[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 24 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tweakers,

Na jaren lang windows te hebben gebruikt, en ik toch een beetje nieuwschierig was heb ik van het weekend
Osx Snow Leopard op mijn Laptop werkend gekregen door middel van Vmware. Nu lees ik in de inleiding de volgende tekst:

De eenvoudigste manier is om OS X te installeren binnen een virtuele machine. Deze manier van werken is echter traag en niet echt tweakerwaardig

Ik ben erg benieuwd waarom mensen ervoor kiezen om iets moeilijk te doen terwijl het makkelijk kan, ik bedoel het resultaat is hetzelfde nietwaar? Het wordt dus tweakerwaardig genoemd om hoofdpijn te hebben en voor elk niet functionerend stukje hardware opzoek te gaan naar een oplossing.

Overigens ben ik het niet eens dat Osx traag is dmv Vmware, dat komst waarschijnlijk ook omdat ik werk met een Sony F11 ( I7 720M / 8gb / Nvidia Gt 330m ) configuratie.

Mijn eerste indruk was, oke het werkt.... en wat nu? Ik zal me dus de komende tijd wat meer gaan verdiepen in OSX. Wel moet ik nageven dat na enkele uren geexperimenteerd te hebben, ik van mening ben dat de software erg mooi en soepel is. Tot voor kort was ik enkel bekend met Itunes, en een Iphone / Ipod touch.

Eigenlijk gebruikt Osx dus de Itunes interface voor alle programmas, dit was wel even vreemd om te zien bij o.a de configuratie van mijn Hotmail account. Ik had het gevoel dat hotmail geen hotmail meer was, alsof Osx hotmail had overgenomen en er zijn eigen Skin aan heeft gegeven.

De problemen waar ik tot nu toe ben tegen aangelopen was dat Safari vast liep wanneer het Flash content wilde weergeven. Na wat forums te hebben gelezen heb ik hiervoor een oudere versie van Flash player moeten downloaden.

Probleem 2 tijdens de installatie van Ilife bleef het scherm enige tijd hangen bij running scripts, ook hiervoor simpelweg weer een kernel / programma gedownload en reboot en alles liep vlekkeloos.

Wat miste ik nog? uhh bestanden natuurlijk! Al mijn data stond op mijn Host computer, voor de gein probeerde ik Drag & Drop, maar dit ging helaas niet ;) , de oplossing was om of bestanden uit te wisselen door een HFS, of op een externe HDD importeren.

Voor de 2de optie maar gekozen, In Vmware is er een mogelijkheid om als het ware je ext HDD veilig te verwijden van je Host, en vervolgens te connecten met je Virtual Machine, en dit verliep allemaal vlekkeloos.

Tot zover mijn ervaringen.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
OS X draaien in vmware is niet 'tweakerwaardig' zoals het beschreven wordt om precies de redenen die jij aangeeft: je videokaart werkt niet (alleen framebuffer, geen hardware acceleratie). Een heleboel software werkt dan niet, zoals flash, maar ook de hele iLife suite.

Vmware is geen alternatief voor het echt installeren van OS X, het is wel degelijk (veel!) trager en je loopt tegen een hoop comptaibility issues aan. Daarnaast, op veel systemen is het installeren van OS X een fluitje van een cent en in 20 minuten volledig werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb je misschien een tip of een uitdaging die ik kan testen? Tot nu toe op uitzondering van de genoemde ben ik nog tot geen enkel probleem aangelopen. Het OS werkt en reageert net zo snel als de op mijn host geinstalleerde W7. Alle hardware doet het, Blu Ray drive / USB / Cam / Sound / Video / Mouse

Dus waar zit dan de meerwaarde? Tuurlijk begrijp ik dat een tweaker graag tweakt en alles zelf werkend wilt maken om zo zijn genoegdoening en gevoel van trots te krijgen, Ook ik kies zo nu en dan voor de langere weg, maar stel mezelf dan toch wel altijd eerst de vraag of het de moeite waard is, Voor een onderwerp als dit zet ik dan toch mijn vraagteken.

[ Voor 33% gewijzigd door Greatsword op 14-02-2011 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 19:58
run cinebench eens en bekijk het verschil.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:59
Destianto schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:10:
Heb je misschien een tip of een uitdaging die ik kan testen? Tot nu toe op uitzondering van de genoemde ben ik nog tot geen enkel probleem aangelopen. Het OS werkt en reageert net zo snel als de op mijn host geinstalleerde W7. Alle hardware doet het, Blu Ray drive / USB / Cam / Sound / Video / Mouse

Dus waar zit dan de meerwaarde?
Om even OS X te proberen is het leuk, maar het kan goed zijn dat jou flashplayer-probleem door de virtual machine kwam, je hebt geen goede 3D acceleratie, en je kan dan ook bv geen presentatie in Keynote maken. Je kan *denken* dat het snel werkt, maar eenmaal je het goed en native geinstalleerd hebt merk je echt dat alles minstens 100x rapper werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Als het op een Bench moet gaan neerkomen, kan ik nu al vast zeggen dat het natuurlijk niet identiek zal zijn. Mijn specificaties van laptop worden eenmaal niet allemaal benut, ik kan slechts 2 cores en 4 threads inschakelen omdat het OS niet compatible zou zijn mijn configuratie. (Weet even niet of OSX ook werkt met 64 / 86 bit OS) dus het kan aan mij liggen.

Maar dit topic gaat toch over de ervaring en het OSX werkend te krijgen, niet over de 1 op 1 prestaties en benchmarks van Os a VS Os b.

Ik verwacht natuurlijk niet dat een Virtual Machine exact hetzelfde kan presteren als een echte installatie, maar zolang alle hardware en software werkt, en ik zonder problemen op het OS kan werken zie ik geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Destianto schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:30:
Als het op een Bench moet gaan neerkomen, kan ik nu al vast zeggen dat het natuurlijk niet identiek zal zijn. Mijn specificaties van laptop worden eenmaal niet allemaal benut, ik kan slechts 2 cores en 4 threads inschakelen omdat het OS niet compatible zou zijn mijn configuratie. (Weet even niet of OSX ook werkt met 64 / 86 bit OS) dus het kan aan mij liggen.

Maar dit topic gaat toch over de ervaring en het OSX werkend te krijgen, niet over de 1 op 1 prestaties en benchmarks van Os a VS Os b.

Ik verwacht natuurlijk niet dat een Virtual Machine exact hetzelfde kan presteren als een echte installatie, maar zolang alle hardware en software werkt, en ik zonder problemen op het OS kan werken zie ik geen probleem.
Ja daar heb je op zich wel wel gelijk in maar je zult zien dat er toch meer problemen de hoek om komen kijken, zo denk ik (weet het niet zeker) dat bij jou preview ook niet werkt, klik eens een jpg aan in finder :)

Als je het eens wilt proberen heb je helemaal gelijk, maar overweeg je het echt als alternatief voor Windows, dan zal het je echt beter bevallen als je het een keer native draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
Destianto schreef op maandag 14 februari 2011 @ 17:30:

Alle software werkt dus duidelijk niet. Zoals 2x aangegeven. Hoe dik is die plaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13
Heb de sleep nu aan de praat op mijn Gigabyte P55M-UD2 _/-\o_

P-states en C-states enabled met Chameleon control panel.
SleepEnabler 10.6.6.
In bios HPET aan 64bit en OSX 10.6.6 64bit.

Heb wel een Bluetooth usbstick vervangen. Had een "oude" Sweex (groot model) en uit de sleep werkte de Magic mouse niet (stick loskoppelen en weer aansluiten dan werkte de muis weer).
Met nieuwe Sweex usb Bluetooth ministick is dat probleem verholpen.

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 17-02-2011 18:31 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
Lion is uit :).

Helaas werkt het nog niet met de huidige Chameleon, maar we blijven het natuurlijk testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

... als developer release. Er zullen dus nog wel een aantal zaken in zitten die nog niet zijn zoals het zou moeten zijn (voor de final release dan).

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Je hebt helemaal gelijk, was even een snelle post. HIer staat wat meer informatie; http://www.hackintosh.nl/...baar-voor-developers.html

Hij is nog niet werkend te krijgen met de Chameleon bootloader, maar ze zijn al hard aan het werk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
iMick schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 08:03:
Lion is uit :).

Helaas werkt het nog niet met de huidige Chameleon, maar we blijven het natuurlijk testen!
Keep up the good work _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jazzle schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:51:
OS X draaien in vmware is niet 'tweakerwaardig' zoals het beschreven wordt om precies de redenen die jij aangeeft: je videokaart werkt niet (alleen framebuffer, geen hardware acceleratie). Een heleboel software werkt dan niet, zoals flash, maar ook de hele iLife suite.

Vmware is geen alternatief voor het echt installeren van OS X, het is wel degelijk (veel!) trager en je loopt tegen een hoop comptaibility issues aan. Daarnaast, op veel systemen is het installeren van OS X een fluitje van een cent en in 20 minuten volledig werkend.
Mits je hardware compatible is. Het installeren van een distro'tje misschien wel ja in 20 min. Maar vervolgens QE/CI, sound, netwerk en alle andere meuk aan de praat krijgen met command line rommel is maanden werk. Heb nog steeds lang niet alles voor elkaar (slikt geen WPA netwerken bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
W00fer schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 15:50:
[...]

Mits je hardware compatible is. Het installeren van een distro'tje misschien wel ja in 20 min. Maar vervolgens QE/CI, sound, netwerk en alle andere meuk aan de praat krijgen met command line rommel is maanden werk. Heb nog steeds lang niet alles voor elkaar (slikt geen WPA netwerken bijvoorbeeld).
Mits je hardware compatible is inderdaad, maar dan heb ik het niet over een standaard distro'tje maar gewoon retail dvd + bootloader. En ja, qe/ci, sound, netwerk werkt dan allemaal in diezelfde 20 minuten :)

Bij mij staat er overigens weer Windows 7 op :+ Mac OS X heeft zeker sterke punten, ik kan er ook goed mee overweg (ik probeer nu constant OS X keyboard shortcuts in Windows), maar ik vind het niet beter dan Windows 7. Wel vind ik dat veel software die verkrijgbaar is op OS X een stuk gelikter is (iLife, Sparrow, Adobe CS5 programma's werken beter op OS X, etc) en ik heb daarom nu maar gewoon 2 schijven erin zitten waarvan 1 met OS X en 1 met Windows :)

[ Voor 26% gewijzigd door Jazzle op 25-02-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
iMick schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:25:
Je hebt helemaal gelijk, was even een snelle post. HIer staat wat meer informatie; http://www.hackintosh.nl/...baar-voor-developers.html

Hij is nog niet werkend te krijgen met de Chameleon bootloader, maar ze zijn al hard aan het werk :).
Mooi dan wel jammer dat ik geen developer ben.
Zodra het deze in de zomer uitkomt ga ik deze zeker kopen (hopenlijk releast nvidia nog een pack voor hun fermi kaarten zodat de 570gtx en 590gtx ook met os x werkt)
Voor nu probeer ik nog even mijn snow leo werkend te krijgen (zodra ik een kaart heb die mijn 9800gt gaat vervangen)
Ik zag net dat er ook support kext is voor 6000 serie van amd (hier kan netkas vast iets leuks mee maken :) )

[ Voor 7% gewijzigd door maarten12100 op 25-02-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:14
Edit: zie dat er nog geen bootloader is en die zal er voorlopig ook niet komen vermoed ik

[ Voor 73% gewijzigd door Michie23 op 26-02-2011 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Michie23 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 20:45:
Edit: zie dat er nog geen bootloader is en die zal er voorlopig ook niet komen vermoed ik
Als je kijkt naar de andere releases (10.5 en 10.6) dan kwam de bootloader ook pas bij de final release, dus ik denk dat we nog even geduld moeten hebben helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ik ga eens een poging wagen om OSX werkend te krijgen op een Dell E6410. Op InsanelyMac staat een tutorial die ik ga volgen. Hopend dat ik de Intel Centrino Ultimate-N 6300 AGN wireless kaart aan de kaart krijgt. De andere componenten (NVIDIA NVS 3100M, geluidskaart, enz.) lijken niet zo heel lastig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Intel WiFi is echt een nogo samen met OS X, gewoon even een nieuw WiFI kaartje in je laptop schroeven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Ok, bedankt voor 't melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Yes, Lion draait op mijn Hackintosh! Meerdere informatie volgt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:13

TheVMaster

Moderator WOS
Pfff...ik ben al lang blij dat ik Hackintosch 10.6.6 op m'n Asus P5B aan de praat heb en alles gewoon werkend heb. Enig probleem wat ik heb is dat ik geen 5.1 audio heb via SPDIF, heb wel analoog 2.0 geluid...verkeerde Kext geladen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb hier een "vreemd" probleem met een Western Digital harddisk van 1TB. Als ik OSX installeer gaat het goed. Chameleon erop; gaat goed. Op een Gigabyte X48-DQ6.

Na opnieuw opstarten komen de 4 regels met Boot en de laatste regel is "Boot: error" en dan is het afgelopen.
De hd is gepartitioneerd met Schijfhulpprogramma en GUID indeling. Zou dus gewoon moeten werken.
Fdisk erop losgelaten en de schijf heeft een sterretje, dus het opstartbit is OK. Ook MBR indeling geprobeerd, maar dat geeft geen oplossing.

Heb ook een Samsung hd liggen en daar gaat de installatie prima; geen error. Ook eens geprobeerd met Carbon copy Cloner van een werkende hd (Samsung) naar de WD en dan weer die error. (Chameleon is dan weer opnieuw op de WD geinstalleerd.

Met Ubuntu of Win7 start de WD gewoon op, dus ik snap niet wat er niet goed gaat. Heb de WD ook gecontroleerd met het testprogramma van WD en dat geeft geen fouten.

De WD is ook getest op een P55M-UD2 en de error blijft hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 02-03-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
TheVMaster schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 03:18:
Pfff...ik ben al lang blij dat ik Hackintosch 10.6.6 op m'n Asus P5B aan de praat heb en alles gewoon werkend heb. Enig probleem wat ik heb is dat ik geen 5.1 audio heb via SPDIF, heb wel analoog 2.0 geluid...verkeerde Kext geladen ofzo?
Daar lijkt het wel op. Zit er Intel HDA op; probeer dan eens VoodooHDA. Heeft bij mij het probleem opgelost op een X48-DQ6 die met de ALC889a een plop geluid maakte aan het begin van geluidsfragmenten; net alsof het geluid opgang moest komen. Volume regeling werkt wel iets indirecter bij VoodooHDA. En als je de voorversterking te hoog zet krijg je een flinke bak ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Laatst online: 04:53
Probeer nu osx werkend te krijgen op een Aopen mini-pc.
Ik loop alleen tegen de graphics aan.
Installatie ging makkelijk en internet werkte direct, met de myhack methode.
Alleen ik krijg de intel GMA 950 (op 945gm chipset) niet aan de praat.
Terwijl deze geintegreerde graphics kaart ook in de macbook zit dacht ik.
Meerdere kexts al geprobeerd, en of er gebeurd niks, of ik krijg een blauw scherm of een allemaal strepen op zwart beeld.
Iemand ervaring met deze kaart/chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 11:51
iMick schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:25:
Mooi om te horen dat er oplossingen zijn voor Lion (of er gaan komen). Ik hoop persoonlijk ook dat Myhack het weer doet op Lion, daar heb ik erg goede ervaringen mee.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
Ik ben er inmiddels achter dat QE/CI gedeeltelijk werkt op de GMA 950 (op de standaard apple kexts).
Het ripple effect en chess werken (chess met wat renderfoutjes) maar screensaver en frontrow geven kernelpanic.
Nu las ik ergens dat ik de DSDT kan patchen zodat het volledig gaat werken.
Daar ga ik me maar een over inlezen, ziet er wel ingewikkeld uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:14
iMick schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:25:
Hey wacht al bijna een week man, kom eens met die info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Michie23 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 18:27:
[...]

Hey wacht al bijna een week man, kom eens met die info ;)
Ben ziek geweest en heb niet echt tijd gehad om verder te kloten. Kijk eens hier: Hackintosh.nl - 10.7 en dan vooral het Ervaringen topic.

Bij mij draait hij zeer traag, maar het werkt wel. De GPU (8400GS) werkt nog niet, aangezien die met GraphicsEnabler werkte, ik zal eens kijken of ik hem in DSDT werkend krijg of met een EFI string.

Ik gebruik iBoot (bootloader, niet de bootcd van TonyMac) met een DSDT en FakeSMC. Dit is op dit moment de enige mogelijkheid, of de XPC loader. Dat komt op hetzelfde neer, maar iBoot is nieuwer en verder ontwikkeld.

Kijk eens wat rond op het forum, staat al redelijk wat informatie in de ervaringen topics.
coptician schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:59:
[...]

Mooi om te horen dat er oplossingen zijn voor Lion (of er gaan komen). Ik hoop persoonlijk ook dat Myhack het weer doet op Lion, daar heb ik erg goede ervaringen mee.
Dat er een nieuwe versie van myHack uitkomt verwacht ik niet eigenlijk. Conti is er volgensmij al een beetje mee gestopt. Maar iets als myHack is zeer simpel om te maken, voor mij iig. Op Hackintosh.nl hebben we ook eigen installers ontwikkeld voor onze computers, dus misschien kunnen we ook een soort myHack maken als er echt niets uitkomt. Maar we verwachten dat er zeker veel van die dingen uitkomen.

myHack gebruikt Chameleon wat nu nog niet werkt met Lion, maar daar zal zeker een compatible versie van uitkomen!

[ Voor 31% gewijzigd door iMick op 05-03-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

Ik heb sinds twee dagen nu ook een Hackintosh; ik wou nl bij m'n iPad gestures enablen; wat alleen kan met xcode 3.2.6 of 4.

Ik heb dmv een Hazard DVD OSX 10.6.2 geinstalleerd; met de bijgeleverde kext's kon bijna alles geinstalleerd worden (zie specs in sig); behalve de onboard LAN. Die stond wel in de kext list; maar werkte toch niet. Die uiteindelijk maar handmatig ergens anders vandaan getoverd (AttansicL1Ethernet.kext) en dmv Kext Helper B7 geinstalleerd.

Aangezien xcode 3.2.6 alleen op 10.6.6 wil draaien; handmatig de 10.6.6 Combo update van Apple binnen gehengeld; nadat die geinstalleerd was NIET meteen gereboot; maar eerst nog even een Legacy 10.6.6 kernel er opgezet.

Ik heb zojuist met succes xcode 3.2.6 geinstalleerd en ga nu ff die iPad gestures enablen :)

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Kwam dit vanochtend tegen. Iemand een idee wat dit betekend?

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Apple%20Radar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dat verstuurt gegevens naar Apple over recente crashes van Apps die je hebt gehad.

Eerst hit met google: http://discussions.info.a...e.jspa?messageID=10155073

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 16:46
Zo het is me weer gelukt, ik zit op 10.6.7! Methode: 10.6.7 update downloaden van Apple website, MultiBeast 3.3 installatie starten (maar nog niks doen), update installeren, Multibeast installeren met easybeast + Ati 48** voor 10.6.6 fix + 32 bit mode optie. Herstarten en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-07 11:17
Bij mij ging dat ook prima, maar nu zie ik mijn harddisks niet meer in finder. Maar gelukkig kon ik die gewoon mounten via de terminal. Geen man overboord dus.

[ Voor 37% gewijzigd door Kwak op 24-03-2011 23:06 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:47
Heb afgelopen week Win7 en Osx86 10.6.3 geìnstalleerd daarna geupdate naar 10.6.6 en Multibeast gedraait. Alleen werkt het geluid de ene keer wel en de andere keer weer niet :S, heb een ASUS p7p55d er zit een VIA geluidskaart in (?)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Hallo, ik heb even een vraagje:

Ik heb boven een iMac staan en beneden staat een Dell computer. Ik zou graag Mac OSX op die Dell willen zetten.

Ik heb wel al eerder een hackintosh gemaakt van een Packard Bell computer, dit gedaan met iAtkos. (OSX 10.5.5)

Ik heb sinds de aanschaf van de iMac natuurlijk een Snow Leapard dvd. Zou ik deze nu gewoon in die Dell kunnen doen en gewoon installeren? of zie ik dat verkeerd.

Ik heb wel iets gelezen over myhack, wat is dit en hoe werkt dit precies?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Nope, een DVD die geleverd is bij een Mac werkt niet. Kijk voor myHack eens op Hackintosh.nl > Wiki, daar staat een uitgebreide handleiding.

Een advies over welke methode is zonder hardware specificaties niet te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
fatihbatur schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 09:38:
Heb afgelopen week Win7 en Osx86 10.6.3 geìnstalleerd daarna geupdate naar 10.6.6 en Multibeast gedraait (sic). Alleen werkt het geluid de ene keer wel en de andere keer weer niet :S, heb een ASUS p7p55d er zit een VIA geluidskaart in (?)
Het geluid deed het wel goed in 10.6.3? Wat je kan doen met Multibeast is (naar ik meen het derde dingetje dat je kan doen in het installatiemenu) een uitgebreide controle van je installatie. Al enige keren heb ik hier dingen mee opgelost die wisselend problemen gaven. Een voorbeeld hiervan is een probleem waar ik onlangs tegen aan liep. Ik kon OSX ineens niet meer booten via Chameleon met het commando -v omdat ik dan kernel panic kreeg. Daarvoor deed alles het prima met -v. Zonder -v ging het op een wonderlijke wijze dan wel weer vlekkeloos. Ik snapte er helemaal niks van. Maar gelukkig was het opgelost nadat ik de installatie met multibeast gecontroleerd had.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Kwak schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:14:
[...]

Het geluid deed het wel goed in 10.6.3? Wat je kan doen met Multibeast is (naar ik meen het derde dingetje dat je kan doen in het installatiemenu) een uitgebreide controle van je installatie. Al enige keren heb ik hier dingen mee opgelost die wisselend problemen gaven. Een voorbeeld hiervan is een probleem waar ik onlangs tegen aan liep. Ik kon OSX ineens niet meer booten via Chameleon met het commando -v omdat ik dan kernel panic kreeg. Daarvoor deed alles het prima met -v. Zonder -v ging het op een wonderlijke wijze dan wel weer vlekkeloos. Ik snapte er helemaal niks van. Maar gelukkig was het opgelost nadat ik de installatie met multibeast gecontroleerd had.
Bedoel je "Herstel schijfbevoegdheden" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Nee ik bedoel System Utilities en daar kan je repair permissions en repair permissions doen. Gisteren zat ik in Windows dus kon ik het niet uitzoeken.

[ Voor 57% gewijzigd door Kwak op 25-03-2011 10:22 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Kwak schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:13:
Nee ik bedoel System Utilities en daar kan je repair permissions en repair permissions doen. Gisteren zat ik in Windows dus kon ik het niet uitzoeken.
Precies, dat bedoel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Dat had dus geen effect? Had je wel geluid in 10.6.3?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 20:35
weet iemand of er al een gma3150 kext is met qe support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook al geprobeerd om hackintosh op pc te krijgen maar ik wil dual boot met windows 7 maar elke keer ik osx 86 wil installeren dan lukt de installatie maar de stappen daarna lukken niet en als ik dan windows 7 wil opstarten lukt dit niet
weet iemand een oplossing hiervoor dat ik al tijd naar windows kan terug keren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
Fenergy schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:15:
weet iemand of er al een gma3150 kext is met qe support?
Voor zover ik weet blijft dit een lastige GPU. Op insanelymac zijn er mensen mee bezig maar daar zit volgens mij niet zo veel schot in.
Blijft een gedoe met die integrated graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 11:19:
heb ook al geprobeerd om hackintosh op pc te krijgen maar ik wil dual boot met windows 7 maar elke keer ik osx 86 wil installeren dan lukt de installatie maar de stappen daarna lukken niet en als ik dan windows 7 wil opstarten lukt dit niet
weet iemand een oplossing hiervoor dat ik al tijd naar windows kan terug keren?
Maak het jezelf makkelijk en neem 2 harde schijven. Kost geen vermogen en via je bios (veronderstelling) kan je dan de hd kiezen waar je van op wilt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:19
OgWok schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 15:00:
[...]

Maak het jezelf makkelijk en neem 2 harde schijven. Kost geen vermogen en via je bios (veronderstelling) kan je dan de hd kiezen waar je van op wilt starten.
Jup, heb het zelf ook, werkt super. Op één schijf is altijd wel wat moeilijker en als je HD crashed dan zijn beide OS'en weg.

Had nog een vraagje trouwens, weet iemand hoe je een bepaalde schijf NIET kunt laten mounten als je OSX opstart. Ik werk met dual-boot via 2 schijven en mijn W7 schijf wordt altijd gemount in OSX terwijl dat helemaal niet nodig is (en voor extra herrie zorgt omdat OSX op een SSD staat :().

EDIT: ik weet dat het gaat, heb het ooit eens ergens gelezen maar Google weet mij niet naar de juiste oplossing te navigeren helaas.

EDIT #2: Dit inmiddels 5 jaar oude artikel is mijn enige aanknopingspunt.

[ Voor 17% gewijzigd door injectx op 27-03-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Kan je geen automator script maken? Of gewoon een terminal scriptje wat tijdens startup wordt uitgevoerd? Dan zal wel de Windows HD elke keer hetzelfde DiskXsY moeten zijn, maar het is wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
injectx schreef op zondag 27 maart 2011 @ 00:07:
[...]

Jup, heb het zelf ook, werkt super. Op één schijf is altijd wel wat moeilijker en als je HD crashed dan zijn beide OS'en weg.

Had nog een vraagje trouwens, weet iemand hoe je een bepaalde schijf NIET kunt laten mounten als je OSX opstart. Ik werk met dual-boot via 2 schijven en mijn W7 schijf wordt altijd gemount in OSX terwijl dat helemaal niet nodig is (en voor extra herrie zorgt omdat OSX op een SSD staat :().

EDIT: ik weet dat het gaat, heb het ooit eens ergens gelezen maar Google weet mij niet naar de juiste oplossing te navigeren helaas.

EDIT #2: Dit inmiddels 5 jaar oude artikel is mijn enige aanknopingspunt.
Misschien werkt hetvolgende als je Chameleon gebruikt met het controlpanel. In Boot Setup kan je Hide Partitions aanvinken en dan de hd(partitie) die je wilt verbergen: hd(x,x).
Heb het niet getest. De schijf zal wel gewoon blijven draaien, maar alleen niet zichtbaar zijn op de desktop, lijkt me.
Of een script met umount..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
iMick schreef op zondag 27 maart 2011 @ 11:31:
Kan je geen automator script maken? Of gewoon een terminal scriptje wat tijdens startup wordt uitgevoerd? Dan zal wel de Windows HD elke keer hetzelfde DiskXsY moeten zijn, maar het is wel te doen.
Hmm dat kan wel misschien ja. Heb wel totaal geen kaas gegeten van Automator. Maar iets zegt me dat ik bij Library > Utilities > Run script moet zijn. Zal het binnenkort eens gaan uittesten.
OgWok schreef op zondag 27 maart 2011 @ 17:06:
[...]

Misschien werkt hetvolgende als je Chameleon gebruikt met het controlpanel. In Boot Setup kan je Hide Partitions aanvinken en dan de hd(partitie) die je wilt verbergen: hd(x,x).
Heb het niet getest. De schijf zal wel gewoon blijven draaien, maar alleen niet zichtbaar zijn op de desktop, lijkt me.
Of een script met umount..............
Interessant. Maar wat bedoel je met het control panel van Chameleon?
Is dat er? Zo ja, waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke versie van osx zou ik eigenlijk best nemen voor een oude hp t680?
Is er eigenlijk een nederlandse stap voor stap uitleg voor hoe ik osx best installeer?
Is er ook een manier om osx niet op een usb schijf te zetten want dan moet ik deze naar ntfs overzetten en dat wil ik niet en aan een originele mac os x schijf kan ik niet geraken en kopen heb ik niet zo veel zin in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:19:
welke versie van osx zou ik eigenlijk best nemen voor een oude hp t680?
Is er eigenlijk een nederlandse stap voor stap uitleg voor hoe ik osx best installeer?
Is er ook een manier om osx niet op een usb schijf te zetten want dan moet ik deze naar ntfs overzetten en dat wil ik niet en aan een originele mac os x schijf kan ik niet geraken en kopen heb ik niet zo veel zin in?
1. Weet je zeker dat OS X draait op je HP T680?
2. Aangezien alle hardware anders is, is er niet 1 tutorial die overal op werkt, dus nee.
3. Ja hoor, installeer het op je interne schijf als je het niet op een USB schijf wilt zetten
3. NTFS? Mac OS X draait niet op NTFS.
5. Als je niet een originele Mac OS X schijf wilt kopen, hoe wil je dan aan de licentie om OS X te draaien geraken? illegaliteiten worden hier niet gepromoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Dit zal niet werken ;). Dat Hide Partitions is puur cosmetisch voor de Chameleon bootloader. Voor mensen waarbij meerdere HD"s in de bootloader staan, die ze liever verborgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op zondag 27 maart 2011 @ 21:28:
[...]

1. Weet je zeker dat OS X draait op je HP T680?
2. Aangezien alle hardware anders is, is er niet 1 tutorial die overal op werkt, dus nee.
3. Ja hoor, installeer het op je interne schijf als je het niet op een USB schijf wilt zetten
3. NTFS? Mac OS X draait niet op NTFS.
5. Als je niet een originele Mac OS X schijf wilt kopen, hoe wil je dan aan de licentie om OS X te draaien geraken? illegaliteiten worden hier niet gepromoot.
1.ja normaal wel want hij heeft al aangegeven dat installatie is voltooid maar daarna weet ik niet wat te doen.
3.ik ga hem zoizo op interne harde schijf zetten maar met usb bedoelde ik de gedownloade installatie schijf. deze kan niet op een dvd gebrand worden wegens te groot.
4. normaal moest die usb naar ntfs overgezet worden om als boot gebruikt te worden.
5.alsof hier iedereen met de legale versie werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@Brecht125
Geef eens wat meer informatie.. Waar hij op blijft hangen, met welke installatiemethode je het hebt geprobeer e.d.

3: Je kunt de retail DVD alleen op een USB stick / schijf plaatsen op een Mac / PC met OS X.
4: Dat is onzin, de schijf moet juist niet naar NTFS overgezet worden. Dat is alleen op Windows.
5: De retail DVD kost maar 30 euro, wat bijna niets is voor een licentie. En op GoT wordt het niet getolereerd om te werken met illegale kopieën.

Ik heb zo'n hekel aan mensen die nog niet eens een retail DVD willen kopen... Wanneer je hem niet koopt, download het dan en brand het op een Dual Layer DVD. Zeker de mensen die hem dan op een USB HD willen plaatsen, omdat ze geen Dual Layer DVD hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:19:
[...]
...............

5.alsof hier iedereen met de legale versie werkt.
Sjonge jonge, met zo'n opmerking..... daar kom je verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
Ik heb hier een goedlopende hackintosh loopen (Gigabyte ep35/q6600/nvidia gt7300). Ik ben echter opzoek naar een nieuwe videokaart omdat ik graag wat dingen wil doen met OpenCL en CUDA. Ik vroeg me af of jullie nog tips hadden voor een bepaalde videokaart tot ~75,- (2e hands geen probleem). Ik heb nu een 380W voeding dus ik kan denk ik geen superzwaar monster hebben (voor de rest zitten er 2 hd's, netwerkkaart in). Verder zou het relax zijn dat hij een beetje stil is (mijn 7300 is passief gekoeld).

Dus heeft iemand toevallig tips hiervoor? Natuurlijk moet de videokaart goed door osx ondersteunt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Nvidia 8800gt en 9500gt, 9600gt en 9800gt doen het prima. Volgens mij doen kortgezegd de 8000 en 9000 serie van Nvidia het standaard prima, heb hier nog een Nvidia 8800GTvoor je liggen voor 50,- met 512Mb

[ Voor 19% gewijzigd door himacc op 01-04-2011 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
atze schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 14:48:
Ik heb hier een goedlopende hackintosh loopen (Gigabyte ep35/q6600/nvidia gt7300). Ik ben echter opzoek naar een nieuwe videokaart omdat ik graag wat dingen wil doen met OpenCL en CUDA. Ik vroeg me af of jullie nog tips hadden voor een bepaalde videokaart tot ~75,- (2e hands geen probleem). Ik heb nu een 380W voeding dus ik kan denk ik geen superzwaar monster hebben (voor de rest zitten er 2 hd's, netwerkkaart in). Verder zou het relax zijn dat hij een beetje stil is (mijn 7300 is passief gekoeld).

Dus heeft iemand toevallig tips hiervoor? Natuurlijk moet de videokaart goed door osx ondersteunt worden
Heb hier zelf een GT 240 passief gekoeld draaien van Asus. Werkt goed. Heb niet het idee dat het een snelheidsmonster is. Kostte geloof ik € 94,--, nieuw bij Mycom. (neemt wel 2 slots in beslag)
Anders neem je een GT210 (met HDMI) ..... kost € 47,--. Vriend van me heeft die draaien (op OSX 10.6.6) en is er zeer tevreden mee.

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 01-04-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
GT220 passief gekoeld is ook een mooie videokaart ;). Voor 75 euro is de GT2xx serie leuk om te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
iMick schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:48:
GT220 passief gekoeld is ook een mooie videokaart ;). Voor 75 euro is de GT2xx serie leuk om te gebruiken!
Ik zie dat de 2xx serie meer CUDA cores heeft. Is voor mij denk ik het meest interessant. Goed om te horen dat ze allemaal iig goed werken. Ik neem aan dat ze gewoon 64bit snow leopard runnen? (dat is namelijk nodig voor openCL). Mijn 7300 moet helaas het met 32 bits doen

[ Voor 4% gewijzigd door atze op 01-04-2011 23:52 . Reden: meer info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Ik heb het automator script werken, best easy. Leuke tool die automator trouwens :) Heb er een app mee gemaakt die telkens bij het opstarten de W7 disk doet unmounten.

Wat wel jammer is.. als ik een tool open die drive informatie nodig heeft(scant), dan gaat de schijf weer aan. Hij wordt niet gemount maar gaat toch weer aan. Zal even proberen bij te houden wanneer en met welke apps precies.

Daarnaast eindelijk mijn 6870 perfect werkend gekregen. Toch wel eer een hoop geklooi maar dat is toch ook weer het leuke van een hackintosh tegenover een echte mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
atze schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:52:
[...]

Ik zie dat de 2xx serie meer CUDA cores heeft. Is voor mij denk ik het meest interessant. Goed om te horen dat ze allemaal iig goed werken. Ik neem aan dat ze gewoon 64bit snow leopard runnen? (dat is namelijk nodig voor openCL). Mijn 7300 moet helaas het met 32 bits doen
Ja, de GT240 draait op 64 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:25
4/4/11 9:50:51 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.loginwindow) Throttling respawn: Will start in 10 seconds
4/4/11 9:50:51 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.metadata.mds[473]) Exited with exit code: 1
4/4/11 9:50:51 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.metadata.mds) Throttling respawn: Will start in 10 seconds
4/4/11 9:50:55 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.metadata.mds) Throttling respawn: Will start in 7 seconds
4/4/11 9:50:55 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.loginwindow) Throttling respawn: Will start in 7 seconds
4/4/11 9:50:55 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.fontd) Throttling respawn: Will start in 6 seconds
4/4/11 9:51:01 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.fontd[665]) posix_spawn("/System/Library/Frameworks/ApplicationServices.framework/Frameworks/ATS.framework/Support/fontd", ...): Bad executable (or shared library)
4/4/11 9:51:01 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.fontd[665]) Exited with exit code: 1
4/4/11 9:51:01 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.fontd) Throttling respawn: Will start in 10 seconds
4/4/11 9:51:02 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.metadata.mds[666]) posix_spawn("/System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Frameworks/Metadata.framework/Support/mds", ...): Bad executable (or shared library)
4/4/11 9:51:02 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.loginwindow[667]) posix_spawn("/System/Library/CoreServices/loginwindow.app/Contents/MacOS/loginwindow", ...): Bad executable (or shared library)
4/4/11 9:51:02 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.loginwindow[667]) Exited with exit code: 1
4/4/11 9:51:02 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.loginwindow) Throttling respawn: Will start in 10 seconds
4/4/11 9:51:02 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.metadata.mds[666]) Exited with exit code: 1
4/4/11 9:51:02 PM com.apple.launchd[1] (com.apple.metadata.mds) Throttling respawn: Will start in 10 seconds
4/4/11 9:51:07 PM com.apple.coreservicesd[44] ThrottleProcessIO: throttling disk i/o
4/4/11 9:51:13 PM com.apple.fontd[1024] FODBCheck: foRec->annexNumber != kInvalidAnnexNumber (0)
4/4/11 9:51:13 PM com.apple.fontd[1024] FODBCheck: foRec->annexNumber != kInvalidAnnexNumber (0)
4/4/11 9:51:16 PM com.apple.WindowServer[1031] Mon Apr 4 21:51:16 patrickw-pc.home WindowServer[1031] <Error>: kCGErrorFailure: Set a breakpoint @ CGErrorBreakpoint() to catch errors as they are logged.
4/4/11 9:51:47 PM com.apple.launchd.peruser.501[1043] (com.apple.ReportCrash) Falling back to default Mach exception handler. Could not find: com.apple.ReportCrash.Self

4/4/11 9:51:49 PM fontd[1054] Database content version mismatch (stored(15) != expected(14))
4/4/11 9:51:49 PM fontd[1054] Failed to compile sql statement (0), "SELECT * FROM version_table;"
4/4/11 9:51:49 PM fontd[1054] Failed to compile sql statement (1), "SELECT * FROM master_font;"
4/4/11 9:51:49 PM fontd[1054] Failed to compile sql statement (2), "SELECT * FROM master_dir;"
4/4/11 9:51:49 PM fontd[1054] Failed to compile sql statement (3), "SELECT font_column, path_column, fragment_column FROM font_table WHERE (font_table.flags_column & 3) == 0;"
4/4/11 9:51:49 PM fontd[1054] Failed to compile sql statement (4), "SELECT font_column FROM font_table WHERE path_column == ? AND fragment_column == ?;"
4/4/11 9:51:49 PM fontd[1054] Failed to compile sql statement (5), "SELECT font_column FROM font_table WHERE path_column == ?;"
4/4/11 9:51:49 PM fontd[1054] Failed to compile sql statement (6), "SELECT font_column FROM font_table WHERE dir_column == ? AND (font_table.flags_column & 3) == 0;"
4/4/11 9:51:49 PM fontd[1054] Failed to compile sql statement (7), "SELECT * FROM dir_table;"
4/4/11 9:51:49 PM fontd[1054] Failed to compile sql statement (8), "SELECT font_table.font_column,name_column FROM name_table JOIN font_table ON font_table.font_column=name_table.font_column WHERE name_table.order_column == ? AND (font_table.flags_column & 3) == 0;"
Dikgedrukt het moment van crashen.

Ik heb een probleem met mijn OS X-installatie. Hij crasht at random in de normale modus, vrij snel na het opstarten. Dit is een gedeelte uit mijn Console-log.

In veilige modus werkt alles wel, weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Mijn setup:
10.6.7 op een:
AMD K9A2 CF-F
7900GS
AMD 5000+ BE
2GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb hier een test systeem staan en heb daar 10.6.7 goed werkend op. Wat wel opvalt is dat het afsluiten met 10.6.7 erg .... langzaam gaat (duurt meer dan 2 minuten). Een frisse installatie met 10.6.3 sluit wel snel af.

Iemand een idee waar naar te kijken om het snelle afsluiten weer terug te krijgen. (met ALT ingedrukt afsluiten maakt weinig uit in snelheid)

Systeem is een Medion Ultra Mini pc met een Atom 230, 2 GB mem, Sata HD 230 GB.
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Ultra_OSX.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 05-04-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Even een korte vraag.
Ik heb 3 schijven in mijn pc liggen.
2 zijn RAID en draait Windows op.

Op de laatste schijf wou ik osx86 erop zetten maar ik krijg steeds een Still waiting for root device melding. (ik heb -v -x -f en andere commandos geprobeerd.

Nu heb ik gelezen dat zodra je bios op RAID is ingesteld dit onmogelijk is, klopt dit?
Ik heb een 'orginele' snow leopard 10.6.3 licentie. (geen gemodde dvd)
LoL hierboven de iMac :P

[ Voor 12% gewijzigd door forzabesiktas op 05-04-2011 09:11 ]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
fatihbatur schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:09:
Even een korte vraag.
Ik heb 3 schijven in mijn pc liggen.
2 zijn RAID en draait Windows op.

Op de laatste schijf wou ik osx86 erop zetten maar ik krijg steeds een Still waiting for root device melding. (ik heb -v -x -f en andere commandos geprobeerd.

Nu heb ik gelezen dat zodra je bios op RAID is ingesteld dit onmogelijk is, klopt dit?
Staat AHCI aan ? Dan kun je eens testen of het dan wel werkt om te installeren (staat raid waarschijnlijk uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:15

Maximilian

You've been Maxxed...

Volgens mij heb je net als bij iedere andere normale linux distro (osx = darwin) geen ondersteuning voor onboard RAID devices. Het is met een FakeRAID te doen, maar HW-matig is geloof ik nooit te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

OgWok schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:07:
Heb hier een test systeem staan en heb daar 10.6.7 goed werkend op. Wat wel opvalt is dat het afsluiten met 10.6.7 erg .... langzaam gaat (duurt meer dan 2 minuten). Een frisse installatie met 10.6.3 sluit wel snel af.

Iemand een idee waar naar te kijken om het snelle afsluiten weer terug te krijgen. (met ALT ingedrukt afsluiten maakt weinig uit in snelheid)

Systeem is een Medion Ultra Mini pc met een Atom 230, 2 GB mem, Sata HD 230 GB.
[afbeelding]
Jammer genoeg heb ik geen oplossing voor je, maar wel een vraag ;)

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om 10.6.7 te gebruiken met een Atom CPU?
Dacht gelezen te hebben dat dit alleen to 10.6.1 mogelijk was omdat ondersteuning na 10.6.2 weggehaald was :|

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
seninha schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:14:
[...]

Jammer genoeg heb ik geen oplossing voor je, maar wel een vraag ;)

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om 10.6.7 te gebruiken met een Atom CPU?
Dacht gelezen te hebben dat dit alleen to 10.6.1 mogelijk was omdat ondersteuning na 10.6.2 weggehaald was :|
Eerst met de NawCom boot cd en SL dvd. Later nog eens een testinstallatie gedaan met NawCom's OSX86_ModUSB methode op een USB-stick. (Installeren gaat niet snel: ong. een uur)
De Atom 230 is single core (1.6 GHz 4 Watt) en de Ultra Mini heeft een nVidia Ion chipset en die wordt zo herkend. Geluid is werkend door VooDoo HDA. Zelfs de meegeleverde Ralink Wireless USB-stick werkt met de Ralink kext.

Er is een tekortkoming: als je in OSX kiest voor herstart, gaat de mini uit en moet je weer op de aan/uit knop drukken om hem te starten. Bij Ubuntu gaat dat ook zo. Alleen Win 7 geeft een "echte" herstart......

[ Voor 19% gewijzigd door OgWok op 05-04-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

voor herstart probeer de volgende kext anders eens:
EvOreboot.kext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

OgWok schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 13:57:
[...]

Eerst met de NawCom boot cd en SL dvd. Later nog eens een testinstallatie gedaan met NawCom's OSX86_ModUSB methode op een USB-stick. (Installeren gaat niet snel: ong. een uur)
De Atom 230 is single core (1.6 GHz 4 Watt) en de Ultra Mini heeft een nVidia Ion chipset en die wordt zo herkend. Geluid is werkend door VooDoo HDA. Zelfs de meegeleverde Ralink Wireless USB-stick werkt met de Ralink kext.

Er is een tekortkoming: als je in OSX kiest voor herstart, gaat de mini uit en moet je weer op de aan/uit knop drukken om hem te starten. Bij Ubuntu gaat dat ook zo. Alleen Win 7 geeft een "echte" herstart......
OK,dat is mooi.Was namelijk zelf op zoek naar een Netbook om OSX op te zetten.
En deze hebben allemaal Atom CPU's, daarom mijn vraag.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angelico66
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 18:31
never mind

[ Voor 128% gewijzigd door angelico66 op 06-04-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
OgWok schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:11:
[...]

Staat AHCI aan ? Dan kun je eens testen of het dan wel werkt om te installeren (staat raid waarschijnlijk uit)
Je kunt geen AHCI en RAID tegelijk aanzetten.
Het is of AHCI of RAID :( , FakeRaid? waar ken ik dat vinden :P

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Is er een manier om een bootable usb schijf met osx te maken in windows ? Zoals je in disk tools kunt doen alleen dan in windows ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
Ruffzz schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:58:
Is er een manier om een bootable usb schijf met osx te maken in windows ? Zoals je in disk tools kunt doen alleen dan in windows ..
Dat lijkt me ook wel leuk, dan hoef ik geen vaste schijf te gebruiken maar een externe usb schijf (A)

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij niet, heb ik zelf ook lang genoeg naar gezocht (vanuit Ubuntu dan, maar goed). Wat wel kan is gebruik maken van een virtuele machine, en je usb-schijf doorsluizen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
nvm :O

[ Voor 97% gewijzigd door forzabesiktas op 06-04-2011 15:42 ]

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
himacc schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 19:31:
voor herstart probeer de volgende kext anders eens:
EvOreboot.kext
Heb EvOreboot getest en ook openHaltrestart, maar beiden geven niet een goed resultaat, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-09 22:46
Zit er ook aan te denken om OSx te installeren. Heb nog een 'oude' computer die niet meer wordt gebruikt. Ben nu al een tijdje aan het rondneuzen maar er zijn best wel veel manieren om het te doen. Welke methode vinden jullie het beste werken?

Ohja, info over de pc als het nodig is: http://bit.ly/gjxmLi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35
Grrr OgWok, door jouw Medion Ultra Mini wil ik nu ook een mini-pc met OSx86 erop :D

Ik heb eens in de pricewatch gekeken naar pricewatch: Asus S1-AT5NM10E en pricewatch: Zotac ZBOX ID41 (budget: max €200,-).

Beide machines hebben een Intel Atom D525 dual-core en een Intel NM10 chipset met Nvidia ION 2. Voordat ik uberhaupt naar de wireless, audio en netwerkmogelijkheden kijk...

Heeft iemand heel toevallig 1 van beide machines of kan iemand zo aangeven welke van de twee hoogstwaarschijnlijk makkelijker aan de praat te krijgen is? Ik heb wat gezocht op insanelymac, duik er vanavond dieper in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ergens een goede guide op het internet te vinden om osx 10.6.0 te installeren via usb? heb overal al gekeken maar vind het nergens

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:35:
is er ergens een goede guide op het internet te vinden om osx 10.6.0 te installeren via usb? heb overal al gekeken maar vind het nergens
Geldt ook voor mij! ik heb namelijk geen cd speler in mijn netbookje;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:25
Dikkedikkie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:44:
[...]

Toevallig een Dell?
Na even gegoogeled te hebben vond ik dit:
http://osx86sv.wordpress....stall-on-a-usb-pen-drive/
http://osx86sv.wordpress....10-6-5-on-a-dell-mini10v/

Maar goed, daar heb je al OS X voor nodig. Ik denk niet dat het wil vanaf Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
Pino112 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:57:
[...]

Toevallig een Dell?
Na even gegoogeled te hebben vond ik dit:
http://osx86sv.wordpress....stall-on-a-usb-pen-drive/
http://osx86sv.wordpress....10-6-5-on-a-dell-mini10v/

Maar goed, daar heb je al OS X voor nodig. Ik denk niet dat het wil vanaf Windows.
iemand tips voor hoe het wel eventueel zu kunnen vanaf windows of ubuntu?

ps: thnx voor je links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
Heb net een GT240 1GB gekocht, werk prima in dual screen hier! Eindelijk CUDA/OpenCL power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Dikkedikkie schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 10:44:
[...]

Samsung maakt een nette usb-cd/dvd speler, brander. Geloof iets van € 45,--. Werkt zonder stekkervoeding zo op de usb-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben bezig met installeren van ideneb hackintosh maar na dat hij herstart achter de gelukte installatie komt er op dat ik moet kiezen voor welke schijf dan kies ik de schijf waar mac osx opstaat en dan word pc scherm zwart en staat er : cannot display this video mode change computer display input to 1920x1080@60hz.

Heeft er iemand een idee wat ik nu moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:28:
ben bezig met installeren van ideneb hackintosh maar na dat hij herstart achter de gelukte installatie komt er op dat ik moet kiezen voor welke schijf dan kies ik de schijf waar mac osx opstaat en dan word pc scherm zwart en staat er : cannot display this video mode change computer display input to 1920x1080@60hz.

Heeft er iemand een idee wat ik nu moet doen?
Probeer eens op te starten met: -v "Graphics Mode"="1024x768x32"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dan blijft het zelfde erop komen. vind het wel heel raar want ik vind nergens hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:18:
nee dan blijft het zelfde erop komen. vind het wel heel raar want ik vind nergens hetzelfde probleem.
Even een ander scherm eraan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook al geprobeerd maar werkt ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb eens de installatie opnieuw gedaan en nu komt er wel beeld op maar gebeurt onmiddelijk dit en dan blijft het erop staan: http://img809.imageshack.us/img809/3355/imag0035w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel keer hebben de meeste de installatie moeten uitvoeren voordat het werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 16:17:
hoeveel keer hebben de meeste de installatie moeten uitvoeren voordat het werkte?
Soms 1 keer.... soms een keer of 6 voordat alles werkte ruim een jaar geleden nog meer. Ging stukken beter toen ik overstapte naar een nVidia 7300.

Maar geef eens wat meer info over je harde waren.

[ Voor 16% gewijzigd door OgWok op 10-04-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:03:
heb eens de installatie opnieuw gedaan en nu komt er wel beeld op maar gebeurt onmiddelijk dit en dan blijft het erop staan: http://img809.imageshack.us/img809/3355/imag0035w.jpg
Probleem is je IOUSBmassSTorageClass (kijk maar na de regel:modules in backtrace)

Je zou de installatie moeten doen zonder de USB Kext.Groot kans dat het dan werk.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier staat alles onderaan qua hardware : http://www.ciao-shopping...._nl_Photosmart_PC__367702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Dus het lukt wel om te installeren, maar na de herstart gaat het fout? (Radeon 9200 lijkt me ook niet makkelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik heb gedaan wat seninha zei en het lukt alleen blijft hij nu heel erg lang bij het opstartmenu http://wlmtips.com/wp-con...08/06/mac-boot-splash.png
is er nog altijd iets fout of is dit normaal?
wil zo graag mac op pc maar ik begin het stilaan moe te geraken om te proberen
Pagina: 1 ... 24 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.