[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 23 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:44
Ik heb net geprobeerd 10.6.6 te installeren alleen krijg ik allemaal kernel panics bij het booten.

Heeft dit met de kernel te maken? Want ik heb al geprobeerd deze handmatig te update naar 10.5.0 maar dit lukte niet want dan blijft hij op 10.0.0 staan. Ook heb ik de usb rollback gedaan na het installeren van 10.6.6 maar voor het rebooten.

Om nou te voorkomen dat ik staks weer 3 uur bezig ben met het terugzetten van mijn backup wil ik graag jullie advies vragen over hoe de kernel panics tot stand komen en hoe ik kan zorgen dat het wel werkt.

Intel i3 530
Samsung spinpoint F3 1TB
2x SSD 32X 32GB
4GB ddr3 1333Mhz corsair
Xfx 8800GT XXX
MSI p55-gd65

ik gebruik de msi iboot cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 21:20
Het ligt er aan wat voor Kernel Panic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
iMick schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:59:
Het ligt er aan wat voor Kernel Panic?
Een hele waslijst van bijna 1 pagina met cpu 0 en cpu 1 ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
i3, daar heb je toch geen speciale kernel voor nodig? Gebruik anders je oude kernel, waar je natuurlijk een backup van hebt gemaakt. (neem ik aan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
iMick schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:25:
i3, daar heb je toch geen speciale kernel voor nodig? Gebruik anders je oude kernel, waar je natuurlijk een backup van hebt gemaakt. (neem ik aan?).
Ja ok maar als ik natuurlijk de nieuwe update (10.6.6) installeer installeert hij ook meteen de nieuwe kernel want ik zit nu op 10.6.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309058

Naar mijn weten heeft 10.6.6 geen nieuwe kernel dus je kan die van 10.6.5 gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Anoniem: 309058 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 17:17:
Naar mijn weten heeft 10.6.6 geen nieuwe kernel dus je kan die van 10.6.5 gebruiken?
Nee daarbij krijg ik precies dezelfde panics omdat de kernel wordt geüpdatet als je van 10.6.4 afkomt en daar gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Daarvoor moet je altijd je kernel backuppen... Desnoods noem je hem backup_kernel. Je kan dan booten met kernel=backup_kernel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
iMick schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:21:
Daarvoor moet je altijd je kernel backuppen... Desnoods noem je hem backup_kernel. Je kan dan booten met kernel=backup_kernel
Dat werkt altijd daarvoor hoe ik niet de kernel op een speciale plek te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Gewoon lekker op de root laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229503

Ik heb laatst een PC besteld, waar ik een hackintosh van wil maken, en uiteindelijk als primair systeem.

Ik heb al extreem veel tutorials gelezen, maar het liefste wil ik de installatie zo "vanilla" mogelijk laten. Heeft iemand tips voor deze setup:

Mobo: Asus P5G41T-M LX
Chipset: Intel G41
Geïntegreerde videokaart: Intel GMA X4500
Audio: ALC887
Externe GPU: CLUB3D NVIDIA 8400GS Passive 512MB (VGA/DVI)

Ik denk dat ik de installatie uitvoer met iboot en multibeast. Ik heb de GPU gekozen, omdat die CI/QE ondersteunt.

Heeft iemand nog tips voor tijdens/na de installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 00:08
FritsYpeij schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 15:18:
[...]

Zoek eens op SMBIOS.plist, daar kan je alle info over je Hackintosh aanpassen. Dit is enkel cosmetisch en niet noodzakelijk om te veranderen. Als het werkt, dan werkt het :)
Ik weet het. Het is ook wel eens een i5 geweest. Zo lang ik twee threads draai weet ik dat het goed zit. Cosmetisch is ook leuk, dus ik zal eens kijken vandmiddag of ik dat kan fixen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Nou net maar weer is gereboot en wat denk je weer allemaal kernel panics met cpu1 ed. Toen heb ik gereboot om kernel=kernel_backup in te typen en ja zo heb ik mijn kernel ook genoemt alleen pakt ie hem niet.

Hij is nu dus weer bezig met het terugzetten. Heeft iemand anders nog tips waarom het bij mij niet werkt. Ik kom trouwens wel in veilige modus maar dan alleen zonder muis en toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04
Welke ATI kaart werkt het makkelijkste met 10.6.5/6.6?
Multibeast heeft alleen ondersteuning voor 48xx en die kan ik hier al niet meer krijgen...... graag ervaringen!

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Geen ATI kaart eigenlijk... Sapphire 5770 en de 5850 werken perfect met een aparte bootloader en een videorom :). Die gebruiken we ook in de Best Buy Guide van Hackintosh.nl, maar levert wel wat problemen op. Dat is best wel een geklooi elke keer. Maar jouw lukt dat wel hoor, voor één systeempje. Meerdere systemen ondersteunden is een hel.

Waarom geen nVidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
iMick schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 11:47:
Geen ATI kaart eigenlijk... Sapphire 5770 en de 5850 werken perfect met een aparte bootloader en een videorom :). Die gebruiken we ook in de Best Buy Guide van Hackintosh.nl, maar levert wel wat problemen op. Dat is best wel een geklooi elke keer. Maar jouw lukt dat wel hoor, voor één systeempje. Meerdere systemen ondersteunden is een hel.

Waarom geen nVidia?
Wil toch ook eens kijken of ATI het goed doet.... nVidia kan ik hier ('t Gooi) steeds minder goed krijgen. Lijkt wel of ATI ze weg wil drukken.
En een Asus GT240 silent voor bijna € 100,-- vind ik veel geld. Naar mijn idee stelt die GT240 chip niet veel voor; voor die prijs dan.

Wat doe je overigens met die videorom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Voor veel goedkoper heb ik die eigenlijk niet kunnen vinden. Maar een ATI 5770 ligt dan wel weer een prijsklasse hoger.

GT240 valt rond de 80 euro, maar de SILENT edition valt rond de 100 euro inderdaad. Die waren we toevallig ook voor de BBG aan het zoeken. De GT210 is eigenlijk een opgevoerde 8400GS met HDMI en de GT220 is een simpel mediacenter kaartje wat net HD aankan.

ATI 4xxx serie raad ik zeker af .. Dat is echt een geklooi. Neem dan desnoods een 2e hands 9800GT, best nog goed voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
iMick schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 12:07:
Voor veel goedkoper heb ik die eigenlijk niet kunnen vinden. Maar een ATI 5770 ligt dan wel weer een prijsklasse hoger.

GT240 valt rond de 80 euro, maar de SILENT edition valt rond de 100 euro inderdaad. Die waren we toevallig ook voor de BBG aan het zoeken. De GT210 is eigenlijk een opgevoerde 8400GS met HDMI en de GT220 is een simpel mediacenter kaartje wat net HD aankan.

ATI 4xxx serie raad ik zeker af .. Dat is echt een geklooi. Neem dan desnoods een 2e hands 9800GT, best nog goed voor die prijs.
Had nog een "oude" 4850 liggen en eerst Multibeast 3.0.3 gedraaid en 48xx zaken geinstalleerd, pfix gedraaid. Daarna 4850 erin en opstarten... geen desktop, dus. Heb er ook niet veel tijd aan besteed.

Daarna 10.6.6 update gedraaid met GT240 en Multibeast... vastlopen. Nog een keer geupdate en geen Multibeast gedraaid en dan zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/1066up.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_ajax
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-07 10:05
Dat ligt eraan omdat je sleepenabler heb laten staan met het updaten.
Je zou je HD ff op moeten via andere pc, en die sleepenabler weghalen, dan werkt ie lijkt me weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Boot eens met pmVersion=0 (of was het nou pmset=0). Die disablet sleepenabler, voor wanneer je het was vergeten met het updaten. Die kext moet altijd weg voor het updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 07:48

Step

step@tweakers.net#

iMick schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 23:19:
Boot eens met pmVersion=0 (of was het nou pmset=0). Die disablet sleepenabler, voor wanneer je het was vergeten met het updaten. Die kext moet altijd weg voor het updaten.
Je kunt inderdaad booten met pmVersion=21 erachter (als flag). :) Werkte wonderen bij mij (ik boot 64-bit).

Je kunt ook even SleepEnabler.kext hernoemend, dan kun je wel gewoon booten (alleen werkt dan je Sleep niet), maar dan heb je ff tijd om dat verder uit te zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Step op 15-01-2011 23:47 ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
pmVersion=0 disabled hem ;). pmVersion=21 is afhankelijk van je versie van OS X. Sleepenabler is eigenlijk een buggy oplossing, gewoon lekker fixen in DSDT.

Je kunt ook booten met -s en hem via de "terminal" verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Kan iemand mij eens uitleggen wat het gedonder met die SleepEnabler.kext nu inhoudt.

Is dat ook die kext die ervoor "zorgt" dat een nonMac geen/lastig gebruik kan maken van de sleep functie?

(heb alleen een MSI Wind U90 waar de sleep goed op werkt)

[ Voor 13% gewijzigd door OgWok op 17-01-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
OgWok schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:36:
Kan iemand mij eens uitleggen wat het gedonder met die SleepEnabler.kext nu inhoudt.

Is dat ook die kext die ervoor "zorgt" dat een nonMac geen/lastig gebruik kan maken van de sleep functie?

(heb alleen een MSI Wind U90 waar de sleep goed op werkt)
Als ik het goed heb is het juist een community developed kext die sleep mogelijk maakt op normale pc's, het probleem van deze kext is dat hij versie afhankelijk is, en kp's geeft wanneer de verkeerde versie gebruikt wordt. Een alternatief voor de sleepenabler kext is zorgen dat je dsdt klopt, dan werkt sleep op veel borden zonder de sleepenabler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Wie nog een Webcam zoekt die direkt werkt: de Logitech C210 (€ 19,95). Beeld en geluid.
Kwaliteit beeld is een stuk beter dan de Trust waar ik het laatst over had.

Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/LogC210.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

OgWok:

Die Logitech C210 wordt die ook goed herkent door Skype?? en iChat wat ik niet gebruik. Is wel mooi als deze, goedkope, webcam goed werkt met beeld en geluid.
Ik werk nu met een oude Logitech waarvan de Mic. goed werkt met OSX 10.6 - 10.6.6 maar geen beeld.

[ Voor 22% gewijzigd door himacc op 18-01-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
himacc schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:52:
OgWok:

Die Logitech C210 wordt die ook goed herkent door Skype?? en iChat wat ik niet gebruik. Is wel mooi als deze, goedkope, webcam goed werkt met beeld en geluid.
Ik werk nu met een oude Logitech waarvan de Mic. goed werkt met OSX 10.6 - 10.6.6 maar geen beeld.
Heb de C210 getest met Photo Boot en geluid en beeld werkten direkt en goed. Zal nog even gaan testen met iChat. Neem als die 2 werken Skype het ook zal doen.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Weet iemand de ideale videokaart voor een osx?? Heb begrepen dat Nvidia een pré is, maar wil ook een passieve hebben omdat ik toch niet meer game op de pc. Pc is trouwens snel zat om HD af te spelen, alleen zou het wel fijn zijn als de kaart dit overneemt natuurlijk

Zou een GT 240 voldoen aan mijn eisen? Maar als ik dan dit lees, dan denk ik dat een tweedehandse kaart kopen verstandiger is ; http://nl.hardware.info/r...rce-gt-240-test-conclusie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56
De ATI Radeon HD5770 werkt out-of-the-box met Chameleon RC4 of hoger.

Is ook passief te verkrijgen (hoewel dat ding enorm groot is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@RVTK
Volgensmij werkt de ATI Radeon HD5770 juist NIET out of the box? Welke versie van Chameleon heb je het over? Trunk of Kabyl versie?

Voor een HD5770 is vooralsnog een speciale bootloader nodig met een videoROM. Een GT240 is een mooie keus, mits hij passief is. Anders eens gaan kijken naar een GT210 of GT220. (beide passief). GT210 kan volgensmij net full HD afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:56
iMick schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:44:
@RVTK
Volgensmij werkt de ATI Radeon HD5770 juist NIET out of the box? Welke versie van Chameleon heb je het over? Trunk of Kabyl versie?
Ik heb zelf iATKOS S3 v2.0 geinstalleerd met Chameleon v2 RC4 of RC5 (zou ik thuis even moeten opzoeken), dat kan je kiezen bij de installatie. Nadat ik had geupdate van 10.6.3 naar 10.6.4 werd de HD5770 automatisch gedetecteerd. (dus geen gedoe met roms flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Waarschijnlijk gebruikt die dan de ATY Init kext. De beste methode is toch nog altijd een custom bootloader een een ROM van de videokaart in de Extra directory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu bezig OsX86 op mijn pc te installeren. Als ik tijdens de installatie het logboek open, geeft hij de volgende foutmelding:
Error processing data: Input/output error
Retrying file://localhost/System/Installation/Packages/BaseSystem.pkg after 1 failure(s)
Dit wordt 3 maal geprobeerd en daarna mislukt de installatie.

De installatie kom ik alleen in door te booten in iBoot met: -v -x -f GraphicsEnabler=n arch=i386

Heeft iemand tips hoe dit te omzeilen is?

Systeem: P5G41T-M LX Mobo, 8400GS GPU, G41 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 229503 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 18:29:
Ik ben nu bezig OsX86 op mijn pc te installeren. Als ik tijdens de installatie het logboek open, geeft hij de volgende foutmelding:
Error processing data: Input/output error
Retrying file://localhost/System/Installation/Packages/BaseSystem.pkg after 1 failure(s)
Dit wordt 3 maal geprobeerd en daarna mislukt de installatie.

De installatie kom ik alleen in door te booten in iBoot met: -v -x -f GraphicsEnabler=n arch=i386

Heeft iemand tips hoe dit te omzeilen is?

Systeem: P5G41T-M LX Mobo, 8400GS GPU, G41 chipset
Heb je je bios wel goed ingesteld? Op AHCI mode etc?

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lethalis schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:18:
[...]

Heb je je bios wel goed ingesteld? Op AHCI mode etc?
Ik heb het een aantal uur geleden gecontroleerd, tot zover ik weet wel. Ik ben nu nogmaals de installatie aan het uitvoeren, met: -v -x -f GraphicsEnabler=n arch=i386 cpus=1
Volgens mij gaat de installer nu verder als eerst, ik houd jullie op de hoogte!

Edit: Dit was de oplossing om Mac OS X te installeren :D Nu alleen nog de GPU werkende zien te krijgen met DVI

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 229503 op 22-01-2011 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Zit hier met een 80GB ssd en die heb ik met Clonezilla gekloond naar een 1TB hd. Met welk programma kan ik de hfs+ partities op de TB schijf groter maken. Dacht dat het met Gparted ging, maar helaas. Kon wel met Acronis True Image 11, maar die ziet de sata schijven niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380371

Morgen nóg een poging doen om iPC te installeren. Bij de vorige (bekraste) DVD zei die dat de bronmedia was beschadigd. Heb nu een nieuwe DVD en ga het nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
OgWok schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:40:
Zit hier met een 80GB ssd en die heb ik met Clonezilla gekloond naar een 1TB hd. Met welk programma kan ik de hfs+ partities op de TB schijf groter maken. Dacht dat het met Gparted ging, maar helaas. Kon wel met Acronis True Image 11, maar die ziet de sata schijven niet meer.....
Ik gebruik om te clonen altijd Carbon Copy Cloner of SuperDuper, ik heb er zelf ook tijden achter gezocht (maar enkel opnieuw clonen met CCC heeft gewerkt).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Petervanakelyen schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:30:
[...]

Ik gebruik om te clonen altijd Carbon Copy Cloner of SuperDuper, ik heb er zelf ook tijden achter gezocht (maar enkel opnieuw clonen met CCC heeft gewerkt).
En dan kan je voor het klonen ook aangeven dat je de partitiegrootte wil aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 12:23
Ik heb zelf een raar probleempje :P

Zodra ik (maakt eigenlijk niet uit welke versie osx86) op mijn computer wil booten, reboot hij zodra hij de installatie wilt gaan laden.. en dit doet hij elke keer weer opnieuw. Vind ik zelf heel erg jammer, misschien kent iemand dit probleem?

Maargoed, dus probeerde ik het maar even in VMware..

Ik kan in VMware Player Mac OS X 10.5.7 draaien met de nodige kexts(wat betreft IDE gedoe enz) Maar dan heb ik geen geluid, internet doet het niet en ik kan niet hoger komen dan 1024x786. Net ik heb een Snow Leopard 10.6.4 van nieuwsgroepen afgeplukt. Deze is zonder install te booten in VMware. Bij deze versie hoef ik hem alleen maar te openen in VMware en klaar is kees! Videokaart werkt, internet, behalve geluid.. daar moet ik nog wat op vinden. Top distro dus..

Nadeel van VMware is dat het niet zo soepel loopt, alles is zwaar vertraagd helaas..

Hierbij even mijn systeem specs:
Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Moederbord: Gigabyte GA-770TA-UD3
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Videokaart: Powercolor PCS+ HD5850 1GB GDDR5
Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.frankgraave.nl/osx86/foto1.jpg

Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://www.frankgraave.nl/osx86/1.jpg

Mocht iemand dus het probleem van mij kennen met het installeren zonder VMware en een oplossing weten, GRAAG! :Y)

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
OgWok schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:54:
[...]
En dan kan je voor het klonen ook aangeven dat je de partitiegrootte wil aanpassen?
Alle ruimte op de target disk wordt automatisch gebruikt.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Dedicated Hackintosh besteld!

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Momentus XT ST92505610AS (Hybrid), 250GB SATA-300, 32MB, 7200rpm€ 84,55€ 84,55
1Sony NEC Optiarc AD-7700S€ 23,30€ 23,30
1Antec ISK 300-150€ 74,74€ 74,74
1Intel Core i3 540€ 99,-€ 99,-
1Asus EN8400GS SILENT/DI/512MD2(LP)€ 29,90€ 29,90
1OCZ Gold DDR3 PC3-8500 Low Voltage Dual Channel€ 29,99€ 29,99
1Gigabyte GA-H55N-USB3€ 89,73€ 89,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 431,21

Als het goed is is dit helemaal compatible, lekker vlot (Core i3) én lekker klein in een mITX form factor! Ben erg benieuwd. Verwacht alle onderdelen aan het einde van deze week binnen te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Als ik met DSDT Auto-Patcher V 0.4 patch, krijg ik dit te zien:

[Line 197 type Error message Object does not exist (\_SB.PCI0.PX40.AG3E)]
[Line 203 type Error message Object does not exist (\_SB.PCI0.PX40.AG3E)]

Mobo: GigaByte P55M-UD2

Nog iemand deze ervaring(en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Tja, zo'n auto-patcher zoekt natuurlijk in de dsdt van jouw mobo naar bepaalde stukken code die ie vervolgens vervangt/aanvult. Ik denk dat deze foutmelding betekent dat ie \_SB.PCI0.PX40.AG3E niet kan vinden. Misschien is het beter om op te zoeken welke patches je voor jouw mobo het beste kan gebruiken en die handmatig invoeren?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik kom er maar niet uit met mijn Realtek ALC880. Heb een dump gemaakt van codec#0 via Linux. En heb de patcher 1.20 gedraaid. Maar nog steeds geen geluid onder systemprefs.

Nu lees ik vanalles over alcinject / DSDT / etc. Iemand een duidelijke guide?

VoodooHDA heb ik geprobeerd (via de pkg) maar geen resultaat.

Wat ik wel heb is via een gemodde Azalia geluid uit via m'n speakertjes, maar geen headphone etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
W00fer schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:44:
Ik kom er maar niet uit met mijn Realtek ALC880. Heb een dump gemaakt van codec#0 via Linux. En heb de patcher 1.20 gedraaid. Maar nog steeds geen geluid onder systemprefs.

Nu lees ik vanalles over alcinject / DSDT / etc. Iemand een duidelijke guide?

VoodooHDA heb ik geprobeerd (via de pkg) maar geen resultaat.

Wat ik wel heb is via een gemodde Azalia geluid uit via m'n speakertjes, maar geen headphone etc.
Wat je zegt.... is er een duidelijke guide waar bv ook het patchen van de sleep functie goed wordt uitgelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Jazzle schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:28:
Dedicated Hackintosh besteld!

systeem

Als het goed is is dit helemaal compatible, lekker vlot (Core i3) én lekker klein in een mITX form factor! Ben erg benieuwd. Verwacht alle onderdelen aan het einde van deze week binnen te hebben :)
Mooi systeem! 100 procent ondersteund :). Alleen jammer van de 8400GS. Ik zou dan gekozen hebben voor een GT210, of toch een nieuwere GT220 / 240. Die hebben allen een HDMI poort met HDMI audio ondersteuning, die werkend te krijgen is in OS X. Zo kan je hem ook inzetten als mini mediacenter.

@nalufrank
Ik raad je aan om gewoon met een retail methode te installeren. Wanneer hij gelijk reboot dat is een teken dat er een verkeerde kernel wordt gebruikt, geen AMD kernel. Boot eens met cpus=1, dat verhelpt vaak het probleem.

Maar een methode als iBoot, NawcomMod CD of de EmpireEFI is vele malen stabieler en beter! Kijk eens wat rond op Hackintosh.nl

[ Voor 89% gewijzigd door iMick op 24-01-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
iMick schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:27:
[...]

Mooi systeem! 100 procent ondersteund :). Alleen jammer van de 8400GS. Ik zou dan gekozen hebben voor een GT210, of toch een nieuwere GT220 / 240. Die hebben allen een HDMI poort met HDMI audio ondersteuning, die werkend te krijgen is in OS X. Zo kan je hem ook inzetten als mini mediacenter.

@nalufrank
Ik raad je aan om gewoon met een retail methode te installeren. Wanneer hij gelijk reboot dat is een teken dat er een verkeerde kernel wordt gebruikt, geen AMD kernel. Boot eens met cpus=1, dat verhelpt vaak het probleem.

Maar een methode als iBoot, NawcomMod CD of de EmpireEFI is vele malen stabieler en beter! Kijk eens wat rond op Hackintosh.nl
Ik heb gekozen voor de 8400gs omdat deze grootendeels hetzelfde is als de gt210 alleen daar zijn toch vaak wat problemen mee, met de 8400gs niet. Daarnaast wordt hij niet gebruikt als mediacenter, maar je hebt gelijk, als mediacenter kan je veel beter een gt220 nemen, die heeft ook niet de problemen die een gt210 soms heeft. Met dank aan iMick voor de tip over het mobo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Had ik de tip gegeven? ;p. Maar de 8400GS werkt gewoon perfect met GraphicsEnabler, alleen de VGA uitgang vertoont wat kuren. (met 1 monitor).

Wanneer je de resolutie veranderd en soms bij een boot, dan heb je een blauw scherm. Dit kan je zo verhelpen door even een DVI 2 VGA dongle in de DVI poort te doen. En dan er weer uithalen, dan heb je weer beeld.

Of je sluit hem op DVI aan, met een DVI naar VGA dongle. Dan heb je helemaal geen problemen meer met een blauw scherm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Laatst online: 23:05
[...]

Mooi systeem! 100 procent ondersteund :). Alleen jammer van de 8400GS. Ik zou dan gekozen hebben voor een GT210, of toch een nieuwere GT220 / 240. Die hebben allen een HDMI poort met HDMI audio ondersteuning, die werkend te krijgen is in OS X.
Ik he hier 8400gs MET hdmi, gewoon gekocht bij de dynabyte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
@nalufrank

Thanks! Ga ik even proberen, zal wel even laten weten hoe dat verloopt :)

[ Voor 9% gewijzigd door nalufrank op 24-01-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
iMick schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:09:
Had ik de tip gegeven? ;p. Maar de 8400GS werkt gewoon perfect met GraphicsEnabler, alleen de VGA uitgang vertoont wat kuren. (met 1 monitor).

Wanneer je de resolutie veranderd en soms bij een boot, dan heb je een blauw scherm. Dit kan je zo verhelpen door even een DVI 2 VGA dongle in de DVI poort te doen. En dan er weer uithalen, dan heb je weer beeld.

Of je sluit hem op DVI aan, met een DVI naar VGA dongle. Dan heb je helemaal geen problemen meer met een blauw scherm :).
Ja het is het mobo uit de BBG (die nog niet af is) die je stuurde :) En over de vga poort: ik gebruik dvi of hdmi (whatever het beste werkt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Heeft iemand een stappenplan of een tutorial voor Nawcom bootcd??

Ik ben al een week aan het worstelen met Osx, en enige manier hoe ik een retail disk geinstalleerd krijg op mijn pc is met een Nawcom cd. Als setup klaar is, kan ik hem volop gebruiken alleen moet ik constant booten met de supertrage cd van nawcom. Wanneer ik Chamelon rc5 installeer, gaat alles mis en lukt het booten alleen nog met -x -v (met de nawcom cd).

Heb echt tig bootcd's gebruikt, van EmpireEfi tm Hackboot.. Met geen enkele kom ik in de setup van Osx, behalve dus met Nawcom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Succes!! Upgrade naar 10.6.6 gelukt.

Alles werkt op GA P55M-UD2. Lijkt wel of het systeem vlotter reageert.
Dus zeker de moeite waard. Ook Safari reageert sneller.

Hoe heb ik het gedaan:
10.6.6 combo upgrade gedraaid (geen reboot).
Direkt daarna Multibeast 3.0.3 met de in Drivers/Kexts/Audio/Realtek ALC8xx aangevinkt.
In Drivers/Kexts/Miscellaneous/IOUSBFamily Rollback aangevinkt.
SleepEnabler Kext verwijderd.
Daarna nog Chameleon v2.0-RC5 r700.
Klaar

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 25-01-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Quas schreef op maandag 24 januari 2011 @ 12:20:
[...]

Ik he hier 8400gs MET hdmi, gewoon gekocht bij de dynabyte
Dat kan, maar er zijn ook versies met alleen VGA en DVI. Wanneer je er een met HDMI wilt raad ik toch een GT210 aan. Die werkt perfect met HDMI en audio :).

Met de 8400GS moet dat ook kunnen, maar dat is toch wat moeilijker. Zeker als beginner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalufrank
@iMick
Helaas, cpus=1 werkt niet voor mij. Mijn processor speed staat in de bios op auto en deze heb ik manual op x17 gezet naar 3.4Ghz en wat ik dan krijg is een kernel panic bij het booten van de DVD, iets van Voodoo rtl clock init ofzo.. Grappig dus :P Maarja een retail DVD heb ik niet en om nou op de gok €30,- te betalen zonder dat ik zekerheid heb ga ik niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickDRD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 21:21
Goedemiddag,
Ik ben op dit moment bezig met een hackintosh via iBoot, helaas blijft het bij elke poging (-x, -v, cpus=1) hangen op het welbekende grijze scherm met de apple en het roterende rondje onderin.
Ik heb alles aangepast in de bios wat aangepast moet worden, hij staat nu ongeveer een uurtje op dit scherm er gebeurt soms wat dat de dvd even toeren maakt maar verder niet.
bijna -v stopte hij bij de netwerkkaart.

Specificaties:
Intel Core i5
Asus P7P55D
4GB Kingston ValueRam DDR3 1333MHz
320GB Sata schijf.
Ati Radeon HD5700.

Gebruikte DVD's:
iBoot
Snow Leopard Retail 10.6.3.

Alvast bedankt voor u hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
PatrickDRD schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 17:44:
Goedemiddag,
Ik ben op dit moment bezig met een hackintosh via iBoot, helaas blijft het bij elke poging (-x, -v, cpus=1) hangen op het welbekende grijze scherm met de apple en het roterende rondje onderin.
Ik heb alles aangepast in de bios wat aangepast moet worden, hij staat nu ongeveer een uurtje op dit scherm er gebeurt soms wat dat de dvd even toeren maakt maar verder niet.
bijna -v stopte hij bij de netwerkkaart.

Specificaties:
Intel Core i5
Asus P7P55D
4GB Kingston ValueRam DDR3 1333MHz
320GB Sata schijf.
Ati Radeon HD5700.

Gebruikte DVD's:
iBoot
Snow Leopard Retail 10.6.3.

Alvast bedankt voor u hulp ;)
Netwerkchip in bios disablen en een pci-netwerkkaart erin; Intel of Realtek RTL8139.....
Andere optie nVidia kaart erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Maak eens een foto met -v. Lijkt me sterk dat hij precies blijft hangen op de netwerkkaart. Zeker op een Asus mobo, die gebruiken in het algemeen ondersteunde Atheros chips.. (L1, L2).

Anders even disablen en na de installatie kijken of het op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickDRD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-06 21:21
Bedankt, na wat verder zoeken heb ik opgestart met pciroot=1, hierna gaat ie helemaal installeren maar na een gegeven moment herstart hij uit zich eigen!
Hij zegt wel dat er gewoon een OSX partitie is gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Hmm.. vreemd. Probeer het eens met Nawcom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
waiting for root device kan komen omdat je FakeSMC.kext niet hebt geinstalleerd

http://www.kexts.com/downloads.php?do=file&id=494
Zoals ik al eerder heb verteld is dit gewoon onzin... Still Waiting For Root Device is een probleem met je chiopset.. FakeSMC heeft er niets mee te maken... FakeSMC is alleen de kext die de DSMOS.kext "omzeilt". (Dont Steal Mac OS).

@W00fer
Een SWFRD error kan je vaak oplossen door de SATA mode op AHCI te zetten. Welke chipset heb je? (zie 3e tabje cpuz).

@Himacc
Voor in een laptop of desktop? Ik heb het WiFi kaartje uit de Best Buy Guide en die werkt out of box :). Maar er zijn ook mini pcie kaartjes die gewoon oob werken in laptops. Die zijn van ebay en origineel Apple.
Wat voor slot heb je nog vrij in je laptop?

Edit: Vreemd, ik zag blijkbaar allemaal oude posts :x. Maar ik laat mijn reacties wel even staan ^^.

[ Voor 6% gewijzigd door iMick op 26-01-2011 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309058

Zou die UEFI, die in de nieuwe p67 moederborden zitten (frontpage, review & features), beter resultaten bieden met een hackintosh?
Aangezien ze nu de BIOS "verwijdert" hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 10:29

seninha

god's right foot

Zo, vandaag eindelijk na 4 dagen proberen ,herstarten, opnieuw installeren, mijn systeem ,met OSX10.6.6 en ATI HD5870, eindelijk aan de praat in Dual boot :)

Zal hier even mijn verhaal zetten voor het geval iemand het zelfde tegen komt.

In het kort, maakte niet uit welke manier ik OSX installeerde ,maar zodra ik hoger dan 10.6.4 ging kon ik OSX alleen opstarten MET een boot CD.
Zelf booten door gebruik te maken van Chameleon liep steeds vast bij de volgende regels:

NTFS Driver 3.3 [Flag: R/W]
NTFS volume name , v. 3.1
NTFS volume name , v. 3.1

Echt om gek van te worden 8)7 . Echt van alles geprobeerd maar niets hielp. Tot ik bedacht om voor OSX te starten eerst mijn Windows HDD (NTFS) los te koppelen.
Toen starte OSX niet op :? Zelf Chameleon wilde niet starten.Blijkbaar zat deze op de Windows schijf.

Daarom Multibeast 3.1 nogmaals laten draaien en toen......OSX kwam in beeld _/-\o_ Zo, dat is dus opgelost,dacht ik.

Maar zodra ik de Win HDD weer ingeplugd had, lukte het starten van OSX niet meer.Weer liep het vast bij NTFS enz enz.

Toen ging ik nadenken hoe mijn systeem had ingesteld.

In BIOS Win HDD als eerste, OSX HDD als tweede. In windows had ik via EasyBDC een dual boot aangemaakt.
Dus systeem starte via de Windows HDD,kreeg een dual boot scherm, kon kiezen tussen Win en OSX. Als ik OSX koos dan kwam Chameleon in beeld en weer kon ik kiezen :| Dat kon beter.

Dus toen in het BIOS OSX HDD als eerste gezet , Win HDD als tweede.

Systeem opgestart , chameleon boot menu kwam in beeld. OSX gekozen en toen (vingers gekruist, want hier ging het steeds fout) .....OSX start op :)

Gelijk een herstart gedaan maar nu Windows 7 gekozen. Toen kwam weer de EasyBDC dual boot menu. Daar weer Windows 7 gekozen en toen windows eindelijk in beeld was gelijk Easy BDC er uit gehaald.

Dus wat ik nu heb is dat Chameleon gewoon gebruikt wordt om te kiezen welke OS ik wil gebruiken. En omdat deze niet meer in de NTFS schijf moet kijken (omdat OSX als eerste staat in het BIOS) start OSX zonder enig probleem.

Systeem loopt als een zonnetje. Ben vooral erg blij met mn nieuwe 5870 videokaart.

Nu alleen nog uitzoeken hoe ik er voor kan zorgen dat zodra beiden OS'en in beeld komen (boot menu) OSX na een paar seconden automatisch opstart.
Nu moet ik nog op ENTER drukken.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulzurrr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-06 17:26
Heeft hier iemand ervaring met een HP Z400?

Ik heb problemen met het werkend krijgen van het geluid,
00:1b.0 Audio device [0403]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) HD Audio Controller [8086:3a3e]
Volgens mij is deze kext hier voor nodig,
ALC1200 ICH10

Ik krijg wel de devices te zien in the system profiler maar niet in de system preferences

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/8193/screenshot20110116at655.png

De DSDT aanpassen ging niet lukken omdat ik daar geen HDEF in heb staan?
Als het nodig is kan ik mijn DSDT hier plaatsen.
Hier nog de rest van de config...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
00:00.0 Host bridge [0600]: Intel Corporation X58 I/O Hub to ESI Port [8086:3405] (rev 13)
00:01.0 PCI bridge [0604]: Intel Corporation 5520/5500/X58 I/O Hub PCI Express Root Port 1 [8086:3408] (rev 13)
00:03.0 PCI bridge [0604]: Intel Corporation 5520/5500/X58 I/O Hub PCI Express Root Port 3 [8086:340a] (rev 13)
00:07.0 PCI bridge [0604]: Intel Corporation 5520/5500/X58 I/O Hub PCI Express Root Port 7 [8086:340e] (rev 13)
00:10.0 PIC [0800]: Intel Corporation 5520/5500/X58 Physical and Link Layer Registers Port 0 [8086:3425] (rev 13)
00:10.1 PIC [0800]: Intel Corporation 5520/5500/X58 Routing and Protocol Layer Registers Port 0 [8086:3426] (rev 13)
00:11.0 PIC [0800]: Intel Corporation 5520/5500 Physical and Link Layer Registers Port 1 [8086:3427] (rev 13)
00:11.1 PIC [0800]: Intel Corporation 5520/5500 Routing & Protocol Layer Register Port 1 [8086:3428] (rev 13)
00:14.0 PIC [0800]: Intel Corporation 5520/5500/X58 I/O Hub System Management Registers [8086:342e] (rev 13)
00:14.1 PIC [0800]: Intel Corporation 5520/5500/X58 I/O Hub GPIO and Scratch Pad Registers [8086:3422] (rev 13)
00:14.2 PIC [0800]: Intel Corporation 5520/5500/X58 I/O Hub Control Status and RAS Registers [8086:3423] (rev 13)
00:15.0 PIC [0800]: Intel Corporation 5520/5500/X58 Trusted Execution Technology Registers [8086:342f] (rev 13)
00:1a.0 USB Controller [0c03]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB UHCI Controller #4 [8086:3a37]
00:1a.1 USB Controller [0c03]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB UHCI Controller #5 [8086:3a38]
00:1a.2 USB Controller [0c03]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB UHCI Controller #6 [8086:3a39]
00:1a.7 USB Controller [0c03]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB2 EHCI Controller #2 [8086:3a3c]
00:1b.0 Audio device [0403]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) HD Audio Controller [8086:3a3e]
00:1c.0 PCI bridge [0604]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) PCI Express Port 1 [8086:3a40]
00:1c.5 PCI bridge [0604]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) PCI Express Port 6 [8086:3a4a]
00:1d.0 USB Controller [0c03]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB UHCI Controller #1 [8086:3a34]
00:1d.1 USB Controller [0c03]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB UHCI Controller #2 [8086:3a35]
00:1d.2 USB Controller [0c03]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB UHCI Controller #3 [8086:3a36]
00:1d.7 USB Controller [0c03]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) USB2 EHCI Controller #1 [8086:3a3a]
00:1e.0 PCI bridge [0604]: Intel Corporation 82801 PCI Bridge [8086:244e] (rev 90)
00:1f.0 ISA bridge [0601]: Intel Corporation 82801JIR (ICH10R) LPC Interface Controller [8086:3a16]
00:1f.2 IDE interface [0101]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) 4 port SATA IDE Controller [8086:3a20]
00:1f.3 SMBus [0c05]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) SMBus Controller [8086:3a30]
00:1f.5 IDE interface [0101]: Intel Corporation 82801JI (ICH10 Family) 2 port SATA IDE Controller [8086:3a26]
01:00.0 Ethernet controller [0200]: Broadcom Corporation NetXtreme BCM5764M Gigabit Ethernet PCIe [14e4:1684] (rev 10)
0f:00.0 VGA compatible controller [0300]: nVidia Corporation Unknown device [10de:0e22] (rev a1)
0f:00.1 Audio device [0403]: nVidia Corporation Unknown device [10de:0beb] (rev a1)
37:05.0 FireWire (IEEE 1394) [0c00]: Agere Systems FW322/323 [11c1:5811] (rev 70)
3f:00.0 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 QuickPath Architecture Generic Non-Core Registers [8086:2c41] (rev 05)
3f:00.1 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 QuickPath Architecture System Address Decoder [8086:2c01] (rev 05)
3f:02.0 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 QPI Link 0 [8086:2c10] (rev 05)
3f:02.1 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 QPI Physical 0 [8086:2c11] (rev 05)
3f:03.0 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller [8086:2c18] (rev 05)
3f:03.1 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Target Address Decoder [8086:2c19] (rev 05)
3f:03.4 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Test Registers [8086:2c1c] (rev 05)
3f:04.0 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Channel 0 Control Registers [8086:2c20] (rev 05)
3f:04.1 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Channel 0 Address Registers [8086:2c21] (rev 05)
3f:04.2 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Channel 0 Rank Registers [8086:2c22] (rev 05)
3f:04.3 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Channel 0 Thermal Control Registers [8086:2c23] (rev 05)
3f:05.0 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Channel 1 Control Registers [8086:2c28] (rev 05)
3f:05.1 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Channel 1 Address Registers [8086:2c29] (rev 05)
3f:05.2 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Channel 1 Rank Registers [8086:2c2a] (rev 05)
3f:05.3 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Channel 1 Thermal Control Registers [8086:2c2b] (rev 05)
3f:06.0 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Channel 2 Control Registers [8086:2c30] (rev 05)
3f:06.1 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Channel 2 Address Registers [8086:2c31] (rev 05)
3f:06.2 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Channel 2 Rank Registers [8086:2c32] (rev 05)
3f:06.3 Host bridge [0600]: Intel Corporation Xeon 5500/Core i7 Integrated Memory Controller Channel 2 Thermal Control Registers [8086:2c33] (rev 05)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Bootvolgorde in de bios altijd OSX Harddisk als 1e
en Sata met Ahci

om OSX goed op te laten starten met de, eventuele, nodige .kext drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb de onderdelen inmiddels allemaal binnen (zie een aatnal posts verder naar boven). De 8400gs past helaas niet helemaal en ik moet dus op zoek naar een kleinere variant. Voorlopig heb ik het systeem (met de kast open) geinstalleerd met iboot en multibeast, alles werkt perfect behalve video. De graphicsenabler staat aan maar ik heb alleen 1280x800 en geen qe/ci. Iemand een idee hoe dit kan? ik ging er vanuit dat een 8400gs met graphicsenabler altijd zou moeten werken? (het is een Asus kaart)

edit: gefixt, blijkbaar staan de device id's van deze specifieke kaart niet in de nvidia kexts, paar simpele aanpassingen om het te laten werken: http://tonymacx86.com/viewtopic.php?f=3&t=10700

[ Voor 17% gewijzigd door Jazzle op 28-01-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb de vraag geloof ik al eens eerder gesteld.
Met de nawcom mod cd opstarten heb ik geen (USB) muis.... Met een USB bootstick met 10.6.3 erop en MyHack 1.4 heb ik ook geen muis...

Simpel denk je. PS2 muis erop; helaas nog geen muis. Mobo GigaByte P55M-UD2, bios F11.
Kan je Chameleon forceren de usb-muis te gebruiken?

[edit] Ook bij EmpireEfi V1085 geen USB muis. Apple toetsenbord werkt wel

[ Voor 10% gewijzigd door OgWok op 30-01-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:08

iichel

Gazoooo

Nou, na een tijdje terug wat pogingen gedaan te hebben, afgelopen week weer.

IBoot Legacy werkte als enige om van te booten (geen Core i/C2D maar Atom :P)
OSX Retail geinstalleerd, 10.6.5 combo update. USB rollback, 10.6.6 update.

Wat niet wil en wou:
- Bootloader (moet booten met iBoot DVD, alle Chameleons van RC3 tot RC5 geprobeerd)
- Hij leest alleen USB media die die zelf heeft geformatteerd (niet fijn met 1,5TB aan films)
- Als je 'm langer dan 10 minuten (+-) geen aandacht geeft loopt ie vast.

Wel wat gegooglet maar niks nuttigs uit gekomen, helaas.
Iemand nog goeie tips of ervaringen?

Gelukkig had ik nog een Windows 7 x64 image... :) Dus die is vanavond al teruggezet.

Systeem:
Atom 330
GMA950 + ICH7
2GB
320GB S-ATA

Voorlopig maar even weer Windowsen tot ik er weer zin in heb.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
- Bootloader (moet booten met iBoot DVD, alle Chameleons van RC3 tot RC5 geprobeerd)
Gooi eens Multibeast erop, wel met een Atom kernel! Zeker wanneer je hebt geüpdatet. Wat werkt er niet tijdens het booten, boot eens met -v.
- Als je 'm langer dan 10 minuten (+-) geen aandacht geeft loopt ie vast.
Even in energie beheer de automatische sleep uitzetten. Sleep werkt vaak niet, zonder dat je er veel voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 15:34
Nou ik kom er niet meer uit. Oude PC met een Gigabyte GA-8i945PL-G bordje. Daarop een Intel Pentium D820 Proc.

Van alles geprobeerd en 10.6.x lukt me voor geen meter. Dus maar van alles geprobeerd om er 10.5 op te krijgen. Dat is nu gelukt (middels iDeneb 1.3) en er stond 10.5.5 op. Alles werkte alleen voor bepaalde software blijkt de laatste update 10.5.8 voor Leopard nodig te zijn. Dus gaan googlen enz.. Kom ik op een speciale iDeneb 10.5.8 combo update uit. Da's mooi, grotere kans dat alles blijft werken. Alles goed doorgelezen. Vooral het starten van verschillende kernels (opties bij boot mee geven: voodoo of anv). Na installatie van de combo update reboot en ja hoor. Niet opstarten, maar dit komt dus door de Vanilla kernel. Dus voodoo en anv geprobreerd maar beiden geven een kernel panic.

Gelukkig een backup gemaakt van mijn bij installatie gekozen (en werkende) kernel van Netkas (9.2.0). Dus iDeneb install cd weer opgestart en via terminal deze kernel over de mach_kernel gekopieerd. Reboot en machinetje werkt weer.

Het probleem is nu dat de machine regematig crashed met deze Netkas 9.2.0 kernel op 10.5.8. Dat was eerst niet met dezelfde kernel op 10.5.5. Heb ik nog andere mogelijkheden om 10.5.8 werkend te krijgen? Ik kan geen updated Netkas kernel vinden. Zijn er andere kernels die ik kan proberen? Waar haal ik die vandaan? Hoe installeer ik deze? Heb al redelijk wat afgegoogled maar kom er niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Heb hier een apart probleem. Heb OSX 10.6.3 geinstalleerd met Kakewalk 3.1 en een USB-stick. Daarna 10.6.6 update erover en de updates bij Apple opgehaald voor Safari etc.

Doe ik niks dan loopt Safari na een kwartier vast; zo vast dat het hele systeem hangt. Reset knop.
Heb in de proces-tabel zitten kijken en daar valt me op dat DirectorySer state "stuck" is.
code:
1
2
3
4
PID  COMMAND      %CPU TIME     #TH  #WQ  #POR #MREG RPRVT  RSHRD  RSIZE  VPRVT  VSIZE  PGRP PPID STATE    UID  FAULTS  COW   MSGSENT   MSGRECV   SYSBSD  SYSMACH  CSW     PAGEI
204  DirectorySer 0.0  00:01.51 7    5    74   193   3448K  24M    7776K  53M    2446M  204  1    stuck    0    7048    1320  14033     7402      195666  8896     2271    0
192  WebKitPlugin 0.0  00:00.00 2    2    28   85    1028K  6884K  2556K  47M    2416M  192  86   sleeping 501  931     196   241       113       289     165      27      4
190  sh           0.0  00:00.00 1    0    17   37    480K   3364K  1600K  18M    2382M  190  189  sleeping 0    639     93    143       64        436     102      27      0

Ok kill -9 processnummer en DirectorySer start weer en is meteen stuck. Heb zo DirectorySer een aantal malen gekilld en Safari loopt niet meer vast....... tenminste ben nu een half uurtje bezig.
Heb al flink zitten Googelen, maar geen oplossing gevonden.
Iemand een idee hoe DirectorySer in de pas te laten lopen?

[edit] Heb, denk ik, een oplossing gevonden voor het vreemde freeze probleem hierboven.

Eerst 10.6.3 installeren met de Kakewalk USB-stick.
Dan Upgraden naar 10.6.5.
Nu KakeWalk installeren met het juiste mobo vanaf de usb-stick.
Vervolgens updates bij Apple ophalen behalve 10.6.6 upgrade.
Daarna de 10.6.6 upgrade installeren.

Na een paar uur bevroor het systeem weer. Nu eens testen met 10.6.5

[ Voor 20% gewijzigd door OgWok op 03-02-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Hm nou ik heb de actief gekoelde 8400gs binnen, hij werkte gelijk (het is verder exact dezelfde kaart als de passieve variant), maar de fan draait altijd op 100%. Zowel met de graphicsenabler als nvenabler blijft hij dit doen, iemand enig idee? dit is niet te doen zoveel herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-07 07:36
hallo mensen, ik heb een laptop met alc 880 geloof ik, oordeel zelf :

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/114/audio2.png

En aan de hand daarvan heb ik deze kext geinstalleerd:

http://www.kexts.com/view/829-alc_880.html

Als ik de kext utility gebruikte en ik starte de laptop daarna opnieuw op liep hij vast. Als ik de 2 kexts echter handmatig naar de extensions folder verplaatste (dat kan toch ook gewoon?) geen probleem.

Nu is het zo dat het geluid het doet, maar het maximale volume is nog zachter dan dat er uit oordopjes van de ipod komt! oftewel amper te horen of je moet er echt heel dicht op gaan hangen! Iemand hier een oplossing voor? Gebruik ik de verkeerde kext doe ik iets fout? Ik heb nawcombootcd gebruikt en daarna myhack! Ik zag in het mapje extension wel iets van applehda.kext staan dat is toch ook van de audio? Moet ik die dan verwijderen omdat myhack die erin heeft geplaatst (denk ik?) ofniet?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:29
Ik ben al een tijdje bezig om te proberen OSx86 aan de praat te krijgen. Ik heb een P45DE van Asrock (P45, ICH10), en heb MyHack gebruikt zonder kexts zelf toe te voegen. De install loopt zonder problemen.
https://dl.dropbox.com/u/11612892/IMG_0051.JPG <- Foto van boot
Bij booten (met Myhack) bevriest hij echter, en ik kan er absoluut niet achter komen waarom. Met -s booten laat me gewoon een command line openen, maar daarna doorgaan (exit dus) resulteert weer in dezelfde freeze. Heeft iemand enig idee welke bootopties (ik heb cpus=1, -f -F -v, -x -v al geprobeerd) of kexts ik moet proberen om te zien of ik kan doorbooten? Ik heb toegang tot de installer en tot een Windows 7 install met Macdrive.

Specs: Asrock P45DE, Q6600, 4GB DDR2, HD4870, 400GB SATA schijf.

[ Voor 4% gewijzigd door coptician op 03-02-2011 11:58 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
coptician schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:57:
Ik ben al een tijdje bezig om te proberen OSx86 aan de praat te krijgen. Ik heb een P45DE van Asrock (P45, ICH10), en heb MyHack gebruikt zonder kexts zelf toe te voegen. De install loopt zonder problemen.
Bij booten (met Myhack) bevriest hij echter, en ik kan er absoluut niet achter komen waarom. Met -s booten laat me gewoon een command line openen, maar daarna doorgaan (exit dus) resulteert weer in dezelfde freeze. Heeft iemand enig idee welke bootopties (ik heb cpus=1, -f -F -v, -x -v al geprobeerd) of kexts ik moet proberen om te zien of ik kan doorbooten? Ik heb toegang tot de installer en tot een Windows 7 install met Macdrive.

Lijkt op een fout die ik ooit ook had, lag aan een foute FakeSMC.kext . Haal hem ff van de site van netkas en installeer hem in /S/L/E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:29
atze schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:33:
[...]

Lijkt op een fout die ik ooit ook had, lag aan een foute FakeSMC.kext . Haal hem ff van de site van netkas en installeer hem in /S/L/E
Dank, ga ik vanavond even proberen. Valt het aan te raden om meteen mijn HD4870 via de drivers van netkas aan te sturen?

edit: Helaas, dit maakt niets uit. Iemand nog andere suggesties?

[ Voor 8% gewijzigd door coptician op 03-02-2011 22:20 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Heb je wel nullcpupowermanagement geselecteerd? In myHack. En heb je GEEN chocolate kernel aangevinkt!

Hij loopt vast op de originele Apple kext voor je CPU powermanagement. Gebruik je een DSDT? Maak anders eerst een DSDT in OS X met DSDTFixer. (http://www.osx86.es/?p=997)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

coptician schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:50:
[...]

Dank, ga ik vanavond even proberen. Valt het aan te raden om meteen mijn HD4870 via de drivers van netkas aan te sturen?

edit: Helaas, dit maakt niets uit. Iemand nog andere suggesties?
Ik kon met de HD4870 alleen de setup in komen met "-pci1". En sluit je hardware eens aan op andere sata poorten.. Als ik een oude 250gb hardeschijf van mij aansluit op een bepaald sata, start osx bij mij ook niet meer op. Geraakt niet eens in chamaleon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
iMick schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:22:
Heb je wel nullcpupowermanagement geselecteerd? In myHack. En heb je GEEN chocolate kernel aangevinkt!

Hij loopt vast op de originele Apple kext voor je CPU powermanagement. Gebruik je een DSDT? Maak anders eerst een DSDT in OS X met DSDTFixer. (http://www.osx86.es/?p=997)
Dit was net de tip die ik nodig had om om een Kakewalk installatie goed werkend te krijgen _/-\o_
10.6.3 installeren (zonder printerdrivers en extra lettertypes) in iets meer dan 5 min :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269758

Heb gisteren nogmaals geprobeert om m'n PC in een hackingtosh te veranderen, echter weer tevergeefs..

De vorige keer maakte ik gebruik van de IDE DVD lezer, nu gebruikte ik een USB stick. Alles ging perfect tot ik echter de schijf moest selecteren.. Die blijkt hij dus nooit te vinden in de setup, maar ik kan wel booten van de disk en ik zie hem in m'n BIOS staan..

Ik heb de myHack methode geprobeert, weet echter niet hoe ik dit probleem kan oplossen.. Iemand die toevallig hetzelfde heeft meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Anoniem: 269758 schreef op zondag 06 februari 2011 @ 10:17:
Heb gisteren nogmaals geprobeert om m'n PC in een hackingtosh te veranderen, echter weer tevergeefs..

De vorige keer maakte ik gebruik van de IDE DVD lezer, nu gebruikte ik een USB stick. Alles ging perfect tot ik echter de schijf moest selecteren.. Die blijkt hij dus nooit te vinden in de setup, maar ik kan wel booten van de disk en ik zie hem in m'n BIOS staan..

Ik heb de myHack methode geprobeert, weet echter niet hoe ik dit probleem kan oplossen.. Iemand die toevallig hetzelfde heeft meegemaakt?
Is de hd een sata schijf en staat AHCI aan? Wat voor moederbord gebruik je? Zie je de hd in schijfhulpprogramma wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De HD is een Sata schijf. Aangezien ik gelezen had dat IDE niet werkt heb ik dan ook m'n IDE dvd lezer niet meer gebruikt.

AHCI zou ik even moeten kijken, kan dit pas deze middag doen.. Maar de HD is nergens te zien in de mac setup, het is alsof die niet meer aangesloten is zodra de setup in gang schiet.. Maar zodra ik er weer uit ga vind ik hem.

Heb de Gigabyte P35 DQ6 met een Intel C2D E6600, 2GB DDR2 en een 8800GT.

Edit; Net even gecheckt, AHCI staat aan.. Ik probeer straks eens de HD al goed te formatteren, momenteel heb ik m'n externe case in gebruik voor andere dingen dus kan deze even niet gebruiken..

Edit2; De HD aan de praat gekregen in de installer.. Enkel krijg ik nu een venster met "Mac OS X kan niet op deze computer worden geïnstalleerd." en een keuze tussen reservekopie en herstarten..

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 269758 op 06-02-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
@JelmerHT

Heb je de hd via Schijfhulpprogramma voor de Mac geformatteerd (Mac OS Uitgebreid (journaled)?

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 06-02-2011 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OgWok schreef op zondag 06 februari 2011 @ 14:10:
@JelmerHT

Heb je de hd via Schijfhulpprogramma voor de Mac geformatteerd (Mac OS Uitgebreid (journaled)?
Jup, hij is goed geformateerd. Ik kreeg de melding vroeger ook al maar dacht toen dat het kwam door het feit dat m'n HD niet gevonden werd.. Nu m'n HD in Schijfhulpprogramma staat vind ik het vreemd dat ik de melding nog krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Is hij in 1 partitie geformatteerd? En GUID partitietabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja heb hem in 1 partitie geformatteerd en de GUID partitietabel aangevinkt. Heb eergisteren op m'n MBP een verse install gedaan en exact dezelfde stappen gedaan met de HD maar geen resultaat..

• OgWok
Is het iemand al gelukt OSX met raid werkend te krijgen?

Heb de laatste SleepEnabler.kext geinstalleerd, maar dat geeft geen resultaat. Systeem gaat slapen.... druk op het toetsenbord en dan boot het systeem opnieuw....
Wat is een oplossing? DSDT editen ben ik nog niet in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik weet niet of mijn probleem te maken heeft met OSX86 maar denk zelf van wel.

Heb om mijn systeem te kunnen bouwen een Gigabyte GA-P35-DS4 moederbord gebruikt
OSX draait nu als een zonnetje met Win 7 als dual boot

Alleen valt me op dat als ik Win 7 gebruik, tijd altijd 1 uur eerder aangeeft.
Dit is ook het geval in het BIOS.

Als ik dan de tijd weer goed zet en save en dan Win 7 start dan loopt het weer goed.
Zolang ik maar Win 7 blijf gebruiken

Start ik OSX en dan weer Win7 dan staat de tijd WEER 1 uur eerder :|

Het rare is dat ook als staat de tijd 1 uur eerder in het BIOS, OSX wel altijd de juiste tijd aangeeft.

Zou DSDT bestand iets doen met mn BIOS of ligt het aan iets anders? Ik heb zelf geen idee hoe dit kan.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 17:30
Mijn bluetooth werkt ineens niet meer, heb zo'n usb adapter erin maar hij kan niets meer koppelen. Heb m'n systeem helemaal ge update naar de huidige OSX maar hij heeft het daar onder ook wel gedaan. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Jazzle schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:43:
Hm nou ik heb de actief gekoelde 8400gs binnen, hij werkte gelijk (het is verder exact dezelfde kaart als de passieve variant), maar de fan draait altijd op 100%. Zowel met de graphicsenabler als nvenabler blijft hij dit doen, iemand enig idee? dit is niet te doen zoveel herrie.
Heb er nu maar alsnog een andere passief gekoelde 8400GS in gezet, deze past wel en werkt ook OOB naar behoren (in tegenstelling tot de Asus kaarten). Alsnog voor de mensen die zoeken naar een perfect werkend vlot systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Momentus XT ST92505610AS (Hybrid), 250GB SATA-300, 32MB, 7200rpm€ 83,01€ 83,01
1Sony NEC Optiarc AD-7700S€ 23,78€ 23,78
1Antec ISK 300-150€ 74,74€ 74,74
1Intel Core i3 550€ 100,90€ 100,90
1Club3D 8400GS (CGNX-GS842LCI)€ 29,05€ 29,05
1OCZ Gold DDR3 PC3-8500 Low Voltage Dual Channel€ 31,49€ 31,49
1Gigabyte GA-H55N-USB3€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 431,97

Hij wordt onder full load wel heel erg warm (levert gelukkig geen stabiliteits problemen op), maar dit ligt niet aan OS X, en zal ik binnenkort wel oplossen met 3 80mm Noctua fans (1 in de voeding, 2 casefans).

Installatie is verder extreem simpel, iBoot + Multibeast (en DSDT van Tonymac), de enige non vanilla kexts zijn fakesmc en de HDA enabler. Verder werkt dus alles vanilla door de DSDT, sleep etc. werkt allemaal perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-07 07:48

Step

step@tweakers.net#

*snip* het is niet de bedoeling om hier reclame te maken.

[ Voor 102% gewijzigd door Daedalus op 11-02-2011 13:43 ]

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

edit.

Verkeerd topic.

[ Voor 96% gewijzigd door Greatsword op 11-02-2011 16:17 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 10:43
Hallo Destianto, je zit in de verkeerde thread. Deze thread gaat over het installeren van OSX op x86 PC's.

[ Voor 85% gewijzigd door Grote Schurk op 11-02-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Sorry frits, inderdaad verkeerde offtopic, maar kan eigenlijk geen passend topic vinden....suggestie?

[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 11-02-2011 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Nieuw topic aanmaken lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
seninha schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 07:39:
Ik weet niet of mijn probleem te maken heeft met OSX86 maar denk zelf van wel.

Heb om mijn systeem te kunnen bouwen een Gigabyte GA-P35-DS4 moederbord gebruikt
OSX draait nu als een zonnetje met Win 7 als dual boot

Alleen valt me op dat als ik Win 7 gebruik, tijd altijd 1 uur eerder aangeeft.
Dit is ook het geval in het BIOS.

Als ik dan de tijd weer goed zet en save en dan Win 7 start dan loopt het weer goed.
Zolang ik maar Win 7 blijf gebruiken

Start ik OSX en dan weer Win7 dan staat de tijd WEER 1 uur eerder :|

Het rare is dat ook als staat de tijd 1 uur eerder in het BIOS, OSX wel altijd de juiste tijd aangeeft.

Zou DSDT bestand iets doen met mn BIOS of ligt het aan iets anders? Ik heb zelf geen idee hoe dit kan.
LegacyAppleRTC.kext installeren om te voorkomen dat OSX een CMOS Reset error geeft.
Zit in myHack 1.1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Is er overigens ergens een lijst te vinden van laptops die OSX aan de praat hebben gekregen, met de daarbijhorende uitleg en workflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

OgWok schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:30:
[...]

LegacyAppleRTC.kext installeren om te voorkomen dat OSX een CMOS Reset error geeft.
Zit in myHack 1.1.4.
Thanks

Zal dit vanmiddag gelijk even proberen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:53
coptician schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 11:57:

Je videokaart geeft problemen, dit is een truuk die ik altijd uithaal.
Boot met -s, en typ wanneer die klaar is regel voor regel gevolgt met een enter:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
mount -uw /
mkdir /Backup
cd /System/Library/Extensions
mv ATI* /Backup
mv Ge* /Backup
mv NV* /Backup
cd ..
rm -R Caches
reboot

Groeten

Pagina: 1 ... 23 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.