 @ 17:14:
Ik mis nog een comment
PHP:
1 2 3 4 5 move_uploaded_file( $_FILES['name']['tmp_name'], PATH_NEWLOCATION . $name ); // comprimeer foto $strFile = file_get_contents( PATH_NEWLOCATION . $name ); file_put_contents( PATH_NEWLOCATION . $name, md5( $strFile ) ); // Jan Sloot was here
Misschien dat ze het nieuws gevolgd hebben de laatste paar jaren en dat ze geleerd hebben dat het mogelijk is MD5 collisions te vinden?
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.
Dat kan in ieder algoritme, alleen weten we van sommigen nog niet hoenetvor schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:35:
Misschien dat ze het nieuws gevolgd hebben de laatste paar jaren en dat ze geleerd hebben dat het mogelijk is MD5 collisions te vinden?
Maar inderdaad, met het gemak waarmee je een veiliger algoritme gebruikt (SHA 1 bijv.), zou het toch een kleine moeite moeten zijn om de switch te maken.
Als je dat weet weet je ook dat er oneindig aantal combinaties zijn van bitvolgordes die dezelfde hash opleveren, dus no way dat je van die md5 een volledige foto kunt terugkrijgen...netvor schreef op maandag 19 januari 2009 @ 18:35:
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ach, je kunt iig nog goatse's terugkrijgen door die te padden met pixels totdat je een collision hebt
Hee, je moet nog wel de mogelijkheid om de foto op te kunnen vissen, dus hoe onveiliger het algoritme, hoe beter.Victor schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:05:
[...]
Dat kan in ieder algoritme, alleen weten we van sommigen nog niet hoe
Maar inderdaad, met het gemak waarmee je een veiliger algoritme gebruikt (SHA 1 bijv.), zou het toch een kleine moeite moeten zijn om de switch te maken.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Dat is precies wat ik bedoelde. Hoelang duurt het tegenwoordig om een MD5 collision te vinden? Uurtje op een consumentenprocessor? Als de klant dan zijn foto wilt ophalen zeg je gewoon, "kom maar over een uurtje terug" -- net als vroegah toen we nog fotorolletjes gebruikten.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dat is geen reverse-engineren, maar gewoon een groot databeest met hashes en strings aan elkaar gekoppeld.
Ah, ik begreep zijn opmerking verkeerd. Ik had wel gezien dat ze alleen de checksum van de file opslaan, maar ik had niet door dat netvor z'n opmerking bedoeld was als oplossing voor die stunt, maar eerder om even md5 te kunnen bashenJaap-Jan schreef op maandag 19 januari 2009 @ 19:19:
[...]
Hee, je moet nog wel de mogelijkheid om de foto op te kunnen vissen, dus hoe onveiliger het algoritme, hoe beter.
Bashen? Integendeel, ik gaf een voorbeeld van hoe MD5, dankzij haar zwakte, als een efficiënt (lossy) compressie-algoritme kan worden gebruikt. In de onsterfelijke woorden van nummer 14, "elk nadeel hep z'n voordeel."
Helaas dat je nogal een grote kans heb dat je een compleet andere afbeelding terug krijgtnetvor schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:25:
Bashen? Integendeel, ik gaf een voorbeeld van hoe MD5, dankzij haar zwakte, als een efficiënt (lossy) compressie-algoritme kan worden gebruikt. In de onsterfelijke woorden van nummer 14, "elk nadeel hep z'n voordeel."
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Maakt niet uit, een compressie van 99.9% haal je met geeneen ander algoritme,rwb schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:45:
[...]
Helaas dat je nogal een grote kans heb dat je een compleet andere afbeelding terug krijgt
Dit lijkt me dan het efficiëntste lossy algoritme:Voutloos schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:00:
Nee, voor een dusdanig lossy algoritme doe je het nog slecht.
PHP:
1
| unlink(PATH_NEWLOCATION . $name); |
100% compressie.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Waarom zelf doen wat het besturingsysteem ook voor je kan regelen? Sla het bestand gewoon op in /dev/nullJaap-Jan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 17:13:
[...]
Dit lijkt me dan het efficiëntste lossy algoritme:
PHP:
1 unlink(PATH_NEWLOCATION . $name);
100% compressie.
Voor een heel ander verhaal, kan iemand mij het nut uitleggen van de volgende reguliere expressie?
code:
1
| /[0-9,.]+$/ |
Bezoek eens een willekeurige pagina
Ik heb zo een vaag vermoeden dat het van iemand is die niet weet waar de punt voor dient in een RegexEdwinG schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:35:
[...]
Voor een heel ander verhaal, kan iemand mij het nut uitleggen van de volgende reguliere expressie?
code:
1 /[0-9,.]+$/
Maar het zou me niet verbazen als ik die fout vroegah ook nog wel eens gemaakt zou hebben...

[ Voor 10% gewijzigd door --MeAngry-- op 20-01-2009 21:42 ]
Tesla Model Y RWD (2024)
Dat werkt natuurlijk niet op een niet-Unix systeem. Als je Windows draait voor een server verdien je toch niet beterEdwinG schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:35:
[...]
Waarom zelf doen wat het besturingsysteem ook voor je kan regelen? Sla het bestand gewoon op in /dev/null
code:
1 /[0-9,.]+$/
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Die punt maakt niet uit, elk teken verliest zijn speciale betekenis binnen een character class, dus die punt is gewoon een letterlijke punt.--MeAngry-- schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:41:
[...]
Ik heb zo een vaag vermoeden dat het van iemand is die niet weet waar de punt voor dient in een Regex
Maar het zou me niet verbazen als ik die fout vroegah ook nog wel eens gemaakt zou hebben...
Wat is de fout eigenlijk?
De regex is gewoon [0-9,.]+$, wat niets meer betekent dan: één of meer tekens (0-9, een ',' of een '.') aan het eind van een zin.
[ Voor 14% gewijzigd door Jaap-Jan op 20-01-2009 22:14 ]
Muggenziften (Jaap-Jan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:02:
elk teken verliest zijn speciale betekenis binnen een character class
edit: Hoewel een streepje buiten de class geen speciale betekenis heeft, dus die valt af, bedenk ik me net
[ Voor 16% gewijzigd door Michali op 20-01-2009 22:21 ]
Had ik expres weggelaten, want dat vond ik niet echt spannend.Michali schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:17:
[...]
Muggenziften (): Niet helemaal waar. Het verbindingsstreepje heeft een betekenis mits niet aan het begin of eind gebruikt, en een dakje aan het begin van de class maakt hem negatief oid.
^ binnen [] matcht elk teken (of groep), behalve degene die daarna genoemd worden.
Ik heb net een scanner geschreven in flex, dus mijn kennis van regexps is de afgelopen tijd een stuk verbeterd.
Wat ook niet echt bedoeld om je te verbeteren ofzo, meer een nutteloze aanvulling.Jaap-Jan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:40:
Had ik expres weggelaten, want dat vond ik niet echt spannend.
^ binnen [] matcht elk teken (of groep), behalve degene die daarna genoemd worden.
Zeker leerzaam ja. Maar bij de implementatie van een scanner schieten alleen regular expression vaak al snel te kort.Ik heb net een scanner geschreven in flex, dus mijn kennis van regexps is de afgelopen tijd een stuk verbeterd.
Waarschijnlijk de ^ vergeten aan het begin van de regexp?Jaap-Jan schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:02:
[...]
Die punt maakt niet uit, elk teken verliest zijn speciale betekenis binnen een character class, dus die punt is gewoon een letterlijke punt.
Wat is de fout eigenlijk?
De regex is gewoon [0-9,.]+$, wat niets meer betekent dan: één of meer tekens (0-9, een ',' of een '.') aan het eind van een zin.
Heb ik ook regelmatig gedaan bij het valideren van input binnen een PHP script:
PHP:
1
2
3
4
| if (preg_match('[0-9]+', $_GET['id'])) { // Doe iets } |
En dan testen en het werkt. Maar zonder ^ en $ heeft dat weinig zin.
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Ach, het is beter dan te klein gedimensionaliseerde integers.
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Oneens. Floats zijn erger. Bij te klein gedimensionaliseerde integers krijg je overflow errors. Men merkt dus net wat eerder wanneer het fout gaat.Swaptor schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:52:
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Verwijderd
Afrondingsverschillen in financiële verwerkingen zijn niet grappig. Dan kun je nog beter een exception krijgen door een slecht gedimensionaliseerde integer (of gewoon een geschikt datatype gebruikenSwaptor schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:52:
Maar misschien is het wel mogelijk om alle "verkeerde" afbeeldingen af te schrijven, omdat het uiteindelijke bestand niet aan afbeeldingsspecificaties voldoet.rwb schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 10:45:
[...]
Helaas dat je nogal een grote kans heb dat je een compleet andere afbeelding terug krijgt
Ik denk niet dat het mogenlijk is om alle verkeerde afbeeldingen af te schrijven! Zelfs als je de dimensies en het formaat als parameters hebt, heb je nog een enorm groote hoeveelheid mogelijkheden, waardoor je zo goed als zeker nog wel wat collisions kunt vinden.-Paul- schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:14:
[...]
Maar misschien is het wel mogelijk om alle "verkeerde" afbeeldingen af te schrijven, omdat het uiteindelijke bestand niet aan afbeeldingsspecificaties voldoet.
True @ geschikt datatype.Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:12:
[...]
Afrondingsverschillen in financiële verwerkingen zijn niet grappig. Dan kun je nog beter een exception krijgen door een slecht gedimensionaliseerde integer (of gewoon een geschikt datatype gebruiken).
En inderdaad, ongemerkte afrondingsverschillen zuigen in een financieel pakket behoorlijk hard.
I stand corrected.
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
OK. Stel dat je weet dat de afbeelding 3000 x 2000 pixels is. Reken maar het uit hoeveel meer mogelijke afbeeldingen er zijn tov mogelijke hashes en kom tot de conclussie dat je niet langer serieus moet in gaan op de Jan Sloot grap.-Paul- schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 10:14:
[...]
Maar misschien is het wel mogelijk om alle "verkeerde" afbeeldingen af te schrijven, omdat het uiteindelijke bestand niet aan afbeeldingsspecificaties voldoet.
{signature}
Nog een leuke die ik tegen kwam:
Het erge is dat ik deze zelf heb gemaakt...
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| public void Approve() { if (this == null) throw new ArgumentNullException("this"); if (!this.IsApprovableByCurrentUser()) { throw new UnauthorizedAccessException(); } this.SetStatusApproved(); this.DateOfApproval = DateTime.Now; this.RegisterStatusMutation(); } |
altijd even checken of je zelf wel bestaat
Sum ergo cogito.
Ah, ik weet alweer hoe de "fout" ontstaan is. De methode zat eerst in een andere klasse en kreeg toen een parameter mee. Ik heb toen de methode verplaatst en "parameternaam" veranderd in "this' d.m.v. Find & Replace en vervolgens de parameter weggehaald.Face_-_LeSS schreef op maandag 26 januari 2009 @ 09:59:
Nog een leuke die ik tegen kwam:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 public void Approve() { if (this == null) throw new ArgumentNullException("this"); if (!this.IsApprovableByCurrentUser()) { throw new UnauthorizedAccessException(); } this.SetStatusApproved(); this.DateOfApproval = DateTime.Now; this.RegisterStatusMutation(); }
Zal ik mijn ex-collega's eens vertellen
Ik zal daarover trouwens niet al te veel strooien met termen als 'professioneel' en 'goed' enzo, de website die afgelopen 1 april klaar zou zijn staat er nog steeds niet
"Skip the requirements, just start writing code" was de oplossing van het management. Ziehier het resultaat...
Eind van de week eens langsfietsen, even lachen

"Skip the requirements, just start writing code" was de oplossing van het management. Ziehier het resultaat...
Eind van de week eens langsfietsen, even lachen
[ Voor 7% gewijzigd door MBV op 26-01-2009 15:01 ]
Verwijderd
Progress: wanneer je een veldlengte definieert van, bijvoorbeeld, 25, kun je gewoon vrolijk ná die 25 door blijven typen. Vervolgens zijn er ook weer programmeurs die dat niet afvangen in hun code waardoor weer een hoop interessante dingen ontstaan.
Je definieert in Progress dan ook geen veldlengte maar een default display-lengte
Zit hier op mn werk naar een intranet pagina te kijken, bestaat uit slechts 2363 tabellen. Pagina is dus ook 3,8 MB groot.Vroeg me al af waarom internet explorer niet zo lekker meer reageerde.
Ik heb heel vroeger wel eens naar de voorpagina van hotmail gekeken (10 jaar geleden). Table in table in table in table, om uiteindelijk 1 kopje op de goede plek te zetten 
Met 1 table per kopje, en een 1x1 doorzichtige gif, kan je toch zonder CSS al alle absolute positionering doen die je wilt, of zie ik dat te simpel
Met 1 table per kopje, en een 1x1 doorzichtige gif, kan je toch zonder CSS al alle absolute positionering doen die je wilt, of zie ik dat te simpel
[ Voor 30% gewijzigd door MBV op 28-01-2009 12:21 ]
Modulaire opzet denk ik. Een tabel voor je master layout, daarin een table voor je content, daarin een table voor je heading, en dan een table om je daadwerkelijk content. Met CSS doe je dat ook min of meer toch, div in div in div.MBV schreef op woensdag 28 januari 2009 @ 12:20:
Ik heb heel vroeger wel eens naar de voorpagina van hotmail gekeken (10 jaar geleden). Table in table in table in table, om uiteindelijk 1 kopje op de goede plek te zetten
Verwijderd
Dat maakt het nog steeds niet handigercowgirl schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 21:49:
Je definieert in Progress dan ook geen veldlengte maar een default display-lengte
Ik heb in de beginjaren van mijn HTML kennis ook de <table> tags misbruikt voor positionering van content, maar dat probeerde ik dan toch een beetje 'slim' aan te pakken en zo min mogelijk tabellen te nesten. Ik was er stiekem wel trots op dat ik zelfs de meest complexe layouts toch met een minimum aan tabellen kon realiseren
Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| if($can_install){ // handle manifest.php $target_manifest = remove_file_extension( $file ) . '-manifest.php'; if($type = 'langpack'){ $_REQUEST['manifest'] = $target_manifest; $_REQUEST['zipFile'] = $file; commitLanguagePack(); continue; } if($type = 'langpack'){ $_REQUEST['manifest'] = $target_manifest; $_REQUEST['zipFile'] = $file; commitLanguagePack(); continue; } include($target_manifest); //even more code |
Dit topic is gesloten.
Let op:
Uiteraard is het in dit topic niet de bedoeling dat andere users en/of topics aangehaald worden om ze voor gek te zetten. Lachen om je eigen code, of over dingen die je "wel eens tegengekomen bent" is prima, maar hou het onderling netjes.
Uiteraard is het in dit topic niet de bedoeling dat andere users en/of topics aangehaald worden om ze voor gek te zetten. Lachen om je eigen code, of over dingen die je "wel eens tegengekomen bent" is prima, maar hou het onderling netjes.