Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Modem Onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn modem is onbereikbaar. IP-adres 192.168.1.1.
Kom wel op internet; als ik PING ziet hij dit adres ook correct!
Echter, via interbrowser niet te bereiken.
Modem is DAVOLINK. vast ip-adres gegeven/ ip-adres laten geven door DNS
echter, niets komt tot een oplossing.

Iemand een idee? Heb modem niet willen resetten ivm. overige draadloze systemen werken nu correct.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, begin eens met dat ding te resetten. Als je het juiste IP hebt en je kunt er niet opkomen dan is het ding wellicht vastgelopen. Doet mijn linksys ook wel eens, dan krijg ik gewoonweg geen connectie met de webpage die erop draait. Resetten lost dat wel weer op.

Verwijderd

Topicstarter
:? via draadloos modem kom ik er wel op;
heb twee modems op mijn PC aangesloten gehad. allebei hebben ze ip-adres 192.168.1.1
dus probleem ontstaat op mijn PC. maar waar zit dit precies=

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Handig is het niet als je meerdere apparaten hetzelfde IP geeft.
Post eens exact hoe je config er nu uitziet en waar dat het fout gaat. Anders is het een beetje gissen wat het zou kunnen zijn.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:27

Thandor

SilverStreak

DOAS, ik ga jouw topic sluiten en wel om de volgende redenen:
- OH Beleid - Een topic plaatsen
Tevens horen netwerkvragen hier ook niet thuis. De categorie 'Harde waren' heeft inderdaad geen subforum 'Netwerken'. De reden is simpel: Er bestaat een aparte categorie Internet & Netwerken :o.
Het topic hoort hier dus helemaal niet thuis!

- FAQ: Registratievoorwaarden / korte FAQ
Op GoT verwachten we dat men eerst zelf even het e.e.a. gaat testen. Mocht dat niet werken dan is het prima als je een topic opent maar vemeld dan wel duidelijk hoe de situatie inelkaar steekt en wat je precies getest hebt. Jouw verhaal is ietwat 'rommelig / onduidelijk' ;). Welke modem is het? Wat is 'draadloos moden', Sinds wanneer delen modems IP adressen uit (je hebt een router met DHCP), vanaf waar kun je het modem/router niet/wel bereiken?, hoe staat het met de instellingen van de netwerkkaart (Gateway, DNS bv.)? etc: ).

Ga dus eerst even logisch testen. Zodra je die router gaat pingen zal er een connectie optreden. Die is blijkbaar goed genoeg voor een ping, alsmede voor een internet verbinding. Wat blijft er over? De software op de PC is niet goed of de router zelf weigert, zoals Terw_Dan ook al suggereerde, dienst. Aan de PC kant kun je zaken zoals browsercache, firewalls, hosts-file en dergelijke testen. Je zou eventueel kunnen controleren (met bv. nmap) of de juiste poort voor de webinterface op de router open staat :).

Al met al zijn er zeker genoeg zaken die je kunt testen en op een rij kunt zetten. Niet alles wat ik hierboven genoemd heb is even 'logisch' om direct te gaan testen maar probeer in ieder geval zoveel mogelijk uit te sluiten. Ga voor jezelf even na hoe de verbinding lopen zou en wat er precies wel of juist niet werkt. Als je dit alles op een rij zet dan wordt het veel overzichtelijker, zeker voor de mensen op GoT want die weten helemaal niet hoe de netwerkopstelling er bij jouw thuis uitziet ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.