[Verzamel] Beoordeel de foto voor je

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
De laatste tijd worden er steeds vaker foto's in de verschillende solo/verzamel topics geplempt zonder dat er feedback op de rest van de mensen te geven.
Daarom het volgende topic, het concept is simpel; beoordeel de foto van je voorganger en post een nieuwe.
Om het een beetje overzichtelijk te houden:
- Beoordeel de foto van je voorganger
- Plaats zelf een nieuwe
- Gebruik quote om verwarring te voorkomen
- Max 1 post dag om te voorkomen dat 2 mensen het hele topic volspammen

Onder het mom van ts trapt af, ts trapt af:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3081/2753823395_489a404d4e.jpg?v=0

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 14:22

RBH

Leuk initiatief, moeten de foto's showcase waardig zijn? Anders wil ik wel mee doen namelijk.

@Foto TS: Leuke foto, jammer dat die man links ook niet dezelfde kant op liep (dus dat je ook zijn rug zag), maar daar kan jij natuurlijk niets aan doen. Mooie kleuren ook.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Topicstarter
RBH schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:18:
Leuk initiatief, moeten de foto's showcase waardig zijn? Anders wil ik wel mee doen namelijk.

@Foto TS: Leuke foto, jammer dat die man links ook niet dezelfde kant op liep (dus dat je ook zijn rug zag), maar daar kan jij natuurlijk niets aan doen. Mooie kleuren ook.
Het hoeft geen showcase te worden maar enig niveau is wel zo wenselijk ja :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 11:03
Dit is wel ietsiepietsie met andere regeltjes, maar dit concept komt op hetzelfde neer als een ander topic in dit forum;

In dit topic wordt ook netjes overal feedback op gegeven.

Wel leuk hoor, maar is dit dan niet een klein beetje overbodig?

Etuuuuuh!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:37

Zoefff

❤ 

Erasmo heeft hiervoor toestemming aan ons (FG mods) gevraagd, en wij hebben die toestemming gegeven. Het klopt dat dat dit lijkt op de andere 2 topics, maar omdat het concept hier wat simpeler is (reageer op de vorige foto én post direct een nieuwe) leek het ons voldoende anders voor een nieuw topic :)

Eventuele opmerkingen over het bestaansrecht van dit topic mogen dus, en zouden nu eigenlijk ook al, in het FGS feedback topic komen.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Erasmo schreef op woensdag 17 september 2008 @ 22:15:
Onder het mom van ts trapt af, ts trapt af:

[afbeelding]
Die USA trui laat mijn gedachten bij het zien van de foto afdwalen naar Amerika, the american way of life. Ergens illustreert het desbetreffende persoon het ook, door zijn houding/combi van kleren+koptelefoon. En een foto moet wat met je doen, dus voor mij issie geslaagd. Want hij liet mij meteen afdwalen in gedachte naar iets anders, waarbij het gefotografeerde voorwerp dus de aanleiding er toe was. Qua compositie lijkt mij de foto beter als je de man van het stel rechts van het voorwerp op de foto had weten te verbergen achter het voorwerp. Mij stoort die man links dus niet, maar juist de man rechts. :9

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/DSC1_0459.jpg

Als ik zo vrij mag zijn toe te lichten het waarom achter deze foto... De mensen die genieten van de zon bij het monument op de dam, waarbij het monument een mooi kleurcontrast geeft aan de blauwe lucht. Dat is dus waarom de foto zo genomen is. (tis toch wel het monument op de dam?) :X Eerste keer in Amsterdam (ja, dat lees je goed), heb ook genoten van het wandelen door alle grachten :> En groothoek komt zo van pas, prima locatie om meer ervaring op te doen met groothoek. :)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Joosie200 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:53:

Afbeeldingslocatie: http://i11.photobucket.com/albums/a198/_Finalzelda_/DSC1_0459.jpg

Als ik zo vrij mag zijn toe te lichten het waarom achter deze foto... De mensen die genieten van de zon bij het monument op de dam, waarbij het monument een mooi kleurcontrast geeft aan de blauwe lucht. Dat is dus waarom de foto zo genomen is. (tis toch wel het monument op de dam?) :X Eerste keer in Amsterdam (ja, dat lees je goed), heb ook genoten van het wandelen door alle grachten :> En groothoek komt zo van pas, prima locatie om meer ervaring op te doen met groothoek. :)
Ik mis wat... De foto is scheef, dat zie je direct al. Daarnaast is hij te ver uitgezoomed om de sfeer van genietende mensen weer te geven, ik zie alleen een grote massa mensen die maar wat zit. Daarnaast is de foto een tikje onscherp. De kleuren zijn verder wel mooi :)

Afbeeldingslocatie: http://xs231.xs.to/xs231/08383/asdsada8_l376.jpg
'End Of Summer'
*klikbaar*

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 18-09-2008 00:03 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Angeloonie schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:57:
[...]

Ik mis wat... De foto is scheef, dat zie je direct al. Daarnaast is hij te ver uitgezoomed om de sfeer van genietende mensen weer te geven, ik zie alleen een grote massa mensen die maar wat zit. Daarnaast is de foto een tikje onscherp. De kleuren zijn verder wel mooi :)

[afbeelding]
'End Of Summer'
*klikbaar*
Jammer dat de rechterkant wegvalt, maar scherpe foto. Ik zou persoonlijk alleen de kleuren wat feller maken :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3030/2589002047_f42e88b352.jpg?v=0
(meerdere grotes: http://www.flickr.com/photos/notna_/2589002047/sizes/o/ )

[ Voor 86% gewijzigd door Notna op 18-09-2008 00:01 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Notna schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:59:
[...]

Jammer dat de rechterkant wegvalt, maar scherpe foto. Ik zou persoonlijk alleen de kleuren wat feller maken :)
Zoiets?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• RBH
  • Laatst online: 20-09 14:22

RBH

Notna schreef op woensdag 17 september 2008 @ 23:59:
[...]

[afbeelding]
(meerdere grotes: http://www.flickr.com/photos/notna_/2589002047/sizes/o/ )
Lekkere scherpe foto! Maar de kleuren mochten van mij part nog íets frisser/helderder. :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3135/2866599536_2f0e5d37c9.jpg

Tip: Foto komt beter groot uit, dus: Klik voor gróót! :)

• Notna
  • Laatst online: 11:07

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Stukken betere imo!
RBH schreef op donderdag 18 september 2008 @ 00:14:
[...]

Lekkere scherpe foto! Maar de kleuren mochten van mij part nog íets frisser/helderder. :)

[afbeelding]

Tip: Foto komt beter groot uit, dus: Klik voor gróót! :)
Nice, maar ik vind het onderwerp wel een beetje saai :$. Leuk lichtspel iig :), alleen jammer dat de felheid van de kleuren wegvalt hoe 'dieper' je de foto ingaat. Wellicht een kwestie van creatief zijn met Photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://www.tahenlo.nl/album/D-Day%20Parade,%202005/slides/IMG_1195.JPG

[ Voor 63% gewijzigd door Notna op 18-09-2008 09:37 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04 18:48
Notna schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:34

[afbeelding]
Leuke foto, alleen volgens mij links iets te krap gekaderd. De kleuren zijn wel verfrissend. Ik vraag me alleen af waar ik nu precies naar zit te kijken, een motor met een vlag oid er tegen aan.... Hij lijkt iets over belicht te zijn in de koplamp

Afbeeldingslocatie: http://i89.photobucket.com/albums/k230/hapkars/Agave-klein.jpg

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Technisch weinig op aan te merken. Ik vind de foto alleen "saai" met de kleuren. Een foto van een mooie kleureige plant ziet er natuurlijk knallender uit. Ook de grijze/buine achtergond doet de foto geen goed qua kleuren etc. :)

hierbij mijn bijdrage
Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.31/141550001-141600000/141550701-141550800/141550707_6_jYmE.jpeg

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Lijnen zijn leuk, geheel komt wel wat onscherp over. Ik vind de boom linksboven en de schaduwen op de grond de aandacht afleiden. Wel leuk om te zien hoe die brug in de stad "Geperst zit"

Schiphol vroeg in de ochtend:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3116/2863359680_b874aa9fd9.jpg

Klik voor groter

[ Voor 36% gewijzigd door Wijnands op 18-09-2008 12:06 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Wijnands schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:04:
Lijnen zijn leuk, geheel komt wel wat onscherp over. Ik vind de boom linksboven en de schaduwen op de grond de aandacht afleiden. Wel leuk om te zien hoe die brug in de stad "Geperst zit"

Schiphol vroeg in de ochtend:
[afbeelding]

Klik voor groter
Leuke foto wijnands, strak gekaderd, duidelijk onderwerp. Ik vind alleen het licht wat vlak en de lucht wat saai. Dus op een ander moment denk ik dat hij beter zou zijn geworden.

Afbeeldingslocatie: http://3voor12lokaal.vpro.nl/img.db?1084971

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:23

Don Quijote

El Magnifico

qadn schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:36:
[...]

Leuke foto wijnands, strak gekaderd, duidelijk onderwerp. Ik vind alleen het licht wat vlak en de lucht wat saai. Dus op een ander moment denk ik dat hij beter zou zijn geworden.

[afbeelding]
Meestal hou ik niet zo van het schuine, maar hier werkt het wel voor me. Verder vind ik het ietwat ruisig en het komt niet echt functioneel over. En zelf had ik misschien iets van de voorkant afgecropt.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3194/2866994829_849f593a2e_o.jpg

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Hij doet me niet zo veel om eerlijk te zijn. Of alleen de voetstappen hadden in beeld moeten zijn, of de foto had lager van de grond genomen moeten zijn zodat de persoon in kwestie meer in beeld is.

Nog een dingetje van de eerste poging van m'n 365days project op flickr. Klikkedieklik voor groot:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3234/2693376235_b8764cbd25.jpg

(ja ik weet het, selective coloring is zooo '07!)

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Ravnoss schreef op donderdag 18 september 2008 @ 13:28:
[...]
Meestal hou ik niet zo van het schuine, maar hier werkt het wel voor me. Verder vind ik het ietwat ruisig en het komt niet echt functioneel over. En zelf had ik misschien iets van de voorkant afgecropt.
Ruizig is niet altijd te voorkomen he? Er zijn limieten van wat ik uit het handje kan schieten en dan moet de ISO omhoog. (ergens tussen 3200 en 6400 in dit shot).

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

qadn schreef op donderdag 18 september 2008 @ 16:31:
[...]

Ruizig is niet altijd te voorkomen he? Er zijn limieten van wat ik uit het handje kan schieten en dan moet de ISO omhoog. (ergens tussen 3200 en 6400 in dit shot).
Dat klopt, maar dat betekent toch niet dat ik me er dan niet meer aan mag storen?

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

tsssk. Ik geef enkel een reden, je hoeft je niet aangevallen te voelen.
sommige mensen ... :D

btw, ik stoor me persoonlijk meer aan het verlies van kleur-nauwkeurigheid dan aan ruis an sich. Dat is in deze foto ook best aanwezig.,

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Nedra schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:03:
Hij doet me niet zo veel om eerlijk te zijn. Of alleen de voetstappen hadden in beeld moeten zijn, of de foto had lager van de grond genomen moeten zijn zodat de persoon in kwestie meer in beeld is.

Nog een dingetje van de eerste poging van m'n 365days project op flickr. Klikkedieklik voor groot:
[afbeelding]

(ja ik weet het, selective coloring is zooo '07!)
Scherp op de juiste plek, ik zou als je er dan toch kleurtjes uit aan het halen bent de oranje kleur er ook uit halen denk ik. Ook het beeld op zich hou ik niet erg van maar dat is persoonlijk, mensen die een (nep)pistool op hun hoofd richten vind ik een onplezant gezicht. Maar mooie foto.

Foto van Vlieland, anders dan anders denk ik

EDIT: Ik zie nu pas dat hij gruwelijk scheef is ( :P pauldegroot) , beetje jammer maar ik zal hem vanavond even vervangen. Ook kwam ik erachter dat ik deze foto al eerder heb laten zien op GOT dus hij is ook niet erg origineel.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3027/2814666714_afa7a87766.jpg
Groter en voor de reuzereuzeversie moet je even op mijn flickr kijken

[ Voor 9% gewijzigd door Moby op 19-09-2008 08:25 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote

Don Quijote

El Magnifico

qadn schreef op donderdag 18 september 2008 @ 17:48:
tsssk. Ik geef enkel een reden, je hoeft je niet aangevallen te voelen.
sommige mensen ... :D

btw, ik stoor me persoonlijk meer aan het verlies van kleur-nauwkeurigheid dan aan ruis an sich. Dat is in deze foto ook best aanwezig.,
Excuses voor mijn reactie, maar door "he" achter "Ruizig is niet altijd te voorkomen" . Kwam je reactie nogal belerend over. Vast verkeerd geïnterpreteerd. Zand erover ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Mobyrick schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:43:
[...]

Scherp op de juiste plek, ik zou als je er dan toch kleurtjes uit aan het halen bent de oranje kleur er ook uit halen denk ik. Ook het beeld op zich hou ik niet erg van maar dat is persoonlijk, mensen die een (nep)pistool op hun hoofd richten vind ik een onplezant gezicht. Maar mooie foto.

Foto van Vlieland, anders dan anders denk ik

[afbeelding]
Groter en voor de reuzereuzeversie moet je even op mijn flickr kijken
Je fotootje is scheef.

Verder is hij inderdaad anders, positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22
@Mobyrick
Idd, die scheve horizon stoort wel een beetje. Die bootjes hadden er van mij wel iets groter op gemogen, maar dan verdwijnt imho wel rust die je plaat nu uitstraalt...

Foto hieronder is in tegenstelling tot wat je zou denken niet uit de oude doos, maar ik vond deze toning wel passen bij de foto. Genomen 2 weken geleden in Novi Sad, Servie.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/herwin.kleinjan/IMG_3012_0600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mobyrick schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:43:
EDIT: Ik zie nu pas dat hij gruwelijk scheef is ( :P pauldegroot) , beetje jammer maar ik zal hem vanavond even vervangen. Ook kwam ik erachter dat ik deze foto al eerder heb laten zien op GOT dus hij is ook niet erg origineel.
Ik had hem nog niet gezien maar vind hem wel fijn. Het schuine stoort me ook totaal niet. Vraag me zelfs af of hij recht wel beter wordt.
Mooi.

edit:
Het vlekje in de lucht zou ik wel nog even wegpoetsen.

[ Voor 7% gewijzigd door djengizz op 19-09-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
The_Big_Easy schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:10:
@Mobyrick
Idd, die scheve horizon stoort wel een beetje. Die bootjes hadden er van mij wel iets groter op gemogen, maar dan verdwijnt imho wel rust die je plaat nu uitstraalt...

Foto hieronder is in tegenstelling tot wat je zou denken niet uit de oude doos, maar ik vond deze toning wel passen bij de foto. Genomen 2 weken geleden in Novi Sad, Servie.

[afbeelding]
Ik vind het een mooie sfeervolle plaat. Ik vind alleen de vignetering wel een beetje zonde. Het foto word er naar mijn smaak iets te donker door.

Deze is van vanmiddag. Onbewerkt, alleen geresized.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~logte151/aap.jpg

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Timlog schreef op maandag 22 september 2008 @ 19:59:
[...]

Ik vind het een mooie sfeervolle plaat. Ik vind alleen de vignetering wel een beetje zonde. Het foto word er naar mijn smaak iets te donker door.

Deze is van vanmiddag. Onbewerkt, alleen geresized.
[afbeelding]
Hoewel ik zeer dank baar ben voor je commentaar is het de bedoeling dat je de foto voor je eigen foto beoordeeld, dus in dit geval die van The_Big_Easy. Als je dat er nog even aan toevoegt kunnen we verder! Overigens heb ik geen vignetting aan toegevoegd, misschien komt het door de pola?

EDIT: weet je wat ik doe het wel even voor je, ik heb namelijk een foto liggen waarover ik wel een mening wil hebben.

@ The_Big_Easy: heel erg mooi, jammer van de schotels, daar zou ik van balen maar hij is wel makkelijk weg te shoppen, ik had even niets te doen en ik heb ze weg gehaald en een andere bewerking gegeven: klik. Beetje snel maar ja het idee is duidelijk

@ Timlog: leuke foto, leuk moment en mooie kleurtjes. Misschien iets meer contrast?

Mijn eigen foto, heel anders dan anders weer maar valt deze ook in de smaak? Vergeet vooral niet te klikken op de foto want groter is weer eens veel beter.
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3001/2551267961_3427179e9a.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Moby op 22-09-2008 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Mobyrick schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:43:
Hoewel ik zeer dank baar ben voor je commentaar is het de bedoeling dat je de foto voor je eigen foto beoordeeld, dus in dit geval die van The_Big_Easy. Als je dat er nog even aan toevoegt kunnen we verder! Overigens heb ik geen vignetting aan toegevoegd, misschien komt het door de pola?
Het was wel degelijk bedoeld voor The_Big_Easy ;)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Oeps, nu ik het nog een keer na lees is het wel logisch ja, sorry voor de verwarring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22
Duurde ff maar, nu heb ik wel mooi twee reacties binnen :) Nu ik het op een andere monitor nog eens bekijk heb je idd gelijk wbt vignettering, vooral de hoek links onder is er iets te donker op geworden. Heb het aangepast nu, vignettering lichtelijk geinverteerd zelfs.

De schotels vind ik juist wel wat hebben, je zou denken dat het een foto uit de jaren 60 of zo is, maar die schotels zetten je dan aan het denken...

@Mobyrick
Ik zou de het stuk touw wat er buiten hangt wat donkerder maken, iets overbelicht nu naar mijn smaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Technisch wel leuk, maar ik ben zelf niet zo van de stillevens :P
Misschien als 't oranje wat feller is is 'ie leuker :)

Een ouwe van mij:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3118/2855206149_f78b2aeb4c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:22:
[...]

Technisch wel leuk, maar ik ben zelf niet zo van de stillevens :P
Misschien als 't oranje wat feller is is 'ie leuker :)

Een ouwe van mij:

[afbeelding]
Erg faaie foto vind ik. Mooie kleuren en fraai gecropped. Spreekt me erg aan.
Zelf ook eentje (voor het eerst hier op Tweakers met een foto) (klikbaar voor een grotere versie)

Afbeeldingslocatie: http://www.mistered.eu/tweak/small.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:31

Hoholi

The only one

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:45:
[...]

Erg faaie foto vind ik. Mooie kleuren en fraai gecropped. Spreekt me erg aan.
Zelf ook eentje (voor het eerst hier op Tweakers met een foto) (klikbaar voor een grotere versie)

[afbeelding]
Zeer mooi contrast tussen het licht en donker, mooi scherp gebracht :P

Hier dan eentje van dit weekend :

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/lightweight/Got/DSC00813_600.jpg

Helaas wilde het (on)gedierte :+ niet echt stil blijven waardoor de foto niet zo scherp is ;(

[ Voor 40% gewijzigd door Hoholi op 01-10-2008 16:55 ]

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 13:19
Hoholi schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:53:
[...]

Zeer mooi contrast tussen het licht en donker, mooi scherp gebracht :P

Hier dan eentje van dit weekend :

[afbeelding]

Helaas wilde het (on)gedierte :+ niet echt stil blijven waardoor de foto niet zo scherp is ;(
Leuk snapshot, maar ik vind het geen superfoto. De man heeft de slang wat onhandig vast, de kop van de slang (waar je toch naar kijkt) is - zoals je zelf ook al zegt - niet scherp, en de reflecties op het doek op de achtergrond vind ik wat storend. Wel een spannend onderwerp :)

Wat meeuwen van mij:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3010/2883974777_1669610740.jpg
klik voor groter
Voor de liefhebber: bewerkt vanuit Aperture met Color Efex Pro 3 (plugin) door 'm het filmeffect 'Fujichrome Velvia 100' mee te geven.

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 22:56
Melkbus schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:07:
[...]

Leuk snapshot, maar ik vind het geen superfoto. De man heeft de slang wat onhandig vast, de kop van de slang (waar je toch naar kijkt) is - zoals je zelf ook al zegt - niet scherp, en de reflecties op het doek op de achtergrond vind ik wat storend. Wel een spannend onderwerp :)

Wat meeuwen van mij:
[afbeelding]
klik voor groter
Voor de liefhebber: bewerkt vanuit Aperture met Color Efex Pro 3 (plugin) door 'm het filmeffect 'Fujichrome Velvia 100' mee te geven.
Leuk gespeeld met diepte, en erg mooi scherp. Verkleind is ie mooier omdat op originele grootte hij erg noisy is. Storend dat de bovenkant van de vleugels er niet op staan. Verder is de vogel op de voorgrond ook een tikje storend, maar dat goed krijgen is ook heel erg moeilijk te timen. Leuk contrast, en emooie kleuren.

Afbeeldingslocatie: http://wwwhizz.nl/meuk/fuego4.JPG

I see red pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Firestick!

@Melkbus: Inderdaad mooie kleuren en diepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AugmentoR
  • Laatst online: 06-03 23:17
pauldegroot schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:43:
Firestick!

@Melkbus: Inderdaad mooie kleuren en diepte.
Firepód, firesticks doen dit:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3181/2650467883_514a8b33d3.jpg

Strakke foto overigens van mistered! Melkbus is ook lekker scherp, en zo ruizig vind ik 'm niet, ook niet op volle resolutie!

wwwhizz zeker een prima opname, het hangt altijd sterk af van de jongleur. Ook mooi dat het exact hele rondes zijn, zodat er niet echt een begin of eind aan de opname zit!

[ Voor 15% gewijzigd door AugmentoR op 02-10-2008 01:35 ]

Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 19:33
wwwhizz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:26:
[...]

Leuk gespeeld met diepte, en erg mooi scherp. Verkleind is ie mooier omdat op originele grootte hij erg noisy is. Storend dat de bovenkant van de vleugels er niet op staan. Verder is de vogel op de voorgrond ook een tikje storend, maar dat goed krijgen is ook heel erg moeilijk te timen. Leuk contrast, en emooie kleuren.

[afbeelding]
Wat AugmentoR al aangaf dat het mooi is om te zien hoe de rondjes precies aansluiten, duidelijke vlammen en het licht, mooi shot.

Voor de verandering post ik ook eens wat. Geschoten toen we naar Arnhem gingen voor de World Statues 2008, in dat weekend was ook een van de "Terug naar Toen"-dagen van de VSM en zodoende kwamen we een van de stoomtreinen tegen waar ik, voordat de deuren van onze trein dicht gingen, nog deze foto van kon maken maken. Forse crop van het origineel, verder wat vignettering erbij gestopt.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3286/2906297231_9d679bf74a.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.B op 02-10-2008 12:07 . Reden: Toch maar rechtgezet en op flickr gedumpt ]

Maakt soms wel eens een foto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hierboven:
Opzich wel leuk, toch een beetje flets imo. En misschien is een iets strakkere crop nog wel mooier. Was het wel van recht voor dat portier (oid)?

Experimenteren met mijn 30d:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3010/2921890063_aab02e1476.jpg
(onbewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 22:39

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Welk experiment is dit precies? Flitsen bij behoorijke tegenlicht? Ik vind het gezicht wat te donker, en hij is net wat te krap aan de linkerkant.

Op vakantie in ierland gemaakt bij een spiegelgladde poel water midden in een bos. Statiefje, ISO200, 31mm, F/10 en 6 sec.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~i.tielen/got/reflectie.jpg

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Sjaak, ik vind dit een hele mooie foto. maar 6 sec? Was het zo donker dan?
Maar persoonlijk vind ik dat je niet zo goed de scheiding kan zien tussen water en de rest. Maar dat is misschien opzettelijk gedaan en meer een smaak-voorkeur.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 18-09 06:58
6 sec is waarschijnlijk doordat de weerspiegeling dan vloeiender is. Foto doet me verder niet veel, geen idee waar ik naar moet kijken...

Afbeeldingslocatie: http://www.thomasvanderwillik.com/pp/images/20081004174155_img_3677bw.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ThomasW op 08-10-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle E
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-09 19:50
Scherpe foto, ik ben wel benieuwd of er nog een idee achter het portret zat. Conversie naar zwart wit is in ieder geval waardevol voor deze foto.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3052/2923677067_c8c57af125.jpg?v=0

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3097/2923677071_72349b3d76.jpg?v=0

Beelden van mijn studeerplek..

en groot..
http://farm4.static.flick...23677067_c8c57af125_b.jpg
http://farm4.static.flick...23677071_72349b3d76_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AugmentoR schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 01:33:
[...]

Firepód, firesticks doen dit:
[afbeelding]

Strakke foto overigens van mistered! Melkbus is ook lekker scherp, en zo ruizig vind ik 'm niet, ook niet op volle resolutie!

wwwhizz zeker een prima opname, het hangt altijd sterk af van de jongleur. Ook mooi dat het exact hele rondes zijn, zodat er niet echt een begin of eind aan de opname zit!
Vette pic hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Jelle E schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:40:
Scherpe foto, ik ben wel benieuwd of er nog een idee achter het portret zat. Conversie naar zwart wit is in ieder geval waardevol voor deze foto.

[afbeelding]

[afbeelding]

Beelden van mijn studeerplek..

en groot..
http://farm4.static.flick...23677067_c8c57af125_b.jpg
http://farm4.static.flick...23677071_72349b3d76_b.jpg
Ik vind ze wel strak, #2 heeft wat mij betreft te weinig ruimte aan de onderkant.
Verder zijn ze wel erg kaal/saai.

En dan nu: geitjes ;)

Afbeeldingslocatie: http://qadn.shorturl.nl/geiten-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09 13:54
qadn schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 12:44:
[...]

Ik vind ze wel strak, #2 heeft wat mij betreft te weinig ruimte aan de onderkant.
Verder zijn ze wel erg kaal/saai.

En dan nu: geitjes ;)

[afbeelding]
Had ze zelf nog iets verder uit het midden gehaald, maar verder goed scherp en lekkere kleuren. Heb alleen helemaal NIETS met geiten :)
Afbeeldingslocatie: http://www.fok.nl/danny/draaimolen_fok.jpg
foto @flickr

verzamelt -1's en -2's in hoog tempo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat een hele mooie foto en een hele mooie nabewerking ook. Die wolken zijn er heel goed uitgekomen net als de rest van de foto. Daar heb ik nog wel eens moeite mee, knap gedaan.

Hier mijn eerste bijdrage aan dit forum, ik kijk hier vaak maar ik heb hier nog nooit gepost, daar ga ik nu maar eens mee beginnen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3287/2968883496_5a611a11e1.jpg?v=0
Pagina: 1