[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.665 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier is nog een filmpje van Roma - Real in de CL.

Ik vermoed dat het de X360 versie is. Grafisch ziet het er wel weer ok uit. Degene die speelt lijkt er niet veel van te bakken, dus het is lastig te zeggen, maar ik vrees toch weer een beetje dezelfde gameplay als 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zamorano schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:08:

Ik vermoed dat het de X360 versie is. Grafisch ziet het er wel weer ok uit. Degene die speelt lijkt er niet veel van te bakken, dus het is lastig te zeggen, maar ik vrees toch weer een beetje dezelfde gameplay als 2008.
Shit man het lijkt wel of die bal aan een touwtje vast zit, echt weer fifa 98 dit 8)7 (niet dat fifa 98 slecht is, maar dat was wel typisch 'arcade')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Deruxian schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:36:
[...]

Shit man het lijkt wel of die bal aan een touwtje vast zit, echt weer fifa 98 dit 8)7 (niet dat fifa 98 slecht is, maar dat was wel typisch 'arcade')
Ja, en de animaties zien er ook uit alsof ze uit die tijd stammen. :')
Ik dacht eerst dat het aan matige kwaliteit van het filmpje lag, maar de HD versie van hetzelfde filmpje vertoont hetzelfde.

Zag dit er met PES2008 ook zo uit? Ik kan het me niet meer herinneren.

Het enige positieve aan het filmpje zijn de mooie overlays en de realistische adboards, maar laat dat nu net makkelijk zelf op te lossen te zijn.
De rest belooft niet veel goeds. Die super agressieve verdediging is er ook nog. Alle wedstrijden zullen qua tempo wel weer spelen als een willekeurige topper uit de Premier League.

Hopelijk krijgen we deze week een demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

Zamorano schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:08:

Thanks. Probleem met de meeste filmpjes ieder jaar weer is dat de mensen er in die filmpjes er nooit iets van bakken. Iedereen loopt alleen maar met de bal. Als ze nou eens positiespel zouden spelen dan ziet de kijker misschien iets waar die iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Dracul schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:07:
De eerste ingescande review is er dus wees gewaarschuwd: het leest niet echt fijn. Ondanks dat het spel een 88 score krijgt zie ik niet echt vernieuwingen die mij enthousiast maken. Laten we hopen dat de gameplay echter weer wat meer de richting van eerdere delen is ingegaan en niet zoals PES2008.

Wat opvalt is dat er blijkbaar minder licenties zijn, en dat de Champions League dus niet in de ML of Season mode zit. Wat mij betreft hadden ze dan de hele CL licentie helemaal mogen laten en gewoon meer licenties van teams en nationale competities mogen nemen. Ik heb liever de volle licenties van alle clubs en competities in het spel dan dat je een licentie hebt van de champions league die niet eens in een seizoen verwerkt zit. Dat zal volgend jaar wel gebeuren maar daar heeft een gamer nu geen boodschap aan.

Hopen is het dan maar op de gameplay dus kom maar met de demo want anders ga ik denk ik weer een oudere PES spelen ipv PES2008 of PES2009.

http://www.soccergaming.com/forums/showthread.php?t=155782
Werd er in de review versie niets gezegd over online? Kon waarschijnlijk ook nog niet. Maar dat is voor mij het belangrijkste wat aangepast moet worden. Het moet verdorie soepel lopen anders heeft het voor mij sowieso geen zin om het spel te kopen...Seabass heeft gezegd dat het goed gaat komen maar ik heb er geen vertrouwen in..

[ Voor 63% gewijzigd door P.E.No.1 op 22-09-2008 13:53 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:23
Dracul schreef op maandag 22 september 2008 @ 01:24:
[...]

Thanks. Probleem met de meeste filmpjes ieder jaar weer is dat de mensen er in die filmpjes er nooit iets van bakken. Iedereen loopt alleen maar met de bal. Als ze nou eens positiespel zouden spelen dan ziet de kijker misschien iets waar die iets aan heeft.
Probleem met dit specifieke filmpje is waarschijnlijk dat het filmpje zelf te snel wordt afgedraaid. Heb andere filmpjes gezien waarbij het spel veel minder snel loopt...dit is weer flipperkast all the way

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 13:44
Hmm, tis toch tegenstrijdig allemaal en dat feit is al zorgwekkend. Zo sprak de preview in de OPM van deze maand (nl editie) van een iets positievere kijk op de nieuwe PES dusja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

P.E.No.1 schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:51:
[...]

Werd er in de review versie niets gezegd over online? Kon waarschijnlijk ook nog niet. Maar dat is voor mij het belangrijkste wat aangepast moet worden. Het moet verdorie soepel lopen anders heeft het voor mij sowieso geen zin om het spel te kopen...Seabass heeft gezegd dat het goed gaat komen maar ik heb er geen vertrouwen in..
Nee, het online gedeelte bespreken ze volgens de reviewer in de volgende editie van het blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 14:47
Hmm, net een paar potjes pes 2008 alweer gehad. Ik blijf er toch bij dat pes nu teveel arcade achtig is geworden. Vroeger in pes 4/5 kon je met een goede opbouw en af en toe een individuele actie scoren. Nu kan ik op het hoogste niveau met een verdediger slalommen naar de overkant en zelfs scoren. Natuurlijk overdrijf ik nu een beetje ( het is me wel een paar keer gelukt) maar het is te vaak zo dat spelers overal maar kunnen langslopen.

De balans mist volgens mij dus een beetje. Ook het te snelle tempo van de wedstrijd helpt er niet aan mee. Het gaat veelste snel, er moet meer voetbal inkomen.

Sinds de overstap van pes 5 naar pes 2008 is het spel anders geworden in de negatieve zin. Hopen dat pes 2009 toch wat kan verbeteren, maar dat filmpje geeft niet veel hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alieunited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 21:24
Speel PES 2008 eigenlijk alleen offline multiplayer met een paar vrienden op de bank, dan vind ik het wel lekker spelen. PES is geen pure sim (meer) solo's over het hele veld komen niet zelden voor. Verder vind ik het verschil tussen de toppers ( C. Ronaldo en Zlatan) wel erg groot tov. overige spelers.
De positionering van de verdediging mag soms ook wel een beetje meer worden afgestemd op waar de aanvallers staan, mn in een counter tegen.
Ik irriteer me wel aan het buitenspel en dat de keeper nadat hij is uitgekomen zo traag terug naar zijn hok loopt, als hij de bal wegtrapt heeft de tegenstander altijd ruim de tijd om te scoren vanaf de middenlijn.

Hoop dat dat PES 2009 weer een beetje meer realisme heeft qua gameplay, maar hoop wel dat het hoge tempo erin blijft, dat maakt het mijn inziens wel spectaculair.
Heb de Demo van Fifa 09 gespeeld en de gameplay voelt goed aan, alleen gaat het allemaal zo traag.
De optie om in een competitie of leage een offline tegenstander mee te laten spelen mag ook wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
het filmpje van real tegen dat andere team is mijns inziens niet representatief. Als je de andere filmpjes kijkt, zie je dat de snelheid daar een stuk lager ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:35
is er uberhaupt al een beetje info over wanneer de demo komt of is er totaal niets vrijgegeven?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Het gerucht gaat dat de demo zo'n drie weken voor de release komt.
Logischerwijs is dat volgende week, vlak voor de release van FIFA09. :) En misschien al deze week.

Op de Pesfan forums kwam ik het volgende tegen, wat me wel weer iets optimistischer maakt:
First Review Taken From Winning Eleven Blog

They say some things are classics and are best left untouched, whereas some need to be constantly tweaked or updated. This has been the debate within the WE/Pro Evo community for years. There is a fine divide within the faithful followers of this beautiful game that has served them well for well over a decade now, with many believing that the title should remain true to its core gameplay and not deviate. Other however believe that the game should advance with the constant progression of technology even if its means trying new things.

Change…. It can be a scary thing for many. I am of the opposite breed, one that embraces change in video games and welcomes it with open arms even if it means that mistakes are made. After all, “Why do we fall, sir? So that we might learn to pick ourselves up.” said Alfred to Bruce Wayne. You are probably wondering right now, “Has our old friend Suff lost his mind? This is no PES 2009 preview!” There is a reason to this intro that will become apparent as you churn your way through these words.

Monday morning, walking through London to meet Adam I was thinking “Will Konami deliver this year or will I be left disappointed”. Either way, I was about to find out. Load up the system and you are met with a fresh new intro video that is much better than last year’s effort although still in the same “Art-Deco” style. Clearly more of a European branding influence on the game. All the menus in this game have been revamped and the game has been given a complete refresh. The menu system is much clearer and team selection is now using a rotational system that you will no doubt see in many of the Leipzig videos.

The Menu list was as we all know it with the exception of three new welcome additions; BECOME A LEGEND, LEGENDS (Online Variant) and MESSAGES (Talking to friends in-game via messages). Once we had gotten through all the menus, I popped straight into the Exhibition mode to load up Liverpool vs. Milan for a quick one player experience. A quick look through all the team options I didn’t spot anything new with regards to team customisation and formations etc. But getting through that I was then met with the faces of Torres and Gerrard, which I must say look even better than they did last year (Ronaldo looks phenomenal by the way). So instantly the graphical progress from last year is evident.

The match starts off with some nice cinematic type camera angles and nice graphical touches that are based around last year but the improved visuals make all the difference. The crowds are now blurred into the stadium by focusing solely on the players and action on the pitch, a great cinematic technique which means you avoid having to deal with the hassle and complexities of a good-looking crowd. The most obvious improvement in the stadiums is how good the grass now looks in the wide cam. Added to that that each stadium had its own different grass that wears during gameplay and you realise how much this game has come along graphically. Unfortunately a video of the game will not highlight this. The lighting effects in-game compliments the new improved visuals and varies depending on season and time of day. But along with the grass, the other key graphical improvement was the weather conditions, our build only had rain built in as it was 75% complete but it looks awesome. We are told that the final build will definitely have snow and frozen turf.

There are many other graphical touches including LED ad-boards, new animations unique to players (i.e. Ronaldo free-kick) and slight improvements to the player models. The animation set has also been expanded with a few new ones that we noticed during when performing skill moves, during tackles and all round player movement. But unfortunately the majority of players run with the same animation as last year although the game does feature individual running animations (mainly for more recognisable players). Taking a look at the camera options, Adam and I spotted two more. But disappointingly no sign of the Panning feature that I loved so dearly during the PS2 days. I am silently praying it makes the final cut. All the time playing I had completely forgotten about one of the primary reasons for out visit, Slow Down. Non-existent…. Absolutely no sign of it what so ever. We saw the rare frame rate drop for a millisecond, but that’s me being extremely harsh as the game flows flawlessly at what I assume to be 30 frames per second. Slow down in replays? Again, perfect and with the addition of some nice camera effects during replays (a bit Hollywood-esque)

Now let’s get into the real nitty-gritty, Gameplay. The minute you pick up the controller you notice that there is a significant difference between PES 2009 and its predecessor. Pace. Adam and I felt this game had a slower more conservative pace to it a la PES 5. Later on we decide it was more between PES 5 and 6. Big tick for Konami there, out the window goes the ridiculous arcade pace of PES 2008 that I absolutely refused to review (for those of you whom were wondering where my review for PES 2008 was last year - in the garbage). This time you can actually play a game of football, by passing and moving and simply enjoying the pace of the game.

Looking at the other aspects of play, one of the key improvements to the overall game is Ball Physics. This has had the knock-on effect of improving the game all-round. I thought it would be impossible for Konami to match what its rival had done with shooting this year, but they have really got it. The ball actually feels like it has weight on it and gone are those ridiculous shots from last year. You can only hit those if you connect perfectly. The ball also travels realistically on true-to-life trajectories mimicking what you would see in real life. During set-pieces you really get a feel of the ball physics improvements, as free-kicks take a lot of getting used to. Fill up the power meter half way and it’s too much!

Passing is slightly better with less of that “tuck, tuck, tuck” sound effect, however it’s still not quite organic enough. Being fair however this may be due to the fact that the trapping in this game has not been improved for years now. The new manual passing system is a welcome addition, but will take some getting used to as it relies entirely on the right analogue stick. But if it means less misplaced passes that sometimes have you furious at the game, then Hallelujah! Move the stick the in the direction you want to pass and the longer you hold it down the more weight on the pass.

Skill moves and player pace you ask? Skill moves now are now based on quick intricate-movements of the D-pad or left analogue in conjunction with holding down the R2/RT button. The R2 button is pretty useless in some of the lesser known players but pick Ronaldo and Messi and simple flicking of the stick will make you look like a king in front of all your mates. This is a much more intuitive control system, which allows players to manoeuvre their players based on their own natural accuracy and speed using a controller. Player pace is also realistic but this time players with pace can’t automatically burn a defender. Ryan Babel would be able to just edge out Zambrotta on the wing to whip in a cross, but when I switched him to the other side; he had more luck beating Maldini. Gone are the days of players with pace absolutely humiliating slower wing-backs.

There have also been some changes made to tackling in this game. The intensity that you hold or press the X/A button will decide what kind of standing tackles your player performs (bonus for SIXAXIS, DUALSHOCK 3 players). Goalkeepers worries? I can’t remember which PES it was that had seen the most improvement in goalkeepers, but this was almost on par with that. They respond well, rush off the line quickly to make themselves big and collect from a striker one on one. Even their reactions are better and when they smother it, they are always first on top of the ball. So, we give the crew at Konami another tick.

The big one though has always been artificial intelligence. It’s truly what makes or breaks a game in most cases. So how does PES 2009 compare to PES 2008. Well still no sign of TEAMVISION for me personally but there does seem to be some improvement in the player responses. I personally did have some issues with player positioning although that may be more down to tactics than AI faults. One issue I did have though was the lack of intelligent CPU controlled runs by players in front of me when in possession. Sometimes they made the moves, other times they were static waiting to receive a pass. Try to trigger the runs and there was almost no response until you were within 5 yards of the player. This however was my only fault with the game during our play test. Oh yeah and the fact that I still can’t find TEAMVISION! Is it real?

Focusing on game modes specifically now, the Become a Legend mode is one that Europe has been anticipating for years. Konami were first to incorporate it in a football game (PS2- Japan only) however EA have now stolen the show and made a massive feature of it particularly with online play. So how does Konami react? Simple, a much deeper mode that last more than 4 seasons and gives you more control and customisation of your player attributes based on your own individual performances. Pass well in a game and your passing stats can go up quite a bit. Do it in practice and the increase is less significant but still enough to boost your stats. Consistently show poor heading ability and you will see that downwards arrow meaning your heading ability is going down.

So what’s the aim? Well create your player, start in a non-league side playing an introductory game and wait for the offers to come in from the league that you select first. Go to a mid-table club and you will find yourself warming the bench. Sign for a lower table side that may be in the relegation dog-fight and you may be the man to save them from the drop and get more first team action that helps your career progress. Get my jist? Unfortunately we couldn’t test the online variant of Become a Legend as the game’s online servers aren’t up and running. But we are told you can take your player online to play with friends.

“Master League, tell us all about it!”

Well unfortunately there isn’t much to report here as it’s predominantly based on last years. With that I mean the only change being that the transfer system in game is no longer a ridiculous wait with no hint as to what Club and Player requirements are and before you know it the transfer deadline has passed. These are now much easier with separate negotiations between you and the club and you and the player once the club accepts your offer. Also, no need to wait a whole day for an answer, the ticker means its almost instant so you can make more offers. Thank god, no more time putting in 5 offers before I actually get the Player!

So all in all PES 2009 sounds like the total package, given that there weren’t that many complaints. Well unfortunately given that it is a big improvement on PES 2008 isn’t really saying much, especially for PS3 players. Last years game was a shock to all fans and still remains an enigma to the WENB team. But Konami went back to its roots to make this game more playable and enjoyable, in an effort to make it much more of a simulation that all the previous titles were. This brings me back to the jargon I was talking about in the first paragraph which I’m sure most of you have forgotten by now! Should PES as a title change or deviate from the core gameplay system that has made it so successful in the last generation or should it remain faithful to it?

Picture this; You go to buy your first car; you see many in the dealership. All your friends have Golf GTI’s, a car that you know is brilliant with a great engine that has been well publicised and highly praised. Do you buy it because your mates have it and praise it? Do you buy it although you know that it is based on the old V6 engine and chassis, one that is superb but been around for 5 years? The car you are buying is brand new, fully loaded with options, fresh paint job and zero miles on the clock. It’s a dilemma….

Bottom line is that PES 2009 is a very good game. It is everything I expected it to be given that Konami only had one year to fix a whole host of problems that crippled their game last year. This is clearly what last year’s version should have delivered. But what used to be the games biggest strength I feel is now becoming its Achilles heel. It is now three years since next-gen systems appeared on the block, yet PES is still running on what is essentially a PS2 engine. Yes, the front-end is looking significantly better and there are new game modes but it remains at core a PS2 game. It was a successful engine and it is still highly enjoyable and almost classic. This will make many fans of the series rejoice and sing in glory, but for many others they will feel it hasn’t improved significantly enough. Next-gen requires completely revamped gameplay that supplies a much more real and immersive football experience. This is why I have stated many times in previous podcasts that PES 2010 will be a huge year for Konami. Add to the equation that their main rival is getting there… my worry is that although PES 2009 is a highly enjoyable game with a host of all new features and great classic gameplay, Konami are one year behind with a lot of catching up to do. Its time for change, even if mistakes are made along the way. As Alfred told Bruce Wayne… we all learn from our mistakes and it makes us stronger.

Fans of the series will enjoy PES 2009, because it has gone back to its essence in a good way. But don’t expect a revolution; this is an evolution and a much needed one.
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 14:34

amahusu

taking over the world!

Zamorano schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:30:
Het gerucht gaat dat de demo zo'n drie weken voor de release komt.
Logischerwijs is dat volgende week, vlak voor de release van FIFA09. :) En misschien al deze week.

Op de Pesfan forums kwam ik het volgende tegen, wat me wel weer iets optimistischer maakt:

[...]
goede review. Gelukkig is die achterlijke gamespeed aangepakt, want dat vond ik echt een van de grootste minpunten. PES2008 was eigenlijk gewooon een pure arcade game, weinig simulatie in te bekennen.

Dus met de gameplay zit het wel goed, ik ben zo iemand die niet echt veel geeft om gfx, zolang het maar speelbaar is zoals we gewend zijn van ISS/WE/PES van de afgelopen 10 jaar. Wat voor mij echter ook een belangrijk punt is is de online play. 2008 was echt een rampjaar wat dat betreft, ik heb welgeteld 0 potjes lagfree kunnen spelen, terwijl ik met pes5/6 oneindig veel heerlijke online potjes heb gespeeld.

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Laatst online: 09:19
Na het lezen van de review begin ik weer te glunderen :)

De vraag of ik PES2009 zou aanschaffen was niet lastig: uiteraard!! Al sinds jaar en dag speel ik PES en eerlijk gezegd is er nog geen betere footie game beschikbaar (ook dit jaar FIFA weer niet...). Neemt niet weg dat PES2008 wel wat minpunten had, maar ik zie dat daar iets mee gedaan is.....deels....

Kom maar op met die demo!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
De review is inderdaad wat positiever. Dan nog het feit dat de Master League en andere singleplayer aspecten me niet interesseren en dat ik alleen maar met vrienden tegen elkaar ga spelen. Daarom ga ik denk ik zeker deze game aanschaffen, de demo natuurlijk nog wel even afwachten maar ik denk dat het best wel goed komt.

Als hij online nou ook nog goed werkt is het helemaal top, hoewel ik dit bijna niet ga doen is de optie om het wel goed te kunnen toch wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Review staat al vrij lang op dat blog. Volg dat blog trouwens voor het laatste nieuws, echt heel goed.

Ik wil eigenlijk eerst uitsluitsel over de online mode voordat ik het spel koop. Echter, mezelf kennende, zal ik het spel gelijk gaan halen op de dag van release. Probleem is natuurlijk dat Konami hun servers pas vrijgeeft op de dag van release en dat reviewers en previewers niet de kans hebben gehad online te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06
De review heeft mij weer wat enthousiaster gemaakt, niet dat het mij wat boeit want hij staat al lang gereserveerd bij bol.com :)
PES aanschaffen is voor mij gewoon een jaarlijkse routine, en dat zal de komende jaren ook wel zo blijven want ik ben er toch elke avond weer een paar potjes mee zoet.

PES 2008 is wel de versie die ik het snelst zal vergeten vanwege de vele bugs/slowdown/arcade-achtige gameplay.
Gisteren in de ML weer met 6-0 van Bayern en 5-1 van Barca gewonnen op Top Player :z
Het is echt te makkelijk met mijn uber-team :+

Binnenkort maar een nieuwe ML starten op Top player in PES 2009 met Castolo en zijn stuntelige ploeggenoten, cant wait! :P

[ Voor 39% gewijzigd door Vlassie1980 op 23-09-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 11:47
Die review valt niet te vertrouwen... WENB heeft banden met Konami en zijn altijd positief. Ook over PES2008 waren ze heel erg positief en riepen ze dezelfde verhalen (vertrouw niet op de beelden, in het echt is het beter, iedereen heeft een beta gespeeld wij de laatste versie), met hier en daar een hele kleine kritische noot.

Ik hoop dat het iets wordt, maar moet eerlijk zeggen dat ik op het punt sta dat de keus tussen PES en FIFA een stuk lastiger is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Joss schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:40:
Die review valt niet te vertrouwen... WENB heeft banden met Konami en zijn altijd positief. Ook over PES2008 waren ze heel erg positief en riepen ze dezelfde verhalen (vertrouw niet op de beelden, in het echt is het beter, iedereen heeft een beta gespeeld wij de laatste versie), met hier en daar een hele kleine kritische noot.

Ik hoop dat het iets wordt, maar moet eerlijk zeggen dat ik op het punt sta dat de keus tussen PES en FIFA een stuk lastiger is geworden.
Niet waar. De twee drijvende krachten achter WENB (Suffwan en Adam) waren juist niet positief over 2008 en zijn dat nog steeds niet. Dit kan je in elk nieuwsbericht terug vinden. Ten tijde van de release van PES2008 heeft Suffwan hem zelfs niet gereviewed omdat hij het spel niet wilde spelen vanwege de kwaliteit. Hij vond het dus te slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Joss schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:40:

Ik heb de nieuwe FIFA demo gespeeld.. het haalt het niet bij PES, zelfs niet 2008....
Natuurlijk grafisch ontzetten top, maar die gameplay :X

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ik vind het echt raar dat de X360/PS3 versie van PES2008 zo klote is.
Heb em zelf ook gespeeld en hij is inderdaad vreselijk.
Maar de PS2 versie is echt subbliem, naar mijn mening de beste PES ooit gemaakt (naast PES4).

Snap het niet zo dat mensen er blij mee zijn dat de gameplay omlaag gegaan is, vind dat juist ontzettend vervelend. PES5 was een gruwelijke hel naar mijn mening. Ik zie in de gameplay ook dat als je naar links of naar rechts beweegd dat hij dan een soort van sleepbeweging maakt (zoals in PES5), te vreselijk gewoon.

Had graag gewild dat ze PES2008 voor de PS2 gewoon door hadden ontwikkeld voor het PS3/X360 platform :(

Maar misschien is het ook voorbarig gelul hoor, misschien is de game wel supervet, we zullen zien :P

[ Voor 7% gewijzigd door kaos001 op 23-09-2008 15:40 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zosas schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:34:
[...]

Ik heb de nieuwe FIFA demo gespeeld.. het haalt het niet bij PES, zelfs niet 2008....
Natuurlijk grafisch ontzetten top, maar die gameplay :X
Ik vond het grafisch ook zwaar klote, en dat op 720P.
Qua gameplay had ik het gevoel dat alles zo traag ging als str*nt door een zeef bij Fifa.

Snap ook alle positieve berichten over Fifa niet, maar misschien kijk ik te veel door een PES bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik vind online niet heel interessant, maar ik begrijp dat het voor veel mensen wel belangrijk is.
Het multiplayer gedeelte loopt echter al jaren enorm achter bij de FIFA reeks waarin je nota bene vrijwel probleemloos 10 vs 10 kunt spelen, Konami krijgt 1 vs 1 nog niet eens voor elkaar. Dat is toch best wel triest. Net zo triest als dat de ML al jaren precies hetzelfde is.
PES2009 wordt straks misschien wel wat 2008 had moeten zijn, maar dan hebben we er wel dubbel voor betaald en 2x zo lang op kunnen wachten.

Ik ben PES5 weer aan het installeren. Sindsdien is het naar mijn idee alleen maar bergafwaarts gegaan met de serie. Kan ik toch nog wat potjes spelen tot de 2009 demo uit is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

grafisch vind ik fifa09 echt wel netjes hoor, iig ik had verwacht dat pes2008 meer in die richting zou zijn.

qua gameplay is en blijft het fifa en dat kan simpelweg niet tippen aan de hemels vloeiende gameplay van pes. Op de een of andere manier hebben de gamedeveloppers bij fifa het hele principe van 'langzaam is realistisch' iets te ver doorgetrokken. Het speelt echt alsof je mannetjes stroop onder hun schoenen hebben en de bewegingen voelen ook niet direct aan. En laat ik dan maar niet eens beginnen over het schietsysteem, waar echt geen touw aan vast te knopen is (bv. een vol balkje in de 16 is nog steeds geen garantie voor een hard schot op doel :?)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10-2023
amahusu schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:12:
grafisch vind ik fifa09 echt wel netjes hoor, iig ik had verwacht dat pes2008 meer in die richting zou zijn.

qua gameplay is en blijft het fifa en dat kan simpelweg niet tippen aan de hemels vloeiende gameplay van pes. Op de een of andere manier hebben de gamedeveloppers bij fifa het hele principe van 'langzaam is realistisch' iets te ver doorgetrokken. Het speelt echt alsof je mannetjes stroop onder hun schoenen hebben en de bewegingen voelen ook niet direct aan. En laat ik dan maar niet eens beginnen over het schietsysteem, waar echt geen touw aan vast te knopen is (bv. een vol balkje in de 16 is nog steeds geen garantie voor een hard schot op doel :?)
Het lelijke aan fifa is, is dat fifa het nooit doet bij mij op volledige resolutie. Krijg altijd hele wazige strepen, geen tearing maar wel artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Zamorano schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:12:
Ik vind online niet heel interessant, maar ik begrijp dat het voor veel mensen wel belangrijk is.
Het multiplayer gedeelte loopt echter al jaren enorm achter bij de FIFA reeks waarin je nota bene vrijwel probleemloos 10 vs 10 kunt spelen, Konami krijgt 1 vs 1 nog niet eens voor elkaar.
Online werkte in de versies voor die van 2008 toch best aardig (Wij hebben zelfs nog 's meegedaan aan zo'n uiterst succesvolle online league :P). Ik heb in ieder geval genoeg online gespeeld met diverse versies. Het draaide niet altijd goed maar tegen anderen met een goede verbinding was het toch best redelijk speelbaar. FIFA heb ik overigens nooit online gespeeld dus ik heb geen idee of dat veel beter werkt.
Dat is toch best wel triest. Net zo triest als dat de ML al jaren precies hetzelfde is.
Dit vind ik voor Konami ook een gemiste kans. Ook als je kijkt naar opties die er in de loop der jaren uitgehaald zijn. Juist die opties die een meerwaarde kunnen geven aan een voetbalgame.
PES2009 wordt straks misschien wel wat 2008 had moeten zijn, maar dan hebben we er wel dubbel voor betaald en 2x zo lang op kunnen wachten.
PES 2008 was misschien niet super, maar ik ben ook weer niet zo negatief. Ik heb offline best veel wedstrijden gespeeld en ik speel nog steeds meerdere wedstrijden in de week.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

PES is en blijft vooralsnog de beste voetbalgame. Het enige wat er naar mijn mening nog echt aan schort is de slechte onlinedienst van de voorgaande delen. Waar dat juist bij FIFA een heel sterk punt is. Als Seabas zijn woorden waar maakt, dan zou dat bij het nieuwe deel het online gebeuren geen probleem meer moeten zijn.
Overigens vind ook ik PES5 voorlopig het beste PES ooit. Al was daarvan het schiet-movement niet echt om aan te zien. Maar de uber realistische gameplay maakte dat ruimschoots goed. :)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kan niet goed begrijpen waarom iedereen PES5 zo goed vind.
Juist in PES6 (en 2008) voor de PS2 is het lekker om een keertje met adriano of eto'o van een metertje of 30/35 steenhard uit te halen.

Realisme is iets wat een game toch nevernooit kan bereiken want dan wordt het een game wat zich afspeelt op het middenveld. Juist de snelheid en de acties die je kan doen maakt het spel leuk om te spelen (imo).

Voor mij geldt althans; gameplay boven realisme.
Nu kan je zeggen : ja dan moet je maar es Fifa95 op de megadrive gaan spelen, maar ook dat heb ik gedaan en ik moet zeggen dat dat net zo leuk was als PES6 of 2008.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
PromoX schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:58:
[...]

Online werkte in de versies voor die van 2008 toch best aardig (Wij hebben zelfs nog 's meegedaan aan zo'n uiterst succesvolle online league :P). Ik heb in ieder geval genoeg online gespeeld met diverse versies. Het draaide niet altijd goed maar tegen anderen met een goede verbinding was het toch best redelijk speelbaar. FIFA heb ik overigens nooit online gespeeld dus ik heb geen idee of dat veel beter werkt.
Oh ja, een online PES-league, das wel een poosje geleden. :P Ja, het was idd best aardig met PES5 en 6, al heb ik maar een paar potjes online gespeeld. Ik heb FIFA08 wel eens bij iemand online gespeeld, dat is toch wel een groot verschil hoor. EA heeft het echt goed voor elkaar met de online opties.
PES 2009 8 was misschien niet super, maar ik ben ook weer niet zo negatief. Ik heb offline best veel wedstrijden gespeeld en ik speel nog steeds meerdere wedstrijden in de week.
Ik kon er echt geen lol aan beleven. De arcade gameplay, lage moeilijkheidsgraad (tegen de AI) en de onrealistische scores gingen bij mij na een aantal weken heel erg irriteren. Daarna heb ik het spel niet meer aangeraakt, ook geen behoefte meer aan gehad.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:14
Ik vermaak mij toch nog steeds met PES08. Tuurlijk er zitten grote fouten in (online, keepers, valsspelen CPU, super-spelers, matige Master Leaugue). En toch blijf ik het heerlijk vinden.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-04 13:44
kaos- schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:42:
Kan niet goed begrijpen waarom iedereen PES5 zo goed vind.
Juist in PES6 (en 2008) voor de PS2 is het lekker om een keertje met adriano of eto'o van een metertje of 30/35 steenhard uit te halen.
Nou, mijn broertje knalde op PES5 af en toe toch ook een mooie binnen van op z'on 35m (geen idee hoe hij het deed trouwens lukte mij nooit :) )

Om nu even terug te komen, ik ben toch blij met de positieve noten die stilaan opduiken. Ik twijfel nog steeds tussen Fifa en Pes maar mss wordt het wel beide. Als de gameplay van PES echt terug richting PES5 gaat en ze krijgen het online gedeelte in orde dan ben ik zeker en vast verkocht en dan komt fifa enkel in huis om mijn fifa vrienden online af te drogen en om hun duidelijk te maken dat PES nog steeds het betere spel is (gameplaygebied dan!), maar eerst wil ik die voorwaarden met eigen ogen ingelost zien want ik vond de demo van fifa09 echt niet slecht (stond er van te kijken dat Fifa zo veel vooruitgang had geboekt op al die jaren).

• Zamorano
  • Niet online
Konami heeft bekend gemaakt dat men enkele nieuwe licenties binnen heeft weten te slepen voor PES 2009. Zo zal de voetbalgame naast de UEFA Champions League ook beschikken over de gehele Nederlandse Eredivisie en de Franse Ligue 1. Daarnaast zijn de licenties van grote clubs zoals FC Barcelona, Real Madrid, Inter Milan, FC Porto, Liverpool en Manchester United terug te vinden in de game.

Naast de grote clubs heeft men de licenties binnen van andere clubs zoals Zenit St. Petersburg en Brondby IF. Ook zijn er enkele nationale teams toegevoegd, zo kun je bijvoorbeeld naast Nederland, Engeland en Italië aan de slag met Noord-Ierland. Er zullen hiernaast enkele nieuwe stadions in de game te vinden zijn. Stade de France, Stadio Olimpico di Torino en het nieuwe Wembley Stadium zijn voor het eerst volledig nagemaakt in de game te vinden.

PES 2009 verschijnt op 17 oktober voor de PlayStation 3, Xbox 360 en PC. De PlayStation 2-versie op 30 oktober, de PlayStation Portable-versie op 6 november en de Wii-versie zal begin 2009 beschikbaar zijn.

bron
Meer licenties zijn natuurlijk altijd welkom. Het leek wel erg karig te worden.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
En een verbetering van de in-game muziek zou gewenst zijn, want er zat me toch een partij rukmuziek bij PES2008, echt niet normaal.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 21:07
het menu en de muziek enzo rotten me niets. als de gameplay maar goed is :)

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002

Smoonshine

Feyenoord!!

418O2 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:00:
Ik heb het liefst zoveel mogelijk waar voor mijn geld. En mooie menu's + muziek en een boel licenties dragen gewoon bij aan de ervaring. Dat zorgt er ook voor dat de beleving tijdens de gameplay mooier is. Zoals bijvoorbeeld die CL dingen. Indirect draagt dat wel bij aan de gameplay ervaring, die mooie popups, reclameborden en het intromuziekje.

uhm...

• Zamorano
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:00:
Mij ook niet.
Laat ik het zo zeggen: als de gameplay en alles daaromheen dik in orde zijn, dan is goede muziek een leuke extra.

Maar als ik naar PES2008 kijk, zijn er volgens mij hogere prioriteiten dan de muziek. :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 21:07
Smoonshine schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:19:
[...]

Ik heb het liefst zoveel mogelijk waar voor mijn geld. En mooie menu's + muziek en een boel licenties dragen gewoon bij aan de ervaring. Dat zorgt er ook voor dat de beleving tijdens de gameplay mooier is. Zoals bijvoorbeeld die CL dingen. Indirect draagt dat wel bij aan de gameplay ervaring, die mooie popups, reclameborden en het intromuziekje.
licenties zeker wel, maar ik heb liever low budget muziek dan low budget gameplay :)

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zamorano schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:20:
[...]

Meer licenties zijn natuurlijk altijd welkom. Het leek wel erg karig te worden.
Ligt het nu aan mij of zaten vele licentie al in PES 2008?

UEFA Champions League = nieuw
Nederlandse Eredivisie = was er al
Franse Ligue 1 = was er al
FC Barcelona = was er al
Real Madrid = was er al
Inter Milan = was er al
FC Porto = was er al
Liverpool = was er wel, maar hadden geen licentie => verkeerde namen
Manchester United = was er wel, maar hadden geen licentie => verkeerde namen
Zenit St. Petersburg = nieuw
Brondby IF = nieuw
Noord-Ierland = nieuw

Van mij mogen ze best wat meer licenties nemen, bijv. de Duitse league die was er op een gegeven moment gewoon eruit gehaald, maar heel grote prioriteit is het voor mij persoonlijk niet, want het gaat om het voetbalwedstrijd. Maar als er nog iets kan verbeteren is dit nog wel een punt.

• Coeluh
Regeneration schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:59:
[...]

FC Barcelona = was er al
Real Madrid = was er al
Inter Milan = was er al
FC Porto = was er al
Brondby IF = nieuw
Noord-Ierland = nieuw

Van mij mogen ze best wat meer licenties nemen, bijv. de Duitse league die was er op een gegeven moment gewoon eruit gehaald, maar heel grote prioriteit is het voor mij persoonlijk niet, want het gaat om het voetbalwedstrijd. Maar als er nog iets kan verbeteren is dit nog wel een punt.
toon volledige bericht
Grafisch mag het toch ook wel een beetje eyecandy zijn?

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Heeft mij inziens niet een hoge prioriteit bij PES. Ik deel dan ook de mening van Regeneration.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Regeneration
  • Niet online
Coeluh schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:14:
[...]

Grafisch mag het toch ook wel een beetje eyecandy zijn?
Grafisch moet het iig niet achterlopen. :) En inderdaad als er ook nog iets kan verbeteren zou het eventueel grafisch ook een punt kunnen zijn. Muziek heeft bij mij ook een lagere prioriteit. Ik had de achtergrond muziek op een gegeven moment gewoon uitgezet en laatst ook het commentaar omdat dat gewoon blijft herhalen. :P Bij een voetbalspel staat gameplay bij mij wel centraal.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:39

Polycom

Poes van goud

Manchester United heeft toch wel correct namen? Ik speel altijd veel met MU in PES2008 en tevez, ronaldo, rooney en v/d sar zitten er allemaal in!

• Regeneration
  • Niet online
PuDy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:45:
Manchester United heeft toch wel correct namen? Ik speel altijd veel met MU in PES2008 en tevez, ronaldo, rooney en v/d sar zitten er allemaal in!
Wellicht heb je een patch gedownload? Dat heb ik iig wel gedaan, vandaar dat ik het eigenlijk ook niet meer zeker weet, maar volgens mij waren de namen van de hele Engelse league: spelersnamen, clubnamen en clublogo's niet hetzelfde als de officiële.

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:39

Polycom

Poes van goud

Nope sowieso geen patch, 360 version. Ronaldo staat trouwens ook op de cover van PES2008...

Afbeeldingslocatie: http://www.pesleague.nl/wp/wp-content/uploads/2007/09/pes2008_boxshot.jpg

• Regeneration
  • Niet online
PuDy schreef op woensdag 24 september 2008 @ 21:56:
Nope sowieso geen patch, 360 version. Ronaldo staat trouwens ook op de cover van PES2008...

[afbeelding]
Hmmm, ok misschien mij fout. Maar daar staat hij wel een Portugal shirt aan. :)

Punt blijft dat ManU er al inzat en dat dus helemaal geen "nieuwe licentie" is zoals het in het bericht wordt aangegeven dat Zamorano had gepost.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

RobertJ schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:45:
En een verbetering van de in-game muziek zou gewenst zijn, want er zat me toch een partij rukmuziek bij PES2008, echt niet normaal.
Ik kwam er een paar weken geleden achter dat in PES2008 bij de options je kunt kiezen uit ruim 50 verschillende in-game nummers :+ Werd helemaal simpel van die standaard muziek maar er zitten best geinige nummers tussen.

• Zamorano
  • Niet online
Regeneration schreef op woensdag 24 september 2008 @ 22:02:
[...]

Punt blijft dat ManU er al inzat en dat dus helemaal geen "nieuwe licentie" is zoals het in het bericht wordt aangegeven dat Zamorano had gepost.
Hij is iig nieuw als in: voor 2009 hadden ze 'm nog niet. ;)

Maar in 2008 hadden ze ook geen licentie trouwens. Het was gewoon Man Red met effen rode shirtjes en een vaag logo.

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Te zielig voor woorden dit achterbakse gelul van Konami over hun licenties. Ze hebben het over nieuw maar bijna alle grote namen in het lijstje die ze noemen hadden ze al. Verder hebben ze alleen maar lullige licenties erbij. Wat ze echter niet vermelden is de grote aantal licenties die ze zijn kwijtgeraakt. Speel gewoon open kaart in het vervolg en meld gewoon al je gelicenseerde clubs en competities. Het is echt te hopen dat ze alle grote competities waar ze geen licenties van hebben er gewoon in gooien zonder de officiele namen en niet zoals vorig jaar zoals met other C de boel gewoon open laten.

De gameplay moet dit jaar wel heel erg goed zijn want de rest is weer totaal niet vernieuwend en is er zelfs soms op achteruit gegaan. De CL licentie is leuk maar zit geeneens in de ML of Season mode verwerkt en Konami moet zich serieus afvragen of het hebben van de CL die alleen wat overlays toevoegt opweegt tegen het verliezen van andere licenties. Niet dus!

• Sluuz
muziek is deze keer aan te passen met muziek die op je ps3 staat...custom soundtrack dus. Is bevestigd, maar kan het even niet vinden.

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 21:32

Booth

¯¯¯¯¯¯

Regeneration schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:59:
[...]

FC Barcelona = was er al
Real Madrid = was er al
Inter Milan = was er al
FC Porto = was er al
Brondby IF = nieuw
Noord-Ierland = nieuw

toon volledige bericht
Het maakt bij voetbalspellen niet uit of ze de licenties al hebben of niet, het is ieder jaar de vraag of ze die weer krijgen en gaan gebruiken. Maar ik ben het met je eens, het is zou wel een punt van verbetering zijn ja.

Hoe bedoel je trouwens verkeerde namen met Man United? Alleen de clubnaam in 08 was verkeerd, spelersnamen waren goed :)

[edit]
Laat maar :P

[edit2]
M'n hele post is spuit11 :Y)

• Zamorano
  • Niet online
Geen demo dus vandaag. Jammer.

• kaos001
Ja ik begin er een beetje schijt van te worden, wanneer proppen ze dat ding nou es online :(

Soundcloud

• Regeneration
  • Niet online
De demo zou "3 weken voor de release van 17 oktober" komen en dat zou dan betekenen dat de demo morgen de 26ste komt. Maar niets is dus zeker.

• kaos001
Het lijkt me ook wel slim om het morgen te doen, dan heeft iedereen weekend en kan er vollop gespeeld worden.
De kans lijkt me dus vrij groot dat hij morgen komt.

Soundcloud

• Zamorano
  • Niet online
Regeneration schreef op donderdag 25 september 2008 @ 15:28:
De demo zou "3 weken voor de release van 17 oktober" komen en dat zou dan betekenen dat de demo morgen de 26ste komt. Maar niets is dus zeker.
Dat had dus vandaag moeten zijn. PSN wordt altijd op donderdag geupdate (XBL ook dacht ik).
Dikke kans dat het nu volgende week wordt,

[ Voor 5% gewijzigd door Zamorano op 25-09-2008 16:12 ]

• Vlassie1980
Ik zou er maar niet te veel op rekenen dat die demo morgen komt. Hou er maar gewoon rekening mee dat het nog 1 week duurt :(

[ Voor 6% gewijzigd door Vlassie1980 op 25-09-2008 16:17 ]

• Coeluh
Nippletwister schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:16:
Ik zou er maar niet te veel op rekenen dat die demo morgen komt. Hou er maar gewoon rekening mee dat het nog 1 week duurt :(
Heb er wel veel behoefte aan. De fifa demo was echt poep.

Btw: Nieuw forum design is mooi

• Sluuz
demo komt pas in de week van release. Release staat op 16 of 17 oktober. 16 oktober is een donderdag. Dus als je pech hebt, komt de demo op de dag van release.

• kaos001
Dat zou ik heel dom vinden.
Vind het sowieso niet echt slim dat ze niet de demo tegelijk met fifa releasen.
Bel morgen wel ff met seabass :+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Sluuz schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:56:
demo komt pas in de week van release. Release staat op 16 of 17 oktober. 16 oktober is een donderdag. Dus als je pech hebt, komt de demo op de dag van release.
Bron?

Een redelijk aantal winkels heeft de releasedatum inmiddels een weekje verder geschoven naar 23 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231908

Een redelijk aantal winkels heeft de releasedatum nog steeds op 17 oktober staan..

Dit stond in het laatste persbericht van Konami, waarin ze de licenties bekend maakten:

"PES 2009 will be released for PLAYSTATION®3, Xbox 360, PC-DVD and mobile phones on 17th October, followed by versions for PlayStation®2 on 30th October, and for PSP® (PlayStation®Portable) on 6th November and for Wii in 2009."

Lijkt me duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Dit is PES hè, zelfs als ie gold gegaan is zegt dat helemaal niks. Konami en communiceren gaat niet echt samen. Vorig jaar lag ie drie dagen voor release al in enkele winkels om vervolgens bijna anderhalve week niet fatsoenlijk leverbaar te zijn in heel Nederland. Nedgame wou zelfs nog een zaak aanspannen tegen Konami voor geleden schade. Niet dat zij nooit spellen eerder hebben liggen |:(

Edit: LOL, ik zie net dat Nedgame hem ook op de 23ste heeft staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Dracul op 26-09-2008 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Nogal overdreven. Dit soort dingen gebeuren en niet specifiek met 1 uitgever. Niet dat het ook daadwerkelijk aan de uitgevers ligt, maar eer aan het feit dat winkelketens vaak de afgesproken releasedate gewoon aan hun laars lappen. Vaak doordat 1 van de concurrenten al te vroeg de betreffende game al in de schappen heeft neergelegd, willen anderen dan logischerwijs niet achterlopen.
Dat dan de voorraad dan ook eerder op is, mag dan ook geen verrassing zijn. Waardoor in sommige gevallen winkels even moeten wachten om een nieuwe voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Xadeon schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 19:06:

Nogal overdreven. Dit soort dingen gebeuren en niet specifiek met 1 uitgever.
Niet specifiek met 1 uitgever wel ieder jaar met PES en dan overdrijf ik echt niet.
Ieder jaar hebben ze de eerste dagen belachelijk weinig voorraad als je het vergelijkt
met releases van andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Ik heb tot dusver alle PES titels in huis, en niet 1 keer meegemaakt dat een winkel uit zn voorraad PES copies was. Ik kan mij dus ook niet vinden in jou bewering. Niet dat ik je pertinent ongelijk geef trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Ik heb ook alle delen vanaf PES3(om het even bij de pcversie te houden) maar ieder jaar is het voor mij weer een opgave om PES te krijgen vanaf de release. En nee, ik woon niet in een klein dorp maar in de dertiende stad van nederland met genoeg winkels die games verkopen.

Dat jij hem wel makkelijk kunt krijgen is mooi want ik weet dat jij een PES liefhebber bent die al wat langer meeloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
de officiele releasedate zegt me helemaal niets meer. Woon in Zoetermeer en volg (en koop) de serie sinds de SNES (DELUXE!!!!). Sinds PES1 is het zo geweest dat de officiele releasedatum werd geschonden. Soms zelfs enkele dagen, meestal een dag vantevoren. Grappig ook dat het telkens een andere winkel was die de primeur had. Eerst Futurezone een keer, toen was BartSmit het snelst en later Intertoys.

In alle officiele uitlatingen van Konami staat nog steeds 17 september, dus ik hou het bij die datum. Geen idee waarom sommige shops het naar achter hebben geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

Sluuz schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 20:21:
de officiele releasedate zegt me helemaal niets meer. Woon in Zoetermeer en volg (en koop) de serie sinds de SNES (DELUXE!!!!). Sinds PES1 is het zo geweest dat de officiele releasedatum werd geschonden. Soms zelfs enkele dagen, meestal een dag vantevoren. Grappig ook dat het telkens een andere winkel was die de primeur had. Eerst Futurezone een keer, toen was BartSmit het snelst en later Intertoys.

In alle officiele uitlatingen van Konami staat nog steeds 17 september, dus ik hou het bij die datum. Geen idee waarom sommige shops het naar achter hebben geschoven.
idd, rls is elk jaar wel wat vroeger. Mijn ervaring leert me dat je net mazzel moet hebben met een winkel waarvan de medewerkers niet op de hoogte zijn van de releasedate en het spel dus meegeven als ze er net een doos van binnen hebben :P

• Zamorano
  • Niet online
Nog een filmpje (119 MB) van het Duitse Gamestar waarin PES2009 besproken wordt tijdens een potje Man U tegen Inter.

Ligt het aan mij of zijn de animaties tov 2008 slechter geworden? Doet denken aan FIFA2002 ofzo. Houterig 90 of 180 graden draaien, alle spelers lopen hetzelfde lijkt het, erg onnatuurlijk ogend allemaal .......

Wel jammer dat het weer 2 spelers zijn die er geen bal van kunnen. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Zamorano op 27-09-2008 00:47 ]

• Coeluh
Zamorano schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:43:
Nog een filmpje (119 MB) van het Duitse Gamestar waarin PES2009 besproken wordt tijdens een potje Man U tegen Inter.

Ligt het aan mij of zijn de animaties tov 2008 slechter geworden? Doet denken aan FIFA2002 ofzo. Houterig 90 of 180 graden draaien, alle spelers lopen hetzelfde lijkt het, erg onnatuurlijk ogend allemaal .......

Ik zie nu dat er ipv de 5hoek met stats er nu een 6zoek met stats is.
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/1588r37.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Bij videogamesplus, kun je het spel voor 31 euro exclusief verzendkosten (5 euro) aanschaffen, niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-05 13:45

janklp

FortyTwo Capital

Op play.com voor 26 euro inclusief verzenden. Scheelt toch weer een tientje ;)

PES is toch altijd maar weer een redelijk goedkoop spel. Tien euro goedkoper dan Fifa op play.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Janusz schreef op zondag 28 september 2008 @ 19:39:
Op play.com voor 26 euro inclusief verzenden. Scheelt toch weer een tientje ;)

PES is toch altijd maar weer een redelijk goedkoop spel. Tien euro goedkoper dan Fifa op play.com.
Heb je toevallig ervaring met bestelllen bij play.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Coeluh schreef op zondag 28 september 2008 @ 20:03:
[...]

Heb je toevallig ervaring met bestelllen bij play.com?
Zie onder andere Het Games Import topic en budgetgaming.nl. Dit is nogal offtopic hier.

[ Voor 15% gewijzigd door PromoX op 28-09-2008 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Coeluh schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:29:
[...]

Ik zie nu dat er ipv de 5hoek met stats er nu een 6zoek met stats is.
[afbeelding]
Het was altijd al een zeshoek voor zover ik weet voor de console en PC versie, alleen staan er andere afkortingen bij, lijkt wel Duitse benaming.

ANG = Angriff = ATT
VER = Verteidigung = DEF
AUS = Ausdauer = STA
(S?)KR = Kraft = POW
GES = Geschwindigkeit =SPD
TEC = Technik = TEC

Screenshot PC PES 2008:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/giguNkYq64qSZvfgHegqY4XJ/thumb.jpg

Wel weet ik dat bij de NDS versie wel met een vijfhoek werd gewerkt en kan niet geloven waarom ze dat nu hebben gedaan. De zeshoek zit er al jaren in en werk goed om een snelle indruk te krijgen van de kwaliteiten van een speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Regeneration schreef op zondag 28 september 2008 @ 21:26:
[...]

Het was altijd al een zeshoek voor zover ik weet voor de console en PC versie, alleen staan er andere afkortingen bij, lijkt wel Duitse benaming.

ANG = Angriff = ATT
VER = Verteidigung = DEF
AUS = Ausdauer = STA
(S?)KR = Kraft = POW
GES = Geschwindigkeit =SPD
TEC = Technik = TEC

Screenshot PC PES 2008:
[afbeelding]

Wel weet ik dat bij de NDS versie wel met een vijfhoek werd gewerkt en kan niet geloven waarom ze dat nu hebben gedaan. De zeshoek zit er al jaren in en werk goed om een snelle indruk te krijgen van de kwaliteiten van een speler.
toon volledige bericht
Owja, viel me nu eigenlijk pas voor t eerst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 15:55
Twijfel alom, vorig jaar zowel Fifa als PES aangeschaft. PES niet lang gespeeld vanwege de lag die online ontstaat, is hier al meer bekend over? Daarnaast moet ik eerlijk toegeven dat ik Fifa 09 Demo niet heel lekker vind spelen.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

thefabiman88 schreef op zondag 28 september 2008 @ 23:17:
Twijfel alom, vorig jaar zowel Fifa als PES aangeschaft. PES niet lang gespeeld vanwege de lag die online ontstaat, is hier al meer bekend over?
Konami zegt dat het dit keer wel goed zou moeten werken, maar zolang het spel nog niet te koop is valt er niets over te zeggen. En als de online-optie al beschikbaar zou zijn voor reviewers zal dat niet te vergelijken zijn met de vele mensen die het spel kopen en er mee online willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 14:44
Zamorano schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 00:43:

http://dailymotion.alice....6o_27092008014_videogames

http://dailymotion.alice....s2_27092008016_videogames

animaties slechter d8 het niet. Dit zijn filmpjes van de final PS3versie getoond in Rome dit weekeinde. PES lijkt helemaal terug als ik dit zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-05 13:45

janklp

FortyTwo Capital

Ben nog niet echt overtuigd, ziet er toch niet top uit zo ver ik het kan beoordelen. Verder lijkt de gameplay wel heel arcade. Maar ik hoop het tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 14:44
Janusz schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:44:
Ben nog niet echt overtuigd, ziet er toch niet top uit zo ver ik het kan beoordelen. Verder lijkt de gameplay wel heel arcade. Maar ik hoop het tegendeel.
zo zie je maar hoe verschillend men kan denken. Ik zie er een rasechte goede PES in...

overigens Demo donderdag a.s.

Source: http://www.gameswelt.de/news/33287-P...._Oktober.html

http://www.videogameszone.de/aid,661...am_Donnerstag/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Las het ook net van de demo :)
Gelukkig had ik het bij het verkeerde eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Janusz schreef op maandag 29 september 2008 @ 12:44:
Ik ben ook totaal niet overtuigd. Het ziet er inderdaad verschrikkelijk arcade uit en niets doet me denken aan PES5 waarvan ze de gameplay grotendeels zouden herstellen. We zullen wel zien aankomende donderdag dan hopelijk.

Ik speel momenteel PES5 met een recente optionfile en PES6 met de History of Soccer patch. Beide spellen zijn echt een verademing t.o.v. PES2008.

De History of Soccer patch voor PES6 is een echte aanrader voor liefhebbers van klassieke elftallen en voor de nederlands clubs zijn PSV 1978-1988, Ajax 1969-1973, Ajax jaren tachtig, Ajax 1992-1996, Feyenoord 1970-1974 en Feyenoord 2002 vertegenwoordigd. Verder gebruikt de maker een panini venster voor de edit player mode en zijn er veel gescande gezichten in het spel. Vooral van Hanegem was vet om te zien. Verder bevat de patch ook realistische chants van de club. Super gaaf als je Feyenoord-Ajax speelt en je het publiek van beide supporters tegen elkaar hoort zingen en fluiten.

http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=42932

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Dracul schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:17:
[...]

Ik ben ook totaal niet overtuigd. Het ziet er inderdaad verschrikkelijk arcade uit en niets doet me denken aan PES5 waarvan ze de gameplay grotendeels zouden herstellen. We zullen wel zien aankomende donderdag dan hopelijk.

Ik speel momenteel PES5 met een recente optionfile en PES6 met de History of Soccer patch. Beide spellen zijn echt een verademing t.o.v. PES2008.

De History of Soccer patch voor PES6 is een echte aanrader voor liefhebbers van klassieke elftallen en voor de nederlands clubs zijn PSV 1978-1988, Ajax 1969-1973, Ajax jaren tachtig, Ajax 1992-1996, Feyenoord 1970-1974 en Feyenoord 2002 vertegenwoordigd. Verder gebruikt de maker een panini venster voor de edit player mode en zijn er veel gescande gezichten in het spel. Vooral van Hanegem was vet om te zien. Verder bevat de patch ook realistische chants van de club. Super gaaf als je Feyenoord-Ajax speelt en je het publiek van beide supporters tegen elkaar hoort zingen en fluiten.

http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=42932
toon volledige bericht
Daar sluit ik me volledig bij aan.

Ik speel inmiddels ook weer PES5, en dan weet je weer hoe geweldig een voetbalgame kan zijn. Volledige controle en een realistisch wedstrijdverloop, precies wat ik mis bij 2008. Als ik daar 3-0 voor sta tegen de CPU, krijg ik op wonderbaarlijke wijze vrije trappen tegen op 20-30 meter van m'n goal die dan zonder blikken of blozen direct in de kruising worden geschoten.

De filmpjes van PES2009 zijn nog erg weinig overtuigend, hopelijk verandert de demo dat.

Die HoS patch klinkt goed, bedankt voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 01:57

Turfschipper

Hup NAC

Ik vind het heel opvallend dat er een multi player optie in de demo zit.

Ik neem aan dat je dus gewoon online een match van 5 minuten kan spelen toch?

Dit stemt mij wel positief. Want ik neem nu dus ook aan dat de online opties gewoon goed werken nu. Anders zouden ze dit niet in de demo stoppen. Is die demo niet goed, en werkt het online gebeuren niet, dan gaat amper iemand die game kopen denk ik. Matchmaking kunnen we eens zien. Of er lag is, disconnections en dergelijke.

Verder kijk ik niet eens meer naar pes. Als dit weer niet in orde is, en het is weer niet voldoende (naar mijn smaak) verbeterd in online mogelijkheden/features, dan kan de gameplay, menu's, muziek, grafics etc etc me niks meer schelen: dan komt deze game er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231908

@ stalscu

Multiplayer is hier hetzelfde als spelen met iemand naast je op de bank. Helaas geen online demo, zoals eigenlijk ook bij geen enkele game het geval is. Zal wel een kwestie zijn van hoge kosten voor het inrichten van servers oid.
In ieder geval goed nieuws van de demo komende donderdag! Hoe meer ik de Fifa09-demo heb gespeeld hoe meer ik me irriteer dat het echt geen PES is.. Al doen ze dit jaar wel meer dan ooit hun best..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
stalscu schreef op maandag 29 september 2008 @ 20:40:
Ik vind het heel opvallend dat er een multi player optie in de demo zit.

Ik neem aan dat je dus gewoon online een match van 5 minuten kan spelen toch?

Dit stemt mij wel positief. Want ik neem nu dus ook aan dat de online opties gewoon goed werken nu. Anders zouden ze dit niet in de demo stoppen. Is die demo niet goed, en werkt het online gebeuren niet, dan gaat amper iemand die game kopen denk ik. Matchmaking kunnen we eens zien. Of er lag is, disconnections en dergelijke.

Verder kijk ik niet eens meer naar pes. Als dit weer niet in orde is, en het is weer niet voldoende (naar mijn smaak) verbeterd in online mogelijkheden/features, dan kan de gameplay, menu's, muziek, grafics etc etc me niks meer schelen: dan komt deze game er niet in.
Ik denk inderdaad dat ze dat er expres instoppen om te laten zien van: Kijk, het werkt! Waar haal jij die info eigenlijk vandaan?

Maar zouden ze dat ook op de pc gedaan hebben, die MP optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik zag dat op xboxonly.

Maar thuis 1 tegen 1 is toch geen multiplayer, of wel? Nouja, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
stalscu schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 00:05:

Maar thuis 1 tegen 1 is toch geen multiplayer, of wel?
2 spelers = meerdere spelers = multiplayer. [mierenneuk mode off] ;)

Ben blij dat de demo aankomende donderdag nu eindelijk te downloaden is, want ik begin er beetje de kriebels van te krijgen. Vind het juist helemaal te gek dat de game beetje arcade is, beetje snelheid erbij pompen mag ook nog wel, lekker raggen :D

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Volgens mij was de snelheid juist omlaag gegaan t.o.v. PES 2008 :? Meer richting de gameplay van PES5 die door veel PES fans als de beste uit de serie wordt beschouwd meen ik ergens gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
kazuka schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 10:48:
Volgens mij was de snelheid juist omlaag gegaan t.o.v. PES 2008 :? Meer richting de gameplay van PES5 die door veel PES fans als de beste uit de serie wordt beschouwd meen ik ergens gelezen te hebben.
Daar zie ik in het filmpje anders vrij weinig van terug, de balsnelheid is vrij hoog terwijl de mannetjes naar mijn mening een beetje traag lopen. Maar we zullen het allemaal zien aankomende donderdag, ik ben in ieder geval erg benieuwd :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Screenshots van Edit mode:
http://www.pcaction.de/?m...-1&image_id=908907&page=1

Ziet er allemaal heel goed uit die edit mode. Mooi om te zien dat je daarin heel wat flexibeler bent als met PES 2008. Daar kon je volgens mij geeneens de logo's van de clubs aanpassen!
Dit is gewoon een kwestie van logo's kopieren naar je PS3/X360/PC en daarna selecteren.

En als je daar te lui voor bent gewoon afwachten tot er een goede option file uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Leuke screens :)
Zit me af te vragen of er ook een option-file beschikbaar komt voor de PS3, aangezien je daar ook gewoon bestanden heen kunt pompen via een usb-stick/schijf.
Heb namelijk weinig zin om alles handmatig aan te gaan lopen passen :X

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik heb daar eerlijk gezegd ook heel weinig zin in, vroeger heb ik een heleboel zelf aan zitten passen bij PES3/PES4 maar dat wordt je na verloop van tijd helemaal zat.

Het is in dit geval maar afwachten op iemand die wel gek genoeg is en zijn optionfile beschikbaar stelt.
Nadeel van een hoop option files is dat gasten ook heel vaak nog ff aan de stats moeten zitten kloten!
Pas alleen de namen/logo's/shirts en ik ben tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Maar hoe werkt dat dan op je xbox?

Ik heb in vorige delen chants en zo ingame gekregen op de PC, maar xbox nog niet.

Hoe doe je nu dan die chants, logo's, spandoeken etc er in? En je kan straks chants ingame invoeren. Dus mp3 op nemen, en dan invoeren.

Alleen ik zou niet weten hoe je dat moet doen op een xbox.

ps. is er interesse om als dat chants invoeren goed kan.. Om gezamenlijk een mooi chantspack te maken? Zodat we van alle clubs uit de eredivisie een mooi pakketje hebben. Met echt gezang uit onze stadions.

[ Voor 4% gewijzigd door Turfschipper op 30-09-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Denk dat het gewoon een kwestie is om een USB stick in je Xdoos te prikken.

Het aanpassen van de billboards kan volgens mij niet, je hebt nou eenmaal altijd meer patchmogelijkheden op een PC dan een console. Volgens mij kan je wel de chants en logo's importeren in PES2009 op een console.

Zou gaaf zijn om alle chants uit de Eredivisie te importen.
Tijdens een potje PES "Zullen wij laten horen: SP-AR-TA" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:34

chario2

Chario2 (818126)

Prutzer80 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:36:
Denk dat het gewoon een kwestie is om een USB stick in je Xdoos te prikken.

Het aanpassen van de billboards kan volgens mij niet, je hebt nou eenmaal altijd meer patchmogelijkheden op een PC dan een console. Volgens mij kan je wel de chants en logo's importeren in PES2009 op een console.

Zou gaaf zijn om alle chants uit de Eredivisie te importen.
Tijdens een potje PES "Zullen wij laten horen: SP-AR-TA" :)
Of het hand in hand ;)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Het was bij PES2008 op de PS3 al mogelijk option files te downloaden, dus dit is ook mogelijk met 2009. Bij het winningelevenblog(.com) gaan ze vanaf donderdag aan de slag met een option file aangezien ze dan de volledige versie daar krijgen. Ze hopen hem bij de launch af te hebben. Die kan je dan via een USB stickie op je PS3 zetten. Meestal staat er ook wel bij of er aan de stats is getweaked. Denk echter niet dat ze dat al gelijk gaan doen binnen de eerste week. Zoiets valt toch vaak pas op na een hoop wedstrijden.

Verder is het bevestigd dat je logo's van je hardeschijf (PS3) kan importeren in 2009. Niet zoals in 2008 dat je een USB camera nodig had dus. Verder kan je ook chants importeren en dus het hand in hand enzo. Wel vraag ik me af hoe je dit moet doen. Wordt de chant gemixt met het standaard publieksgejuich of hoor je alleen die chant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.