Thmz159 schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:44:
met Kext Helper B7 moeten die commands toch niet?

Ik doe het altijd gewoon Kext Helper B7, herstarten, en het werkt
Over distro's (bv: iAtkos S3 v2) t.o.v. retail. Tegenwoordig zijn ze niet meer veel slechter hoor. Ik heb de iAtkos nog niet geprobeerd maar zover ik kan zien lijkt het me heel vanilla te installeren. Je moet zelf gewoon alles wat je erbij wil aanduiden. Vroeger had je inderdaad dat er veel te veel rotzooi mee geinstalleerd van Kexts.
Ik maak gebruik van iAtkos maar een ding begrijp ik niet. Als ik mijn systeem opstart dan kom Chameleon logo op het scherm.
Nou zou je dus zeggen dat ik Chameleon geinstalleerd heb.Alleen ik kan niet achterhalen WAAR.
En ten tweede, ik had in mijn /EXTRA map GEEN com.apple.boot.plist.
Die heb ik nu zelf aangemaakt, maar maakt niet uit wat ik daar in veranderd er gebeurt niets.
Ik wil bv zorgen dat systeem rechtstreeks naar OSX gaat,daarvoor moet ik Quiet Boot =Yes
Alleen dan gebeurt er niets.Nog steeds komt een tijdbalk in beeld.
Heb dit ook gedaan in /Library/Preferences/SystemConfiguration gedaan maar nogsteeds reageert het systeem niet op.
Vind het erg vaag.
Verder werkt iAtkos perfect.Standaard is deze 10.6.3 maar kon makkelijk naar 10.6.4 zonder probleem (wel eerst sleepenabler.kext verwijderen)
Alleen twee dingen werken nog niet: slaapstand en herstarten.
Als ik herstart dan krijg ik een blauw beeld me ronddraaiend cirkel en dan blijft alles vast.
En als ik systeem in slaapstand gooit dan sluit deze heel snel af.Als ik dan systeem weer wakker maakt dan gaan alle fans draaien,toetsenbord en muis gaan aan maar geen beeld.
Blijft niets anders dan stroom stekker er uit te trekken om alles weer normaal aan de praat te krijgen.
Als iemand een tip voor alle drie de problemen heeft hoor ik het graag