Ik heb twee pc6400 so-dimms van 2 gig per stuk in mijn sony vaio fe31m gezet met als resultaat dat de laptop niet opstarte. Nu heb ik er een verwijderd en de laptop werk weer prima. Orgineel zaten er twee 256 pc4200 so-dimms in. Ga ik er op vooruit met deze configuratie of moet ik gewoon 2x 1gig pc 4200 inzetten?
Als ik het goed begrijp had je dus 2x 256MB erin zitten.
Toen heb je geprobeerd om er 2x 2GB in te zetten (wat niet werkte).
nu heb je 1x 2GB erin.
Je vraag is dus of je erop vooruitgaat als je 2x 1GB erin doet ipv 1x 2GB...
Hoogstwaarschijnlijk ondersteund je laptop dualchannel (zie het zo niet op internet staan (misschien in je manual?)), dus in theorie zou je er (iets) op vooruitgaan als je 2x 1GB gebruikt. (1 slot vrijlaten voor latere geheugenupgrades heeft toch geen zin, omdat de laptop toch een max van 2GB heeft.) Als beide setjes even duur zouden zijn, zou ik er gewoon 2x 1GB ingooien...
Toen heb je geprobeerd om er 2x 2GB in te zetten (wat niet werkte).
nu heb je 1x 2GB erin.
Je vraag is dus of je erop vooruitgaat als je 2x 1GB erin doet ipv 1x 2GB...
Hoogstwaarschijnlijk ondersteund je laptop dualchannel (zie het zo niet op internet staan (misschien in je manual?)), dus in theorie zou je er (iets) op vooruitgaan als je 2x 1GB gebruikt. (1 slot vrijlaten voor latere geheugenupgrades heeft toch geen zin, omdat de laptop toch een max van 2GB heeft.) Als beide setjes even duur zouden zijn, zou ik er gewoon 2x 1GB ingooien...
PMG FAQ - Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?
PMG FAQ - Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?
Je kunt altijd DIMMs op lagere snelheid draaien - maar of *deze* 1GB DIMMs gaan werken hangt o.a. af van support voor de gebruikte chipdichtheden. Of dat hier het probleem is of dat er iets heel anders aan de hand is kunnen we niet zeggen, want je laat na specs te geven.
In PMG Beleid staat duidelijk welke info nodig is. Zoek die eens op en ga dan zelf aan de slag.
Zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
PMG FAQ - Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?
Je kunt altijd DIMMs op lagere snelheid draaien - maar of *deze* 1GB DIMMs gaan werken hangt o.a. af van support voor de gebruikte chipdichtheden. Of dat hier het probleem is of dat er iets heel anders aan de hand is kunnen we niet zeggen, want je laat na specs te geven.
In PMG Beleid staat duidelijk welke info nodig is. Zoek die eens op en ga dan zelf aan de slag.
Zie ook:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Gevolg is dus inderdaad een slotje.Lukt het je niet om het zelf op te lossen, start dan gerust een topic maar geef duidelijk aan wat je probleem is en geef ook specifiek en duidelijk aan wat je gezocht en gevonden hebt, en waar je vast zit met je probleem. Doe je dit niet, dan kunnen we ervan uit gaan dat je dit niet gedaan hebt met als gevolg dat je topic op slot gaat. Dit kan je makkelijk voorkomen door aandacht aan de openingspost te besteden.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()