De vorige programmer schijnt het inderdaad nogal prettig hebben gevonden de design view te gebruiken en daar op los gaan (niks mis mee), zonder toen ie klaar was de code te herstructureren of te becommentariëren (daar wel iets mis mee). Ik heb al eens gezocht of je die auto format code bij het runnen niet kan uitzetten in VS 2003, maar geloof dat dit pas is ingevoerd bij 2005. Ik kan het in ieder geval nergens vinden. En vanwege compatibiliteit willen ze het echt liever allemaal in VS2003 houden..Gertjan. schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 12:22:
[...]
Waarschijnlijk autogenerated code van Visual Studio. Ik moet zeggen dat VS er een handje van heeft om bagger te maken. Vooral de oudere versies. 2008 geeft wel aardige HTML (ook als je "sleur en pleur" gebruikt).
Maar soms zet ik toch mijn vraagtekens bij HTML generatie van VS. Zo wordt een ASP:CheckBox altijd gerenderd als:
XHTML:
1 <span class="cssClass"><input type="checkbox" name="xxx" /></span>
Waarbij alle attributen die je toekent aan de checkbox op de bovenliggende span worden toegepast. Als je dan een hele pagina aan het stylen bent en er vanuit gaat dat alles op de input wordt gezet (en daar ook je CSS op baseert) is het toch wel even een kleine WTF wanneer je gaat runnen.
Vanwege die reden pas ik de rendering van bepaalde controls aan en gebruik ik eigenlijk sowieso zo min mogelijk .NET controls. Maar goed dat is ook een beetje mijn frontend achtergrond en mijn eigenwijsheid
ps. ik zie net pas dat mn nsbp niet te zien was