[Pro] Kleurcontrast nieuwe berichten erg laag

Pagina: 1
Acties:
  • 2.270 views

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45
Het kleurcontrast is nu zo laag dat ik het op mijn monitor bijna het verschil niet zie. Het gaat om de volgende icoontjes:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/images/icons/Open_off.gif

en

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/images/icons/Open_pro.gif

Zou hier nog eens naar gekeken kunnen worden? Vergeleken met de andere fora is het contrast echt minimaal. En helaas is dit het forum dat ik het meeste gebruik :)

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zijn ze al mee bezig als ik me niet vergis :)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

* kenneth agrees

Ben er verder helemaal wild van, maar juist bij het enige tech-gedeelte dat ik gebruik kan ik amper zien of er nieuwe posts zijn.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:33

crisp

Devver

Pixelated

Daar zou Femme nog naar kijken :)

Intentionally left blank

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mooi :) Ik zie dat ze nu geel zijn. Veel beter :)

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

EfBe schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:43:
Mooi :) Ik zie dat ze nu geel zijn. Veel beter :)
per categorie verschillen de kleuren, er is (nog) niets aangepast op date gebied ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• EfBe
  • Niet online
moto-moi schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:44:
[...]

per categorie verschillen de kleuren, er is (nog) niets aangepast op date gebied ;)
haha :D Idd, je hebt gelijk... Ik vond het al vaag dat ze hier geel waren en in /14 paars...

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Denk dat de indicatie op nieuwheid wellicht met meer dan alleen een kleurtje gedaan moet worden. Bijvoorbeeld met iets van een ster, glans of randje. Want het is ook wat verwarrend dat de kleuren op de index verschillen, waarbij het grijs tussen de gele mapjes heel erg lijkt op het groen en paars van mobile en pro.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ACM schreef op donderdag 25 september 2008 @ 17:36:
Denk dat de indicatie op nieuwheid wellicht met meer dan alleen een kleurtje gedaan moet worden. Bijvoorbeeld met iets van een ster, glans of randje. Want het is ook wat verwarrend dat de kleuren op de index verschillen, waarbij het grijs tussen de gele mapjes heel erg lijkt op het groen en paars van mobile en pro.
Dat het paars een beetje op grijs lijkt kan ik nog inkomen maar het verschil tussen mobile en grijs/inactief lijkt me voldoende.

Als nieuwe topics duidelijker gemaakt moeten worden kan dat beter door een kleurtje te gebruiken voor de topictitel. Dit helpt meteen om wat meer onderscheid aan te brengen in de regels van de lijsten.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Femme schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:36:
[...]
Als nieuwe topics duidelijker gemaakt moeten worden kan dat beter door een kleurtje te gebruiken voor de topictitel. Dit helpt meteen om wat meer onderscheid aan te brengen in de regels van de lijsten.
Dat is natuurlijk ook mooi in lijn met de Frontpage waar dat ook gedaan wordt voor nieuwe items :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Ik zou liever een verschil in de vorm zien bij de iconen. Met name Core is lastig te zien. Kan jullie anders niet de topics vet maken? Dat is duidelijk te zien.

[ Voor 106% gewijzigd door alienfruit op 25-09-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Pro-icons zijn getweaked (even hard refreshen)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 17:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Nice! Contrast is hier een stuk beter zo.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Femme schreef op donderdag 25 september 2008 @ 18:36:
Dat het paars een beetje op grijs lijkt kan ik nog inkomen maar het verschil tussen mobile en grijs/inactief lijkt me voldoende.
Toch vind ik hem raar. Het lijkt erop dat het de enige is waarbij het grijs donkerder/feller is dan de actieve kleur. Dus is dat forum precies omgekeerd tov de andere forums.

Daarnaast is de lijst groenen bijna standaard actief, waardoor je ook niet het verschil met de grijze er tussen ziet.

Imho kunnen die overzichten nog wel wat duidelijker iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik kan het icoon van mobile ook nog wel iets donkerder maken (en wellicht ook het standaard gele actieve icoontje). Het verschil tussen actief en inactief is niet alleen de helderheid maar ook de kleurintensiteit en die is bij alle gekleurde icoontjes een stuk hoger dan bij het icoon voor inactieve forums en topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:18

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het gele standaard icoontje is inderdaad erg neutraal. Als hij boven een grijze staat zie ik wel dat er een nieuw bericht is, maar een nieuwe MED valt bijvoorbeeld nauwelijks op.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is het wellicht een optie om de icoontjes een klein slagje groter te maken... Op een of andere manier blijft het overzicht gewoon lastig (met name in pro) om het verschil te zien tussen normale topics, gesloten, stickies en aliassen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:28:
Is het wellicht een optie om de icoontjes een klein slagje groter te maken... Op een of andere manier blijft het overzicht gewoon lastig (met name in pro) om het verschil te zien tussen normale topics, gesloten, stickies en aliassen :)
Je beseft je dat ze in feite al een stuk groter zijn dan in het oude design?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Het plaatje is ook veel complexer geworden...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ja, maar nog groter maken is imo geen oplossing en ze zouden daarmee vergeleken met de tekstgrootte volledig uit de toon gaan vallen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Klopt, dus mss is het plaatje niet helemaal goed gekozen... Al kan het ook gewoon een kwestie van wennen zijn.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 22:54:
[...]

Je beseft je dat ze in feite al een stuk groter zijn dan in het oude design?
Yep en DirkW omschrijft eigenlijk het beste wat ik voel...

Met een slagje groter doel ik op de ruimte tussen de twee groene lijnen... Hij hoeft niet helemaal worden opgevuld, maar wellicht maken die paar pixels het wel iets duidelijker...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7AX66TcaAmq8Ucka4GDxRruZ/full.png

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Creepy schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:11:
Nice! Contrast is hier een stuk beter zo.
QFT. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

BtM909 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:26:
Met een slagje groter doel ik op de ruimte tussen de twee groene lijnen... Hij hoeft niet helemaal worden opgevuld, maar wellicht maken die paar pixels het wel iets duidelijker...
En evt kan ie ook "een slagje groter" worden door de andere juist iets kleiner te maken (of een combinatie) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 11:15
Ik blijf ook pro een beetje soft vinden, zeker in vergelijking met de rest. Daardoor blijft het moeilijker de hot/active topics te onderscheiden...

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Staat je beeldscherm wel goed afgesteld dan? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik vind het verschil ook echt wel duidelijk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bvz2MFX3vqgSoVUzYNxvUHT6/full.png

Het zou aan je beeldscherm kunnen liggen inderdaad :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

BtM909 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:26:
[...]

Yep en DirkW omschrijft eigenlijk het beste wat ik voel...

[afbeelding]
Het icoon zou iets mooier uitgelijnd kunnen worden (één of twee pixels naar beneden), maar de grootte lijkt me prima.

Het kleurverschil tussen Pro en inactief is mijn inziens groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
Cloud schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:00:
Ik vind het verschil ook echt wel duidelijk:

[afbeelding]

Het zou aan je beeldscherm kunnen liggen inderdaad :)
Zo los naast elkaar wel, maar in de complete lijst vind ik ze er niet echt uitspringen:
Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/1461/gotnieuwelayoutrp0.png

In vergelijking met andere subfora:
Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/5549/gotnieuwelayoutkp4.png

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

riezebosch schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:55:
[...]

Zo los naast elkaar wel, maar in de complete lijst vind ik ze er niet echt uitspringen:
[afbeelding]

In vergelijking met andere subfora:
[afbeelding]
Ik heb de kleurenintensiteit op mijn scherm erg hoog staan (érg hoog voor normaal gebruik zelfs, een beetje te) en ik moet het hier mee eens zijn: het paars valt weg tegen de rest, waarschinjlijk vooral door de shading in het nieuwe icon - het valt niet meer op.
/me is ook niet kleurenblind, dus dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Als er mensen moeite mee hebben, waarom wordt er dan zo moeilijk gedaan over een kleuraanpassing? Het paars iets paarser maken en eene tweeje hoeplakeeje het probleem is opgelost. Zo lastig is een paar icontjes aanpassen echt niet.

Wat het lastiger maakt in Pro is dat er in sommige dev fora een of andere feedback thread bovenaanstaat met een afwijkend icon die op het eerste gezicht teveel lijkt op een 'afwijkend' mapje en DUS een thread met nieuwe berichten. Ik ben wellicht raar maar als ik die fora bekijk en ik zie geen mapje met een afwijkende kleur ga ik die threads niet af om te zien of er nieuwe berichten staan 8) dus zo'n indicatie die DUIDELIJK is lijkt me het 1e vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

EfBe schreef op maandag 29 september 2008 @ 18:57:
Als er mensen moeite mee hebben, waarom wordt er dan zo moeilijk gedaan over een kleuraanpassing? Het paars iets paarser maken en eene tweeje hoeplakeeje het probleem is opgelost. Zo lastig is een paar icontjes aanpassen echt niet.
Dat moet je wat genuanceerder zien. Het is tamelijk zinloos om elke keer als een paar mensen iets aankaarten dat op stel en sprong maar aan te passen. Uiteindelijk kunnen we het toch niet iedereen naar de zin maken dus moet je ergens elke keer toch een afweging maken tussen kosten (en dan niet alleen qua tijd maar ook qua inleveren van esthetiek met als gevolg mogelijk een rommeliger uiterlijk wat ook ten koste kan gaan aan usability) en baten (hoeveel gebruikers zijn er mee geholpen en in welke mate).

En daarnaast is er ook nog zoiets als prioriteit, en daarbij maakt het niet uit of iets een klein dingetje is of niet, als het een lage prioriteit heeft in vergelijking met andere issues dan moet het gewoon wachten.

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 29-09-2008 21:39 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
crisp schreef op maandag 29 september 2008 @ 21:37:
[...]

Dat moet je wat genuanceerder zien. Het is tamelijk zinloos om elke keer als een paar mensen iets aankaarten dat op stel en sprong maar aan te passen. Uiteindelijk kunnen we het toch niet iedereen naar de zin maken dus moet je ergens elke keer toch een afweging maken tussen kosten (en dan niet alleen qua tijd maar ook qua inleveren van esthetiek met als gevolg mogelijk een rommeliger uiterlijk wat ook ten koste kan gaan aan usability) en baten (hoeveel gebruikers zijn er mee geholpen en in welke mate).

En daarnaast is er ook nog zoiets als prioriteit, en daarbij maakt het niet uit of iets een klein dingetje is of niet, als het een lage prioriteit heeft in vergelijking met andere issues dan moet het gewoon wachten.
Oh, maar dat lijkt me zo opgelost. Iedereen die in deze thread geklaagd heeft staat vrij om een eigen icoontje in te leveren. Jullie besteden dan tijdens de koffiepauze 2 minuten om ze te bekijken en het is opgelost. Of is dat ook te lastig?

Ik snap je punt, maar in dit geval gaat het niet op, er is nl. wel degelijk een probleem. Het gaat niet om DSM-groene icoontjes in de gaming sectie, het gaat om een verslechtering van de <buzzword>user experience</buzzword> om het zo maar te noemen, en wel zodanig dat menigeen teruggaat naar de oude layout. En dat lijkt me nu juist niet efficient voor moederconcern VNU die door het gelijktrekken van de UI met de tweakers.net frontpage natuurlijk hoopt op meer mensen die via het forum de andere pages ook gaan bezoeken.

Toch? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

EfBe schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:22:
[...]

Oh, maar dat lijkt me zo opgelost. Iedereen die in deze thread geklaagd heeft staat vrij om een eigen icoontje in te leveren. Jullie besteden dan tijdens de koffiepauze 2 minuten om ze te bekijken en het is opgelost. Of is dat ook te lastig?
Je onderschat de prioriteit van koffiepauzes...

* crisp neemt de rest van de week een welverdiende vakantie ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Ik heb even 10 seconden met photoshop the saturation wat opgekrikt.

Nieuw: Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~perseus/pics/Open_pro.gif (ook 377 bytes, 64 colors)
Oud: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Open_pro.gif
Default: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/Open_off.gif

Dus EN paars, EN beter zichtbaar. Let wel, de groene mapjes in de gaming section zijn ook veel lichter groen dan de section header. ;). Enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
EfBe schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:29:

Nieuw: [afbeelding] (ook 377 bytes, 64 colors)
Oud: [afbeelding]
Default: [afbeelding]

Dus EN paars, EN beter zichtbaar. Let wel, de groene mapjes in de gaming section zijn ook veel lichter groen dan de section header. ;). Enjoy
_/-\o_
edit:
Dat is tenminste een kléúr!.

[ Voor 3% gewijzigd door riezebosch op 30-09-2008 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16:51
vooral in de active topics staat het paarse icoontje er heel raar bij. Omdat ie daar niet direct naast een grijze staat heb je geen vergelijking en zie je dus echt niet of het nu paars of grijs is. Er irritant. De saturatie wat opkrikken zou imho dan ook zeker geen kwaad kunnen.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Ik vind het al een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De kleur van de Pro-rubriek is niet knalpaars maar juist een zeer licht verzadigde variant. Deze ingetogen kleur is bewust gekozen en dient terug te komen in het icoontje. Donkerder maken is een optie, de kleurverzadiging omhoog knallen niet.

Veel meer dan het icoontje nog iets donkerder maken gaat er niet gebeuren. Als je het Pro-icoon niet van een lichtgrijs icoon kunt onderscheiden ben je mijn inziens lichtelijk visueel gehandicapt. Dat is vervelend, maar wij kunnen niet met iedereen rekening houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Femme op 30-09-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Femme schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 11:44:
[...]
De kleur van de Pro-rubriek is niet knalpaars maar juist een zeer licht verzadigde variant. Deze ingetogen kleur is bewust gekozen en dient terug te komen in het icoontje. Donkerder maken is een optie, de kleurverzadiging omhoog knallen niet.
No offence, maar wat telt er nou aan het eind van de dag: dat de gebruikers van Pro kunnen zien welke threads nieuwe berichten bevatten, of dat een icoontje nu wel of niet matched met een vooraf bedacht kleurtje ? Ik denk toch echt het eerste.
Veel meer dan het icoontje nog iets donkerder maken gaat er niet gebeuren. Als je het Pro-icoon niet van een lichtgrijs icoon kunt onderscheiden ben je mijn inziens lichtelijk visueel gehandicapt. Dat is vervelend, maar wij kunnen niet met iedereen rekening houden.
Het gaat niet om het feit of je het wel/niet kunt onderscheiden na wat moeite, het gaat om het feit of je makkelijk kunt zien welke threads nieuwe berichten bevatten. Nu is dat niet het geval, en ik ben niet de enige zo te zien.

Nu kan het wellicht op een professioneel gecalibreerde dure mac monitor het er prima uitzien, op mijn samsung 204B's is het toch wat minder duidelijk allemaal.

Dat alleen nog de kleur wat donkerder KAN worden en verder niet riekt duidelijk naar 'design before usability', echt onvoorstelbaar droevig. Dat je niet met iedereen rekening kan houden snapt iedereen, dat er nu echter niet rekening gehouden wordt met de bezoekers van Pro lijkt me echter wel degelijk aantoonbaar.

Voorstel, waarom wissel je de kleuren van Pro niet om met de kleuren van een andere rubriek, bv General Chat. Wedden dat je dan van die bezoekers een wagonlading gemekker krijgt dat ze de icontjes in de huiskamer niet meer kunnen onderscheiden?

Echt, de developers van software die in de devschuur komen willen gewoon 1 ding: dat ze de threads kunnen zien waar nieuwe berichten in staan. Welke takkekleur de header heeft zal ze echt worst zijn: paars, rood, geel, who cares. Dat de designer van het geheel vond dat developers ingetogen paars moeten hebben en daardoor opgezadeld worden met slecht zichtbare icon's is iets dat ze kennelijk dan maar moeten accepteren? Dat gaat echt niet goed vallen daar, omdat menig developer van bv websites dit soort discussies wellicht dagelijks voert met de designers van de websites waar ze aan werken ;).

Maar goed, als de designer van het geheel vind dat we in devschuur kennelijk gehandicapt zijn als we de icontjes slecht kunnen zien, dan is teruggaan naar de oude layout de enige optie.

[ Voor 3% gewijzigd door EfBe op 30-09-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

EfBe: het punt is wel gemaakt hoor, met de houding die je nu aanneemt bereik je echt niet meer...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
[...]

Nou voel ik me toch weer aangesproken :( Het punt is dat de sticky topics nog meer opvallen dan de active... Het onderscheid met de andere topics ís er wel, maar niet in één oogopslag zichtbaar. Bovendien komt de paarse titel alleen terug in de overzichtspagina en niet eens in het subforum zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:37:
EfBe: het punt is wel gemaakt hoor, met de houding die je nu aanneemt bereik je echt niet meer...
Heh, nou, ik loop hier al wat langer rond, dus ik heb echt niet de illusie dat het ook maar iets uithaalt, en zeker gezien de reactie van Femme lijkt het er op dat wat er ook gezegd wordt, het kennelijk niet afkomstig is van gebruikers van het geheel... Het icontje wat ik postte is maar een indicatie hoe het ook kan, met echt 0.0 moeite en echt geen gezichtsverlies voor de designer van het geheel. Maar goed, genoeg tijd verknoeid aan een oeverloos debat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:43

rob_erwt

What does this button do?

Wat mij opviel is dat ik op de forumfrontpage het onderscheid tussen paars en grijs wel goed kon maken, maar binnen de fora daar meer moeite mee had. En ik denk dat ik nu weet waarom: het komt door de stuckies, stickies en faq's...

Deze zijn wat donkerder (of zelfs blauw) waardoor het onderscheid moeilijker te maken is. Wellicht dat als het stucky icoontje iets aangepast wordt (waar ze het in Stucky icoontje vervangen over hebben), dat een en ander al duidelijker wordt.

update: damn you, riezebosch, je was me voor... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door rob_erwt op 30-09-2008 13:18 ]

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Wat een onzin. Ten eerste kun je prima rekening houden met mensen die 'lichtelijk visueel gehandicapt' zijn, door niet allemaal kleuren te gebruiken die sprekend op elkaar lijken.

Ten tweede: ik ben niet visueel gehandicapt, ik zie wel degelijk verschil tussen de icoontjes in bijvoorbeeld het programmeerforum. Maar je ziet het verschil niet in een oogopslag, je moet er bewust op letten. Het is toch niet de bedoeling dat het forum een zoekpuzzel wordt? De oplossing van EfBe lijkt me prima.
juist een zeer licht verzadigde variant. Deze ingetogen kleur is bewust gekozen en dient terug te komen in het icoontje
Jajaja, dat klinkt als een fantastische marketingtechnische strategie, een ingetogen paars color-scheme als spearhead in de campagne om high potential ICT-professionals te binden. Maar als dat het forum minder bruikbaar maakt mag je dat ook gewoon achterwege laten. Die kleuren zijn toch niet heilig?

Voor de rest mijn complimenten: de nieuwe layout is prima. :)

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 17:46
[...]

De kleur van de Pro-rubriek is niet knalpaars maar juist een zeer licht verzadigde variant.
En dat is precies het probleem. Je kan wel het verschil zien, maar je wilt een hoog contrast tussen de twee verschillende icoontjes zodat je gewoon in een oogopslag kan zien wat actieve topics zijn en wat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

EfBe schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:17:
[...]

Heh, nou, ik loop hier al wat langer rond, dus ik heb echt niet de illusie dat het ook maar iets uithaalt, en zeker gezien de reactie van Femme lijkt het er op dat wat er ook gezegd wordt, het kennelijk niet afkomstig is van gebruikers van het geheel... Het icontje wat ik postte is maar een indicatie hoe het ook kan, met echt 0.0 moeite en echt geen gezichtsverlies voor de designer van het geheel. Maar goed, genoeg tijd verknoeid aan een oeverloos debat ...
Jij brengt het als een halszaak en stelt dat zo'n beetje de hele usability van het forum daarmee in het geding is hetgeen ik toch enigszins overdreven vind.

Ik ben het volkomen met je eens dat functionaliteit boven design hoort te staan en dat Femme daar best naar mag luisteren, maar de manier waarop je het brengt wekt irritatie op juist bij degenen die dat soort dingen kunnen aanpassen, en daarmee bereik je eigenlijk precies het tegenovergestelde... ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 00:33:
[...]

Jij brengt het als een halszaak en stelt dat zo'n beetje de hele usability van het forum daarmee in het geding is hetgeen ik toch enigszins overdreven vind.

Ik ben het volkomen met je eens dat functionaliteit boven design hoort te staan en dat Femme daar best naar mag luisteren, maar de manier waarop je het brengt wekt irritatie op juist bij degenen die dat soort dingen kunnen aanpassen, en daarmee bereik je eigenlijk precies het tegenovergestelde... ;)
Na 40+ posts in deze thread over het onderwerp denk ik dat we echt wel klaar zijn met lief vragen hoor. Het punt is nl. dat het antwoord van Femme totaal geen blijk geeft van ook maar ENIG begrip voor de situatie. M.a.w.: de mensen die hier nog de moeite nemen om iets gewijzigd te krijgen (het gros knarst met zn tanden en post hier niet) moeten eigenlijk niet zeuren, want als er wijzigingen moeten komen als een paarser icoontje dan is dat kennelijk een stoot onder de gordel voor de designer in kwestie.

Tja, ik snap dan echt niet meer waar het nog over gaat. Kennelijk is er 1 persoontje, whoever it may be, die zn/haar ego dermate aangetast ziet worden wanneer, god forbid, het paarse kleurtje iets wordt aangepast... :/

Dus ja, usability gaat dan echt naar beneden. Zoals iemand hierboven omschreef: het is geen puzzel. De ENIGE functie van die kleur van dat icoontje is om aan te geven dat er nieuwe posts zijn. Dat is de ENIGE functie. Welnu, daar faalt het icoontje op dit moment in. Dus wat doe je dan? Dan maak je het icoontje zo dat het WEL zn enige functie kan uitoefenen. Maar goed, ik zal wel weer te pragmatisch denken en geen rekening houden met de tere ziel van de designer in kwestie. Het is ook niet niks dat je een design verzint en je moet een aanpassing maken omdat iets kennelijk niet goed werkt...

[ Voor 19% gewijzigd door EfBe op 01-10-2008 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoewel EfBe het wat direct brengt kan ik me zijn standpunt wel voorstellen. Ook in mijn ogen is het onderscheid slecht te maken. Er zijn meerdere mensen die daar over vallen, maar er wordt niet heel toeschietelijk gereageerd. Uiteraard schiet je er niet veel mee op als je berichten in de verwijtende sfeer gaat posten, maar het is in dit geval wel te verklaren.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

EfBe schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:46:
Het punt is nl. dat het antwoord van Femme totaal geen blijk geeft van ook maar ENIG begrip voor de situatie.
Volgens mij lees je zijn reactie dan verkeerd.
Welnu, daar faalt het icoontje op dit moment in. Dus wat doe je dan? Dan maak je het icoontje zo dat het WEL zn enige functie kan uitoefenen. Maar goed, ik zal wel weer te pragmatisch denken en geen rekening houden met de tere ziel van de designer in kwestie. Het is ook niet niks dat je een design verzint en je moet een aanpassing maken omdat iets kennelijk niet goed werkt...
Je kan natuurlijk ook kijken of het anders duidelijker gemaakt kan worden. De kleur nog ietsje helderder en/of donkerder maken zal niet automatisch het probleem verhelpen en die van jou trekt bijvoorbeeld wel weer heel erg de aandacht, zeker als je die tussen de andere kleurtjes in zoekresultaten of active topics hebt.

Ik heb Femme trouwens een voorstel met een kleiner 'Open_off.gif'-plaatje gestuurd, maar ook dat is iets waar hij het eindwoord over houdt. Ook andere wijzigingen dan een kleurtje bijwerken zijn interessant natuurlijk, ook voor mensen die uberhaupt kleuren niet zo goed kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Kleuren zeggen mij niets, ik weet dat het verschillenden sub fora's zijn maar ik weet echt niet welke bij welke hoort.
Eigenlijk maak dit me ook niet uit, ik weet waarin ik gepost heb en daar gaat het toch om. Ik vermoed dat een hoop mensen dit ook niet op deze manier gebruiken

Maar goed hierdoor is functionaliteit er slechter op geworden. het is een wirwar van kleurtjes en dan die grijze onderaan waarin niet gepost is. Ik kan wel ziet welke nieuwe post hebben maar kan het niet in een opslag zien. Dus hier is duidelijk gekozen voor vorm boven functionaliteit. Dit zelfde zie je terug op het FP met die channels die maar weinig mensen gebruiken (naar mijn mening).

Dus de huidige manier van nieuwe topics aangeven werkt, maar kan veel beter.

b.v. door andere icoonjes te pakken of maar 2 kleuren. zoals eerder aangegeven.

Ik wil alleen ook aangeven dat nadat ik dit hele topic heb doorgelezen ook wel zie dat femme niet echt begrijpend reageert op de problemen die sommige mensen hebben, dat mensen hierdoor geïrriteerd gaan reageren kan ik me best voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
ACM schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:09:
[...]
Les 1 van omgaan met klanten: als een klant een klacht heeft, dan is dat serieus te nemen, want de klant geeft blijk van betrokkenheid. Immers, een klant die niet klaagt maar bv weggaat of anders blijk geeft van ongenoegen is iemand die je wellicht niet meer terugkrijgt.

Als hier een aantal mensen aangeven dat het icoontje niet echt duidelijk is, en dat wordt afgedaan met dat we dan kennelijk lichtelijk visueel gehandicapt zijn, dan houdt het hard op, ACM...
[...]
Je kan natuurlijk ook kijken of het anders duidelijker gemaakt kan worden. De kleur nog ietsje helderder en/of donkerder maken zal niet automatisch het probleem verhelpen en die van jou trekt bijvoorbeeld wel weer heel erg de aandacht, zeker als je die tussen de andere kleurtjes in zoekresultaten of active topics hebt.
Heel erg de aandacht? Hoezo meer de aandacht trekken tov van een icontje uit de gaming sectie die gifgroen is?
Mijn icoontje was slechts een voorbeeld hoe je met wellicht simpele acties het probleem kan oplossen. Zoals zovaak op deze site wordt er door management, moderators en andere mensen dagen zoniet weken geouwehoerd over een mogelijke oplossing terwijl al die tijd niets wordt gewijzigd, terwijl men de tijd die hier verprutst wordt ook kan gebruiken om het op te lossen. Het probleem bagataliseren maakt niet dat het probleem weggaat.

Ik denk niet dat hier iemand is die het ook maar iets interesseert HOE het wordt opgelost, ALS het maar wordt opgelost. Ik denk ook niet dat hier veel mensen zijn die snachts niet kunnen slapen van dit icoontje gezeik. Het gaat er echter wel om dat wanneer je als gebruiker aangeeft dat iets niet helemaal goed is, dat je dan als eigenaar van het geheel best blijk mag geven van begrip voor de klacht en gaat zoeken naar een oplossing. echter van beide zaken merk ik bitter weinig: geen begrip en geen oplossing.

Ik snap ook dat mensen die niet in Pro komen het geen reet kunnen schelen hoe die icoontjes van pro eruit zien. Echter 'pro' is de sectie die ik elke dag lees en samen met mij meer developers, en daarom wil juist die groep een beter icoontje. Sjeezzzz hoe lastig is het toch zeg, een beter zichtbaar icoontje maken... wat een moeite.
Ik heb Femme trouwens een voorstel met een kleiner 'Open_off.gif'-plaatje gestuurd, maar ook dat is iets waar hij het eindwoord over houdt. Ook andere wijzigingen dan een kleurtje bijwerken zijn interessant natuurlijk, ook voor mensen die uberhaupt kleuren niet zo goed kunnen zien.
KLeiner, dikker, als het maar direct zichtbaar is. dat is het doel van dat icoontje, en de vraag van de mensen hier. Volgens mij is dat in 5 minuten opgelost en kan iedereen voortaan genieten van de nieuwe layout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:09:
[...]
Ik swnk dat dit begon met de opmerking dat iedereen die dit een onhandig kleurtje vindt gehandicapt is...
How to fuck up a discussion on the internet, les 1: beledig je gesprekspartner. en het is gelukt: er worden gelijk meer verwijten gemaakt en de verdere zin van het topic is eigenlijk wel weg daardoor. Well done lads. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:43

rob_erwt

What does this button do?

Het probleem op dit moment met deze discussie is een beetje dat er nogal hakken in het zand worden gezet (van beide kanten uit overigens, I might add!) Hiermee is de discussie sowieso niet gebaat. Femme kwam nogal hard uit de hoek en de reacties daarop waren daarop ook weer hard (enigszins begrijpelijk maar niet bevordelijk...)

Maar zoals ACM al zei, zijn we zeker wel aan het kijken wat we ermee moeten. Het is alleen niet 'even in 5 minuten opgelost': een oplossing moet nu eenmaal wel passen binnen het plaatje en daarnaast zijn we ook met andere dingen bezig (en is crisp ook nog eens op vakantie deze week... :'( )

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Als hier een aantal mensen aangeven dat het icoontje niet echt duidelijk is, en dat wordt afgedaan met dat we dan kennelijk lichtelijk visueel gehandicapt zijn, dan houdt het hard op, ACM...
Mee eens. Niet echt een handige reactie.
Maar zoals ACM al zei, zijn we zeker wel aan het kijken wat we ermee moeten. Het is alleen niet 'even in 5 minuten opgelost':
Mwoah, geef mij een wachtwoord en dan upload ik het nieuwe plaatje van EfBe :). In elk geval goed om te lezen dat jullie er mee bezig zijn. Ook al is het maar een klein detail.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

writser schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:41:
[...]

Mwoah, geef mij een wachtwoord en dan upload ik het nieuwe plaatje van EfBe :). In elk geval goed om te lezen dat jullie er mee bezig zijn. Ook al is het maar een klein detail.
Gelukkig is T.net inmiddels wat professioneler dan een huis-tuin-keuken websiteje die je op je zolder gemaakt hebt.
Zaken zoals usability, kleurstellingen op het forum, wijzigingen en dergelijke moeten gewoon besproken worden alvorens doorgevoerd te worden.
Technisch gezien is het een kwestie van 5 minuten, bedrijfsmatig gezien veel langer ;)

note: Dit is in het algemeen, ik gok dat T.net ook wel zoiets doet.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 01-10-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hmmmz, gevalletje out-of-the-box denken misschien...

Is dit geen idee?

Nu:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/images/icons/Open_off.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/images/icons/Open_pro.gif

Idee (indicatie):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NMN2CdsCWBIOImmNUcA4TvPD/full.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/images/icons/Open_pro.gif

Dan kan de kleur hetzelfde blijven en is het contrast toch groter omdat de inactieve mapjes lichter zijn. Het is maar een idee en zou als neveneffect hebben dat alle andere fora er ook onder 'lijden' maar het is misschien het overwegen eens waard?

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 01-10-2008 12:15 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

[...]

Wellicht alsnog m'n tip meenemen om het icoon iets te vergroten. Het kan bij wijze 1 pixelhoogte schelen wat het aantal (licht verzadigd ;)) paars duidelijker maakt en dus het icoon duidelijker zichtbaar is.

Beetje duidelijk wat ik bedoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:38:
[...]

Wellicht alsnog m'n tip meenemen om het icoon iets te vergroten. Het kan bij wijze 1 pixelhoogte schelen wat het aantal (licht verzadigd ;)) paars duidelijker maakt en dus het icoon duidelijker zichtbaar is.

Beetje duidelijk wat ik bedoel?
Ik zou dan eerder het inactive mapje iets verkleinen (heeft ACM intern voorgesteld). Een verschil in vorm heeft ook voordelen voor mensen met een zekere mate van kleurenblindheid.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:41:
[...]

Ik zou dan eerder het inactive mapje iets verkleinen (heeft ACM intern voorgesteld). Een verschil in vorm heeft ook voordelen voor mensen met een zekere mate van kleurenblindheid.
Komt dan op hetzelfde neer :) En ja, een subtiel verschil heeft toegevoegde waarde voor visibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
Ik heb zo het gevoel dat een en ander aangepast is, of ik begin er aan te wennen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

riezebosch schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 08:14:
Ik heb zo het gevoel dat een en ander aangepast is, of ik begin er aan te wennen :+
Nouja, dat laatste is natuurlijk wel een van de redenen waarom we ook weer niet te snel van alles weer terugdraaien of anderzins aanpassen.

Maar Femme gaat er zeker nog mee bezig/naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:48
Als ontwerper herken ik wel dat het niet fijn is om zo'n fraai, zwaar bevochten kleurenschema iets te moeten wijzigen. Maar de paarse mapjes zijn in vergelijking met de andere kleuren inderdaad wat verzadigder (minder helder) waardoor ze minder afwijken van de grijze mapjes. De oplossing van RobIII lijkt mij perfect want dan hoeven de kleuren niet aangepast.
Als je het Pro-icoon niet van een lichtgrijs icoon kunt onderscheiden ben je mijn inziens lichtelijk visueel gehandicapt. Dat is vervelend, maar wij kunnen niet met iedereen rekening houden.
Los van het feit of de analyse terecht is, kun je je dat ook afvragen over de conclusie: wij kunnen niet met iedereen rekening houden.

Een snelle zoektocht leert: Er zijn in Nederland zo'n 260.000 blinde en ernstig slechtziende mensen. Dat aantal stijgt verder naar meer dan 400.000 in 2020. Een stijging van 35% die voornamelijk samenhangt met de vergrijzing. Tachtig procent is ouder dan 65 jaar. (bron)

Dat zijn de zware gevallen. Je mag aannemen dat het aantal licht visueel gehandicapten vele malen groter is, en dan gaat het niet alleen over ouderen. Een professioneel interaction design-ontwerper zou het als een uitdaging moeten beschouwen om ook deze groep te willen bedienen.

Is er eigenlijk wel getest of het kleurenschema ook stand houdt op een greyscale monitor? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riezebosch
RobIII schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:15:
Hmmmz, gevalletje out-of-the-box denken misschien...

Is dit geen idee?

Nu:
[afbeelding] [afbeelding]

Idee (indicatie):
[afbeelding] [afbeelding]

Dan kan de kleur hetzelfde blijven en is het contrast toch groter omdat de inactieve mapjes lichter zijn. Het is maar een idee en zou als neveneffect hebben dat alle andere fora er ook onder 'lijden' maar het is misschien het overwegen eens waard?
Ik heb het idee dat RobIII's idee is doorgevoerd?
Wat vreemd, ik zie nu dat (opeens?) in RobIII's post naar hetzelfde plaatje gelinkt wordt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 20:21
Gewoon de titel van het topic bold maken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

torp schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:19:
Is er eigenlijk wel getest of het kleurenschema ook stand houdt op een greyscale monitor? >:)
Toen ik dat gisteren deed vond ik alle active vs off icoontjes vrij slecht zichtbaar worden. Sterker nog, die van pro was dan juist een van de besten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb een nieuwe set icoontjes gemaakt die hopelijk morgen live kan gaan. Pro, electronics, games, mobile en het actieve icoontje voor de overige forums zijn wat donkerder geworden en de plaats van het slotje of ketting is veranderd. De kleur van een actieve stucky of actief gesloten topic is daardoor beter herkenbaar. Het inactieve mapje is kleiner.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KZVfeQJnA67bDridKyAZbSIh/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/X7c4V0dBpwd71waBkJeKVA2p/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UB6KanlAQjwdIqxYQDIAwHaQ/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xMyalEgUFX1aKa35JO0kX8Ps/full.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 02-10-2008 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
d:)b _/-\o_

[ Voor 99% gewijzigd door RobIII op 02-10-2008 21:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Femme schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:16:
Ik heb een nieuwe set icoontjes gemaakt die hopelijk morgen live kan gaan. Pro, electronics, games, mobile en het actieve icoontje voor de overige forums zijn wat donkerder geworden en de plaats van het slotje of ketting is veranderd. De kleur van een actieve stucky of actief gesloten topic is daardoor beter herkenbaar. Het inactieve mapje is kleiner.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben alleen bang dat het topic-note icoontje nu over de 'schakel' van de stuckies heen gaat vallen waardoor daar weer onduidelijkheid gaat ontstaan. Persoonlijk vind ik ook niet echt duidelijk meer te zien wat het nu eigenlijk is; het push-pin idee vind ik eigenlijk duidelijker en betekenisvoller...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Inderdaad, het verschil tussen het slotje en de stucky is nog steeds erg klein. Kan de pin van de stucky niet in de rechterbovenhoek? Dat is plek waar ik een symbool zou verwachten dat iets is opgehangen, stucky gemaakt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
crisp schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:45:
[...]

Ik ben alleen bang dat het topic-note icoontje nu over de 'schakel' van de stuckies heen gaat vallen waardoor daar weer onduidelijkheid gaat ontstaan. Persoonlijk vind ik ook niet echt duidelijk meer te zien wat het nu eigenlijk is; het push-pin idee vind ik eigenlijk duidelijker en betekenisvoller...
:D Het is een schakel! Ik dacht dat het een (horizontaal geplaatste weliswaar) pushpin was :X

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

crisp schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 21:45:
[...]

Dan moet het slotje ook verplaatst worden. Deze positie is wat handiger omdat er dan nog iets zichtbaar blijft van het kleine mapje voor de inactieve topics. De ketting zal ik dan wel wijzigen naar de pushpin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is deze ook niet iets te ligt? Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/myreact.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Die is inderdaad wat licht, maar dat lijkt me eerder een andere issue.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Icoontjes zijn vervangen (CTRL+F5). De inactive icons zijn ook iets kleiner gemaakt waardoor er visueel ook meer verschil is :)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 07-10-2008 14:19 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.