Michaelslijpkop schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 23:42:
Ik vind Fifa 09 nog altijd dezelfde bagger als de vorige versies. (en ik ben geen PES fan)
Er zijn zoveel dingen die irriteren aan Fifa, die nu nog altijd niet zijn opgelost.
Zo zie ik nog steeds dat er in de verdediging opeens een speler blijft staan zodat een aanvaller in dat gat kan rennen en zo een goal kan maken.
Ook de manier waarop ze "staand tacklen" is erg slecht, ze blijven nog steeds ernaast rennen en trekken aan de speler terwijl een verdediger toch echt sneller is dan een speler met de bal aan zijn voeten...
De lange bal was in de vorige fifa's al veel te goed, nu is dat nog precies hetzelfde. Lange bal vanaf je eigen helft en je hebt in 90% van de gevallen een kans op doel.
Dat zijn de fouten die er al langer inzaten, nu de nieuwe in fifa 09...
Ik scoorde vanmiddag al met vanuit een hoekschop, de keeper kwam eraan maar mepte de bal in het doel.. (dat was Casillas)
Ik schiet een bal tegen de paal, de bal blijft liggen op de doellijn, er komt een verdediger aan die hem wilt wegwerken en schiet de bal vol het doel in.
Ik stond iets van 20 meter buitenspel, ik krijg de bal aangespeeld en schiet meteen omdat ik wist dat ik buitenspel stond, de afstand was zo'n 35 meter en op de bovenste helft van het veld, Ronaldinho de schutter. De bal gaat vol in het doel en Casillas kreeg hem niet eens aangeraakt... Er werd daarbij ook niet gefloten voor buitenspel, vraag me nier waarom...
Vanaf 20 meter scoor je met bijv Van Nistelrooij bijna altijd in de hoek waar de keeper in staat...
Er zijn meer dingen die me heftig irriteren, maar daar kan ik nu niet zo snel opkomen.
Deze fouten lijken niet zo erg, maar als je elke week wat potjes met iemand speelt die ook erg goed is in voetbalspellen zijn dat de dingen die het gewoon verzieken.
Ik vind het ook erg jammer dat je geen moeilijkheidsgraad kunt instellen bij de demo, het is nu amateur of semi pro, in ieder geval te laag om een goed potje te kunnen spelen.