Ergens op een ebay advertentie. Met 20 euro wilde ikeigenlijk meer zeggen dat het niet heel duur is. Of het nu 25 of 20 euro was/is kan ik niet meer zeker zeggen.
Voor de iPhone zijn dit soort dingen er heel veel, maar wij hebben een e71 en nu vraag ik me het volgende af:
Is er iets van een applicatie die de metro-maps en tijden berekend?
Liefst van London.
Ik kan het maar niet vinden, misschien dat hier een slimmerik zit?
Is er iets van een applicatie die de metro-maps en tijden berekend?
Liefst van London.
Ik kan het maar niet vinden, misschien dat hier een slimmerik zit?
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
Staat de netwerkmodus ingesteld op dual-mode of op UMTS? Indien op dual-mode: heb je er wel een USIM-kaart in zitten? Als je geen usim kaart hebt (is alleen voor KPN van toepassing) laat hij wel 3G bereik zien, maar je kunt het niet gebruiken. Staat je telefoon in de dual-mode en hij pakt 3G ontvangst, dan ben je onbereikbaar en kun je zelf niet meer bellen. Je kunt in dat geval naar GSM-mode switchen, dan zou het probleem verholpen moeten zijn. Je kunt bij KPN een oude simkaart gratis omwisselen voor een usim exemplaar.Anoniem: 279605 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 12:21:
Ik heb sinds een week een Nokia E71 van mijn werk. Super handig ding, push-mail, internet en agenda werken allemaal prima. Enige probleem is dat ik af en toe gewoon totaal niet meer kan bellen en op dat moment ook zelf onbereikbaar ben. In beeld wordt weergegeven dat er volledig bereik is (KPN), 3G. Ik kies een nummer en hoor gewoon geen kiestoon. Na een aantal seconden stopt de oproep. Ook mijn push-mail en sms werken uiteraard niet meer.
De enige manier op dit op te lossen in de telefoon opnieuw aan en uit te zetten.
Ik dacht in eerste instantie dat het aan de verbinding met mijn bluetooth carkit lag maar ook zonder bluetooth ingeschakeld heb ik hetzelfde probleem. Vrij irritant natuurlijk.
Komt dit bekend voor en weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Anoniem: 279605
Hij staat inderdaad in de dual mode maar geen idee of er een USIM in zit. Ik vermoed van niet want de SIM was eerst eigendom van een ex collega die al een lange tijd bij ons bedrijf werkte.Piggelmee schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:55:
[...]
Staat de netwerkmodus ingesteld op dual-mode of op UMTS? Indien op dual-mode: heb je er wel een USIM-kaart in zitten? Als je geen usim kaart hebt (is alleen voor KPN van toepassing) laat hij wel 3G bereik zien, maar je kunt het niet gebruiken. Staat je telefoon in de dual-mode en hij pakt 3G ontvangst, dan ben je onbereikbaar en kun je zelf niet meer bellen. Je kunt in dat geval naar GSM-mode switchen, dan zou het probleem verholpen moeten zijn. Je kunt bij KPN een oude simkaart gratis omwisselen voor een usim exemplaar.
Ik ga het ff checken, thanks!
Handig!
voor degene die niet een acc willen aanmaken om dat spul te downloaden (spam and all
enjoy!
Anoniem: 84159
Zo nu een aantal dagen eigenaar van een E71 en ik moet zeggen, dit is de eerste telefoon die gewoon in één keer ALLES doet wat ie moet doen.
Nou ja.. Alles...
er is één klein minpuntje, maar dat is volgens mij softwarematig op te lossen.
Ik heb in mijn auto een Sony radio met Bluetooth, ik heb de telefoon gepaired met de radio. Alleen hij maakt meteen verbinding met alle mogelijk BT services, dus headset, maar ook audio streaming. Dus als ik mn navigatie dan aan heb, stuurt hij vrolijk al het geluid (dus ook de instructies) over de BT naar de radio. Maar ja, als je dan niet op source "bt audio" zit hoor je je instructies niet. Erg onhandig. Kan ik de E71 (of Symbian) zo inregelen dat ik kan bepalen welke services met welk apparaat verbinden?
Ohw ja: de navigatie is Sygic McGuider, maar das niet relevant verder, AL het geluid gaat naar mn radio.
Nou ja.. Alles...
er is één klein minpuntje, maar dat is volgens mij softwarematig op te lossen.
Ik heb in mijn auto een Sony radio met Bluetooth, ik heb de telefoon gepaired met de radio. Alleen hij maakt meteen verbinding met alle mogelijk BT services, dus headset, maar ook audio streaming. Dus als ik mn navigatie dan aan heb, stuurt hij vrolijk al het geluid (dus ook de instructies) over de BT naar de radio. Maar ja, als je dan niet op source "bt audio" zit hoor je je instructies niet. Erg onhandig. Kan ik de E71 (of Symbian) zo inregelen dat ik kan bepalen welke services met welk apparaat verbinden?
Ohw ja: de navigatie is Sygic McGuider, maar das niet relevant verder, AL het geluid gaat naar mn radio.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 84159 op 06-11-2008 10:38 ]
Is de update reeds beschikbaar voor de E71 en wat zijn de bevindingen?
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Ik heb per ongeluk een keer een verkeerd wachtwoord gebruikt voor een draadloos netwerk bij mijn ouders. En nu, wanneer ik ermee verbinding wil maken, gebruikt mijn toestel altijd die oude sleutel. Hoe kan ik nu een andere sleutel invoeren voor dat toegangspunt?
B.S.U.R.
Moet je volgens mij in het instellingen menu zijn, verbinding, toegangspunten...
Dan zie je daar je WLAN netwerk staan. Vervolgens kun je verderop je settings wijzigen.
Dan zie je daar je WLAN netwerk staan. Vervolgens kun je verderop je settings wijzigen.
Apple | Marantz | B&W
klopt, maar ik dacht niet dat je de sleutel hier kan wijzigen. Meestal verwijder ik het toeganspunt en voeg hem opnieuw toe met de juiste sleutel.massari schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:36:
Moet je volgens mij in het instellingen menu zijn, verbinding, toegangspunten...
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Jawel dat kan wel... moet je naar je WEP instellingen gaan en daar kun je je wachtwoord veranderen. Verwijderen van het toegangspunt en opnieuw instellen kan natuurlijk ook.
Apple | Marantz | B&W
Weer wat geleerdmassari schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:33:
Jawel dat kan wel... moet je naar je WEP instellingen gaan en daar kun je je wachtwoord veranderen. Verwijderen van het toegangspunt en opnieuw instellen kan natuurlijk ook.
Kan iemand mij vertellen waarom PC suite geen voorstel doet voor verbindingstypen.
Ik wil gewoon het USB kabeltje gebruiken, maar echt krijg het met geen mogelijk aan de praat.
Hellup
Ik wil gewoon het USB kabeltje gebruiken, maar echt krijg het met geen mogelijk aan de praat.
Hellup
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Sowieso is het niet PC Suite die het voorstel voor het type verbinding doet, maar je toestel. Die geeft als opties 'massaopslag', 'PC Suite, 'mediaoverdracht' en 'PCverbinding met internet' moet doen, maar je toestel. Heb je toevallig bluetooth aan staan en ingesteld dat PC Suite moet verbinden zodra het toestel in bereik van je PC is? Normaal gesproken moet USB, Bt overrulen, maar mijn ervaring is dat dit niet altijd werkt. Mocht je Bt uit hebben staan, en PC Suite ingeschakeld maar niet verbonden, en je phone doet nog steeds niets op het moment dat je je toestel in je PC plugt, dan is er iets mis, en zul je waarschijnlijk een firmwareherinstallatie moeten wat makkelijker en sneller is dan het exacte probleem op te lossen (wel effe je spul backuppen uiteraard).JoepW schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 14:32:
Kan iemand mij vertellen waarom PC suite geen voorstel doet voor verbindingstypen.
Thanks. Die WEP-instellingen had ik gevonden. Maar mijn broer heeft het wachtwoord hier vervangen, wat naast een ander foutief wachtwoord, ook wel kan leiden tot het niet werken...massari schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 09:33:
Ik heb nu echter wel drie keer hetzelfde toegangspunt in mijn keuzemenu staan (gewoon 'thuis' en 'thuis 01' en 'thuis 02', nav het gebruik van verschillende wachtwoorden.), wanneer ik een 'WLAN-netw. select.'-keuzemenu krijg. Wanneer ik gewoon kijk bij 'connectiviteit' en 'beschik. WLAN' kijk, zie ik die 'thuis 02' niet.
Weet iemand hoe je die toegangspunten (02, 03, etc. Het lijken de verbindingen te zijn die ik heb proberen te verbinden, aangezien er zo'n icoontje met 4 vierkanjes in een rondje naast staat) uit dat keuzemenu kan verwijderen?
B.S.U.R.
Even een vraagje over dat flashing light (het middelsteknopje, net onder het scherm), knippert rustig (als hij normaal aanstaat, maar knippert iets vlugger als je een gesprek net gemist hebt.
Is dit het dan? het lichtje is zeer onduidelijk, en je moet echt goed kijken of je geen gesprek gemist hebt als je, je telefoon even ergens neer hebt gelegd.
Of kun je op een andere manier zien dat een gesprek gemist is?
Is dit het dan? het lichtje is zeer onduidelijk, en je moet echt goed kijken of je geen gesprek gemist hebt als je, je telefoon even ergens neer hebt gelegd.
Firefox - Iphone
Anoniem: 61137
Voor Windows Mobile maakte ik gebruik van Logmein om mijn PC remote over te nemen. Bestaat zoiets ook voor Symbian, m.u.v. VNC?
staat een paar postjes hogerRaJitsu schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 15:49:
[...]
Weet iemand hoe je die toegangspunten (02, 03, etc. Het lijken de verbindingen te zijn die ik heb proberen te verbinden, aangezien er zo'n icoontje met 4 vierkanjes in een rondje naast staat) uit dat keuzemenu kan verwijderen?
qoute
/qoute
hier kun je ze ook verwijderen.
@ ............
anders dan VNC(python app) ben ik zelf nog nooit tegengekomen ondanks dat ik regelmatig symbiansite afstruin naar leuke programma`s.
Ik krijg steeds een meldingm iedere paar uur :
Notificatie:
Functie wordt niet ondersteund
Maar geen idee waar dat vandaan komt.
Notificatie:
Functie wordt niet ondersteund
Maar geen idee waar dat vandaan komt.
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
Als aanvulling heb ik 'Remind Me' geïnstalleerd. Daarmee kun je je telefoon voor elk van diverse gemiste gebeurtenissen (gesprek, sms, e-mail...) een getimede herinnering instellen. Daarbij moet je denken aan een toontje en/of trillen in zelf te kiezen profielen. Er zijn ook gratis alternatieven, maar die zijn wat minder uitgebreid.babybox schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:43:
Even een vraagje over dat flashing light (het middelsteknopje, net onder het scherm), knippert rustig (als hij normaal aanstaat, maar knippert iets vlugger als je een gesprek net gemist hebt.
^ Wat hij zegt.
Tazzios schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 20:07:
[...]
staat een paar postjes hoger:
qoute
/qoute
hier kun je ze ook verwijderen.
@ ............
anders dan VNC(python app) ben ik zelf nog nooit tegengekomen ondanks dat ik regelmatig symbiansite afstruin naar leuke programma`s.

Wat Remote Desktopoplossingen ben ik vooralsnog ook alleen maar VNC-toepassingen tegengekomen.
Wisten jullie trouwens dat op het moment dat je toestel in screensavermodus (dus echt helemaal zwart) gaat, je een klok kunt zien wanneer je de centrale toets inhoudt?
[ Voor 10% gewijzigd door RaJitsu op 08-11-2008 00:16 ]
B.S.U.R.
Je krijgt toch die ballonnetjes op het startscherm waar in staat hoeveel gesprekken/berichten je gemist hebt?babybox schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 18:43:
Ik gebruik wel eens TSMobiles, is een Java RDP-client en kan dus rechtstreeks aanloggen op een Terminal Server. Werkt goed.RaJitsu schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 00:10:
[...]
Ik heb het inderdaad kunnen vinden. Thanks.
Wat Remote Desktopoplossingen ben ik vooralsnog ook alleen maar VNC-toepassingen tegengekomen.
Wisten jullie trouwens dat op het moment dat je toestel in screensavermodus (dus echt helemaal zwart) gaat, je een klok kunt zien wanneer je de centrale toets inhoudt?
Ik miste de sneltoets om bluetooth snel aan en uit te kunnen zetten zoals deze op m`n E61i aanwezig was, maar ik heb m weer gevonden. mischien ook wel interessant voor andere.
Standby scherm:
* ingedrukt houden bluetooth aan/uit
# ingedrukt houden profiel wisselen normaal en stil
0 ingedrukt houden internet
Qwerty direct contact zoeken.
En in het menu kun je de cijfers gebruiken om te navigeren.
zijn er nog andere interessante?
is het mogelijk de functie van de toets tussen de volume knoppen te wijzigen(die an de zijkant dus)
Standby scherm:
* ingedrukt houden bluetooth aan/uit
# ingedrukt houden profiel wisselen normaal en stil
0 ingedrukt houden internet
Qwerty direct contact zoeken.
En in het menu kun je de cijfers gebruiken om te navigeren.
zijn er nog andere interessante?
is het mogelijk de functie van de toets tussen de volume knoppen te wijzigen(die an de zijkant dus)
Wie o wie weet DIT: Is het moegelijk om bij het invoeren van een agenda afspraak altijd de waarschuwing vooraf (zowel geluid als schermverlichting) standaard op UIT te zetten dus zonder dat je dat steeds bij elke afspraak afzonderlijk uit moet zetten?
Volgensmij is dit niet mogelijk... maar als dat wel mogelijk is hoe dan?Roost schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 18:25:
Wie o wie weet DIT: Is het moegelijk om bij het invoeren van een agenda afspraak altijd de waarschuwing vooraf (zowel geluid als schermverlichting) standaard op UIT te zetten dus zonder dat je dat steeds bij elke afspraak afzonderlijk uit moet zetten?
wederom na lang googlen geen succes, wie weet zijn jullie helden. Ik zou graag met mn e71 mn macbook willen besturen , en dan specifiek itunes. Liefst via bluetooth, maar evt. via infrarood. Staat er niet zoiets op?
wat is de applicatie die dit kan?
oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook
http://www.salling.com/Clicker/mac/NiTiN schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:06:
wederom na lang googlen geen succes, wie weet zijn jullie helden. Ik zou graag met mn e71 mn macbook willen besturen , en dan specifiek itunes. Liefst via bluetooth, maar evt. via infrarood. Staat er niet zoiets op?
Ook ik bens sinds gisteren een blije bezitter van dit prachtige apparaat. Echter heb ik al een klein probleemje, ik had hiervoor een Nokia 6300 en ik wilde mijn sms berichten overzetten naar mijn E71.
Nu heb ik dit geprobeerd door een back up te maken met alleen mijn sms berichten in Nokia pc suite van mijn Nokia 6300 en het backup bestand terug gezet op mijn E71. Het probleem is dat ik alleen de sms bericthen van mijn inbox, drafts, sent nu heb en alle berichten die ik in verschillende mappen had op mijn Nokia 6300 niet. Deze worden op de een of andere manier niet terug gezet op mijn E71 terug gezet terwijl bij zowel het maken van de back up op mijn Nokia 6300 als bij de terug zetten van de back up op mijn E71 wordt aangegeven dat alle +/- 1000 berichten zijn terug gezet als opgeslagen zijn.
Hebben jullie dit probleem ook gehad met het overzetten van sms berichten die in mappen gearchiveerd waren?
Misschien iets waar het aan zou kunnen liggen, al lijkt mij dat onwaarschijnlijk. Mijn Nokia 6300 heeft chinese firmware (china gekocht) en mijn E71 is in NL gekocht. Zou toch geen probleem moeten opleveren?
Met contacten en agenda was geen probleem aangezien ik gewoon sync met outlook dus daar heb ik ook geen back up van hoeven te maken. Op dit kleine probleem na heb ik nog geen andere issues, behalve dat ik wel erg moet wennen aan het menu en waar alles nu zit.
Nu heb ik dit geprobeerd door een back up te maken met alleen mijn sms berichten in Nokia pc suite van mijn Nokia 6300 en het backup bestand terug gezet op mijn E71. Het probleem is dat ik alleen de sms bericthen van mijn inbox, drafts, sent nu heb en alle berichten die ik in verschillende mappen had op mijn Nokia 6300 niet. Deze worden op de een of andere manier niet terug gezet op mijn E71 terug gezet terwijl bij zowel het maken van de back up op mijn Nokia 6300 als bij de terug zetten van de back up op mijn E71 wordt aangegeven dat alle +/- 1000 berichten zijn terug gezet als opgeslagen zijn.
Hebben jullie dit probleem ook gehad met het overzetten van sms berichten die in mappen gearchiveerd waren?
Misschien iets waar het aan zou kunnen liggen, al lijkt mij dat onwaarschijnlijk. Mijn Nokia 6300 heeft chinese firmware (china gekocht) en mijn E71 is in NL gekocht. Zou toch geen probleem moeten opleveren?
Met contacten en agenda was geen probleem aangezien ik gewoon sync met outlook dus daar heb ik ook geen back up van hoeven te maken. Op dit kleine probleem na heb ik nog geen andere issues, behalve dat ik wel erg moet wennen aan het menu en waar alles nu zit.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Op je 6300 alles terug zetten naar de inbox, nieuwe backup maken en sturen naar de E71?
Weet niet of het werkt
[offtop] Heeft gister een E71 besteld na een N93 en N95
[/offtop]
Weet niet of het werkt
[offtop] Heeft gister een E71 besteld na een N93 en N95

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.
deze kwam ik tegen op verschillende fora:Tazzios schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:37:
zijn er nog andere interessante (sneltoetsen)?
Shortcuts
For typing large amounts of numbers, quick double press on the bottom left 'number shift' key locks it so the numeric keypad stays active.
Copy and paste can, in some situations be done with Ctrl+C (but you need to hold down Func+Chr+C to get this on the keyboard). You can highlight text (in edit situations) by holidng the shift key and moving the direction pad. Copy will appear as on of the softkey labels.
Page up and page down are Ctrl+Up and Ctrl+Down. Again you access control by pressing the function key first (so Fn+Chr+Up on the keyboard. Doing this directly is awkward. You can press Fn then Ctrl+Up. If you doble tap the function key it becomes sticky (i.e. like cap locks and as tim describes above) and you can then do multiple page up and page downs eaily.
Press and Hold * key to activate or deactivate the bluetooth.
Press and Hold # key to switch between General and Silent profiles.
Press and Hold 0 (zero) key to goto bookmarks / browser.
Marking items like messages, press 'shift' + 'return' (or click navi button) to mark a single item or... 'shift' + 'navi button down' to mark multiple items.
To delete letters after the cursor, press Shift + Backspace.
Hold down the End key to disconnect all data connections.
Hold down left soft key to read out new text messages.
Shift+Chr jumps directly to language selection. This seems to work in all editing modes (e.g. while editing contact information).
In Nokia Maps: use the 'Shift' Key to zoom in, use the 'Backspace' key to zoom out, use the 'Space' bar to go to current position.
Disable/Enable text prediction, press function + space.
Vraagje
In mijn "oude" E60 had ik optie om verschillende verbindingsgroepen te maken
Surfen en mailen ging dan via de groep "Internet" - waarbij WiFi thuis - Wifi werk - GPRS/UMTS netwerk de volgorde was waarop verbonden werd...
Ik kan dat dus niet meer terugvinden in m'n E71
- iemand?
Surfen en mailen ging dan via de groep "Internet" - waarbij WiFi thuis - Wifi werk - GPRS/UMTS netwerk de volgorde was waarop verbonden werd...
Ik kan dat dus niet meer terugvinden in m'n E71
Z-Dragon schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:53:
[...]
Als aanvulling heb ik 'Remind Me' geïnstalleerd. Daarmee kun je je telefoon voor elk van diverse gemiste gebeurtenissen (gesprek, sms, e-mail...) een getimede herinnering instellen. Daarbij moet je denken aan een toontje en/of trillen in zelf te kiezen profielen. Er zijn ook gratis alternatieven, maar die zijn wat minder uitgebreid.
Firefox - Iphone
Anoniem: 272832
Kan er iemand dit nog bevestigen, want dan valt hij in principe al af als mogelijke kandidaat.seninha schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 13:19:
Ben er gister achtergekomen dat deze GSM geen twee Bluetooth connectie tegelijk aan kan![]()
Dat is wel ff balen.
Tot nu toe konden al mn vorige Sony Ericsson dit zonder probleem. Vind het wel jammer dat een groot merk als Nokia dit niet ondersteunt
Indedaad, mijn SE W850i kan dit ook.
Heb dat al geprobeerd op verschillende manieren. In de telefoon zelf kan ik alle berichten verplaatsen naar alle andere mappen die ik heb aangemaakt. Maar ik kan dus niet de inbox, draft, sent selecteren. Alleen de andere mappen die ik gemaakt heb.superblaag schreef op zondag 09 november 2008 @ 08:20:
Op je 6300 alles terug zetten naar de inbox, nieuwe backup maken en sturen naar de E71?
Weet niet of het werkt
[offtop] Heeft gister een E71 besteld na een N93 en N95[/offtop]
In PC Suite kan ik alles wel een voor een naar draft verplaatsen maar niet naar de inbox (don't ask me why) maar wat ook vaak gebeurt is dat PC Suite crashed en dat vaak de berichten in de mappen niet geladen worden in PC Suite. Dus dat is erg frustrerend. Ach ja, ik laat het voorlopig maar zo, zal het nog wel proberen maar het is wel erg irritant.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Heel handig die functie, ik gebruik het op m'n E61. Erg kl##te dat ze het er op de E71 weer uit hebben gehaald.Buzz_Lightyear schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:16:
Vraagje
Ik kan dat dus niet meer terugvinden in m'n E71- iemand?
Je hebt eigenlijk maar 2 alternatieven, die beide niet de 'access point groups' functionaliteit volledig dekken.
1. Duh, je stelt alles in op 'altijd vragen' en kiest handmatig een toegangspunt
2. Je installeert een stukje software als Psiloc Connect, Wefi o.i.d.
Bij Psiloc Connect kun je instellen of je 3G/GPRS moet worden gebruikt als Wifi niet bereikbaar is. Helaas werkt dit ook niet ideaal, want je e-mailclient houdt de verbinding altijd open, dus: Wifi buiten bereik, terugval op 3G, maar dat blijft dan zo, tot de volgende keer dat je verbinding verbroken wordt. Het zou mooier zijn als meteen weer opgeschakeld werd naar Wifi zodra je weer binnen bereik bent.
Anoniem: 239951
Nu ben ik me aan het orienteren op een nieuwe phone, en ik wil nu wel eens een model die wat meer kan dan bellen. Ik heb de N73 gehad maar die had toch net niet de power om alles vlot te laten lopen.
Nu zat ik een beetje te twijvelen tussen wat zakelijke en 'mode' telefoontjes, De BB Bold, Nokia E71 en HTC TouchPro en S-E Xperia X1.
De E71 komt toch overall wel goed uit de bus maar het ontberen van een touchscreen en het nieuw Symbian 9.3 (FP2) wordt hem in sommige reviews aangerekend.
Zou het onaangekondigde tweelingbroertje E63 wel een touchscreen en Symbian 9.3 hebben?
Nu zat ik een beetje te twijvelen tussen wat zakelijke en 'mode' telefoontjes, De BB Bold, Nokia E71 en HTC TouchPro en S-E Xperia X1.
De E71 komt toch overall wel goed uit de bus maar het ontberen van een touchscreen en het nieuw Symbian 9.3 (FP2) wordt hem in sommige reviews aangerekend.
Zou het onaangekondigde tweelingbroertje E63 wel een touchscreen en Symbian 9.3 hebben?
Ziet er uit als een leuk programmatje, kan alleen geen gratis versie vinden die me meer laat doen dan 30 clicks voor ik opnieuw moet opstarten, iemand?
Nokia E71 en TomTom lijkt geen goede combi te zijn.
TomTom Navigator 6 laat zich goed installeren en het lijkt allemaal te werken: je kunt routes plannen, deze als demo af laten draaien enzovoorts.
Alleen... zou niet weten hoe ik 'm met de interne gps-module moet laten werken. Je hebt keuze uit slechts twee gps-modules bij de instellingen. Met beiden lijkt het niet te werken.
Heeft iemand een idee?
TomTom Navigator 6 laat zich goed installeren en het lijkt allemaal te werken: je kunt routes plannen, deze als demo af laten draaien enzovoorts.
Alleen... zou niet weten hoe ik 'm met de interne gps-module moet laten werken. Je hebt keuze uit slechts twee gps-modules bij de instellingen. Met beiden lijkt het niet te werken.
Heeft iemand een idee?
tomtom werkt niet met interne GPS, route66 en sygic wel
TomTom kan je wel werkend krijgen met een hack, google hier maar op.
GarminXT werkt ook op de E71. Zoek maar eens op de bekende sites!philippevk schreef op maandag 10 november 2008 @ 12:18:
tomtom werkt niet met interne GPS, route66 en sygic wel
Werkt prima!
[ Voor 5% gewijzigd door DaLuca op 10-11-2008 12:53 . Reden: Piratenbaai verwijderd ]
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Anoniem: 278950
pff net m'n E71 laten vallen, men voet zat achter het oplader-snoer. Nu een 3 kleine krasjes op het metaal langs de zijkant. Niets opvallend ofzo maar ik vind het toch jammer, m'n toestel zag er eerst echt vlekkeloos uit!
Nuja, uiteindelijk ga je toch wel gebruikssporen zien dus maakt niet uit.
Nuja, uiteindelijk ga je toch wel gebruikssporen zien dus maakt niet uit.
Anoniem: 276448
Heb sinds een paar dagen nu ook een e71.
heb hele topic van e71 doorgelezen en veel
gezien over route 66 en tomtom maar nergens kan
ik vinden waar jullie het allemaal vandaan halen.
heeft iemand concrete links om tomtom, route66
of een ander navigatieprogramma te downloaden?
Ook zoek ik thema's voor m'n e71.
iemand ideeén??
Ook zoek ik thema's voor m'n e71.
iemand ideeén??
http://www.pdashop.nl/spe...42/navigatiesoftware.htmlAnoniem: 276448 schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:18:
Heb sinds een paar dagen nu ook een e71.
De software updates voor E66 en E71 zijn nu officieel beschikbaar...
http://www.symbian-guru.c...66-and-e71-firmwares.html
Anoniem: 276448
Ik bedoelde navigatiesoftware waar ik geen 99 euro voor hoef te betalen.
deze had ik zelf ook al gevonden
en thema's? iemand?
en thema's? iemand?
Wat zijn de ervaringen na de update voor de mensen die hem erop hebben gezet?Schrijver schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:58:
De software updates voor E66 en E71 zijn nu officieel beschikbaar...
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Verwacht je dan een downloadlink te krijgen naar betaalde programma`s op GOT?Anoniem: 276448 schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:05:
Ik bedoelde navigatiesoftware waar ik geen 99 euro voor hoef te betalen.
en thema's? iemand?
chrisr5gt in "Het Nokia E71 topic" een aantal post eerder
ik hoop dat na de firmware update ook het alarm wat beter werkt. Staat standaard altijd op de volgende dag
k ga hem morgen avond eens uitproberen.
[ Voor 62% gewijzigd door Tazzios op 10-11-2008 17:23 ]
Heb net de updater (engelse versie en heb een NL E71, zou geen verschil moeten maken lijkt mij) binnengehaald maar hij geeft aan dat er geen updates zijn, ook niet als ik handmatig met de code op de nokia website zoek. Dus misschien morgen pas?Apoca schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:09:
[...]
Wat zijn de ervaringen na de update voor de mensen die hem erop hebben gezet?
iik heb de nederlandse nokia updater ook deze zegt dat er geen nieuwe firmwire versie is, geadviseerd wordt om een backup te maken van je telefoon. ik wilde een backup maken van zowel de telefoon als de kaart maar dat duurt een eeuw, nu heb ik alleen een backup gemaakt v.d. telefoon is dat dom?FongWan schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:36:
[...]
Heb net de updater (engelse versie en heb een NL E71, zou geen verschil moeten maken lijkt mij) binnengehaald maar hij geeft aan dat er geen updates zijn, ook niet als ik handmatig met de code op de nokia website zoek. Dus misschien morgen pas?
Firefox - Iphone
Ik begreep overigens dat het met de nieuwe update niet meer mogelijk is om het te 'kraken' voor unsigned applicaties.
oei dan moeten we het misschien niet doen, heb hem net unsigned gekregen na dagenlange onderzoeken en problemen.....Anoniem: 61137 schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:47:
Ik begreep overigens dat het met de nieuwe update niet meer mogelijk is om het te 'kraken' voor unsigned applicaties.
Firefox - Iphone
Anoniem: 93877
Hallo Allemaal,
Ik heb een probleem.
Ik heb een nokia E71 gekocht, nu heb ik mail for exchange geinstalleerd en daarmee probeer ik mijn agenda/email/contacten te synchroniseren.
Ik heb mijn telefoon aangemeld op mijn wlan en vervolgens de hele zooi gesynchroniseerd, dit ging echt perfect zonder een fout. vervolgens heb ik bij de instellingen het toegangspunt van wlan naar "mobiel" internet gezet en nu werkt het niet!!! met alleen wlan heb ik er geen zak aan want ik moet juist onderweg mijn e-mail kunnen ophalen.
Ik heb KPN met een Surf en mail account en gebruikt een exchangeserver die ik zowel via ssl als niet via ssl heb proberen te bereiken wat beide niet wil, zit ik echter thuis of ergens anders waar ik wlan heb en ik defnier het toeganspunt naar die wlan doet het geheel in eens wel.... iemand een idee?!
Ik heb een probleem.
Ik heb een nokia E71 gekocht, nu heb ik mail for exchange geinstalleerd en daarmee probeer ik mijn agenda/email/contacten te synchroniseren.
Ik heb mijn telefoon aangemeld op mijn wlan en vervolgens de hele zooi gesynchroniseerd, dit ging echt perfect zonder een fout. vervolgens heb ik bij de instellingen het toegangspunt van wlan naar "mobiel" internet gezet en nu werkt het niet!!! met alleen wlan heb ik er geen zak aan want ik moet juist onderweg mijn e-mail kunnen ophalen.
Ik heb KPN met een Surf en mail account en gebruikt een exchangeserver die ik zowel via ssl als niet via ssl heb proberen te bereiken wat beide niet wil, zit ik echter thuis of ergens anders waar ik wlan heb en ik defnier het toeganspunt naar die wlan doet het geheel in eens wel.... iemand een idee?!
Anoniem: 212758
Zojuist Opera 4.2 Beta op mijn E71 geïnstalleerd. Dit is een verschil van dag en nacht met de standaard Web applicatie. Een aanrader!
http://www.operamini.com/beta/
JvdV
http://www.operamini.com/beta/
JvdV
@togooz
en heb je via de internet browser op de telefoon wel internet via dat zelfde toegangspunt?
en heb je via de internet browser op de telefoon wel internet via dat zelfde toegangspunt?
[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 11-11-2008 16:01 ]
Anoniem: 212758
Op mijn nieuwe E71 heb ik het gratis Momail geïnstalleerd. (zie www.momail.nl)
Momail PUSHed je mail naar je E71. Als je je mail ophaalt is het gecomprimeerd. Hierdoor is het klein en snel. Om van de PUSH faciliteit gebruik te kunnen maken moet de mailbox een -heartbeat- hebben met de Momail servers. Ik krijg het echter maar niet voor elkaar dat er een constante verbinding is. Na een tijdje wordt de verbinding verbroken en moet ik opnieuw contact maken met de box. Dat moet toch anders kunnen. Iemand al uitgevonden hoe?
JvdV
Momail PUSHed je mail naar je E71. Als je je mail ophaalt is het gecomprimeerd. Hierdoor is het klein en snel. Om van de PUSH faciliteit gebruik te kunnen maken moet de mailbox een -heartbeat- hebben met de Momail servers. Ik krijg het echter maar niet voor elkaar dat er een constante verbinding is. Na een tijdje wordt de verbinding verbroken en moet ik opnieuw contact maken met de box. Dat moet toch anders kunnen. Iemand al uitgevonden hoe?
JvdV
Ik ga het toch proberen. Hopelijk is er snel weer een oplossing voor bedacht, maar ik heb liever een iets stabielere telefoon dan al die hacks die ik amper gebruik.babybox schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:41:
[...]
oei dan moeten we het misschien niet doen, heb hem net unsigned gekregen na dagenlange onderzoeken en problemen.....
Met KPN Surf & Mail heb ik geen problemen om te synchroniseren met een Exchange server, het ligt dus niet zonder meer aan Surf&Mail.Anoniem: 93877 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:11:
Hallo Allemaal,
Ik heb een probleem.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Ik heb momenteel een E65 en wil overstappen naar een E71 , deze moet alleen wel 64 karakters kwijt kunnen in het wifi aanmeldscherm. Bij mijn huidige telefoon E65 (s60v3) kan ik maar 63 karakters kwijt en that sucs want op m`n werk hebben ze een 64 karakters als wpa password...
Kan iemand dat welicht ff checken door te klikken op onderaan in je wlan scan icoon->wlan selecteren(moet wel een wlan met pwd zijn) en dan ff 64x op 1 drukken.
Anders doe ik het wel een keer als ik ergens in de winkel ben, maar daar doen ze altijd zo moeilijk; "nee meneer we hebben showmodellen daarvoor"..... alsof je daarop kan testen of er een bepaalde funtie op zit.
Kan iemand dat welicht ff checken door te klikken op onderaan in je wlan scan icoon->wlan selecteren(moet wel een wlan met pwd zijn) en dan ff 64x op 1 drukken.
Anders doe ik het wel een keer als ik ergens in de winkel ben, maar daar doen ze altijd zo moeilijk; "nee meneer we hebben showmodellen daarvoor"..... alsof je daarop kan testen of er een bepaalde funtie op zit.
Net gecheckt en ik kan ook nog niet updaten. Misschien morgen of later deze week wel.chrisr5gt schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:36:
[...]
Ik ga het toch proberen. Hopelijk is er snel weer een oplossing voor bedacht, maar ik heb liever een iets stabielere telefoon dan al die hacks die ik amper gebruik.

Pre-productie samples van de E63 zijn naar diverse bloggers gestuurd om uitgebreid verslag te mogen doen.
http://www.mobileindustry...1/i_have_a_nokia_e63.html
E63 wordt dus een uitgeklede, dikkere E71 zonder 3G en interne GPS maar wel met een 3.5mm aansluiting.
Op die gelekte roadmap van Nokia staan een gigantisch aantal querty modellen. Het zal mij benieuwen of daar nog iets beters dan de huidige E71 uit voort zal komen.
E63 wordt dus een uitgeklede, dikkere E71 zonder 3G en interne GPS maar wel met een 3.5mm aansluiting.
Op die gelekte roadmap van Nokia staan een gigantisch aantal querty modellen. Het zal mij benieuwen of daar nog iets beters dan de huidige E71 uit voort zal komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Schrijver op 11-11-2008 17:15 ]
63 tekens ook met een E71.carpetburn schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:50:
Ik heb momenteel een E65 en wil overstappen naar een E71 , deze moet alleen wel 64 karakters kwijt kunnen in het wifi aanmeldscherm. Bij mijn huidige telefoon E65 (s60v3) kan ik maar 63 karakters kwijt en that sucs want op m`n werk hebben ze een 64 karakters als wpa password...
Een WPA passphrase mag minimaal 8 en maximaal 63 karakters zijn voor tekst, maar 64 karakters voor een hexadecimale passphrase. En daar gaat Nokia de mist in.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Yep, een vriend stuurde me gisteravond de link naar engadget, baal wel een beetje als deze Nokia waarover ik voor zover nog helemaal niets heb gehoord en gezien echt gereleased zal worden deze maand.Schrijver schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:14:
Pre-productie samples van de E63 zijn naar diverse bloggers gestuurd om uitgebreid verslag te mogen doen.
IP08 november 2008
Symbian S60 5.0. Widescreen touch, naviscroll, qwerty, agps, FM-radio and -transmitter, 5-megapixelcamera, wifi, bluetooth, tv-out
Ziet er namelijk wel interessant uit en begint eindelijk richting de HTC modellen te gaan in die zin dat het een touchscreen en qwerty zal hebben volgens deze "roadmap". Ach ja, ben zeer tevreden met mijn E71, over 9 maanden nog maar eens kijken wat Nokia te bieden heeft,
Anoniem: 25156
Weet iemand hoe het zit met Flash Lite 3.1 voor Symbian toestellen. Zou een hele verbetering zijn om filmpjes op het internet te kunnen bekijken.
Voor diegene die de update heeft geinstalleerd.
Is het nu wel mogelijk om fimpjes te kijken via youtube/nos-applicatie?! Ben ik erg benieuwd naar aangezien dit bij mij momenteel niet kan.
Is het nu wel mogelijk om fimpjes te kijken via youtube/nos-applicatie?! Ben ik erg benieuwd naar aangezien dit bij mij momenteel niet kan.
Ik heb geen update gedaan, maar de NOS applicactie en Youtube werken gewoon mij bij. NOS video weigert nog wel eens omdat deze erg afhankelijk is van een snelle verbinding, maar verder prima. Als het bij jou niet werkt heeft dat niet te maken met wel of geen update. Ik denk eerder met de streaming instellingen.DaLuca schreef op woensdag 12 november 2008 @ 07:48:
Voor diegene die de update heeft geinstalleerd.
Kun jij mij vertellen wat de goede, althans, jouw instellingen, zijn?coenox schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:07:
[...]
Ik heb geen update gedaan, maar de NOS applicactie en Youtube werken gewoon mij bij. NOS video weigert nog wel eens omdat deze erg afhankelijk is van een snelle verbinding, maar verder prima. Als het bij jou niet werkt heeft dat niet te maken met wel of geen update. Ik denk eerder met de streaming instellingen.
Dit zijn mij instellingen:
Proxy gebruiken : Nee
Stand. toegangspunt : Mobiel Internet (van KPN)
Onlinetijd : Onbeperkt
Laagste UDP-poort : 6970
Hoogste UDP-poort : 32000
Wat meer details van de E63
http://www.allaboutsymbia...-QWERTY_and_Eseries_g.php
Enkele foto's in vergelijking met E71
http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157608876330591/
Het toestel zou los € 199,- moeten kosten, dus ongeveer 150 minder dan de E71.
De belangrijkste specs:
- 2.36 inch QVGA display
- 2 Megapixel camera met LED flitser
- Qwerty toetsenbord
- 3.5mm headset aansluiting
- microUSB aansluiting
- microSD geheugenkaart optie (max. 8GB)
- quad-band GSM
- GPRS/EDGE en UMTS support (geen HSDPA dus)
- WiFi
- Bluetooth 2.0 (met A2DP support)
- Email support (IMAP4, Mail for Exchange, POP3 en SMTP)
- GPS met Nokia Maps
- FM Radio met RDS
Bron: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/8478
De belangrijkste specs:
- 2.36 inch QVGA display
- Qwerty toetsenbord
- microUSB aansluiting
- quad-band GSM
- WiFi
- GPS met Nokia Maps
- FM Radio met RDS
[ Voor 44% gewijzigd door Schrijver op 12-11-2008 11:11 ]
Persoonlijk vind ik dat de E71 wat strakker en zakelijker over komt. Wanneer is het eigenlijk de bedoeling dat de E63 uit komt?Schrijver schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:55:
Wat meer details van de E63
De belangrijkste specs:
- 2.36 inch QVGA display
- Qwerty toetsenbord
- microUSB aansluiting
- quad-band GSM
- WiFi
- GPS met Nokia Maps
- FM Radio met RDS
©2004
Zijn er al een oplossingen gevonden voor de volgende problemen:
1. het lage volume als je de E71 paired met een Parrot carkit?
2. pairen als carkit i.p.v. bluetooth headset?
alvast bedankt voor de reacties.
1. het lage volume als je de E71 paired met een Parrot carkit?
2. pairen als carkit i.p.v. bluetooth headset?
alvast bedankt voor de reacties.
De vergelijking van E63 met E71 zie je pas goed bij de zijkant-foto: E71 rules dus erg hard!
My 0.02$
My 0.02$
Anoniem: 217295
Zoiezo,de E71 is in metaal en de E63 is in mooi plastic.Helsie schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:36:
De vergelijking van E63 met E71 zie je pas goed bij de zijkant-foto: E71 rules dus erg hard!
My 0.02$
Naar aanleiding van je vraag ben ik flink aan het prutsen geslagen. Heb deze post ook een paar keer aan moeten passen, omdat het bij mij toch ook niet altijd werkte. Dit zijn nu mijn werkende instellingen (instellingen -> toepassingen -> Realplayer -> streaming ->DaLuca schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:35:
[...]
Kun jij mij vertellen wat de goede, althans, jouw instellingen, zijn?
-> Proxy
-> Netwerk
Stand. toegangspunt: Vodafone Live! Streaming (met zakelijke Vodafone)
Onlinetijd: onbeperkt
Laagste UDP-poort: 6970
Hoogste UDP-poort: 32000
Bij mij werkt het niet als ik het normale Vodafone toegangspunt (in mijn geval Vodafone GPRS) instel, maar wel als ik kies voor 'Vodafone Live! Streaming' . Heb jij geen 'KPN Streaming' in je lijstje staan, en wat gebeurt er als je dat instelt als standaard toegangspunt? Bij mij zit hier echt het verschil tussen wel of niet werken in.
[ Voor 41% gewijzigd door coenox op 13-11-2008 10:31 ]
You are the man...coenox schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:02:
[...]
Naar aanleiding van je vraag ben ik flink aan het prutsen geslagen. Heb deze post ook een paar keer aan moeten passen, omdat het bij mij toch ook niet altijd werkte. Dit zijn nu mijn werkende instellingen (instellingen -> toepassingen -> Realplayer -> streaming ->
-> Proxy
-> Netwerk
Stand. toegangspunt: Vodafone Live! Streaming (met zakelijke Vodafone)
Onlinetijd: onbeperkt
Laagste UDP-poort: 6970
Hoogste UDP-poort: 32000
Bij mij werkt het niet als ik het normale Vodafone toegangspunt (in mijn geval Vodafone GPRS) instel, maar wel als ik kies voor 'Vodafone Live! Streaming' . Heb jij geen 'KPN Streaming' in je lijstje staan, en wat gebeurt er als je dat instelt als standaard toegangspunt? Bij mij zit hier echt het verschil tussen wel of niet werken in.
Ik dacht verrek, ik heb geen KPN Streaming toegangspunt. Dus "Ja" ge-smst naar 1300 en daar wassie... KPN Streaming. In totaal dus 3 toegangspunten: KPN MMS, Mobiel Internet en KPN Streaming.
Dit is de oplossing!
Super om te horen dat het nu werktDaLuca schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:01:
[...]
You are the man...
Ik dacht verrek, ik heb geen KPN Streaming toegangspunt. Dus "Ja" ge-smst naar 1300 en daar wassie... KPN Streaming. In totaal dus 3 toegangspunten: KPN MMS, Mobiel Internet en KPN Streaming.
Dit is de oplossing!

Anoniem: 280099
Heeft iemand al geëxperimenteerd met de modi?
Ik heb de Help doorzocht maar kan niks vinden.
Wat ik hoop te vinden is voor iedere modus een aparte agenda en contactenlijst zodat ik op die manier prive-contacten en afspraken gescheiden kan houden van de zakelijke. Vooral wat betreft de agenda.
Aangezien ik nog geen hack voor Nokiamaps heb gevonden ben ik op zoek naar een goede navigatie (waarvoor ik éénmalig hoef te betalen) die met de interne GPS ontvanger werkt (dus geen data- of andere verbinding nodig heeft voor het navigeren).
De Sygic McGuider V7.5 lijkt me wat maar is alleen niet specifiek voor de E71.
Iemand ervaringen, ideeën of tips?
Ik heb de Help doorzocht maar kan niks vinden.
Wat ik hoop te vinden is voor iedere modus een aparte agenda en contactenlijst zodat ik op die manier prive-contacten en afspraken gescheiden kan houden van de zakelijke. Vooral wat betreft de agenda.
Aangezien ik nog geen hack voor Nokiamaps heb gevonden ben ik op zoek naar een goede navigatie (waarvoor ik éénmalig hoef te betalen) die met de interne GPS ontvanger werkt (dus geen data- of andere verbinding nodig heeft voor het navigeren).
Anoniem: 276498

Nu de taken nog, zoals eerder vermeld heb ik nog steeds bij het creeeren van een nieuwe taak dat ik "systeemfout" krijg. Wie heeft er nog meer van dit soort problemen. is het trouwens mogelijk de E71 met meerdere exchangeservers te laten verbinden aangezien ik nu met drie agenda`s werk en dus de hele tijd afspraken over en weer stuur.

Ik heb zowel nokia maps als sygic mcguider en vind de routes van sygic meestal beter, is ook handig in gebruik (het ingeven van huisnummers is wel wat omslachtig). Alleen krijg ik een trage fix zonder data verbinding (soms minuten), maar das met nokia maps net hetzelfde.Anoniem: 280099 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:12:
[ Voor 5% gewijzigd door lilliprutser op 14-11-2008 16:52 ]
Bij een klant hebben we 3 van deze toestellen. Pushmail met Exchange 2007 werkt prima. Echter de agenda synchroniseert op geen van de toestellen.
Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Pay peanuts get monkeys !
Effe een vraag tussendoor over die NOS applicatie: Vallen die kosten onder je bundel bij Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet?
B.S.U.R.
Anoniem: 279303
Is de E71 op de Mac te syncen met Entourage? Ik heb ook nog een vraagje over de camera: is de fotokwaliteit goed genoeg om op klein formaat af te drukken in een fotoboekje (ter verduidelijking: de meeste foto's zal ik maken met mijn digitale camera, maar je hebt af en toe van die fotomomenten dat je hem net niet bij je hebt...)?
Ik gebruik een Macbook Pro en kan de E71 synchen idd met Entourage. Fotokwaliteit vind ik zelf slechter dan mijn oude N82.Anoniem: 279303 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:07:
Is de E71 op de Mac te syncen met Entourage? Ik heb ook nog een vraagje over de camera: is de fotokwaliteit goed genoeg om op klein formaat af te drukken in een fotoboekje (ter verduidelijking: de meeste foto's zal ik maken met mijn digitale camera, maar je hebt af en toe van die fotomomenten dat je hem net niet bij je hebt...)?
Apple | Marantz | B&W
Werkt perfect, wel eerst even de isync plugin voor de e71 installeren. Even naar zoeken op de nokia site.Anoniem: 279303 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:07:
Is de E71 op de Mac te syncen met Entourage?
Synchroniseren loopt overigens altijd via iCal en iSync maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
Fotokwaliteit is niet te vergelijken met n82 natuurlijk, omdat n82 nog steeds de Nokia is met de beste camera, mede dankzij de xenon-flits. Maar omdat ik nu sinds een paar dagen een digitale camera heb, is dat opeens niet meer het meest belangrijke voor mijn nieuwe mobiel (zo heb ik deze week ook een SE c905 geweigerd toen deze werd afgeleverd aan de deur; puur besteld voor de camera maar gelukkig niet meer nodig; heb liever nokia). N82 is ook een toestel waar ik veel over heb zitten twijfelen maar ik vind de e71 meer en betere mogelijkheden hebben (GPS bijv. beter). Als de camera dan ook nog redelijke foto's aflever die ik kan afdrukken op standaardformaat, zou dat heel mooi zijn...vandaar mijn eerdere vraag
Anoniem: 277021
Zoals meerdere al schrijven, de kwaliteit van de camera is niet goed. Om eerlijk te zijn is het bagger! Zodra je foto's op je pc ziet, dan zie je dat dit 'n zakelijke gsm is. De kwaliteit zou beter moeten worden zodra de update erop is gezet. Hier heb ik echter nog geen ervaring mee, iemand anders wel?Anoniem: 279303 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 07:24:
Fotokwaliteit is niet te vergelijken met n82 natuurlijk, omdat n82 nog steeds de Nokia is met de beste camera, mede dankzij de xenon-flits. Maar omdat ik nu sinds een paar dagen een digitale camera heb, is dat opeens niet meer het meest belangrijke voor mijn nieuwe mobiel (zo heb ik deze week ook een SE c905 geweigerd toen deze werd afgeleverd aan de deur; puur besteld voor de camera maar gelukkig niet meer nodig; heb liever nokia). N82 is ook een toestel waar ik veel over heb zitten twijfelen maar ik vind de e71 meer en betere mogelijkheden hebben (GPS bijv. beter). Als de camera dan ook nog redelijke foto's aflever die ik kan afdrukken op standaardformaat, zou dat heel mooi zijn...vandaar mijn eerdere vraag
Is het iemand al gelukt om te updaten? Zo ja in welke taal?
Ja hoor.RaJitsu schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:41:
Effe een vraag tussendoor over die NOS applicatie: Vallen die kosten onder je bundel bij Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet?
Bedankt voor al jullie goedbedoelde reacties over de camerakwaliteit maar ik schiet er niet veel mee op. Uitspraken als 'camera is bagger' kom ik inderdaad ook in reviews tegen maar blijven natuurlijk relatief: waar wordt het mee vergeleken dan? Mijn eisen wat dat betreft zijn niet zo hoog, want ik heb ook een digitale camera.
Ik zal mijn vraag dan heel concreet stellen:
Ondanks dat de camera van de E71 van lage kwaliteit is, is die dan toch goed genoeg om af en toe een plaatje mee te schieten (bijvoorbeeld van mijn zoontje in de speeltuin, dus overdag en in de buurt, plekken waar je niet meteen een dig. camera meeneemt) en vervolgens te kunnen afdrukken op standaardformaat (10x15cm)?
Ter info, ik snap dat een camera op een mobiel nooit de kwaliteit van een digitale camera kan evenaren (het blijft een telefoon), ik doe ook aan fotobewerking dus kan iets verbeteren aan een foto en ik hoef bijvoorbeeld ook niet direct de neusharen te kunnen tellen van mijn zoontje...ik hoop gewoon een leuke foto te kunnen maken die na een kleine bewerking mooi genoeg is.
Ondanks dat de camera van de E71 van lage kwaliteit is, is die dan toch goed genoeg om af en toe een plaatje mee te schieten (bijvoorbeeld van mijn zoontje in de speeltuin, dus overdag en in de buurt, plekken waar je niet meteen een dig. camera meeneemt) en vervolgens te kunnen afdrukken op standaardformaat (10x15cm)?
Ter info, ik snap dat een camera op een mobiel nooit de kwaliteit van een digitale camera kan evenaren (het blijft een telefoon), ik doe ook aan fotobewerking dus kan iets verbeteren aan een foto en ik hoef bijvoorbeeld ook niet direct de neusharen te kunnen tellen van mijn zoontje...ik hoop gewoon een leuke foto te kunnen maken die na een kleine bewerking mooi genoeg is.
De camera is bagger dekt toch echt de lading. Foto's zijn korrelig en hebben hele slechte kleuren. Oppoetsen zal dan ook weinig verschil maken. De camera is slechter dan de meeste camera's in telefoons. Bij het afdrukken zul je dit ook zeker zien.Anoniem: 279303 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:01:
Bedankt voor al jullie goedbedoelde reacties over de camerakwaliteit maar ik schiet er niet veel mee op. Uitspraken als 'camera is bagger' kom ik inderdaad ook in reviews tegen maar blijven natuurlijk relatief: waar wordt het mee vergeleken dan? Mijn eisen wat dat betreft zijn niet zo hoog, want ik heb ook een digitale camera.
Een SE K800i maakt bijvoorbeeld veel betere foto's.
Ik zou 'bagger' (wat ik een prima term vind in dit geval, ondanks dat ik zelf ook maar enige vorm van veeleisend ben wat betreft foto's) dan algemeen beschrijven als 'ongeschikt voor elk ander gebruik van een foto buiten het aan anderen tonen via de telefoon zelf'. Bekijken en/of bewerken op PC en afdrukken al helemaal: zinloos met de E71-foto's.
Zo helder genoeg?
Zo helder genoeg?
[ Voor 12% gewijzigd door Helsie op 15-11-2008 18:26 ]
Lol...jullie hebben gelijk, bagger is dan waarschijnlijk op z'n plaats... jammer, hadden ze het net zo goed weg kunnen laten.
'k Heb dezelfde vraag gesteld in het forum van E66...ben op zoek naar de (kleine) verschillen tussen de 2 en weet ook nog niet welke ik het mooist/handigst vind...ben benieuwd wat ze daar zullen zeggen over de camera (maar zal wel het zelfde zijn gezien de recensie op o.a. GSMarena)
'k Heb dezelfde vraag gesteld in het forum van E66...ben op zoek naar de (kleine) verschillen tussen de 2 en weet ook nog niet welke ik het mooist/handigst vind...ben benieuwd wat ze daar zullen zeggen over de camera (maar zal wel het zelfde zijn gezien de recensie op o.a. GSMarena)
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 279303 op 15-11-2008 19:34 ]
Anoniem: 205576
Afgelopen week ook de E71 binnen gekregen.
Tot zover helemaal tevreden op één punt na.
Gezien ik geen gebruik maak van internet, en dus ook niet van 3G, heb ik de verbinding op 'GSM' staan.
Het probleem is echter dat als ik een gesprek aan het voeren ben dat ik een irritante 'buzzing' geluid hoor (dit hoor je vaak op je PC boxen als je aan het bellen bent). Dit is, zoals je kunt voorstellen, héél irritant. Overigens heb ik dit als ik 3G verbinding heb niet. Dus ik vermoed dat het te maken heeft met de frequentie.
Hebben meer mensen dit probleem of heb ik een defect exemplaar? En zo ja waar zou het aan liggen? Ikzelf vermoed de luidspreker van het toestel. Hoewel het rare is dat ik dit met eerdere Nokia's nog nooit gehad heb.
Tot zover helemaal tevreden op één punt na.
Gezien ik geen gebruik maak van internet, en dus ook niet van 3G, heb ik de verbinding op 'GSM' staan.
Het probleem is echter dat als ik een gesprek aan het voeren ben dat ik een irritante 'buzzing' geluid hoor (dit hoor je vaak op je PC boxen als je aan het bellen bent). Dit is, zoals je kunt voorstellen, héél irritant. Overigens heb ik dit als ik 3G verbinding heb niet. Dus ik vermoed dat het te maken heeft met de frequentie.
Hebben meer mensen dit probleem of heb ik een defect exemplaar? En zo ja waar zou het aan liggen? Ikzelf vermoed de luidspreker van het toestel. Hoewel het rare is dat ik dit met eerdere Nokia's nog nooit gehad heb.
Dit topic is gesloten.