[OSx86] Installatie ervaringen & discussie

Pagina: 1 ... 22 ... 47 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12
met Kext Helper B7 moeten die commands toch niet? :) Ik doe het altijd gewoon Kext Helper B7, herstarten, en het werkt :P

Over distro's (bv: iAtkos S3 v2) t.o.v. retail. Tegenwoordig zijn ze niet meer veel slechter hoor. Ik heb de iAtkos nog niet geprobeerd maar zover ik kan zien lijkt het me heel vanilla te installeren. Je moet zelf gewoon alles wat je erbij wil aanduiden. Vroeger had je inderdaad dat er veel te veel rotzooi mee geinstalleerd van Kexts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 21:31
Die commands heb ik uitgevoerd via de terminal (geboot vanaf usb) om ze zo te kunnen verwijderen :)
Maar dat helpt dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12
Ahzo. Hmm welcome to the world of Hackintosh zou ik zeggen :)

Ik weet niet of het probleem echt bij die kext ligt/lag maar je moet normaal je extensions.mkext rebuilden. Ik heb geen idee hoe je het van de Terminal kan doen. Ik dacht dat soms gewoon die file verwijderen (beter verplaatsen ;) ) al genoeg was.
Dit moet je normaal bij elke kext install/delete doen maar Kext Helper B7 doet het al voor je.

Voor je toetsenbord-probleem: zoek eens naar een PS2 kext. (bv: VoodooPS2Controller.kext)

Btw: je zegt dat je Bluray werkend hebt gekregen? Hoe heb je dit getest, aangezien geen enkele Mac bluray heeft? Ik heb het niet getest met mijn laptop maar ben gewoon benieuwd :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Het vreemde blijft dus dat ik een panic kreeg bij het gebruik en niet pas na een reboot ofzo...
En die PS2 kext... ik zal het proberen als het systeem weer werkt maar het gaat hier wel om een laptop dusja.. I don't know but I'll trust you :)

Ja.. ofdat die echt blurays kan spelen weet ik niet, maar de cd's die erin staken kon hij iig wel out-the-box lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-07 21:20
Kexts verwijderen, wanneer je gewoon kan booten is simpel.. Gewoon naar System/Library/Extensions gaan en de kext verwijderen.

Je hebt natuurlijk een PS2 kext nodig, PS2controller of VoodooPS2. Een laptop toetsenbord is altijd PS2. Wat is je geluids + WiFi chip? En video werkt dus niet, wanneer je geen resolutie kunt kiezen. Welke videokaart heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Alle gegevens van de laptop; http://pastebin.com/raw.php?i=cKwCWZAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
iMick schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:40:
Kexts verwijderen, wanneer je gewoon kan booten is simpel.. Gewoon naar System/Library/Extensions gaan en de kext verwijderen.

Je hebt natuurlijk een PS2 kext nodig, PS2controller of VoodooPS2. Een laptop toetsenbord is altijd PS2. Wat is je geluids + WiFi chip? En video werkt dus niet, wanneer je geen resolutie kunt kiezen. Welke videokaart heb je?
Ik zou wel oppassen met kexts te plaatsen in S/L/E (System/Library/Extensions). Het beste is om een mapje in je root te maken die /Extra heet (misschien bestaat hij al) en daarin een mapje Extensions. Daar kun je het beste je gehackte kexts in kwijt.
Dit is handig als er bv een Mac OSX update krijgt, dan hou je het systeem van Mac OSX gewoon orgineel.
Een handige tool om te zorgen dat je kexts goed zijn wat betreft bestandrechten is Kext Utility, gewoon ff draaien na het veranderen van kexts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
@filenox
Installeer even VoodooDHA, te downloaden via Google Code. De PKG gebruiken, zodat hij de AppleHDA wist. Je videokaart gaat helaas niet werken. Resolutie kan je nog wel forceren tijdens het booten, maar Quartz Extreme / Core Image niet. (zie Hackintosh.nl wiki voor het begrip..)

@atze
Het verschil tussen kexts plaatsen en kexts verwijderen die geïnstalleerd zijn met Kexthelper is een groot verschil.

Het beste is om kexts in de Extra/Extensions map te zetten. Behalve dan AppleHDA, die moet in S/L/E. Het handigste vind ik pfix. (kan je downloaden via osx86.sojugarden.com). Staat voor permissionfix. Je typt in de terminal pfix en daarna even je wachtwoord invoeren en de schijf kiezen. Dan repareert hij de permissies, vernieuwt hij de kextcache en de mkext.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Het systeem is weer up and running, ik kon namelijk nog starten met de -x bootoptie :)
Eum VodooPS2 is geinstalleerd maar dat blijkt dus niet te werken, jammer genoeg

VodooDHA is ook geinstallered, en er is een geluidsicoontje aanwezig, bij uitvoer kan ik wel alleen nog maar kiezen voor HDMI en dus nog geen geluid afspelen via de geintegreerde luidssprekers

Alvast bedankt in ieder geval voor de moeite!

[ Voor 42% gewijzigd door filenox op 19-12-2010 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:29

seninha

god's right foot

Thmz159 schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:44:
met Kext Helper B7 moeten die commands toch niet? :) Ik doe het altijd gewoon Kext Helper B7, herstarten, en het werkt :P

Over distro's (bv: iAtkos S3 v2) t.o.v. retail. Tegenwoordig zijn ze niet meer veel slechter hoor. Ik heb de iAtkos nog niet geprobeerd maar zover ik kan zien lijkt het me heel vanilla te installeren. Je moet zelf gewoon alles wat je erbij wil aanduiden. Vroeger had je inderdaad dat er veel te veel rotzooi mee geinstalleerd van Kexts.
Ik maak gebruik van iAtkos maar een ding begrijp ik niet. Als ik mijn systeem opstart dan kom Chameleon logo op het scherm.

Nou zou je dus zeggen dat ik Chameleon geinstalleerd heb.Alleen ik kan niet achterhalen WAAR.
En ten tweede, ik had in mijn /EXTRA map GEEN com.apple.boot.plist.

Die heb ik nu zelf aangemaakt, maar maakt niet uit wat ik daar in veranderd er gebeurt niets.
Ik wil bv zorgen dat systeem rechtstreeks naar OSX gaat,daarvoor moet ik Quiet Boot =Yes
Alleen dan gebeurt er niets.Nog steeds komt een tijdbalk in beeld.

Heb dit ook gedaan in /Library/Preferences/SystemConfiguration gedaan maar nogsteeds reageert het systeem niet op.

Vind het erg vaag.

Verder werkt iAtkos perfect.Standaard is deze 10.6.3 maar kon makkelijk naar 10.6.4 zonder probleem (wel eerst sleepenabler.kext verwijderen)

Alleen twee dingen werken nog niet: slaapstand en herstarten.

Als ik herstart dan krijg ik een blauw beeld me ronddraaiend cirkel en dan blijft alles vast.
En als ik systeem in slaapstand gooit dan sluit deze heel snel af.Als ik dan systeem weer wakker maakt dan gaan alle fans draaien,toetsenbord en muis gaan aan maar geen beeld.

Blijft niets anders dan stroom stekker er uit te trekken om alles weer normaal aan de praat te krijgen.

Als iemand een tip voor alle drie de problemen heeft hoor ik het graag ;)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-07 14:01

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

filenox schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 11:46:
Alright ik ben vandaag begonnen met een aantal pogingen om OSX op m'n VAIO te krijgen (een VGN FW21E)

Dus ik ben nu iAKTOS S3_V2 aan het downloaden (TPB) en we zullen eens zien hoe dat gaat verlopen...
Heeft er iemand nog tips? :)

Edit De specs van de laptop staan op pastebin; http://pastebin.com/raw.php?i=cKwCWZAP
Ik ben er dit weekend toevallig met het zelfde type laptop mee begonnen. Volledig draaiend ( voor zover mijn kennis strekt )
Op de Wifi kaart na .
Scherm = oke
bluetooth=oke
cam=oke
FW=oke
audio=oke

Wifi is een intel wifi link 5100 , en daarvoor hebben we nog geen werkende kext voor kunnen vinden

Ik heb het gedaan met iboot 2.5 en snow leopard en alles ging vrij makkelijk , even een probleempje met de ps2 toetsenbord .

De wifi kaart gaan we vervangen , ik had er wel een paar maar deze bleek een half size pci-e te zijn

Dus het is mogelijk

[ Voor 5% gewijzigd door DutchITMaster op 19-12-2010 22:19 ]

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
Kan je dan even een aantal kext-bestanden uploaden? Toetsenbord/Muis & Audio en ja beeld werken nog niet optimaal... Mijn dank zou groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Laatst online: 01-07 14:01

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

filenox schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:35:
Kan je dan even een aantal kext-bestanden uploaden? Toetsenbord/Muis & Audio en ja beeld werken nog niet optimaal... Mijn dank zou groot zijn.
Dat kan ik . Let wel ik heb Iboot en Multibeast gebruikt hiervoor .
in multibeast zitten de kext voor je toetsenbord en muis

en hier vind je de kext voor audio en je video tevens een link voor de site iboot en multibeast

http://jsiekman.nl/files/Hackintosh/SonyFW21E.zip
Veel succes

Netwerk Engineer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
iMick schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:04:

@atze
Het verschil tussen kexts plaatsen en kexts verwijderen die geïnstalleerd zijn met Kexthelper is een groot verschil.

Het beste is om kexts in de Extra/Extensions map te zetten. Behalve dan AppleHDA, die moet in S/L/E. Het handigste vind ik pfix. (kan je downloaden via osx86.sojugarden.com). Staat voor permissionfix. Je typt in de terminal pfix en daarna even je wachtwoord invoeren en de schijf kiezen. Dan repareert hij de permissies, vernieuwt hij de kextcache en de mkext.
Jup, daar heb je idd gelijk in, pfix kende ik niet, iig doet kext utility exact het zelfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 17:30
Heeft er iemand z'n Airport werkend gekregen? Lukt mij tot op heden nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Ja ik heb hem werkend gekregen! Maarja, ik heb ook gewoon een out of box ondersteunde WiFi kaart.

Graag even je specificaties vermelden en dan vooral je WiFi chip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 15:26
Yo even hackintosh ervaring delen.

Mijn setup:

i5 750 @ 3,2GHz
Gigabyte H55N-USB3 met F5 BIOS
4GB DDR3 1600MHz 7-7-7-20
MSI 7650 GS 256MB DDR2 (OEM GPU)
Intel Postville 80GB

Gewoon geboot met iBoot. Daarna OSX install uitgevoerd, videokaart werd meteen ondersteund.
Toen de install klaar was 10.6.5 combo update geinstalleerd. DSDT bestand voor mijn moederbord op bureaublad geplaatst en in Multibeast heb ik de volgende dingen aangevinkt:
-UserDSDT
-System Utilities
-Advanced options->kexts->Graphics->enablers->NVenabler
-com.apple.boot.plist-> 32-bit GraphicsEnabler=Yes

Toen multibeast klaar was heb ik de pc opnieuw opgestart. Toen heb ik Realtek drivers voor mijn onboard netwerkkaart geinstalleerd.

Alles werkt tot nu toe goed. Pas bij mijn 5e installatie kreeg ik alles werkend dus geef de moed niet op jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-07 22:51
Ik ben na een tijdje weer begonnen aan dit project.

Vorige leopard liep prima nu wil ik snow leopard dr op zetten met iaktos S3 v2 10.6.3.

Nu wordt de setup niet geladen door de bootloader met als laaste melding SMBios not found.

Heb hem al in safe mode gedraaid enz maar mocht niet helpen.

I7 860
MSI GD65
8GB DDR3
Nvidia GTX470

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26
Voor wie een webcam wil aanschaffen die meteen werkt: de Trust Invido geeft meteen beeld (Photo Booth; 10.6.5). Geluid heb ik nog niet getest. In ieder geval te koop bij Kruidvat voor € 9,95.
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/DSC01044.JPG
Beeld redelijk met scherpstelring. Kleur enigzins groenig... wat je wel vaker bij dit type sensor ziet. Simpele constructie maar blijft goed op een tft zitten. Kabellengte 1,65M

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
iMick schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:32:
Ja ik heb hem werkend gekregen! Maarja, ik heb ook gewoon een out of box ondersteunde WiFi kaart.

Graag even je specificaties vermelden en dan vooral je WiFi chip!
Ik heb een Ralink RT2571 USB Wireless Adapter. Alleen verschijnt deze dus niet in m'n airport. Ik zie Airport er ook niet tussenstaan. Welke chip heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Airport gaat daar niet mee werken. Maar de fabrikant heeft wel een utility geschreven waarmee het werkt, maar dan niet als airport. Download hierrr: http://www.ralinktech.com/support.php?s=3

Misschien een optie om een ondersteund airpoirt kaartje erin te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-07-2021

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

iMick,

en dat is/zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Wie heeft er ervaringen met 10.5 (iDeneb) op laptop installeren? Want hij zegt na het booten: waiting for root device. Nou heb ik wel al eerder 10.4 (JaS) op een gewone desktop geïnstalleerd. Daar kwam het door het kloten met master / slave kabels. Bij een laptop werkt dat wat lastiger.
Ik heb geen SATA hdd dus daar kan het niet aan liggen. SATA emulator kan ik ook helemaal niet veranderen dus in de BIOS, zoals veel forums zeggen.
Ik zou mijn dvd-brander uit mijn laptop kunnen halen, maar denk niet dat het daar aan ligt.
Iemand een oplossing?

10.6 is geen oplossing aangezien de hardware daar niet snel genoeg voor is. 10.5 heeft de beste compatibility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Kijk eens op:
http://www.hackintosh.nl/wiki/Kexts

waiting for root device kan komen omdat je FakeSMC.kext niet hebt geinstalleerd

http://www.kexts.com/downloads.php?do=file&id=494

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 23:16

B2

wa' seggie?

Hmz iemand tips om een MSI H55m-E33 werkend te krijgen? Ik probeer het met iBoot, maar de install loopt telkens stuk met een Unable to find driver for platform: "ACPI" melding. Ook al zet ik ACPI uit in het BIOS.

AHCI staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
himacc schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:18:
Kijk eens op:
http://www.hackintosh.nl/wiki/Kexts

waiting for root device kan komen omdat je FakeSMC.kext niet hebt geinstalleerd

http://www.kexts.com/downloads.php?do=file&id=494
Welke kext zou ik dan moeten installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
B2 schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:49:
Hmz iemand tips om een MSI H55m-E33 werkend te krijgen? Ik probeer het met iBoot, maar de install loopt telkens stuk met een Unable to find driver for platform: "ACPI" melding. Ook al zet ik ACPI uit in het BIOS.

AHCI staat aan.
Probeer eens andere ACPI instelling (bv S3 ipv S1 etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
iMick schreef op zondag 26 december 2010 @ 11:52:
Airport gaat daar niet mee werken. Maar de fabrikant heeft wel een utility geschreven waarmee het werkt, maar dan niet als airport. Download hierrr: http://www.ralinktech.com/support.php?s=3

Misschien een optie om een ondersteund airpoirt kaartje erin te doen.
Welk kaartje ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

W00fer;

FakeSMC.kext installeren bij
"waiting for root device"

[ Voor 3% gewijzigd door himacc op 28-12-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
HiMacc, dat slaat helemaal nergens op. FakeSMC is de kext die iets emuleert zodat je langs de DSMOS beveiliging komt. De DSMOS.kext (Dont Steal Mac OS X kext), die zorgt ervoor dat je eigenlijk geen OS X kunt installeren op een PC.

De Still Waiting For Root Device error is een error die met je chipset te maken heeft. Je chipset regelt de SATA / IDE devices. Wanneer dit niet werkt, omdat er geen support is, geen kext op de bootdvd staat of dat er een BIOS optie verkeerd staat krijg je een Still Waiting For Root Device Error.
Dit kun je oplossen door de SATA mode op AHCI te zetten in je BIOS, wanneer er support is voor die chipset. Kun je even een screenshot plaatsen van het derde tabje van CPUZ.

• W00fer
  • Niet online
iMick schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:36:
HiMacc, dat slaat helemaal nergens op. FakeSMC is de kext die iets emuleert zodat je langs de DSMOS beveiliging komt. De DSMOS.kext (Dont Steal Mac OS X kext), die zorgt ervoor dat je eigenlijk geen OS X kunt installeren op een PC.

De Still Waiting For Root Device error is een error die met je chipset te maken heeft. Je chipset regelt de SATA / IDE devices. Wanneer dit niet werkt, omdat er geen support is, geen kext op de bootdvd staat of dat er een BIOS optie verkeerd staat krijg je een Still Waiting For Root Device Error.
Dit kun je oplossen door de SATA mode op AHCI te zetten in je BIOS, wanneer er support is voor die chipset. Kun je even een screenshot plaatsen van het derde tabje van CPUZ.
Ik heb een Asus A6Va laptop. Die hebben geen SATA. Las op internet dat 10.5.2 moet werken.
Zou niet weten welke kext ik dan zou moeten hebben voor m'n chipset.

• OgWok
W00fer schreef op donderdag 30 december 2010 @ 13:50:
[...]

Ik heb een Asus A6Va laptop. Die hebben geen SATA. Las op internet dat 10.5.2 moet werken.
Zou niet weten welke kext ik dan zou moeten hebben voor m'n chipset.
Geen SATA. Dan moet je nog iets verder terug denk ik. OSX 10.4

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-06 13:02

SupremeRick

Muse Fan

Remco Tr schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:16:
Ik ben na een tijdje weer begonnen aan dit project.

Vorige leopard liep prima nu wil ik snow leopard dr op zetten met iaktos S3 v2 10.6.3.

Nu wordt de setup niet geladen door de bootloader met als laaste melding SMBios not found.

Heb hem al in safe mode gedraaid enz maar mocht niet helpen.

I7 860
MSI GD65
8GB DDR3
Nvidia GTX470

Dank!
met welke driver krijg jij die gtx470 werkend?

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• iMick
GTX 470 werkt perfect op 10.6.5 met de patched nVidia package van TonyMac. Kijk eens op TonyMac zijn blog voor instructies.

• SupremeRick

SupremeRick

Muse Fan

iMick schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:22:
GTX 470 werkt perfect op 10.6.5 met de patched nVidia package van TonyMac. Kijk eens op TonyMac zijn blog voor instructies.
ik heb het gevonden bedankt !.. ik ga het meteen uitproberen

het lukt me gewoon niet om met de iboot cd op te starten, weet iemand mischien suggesties.. want hij blijft hangen het detecteren van de realtek internet apparaten.., en als ik mijn physX kaart eruit haal dan komt ie niet verder dan wanneer je de info krijgt

[ Voor 40% gewijzigd door SupremeRick op 30-12-2010 23:37 ]

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380371

Ben nu een DVD aan het branden met Mac OS X 10.5.7. Heeft altijd al perfect gewerkt op mijn laptop, maar ga het nu toch maar weer eens opnieuw installeren. Ik ga binnenkort ook een iPad kopen, en een mooi hackintoshje staat daar wel weer leuk bij :D Ik laat wel horen of het is gelukt en post anders wel even een screenshotje. Niet dat dat jullie wat boeit, maar dit vind ik gewoon even leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick

SupremeRick

Muse Fan

ik vind het wel grappig, mij is het ondertussen gelukt met nawcom boot cd.. alles werkt, ik heb me physX kaart driver (8800gt driver) deruit moeten halen ander krijg ik zwart scherm samen met mijn gtx470 want dan weet ie niet waar die naartoe moet starten!, let hier goed op als je 2 gfx kaart hebt. hier draait nu 10.6.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 22:34

iichel

Gazoooo

Ik heb ook maar eens besloten om op m'n Shuttle OSX te gaan installeren. Voor installatie heb ik voor iAtkos en iDeneb gevonden. iAtkos gekozen omdat dat Snow Leopard is. Installeren wil allemaal prima, maar na een boot wil het ineens niet meer. Het Apple logo komt ik beeld en blijft daar dan. En de HDD gaat verder niks doen.

Daar kun je gewoon naar blijven kijken... Heb ik iets verkeerd gedaan? Ik heb de EFI en Chameleon naar de bootschijf geinstalleerd.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:50

Thandor

SilverStreak

iichel schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 19:50:
Ik heb ook maar eens besloten om op m'n Shuttle OSX te gaan installeren. Voor installatie heb ik voor iAtkos en iDeneb gevonden. iAtkos gekozen omdat dat Snow Leopard is. Installeren wil allemaal prima, maar na een boot wil het ineens niet meer. Het Apple logo komt ik beeld en blijft daar dan. En de HDD gaat verder niks doen.

Daar kun je gewoon naar blijven kijken... Heb ik iets verkeerd gedaan? Ik heb de EFI en Chameleon naar de bootschijf geinstalleerd.
Start het geheel eens op in verbose of single-user. Je kunt daar hier (of probeer anders chameleon erbij te zetten o.i.d.) vast wel wat tussen vinden. De eerste hit bijvoorbeeld.

Met de verbose mode kun je in ieder geval zien wat er precies gebeurd achter dat Apple logo. Op een gegeven moment zal het boot-proces hangen en kun je precies zien bij welk bestand/proces/taak dat gebeurt. Eventueel kun je ook andere schoonheidsfoutjes vinden die soms het oplossen waard zijn :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick

SupremeRick

Muse Fan

start hem anders in save modus op met -x, dan kom je om de error heen.. iig dat lukt mij xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
iichel, boot eens met -v en maak even een foto ;). Maar iAtkos is verre van een mooie install. Het mooiste is natuurlijk een retail methode als met de nawcommodcd, EmpireEFI of natuurlijk myHack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

na het booten met -x en -v krijg ik alleen het apple logo in beeld van de 'normale' boot...
Maandag maar ff een retail DVD scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Met Pirate-x-EFI geen geluk gehad. Retail DVD wel in the pocket. Nu even EmpireIEFI proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Nawcom MOD CD is op dit moment eigenlijk de beste methode :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Afbeeldingslocatie: http://i1092.photobucket.com/albums/i403/1ichel/Tweakers/th_IMAG0009.jpg

Dit lijkt me niet goed?

Dit is met de Nawcom mod cd btw en Snow Leo Retail.

[ Voor 10% gewijzigd door iichel op 04-01-2011 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb in de tussentijd ook al heel wat pogingen gedaan om OSX op m'n MSI GX623 te krijgen. iPC, iBoot, iDeneb, iAtkos etc etc.

Ben op dit moment iAtkos S3 V2 aan het downloaden omdat ik daar een how-to voor gevonden heb voor desbetreffende laptop. Erg benieuwd of het nu wel een keer gaat lukken. Lege sata schijf uit andere laptop geplukt en prutsen maar weer.

Of anders maar sparen voor een echte mac :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Hmz, ik krijg bij elke bootloader nu een kernel panic en kan ik niet verder.
Geprobeerd:
- EmpireEFI
- Pirate-x-EFI
- Nomcom Mod CD

Allemaal hetzelfde. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
iichel schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:23:
Hmz, ik krijg bij elke bootloader nu een kernel panic en kan ik niet verder.
Geprobeerd:
- EmpireEFI
- Pirate-x-EFI
- Nomcom Mod CD

Allemaal hetzelfde. :(
typ eens cpus=1 bij het booten :) (weet het niet zeker hoor)

[ Voor 4% gewijzigd door Jazzle op 04-01-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Jazzle schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 22:47:
[...]

typ eens cpus=1 bij het booten :) (weet het niet zeker hoor)
bij de bootloader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
iichel schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:50:
[afbeelding]

Dit lijkt me niet goed?

Dit is met de Nawcom mod cd btw en Snow Leo Retail.
iBoot van TonyMac al eens geprobeerd? Niet schelden.... VOLHOUDEN 8)

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 05-01-2011 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

OgWok schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 12:37:
[...]

iBoot van TonyMac al eens geprobeerd? Niet schelden.... VOLHOUDEN 8)
Ik zal 'm proberen. Ik heb de volgende geprobeerd, allemaal kernel panic:
- EmpireEFI voor Atom 1085
- Pirate-X-EFI
- Nawcom Mod CD

Systeem:
Intel Atom N330 (1.66 dualcore + HT, 4 'cores')
2GB RAM
Intel 945G chipset met SATA en graphics
SATA DVD speler en SATA HDD.
HDD al naar 1 partitie geformatteerd, hielp helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himacc

himacc

GA 67N USB3|2500K| 5770

Lichel:

kijk hier eens naar Samsung N130 Netbook, heeft wel overeenkomstige hardware

http://deanezra.com/2010/...ckintosh-on-samsung-n130/
http://www.notebookcheck.nl/Samsung-N130.21920.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Gisteren 3 maal een installatie gedaan met iAtkos S3 V2. Eerste keer geen duidelijk probleem, maar werkte niet. Tweede install kwam ik tot de intro/welcome van osx. Liep daar steeds vast. -v gaf een probleem met AppleUsbEhci aan? Bii derde install wat usb dingen weg gelaten, maar die deed wederom niets. Toen was ik er op dat moment wel klaar mee.

Iemand nog tips? Laptop is een MSI GX623 (ms1651)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Laatst online: 04-07 10:46
Ik heb het hem geflikt, 10.6.6 is van mij :*) . Update downloaden, daarna multibeast met ati 4800 fix voor 10.6.5. Nu schrijvend vanaf 10.6.6 met C2Q Q9550, Asus ATi 4850 1gb (dual-dvi, dus standaard), 4gb mem., Asus P5Q Pro. Nou, dat wilde ik even laten weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:44
Ik heb ook de update geprobeerd alleen werkte toen mijn tb en muis niet meer hoe kan dit en welke kexts heb ik dan nodig?

Specs:

I3 530
Msi p55-gd65
2x ssd
1x hdd
xfx 8800GT
4Gb ddr3
Logitech wave tb en muis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
tweakG5 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:35:
Ik heb ook de update geprobeerd alleen werkte toen mijn tb en muis niet meer hoe kan dit en welke kexts heb ik dan nodig?

Specs:

I3 530
Msi p55-gd65
2x ssd
1x hdd
xfx 8800GT
4Gb ddr3
Logitech wave tb en muis
Heb zelf geen ervaring, bij mij bleef het gewoon werken maar je kunt voodoops2controller.kext proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Martijn-HK schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:39:
[...]

Heb zelf geen ervaring, bij mij bleef het gewoon werken maar je kunt voodoops2controller.kext proberen?
Nou het is gewoon een usb draadloze set dus het lijkt me niet handig om een ps2 kext te installeren of heb ik het dan mis. Ik wil namelijk een klein beetje zekerheid hebben voordat ik zometeen weer 3 uur mijn backup aan het terugzetten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
tweakG5 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:52:
[...]

Nou het is gewoon een usb draadloze set dus het lijkt me niet handig om een ps2 kext te installeren of heb ik het dan mis. Ik wil namelijk een klein beetje zekerheid hebben voordat ik zometeen weer 3 uur mijn backup aan het terugzetten ben.
Nee, lijkt me niet echt verstandig, zelf heb ik daarmee geen ervaring, mijn usb toetsenbord werd meteen herkent en is altijd blijven werken, zelfde geldt voor bluetooth microsoft wireless mouse. Wordt je toetsenbord wel herkent in Over deze mac -> meer info -> USB? Voor de rest zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Zojuist de update naar 10.6.6 gedaan. Update was net iets meer dan 100MB. Geen problemen. Appstore werkt trouwens prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
garp schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:46:
Zojuist de update naar 10.6.6 gedaan. Update was net iets meer dan 100MB. Geen problemen. Appstore werkt trouwens prima :-)
Van 10.6.5 neem ik aan. Nog zaken gebackupped of gewoon erover heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Hier ook een succesvolle update naar 10.6.6, wel voor de zekerheid via timemachine een backup gemaakt maar was niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
OgWok schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 20:13:
[...]

Van 10.6.5 neem ik aan. Nog zaken gebackupped of gewoon erover heen?
Ja, van 10.6.5 inderdaad en gewoon vanuit software update geinstalleerd.

Er zit een extra disk in de machine voor TimeMachine, dus ik heb me niet te druk gemaakt om de backup. Uiteraard laat ik TimeMachine voor zo'n update wel even de laatste wijzigingen backuppen. Mocht er iets fout gaan dan doe ik een herinstallatie inclusief TimeMachine restore. Heb een prima installatiedocument voor mezelf en de nawcom bootcd en de OSX DVD die ik nodig heb zitten keurig in een mapje en in dat mapje zit ook een USB stick waarop de kexts en een digitale versie van de handleiding staan. Kan bijna niet fout gaan, kost hoogstens een klein beetje tijd. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 00:08
10.6.6. doet het niet bij mij. Eerst kernel panic en nu gedoe met USB waardoor ik geen toetsenbord en muis heb. Eens kijken hoe ik dat ga oplossen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-07 16:53

ThunderNet

Flits!

Ik heb gisteren een USB3 WD My Book Essential gehaald om te gebruiken als TimeMachine-disk. Om de boel aan te kunnen sturen heb ik een Sweex USB3-pci-express kaartje gehaald (NEC-chip). Nu heb ik die geprobeerd te installeren met zowel de std. Lacie-driver, als de unlockte-Lacie-driver voor deze chip, echter krijg ik de boel nog niet werkend.
In de System-profiler zie ik de USB-Super-Speed Hub staan. En als ik er een bijvoorbeeld een USB-geheugenstickje in doe, doet die het ook prima.. Echter als ik er de USB3-Hardeschijf in prik, niks...

Iemand ervaring met het aan de praat krijgen van USB3-schijven?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 15:06
Heb sinds een half jaar een Hackintosh i5 en het loopt echt fantastisch.
Enige wat ik me eigenlijk een beetje afvraag is of bij jullie het spaces overzicht ook vaak zo'n traag effect heeft?
Afbeeldingslocatie: http://cybernetnews.com/wp-content/uploads/2007/10/leopard-spaces.jpg

Bijvoorbeeld zoals nu heb ik Espresso (HTMLeditor) open, iTunes en Chrome (met geen extreem zware sites).
Als ik nu op F5 druk voor het Spaces overzicht (zoals in de afbeelding) gaat dat effect niet vloeiend.
Als ik echter +/- 20x achter mekaar het spaces overzicht open dan gaat ie wel opeens vloeiend.

Bij mijn Mac mini had ik dit ook, het was toen zelfs zo dat exposé moeilijk deed, bij +/- 20x exposé openen ging het opeens vloeiend.

Mijn videokaart nu is een GTX260 en werkt met QE/CI via Graphicsenabler=Yes. Verder speel ik ook Starcraft II en daar heb ik totaal geen problemen met de kaart, werkt perfect.

Als iemand mij kan zeggen wat dit is en of hij dit ook heeft (of niet) zou ik zeer tevreden zijn! :)

[ Voor 3% gewijzigd door injectx op 08-01-2011 12:25 . Reden: img edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 15:06
ThunderNet schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:41:
Ik heb gisteren een USB3 WD My Book Essential gehaald om te gebruiken als TimeMachine-disk. Om de boel aan te kunnen sturen heb ik een Sweex USB3-pci-express kaartje gehaald (NEC-chip). Nu heb ik die geprobeerd te installeren met zowel de std. Lacie-driver, als de unlockte-Lacie-driver voor deze chip, echter krijg ik de boel nog niet werkend.
In de System-profiler zie ik de USB-Super-Speed Hub staan. En als ik er een bijvoorbeeld een USB-geheugenstickje in doe, doet die het ook prima.. Echter als ik er de USB3-Hardeschijf in prik, niks...

Iemand ervaring met het aan de praat krijgen van USB3-schijven?
Welk moederbord heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Asus P5b Deluxe (Wifi-Ap)

• 8086;Intel Corporation;29a0;82P965/G965 Memory Controller Hub;Bridge;Host bridge
• 8086;Intel Corporation;284b;82801H (ICH8 Family) HD Audio Controller;Multimedia controller;Audio device
• 8086;Intel Corporation;283e;82801H (ICH8 Family) SMBus Controller;Serial bus controller;SMBus
• 8086;Intel Corporation;2835;82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #5;Serial bus controller;USB Controller
• 8086;Intel Corporation;2834;82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #4;Serial bus controller;USB Controller
• 8086;Intel Corporation;2832;82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #3;Serial bus controller;USB Controller
• 8086;Intel Corporation;2831;82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #2;Serial bus controller;USB Controller
• 8086;Intel Corporation;2830;82801H (ICH8 Family) USB UHCI Controller #1;Serial bus controller;USB Controller
• 11ab;Marvell Technology Group Ltd.;4364;88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller;Network controller;Ethernet controller
• 8086;Intel Corporation;2849;82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 6;Bridge;PCI bridge
• 197b;JMicron Technology Corp.;2363;JMB362/JMB363 Serial ATA Controller;Mass storage controller;IDE interface
• 197b;JMicron Technology Corp.;2363;JMB362/JMB363 Serial ATA Controller;Mass storage controller;SATA controller
• 8086;Intel Corporation;2847;82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 5;Bridge;PCI bridge
1033;NEC Corporation;0194;uPD720200 USB 3.0 Host Controller;Serial bus controller;USB Controller
• 8086;Intel Corporation;2843;82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 3;Bridge;PCI bridge
• 8086;Intel Corporation;283f;82801H (ICH8 Family) PCI Express Port 1;Bridge;PCI bridge
• 8086;Intel Corporation;283a;82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #2;Serial bus controller;USB Controller
• 8086;Intel Corporation;2836;82801H (ICH8 Family) USB2 EHCI Controller #1;Serial bus controller;USB Controller
• 8086;Intel Corporation;2821;82801HR/HO/HH (ICH8R/DO/DH) 6 port SATA AHCI Controller;Mass storage controller;SATA controller
• 8086;Intel Corporation;2810;82801HB/HR (ICH8/R) LPC Interface Controller;Bridge;ISA bridge
• 11ab;Marvell Technology Group Ltd.;4320;88E8001 Gigabit Ethernet Controller;Network controller;Ethernet controller
• 8086;Intel Corporation;244e;82801 PCI Bridge;Bridge;PCI bridge
• 1002;ATI Technologies Inc;9442;RV770 [Radeon HD 4850];Display controller;VGA compatible controller
• 1002;ATI Technologies Inc;aa30;HD48x0 audio;Multimedia controller;Audio device
• 8086;Intel Corporation;29a1;82P965/G965 PCI Express Root Port;Bridge;PCI bridge

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
Ik heb nu geprobeerd om de update van 10.6.4 naar 10.6.6 te doen maar ik krijg kernel panics hoe kan dit? Specs:

Intel i3 530
Samsung spinpoint F3 1TB
2x SSD 32X 32GB
4GB ddr3 1333Mhz corsair
Xfx 8800GT XXX
MSI p55-gd65

ik gebruik de msi iboot cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

tweakG5 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:44:
Ik heb nu geprobeerd om de update van 10.6.4 naar 10.6.6 te doen maar ik krijg kernel panics hoe kan dit? Specs:

Intel i3 530
Samsung spinpoint F3 1TB
2x SSD 32X 32GB
4GB ddr3 1333Mhz corsair
Xfx 8800GT XXX
MSI p55-gd65

ik gebruik de msi iboot cd.
Heb je na de update, (en voor het rebooten!) MultiBeast weer gestart om je USB-drivers te backrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-06 10:43
Kwak schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:35:
10.6.6. doet het niet bij mij. Eerst kernel panic en nu gedoe met USB waardoor ik geen toetsenbord en muis heb. Eens kijken hoe ik dat ga oplossen.
Probeer in de laatste Multibeast (3.0.3) eens de IOUSBFamily Rollback functie. Die heeft bij mij alle USB functionaliteit teruggegeven.
Edit: Mocht je remote desktop aan hebben staan, dan kan je op die manier ook gewoon in het OS komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Grote Schurk op 08-01-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
ThunderNet schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:45:
[...]

Heb je na de update, (en voor het rebooten!) MultiBeast weer gestart om je USB-drivers te backrollen?
Ja dat heb ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Bij de update van 10.6.4 naar 10.6.6 ga je naar kernel versie 10.5.0. Deze zit namelijk in 10.6.5. Misschien kan Edit: In 10.6.6 zit zelfs een kernel update naar de 10.6.0 Darwin kernel

[ Voor 23% gewijzigd door Grote Schurk op 09-01-2011 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
FritsYpeij schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:55:
[...]

Bij de update van 10.6.4 naar 10.6.6 ga je naar kernel versie 10.5.0. Deze zit namelijk in 10.6.5. Misschien kan je eens kijken welke kernel je nu draait? Dat kan je zien in osx86tools. Of krijg je deze bij het opstarten?
Waar kan je dat zien? Ik zie het al ik heb kernel versie 10.0.0

[ Voor 6% gewijzigd door tweakG5 op 08-01-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Probeer via osx86tools eens een nieuwe 10.5.0 kernel uit, osx86tools maat dan meteen een backup van de kernel die je nu gebruikt. Ik weet zo 1 2 3 niet welke het meest geschikt voor jouw systeem is, maar probeer de legacy intel/amd of legacy XNU eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
FritsYpeij schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 16:52:
Probeer via osx86tools eens een nieuwe 10.5.0 kernel uit, osx86tools maat dan meteen een backup van de kernel die je nu gebruikt. Ik weet zo 1 2 3 niet welke het meest geschikt voor jouw systeem is, maar probeer de legacy intel/amd of legacy XNU eens.
Ik heb nu 2x geprobeerd een nieuwe kernel te installeren maar het werkt niet want er blijft dit staan:

Darwin iMac-van-Bas-Vuyk.local 10.0.0 Darwin Kernel Version 10.0.0: Mon Oct 12 04:06:05 AST 2009; anappirtrvh:xnu-1456.1.26/BUILD/obj/RELEASE_I386 i386

Ik heb het via de wizard gedaan maar dat werkt op een of andere manier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
FritsYpeij schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:46:
[...]

Probeer in de laatste Multibeast (3.0.3) eens de IOUSBFamily Rollback functie. Die heeft bij mij alle USB functionaliteit teruggegeven.
Edit: Mocht je remote desktop aan hebben staan, dan kan je op die manier ook gewoon in het OS komen.
Dank voor dat idee, ga het binnenkort eens proberen . Resultaat zal ik hier posten.

Gisternacht voor het slapen gaan nog een poging gedaan om het te fixen en binnen 5 minuten had ik weer een werkende Hackintosh.

[ Voor 12% gewijzigd door Kwak op 09-01-2011 11:09 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:55
Hallo mensen,

Ik ben onlangs begonnen met het installeren van 'hackintosh' op mijn ACER Aspire 5738.
Dit weekend heb ik Leopard succesvol geïnstalleerd via iAtkos V7, alles werkt, had zelfs mijn netwerk met bijzonder veel moeite werkend gekregen.

Maar toch wil ik Snow Leopard erop hebben, dit probeer ik met iAtkos S3 V2, installatie is geen enkel probleem enzo.
Maar als ik de installatie klaar heb, heb ik geen touchpad (in de Customize stond ook geen VoodooPS2 met touchpad, wat bij de Leopard omgeving wel was), dus ik dacht, dan maar geen touchpad, dan maar met de muis. Maar zodra de installatie voltooid is, werkt mijn USB muis niet .. Krijg dan via de verbose (-v) mode ook USB fouten.

Wat kan ik hier aan doen? Ik zat te denken om m'n eigen distro te maken met hierbij ook gelijk de goede netwerk drivers etc, maar weet niet wat hier wijsheid is .. Of het nog wel met mijn huidige iAtkos S3 V2 disk te doen is ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Even een crosspostje van een ander forum waar ik mijn vraag op heb gesteld:

Ik probeer al enige tijd OSX op mijn PC te krijgen. Ik heb de retail DVD op mijn USB stick gezet en ook zelf de DVD geprobeerd. In virtual box werkt de installatie prima. Wil ik echter via Nawcom OSX native installeren dan gaat het op een gegeven moment fout. In de installatie log staat "Failed to verify BSD.PKG" en na 3 pogingen stopt de installatie.

Ik heb meerdere boot CD's geprobeerd maar Nawcom is de enige die boot. De CD en de USB krijgen beide dezelfde error. (ook met -v, -x, -f, cpus=1 etc etc etc)

Specificaties:

Intel Xeon X3360 (zelfde als de Intel Q9550)
MSI P45 Platinum (verschillende BIOS'es geprobeerd)
Corsair geheugen
AMD HD3870 videokaart

10.6.3 DVD / USB

Ik heb al 4 verschillende harddisks geprobeerd maar daar ligt het ook niet aan. Ook de iATKOS DVD5 versie geeft die error.

Ik zit vast, welke stappen kan ik nog meer ondernemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

De iBoot/MultiBeast methode werkt voor mij perfect, deze zou je ook een poging kunnen geven?

[ Voor 70% gewijzigd door ThunderNet op 10-01-2011 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
ThunderNet schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:34:
[...]

De iBoot/MultiBeast methode werkt voor mij perfect, deze zou je ook een poging kunnen geven?
iBoot werkt niet bij mij, ipv iBoot gebruik ik Nawcom. :) Ik "koop" overigens op dit moment een andere DMG die ik op mijn USB ga zetten. Van 10.6.0. Wellicht toch iets corrupt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
tweakG5 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:44:
[...]

Waar kan je dat zien? Ik zie het al ik heb kernel versie 10.0.0
Waarschijnlijk heet jouw kernel dan niet mach_kernel, en dat is wel degene die door osx86tools vervangen wordt als ik me niet vergis. Misschien kan je in de terminal eens kijken of er meer bestanden zijn die jouw kernel kunnen zijn:
cd / [enter]
ls -al [enter]
als daar naast mach_kernel nog een bestand staat met de permissie "-rw-r--r--" van ongeveer 10 - 20 MB dan zal dat waarschijnlijk de kernel zijn die word gekozen tijdens boot.
Je kan ook deze installer gebruiken: http://blog.nawcom.com/?p=538
Dit is de 10.6.0 legacy kernel die de meeste CPU's ondersteund.
Deze installer update ook je boot, waardoor je verder geen gedoe hebt dat hij niet goed installeert (zoals nu het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
tweakG5 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:20:
[...]

Ik heb nu 2x geprobeerd een nieuwe kernel te installeren maar het werkt niet want er blijft dit staan:

Darwin iMac-van-Bas-Vuyk.local 10.0.0 Darwin Kernel Version 10.0.0: Mon Oct 12 04:06:05 AST 2009; anappirtrvh:xnu-1456.1.26/BUILD/obj/RELEASE_I386 i386

Ik heb het via de wizard gedaan maar dat werkt op een of andere manier niet.
Als je Moederbord enigzins op MSI P55M-GD45 lijkt zou je ook nog een clean install met Kakewalk kunnen proberen. http://www.kakewalk.se/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Iemand ervaring met de BBG op Hackintosh.nl? Ik heb wel ervaring met osx86 uit het 10.5.0 tijdperk maar heb het ondertussen al tijden niet meer geprobeerd. Het liefst heb ik een zo 'vanilla' mogelijke build, weinig custom kexts dus, en het grootste deel van de fixes middels dsdt. De 'Mediacenter PC' uit de eerder genoemde BBG lijkt me wel wat, ik heb daar een wat aangepaste versie van (zelfde mobo en proc) op het oog:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron E3300€ 36,66€ 36,66
1Western Digital Scorpio Black WD5000BEKT, 500GB SATA-300, 16MB, 7200rpm€ 58,75€ 58,75
1Sony NEC Optiarc AD-7700S€ 23,50€ 23,50
1Antec ISK 300-150€ 72,-€ 72,-
1Zotac GF9300-I-E€ 92,-€ 92,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5/2G€ 29,50€ 29,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,41

Misschien is er iemand die op of aanmerkingen heeft wat betreft bovenstaand systeem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311246

Is er een pc rond de 600 700 euro waar alles perfect op werkt zonder enig probleem? Ik ben een apple gebruiker dat zijn macs koopt ipv maakt. Maar zou op bureau ook wel een willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-07 16:41
Anoniem: 311246 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:19:
Is er een pc rond de 600 700 euro waar alles perfect op werkt zonder enig probleem? Ik ben een apple gebruiker dat zijn macs koopt ipv maakt. Maar zou op bureau ook wel een willen.
http://www.hackintosh.nl/content/237-best-buy-guide-v2.html

Wie wil E 100,- verdienen? >:)
http://www.hackintosh.nl/...ebook-8540p-new-post.html

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je begint je dan toch af te vragen waarom zo iemand niet gewoon een Macbook heeft gekocht... Die HP Elitebook komt al aardig in de richting van de prijs van een MB en bespaard een hoop gezeur. Zeker als alles perfect werkend moet zijn!

Ik ben blij dat ik twee weken geleden de overstap naar een iMac heb gemaakt. Mijn Hackintosh draaide op zich prima, maar dit voelt toch allemaal net even wat soepeler aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Anoniem: 311246 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 23:19:
Kijk eens naar de Best Buy Guide. http://www.hackintosh.nl/content/237-best-buy-guide-v2.html
Game / Medium PC past perfect bij jouw behoeften :). Zeker icm met een 5850!
Of voor de High End gaan en daarbij het goedkopere UD3R moederbord kiezen, zodat het niet te ver boven je Budget ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
Nou € 100,-- is een beetje weinig als ik de waslijst zie. Overigens is shift-alt 2 op het Mac toetsenbord het Euroteken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Zo, met iBoot Legacy krijg ik eindelijk eens geen KP bij het installeren. Alleen het taalschermpje zit een beetje vast... met -v zegt ie iets over dat de PS2 controller een onverwacht antwoord gaf ofzo. Benieuwd... :)

Edit: Partitiioneren ging prima, nu aan 't installeren. Wat hierna te doen? Ik geloof dat er nog een bootloader op moet. Is die van iBoot aan te raden? En daarna natuurlijk het Multibeest even laten huishouden :)

[ Voor 33% gewijzigd door iichel op 11-01-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Chameleon 2.0 is wat mij betreft een goede bootloader. Succes met booten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Oke... Installatie is helemaal gelukt. :)
Geen problemen gehad met een PS2 toetsenbord en een USB muisje eraan.
iBoot met Snow Leo retail DVD.

Aan het eind van de installatie reboot ie. Is volgens mij normaal. iBoot DVD er weer in.
Maar dan start ie niet op :( SHIT
Scherm blijft gewoon zwart. -v geeft ook geen informatie.
Morgen maar eens prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Oke, minor update. Major result.
OSX aan de praat gekregen :D iMac 11.1

Methode: iBoot + OSX Retail.

To do list
- Hogere VGA resolutie (kext vinden voor Intel GMA950)
- Bootloader fixen want ik kan alleen booten met cpus=1 via de DVD van iBoot
- kext vinden voor audio

En daarna natuuuurlijk nog even alles installeren :P Maar da's bijzaak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
Probeer eens te booten met GraphicsEnabler=yes. Als het goed is heeft hij ondersteuning voor de Intel GMA 950.

Probeer als eerste even van HD te booten ;). Dan zou je daarna desnoods een DSDT fix kunnen doen voor de CPUS=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik zal het Multibeest eens aanslingeren. Zag door de bomen het bos even niet meer... haha.

Edit: alles werkt inmiddels, behalve de bootloader. Ik boot nu elke keer met iBoot disk... haha.
DSDT fix van Multibeast doen?

[ Voor 42% gewijzigd door iichel op 12-01-2011 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Zo update 10.6.6 geinstalleerd (van 10.6.4). Werkt perfect, even apple.HDA herstellen alleen. Leuk die appshop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
iichel schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:29:
Ik zal het Multibeest eens aanslingeren. Zag door de bomen het bos even niet meer... haha.

Edit: alles werkt inmiddels, behalve de bootloader. Ik boot nu elke keer met iBoot disk... haha.
DSDT fix van Multibeast doen?
Met Multibeast kan je een Chameleon versie als bootloader selecteren en installeren. Als die goed werkt kan je gewoon vanaf je harde schijf starten en kiezen of je OS X of een ander OS wilt draaien en heb je iBoot disk niet meer nodig. Ik zou hem nog wel even achter de hand houden voor het geval er dingen niet goed gaan.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Laatst online: 21-04-2018
Kwak schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:20:
[...]

Met Multibeast kan je een Chameleon versie als bootloader selecteren en installeren. Als die goed werkt kan je gewoon vanaf je harde schijf starten en kiezen of je OS X of een ander OS wilt draaien en heb je iBoot disk niet meer nodig. Ik zou hem nog wel even achter de hand houden voor het geval er dingen niet goed gaan.
ook zou ik een clone copy op een 2e harddisk aanbevelen. Handig voor updates etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Kwak schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:20:
[...]

Ik heb de chameleon 2.0 RC5 geinstalleerd en die geeft een KP met ongeldig aantal CPU's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwak
Ik heb ook dat niet helemaal alles klopt aan mijn CPU. Dat is een E8400 en OS X herkent het ding als een Core 2 Solo maar ik kan wel 2 threads draaien, dus effectief is het wel een dualcore. Misschien heb jij wel hetzelfde?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Schurk
Kwak schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 07:58:
Ik heb ook dat niet helemaal alles klopt aan mijn CPU. Dat is een E8400 en OS X herkent het ding als een Core 2 Solo maar ik kan wel 2 threads draaien, dus effectief is het wel een dualcore. Misschien heb jij wel hetzelfde?
Zoek eens op SMBIOS.plist, daar kan je alle info over je Hackintosh aanpassen. Dit is enkel cosmetisch en niet noodzakelijk om te veranderen. Als het werkt, dan werkt het :)
Pagina: 1 ... 22 ... 47 Laatste

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: MS Beleid. Gebruik dan wel de ~~~[OSx86] tag!

Het verkrijgen van OS X mag niet worden besproken.