R.E. schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:51:
Ik snap niet dat het mogelijk is te winnen van de koning. Ik kom er echt niet door. En die ships of the line, WOW!!!! Die kan ik echt maar net bouwen. Teveel tools en muskets nodig. En is er een mogelijkheid om de blocks van de koning op te heffen? Ik kan op het einde niks meer verkopen.....
Overgens heb ik gemerkt dat je de indianen beter te vriend kan houden. Dat werkt echt super goed. Veel handelen met die lui en missions plaatsen, dan krijg je heel veel natives heel snel! Die doen het goed op het land..... Winnen van de koning is me nog niet gelukt.....
Ik heb het spel nu ook en ik vind het een erg leuk spel om te spelen, maar winnen van de koning is mij ook nog niet gelukt. Ik heb het idee dat je echt een revolution van 100% moet hebben + veel militairen. Dat is mij echter nog niet gelukt, ook niet op pilgrim.
Ship of the line valt ook een beetje tegen. Ze zijn megaduur om te bouwen of te kopen en dan worden ze in notime door de koning in de pan gehakt. Daarnaast lijkt de koning net zo hard units erbij te krijgen als dat ik er weet af te slachten. In m'n laatste potje kreeg ik een beetje de overhand, had ik bijna alles afgeslacht, had ik nog twee jaar te gaan, komt er een nieuwe boot met 40 nieuwe troepen aan land
Ook bij education valt het een beetje tegen dat het steeds langer duurt om mensen op te leiden. Ook units die je koopt in Europa worden, en blijven, steeds duurder. Zeker gezien hoeveel units je nodig hebt tegen de koning is dat wel jammer.
Kortom, zeer leuk spel, maar het mag wat mij betreft nog wel iets beter uitgebalanceerd worden. Om nu te kunnen winnen van de koning moet je alles op alles zetten en dan nog moet alles mee zitten, en zelfs dan is het me nog niet gelukt.