Die is beter bestendig tegen subzero-temps dan normale pasta. Normale vriest namelijk in en verliest zijn werking (zo heb ik ervaren).
Klopt ceramique werkt zelfs goed op -50
Gebruikte het altijd met mijn prometeia
Gebruikte het altijd met mijn prometeia
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Hehe na het verhuizen etc eindelijk eens tijd gehad om OC te proberen (geen ervaring at all)
@ jism: kun je me pass resetten ?
@ all:
Ik zit nu op:
CPU 1.52V / 3614.4 / 13x / 278 / 1390.1
MEM 278 / 3 3 3 8 11 1T
Hiermee redt ik 25.531 (air) cpu temp hangt op 58 C
Zodra ik de bus verhoog naar 279/280 krijg ik een mooi zwart beeld van de onboard vga.
Iemand suggesties om verder te gaan voor me ???
@ all:
Ik zit nu op:
MEM 278 / 3 3 3 8 11 1T
Zodra ik de bus verhoog naar 279/280 krijg ik een mooi zwart beeld van de onboard vga.
Verwijderd
Geheugensnelheid opvoeren. Bandbreedte is veel belangrijker dan latency bij SuperPIdvvelzen schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:26:
Hehe na het verhuizen etc eindelijk eens tijd gehad om OC te proberen (geen ervaring at all)
@ all:
Ik zit nu op:
MEM 278 / 3 3 3 8 11 1T
mail je wel ff terug op de vorigeVerwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 21:38:
Dvvelzen, kan jij even DM aanzetten of een mail geven zodat ik je kan mailen?
hehe thnx, door mem van 200->333 te gooien is er 1s vanaf, 400 vind ie niet leuk.
Verwijderd
Ook niet als je de timings omhoog gooit? 3-3-3 is wel erg strakdvvelzen schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:09:
[...]
hehe thnx, door mem van 200->333 te gooien is er 1s vanaf, 400 vind ie niet leuk.
Ik heb de CPU na mijn beruchte poging nog steeds links liggen. Van het onderdeeltje is nog niets gekomen. Het is ook eigenlijk zinloos om een complete WC-set in te gaan bouwen om die paar MHz extra eruit te persen. Ik heb het op het moment ook druk en aangezien deze contest tegen ~15 dec afgerond hoort te zijn vrees ik dat ik weinig meer kan doen.
Tenzij ik iets bedenk, subzero ga, en daarmee toch poog een hogere PI-score te halen...... Ik riskeer wel mijn plank te frituren als ik alles doodleuk met een lijmklem oid vastzet (Ik dacht aan tiewraps om toch de headmount te installeren). Moet ik eerst naar de bouwmarkt toe, een setje wraps halen
Helaas is die kop S775 alleen, en is het de vraag of de CPU werken wilt op -20+ graden.
Tenzij ik iets bedenk, subzero ga, en daarmee toch poog een hogere PI-score te halen...... Ik riskeer wel mijn plank te frituren als ik alles doodleuk met een lijmklem oid vastzet (Ik dacht aan tiewraps om toch de headmount te installeren). Moet ik eerst naar de bouwmarkt toe, een setje wraps halen
Helaas is die kop S775 alleen, en is het de vraag of de CPU werken wilt op -20+ graden.
ja die zijn al omhoog (begon ff snel met auto aan.)Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:12:
[...]
Ook niet als je de timings omhoog gooit? 3-3-3 is wel erg strak
maar die onboard vga die is ******. Krijg steeds zwart beeld ow de meest wazige kleuren.... dan reset ik me CMOS, stel weer in wat ik had en het gaat goed..... als ik dan weer 2-3 mhz bij de fsb heb gedaan doet ie weer raar net zolang tot ik een keer met clear cmos boot en dan kan ik weer vrolijk in 1x terug naar die 2-3 mhz lager zonder problemen....
Verwijderd
Lijkt op een te hoge mem snelheid. Onboard maakt ook gebruik van je gewone DDR2 geheugen dus als je dat te ver opschroeft krijg je ook artifacts op je beelscherm. Heeft dus niets met de onboard gpu te maken maar gewoon met het geheugen dat te ver is overclocked, en daarmee kun je dus ook geen SPi stabiel draaiendvvelzen schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:20:
[...]
ja die zijn al omhoog (begon ff snel met auto aan.)
maar die onboard vga die is ******. Krijg steeds zwart beeld ow de meest wazige kleuren.... dan reset ik me CMOS, stel weer in wat ik had en het gaat goed..... als ik dan weer 2-3 mhz bij de fsb heb gedaan doet ie weer raar net zolang tot ik een keer met clear cmos boot en dan kan ik weer vrolijk in 1x terug naar die 2-3 mhz lager zonder problemen....
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 22:31 ]
als ik er eentje over zou hebben.....Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:21:
Kan je die onboard VGA dan niet disablen en op een PCI / PCI-express kaartje werken?
mem limit op 200 (biostar) of op 333 geeft dezelde artifacts met gewoon 2-3 cpu mhz erbij... als je dat bedoeld... zo niet soz maar ben nog wel heel nat achter me oren wat dit OCen betreft.Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:27:
[...]
Lijkt op een te hoge mem snelheid. Onboard maakt ook gebruik van je gewone DDR2 geheugen dus als je dat te ver opschroeft krijg je ook artifacts op je beelscherm. Heeft dus niets met de onboard gpu te maken maar gewoon met het geheugen dat te ver is overclocked, en daarmee kun je dus ook geen SPi stabiel draaien
@shadow, welk bios gebruik jij?
Ik was wel benieuwd omdat jou bord duidelijk negatieve temperaturen aangeeft, en er bij mij 256 of zoiets staat als het -1 is.
Ik was wel benieuwd omdat jou bord duidelijk negatieve temperaturen aangeeft, en er bij mij 256 of zoiets staat als het -1 is.
Verwijderd
Meerdere uitgetest, zowel de orginele als de laatste van de biostar site (CpuZ zegt dat het v080014 is met datum 09/22/2008). Allemaal geven ze gewoon de juiste temperatuur aan. Ook in overclockbaarheid geen verschil gemerktSneezydevil schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:54:
@shadow, welk bios gebruik jij?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2008 10:45 ]
Ik was er al bang voor, want mijn bordje gaf het met verschillende biosen verkeerd aan.Verwijderd schreef op maandag 17 november 2008 @ 10:45:
[...]
Meerdere uitgetest, zowel de orginele als de laatste van de biostar site (CpuZ zegt dat het v080014 is met datum 09/22/2008). Allemaal geven ze gewoon de juiste temperatuur aan. Ook in overclockbaarheid geen verschil gemerkt
Dan ben ik toch benieuwd, waar dat aan gaat liggen.
Regel dan
Want ook al onderclock je het geheugen, je onboard blijft er last van hebben.
En het hoeft niet eens een nieuwe te zijn.. i.e een Diamon Stealth 4MB is al voldoende op PCI
had hem al uit mijn servertje getrokken, maar bleef hetzelfde houden.
met de laatste flash:
* 13x 277 gaat goed.
* niet 400, maar de volgende stap (2e) qua mem gaat goed (op auto).
* 13x 278+ geeft windows boot met gekke kleuren en hij blijft hangen.
* 3e mem stap (op auto) geeft de cold boot cmos reset. (zwart scherm)
zal een kijken vanaaf of ik nog e.e.a. kan vinden in wat info links, misschier iets vergeten vast te zetten ergens ofzo. maar qua cpu temp is het iig nergens nog een probleem met air cooling 59g is het hoogste wat ik heb gehaald atm.
met de laatste flash:
* 13x 277 gaat goed.
* niet 400, maar de volgende stap (2e) qua mem gaat goed (op auto).
* 13x 278+ geeft windows boot met gekke kleuren en hij blijft hangen.
* 3e mem stap (op auto) geeft de cold boot cmos reset. (zwart scherm)
zal een kijken vanaaf of ik nog e.e.a. kan vinden in wat info links, misschier iets vergeten vast te zetten ergens ofzo. maar qua cpu temp is het iig nergens nog een probleem met air cooling 59g is het hoogste wat ik heb gehaald atm.
3600MHz op 59Graden? Das bestwel hoog 
En wellicht is het bordje helemaal niet zo geschikt voor enorm hoge clocks. Het kan ook de memorycontroller in je CPU zijn. Het hoogst behaalde was hier 3616MHz op lucht.
En wellicht is het bordje helemaal niet zo geschikt voor enorm hoge clocks. Het kan ook de memorycontroller in je CPU zijn. Het hoogst behaalde was hier 3616MHz op lucht.
Heb je al enig idee wanneer we de andere scores kunnen submitten jism?
Ik was trouwens helemaal vergeten dat de memcontrollen in de cpu zit ingebakken, dus als de cpu niet stabiel is, zou dan de mem controller ook instabiel worden?
Ik was trouwens helemaal vergeten dat de memcontrollen in de cpu zit ingebakken, dus als de cpu niet stabiel is, zou dan de mem controller ook instabiel worden?
Verwijderd
watvoor scores ? 
Sneezydevil schreef op maandag 17 november 2008 @ 14:50:
Heb je al enig idee wanneer we de andere scores kunnen submitten jism?
Natuurlijk is de ingebouwde memory-controller van invloed op een OC. In hoeverre weet ik niet, maar een combinatie van een Hoge Vcore met Hoog VDimm geheugen kan fataal zijn. Staat een vuistregel in de TS hierover, maar ik heb ook op 1.55V / CPU en 2.4V memory gedraaid, dus voor short period of time moet het prima werken ! 
Snot_aap, als ik een ruime foto vind van de controller die naast mijn CPU-Socket zit, kan jij dan een Voltmod voor mij bedenken? De enige manier om hoger te komen is of fikse koeling of een hoger voltage. Dat laatste klinkt natuurlijk beter.
En @ Klootzakje, de contest is nog niet voorbij man
Snot_aap, als ik een ruime foto vind van de controller die naast mijn CPU-Socket zit, kan jij dan een Voltmod voor mij bedenken? De enige manier om hoger te komen is of fikse koeling of een hoger voltage. Dat laatste klinkt natuurlijk beter.
Die van cpu-z, pifast enzo
Als dat zo is moet ik mss geheugen zoeken, wat beter werkt op een lager voltageVerwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 03:07:
Natuurlijk is de ingebouwde memory-controller van invloed op een OC. In hoeverre weet ik niet, maar een combinatie van een Hoge Vcore met Hoog VDimm geheugen kan fataal zijn. Staat een vuistregel in de TS hierover, maar ik heb ook op 1.55V / CPU en 2.4V memory gedraaid, dus voor short period of time moet het prima werken !
Het is hoe hoger je VCORE, hoe hoger je je VDIMM kan zetten. Lage vcore met hoge VDIMM is geen strak plan.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 03:07:
Als je mij een high-res foto geeft kan ik natuurlijk altijd voor je kijken.
Verwijderd
So much voor onboard 'hd'-audio. Nog nooit zo'n brakke soundcard gehad als op de biostar zit. Ik hoor elke read/write van de harddisk gewoon over de speakers 
Als iemand nog weet hoe ik over de 2.6GHz heen zou kunnen komen hoor ik het graag. Tot die tijd zit ik nogal vast qua overclocken...
Als iemand nog weet hoe ik over de 2.6GHz heen zou kunnen komen hoor ik het graag. Tot die tijd zit ik nogal vast qua overclocken...
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2008 11:03 ]
@Snot_aap, ik zal eens kijken voor een goede camera of beschrijving.
@Hierboven, magnetisme, hoge stromen zorgen voor dat effect. Weinig aan te doen.
En hoe kan je juist niet océn
@Hierboven, magnetisme, hoge stromen zorgen voor dat effect. Weinig aan te doen.
En hoe kan je juist niet océn
Verwijderd
Hey jongens
Heel even een reactie van mijn kant. Na wat vervelende problemen ben ik een weer een tijdje bezig geweest tot de volgende problemen kwamen. Als eerste brak geheugen. Dit is nu opgelost en heb lekker kunnen klokken. Ik heb een cpu snelheid van 3410 mhz behaald op 310 * 11 zonder voltage verhoging. Het nieuwe geheugen klokte uit eindelijk maximaal op ongeveer 1100 mhz cas 6 zonder voltage verhoging. Ik weet zeker dat er veel meer in zit, maar helaas kan ik daar niet meer achter komen. Ik ben bang dat het moederbord het dit keer echt begeven heeft. Alles gecontroleerd en alles werkt netjes op mobo na. Ik heb een vaag vermoeden dat de zware z600 niet goed is voor de socket. Het moederbord heb ik een aantal keer verplaatst met de koeler erop en sinds dien start het systeem niet meer op. Heb alles getest: geheugen werkt, cpu werkt voeding is in orde. Helaas heb ik geen pics, want de hd heb ik geformatteerd zonder eerst de pics eraf te halen
.
Als newbie in overklokken vindt ik dat mn resultaten tot nu toe in mijn ogen niet verkeerd zijn. Voor de personen die nog bezig zijn veel succes
Heel even een reactie van mijn kant. Na wat vervelende problemen ben ik een weer een tijdje bezig geweest tot de volgende problemen kwamen. Als eerste brak geheugen. Dit is nu opgelost en heb lekker kunnen klokken. Ik heb een cpu snelheid van 3410 mhz behaald op 310 * 11 zonder voltage verhoging. Het nieuwe geheugen klokte uit eindelijk maximaal op ongeveer 1100 mhz cas 6 zonder voltage verhoging. Ik weet zeker dat er veel meer in zit, maar helaas kan ik daar niet meer achter komen. Ik ben bang dat het moederbord het dit keer echt begeven heeft. Alles gecontroleerd en alles werkt netjes op mobo na. Ik heb een vaag vermoeden dat de zware z600 niet goed is voor de socket. Het moederbord heb ik een aantal keer verplaatst met de koeler erop en sinds dien start het systeem niet meer op. Heb alles getest: geheugen werkt, cpu werkt voeding is in orde. Helaas heb ik geen pics, want de hd heb ik geformatteerd zonder eerst de pics eraf te halen
Als newbie in overklokken vindt ik dat mn resultaten tot nu toe in mijn ogen niet verkeerd zijn. Voor de personen die nog bezig zijn veel succes
Er is een kans dat het plankje bezwijkt is aan het zware gewicht, maar daarintegen mijn koeler weegt ongeveer 450gr, 600 is niet eens zoveel. Tenzij je de plank draagt aan de heatsink ofzo
Verwijderd
Koeler zelf is 1025 gram. Daar komt nog wat plastiek bij van fans. Zou me niet verbazen als het in totaal 1.2 -1.3 kilo is.
Ik heb weer even tijd gehad. Maar ik kom met geen mogelijkheid voorbij de 280 htt/fsb. Het lijkt net als of ik tegen een fsb wall aanzit. Maar ik ga nog wel een keer met de biostar proberen.
Nog even een plaatje van mijn setup.

Nog even een plaatje van mijn setup.

Die grens ligt dus bij de kamertemperatuur, aangezien je de rads koelt met de lucht uit je kamerErgens zit toch een grens met de temperatuur ook? Niet onder kampertemperatuur enzo?
Ziet er leuk uit Martijn
.
Die wall, heb je die ook op een lagere mp?
Die wall, heb je die ook op een lagere mp?
Nee een lagere multi werkt ook niet dan dan komt de htt nog minder hoog. Met 12x boot ie zelfs niet.
Als ik tijd heb gooi ik nog een keer ijs in de reserators. Hopenlijk komt mijn temp dan nog wat lager.
Die is nu 31°C in de bios met 1.74V erop
Als ik tijd heb gooi ik nog een keer ijs in de reserators. Hopenlijk komt mijn temp dan nog wat lager.
Die is nu 31°C in de bios met 1.74V erop
1.74v
das wel heel hoog...
Ik ben bij 1.70 opgehouden... merkte amper verschil met 1.70v of 1.55v.
De processor is bijna nooit het probleem. Het geheugen of het mobo eerder heb ik het idee.
Ik heb mijn hele oc spul in een doos zitten, maar school is momenteel belachelijk druk.
Dus het word nog even wachten voor mij...
Ik ben bij 1.70 opgehouden... merkte amper verschil met 1.70v of 1.55v.
De processor is bijna nooit het probleem. Het geheugen of het mobo eerder heb ik het idee.
Ik heb mijn hele oc spul in een doos zitten, maar school is momenteel belachelijk druk.
Dus het word nog even wachten voor mij...
Even niets...
Ik wou dat ik 1.74v kon toepassen.
Op 1.65V houd het op. Als de HTT ophoud op 280MHz of hoger dan is het hoogstwaarschijnlijk je geheugen of plank. Ik heb ook zo'n issue gehad voor de tigste keer
Op 1.65V houd het op. Als de HTT ophoud op 280MHz of hoger dan is het hoogstwaarschijnlijk je geheugen of plank. Ik heb ook zo'n issue gehad voor de tigste keer
Ik weet het Jism, maar om nou alweer nieuw geheugen te gaan kopen...
Als je 200 euro uitgeeft aan nieuw spul dan win je altijd wel...
Dan is het gewoon een wedstrijd wie de grootste beurs heeft...
Als je 200 euro uitgeeft aan nieuw spul dan win je altijd wel...
Dan is het gewoon een wedstrijd wie de grootste beurs heeft...
Even niets...
^^
Tot een compromie gekomen. Volgende week komt Thijs_cramer met zijn plank langs, en gaan we eens hard océn. Vanzelfsprekend kan ik wel een bordje gebruiken dat een flinke prik kan geven, en Thijs wederom 2 A/V-data sticks op 2.3V / 600MHz / 5-5-5-12.
Natuurlijk zullen er pics worden gemaakt. Dit zou mijn eigen verbetering met een nieuw en fris OS op 23 seconden, kunnen zijn (En die van Thijs). Aantal spullen dat hier zal liggen om te kunnen koelen is gewoon ziekelijk
Tot een compromie gekomen. Volgende week komt Thijs_cramer met zijn plank langs, en gaan we eens hard océn. Vanzelfsprekend kan ik wel een bordje gebruiken dat een flinke prik kan geven, en Thijs wederom 2 A/V-data sticks op 2.3V / 600MHz / 5-5-5-12.
Natuurlijk zullen er pics worden gemaakt. Dit zou mijn eigen verbetering met een nieuw en fris OS op 23 seconden, kunnen zijn (En die van Thijs). Aantal spullen dat hier zal liggen om te kunnen koelen is gewoon ziekelijk
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 01:14:
^^
Zou laag 22 seconden dan niet mogelijk zijn, of mss zelfs 21
En ik wil die 3.8 Ghz zien ^^
Ik kan nie wachten tot ik weer kan benchen, niet eens 5Mhz scheiden me van de 3.8Ghz grens
Succes heren
We gaan eens kijken watvoor spannends we kunnen doen
Even niets...
Ik kom niet verder 
begrijp niet hoe jullie op 3,8Ghz komen op ~ 1,55V, ik kom namelijk niet eens aan 3,65Ghz op dat voltage. Geheugen kan ook niet strakker. Temp kan haast het probleem niet zijn, ben rechtstreeks met leidingwater bezig (16-20'C CPU BIOS)...
Boven 3,6Ghz krijg ik nu in zowel Superpi als Pifast afrondingsfouten, en een leuke CPUz shot zat er dus ook niet in, boot gewoon niet.
m.a.w. ik zit met een rot CPU'tje ! Binnenkort nog één keer een poging met ijs wagen dan maar.
begrijp niet hoe jullie op 3,8Ghz komen op ~ 1,55V, ik kom namelijk niet eens aan 3,65Ghz op dat voltage. Geheugen kan ook niet strakker. Temp kan haast het probleem niet zijn, ben rechtstreeks met leidingwater bezig (16-20'C CPU BIOS)...
Boven 3,6Ghz krijg ik nu in zowel Superpi als Pifast afrondingsfouten, en een leuke CPUz shot zat er dus ook niet in, boot gewoon niet.
m.a.w. ik zit met een rot CPU'tje ! Binnenkort nog één keer een poging met ijs wagen dan maar.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Voltage... op 3616MHz op 1.55V lukt het net op kamertemperatuur... Met een buitentemperatuur van 12 graden haal ik 3624MHz, en daarmee is de rekenkous ook af met Pi. Je hebt dus of een hoger voltage nodig, of idioot lage koeling.
Verwijderd
Koelen helpt volgens mij ook niet echt. Ik merkte nauwelijks verschil tussen peltier en waterkoeling. Heb de peltier er maar afgehaald en ben nu op luchtkoeling aan het undervolten. 2.8GHz op 1.1VVerwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:50:
Voltage... op 3616MHz op 1.55V lukt het net op kamertemperatuur... Met een buitentemperatuur van 12 graden haal ik 3624MHz, en daarmee is de rekenkous ook af met Pi. Je hebt dus of een hoger voltage nodig, of idioot lage koeling.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 20:56 ]
Nou dan rest er nog maar 1 optie en dat is het voltage 
Volgende week komt Thijs bij mij langs en dan gaan we een poging wagen @ 1.77V. Zowiezo 4GHz minstens.
Als het ook nog ff kan de weerstand wijzigen zodat 2V ook mogelijk is.
Edit: Het materiaal waaruit die AMD Cpu bestaat (SOI) is niet bestendig tegen koudere temperaturen. In het ergste geval werkt je CPU helemaal niet meer, of klokt het minder over omdat het zo koud is. Je hebt dus op een bepaald punt gewoon een hoger voltage nodig.
Volgende week komt Thijs bij mij langs en dan gaan we een poging wagen @ 1.77V. Zowiezo 4GHz minstens.
Als het ook nog ff kan de weerstand wijzigen zodat 2V ook mogelijk is.
Edit: Het materiaal waaruit die AMD Cpu bestaat (SOI) is niet bestendig tegen koudere temperaturen. In het ergste geval werkt je CPU helemaal niet meer, of klokt het minder over omdat het zo koud is. Je hebt dus op een bepaald punt gewoon een hoger voltage nodig.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2008 20:57 ]
Verwijderd
Nog voorgang hier? Wat wel leuk is is dat voor de biostar een Bios uitkomt die hem geschikt maakt voor Phenom II / 45nm quad-cores (Vanaf Bios A78GMB20)
Ik las het ja
(Mazzelaars
)
Nee ik heb mijn oudere X2 gisteren via V&A op de bus gedaan, ik draai nu met de Athlon LE-1640. Op 3.5GHz een behoorlijke rappe CPU met een laag verbruik
Als het een Dualcore was geweest had ik er heel veel fun aan
Pi is ook niet altijd een meetstaf, in applicaties is hij wel zeker sneller. Alleen singletasking vs multitasking merk je wel.
overigens een X2 5600+ met 1MB L2 Cache besteld. Wou een wat snellere CPU, en deze leken zich gemakkelijk op 3GHz te zetten
Nee ik heb mijn oudere X2 gisteren via V&A op de bus gedaan, ik draai nu met de Athlon LE-1640. Op 3.5GHz een behoorlijke rappe CPU met een laag verbruik
overigens een X2 5600+ met 1MB L2 Cache besteld. Wou een wat snellere CPU, en deze leken zich gemakkelijk op 3GHz te zetten
Verwijderd
Jammer dat er nog geen snelle en zuinige duals zijn. Ik zat zelf naar de 5050e te kijken maar die lijkt me toch net wat te traag. Zou perfect zijn als er een 2.8Ghz / 45W dual of 65W quad zou komen
De nieuwe X2 7500+ is opzich wel veel belovend.Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:06:
Jammer dat er nog geen snelle en zuinige duals zijn. Ik zat zelf naar de 5050e te kijken maar die lijkt me toch net wat te traag. Zou perfect zijn als er een 2.8Ghz / 45W dual of 65W quad zou komen
Ik heb een mount bedacht die ik vandaag eens ga toepassen. Originele idee kwam van Snot_aap, waarin hij ook een mount gebruikte met spul van een snijplank.
Snijplank FTW!!Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 06:38:
[...]
De nieuwe X2 7500+ is opzich wel veel belovend.
Ik heb een mount bedacht die ik vandaag eens ga toepassen. Originele idee kwam van Snot_aap, waarin hij ook een mount gebruikte met spul van een snijplank.
Dit word allemaal nog grappig
Even niets...
heb zojuist mn videokaart en mn usb controller van mn mobo gesloopt
Speedydown.nl !!!
3804 Mhz gehaald 
* vind Vapo leuk
* vind Vapo leuk
Even niets...
FF een klein vraagje voor de Athlon gebruikers hier ,wat is jullie geheugen bandbreete bij pakweg 500mhz geheugen snelheid in sisoft sandra ?
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Nog niet getest. Zover ik testen kan is 3800MHz stabiel. Ik heb alleen wat issues met geheugen ( Jism hier ) maar dat komt opzich goed.
Nadeel was is dat het foxcon bordje niet verder wou dan 280MHz HTT en hoe dan ook issues gaf.
Nadeel was is dat het foxcon bordje niet verder wou dan 280MHz HTT en hoe dan ook issues gaf.
Even niets...
Nou. CPU is zeer zeker niet zoals vaak gezegd werd hier, coldbugged. Op min 33 graden werkte de CPU prima. Ik heb met Thijs een run op 3800MHz gehad die net een honderste seconde scheelde tov Klootzakje's score. Ik had dus in feite de 2de plaats in handen maar we hadden nog geen screenshot hiervan gemaakt.
Ervoor hadden we namelijk het Foxcon bordje geprobeerd dat tot 1.85V kon maar de HTT blokkeerde de hele boel. Lagere MP, ander geheugen, verschillende instellingen en andere zut, hielp allemaal niet. Erna de Biostar (Man, wat een klotebord ook als je het mij vraagt
) , die had ook zijn limitaties maar werkte wel redelijk mee met AMD Overdrive in Windows. Ook geen hoge score mee kunnen halen helaas. Dus als laatst run toch weer mijn plank gepakt, een berg fans erop waar je U tegen zegt , en een temperatuur van -44 op de CPU gekregen waardoor de coldbug wel ineens inkickte. Het had ook meteen mijn Raid-0 partitie dusdanig beschadigd (Herstelconsole en Hersteloptie in XP maakte niets meer uit... Nu dus net een reinstall, gelukkig backups
)
Conclusie: Mijn oude vertrouwde bordje kickt nog steeds aars. Het enige probleem was is dat het bordje niet meer dan 1.55V geeft. De mount was overigens wel gelukt, en we hebben wat pics die op de cam van Thijs staat.
Officieel heb ik dus geen SS omdat we beide in de veronderstelling waren we die score zouden verbeteren (i.e geheugenvoltage en timings nog even verhogen en verbeteren). En toen was de tijd helaas op en mijn partitie stuk
Snot_aap, ik hoop een high-res pic te hebben geschoten voor de controller voor de VDD voor mijn CPU. 4GHz is dus wel degelijk mogelijk, zo'n beetje op 1.8 tot 1.9V
Ik hoop dat je er wat mee kan, dan ga ik nog voor 5 december ermee aan de slag. Hou er rekening mee dat ik dus 2x 250K weerstanden liggen heb.
Ervoor hadden we namelijk het Foxcon bordje geprobeerd dat tot 1.85V kon maar de HTT blokkeerde de hele boel. Lagere MP, ander geheugen, verschillende instellingen en andere zut, hielp allemaal niet. Erna de Biostar (Man, wat een klotebord ook als je het mij vraagt
Conclusie: Mijn oude vertrouwde bordje kickt nog steeds aars. Het enige probleem was is dat het bordje niet meer dan 1.55V geeft. De mount was overigens wel gelukt, en we hebben wat pics die op de cam van Thijs staat.
Officieel heb ik dus geen SS omdat we beide in de veronderstelling waren we die score zouden verbeteren (i.e geheugenvoltage en timings nog even verhogen en verbeteren). En toen was de tijd helaas op en mijn partitie stuk
Snot_aap, ik hoop een high-res pic te hebben geschoten voor de controller voor de VDD voor mijn CPU. 4GHz is dus wel degelijk mogelijk, zo'n beetje op 1.8 tot 1.9V
Goed hoor 3,8GHz
ben bang dat het mij niet gaat lukken moet nog wel eens proberen alleen. Maar ja school hè.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ja er zit veel meer rek in, alleen het voltage zat me tegen. Ik had het moeten hebben van latencys op ten duur, Thijs had daar gelukkig wel het geduld voor dat helemaal te finetunen 
We zijn er nog niet nee. Ik heb iig gezien wat het kan allemaal en de volgende stap is om een voltmod toe te passen, tot maximaal 2V. Dat de CPU dan stukgaat is een ander verhaal, maar damn ik had Thijs nog zo gezegd over condens op zijn backplate

Afijn. Leuke dag gehad
We zijn er nog niet nee. Ik heb iig gezien wat het kan allemaal en de volgende stap is om een voltmod toe te passen, tot maximaal 2V. Dat de CPU dan stukgaat is een ander verhaal, maar damn ik had Thijs nog zo gezegd over condens op zijn backplate
Afijn. Leuke dag gehad
Nice ^^ eindelijk wat competitieVerwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 19:55:
Nou. CPU is zeer zeker niet zoals vaak gezegd werd hier, coldbugged. Op min 33 graden werkte de CPU prima. Ik heb met Thijs een run op 3800MHz gehad die net een honderste seconde scheelde tov Klootzakje's score. Ik had dus in feite de 2de plaats in handen maar we hadden nog geen screenshot hiervan gemaakt.
Ervoor hadden we namelijk het Foxcon bordje geprobeerd dat tot 1.85V kon maar de HTT blokkeerde de hele boel. Lagere MP, ander geheugen, verschillende instellingen en andere zut, hielp allemaal niet. Erna de Biostar (Man, wat een klotebord ook als je het mij vraagt) , die had ook zijn limitaties maar werkte wel redelijk mee met AMD Overdrive in Windows. Ook geen hoge score mee kunnen halen helaas. Dus als laatst run toch weer mijn plank gepakt, een berg fans erop waar je U tegen zegt , en een temperatuur van -44 op de CPU gekregen waardoor de coldbug wel ineens inkickte. Het had ook meteen mijn Raid-0 partitie dusdanig beschadigd (Herstelconsole en Hersteloptie in XP maakte niets meer uit... Nu dus net een reinstall, gelukkig backups
)
Die tijd kan nog veel beter zeker? Wat was de limiterende factor bij de biostar?
Die wou niet hoger dan 289MHz HTT. Ook een hele vreemde manier van een nieuwe setting in het bios toepassen: Uitzetten > Aanzetten. Was verder ook niet echt goed voor je apparatuur want het spul ging hier aan en uit
Van dat biostar kan ik nog wel begrijpen... maar voor die Foxcon niet. Das eigenlijk de 590 SLI Chipset (Highend broer van mijn bord/Chipset) maar ook die kon niet 300 HTT halen, ondanks lossere timings / lagere MP en dergelijk.
Dan rest er mijn bordje nog, maar omdat het een nieuwe chipset is tov de oudere van mij, moet ik het hebben van een fellere clockspeed. Ook heb ik mijn geheugen serieus zitten overvolten, en heel wat reboots gedaan en hyper van de koffie geweest
Ik had niet verwacht dat -34 gewoon werkte. Op -43 kreeg ik serieuze problemen ook.
Ohw ja. Die drol van die ijzerenwinkel gaf ons de verkeerde moeren mee.
bedoel .. als je om 8 moeren vraagt verwacht je ook dat ze niet te groot zijn opdezelfde meter schroefdraad die je erbij neemt
Edit: En die biostar nor foxcon konden beide fatsoenlijk de temp uitlezen. Mijn plank gaf netjes aan -43 in het bios
Dan rest er mijn bordje nog, maar omdat het een nieuwe chipset is tov de oudere van mij, moet ik het hebben van een fellere clockspeed. Ook heb ik mijn geheugen serieus zitten overvolten, en heel wat reboots gedaan en hyper van de koffie geweest
Ik had niet verwacht dat -34 gewoon werkte. Op -43 kreeg ik serieuze problemen ook.
Ohw ja. Die drol van die ijzerenwinkel gaf ons de verkeerde moeren mee.
Edit: En die biostar nor foxcon konden beide fatsoenlijk de temp uitlezen. Mijn plank gaf netjes aan -43 in het bios
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 21:01 ]
Hmm gek dat de biostart niet hoger wou, die van mij draaide makkelijk op 370HTT met lage multi en in temperatuur uitlezen was hij inderdaad niet zo goed.Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 21:00:
Die wou niet hoger dan 289MHz HTT. Ook een hele vreemde manier van een nieuwe setting in het bios toepassen: Uitzetten > Aanzetten. Was verder ook niet echt goed voor je apparatuur want het spul ging hier aan en uitVan dat biostar kan ik nog wel begrijpen... maar voor die Foxcon niet. Das eigenlijk de 590 SLI Chipset (Highend broer van mijn bord/Chipset) maar ook die kon niet 300 HTT halen, ondanks lossere timings / lagere MP en dergelijk.
Ohw ja. Die drol van die ijzerenwinkel gaf ons de verkeerde moeren mee.bedoel .. als je om 8 moeren vraagt verwacht je ook dat ze niet te groot zijn opdezelfde meter schroefdraad die je erbij neemt
Edit: En die biostar nor foxcon konden beide fatsoenlijk de temp uitlezen. Mijn plank gaf netjes aan -43 in het bios![]()
En wanneer kunnen we scores verwachten
Kom je dan verder met een veel hoger voltage?Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 20:39:
Ja er zit veel meer rek in, alleen het voltage zat me tegen. Ik had het moeten hebben van latencys op ten duur, Thijs had daar gelukkig wel het geduld voor dat helemaal te finetunen
We zijn er nog niet nee. Ik heb iig gezien wat het kan allemaal en de volgende stap is om een voltmod toe te passen, tot maximaal 2V. Dat de CPU dan stukgaat is een ander verhaal, maar damn ik had Thijs nog zo gezegd over condens op zijn backplate![]()
Afijn. Leuke dag gehad
Ik merk namelijk geen verschil met 1,55 of 1,65 Volt.
offtopic:
Tis trouwens Foxconn met dubbel n.
Tis trouwens Foxconn met dubbel n.
AMD Nieuwsdiscussie
Het verschil tussen Air en 1.55V was maximaal 3624MHz. Nu met -30 minstens op 1.55V was 3850MHz mogelijk. Zeker dat een hoger voltage meer kan doen voor het chipje.
Ik had wel het gevoel mijn hardware eind van de dag goed te hebben abused zeg
Voltage hier omhoog, voltage daar, ijsvorming rondom de CPU ook. Niet te vergeten de beschadigde partitie, stonden eigenlijk wat gegevens nog op ondanks de backup... Gelukkig draait het weer, en de mount was overigens van prima kwaliteit ondanks 1 hele laag snijplank van 5mm
en een bracket erbij voor de ondersteuning
Ik had wel het gevoel mijn hardware eind van de dag goed te hebben abused zeg
mijn temps zitten op 30 graden met 296x12 en max vcore. alleen mijn mobo wil echt geen mhz harder meer
heb alles uit de kast gehaald ijs andere voeding geheugen etc
maar het wordt geen top 5 voor mij
Speedydown.nl !!!
Geldt als einddatum nog steeds 10 December?
Hoe zit het trouwens met je webhost Jism, kunnen we de scores al bijna submitten
?
Hoe zit het trouwens met je webhost Jism, kunnen we de scores al bijna submitten
Van mij mag het wel iets langer duren einde van het jaar bijvoorbeeld.Sneezydevil schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:35:
AMD Nieuwsdiscussie
Ja, Submit maar gewoon. Mocht er *ineens* een outdated score instaan gil dan ff dan herstel ik de DB van de oude host naar de nieuwe host.Sneezydevil schreef op maandag 01 december 2008 @ 09:35:
Hoe zit het trouwens met je webhost Jism, kunnen we de scores al bijna submitten?
Ik ga straks de pics nog ff uploaden.
Ik bedoelde deze scores:
- SPi 4m
- Pifast
- CPUz validatie (hoogste)
Die kunnen we nog niet submitten of wel, of gaan we dat ook niet doen?
- SPi 4m
- Pifast
- CPUz validatie (hoogste)
Die kunnen we nog niet submitten of wel, of gaan we dat ook niet doen?
Ohw, die 
Het script is gemaakt voor SPI 1M alleen, 4M / Pifast en CPU-z validatie moet je helaas even samenvatten in een post met een volledige screenshot alstublieft
Het script is gemaakt voor SPI 1M alleen, 4M / Pifast en CPU-z validatie moet je helaas even samenvatten in een post met een volledige screenshot alstublieft
SuperPi 4M

Pifast

Max Cpu

Validation
Ik ga ze nog wel proberen te verbeteren, maar ben wel benieuwd wat de rest allemaal heeft.

Pifast

Max Cpu

Validation
Ik ga ze nog wel proberen te verbeteren, maar ben wel benieuwd wat de rest allemaal heeft.
Ik had nog wat pics beloofd.... :

De mount. Custom, van een snijplank en wat isolatie-materiaal + Am2 bracket

Bios-temperatuur Gigabyte M55S3.

Ijsvorming op de CPU (IHS). Ging volkomen goed nog
behalve bij -43 ... toen was de achterkant ook ineens niet voldoende meer geisoleerd

En mijn bios dat fail zegt op 2.5V memory

De mount. Custom, van een snijplank en wat isolatie-materiaal + Am2 bracket

Bios-temperatuur Gigabyte M55S3.

Ijsvorming op de CPU (IHS). Ging volkomen goed nog
En mijn bios dat fail zegt op 2.5V memory
Van mij ook wel, maar hoe denkt de rest daarover?-The_Mask- schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:35:
[...]
Van mij mag het wel iets langer duren einde van het jaar bijvoorbeeld.
@Jism hierboven, ziet er leuk uit, snijplanken zijn toch veelzijdig he ^^. Deden beiden cpu's het trouwens evengoed?
We hadden iets langer gedaan met bovenstaande 3 plankjes, we hebben geen tijd gehad voor Thijs z'n CPU. Hij vond het ook niet erg, hij vond de ervaring om met dit alles te mogen werken al bijzonder genoeg. Het is jammer dat ik ook wederom geen goede pic van mijn plank heb, anders kon ik een vmod opzoeken. 4GHz is zeker mogelijk.
Jij had een gigabyte met 590 chipset niet? Welke is het precies?Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:20:
We hadden iets langer gedaan met bovenstaande 3 plankjes, we hebben geen tijd gehad voor Thijs z'n CPU. Hij vond het ook niet erg, hij vond de ervaring om met dit alles te mogen werken al bijzonder genoeg. Het is jammer dat ik ook wederom geen goede pic van mijn plank heb, anders kon ik een vmod opzoeken. 4GHz is zeker mogelijk.
Gigabyte M55S3 - 550 ChipsetSneezydevil schreef op woensdag 03 december 2008 @ 18:32:
[...]
Jij had een gigabyte met 590 chipset niet? Welke is het precies?
ligt de einddatum op 10 dec? Ik ga het niet halen nog een redelijke score in te sturen...
[ Voor 3% gewijzigd door OConnor op 09-12-2008 18:54 ]
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
Kun je wel lezen wat er op die chips staat, vaarvan je die foto hebt gemaakt, anders moet je dat er misschien even bij zetten. Op die foto is dat namelijk echt niet te lezen.
Ik denk dat niet niemand het gaat halen voor morgen. Misschien is 1 januari meer in de richting.
Ik denk dat ik wel redelijke scores heb staan en heb meer Mhz'en nodig, om veel betere neer te zetten.
Ik heb weer een werkend am2 bord dus hopelijk binnenkort weer wat resulaten
.
Hoe gaat het bij de rest van jullie?
Hoe gaat het bij de rest van jullie?
Stil. 
Ik heb nog geen Vmod en denk ook niet dat ik daaraan beginnen ga. 1.55V is de max en dat is te weinig, wel een mooie 3850MHz uit weten te halen.
Ik heb nog geen Vmod en denk ook niet dat ik daaraan beginnen ga. 1.55V is de max en dat is te weinig, wel een mooie 3850MHz uit weten te halen.
Vmod komt er niet van zelf he.
Welke pwm is het?
Welke pwm is het?
[ Voor 25% gewijzigd door Mod_Aap op 15-12-2008 16:00 ]
Nog ff een vraagje
heeft iemand van jullie een memory benshmark in sisoft sandra gedaan?
Zo ja hoeveel mb/s scoor je met de athlon LE op 3Ghz?
Wil iemand dat voor mij testen,ik zit met een vergelijkbare cpu kwa specs maar de bandbreete valt best tegen..
Zo ja hoeveel mb/s scoor je met de athlon LE op 3Ghz?
Wil iemand dat voor mij testen,ik zit met een vergelijkbare cpu kwa specs maar de bandbreete valt best tegen..
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Nou op 3.0 Ghz heb ik geen memery benchmarks gedaan, maar op 3.5+ viel het mij ook een beetje tegen.
Ik wil best even kijken of ik er een voor je op 3.0Ghz kan doen, heb je nog voorkeuren kwa geheugen snelheid?
Offtopic: Iemand enige idee waar ik goede potmeters kan krijgen, ik heb nu van die platte ronde en heb begrepen dat die minder geschikt zijn.
Ik wil best even kijken of ik er een voor je op 3.0Ghz kan doen, heb je nog voorkeuren kwa geheugen snelheid?
Offtopic: Iemand enige idee waar ik goede potmeters kan krijgen, ik heb nu van die platte ronde en heb begrepen dat die minder geschikt zijn.
Ik heb op 3ghz het geheugen op 500Mhz draaien met timings 5-5-5-18,als je het zou willen testen heel graag zelfs!Sneezydevil schreef op maandag 15 december 2008 @ 16:34:
Nou op 3.0 Ghz heb ik geen memery benchmarks gedaan, maar op 3.5+ viel het mij ook een beetje tegen.
Thanks in advance
Bij deze dan, als het niet helemaal is wat je bedoelde roep je maar even, ben niet zo bekend met sisoft sandra.
Bedankt voor de screenshot dit is precies wat ik wou zien! 
Ik heb een Sempron 1200 LE op mijn gigabyte ds4 gestopt ,gewoon om wat mee te spelen...
Nu haal ik in sisoft maar 5200Mb/s in diezelfde test als jou screenshot,het enige wat scheelt is de level 2 cache dat is bij mij 512kb
Maar dat zou geen ~3000Mb/s schelen lijk mij.
Ik heb een Sempron 1200 LE op mijn gigabyte ds4 gestopt ,gewoon om wat mee te spelen...
Nu haal ik in sisoft maar 5200Mb/s in diezelfde test als jou screenshot,het enige wat scheelt is de level 2 cache dat is bij mij 512kb
Maar dat zou geen ~3000Mb/s schelen lijk mij.
Draai je ook dual channel?
L2 cache zou dit verschil niet moeten veroorzaken volgens mij.
Ja ik draai dual channel dat was het eerste waar ik aan dacht maar de repen zitten in de juiste banken.Sneezydevil schreef op maandag 15 december 2008 @ 21:16:
Draai je ook dual channel?
Moet ik nog steeds uitzoeken. Ondertussen maar een X2 5000+ besteld, was toevallig in de aanbieding. Werken op een LE is ook niet allesSnot_Aap schreef op maandag 15 december 2008 @ 15:59:
Vmod komt er niet van zelf he.
Welke pwm is het?
Ik geef daar na het weekend een post over, over die PWM. Wellicht dat 4GHz dan wel haalbaar is op minstens 1.65V.
De 3.9Ghz komt voor mij ook dichter bij 
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=469488
Ik zal straks nog wat foto's posten
Owja een ik kan Jism's bevindingen wat betrefd coldbug bevestigen.
Voltage?
Vanuit bios of met progjes?
Ik kom niet eens tot de 3,8GHz. Vandaag weer geprobeerd maar weer niet. Gister de kachel al uitgezet zodat het lekker koud werd op m'n kamer maar helpen deed het niet iig.
Maar dat zal hem ook in de koeling zitten, dat jij wat verder komt. Ook al bleef die van mij ook onder de 30 graden idle op 1,65 Volt.
[ Voor 36% gewijzigd door -The_Mask- op 24-12-2008 22:31 ]
AMD Nieuwsdiscussie
ik niet eens normaal op 3,7, dus stil jij-The_Mask- schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:27:
[...]
![]()
Voltage?
Ik kom niet eens tot de 3,8GHz. Maar dat zal hem ook in de koeling zitten.
Geweldig resultaat zeg ! echt netjes op die V core.Sneezydevil schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:19:
De 3.9Ghz komt voor mij ook dichter bij
Vanuit het bios, het biostar progje crashed de hele pc bij het starten en amd overdrive staat een tijdje te draaien waarna de pc zich uitschakeld, geen idee waar dat aan ligt.-The_Mask- schreef op woensdag 24 december 2008 @ 22:27:
[...]
![]()
Voltage?
Ik kom niet eens tot de 3,8GHz. Vandaag weer geprobeerd maar weer niet. Gister de kachel al uitgezet zodat het lekker koud werd op m'n kamer maar helpen deed het niet iig.![]()
Maar dat zal hem ook in de koeling zitten, dat jij wat verder komt. Ook al bleef die van mij ook onder de 30 graden idle op 1,65 Volt.
Voltage is iets van 1.57 stressed, zit hem inderdaad in de temperatuur denk ik. Op water kwam ik tot bijna aan de 3.8Ghz.