• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Tweakers,

Ik wil iets gaan aanschaffen

Moederbord : MSI P7N SLI-FI nForce 750i SLI, SATA2 RAID, GLAN

Met 2x Club3D Videokaart PCI-e GeForce 9800GT 512MB DDR3 2xDVI

Ook nog een Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 1333 6MB Box.

Zou dat allemaal lekker gaan werken of raad iemand een ander moederbord aan?

Is er btw veel extra koeling nodig voor SLI? of zit dat ingebouwd op de videokaarten?

Thnx a lot.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:49

Thandor

SilverStreak

PMG FAQ - Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?
Tweaker? het komt concreet hierop neer: er wordt immers van een echte Tweaker verwacht dat hij/zij zélf zijn/haar eisen kan opstellen en daarna zélf op zoek gaat:
Het komt er dus op neer dat je dit eigenlijk zelf even uit moet zoeken ;). Zoek even wat reviews en ervaringen van het moederbord op. Vergelijk dit met andere moederborden en baseer daar je keuze op. Hetzelfde geldt ook voor de videokaarten al kun je je daar meer op benchmarks focussen :).

Koeling is natuurlijk essentieel dus je zou kunnen denken aan een extra case fan. Bekijk ook even of de kast die de onderdelen zal huisvesten, technisch goed inelkaar zit.

Mocht je uiteindelijk moeilijkheden ondervinden bij het zoeken dan zou je HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? er op na kunnen slaan. Helemaal onderaan staat het e.e.a. met betrekking tot zoeken naar producten :). Dit topic gaat, zoals wel duidelijk is inmiddels, op slot ;).

Ik wil je overigens aanraden om in de toekomst de FAQ's en beleid topics door te lezen alvorens een topic te openen. In het verleden ben je hier eigenlijk al vaak genoeg op aangesproken.

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 16-09-2008 22:38 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.