• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 22:14

Amafi

Amafi

Pindasaus schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 07:44:
Wat mij opvalt is dat het verkopen van wapens en paarden aan indianen erg lucratief is, dat doe ik natuurlijk alleen aan indianen die ver van mijn kolonis wonen.
Vraagje, hoe bouw ik een nieuw schip? 1 schip is wat weinig... in Col 1 moest je dan meen ik een haven bouwen maar hoe ik dat in dit deel precies doe is mij niet duidelijk.
Schepen kan je op 2 manieren krijgen.
1. Ga naar Europa en koop daar een aantal schepen
2. Bouw een haven :P dock en die verder uitbreiden tot je schepen kan bouwen...

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:46
Edit: ik moet leren verder te lezen voor ik reageer...

[Voor 89% gewijzigd door Anakha op 27-10-2008 10:39]

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 08:36

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Guys, ik heb nog nooit Civilization gespeeld, yeah i know, maar waar kan ik leren hoe te spelen? Want ik begrijp er geen snars van. Is er geen tutorial mode ofzo? Ik kan het niet vinden. Iemand tips?

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 22:14

Amafi

Amafi

EVILSalami schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:25:
Guys, ik heb nog nooit Civilization gespeeld, yeah i know, maar waar kan ik leren hoe te spelen? Want ik begrijp er geen snars van. Is er geen tutorial mode ofzo? Ik kan het niet vinden. Iemand tips?
Heb je de handleiding al doorgelezen?

Anoniem: 43565

R.E. schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:51:
Ik snap niet dat het mogelijk is te winnen van de koning. Ik kom er echt niet door. En die ships of the line, WOW!!!! Die kan ik echt maar net bouwen. Teveel tools en muskets nodig. En is er een mogelijkheid om de blocks van de koning op te heffen? Ik kan op het einde niks meer verkopen.....

Overgens heb ik gemerkt dat je de indianen beter te vriend kan houden. Dat werkt echt super goed. Veel handelen met die lui en missions plaatsen, dan krijg je heel veel natives heel snel! Die doen het goed op het land..... Winnen van de koning is me nog niet gelukt.....
Ik heb het spel nu ook en ik vind het een erg leuk spel om te spelen, maar winnen van de koning is mij ook nog niet gelukt. Ik heb het idee dat je echt een revolution van 100% moet hebben + veel militairen. Dat is mij echter nog niet gelukt, ook niet op pilgrim.

Ship of the line valt ook een beetje tegen. Ze zijn megaduur om te bouwen of te kopen en dan worden ze in notime door de koning in de pan gehakt. Daarnaast lijkt de koning net zo hard units erbij te krijgen als dat ik er weet af te slachten. In m'n laatste potje kreeg ik een beetje de overhand, had ik bijna alles afgeslacht, had ik nog twee jaar te gaan, komt er een nieuwe boot met 40 nieuwe troepen aan land :(

Ook bij education valt het een beetje tegen dat het steeds langer duurt om mensen op te leiden. Ook units die je koopt in Europa worden, en blijven, steeds duurder. Zeker gezien hoeveel units je nodig hebt tegen de koning is dat wel jammer.

Kortom, zeer leuk spel, maar het mag wat mij betreft nog wel iets beter uitgebalanceerd worden. Om nu te kunnen winnen van de koning moet je alles op alles zetten en dan nog moet alles mee zitten, en zelfs dan is het me nog niet gelukt.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:12

Shabbaman

Got love?

Je moet juist de onafhankelijkheid verklaren als je op 50% zit, want anders groeit de REF alleen maar. Je moet nooit bells maken tot je overal newspaper en 3 statesmen hebt, en er dan helemaal voor gaan. Oh, en nooit eenheden van de koning kopen. Z

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Anoniem: 43565

Shabbaman schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:46:
Je moet juist de onafhankelijkheid verklaren als je op 50% zit, want anders groeit de REF alleen maar. Je moet nooit bells maken tot je overal newspaper en 3 statesmen hebt, en er dan helemaal voor gaan. Oh, en nooit eenheden van de koning kopen. Z
ok, ik denk dat je gelijk hebt met die bellen. Op een gegeven moment gaat het inderdaad vrij hard met die bellen, als je overal 3 statesmen in hebt zitten. Zeker met de juiste founding fathers er achter.

Bouwen jullie trouwens veel steden? Ik hou het tussen de 3 en 5 om niet te veel te hoeven verdedigen.
Ik had laatst wel alle grondtroepen uitgeschakeld, maar er zaten nog meer koninklijke troepen in Europa en de laatste vijf beurten werden die niet over gevaren :(

leuke van dat laatste potje was wel dat een stuk of tien troepen van de koning door indianen werden uitgeroeid :) Ik sluit altijd defence pacts met ze, maar meestal zijn ze niet zo strijdlustig.

.. maar ik zal je tactiek eens proberen. Waarom geen eenheden van de koning kopen trouwens?

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 43565 op 15-11-2008 16:13]

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:12

Shabbaman

Got love?

De REF groeit door bel-productie. Eenheden die je van de koning koopt tellen hier ook in mee, waarbij 1 goud gelijk is aan 1 bel.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:14
Daar ik een Civilization fan ben van het eerste uur (of eigenlijk het eerste uur dat ik het eerste deel speelde, maar dat was al toen civilization 2 uit was geloof ik) heb ik uiteraard ook colonization gespeeld. Hoewel ik het niet heel erg veel gespeeld heb moet ik wel zeggen dat het ik het altijd een heerlijk spel gevonden heb.

Mijn civilization avontuur is eigenlijk gestopt na deel 2. Deel 1 en (met name 2) speel ik eigenlijk nog steeds zo nu en dan, maar waar ik bij deel 3 enkele potten gespeeld heb heb ik deel 4 eigenlijk nooit een spelletje af gemaakt zelfs. Toch blijf ik trouw fan van deze serie en koop ik een uitbreiding op het moment dat hij uitkomt (en wil ik het ooit nog eens gaan spelen).

Edit:
Mijn eerste pot vordert gestaag in de zin dat het einde dichterbi komt. Ik zit nu op <50 beurten voor het einde en mijn leger bestaat uit een kanon en twee soldaatjes. Wel moet ik zeggen dat ik pas net 'uitgevonden' heb wat je kunt doen met een school/college/university (ideaal die expert farmers ipv gewone bijv.). Ook ben ik pas net begonnen met Liberty bells. Ook las ik hierboven hoe het auto-trade systeem werkt. Dat ga ik eens proberen want dat was nog niet gelukt.

[Voor 25% gewijzigd door HCMarX op 24-11-2008 09:32. Reden: Toevoeging]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In het origineel was het mogelijk een automatische trade post te bouwen zodat goederen verkocht konden worden in Europe / op de markt. Is dit nu ook nog mogelijk?
Ik kan nauwelijks meer handelen met Nederland en het handig verschepen werkt ook niet echt lekker.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee