Tsurany schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 22:46:
Dan wordt hij juist weer duurder, hij moet goedkoper zodat ik hem kan verantwoorden. Eigenlijk wil ik geen
Dell omdat ze je altijd die garantie opdwingen, vind dat zo walgelijk.
Maarja, concurrent heeft niks beters
Maarja, vind ik iets minders voor wat goedkopers erg? Pff lastig hoor.
-
Luxeproblemen ^^ Maar garantie.... tsja..... ikzelf nem bij
dell altijd de standaard garantie van 1 jaar. voor die honderden euro's extra loop ik A) zelf wel wat risico

mijn theorie is dat als het na 1 jaar nog niet stuk is het wel heel zal blijven C) op datgene wat wel stuk gaat/slijt (de accu) zit toch geen garantie en D) vraag ik me sterk af of
Dell zich staande weet te houden binnen het Nederlandse consumentenrecht. (daar heeft de verkopende partij garantie te leveren overeenkomstig de levensduur die je van een bepaald product mag verwachten. Voor een laptop is dat toch al snel 3-4 jaar....
-
En tot slot... Een laptop die nu nieuw 800 euro kost schrijf je in 4 jaar af tot waarde € 100,- oftwel € 175,- per jaar.
-
Het eerste jaar ben je gedekt door de standaard garantie.
-
Het tweede jaar is je risico maximaal € 625,-
-
Het derde jaar is je risico maximaal € 450,-
-
Het vierde jaar is je risico maximaal € 275,-
-
Het vijfde jaar is je risico maximaal € 100,-
-
Bedragen waarvan ik het zelf de moeite niet waard vindt om er een verzekerde garantie voor af te sluiten. Zeker niet als het je toch al snel een paar honderd euro moet kosten. Bovendien loop je dan nog steeds risico. Niet verzekerd is: Je accu ? schade door "eigen schuld dikke bult" diefstal etc. etc. etc.
-
Mnee de extra verzekerde garanties bij
Dell zijn vooral bedoeld als een lucratief winstproduct voor
Dell zelf.