| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
iik heb de nederlandse nokia updater ook deze zegt dat er geen nieuwe firmwire versie is, geadviseerd wordt om een backup te maken van je telefoon. ik wilde een backup maken van zowel de telefoon als de kaart maar dat duurt een eeuw, nu heb ik alleen een backup gemaakt v.d. telefoon is dat dom?FongWan schreef op maandag 10 november 2008 @ 17:36:
[...]
Heb net de updater (engelse versie en heb een NL E71, zou geen verschil moeten maken lijkt mij) binnengehaald maar hij geeft aan dat er geen updates zijn, ook niet als ik handmatig met de code op de nokia website zoek. Dus misschien morgen pas?
Firefox - Iphone
Anoniem: 61137
oei dan moeten we het misschien niet doen, heb hem net unsigned gekregen na dagenlange onderzoeken en problemen.....Anoniem: 61137 schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:47:
Ik begreep overigens dat het met de nieuwe update niet meer mogelijk is om het te 'kraken' voor unsigned applicaties.
Firefox - Iphone
Anoniem: 93877
Ik heb een probleem.
Ik heb een nokia E71 gekocht, nu heb ik mail for exchange geinstalleerd en daarmee probeer ik mijn agenda/email/contacten te synchroniseren.
Ik heb mijn telefoon aangemeld op mijn wlan en vervolgens de hele zooi gesynchroniseerd, dit ging echt perfect zonder een fout. vervolgens heb ik bij de instellingen het toegangspunt van wlan naar "mobiel" internet gezet en nu werkt het niet!!! met alleen wlan heb ik er geen zak aan want ik moet juist onderweg mijn e-mail kunnen ophalen.
Ik heb KPN met een Surf en mail account en gebruikt een exchangeserver die ik zowel via ssl als niet via ssl heb proberen te bereiken wat beide niet wil, zit ik echter thuis of ergens anders waar ik wlan heb en ik defnier het toeganspunt naar die wlan doet het geheel in eens wel.... iemand een idee?!
Anoniem: 212758
http://www.operamini.com/beta/
JvdV
en heb je via de internet browser op de telefoon wel internet via dat zelfde toegangspunt?
[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 11-11-2008 16:01 ]
Anoniem: 212758
Momail PUSHed je mail naar je E71. Als je je mail ophaalt is het gecomprimeerd. Hierdoor is het klein en snel. Om van de PUSH faciliteit gebruik te kunnen maken moet de mailbox een -heartbeat- hebben met de Momail servers. Ik krijg het echter maar niet voor elkaar dat er een constante verbinding is. Na een tijdje wordt de verbinding verbroken en moet ik opnieuw contact maken met de box. Dat moet toch anders kunnen. Iemand al uitgevonden hoe?
JvdV
Ik ga het toch proberen. Hopelijk is er snel weer een oplossing voor bedacht, maar ik heb liever een iets stabielere telefoon dan al die hacks die ik amper gebruik.babybox schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:41:
[...]
oei dan moeten we het misschien niet doen, heb hem net unsigned gekregen na dagenlange onderzoeken en problemen.....
Met KPN Surf & Mail heb ik geen problemen om te synchroniseren met een Exchange server, het ligt dus niet zonder meer aan Surf&Mail.Anoniem: 93877 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:11:
Hallo Allemaal,
Ik heb een probleem.
Ik heb een nokia E71 gekocht, nu heb ik mail for exchange geinstalleerd en daarmee probeer ik mijn agenda/email/contacten te synchroniseren.
Ik heb mijn telefoon aangemeld op mijn wlan en vervolgens de hele zooi gesynchroniseerd, dit ging echt perfect zonder een fout. vervolgens heb ik bij de instellingen het toegangspunt van wlan naar "mobiel" internet gezet en nu werkt het niet!!! met alleen wlan heb ik er geen zak aan want ik moet juist onderweg mijn e-mail kunnen ophalen.
Ik heb KPN met een Surf en mail account en gebruikt een exchangeserver die ik zowel via ssl als niet via ssl heb proberen te bereiken wat beide niet wil, zit ik echter thuis of ergens anders waar ik wlan heb en ik defnier het toeganspunt naar die wlan doet het geheel in eens wel.... iemand een idee?!
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Kan iemand dat welicht ff checken door te klikken op onderaan in je wlan scan icoon->wlan selecteren(moet wel een wlan met pwd zijn) en dan ff 64x op 1 drukken.
Anders doe ik het wel een keer als ik ergens in de winkel ben, maar daar doen ze altijd zo moeilijk; "nee meneer we hebben showmodellen daarvoor"..... alsof je daarop kan testen of er een bepaalde funtie op zit.
Net gecheckt en ik kan ook nog niet updaten. Misschien morgen of later deze week wel.chrisr5gt schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:36:
[...]
Ik ga het toch proberen. Hopelijk is er snel weer een oplossing voor bedacht, maar ik heb liever een iets stabielere telefoon dan al die hacks die ik amper gebruik.

http://www.mobileindustry...1/i_have_a_nokia_e63.html
E63 wordt dus een uitgeklede, dikkere E71 zonder 3G en interne GPS maar wel met een 3.5mm aansluiting.
Op die gelekte roadmap van Nokia staan een gigantisch aantal querty modellen. Het zal mij benieuwen of daar nog iets beters dan de huidige E71 uit voort zal komen.
[ Voor 4% gewijzigd door Schrijver op 11-11-2008 17:15 ]
63 tekens ook met een E71.carpetburn schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 16:50:
Ik heb momenteel een E65 en wil overstappen naar een E71 , deze moet alleen wel 64 karakters kwijt kunnen in het wifi aanmeldscherm. Bij mijn huidige telefoon E65 (s60v3) kan ik maar 63 karakters kwijt en that sucs want op m`n werk hebben ze een 64 karakters als wpa password...
Kan iemand dat welicht ff checken door te klikken op onderaan in je wlan scan icoon->wlan selecteren(moet wel een wlan met pwd zijn) en dan ff 64x op 1 drukken.
Anders doe ik het wel een keer als ik ergens in de winkel ben, maar daar doen ze altijd zo moeilijk; "nee meneer we hebben showmodellen daarvoor"..... alsof je daarop kan testen of er een bepaalde funtie op zit.
Een WPA passphrase mag minimaal 8 en maximaal 63 karakters zijn voor tekst, maar 64 karakters voor een hexadecimale passphrase. En daar gaat Nokia de mist in.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Yep, een vriend stuurde me gisteravond de link naar engadget, baal wel een beetje als deze Nokia waarover ik voor zover nog helemaal niets heb gehoord en gezien echt gereleased zal worden deze maand.Schrijver schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 17:14:
Pre-productie samples van de E63 zijn naar diverse bloggers gestuurd om uitgebreid verslag te mogen doen.
http://www.mobileindustry...1/i_have_a_nokia_e63.html
E63 wordt dus een uitgeklede, dikkere E71 zonder 3G en interne GPS maar wel met een 3.5mm aansluiting.
Op die gelekte roadmap van Nokia staan een gigantisch aantal querty modellen. Het zal mij benieuwen of daar nog iets beters dan de huidige E71 uit voort zal komen.
IP08 november 2008
Symbian S60 5.0. Widescreen touch, naviscroll, qwerty, agps, FM-radio and -transmitter, 5-megapixelcamera, wifi, bluetooth, tv-out
Ziet er namelijk wel interessant uit en begint eindelijk richting de HTC modellen te gaan in die zin dat het een touchscreen en qwerty zal hebben volgens deze "roadmap". Ach ja, ben zeer tevreden met mijn E71, over 9 maanden nog maar eens kijken wat Nokia te bieden heeft,
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Anoniem: 25156
Is het nu wel mogelijk om fimpjes te kijken via youtube/nos-applicatie?! Ben ik erg benieuwd naar aangezien dit bij mij momenteel niet kan.
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Ik heb geen update gedaan, maar de NOS applicactie en Youtube werken gewoon mij bij. NOS video weigert nog wel eens omdat deze erg afhankelijk is van een snelle verbinding, maar verder prima. Als het bij jou niet werkt heeft dat niet te maken met wel of geen update. Ik denk eerder met de streaming instellingen.DaLuca schreef op woensdag 12 november 2008 @ 07:48:
Voor diegene die de update heeft geinstalleerd.
Is het nu wel mogelijk om fimpjes te kijken via youtube/nos-applicatie?! Ben ik erg benieuwd naar aangezien dit bij mij momenteel niet kan.
Kun jij mij vertellen wat de goede, althans, jouw instellingen, zijn?coenox schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:07:
[...]
Ik heb geen update gedaan, maar de NOS applicactie en Youtube werken gewoon mij bij. NOS video weigert nog wel eens omdat deze erg afhankelijk is van een snelle verbinding, maar verder prima. Als het bij jou niet werkt heeft dat niet te maken met wel of geen update. Ik denk eerder met de streaming instellingen.
Dit zijn mij instellingen:
Proxy gebruiken : Nee
Stand. toegangspunt : Mobiel Internet (van KPN)
Onlinetijd : Onbeperkt
Laagste UDP-poort : 6970
Hoogste UDP-poort : 32000
http://www.allaboutsymbia...-QWERTY_and_Eseries_g.php
Enkele foto's in vergelijking met E71
http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157608876330591/
Het toestel zou los € 199,- moeten kosten, dus ongeveer 150 minder dan de E71.
De belangrijkste specs:
- 2.36 inch QVGA display
- 2 Megapixel camera met LED flitser
- Qwerty toetsenbord
- 3.5mm headset aansluiting
- microUSB aansluiting
- microSD geheugenkaart optie (max. 8GB)
- quad-band GSM
- GPRS/EDGE en UMTS support (geen HSDPA dus)
- WiFi
- Bluetooth 2.0 (met A2DP support)
- Email support (IMAP4, Mail for Exchange, POP3 en SMTP)
- GPS met Nokia Maps
- FM Radio met RDS
Bron: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/8478
[ Voor 44% gewijzigd door Schrijver op 12-11-2008 11:11 ]
Persoonlijk vind ik dat de E71 wat strakker en zakelijker over komt. Wanneer is het eigenlijk de bedoeling dat de E63 uit komt?Schrijver schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:55:
Wat meer details van de E63
http://www.allaboutsymbia...-QWERTY_and_Eseries_g.php
Enkele foto's in vergelijking met E71
http://www.flickr.com/pho...s/sets/72157608876330591/
Het toestel zou los € 199,- moeten kosten, dus ongeveer 150 minder dan de E71.
De belangrijkste specs:
- 2.36 inch QVGA display
- 2 Megapixel camera met LED flitser
- Qwerty toetsenbord
- 3.5mm headset aansluiting
- microUSB aansluiting
- microSD geheugenkaart optie (max. 8GB)
- quad-band GSM
- GPRS/EDGE en UMTS support (geen HSDPA dus)
- WiFi
- Bluetooth 2.0 (met A2DP support)
- Email support (IMAP4, Mail for Exchange, POP3 en SMTP)
- GPS met Nokia Maps
- FM Radio met RDS
Bron: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/8478
©2004
©2004
1. het lage volume als je de E71 paired met een Parrot carkit?
2. pairen als carkit i.p.v. bluetooth headset?
alvast bedankt voor de reacties.
My 0.02$
Anoniem: 217295
Zoiezo,de E71 is in metaal en de E63 is in mooi plastic.Helsie schreef op woensdag 12 november 2008 @ 22:36:
De vergelijking van E63 met E71 zie je pas goed bij de zijkant-foto: E71 rules dus erg hard!
My 0.02$
Naar aanleiding van je vraag ben ik flink aan het prutsen geslagen. Heb deze post ook een paar keer aan moeten passen, omdat het bij mij toch ook niet altijd werkte. Dit zijn nu mijn werkende instellingen (instellingen -> toepassingen -> Realplayer -> streaming ->DaLuca schreef op woensdag 12 november 2008 @ 09:35:
[...]
Kun jij mij vertellen wat de goede, althans, jouw instellingen, zijn?
-> Proxy
-> Netwerk
Stand. toegangspunt: Vodafone Live! Streaming (met zakelijke Vodafone)
Onlinetijd: onbeperkt
Laagste UDP-poort: 6970
Hoogste UDP-poort: 32000
Bij mij werkt het niet als ik het normale Vodafone toegangspunt (in mijn geval Vodafone GPRS) instel, maar wel als ik kies voor 'Vodafone Live! Streaming' . Heb jij geen 'KPN Streaming' in je lijstje staan, en wat gebeurt er als je dat instelt als standaard toegangspunt? Bij mij zit hier echt het verschil tussen wel of niet werken in.
[ Voor 41% gewijzigd door coenox op 13-11-2008 10:31 ]
You are the man...coenox schreef op donderdag 13 november 2008 @ 10:02:
[...]
Naar aanleiding van je vraag ben ik flink aan het prutsen geslagen. Heb deze post ook een paar keer aan moeten passen, omdat het bij mij toch ook niet altijd werkte. Dit zijn nu mijn werkende instellingen (instellingen -> toepassingen -> Realplayer -> streaming ->
-> Proxy
-> Netwerk
Stand. toegangspunt: Vodafone Live! Streaming (met zakelijke Vodafone)
Onlinetijd: onbeperkt
Laagste UDP-poort: 6970
Hoogste UDP-poort: 32000
Bij mij werkt het niet als ik het normale Vodafone toegangspunt (in mijn geval Vodafone GPRS) instel, maar wel als ik kies voor 'Vodafone Live! Streaming' . Heb jij geen 'KPN Streaming' in je lijstje staan, en wat gebeurt er als je dat instelt als standaard toegangspunt? Bij mij zit hier echt het verschil tussen wel of niet werken in.
Ik dacht verrek, ik heb geen KPN Streaming toegangspunt. Dus "Ja" ge-smst naar 1300 en daar wassie... KPN Streaming. In totaal dus 3 toegangspunten: KPN MMS, Mobiel Internet en KPN Streaming.
Dit is de oplossing!
Super om te horen dat het nu werktDaLuca schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:01:
[...]
You are the man...
Ik dacht verrek, ik heb geen KPN Streaming toegangspunt. Dus "Ja" ge-smst naar 1300 en daar wassie... KPN Streaming. In totaal dus 3 toegangspunten: KPN MMS, Mobiel Internet en KPN Streaming.
Dit is de oplossing!

Anoniem: 280099
Ik heb de Help doorzocht maar kan niks vinden.
Wat ik hoop te vinden is voor iedere modus een aparte agenda en contactenlijst zodat ik op die manier prive-contacten en afspraken gescheiden kan houden van de zakelijke. Vooral wat betreft de agenda.
Aangezien ik nog geen hack voor Nokiamaps heb gevonden ben ik op zoek naar een goede navigatie (waarvoor ik éénmalig hoef te betalen) die met de interne GPS ontvanger werkt (dus geen data- of andere verbinding nodig heeft voor het navigeren).
De Sygic McGuider V7.5 lijkt me wat maar is alleen niet specifiek voor de E71.
Iemand ervaringen, ideeën of tips?
Anoniem: 276498

Nu de taken nog, zoals eerder vermeld heb ik nog steeds bij het creeeren van een nieuwe taak dat ik "systeemfout" krijg. Wie heeft er nog meer van dit soort problemen. is het trouwens mogelijk de E71 met meerdere exchangeservers te laten verbinden aangezien ik nu met drie agenda`s werk en dus de hele tijd afspraken over en weer stuur.

Ik heb zowel nokia maps als sygic mcguider en vind de routes van sygic meestal beter, is ook handig in gebruik (het ingeven van huisnummers is wel wat omslachtig). Alleen krijg ik een trage fix zonder data verbinding (soms minuten), maar das met nokia maps net hetzelfde.Anoniem: 280099 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:12:
De Sygic McGuider V7.5 lijkt me wat maar is alleen niet specifiek voor de E71.
Iemand ervaringen, ideeën of tips?
[ Voor 5% gewijzigd door lilliprutser op 14-11-2008 16:52 ]
Iemand een idee wat dit kan zijn ?
Pay peanuts get monkeys !
B.S.U.R.
Anoniem: 279303
Ik gebruik een Macbook Pro en kan de E71 synchen idd met Entourage. Fotokwaliteit vind ik zelf slechter dan mijn oude N82.Anoniem: 279303 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:07:
Is de E71 op de Mac te syncen met Entourage? Ik heb ook nog een vraagje over de camera: is de fotokwaliteit goed genoeg om op klein formaat af te drukken in een fotoboekje (ter verduidelijking: de meeste foto's zal ik maken met mijn digitale camera, maar je hebt af en toe van die fotomomenten dat je hem net niet bij je hebt...)?
Apple | Marantz | B&W
Werkt perfect, wel eerst even de isync plugin voor de e71 installeren. Even naar zoeken op de nokia site.Anoniem: 279303 schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 23:07:
Is de E71 op de Mac te syncen met Entourage?
Synchroniseren loopt overigens altijd via iCal en iSync maar daar heb ik nog geen problemen mee gehad.
Anoniem: 277021
Zoals meerdere al schrijven, de kwaliteit van de camera is niet goed. Om eerlijk te zijn is het bagger! Zodra je foto's op je pc ziet, dan zie je dat dit 'n zakelijke gsm is. De kwaliteit zou beter moeten worden zodra de update erop is gezet. Hier heb ik echter nog geen ervaring mee, iemand anders wel?Anoniem: 279303 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 07:24:
Fotokwaliteit is niet te vergelijken met n82 natuurlijk, omdat n82 nog steeds de Nokia is met de beste camera, mede dankzij de xenon-flits. Maar omdat ik nu sinds een paar dagen een digitale camera heb, is dat opeens niet meer het meest belangrijke voor mijn nieuwe mobiel (zo heb ik deze week ook een SE c905 geweigerd toen deze werd afgeleverd aan de deur; puur besteld voor de camera maar gelukkig niet meer nodig; heb liever nokia). N82 is ook een toestel waar ik veel over heb zitten twijfelen maar ik vind de e71 meer en betere mogelijkheden hebben (GPS bijv. beter). Als de camera dan ook nog redelijke foto's aflever die ik kan afdrukken op standaardformaat, zou dat heel mooi zijn...vandaar mijn eerdere vraag
Ja hoor.RaJitsu schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 20:41:
Effe een vraag tussendoor over die NOS applicatie: Vallen die kosten onder je bundel bij Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet?
Ik zal mijn vraag dan heel concreet stellen:
Ondanks dat de camera van de E71 van lage kwaliteit is, is die dan toch goed genoeg om af en toe een plaatje mee te schieten (bijvoorbeeld van mijn zoontje in de speeltuin, dus overdag en in de buurt, plekken waar je niet meteen een dig. camera meeneemt) en vervolgens te kunnen afdrukken op standaardformaat (10x15cm)?
Ter info, ik snap dat een camera op een mobiel nooit de kwaliteit van een digitale camera kan evenaren (het blijft een telefoon), ik doe ook aan fotobewerking dus kan iets verbeteren aan een foto en ik hoef bijvoorbeeld ook niet direct de neusharen te kunnen tellen van mijn zoontje...ik hoop gewoon een leuke foto te kunnen maken die na een kleine bewerking mooi genoeg is.
De camera is bagger dekt toch echt de lading. Foto's zijn korrelig en hebben hele slechte kleuren. Oppoetsen zal dan ook weinig verschil maken. De camera is slechter dan de meeste camera's in telefoons. Bij het afdrukken zul je dit ook zeker zien.Anoniem: 279303 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:01:
Bedankt voor al jullie goedbedoelde reacties over de camerakwaliteit maar ik schiet er niet veel mee op. Uitspraken als 'camera is bagger' kom ik inderdaad ook in reviews tegen maar blijven natuurlijk relatief: waar wordt het mee vergeleken dan? Mijn eisen wat dat betreft zijn niet zo hoog, want ik heb ook een digitale camera.
Ondanks dat de camera van de E71 van lage kwaliteit is, is die dan toch goed genoeg om af en toe een plaatje mee te schieten (bijvoorbeeld van mijn zoontje in de speeltuin, dus overdag en in de buurt, plekken waar je niet meteen een dig. camera meeneemt) en vervolgens te kunnen afdrukken op standaardformaat (10x15cm)?
Ter info, ik snap dat een camera op een mobiel nooit de kwaliteit van een digitale camera kan evenaren (het blijft een telefoon), ik doe ook aan fotobewerking dus kan iets verbeteren aan een foto en ik hoef bijvoorbeeld ook niet direct de neusharen te kunnen tellen van mijn zoontje...ik hoop gewoon een leuke foto te kunnen maken die na een kleine bewerking mooi genoeg is.
Een SE K800i maakt bijvoorbeeld veel betere foto's.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Zo helder genoeg?
[ Voor 12% gewijzigd door Helsie op 15-11-2008 18:26 ]
'k Heb dezelfde vraag gesteld in het forum van E66...ben op zoek naar de (kleine) verschillen tussen de 2 en weet ook nog niet welke ik het mooist/handigst vind...ben benieuwd wat ze daar zullen zeggen over de camera (maar zal wel het zelfde zijn gezien de recensie op o.a. GSMarena)
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 279303 op 15-11-2008 19:34 ]
Anoniem: 205576
Tot zover helemaal tevreden op één punt na.
Gezien ik geen gebruik maak van internet, en dus ook niet van 3G, heb ik de verbinding op 'GSM' staan.
Het probleem is echter dat als ik een gesprek aan het voeren ben dat ik een irritante 'buzzing' geluid hoor (dit hoor je vaak op je PC boxen als je aan het bellen bent). Dit is, zoals je kunt voorstellen, héél irritant. Overigens heb ik dit als ik 3G verbinding heb niet. Dus ik vermoed dat het te maken heeft met de frequentie.
Hebben meer mensen dit probleem of heb ik een defect exemplaar? En zo ja waar zou het aan liggen? Ikzelf vermoed de luidspreker van het toestel. Hoewel het rare is dat ik dit met eerdere Nokia's nog nooit gehad heb.
Anoniem: 277021
Mooi gesproken!Helsie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 18:25:
Ik zou 'bagger' (wat ik een prima term vind in dit geval, ondanks dat ik zelf ook maar enige vorm van veeleisend ben wat betreft foto's) dan algemeen beschrijven als 'ongeschikt voor elk ander gebruik van een foto buiten het aan anderen tonen via de telefoon zelf'. Bekijken en/of bewerken op PC en afdrukken al helemaal: zinloos met de E71-foto's.
Zo helder genoeg?
Anoniem: 239951
Of even een betere sensor achter het lensje, de foto's die ik maak met een oude n73 zijn nog steeds erg goed. Oke niet SE C905 'goed' maar gewoon erg netjes voor een camera in een telefoon zonder dat het de hele telefoon beheerst (n95)Anoniem: 279303 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:32:
Lol...jullie hebben gelijk, bagger is dan waarschijnlijk op z'n plaats... jammer, hadden ze het net zo goed weg kunnen laten.
Ik vat het niet dat er niet een redelijke camera in een topmodel Nokia kan, ja het is een zakelijk model maar juist voor zakelijke mensen is het soms handig een goede foto te kunnen maken.
Document, handelswaar, schadegevalletje etc tal van scenarios te bedenken voor de 'zakelijke markt'.
Persoonlijk ben ik geen zakelijke gebruiker, het viel me zelfs op de Hi het toestel aanbiedt terwijl dat toch echt een jongeren provider is.
Als student is er dan een leuke aanbieding Hi 20-->16€+eindeloos online 2,50€ * 24 maanden.
Toestel gratis!
Af en toe een plaatje schieten gaat prima naar mijn mening. Ik heb lang een Treo (650 en 680) gehad. Vergeleken hiermee zijn de foto's een stuk beter. Afdrukken heb ik nog nooit gedaan.Anoniem: 279303 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 17:01:
Bottom line is, dat als je voldoende licht heb je prima plaatjes kunt schieten. Binnen, bij weinig licht, worden de foto's erg korrelig en is de benaming 'bagger' inderdaad op zijn plaats. Overigens is de camera van de iPhone niet veel beter, maar dit is ook geen belemmering geweest om er een verkoopsucces van te maken.
Even een paar voorbeeldjes dan maar:
Binnen met voldoende licht (let op de waterdruppels aan het wasrek buiten):

Overigens zie je bij inzoomen wel weer dat de scherpte tegenvalt. Ik beschouw de foto als prima publiceerbaar voor het web. Afdrukken weet ik dus niet.
Binnen, zonder voldoende licht:

[ Voor 12% gewijzigd door coenox op 17-11-2008 12:18 ]
Ondanks alle specs ga ik misschien toch voor een N82 of N79 (die nog moet uitkomen)...kan ik ook mijn agenda mee syncen, zelfde verbindingen mogelijk, mee internetten, zelfde GPS-ontvanger,betere (want 3.5mm) audio jack, betere camera, n-Gage, maar waarschijnlijk iets mindere buildquality...oefff, al dat getwijfel, wordt er niet goed van, wat is nu de beste mobiel voor mij (dit is geheel een vraag aan mezelf)???
Ik herken dit probleem wel van mijn vroegere Nokia 3310, die had ook af en toe zo'n buzzing geluidje.Anoniem: 205576 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:59:
Afgelopen week ook de E71 binnen gekregen.
Tot zover helemaal tevreden op één punt na.
Gezien ik geen gebruik maak van internet, en dus ook niet van 3G, heb ik de verbinding op 'GSM' staan.
Het probleem is echter dat als ik een gesprek aan het voeren ben dat ik een irritante 'buzzing' geluid hoor (dit hoor je vaak op je PC boxen als je aan het bellen bent). Dit is, zoals je kunt voorstellen, héél irritant. Overigens heb ik dit als ik 3G verbinding heb niet. Dus ik vermoed dat het te maken heeft met de frequentie.
Hebben meer mensen dit probleem of heb ik een defect exemplaar? En zo ja waar zou het aan liggen? Ikzelf vermoed de luidspreker van het toestel. Hoewel het rare is dat ik dit met eerdere Nokia's nog nooit gehad heb.
Zijn er andere gebruikers die hun telefoon op de 'gsm' mode kunnen zetten ipv 3G om te proberen of zij dit ook ervaren?
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
"Battery life is basically a non-issue, with 20 days of standby, and 10.5 hours of GSM talk, though the 4.5 hours of 3G talk might pose an issue." - EngadgetApoca schreef op maandag 17 november 2008 @ 18:50:
Je kunt hem toch gewoon op 3G zetten ook al gebruik je het niet. Of zie ik dat verkeerd?
Gezien het feit dat ik het internet niet gebruik, is het een waste of battery juice. En ook omdat er niet overal 3G dekking is, en hij soms overschakelt naar GSM, is dit behoorlijk irritant.
Maar, mij lijkt dat dit niet normaal is. Bij al mijn vorige toestellen, die ook op 'GSM' ingesteld zaten, hoor ik die 'buzz' noise niet (hoewel al die toestellen óók allemaal een built-in speaker hadden).
Dus ik hoop dat je snapt dat ik wil weten of ik een defect exemplaar heb, of dit gewoon een algemeen productiefout is. Het zou misschien te maken kunnen hebben dat de built-in speaker van de E71 behoorlijk sterk is, en dat hierdoor de 'buzz' noise waarneembaar wordt?
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 205576 op 18-11-2008 00:15 ]
Ik heb thuis een Speedtouc 780 van KPN staan, de experia box. Hij ziet het netwerk wel, maar krijgt de melding geen reactie van de gateway. Als ik een verkeerd wachtwoord invoer zegt ie wel wachtwoord is onjuist.
Ik heb zowel WEP als WPA geprobeerd.
De rest van mn PC's en m'n wii doen het wel op het draadloze deel van het modem. probeer ik het op de draadloze modem van mijn buurman (onbeveiligd) dan doet ie het wel.

Iemand een idee?
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Nee, dat heb ik uit staanNotna schreef op maandag 17 november 2008 @ 23:39:
Gokje: MAC adres filtering?
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
Ik heb dit alleen aan het begin als het gesprek wordt opgebouwd. Tijdens het gesprek zelf geen last van.Anoniem: 205576 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 23:59:
Hebben meer mensen dit probleem of heb ik een defect exemplaar?
Anoniem: 93877
Echter heb ik wel een ander probleem, ik gebruik de e71 best veel, bel ongeveer 40-60 min perdag (40-60 telefoontjes van ong een minuut) soms iets langer. Heb de e-mail op exchange altijd aan met een hartbeat van 2 en bluetooth staat aan maar word niet gebruikt (alleen als ik in de auto zit ong 1 uur per dag).
Ik doe hem elke avond aan de lader om +/- 23.00 en haal hem er om 6.00 af. Toch is hij om 5 uur eigenlijk helemaal leeg.
Ligt dit aan het feit dat ik te vaak die e-mail open heb staan?
Anoniem: 276498
Volgens mij combinatie van alles tegelijk, ik denk vooral BT. Als je deze toch niet gebruikt zet deze dan aan en uit via de sneltoets "*". Ik zelf heb email ophalen elk kwartierstaan, bel weinig tot niet maar internet en navigeer des te meer en de batterij gaat lang mee.Anoniem: 93877 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 10:52:
Heb het probleem met de exchange opgelost, bleek een portforwarding probleem te zijn..
Echter heb ik wel een ander probleem, ik gebruik de e71 best veel, bel ongeveer 40-60 min perdag (40-60 telefoontjes van ong een minuut) soms iets langer. Heb de e-mail op exchange altijd aan met een hartbeat van 2 en bluetooth staat aan maar word niet gebruikt (alleen als ik in de auto zit ong 1 uur per dag).
Ik doe hem elke avond aan de lader om +/- 23.00 en haal hem er om 6.00 af. Toch is hij om 5 uur eigenlijk helemaal leeg.
Ligt dit aan het feit dat ik te vaak die e-mail open heb staan?
- beeldscherm op z`n donkerst (is in het begin wel ff wennen)
- toetsvolume uit.
- ringtoon niet op z`n hardst.
- zo min mogelijk applicaties openlaten staan.
- je kan mail for exchange ook elke 15minuten of half uur laten syncen.(lijkt me ook vaak genoeg)
- umts uit (niet zo handig als je nog andere dingen wil binnen halen naast je email)
[ Voor 7% gewijzigd door Tazzios op 18-11-2008 17:15 ]
Met die batterij kan je ook alles open laten staan, als je 'm 's avonds maar weer aan de lader gooit. Besparen is nou niet echt een doel van een zakelijk toestel die juist meerdere apps open kan hebben, en waar je live mail op kan binnenkrijgen.Tazzios schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:12:
bespaar tips:
- beeldscherm op z`n donkerst (is in het begin wel ff wennen)
- toetsvolume uit.
- ringtoon niet op z`n hardst.
- zo min mogelijk applicaties openlaten staan.
- je kan mail for exchange ook elke 15minuten of half uur laten syncen.(lijkt me ook vaak genoeg)
- umts uit (niet zo handig als je nog andere dingen wil binnen halen naast je email)
Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com
togooz heeft alsnog het probleem dat de accu te snel leeg is,mocean schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 16:48:
[...]
Met die batterij kan je ook alles open laten staan, als je 'm 's avonds maar weer aan de lader gooit. Besparen is nou niet echt een doel van een zakelijk toestel die juist meerdere apps open kan hebben, en waar je live mail op kan binnenkrijgen.
waarom apps openlaten als je ze toch niet gebruikt?
live mail is hip natuurlijk, maar mails worden meestal verstuurd omdat er niet direct antwoord nodig is. Anders bellen ze wel. elk kwartier mail ophalen is recent genoeg lijkt mij.
ik heb hiervoor een E61i gehad dus een grote accu was ik algewend. Ik kijk nu alleen wel is het journaal en internetradio waardoor hij toch wat hard gaat.
Ik heb zelf nog geen last lege accu maar hoe hij langer meegaat hoe beter toch. Wat je daarvoor wilt op offeren verschilt per persoon. Dit is mijn (beperkte
IETS anders:
de volume regeling met symbian vind ik slecht wordt in 0 tot 100% aangegeven en je kan hem maar per 10% verzetten(9 stapjes dus!). Op z`n zachts vind ik hem nog veel te hard voor in een stille omgeving.(wanneer je dus alleen bent en hem hoort te gebruiken, en niet in de volle trein
[ Voor 13% gewijzigd door Tazzios op 18-11-2008 17:19 . Reden: IETS toegevoegd ]
Dat laatste had ik ook, in de trein etc. even in je instellingen een nieuwe eq. setting maken bij de muziekspeler waarbij je alles op 1na laagst zet helpt precies genoeg in de muziekspeler.Tazzios schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 17:14:
[...]
IETS anders:
de volume regeling met symbian vind ik slecht wordt in 0 tot 100% aangegeven en je kan hem maar per 10% verzetten(9 stapjes dus!). Op z`n zachts vind ik hem nog veel te hard voor in een stille omgeving.(wanneer je dus alleen bent en hem hoort te gebruiken, en niet in de volle trein)
Ja, ik heb dit dus ook nog tijdens het gesprek.Anoniem: 61137 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 08:20:
[...]
Ik heb dit alleen aan het begin als het gesprek wordt opgebouwd. Tijdens het gesprek zelf geen last van.
Maar met 3G bellen terwijl je er geen gebruik van maakt is niet echt een optie, halveert gewoon je beltijd
Iemand nog suggesties? (Ik weet dat de meerderheid de telefoon de 3G functionaliteit gewoon gebruikt, maar toch)
Ik had ook dat storende geluid. Tevens werd mijn toestel warm (deel waar de camera zit) en ging de batterij te snel op. Kennelijk is dat gewoon een verkeerde batch van E71's. Ik heb nu een andere en geen probleem meer.Anoniem: 205576 schreef op maandag 17 november 2008 @ 19:41:
[...]
Maar, mij lijkt dat dit niet normaal is. Bij al mijn vorige toestellen, die ook op 'GSM' ingesteld zaten, hoor ik die 'buzz' noise niet (hoewel al die toestellen óók allemaal een built-in speaker hadden).
Lukt het iemand al om up te daten?
Hoezo? je betaalt via gprs ofzo?Kanarie schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:29:
Nokia Maps zit er standaard bij, daar betaal je per keer dat je er mee navigeert.
youtube.com/@hisrep
Via Nokia Software Updater 1.4.64 krijg ik de mogelijkheid om op mijn E71 (RM-346) te updaten van 100.07.76 naar 110.07.127
Oh zag het niet zo 1,2,3 staan maar dit is de changelist als het goed is:
Nokia E71 SW releases 110.07.127
This SW release contains
the following new features:
Gimlet 9.2.1.381 (Nokia Email Service version) in user disk; gimlet is visible only in countries where service available, otherwise hidden.
Improved Email Set-up Wizard to check availability of Nokia email service
This is visible only in countries where service available, otherwise hidden.
Mail for Exchange 2.5.5
Maps 2.0 release from wk 30
VoIP baseline from wk 31
Switch4 from wk 32
Startup settings from wk 31
Catalogs 3.1.50 from wk 32
Y drive for WMDRM protection files
Changes/improvements made to
MCU SW version 110.07.127:
Email set-up improvements
Maps 2.0 improvements
Music library refresh function performance improvement
Browser improvements
Bluetooth improvements
Camera improvements
Corrected Items from
MCU SW version 100.07.76
Email for Exchange – Synching improvements
DUT does not connect to BT stereo headset (SEM HBH -DS970) and car kit (SM HCB-120)
Y-drive visible with PC Suite
EAP-FAST authentication improvements
Unable to start maps when memory card is full
Camera - Picture cannot be taken correctly after zooming in max
Oplader er aan werkt namelijk niet accu moet vol zijn.
22:00
geinstalleerd. meteen een software schoonmaak gehad.
[ Voor 60% gewijzigd door Tazzios op 18-11-2008 22:05 ]
Klein foutmeldinkje tijdens het terug zetten van de backup, maar zo te zien niks wat de pret gaat drukken.
Hmmmm.. Het probleem is, of waar ik iig bang voor ben, is dat ze het probleem niet bekennen en simpel hetzelfde toestel weer terug gaan sturen (weet niet eens hoelang ik het toestel kwijt ben).tienes schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 18:19:
[...]
Ik had ook dat storende geluid. Tevens werd mijn toestel warm (deel waar de camera zit) en ging de batterij te snel op. Kennelijk is dat gewoon een verkeerde batch van E71's. Ik heb nu een andere en geen probleem meer.
Lukt het iemand al om up te daten?
Dit gezien het feit dat het probleem zich vaak voordoet, maar niet áltijd.
Heel vervelend allemaal, zucht. Terugsturen of niet?
2. en hoe zit het met al geinstalleerde unsigned programma's, werken deze dan nog
Firefox - Iphone
Nog een tip: bij mij werken na herinstalleren op de sdcard de progs nog niet.
Remedie:
- verwijder van geheugenkaart
- installeer naar foon geheugen
- verwijder uit foon geheugen
- installeer naar geheugenkaart
En dan doen ze het weer. Succes.
[ Voor 48% gewijzigd door Helsie op 18-11-2008 23:28 ]
Dat doet Nokia met zijn nieuwe firmwares. Mijn E71 doe ik niet updaten voordat hiervoor een nieuwe oplossing voor is. Mijn 6120 is door installatie v6.01 ook niet meer te "foppen". Wel onder v5.11. Anyway, een bestandje is niet overschreven en kan wel nog Piet-releases draaien en tekenen in v6.01.chrisr5gt schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 23:18:
Al mijn programma's zijn weg en ik kan geen unsigned meer installeren. Nu was hij gehacked en het schijnt dat het ook weer wil als hij dat was vóór de update. Zo niet, dan jammer. De cam is wel beter!
Werkt McGuider wel na het opnieuw installeren op deze firmware ?Skoelat schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 22:32:
hmm mn Mcguider doet het niet als ik mn kaartje erin gooi...
Ja, ik moest wel volgens mijn eerder beschreven stappenplan werken:Xivius schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:50:
[...]
Werkt McGuider wel na het opnieuw installeren op deze firmware ?
- verwijder van geheugenkaart
- installeer naar foon geheugen
- verwijder uit foon geheugen
- installeer naar geheugenkaart
©2004
Gelukkig vond ik op het internet deze link, het is een copie van de memcard met al de apps, skins en geluidjes etc erop.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
is gescheiden, maar dat geldt denk voor alle telefoons met symbian.Harem.nl schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:16:
Is het bij de E71 wel zo dat je geheugen kaart 1 is met de telefoon? Ik bedoel hier mee dat je apart naar de geheugenkaart moet gaan om daar dingen op te bekijken zoals bij veel nokia toestellen het geval is. Bij SE kan je bijvoorbeeld selecteren dat de telefoon van het telefoongeheugen en vanaf de geheugenkaart te gelijk leest...
misschien is er een app voor.
Firefox - Iphone
Uh nee. Check de changelog eerder in dit topic.babybox schreef op woensdag 19 november 2008 @ 13:52:
begrijp ik dus goed dat na de update: je unsigned foon niet meer unsigned is, en dat je progsels niet meer werken, en dat er voorlopig nog geen oplossing is om deze wel unsigned te maken en dat de enige duidelijk zichtbare meerwaarde van de update is: een betere cam ...punt
oke maar hoe zit het dan met het unsigned zijn van je telefoon, blijft deze dan usigned na de firmwire update en werken je unsigned programma's dan nog?Helsie schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:58:
[...]
Uh nee. Check de changelog eerder in dit topic.
Firefox - Iphone
Hierdoor kan ik nog steeds niet te gelijk met mn Parrot en met mn CarPC connecten.
Als ik alles zo lees heeft deze telefoon alles in zich om zeer populair te gaan worden (lange accuduur, veel functionaliteit, lage prijs)... dus het zal zeker geen weggegooide moeite zijn.
youtube.com/@hisrep
Ik weet niet hoe het precies in zn werk gaat maar je mag alles aanpassen hoor. Ik heb eerlijk gezegd de tijd+zin niet om de startpost bij te houdenFongWan schreef op woensdag 19 november 2008 @ 23:52:
ik wil best wat moois in elkaar zetten voor de startpost, laat me maar weten of jullie dat willen, dan neem ik contact op met de huidige topicstarter om het over te nemen
Nee, dat gaat inderdaad verloren, zoals je kunt lezen. Maar mijn 'uh nee' had vooral betrekking op de suggestie dat het niet meer unsigned zijn en de cam de enige veranderingen zouden zijn. Dat is simpelweg een te beperkte weergave vampeta de feiten.babybox schreef op woensdag 19 november 2008 @ 17:53:
[...]
oke maar hoe zit het dan met het unsigned zijn van je telefoon, blijft deze dan usigned na de firmwire update en werken je unsigned programma's dan nog?
Ok goed, dan ga ik priegelen met codeAnoniem: 235820 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 02:06:
[...]
Ik weet niet hoe het precies in zn werk gaat maar je mag alles aanpassen hoor. Ik heb eerlijk gezegd de tijd+zin niet om de startpost bij te houden
In de tussentijd ga ik lekker pielen.
link???FongWan schreef op donderdag 20 november 2008 @ 15:50:
In overleg met Ginz is toestemming gegeven voor een nieuw deeltje. Deze heb ik geopend en dus kan deze op slot en het verzoek om in deel 2 verder te gaan met de discussie. Enjoy.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Dit topic is gesloten.