[Multi] Pro Evolution Soccer 2009 - Deel 1

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.656 views

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10-2023
De nieuwe PES komt er weer aan.
17 Oktober dit jaar, voor de Wii komt ie iets later.
Het spel komt uit op de XBOX360, de Playstation 3, PC en Wii

Boxshot van de PS3.
Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/11v4ehz.jpg

Konami heeft gezegd dat er een Champions League mode zal komen in PES 2009.

De fifa demo is al uit, die van PES zou vandaag komen, maar is toch gecanceld. Wanneer komt ie dan?

Nog wat screens:
Afbeeldingslocatie: http://www.winningelevenblog.com/wp-content/uploads/cl_spovsbar1_0908-500x281.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.winningelevenblog.com/wp-content/uploads/cl_enter1-500x281.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.winningelevenblog.com/wp-content/uploads/cl_manchester_uvsinter_st_amtlion__0828-500x281.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Coeluh op 11-09-2008 09:39 ]

Anoniem: 256980

Ben zeer benieuwd wanneer de demo uitkomt, ben echt benieuwd wat er allemaal vernieuwd is in deze PES versie.

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 13:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Ik hoop dat ze de buitenspelval een beetje hebben aangepast, ik irriteer me soms mateloos aan het feit dat er voor buitenspel wordt gefloten terwijl de aanvaller de bal niet eens heeft aangeraakt en er ook makkelijk voor voordeel gekozen kan worden.

[edit]

Zou PES 09 ook niet op de PS2 komen?

[ Voor 9% gewijzigd door Booth op 11-09-2008 13:53 ]

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-04 23:01
Die voordeelregel moet inderdaad anders, ook met overtredingen. Soms kun je iemand een allemachtige doodschop geven, maar omdat het team dan wel in balbezit blijft krijg je geen kaart. Dat werkte bij de vorige versies beter.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Coeluh
Booth schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:52:
Ik hoop dat ze de buitenspelval een beetje hebben aangepast, ik irriteer me soms mateloos aan het feit dat er voor buitenspel wordt gefloten terwijl de aanvaller de bal niet eens heeft aangeraakt en er ook makkelijk voor voordeel gekozen kan worden.

[edit]

En behalve dat, dat je niet kon richten met de uittrap van je doelman. Dan stond een man zo vrij als de pik van een nerd, en dan schiet hij hem in een kluitje.

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Coeluh schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:42:
[...]

En behalve dat, dat je niet kon richten met de uittrap van je doelman. Dan stond een man zo vrij als de pik van een nerd, en dan schiet hij hem in een kluitje.
Haha, mooi omschreven. Maar klopt inderdaad.

Ik hoop zelf dat je niet altijd hoeft te wachten op die irritante fluit van de scheids. In een potje van 5 minuten fluit die gast wel 40 keer. Als je daarop gaat letten is het echt irritatant. Dus niet op letten :P

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54

Christiano007

Ich bin der champion

Coeluh schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:42:
[...]

L1 of R1 gebruiken ;)

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Jikan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:35
RobertJ schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:55:
Die voordeelregel moet inderdaad anders, ook met overtredingen. Soms kun je iemand een allemachtige doodschop geven, maar omdat het team dan wel in balbezit blijft krijg je geen kaart. Dat werkte bij de vorige versies beter.
Het is niet alsof een doodschop dan ook echt effect heeft. Jammer genoeg :(

Inventaris

• Coeluh
Really? Zou het zo eens proberen. Op xbox controller (want ik heb geen xbox, alleen de controller) gewoon RB en LB toch?

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54

Christiano007

Ich bin der champion

Coeluh schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:06:
[...]

Really? Zou het zo eens proberen. Op xbox controller (want ik heb geen xbox, alleen de controller) gewoon RB en LB toch?
De bovenste knoppen,

LB en RB .

Bij het uittrappen is de bal al op de grond

[ Voor 12% gewijzigd door Christiano007 op 11-09-2008 16:07 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-03 09:14

DJH

Christiano007 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:18:
[...]

De bovenste knoppen, weet even niet of dat nou RB of R1 LB of R1 is :)
Ja dan laat de keeper de bal los toch?

• Coeluh
DJH schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:47:
[...]

Ja dan laat de keeper de bal los toch?
Ik bedoel bij een doeltrap he, of uit de handen schieten.

• RobertJ
Dit kan eigenlijk beter besproken worden in [Multi] Pro Evolution Soccer 2008 - Deel 2

• Coeluh
Dit gaat toch over 09?

• RobertJ
Yes, dit topic gaat over 09. De besturings-issues waar nu over gesproken wordt zijn nog van 08. Goed lezen! :+

• Coeluh
RobertJ schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:46:
Yes, dit topic gaat over 09. De besturings-issues waar nu over gesproken wordt zijn nog van 08. Goed lezen! :+
Ja klopt, maar het bespreken van wat er beter moet... Is een vage lijn tussen de 2 topics.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 07:47
vrij pietluttige zaken waar jullie het nu over hebben.

Zou heel wat zijn als mijn aanvallers deze versie wel eens goed de diepte zoeken, als Ronaldinho en Messi niet iedereen 6 keer achter elkaar kunnen poorten en met een lobjeomhaal kunnen scoren, als adriano niet even sterk is als de hulk en dat soort rare dingen.
O ja, dat de keeper geen gebroken polsen heeft. Schijnt dit jaar wel verholpen te zijn.

Verder hoop ik al jaren op een ander penalty systeem (die van virtua striker, met schotbalkje dus), maar dat blijkt nog steeds vrij moeilijk, want in deze (2009) versie zit het er weer niet in.

[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 11-09-2008 17:10 ]

PSN: Sluuz

Anoniem: 232147

de demo zit nog steeds niet in PS-store... :-(

• Coeluh
Sluuz schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:09:
vrij pietluttige zaken waar jullie het nu over hebben.

Zou heel wat zijn als mijn aanvallers deze versie wel eens goed de diepte zoeken, als Ronaldinho en Messi niet iedereen 6 keer achter elkaar kunnen poorten en met een lobjeomhaal kunnen scoren, als adriano niet even sterk is als de hulk en dat soort rare dingen.
O ja, dat de keeper geen gebroken polsen heeft. Schijnt dit jaar wel verholpen te zijn.

Verder hoop ik al jaren op een ander penalty systeem (die van virtua striker, met schotbalkje dus), maar dat blijkt nog steeds vrij moeilijk, want in deze (2009) versie zit het er weer niet in.
Dat met diepte zoeken klopt ontzettend! Ik speelde net de fifa demo, en daar merkte ik veel beter dat je spitsen en wingfielders ook echt de ruimte opzochten en het veld leker breed hielden.

• Coeluh
Anoniem: 232147 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:13:
PES demo komt ook niet vandaag.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

Ik heb even ' - Deel 1' toegevoegd aan de titel.

Overigens is Regeneration, de topicstarter van het PES 2008 topic, samen met mij bezig met een uitgebreide topicstart voor dit deel van PES. Ik hoop niet dat jullie het erg vinden, maar dit topic zal gesloten worden zodra de nieuwe topicstart klaar is :).

And I'm the only one and I walk alone.

• Coeluh
PromoX schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:06:
Ik heb even ' - Deel 1' toegevoegd aan de titel.

Overigens is Regeneration, de topicstarter van het PES 2008 topic, samen met mij bezig met een uitgebreide topicstart voor dit deel van PES. Ik hoop niet dat jullie het erg vinden, maar dit topic zal gesloten worden zodra de nieuwe topicstart klaar is :).
Owja natuurlijk. Ik vond het al vreemd dat er nog geen topic was.

• PromoX

PromoX

Flying solo

Coeluh schreef op donderdag 11 september 2008 @ 19:14:
[...]

Owja natuurlijk. Ik vond het al vreemd dat er nog geen topic was.
Dit was vooral vanwege het gebrek aan info, maar tot die tijd kan dit topic uiteraard prima gebruikt worden, dus verder geen probleem :).

[ Voor 3% gewijzigd door PromoX op 11-09-2008 19:22 ]

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-04 23:13
hehe, eindelijk geen kut uefa champions league editie meer van EA. Ieder jaar weer de champions league game uitbrengen alsof het een totaal andere game is terwijl het gewoon fifa is met de champions league erovereen, walgelijk. Ben nu blij dat PES de champions league meteen in de game stopt.

Zouden ze dit dan ook verwerken met de master league? Dus in plaats van gewone europese wedstrijden dan de officiële champions league wedstrijden? Lijkt mij echt wel vet.

Ook gelezen dat ze LED-reclameborden in de game gestopt zouden hebben. In het echt vind ik ze ook al leuk om naar te kijken:)

• Coeluh
ninc schreef op donderdag 11 september 2008 @ 20:30:
...

Ook gelezen dat ze LED-reclameborden in de game gestopt zouden hebben. In het echt vind ik ze ook al leuk om naar te kijken:)
Onee ik vind ze te irriant, die bewegende dingen.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:01
Vandaag is er een intro filmpje verschenen van de Champions League mode die in PES 2009 zit:

http://uk.youtube.com/watch?v=fC6aSAIMJCk

Toch wel erg gaaf om de Champions Leauge hymne in PES te horen!

[ Voor 55% gewijzigd door Vlassie1980 op 11-09-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05-2024

Dracul

Ooh yeah!

De champions league is alleen interessant als ze de ML eruit slopen en nu eens realistische seizoenen maken waarbij je dus gewoon een nationale competitie speelt en de nationale beker en je je je kunt qualificeren voor europees voetbal. Zoals de ML nu al jaren onveranderd is vind ik niks. De hele opzet maar ook de nep competities die aangemaakt worden zijn gewoon een lachertje. Hoe moeilijk is het een realistisch seizoen met de nadruk op de nationale competitie te maken waarbij je dus als beloning europees voetbal kunt halen. Ik zit niet te wachten op nepcompetities waarbij gewoon maar wat andere clubs uit andere landen bij je in een league worden gestopt. Daar heb je dus de champions league voor waar je je voor kunt plaatsen. De basis moet echter de nationale competitie zijn en ja Konami echte competities!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03
Inderdaad, of laat mij gewoon lekker zelf mn teams kiezen voor de ML. Maar de hele ML moet gewoon overhoop. De ML is exemplarisch voor PES: goed, leuk, maar zoveel foutjes, onafgemaakte ideeen of onlogische dingen dat het gaat irriteren.

Ik ben erg benieuwd in ieder geval naar PES09.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Ik heb Seabass vaak genoeg horen klagen over de beperkingen van de menu's en de layout van PES dus ik vrees het ergste wat betreft het toevoegen van europees voetbal aan de reguliere seizoenen. Als ze het voor elkaar kregen om te switchen tussen season mode en cup mode zonder dat de speler dat merkt en je dan ook nog gewoon van beide de schema's en statistieken kunt zien onder 1 scherm dan zou dat al wat zijn.

Ik ben benieuwd wanneer ze PES vanaf de grond opnieuw gaan maken want PES in zijn huidige vorm vertoond ouderdom en zijn beperkingen. Om maar niet te praten van de console layout. Maar goed, PES is natuurlijk van nature een consoleking maar het zou leuk zijn als de pcgamer schermen in hogere resoluties zou hebben met muissupport.

[ Voor 29% gewijzigd door Dracul op 12-09-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dracul schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:57:
De champions league is alleen interessant als ze de ML eruit slopen en nu eens realistische seizoenen maken waarbij je dus gewoon een nationale competitie speelt en de nationale beker en je je je kunt qualificeren voor europees voetbal. Zoals de ML nu al jaren onveranderd is vind ik niks. De hele opzet maar ook de nep competities die aangemaakt worden zijn gewoon een lachertje. Hoe moeilijk is het een realistisch seizoen met de nadruk op de nationale competitie te maken waarbij je dus als beloning europees voetbal kunt halen. Ik zit niet te wachten op nepcompetities waarbij gewoon maar wat andere clubs uit andere landen bij je in een league worden gestopt. Daar heb je dus de champions league voor waar je je voor kunt plaatsen. De basis moet echter de nationale competitie zijn en ja Konami echte competities!
Volgens mij is het al een aantal versies zo dat je de nationale beker speelt tijdens het seizoen, en dat je je aan het eind van het seizoen (afhankelijk van je notering) plaatst voor of European Masters Cup of "naam ff kwijt". Dit zijn verbasteringen van CL en UEFA Cup. Zit er dus weldegelijk al een paar versies in.
Daarnaast kan je gewoon zelf de leagues indelen in de Master League, dus elke league indelen met alleen maar teams uit 1 land.

Natuurlijk heb je wel een punt dat het niet echt helemaal goed werkt. Zo is er niet per league een tweede league. En zijn er maar 4 leagues zodat je niet alle landen kan gebruiken.

Als je het over de League mode hebt, heb je gelijk, daarin kan je je idd niet plaatsen voor CL of UEFA Cup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Ik heb het inderdaad oevr de league mode. ML speel ik al lang niet meer want dat is gewoon nep. Vijf jaar geleden was het wel leuk maar er is niks serieus veranderd en het is te beperkt qua instel mogelijkheden. Ik zou dan ook graag gewoon europees voetbal en de qualificatie daarvoor willen zien in de gewone league mode. De gewone league mode is natuurlijk nog beperkter maar doet wel precies wat ik wil op het ontbreken van europees voetbal na dan.

[ Voor 20% gewijzigd door Dracul op 12-09-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Coeluh schreef op donderdag 11 september 2008 @ 09:38:
[...]

De fifa demo is al uit, die van PES zou vandaag komen, maar is toch gecanceld. Wanneer komt ie dan?

[...]
Anoniem: 256980 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:33:
Ben zeer benieuwd wanneer de demo uitkomt, ben echt benieuwd wat er allemaal vernieuwd is in deze PES versie.
Anoniem: 232147 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:13:
Volgens Winningelevenblog met dank aan Luuk_Luchtloper komt de Demo voor de PS3 en Xbox 360 ongeveer 3 weken voor de release van de volledige game zal uitkomen. De release van de game staat op 17 oktober 2008 dus zou op 26 september 2008 de demo uit moeten komen.

Booth schreef op donderdag 11 september 2008 @ 13:52:
[...]

Volgens Gamer.nl wel:
Verder verschijnt Pro Evolution 2009 nog op de Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 2, PSP en PC.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 12-09-2008 22:03 ]

• NickChange
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-04 21:42
Ieder jaar weer de champions league game uitbrengen alsof het een totaal andere game is terwijl het gewoon fifa is met de champions league erovereen, walgelijk. Ben nu blij dat PES de champions league meteen in de game stopt.
Sluuz schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:09:
als adriano niet even sterk is als de hulk
O_o amen
Zouden ze dit dan ook verwerken met de master league? Dus in plaats van gewone europese wedstrijden dan de officiële champions league wedstrijden? Lijkt mij echt wel vet.
Champions league bestond toch al in Master League onder een andere naam en bij Kompetities onder Konami-cup? Is vrijwel hetzelfde?

Btw, weet iemand wat meer over de competitie? Sinds PES 4 had ik de ervaring dat ik in de Konami-cup de CPU-bestuurde-team kon uitkiezen met mijn manet (tijdens het spelen) zodat je tegen de menselijke-bestuurde-team speelt. Volgens mij was dit ook mogelijk in PES 5* en mogelijk ook de 6 (niet gespeeld), maar ik mis deze functie in PES 2008 en vroeg me af of dit een mogelijkheid is in de PES 2009, want het is een zeer handige feature...

*[vorig bericht] maar hier gingen ze de mist in met Wiskunde: Berekeningen zoals 1 goal gemaakt en 2 tegen werd willekeurig opgeslagen zodat de topscorer onjuist was (op de XBOX), de punten waren soms ook verkeerd, maar dit alleen in de league (bvb. 4 menselijke teams en de rest CPU).

Grtz

[ Voor 97% gewijzigd door NickChange op 13-09-2008 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:09

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik neem aan dat de CL in PES een aparte modus is en dat die niet verwoven is met de ML. Ik denk ook niet dat de UEFA daar mee akkoord zou gaan, aangezien de kwalificatie al heel anders is geregeld en je op die manier nooit een realistische CL neer kan zetten.

Wat ik me wel afvraag. Konami heeft alleen de rechten van Man utd en Liverpool dit jaar. Nu zijn Chelsea en Arsenal natuurlijk wel van de partij in de CL. Stoppen ze die er dan ongelicenseerd in, of valt dit onder de CL? Of zou het misschien zo kunnen zijn dat die teams alleen in de CL modus gespeeld kunnen worden.

Ik las trouwens op een andere site dat de licentie voor de Spaanse competitie er niet meer is. Dat zou wel een flinke aderlating zijn zeg. Naast de Engelse competitie, ook de Spaanse al niet. Dan houd je dus Nederland, Frankrijk en Italië over met echte tenues en clubnamen. Dat is toch wel erg karig in mijn ogen.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-04 21:54
Smoonshine schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:04:

Konami heeft alleen de rechten van Man utd en Liverpool dit jaar.
Vorig jaar kan ik me ook nog herinneren dat sommige teams andere namen hadden idd, maar wel gewoon de originele namen hadden in het spel. (bij Man Red speelde gewoon Rooney en Saha)
Maar als ik straks met Club Barca moet gaan spelen en dan ook nog es Liunal Massi tegenkom, dan word ik daar niet blij van nee :(

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Smoonshine schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:04:
Ik neem aan dat de CL in PES een aparte modus is en dat die niet verwoven is met de ML. Ik denk ook niet dat de UEFA daar mee akkoord zou gaan, aangezien de kwalificatie al heel anders is geregeld en je op die manier nooit een realistische CL neer kan zetten.

Wat ik me wel afvraag. Konami heeft alleen de rechten van Man utd en Liverpool dit jaar. Nu zijn Chelsea en Arsenal natuurlijk wel van de partij in de CL. Stoppen ze die er dan ongelicenseerd in, of valt dit onder de CL? Of zou het misschien zo kunnen zijn dat die teams alleen in de CL modus gespeeld kunnen worden.

Ik las trouwens op een andere site dat de licentie voor de Spaanse competitie er niet meer is. Dat zou wel een flinke aderlating zijn zeg. Naast de Engelse competitie, ook de Spaanse al niet. Dan houd je dus Nederland, Frankrijk en Italië over met echte tenues en clubnamen. Dat is toch wel erg karig in mijn ogen.
Ik denk dat de CL toch gehaald kan worden in de Master League, althans dat vermoed ik.
Zou ook wel leuk zijn als je de CL gewoon zou kunnen spelen zonder de ML.
Vorig jaar waren alleen Tottenham en Newcastle gelicensed uit de Premier League. Man U en Liverpool zijn dit jaar gelicensed.

Het zal denk ik wel zo zijn dat de clubs in de CL allemaal gelicensed zijn, ik heb althans in screenshots en filmpjes Villarreal in hun officiele tenue gezien. Verder zijn Barca en waarschijnlijk ook Real + Valencia gelicensed denk ik...

Het is verder te hopen dat de missende ploegen geupdate/gepatched kunnen worden, in PES 2008 kan je maar voor een beperkt aantal teams de tenues vervangen. Kwam volgens mij doordat de FA had lopen zeiken omdat je dan met PES alsnog de goede logo's en tenues kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36714

Daarom kies ik ook altijd voor de PC versie... binnen een paar weken zijn er al zat optionfiles verkrijgbaar die alle correcte namen bevatten voor de grote competities. (mits je niet zelf aan de slag wil gaan met de editor) En natuurlijk de beroemde kitserver waarmee je zoveel tenues, ballen, gezichten etc. kan toevoegen als je maar wil.

Ik snap ook niet dat er daarom altijd zoveel gezeik is, bijvoorbeeld dat Adriano veel te goed is... pas zijn stats dan aan!!! Kost 2 minuutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 11:09

amahusu

taking over the world!

Anoniem: 36714 schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:29:
Daarom kies ik ook altijd voor de PC versie... binnen een paar weken zijn er al zat optionfiles verkrijgbaar die alle correcte namen bevatten voor de grote competities. (mits je niet zelf aan de slag wil gaan met de editor) En natuurlijk de beroemde kitserver waarmee je zoveel tenues, ballen, gezichten etc. kan toevoegen als je maar wil.

Ik snap ook niet dat er daarom altijd zoveel gezeik is, bijvoorbeeld dat Adriano veel te goed is... pas zijn stats dan aan!!! Kost 2 minuutjes.
dat werkt dus alleen voor offline games ;)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:05
Wat ik begrepen heb is dat de spaanse clubs er wel in zitten, met shirtjes en namen, maar dat de logo's en de naam van de competitie zelf niet gebruikt mogen worden.
Verder heb ik inderdaad zoals Smoonshine zegt, ook de verwachting dat de CL niet in de MasterLeague zal zitten.

@MrPino; je kan zijn stats wel aanpassen, maar mensen die het spel legaal hebben spelen het online ;) Dan is Adriano gewoon meteen weer 99 strong :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Daarom kies ik ook altijd voor de PC versie...
Schande. (8>

Nee gekheid, ik ben gewend om pes altijd op een console te spelen (ps2/ps3) samen met vrienden is dat toch echt wel het mooist wat er is, vind ik dan teminste.
Op een PC vind ik het toch iets minder feeling hebben, weet ook niet waarom.

Anyway, kan me geen game bedenken wat ik meer gespeeld heb als pes :D

[ Voor 12% gewijzigd door kaos001 op 15-09-2008 11:41 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980

Voordeel van de PC versie is dat die wel heel wat goedkoper is als de X360/PS3 versies.
Ik vind het echter veel relaxter om PES vanaf de luie bank te spelen in plaats van achter een bureau.

RTS games zijn voor achter bureau's :+ ( speel ik ook hoor )

Updates voor de consoles kan je ook vrij snel binnenhalen na een release.
Het aanpassen van stats van overpowered spelers is inderdaad geen oplossing als je online speelt.
Ik blijf sowieso altijd van de stats af omdat ik dan het gevoel heb dat ik cheat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 00:56

Turfschipper

Hup NAC

Ik vind dat altijd zo'n vaag argument:'' ik wil het liefst met mijn maten op de bank hangen''.

Dat kan met een PC toch ook gewoon? Gamepads er aan. Monitor mooi plekske voor zoeken, of gewoon je TV aansluiten.

Dan heb je toch wat je wilt?

ps. ik doe ook alleen nog maar console, maar dat is omdat ik mijn pc niet meer update, niet omdat je met een pc geen easy voetbal avondjes kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Is ook een vaag argument. Ik heb mijn pc ook op een lcdtv aangesloten en daar kun je prima achter hangen met twee/drie man. Als er echt een PES party is bij mij thuis dan sluit ik de pc gewoon aan op mijn beamer die ik normaal alleen voor films gebruik. Voordeel van een pc is dat je er iedere gamepad op aan kunt sluiten. Gebruik zelf de PS2 controller met een convertertje maar een paar vrienden gebruiken de xbox 360 controller die gewoon usb is. Een console heeft absoluut ook zijn voordelen maar het verhaaltje van hangen op de bank is zwaar achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik vind het anders totaal geen vaag argument.

Op mijn pc heb ik de beschikking over een 19" 4:3 schermpie, in mijn woonkamer staat een Full HD 40 inch tv, lijkt me dan toch een vrij duidelijke keuze? Draadloze controllers en gaan met die banaan.

En kom s.v.p. niet met argumenten van: "Dan zet je je pc toch in de woonkamer", dit zou voor mij nog wel een optie zijn maar vrouwlief vind dat niet zo fijn :P

@ Dracul: Niet iedereen heeft genoeg bling bling/ruimte om een beamer aan te schaffen :+

[ Voor 10% gewijzigd door Vlassie1980 op 16-09-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Nippletwister schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:16:
Ik vind het anders totaal geen vaag argument.

Op mijn pc heb ik de beschikking over een 19" 4:3 schermpie, in mijn woonkamer staat een Full HD 40 inch tv, lijkt me dan toch een vrij duidelijke keuze? Draadloze controllers en gaan met die banaan.

En kom s.v.p. niet met argumenten van: "Dan zet je je pc toch in de woonkamer", dit zou voor mij nog wel een optie zijn maar vrouwlief vind dat niet zo fijn :P

@ Dracul: Niet iedereen heeft genoeg bling bling/ruimte om een beamer aan te schaffen :+
Heleboel mensen hebben hun pc in de woonkamer. Ik ook. Kwestie van verlengkabels trekken en mooi wegwerken en een vrouw hebben die een man neemt zoals ie is en niet constant loopt te zeiken. Ik zeik ook niet als ze last van haar hormonen heeft. Daarnaast heb je tegenwoordig niet veel bling bling meer nodig voor een beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Dracul schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:45:
[...]

Heleboel mensen hebben hun pc in de woonkamer. Ik ook. Kwestie van verlengkabels trekken en mooi wegwerken en een vrouw hebben die een man neemt zoals ie is en niet constant loopt te zeiken. Ik zeik ook niet als ze last van haar hormonen heeft. Daarnaast heb je tegenwoordig niet veel bling bling meer nodig voor een beamer.
Niet iedereen gaat z'n woonkamer half ombouwen om af en toe een potje te spelen denk ik, als je al een console hebt.
Maar dwalen we hier niet een beetje oftopic?

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Een paar verlengkabeltjes leggen is iets heel anders dan een kamer ombouwen. En als je een console hebt dan hoeft dat inderdaad niet. Alhoewel, dat ligt eraan welke console. Alleen de PS2 versie van PES kan tippen aan de PC. De Xbox 360 versie is gewoon minder en moet echt verbeteren dit jaar want EA doet op dat platform goede dingen met Fifa.

• Coeluh
Dracul schreef op woensdag 17 september 2008 @ 00:10:
Een paar verlengkabeltjes leggen is iets heel anders dan een kamer ombouwen. En als je een console hebt dan hoeft dat inderdaad niet. Alhoewel, dat ligt eraan welke console. Alleen de PS2 versie van PES kan tippen aan de PC. De Xbox 360 versie is gewoon minder en moet echt verbeteren dit jaar want EA doet op dat platform goede dingen met Fifa.
Alleen de PS2 versie kan tippen? Console of niet, PS2 is t kutst, hij loopt daarop gewoon niet even lekker als op een XBOX 360

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:04
Op de X360 ziet hij er inderdaad mooier uit, maar zodra de camera daalt en je meerdere spelers duidelijk in beeld ziet of het veldoverzicht gaat het beeld haperen. De FPS daalt als een gek en dan heb ik liever een iets minder mooi beeld maar wel snel dan prachtige graphics en haperingen zodra een herhaling wordt gespeeld.

• NickChange
En het kartonnen publiek niet te vergeten. Het lijkt alsof Konami zich niet schaamt om op hun in te zoomen bij de penalty's (die belachelijk genoeg nog steeds niet met een krachtbalk te regelen is). En laten we maar hopen dat de online dit jaar zeer goed in elkaar steekt......

• StealthyPeanut
Publiek bij Fifa09 vond ik ook tegenvallen eigenlijk, allemaal hetzelfde en nog steeds bagger. Het zal vast erg lastig zijn maar wat meer variatie kan geen kwaad!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Coeluh schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:20:
[...]

Alleen de PS2 versie kan tippen? Console of niet, PS2 is t kutst, hij loopt daarop gewoon niet even lekker als op een XBOX 360
Yeah right. Ik heb het over de gameplay en besturing en niet over de graphics en de performance. De gameplay is op de PS2 een stuk relaxer dan op de 360 alleen al vanwege de vertraging die er is op de 360 tussen het moment van werkelijk drukken op je gamepad en de actie op het scherm. Als je vanaf het begin de 360 versie gewend bent zul je het minder snel ervaren maar als je van de PC of PS2 versie afkomt dan is dat heel vervelend omdat op deze platformen de reactie sneller is. En nee, het ligt niet aan de gamepad in kwestie aangezien dezelfde xbox 360 controller op de PC wel prima reageert.

• kaos001
Ben het helemaal met je eens Dracul.

Heb thuis een PS2 én een PS3 en toch spelen wij nog steeds PES2008 voor de PS2.
Gewoonweg omdat de game ontzettend veel beter is dan de X360/PS3 versie.
Hij is sneller, dynamischer en gewoon veel leuker om te spelen.
Daarom hoop ik dus ook dat de PS3 versie dit jaar gewoon beetje normaal te spelen is. Van wat ik gelezen heb schijnt hij weer iets trager te worden, wat ik dus echt vre-se-lijk vervelend vind.

Als de PS2 versie van PES2009 beter is, dan weet ik wel weer wat we gaan spelen. >:)

Soundcloud

Anoniem: 266471

Weet iemand of de online play verbeterd is???
Ben groot fan van PES maar wat ze afgelopen jaar hebben
afgeleverd is belachelijk.

• kaos001
Anoniem: 266471 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:07:
Weet iemand of de online play verbeterd is???
Ben groot fan van PES maar wat ze afgelopen jaar hebben
afgeleverd is belachelijk.
Ze beloven dat het lag-vrij is.
Ligt natuurlijk ook aan je eigen verbinding en aan die van de andere persoon.

Soundcloud

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 21:22
Dat deed ik ook altijd, maar nu je eenvoudig option files kan transferren middels USB stick naar de PS3 wordt het ook voor de console een stuk makkelijker om up-to-date option files te hebben. Dat was op de PS2 anders, daar had je daarvoor aparte hardware voor nodig of zelfs een gehackte console.

Enige idee wanneer de PC-versie van 2009 uitkomt?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Coeluh
Dr. Strangelove schreef op donderdag 18 september 2008 @ 11:59:
[...]

Dat deed ik ook altijd, maar nu je eenvoudig option files kan transferren middels USB stick naar de PS3 wordt het ook voor de console een stuk makkelijker om up-to-date option files te hebben. Dat was op de PS2 anders, daar had je daarvoor aparte hardware voor nodig of zelfs een gehackte console.

Enige idee wanneer de PC-versie van 2009 uitkomt?
17 Oktober zeggen ze

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

16/17 oktober als we de meeste internationale winkels mogen geloven. Als dat zo is zal de demo zeer binnenkort wel verschijnen.

Konami schijnt trouwens onder een aantal vooraanstaande PES spelers een onderzoek gedaan te hebben betreffende de meest aansprekende PES versie qua gameplay van de afgelopen jaren en daar schijnt PES5 uitgerold te zijn. Men heeft het dan ook over een spel met de graphics van PES2008 en de gameplay van PES5 aangevuld met een aantal vernieuwingen. Of het waar is durf ik niet te zeggen.

Heb zelf na aanleiding van dit bericht eens al mijn oude PES dvdroms uit de kast gehaald en geinstaleerd en mijn favoriet is toch wel PES4. Goede balans en controle over je aanval en verdediging. De AI kiest goed positie, de Cpu tegenstander is wat directer in zijn acties en je kunt zelf ook zeer goed heel direct spelen met veel 1 keer raken. De keeper is ook redelijk solide in de meeste situaties en de quicksetting die er toen nog in zat is weer een verademing om te hebben.
Het meest relax is echter toch de controle die je kunt hebben over je verdedigende acties. In PES2008 kan iedere speler van de Cpu als Messi door je verdediging lopen als je pech hebt.
In PES4 raak je niet direct in paniek als een speler er alleen door is en kun je met een tackle vaak nog corrigeren wat in PES2008 veel minder het geval is. In PES4 zie je trouwens ook veel meer counters voorbij komen. Een nadeel van PES4 is dat een mooie lob over de keeper te makkelijk is en dus met die extra counters in het spel te vaak te maken zijn.

@Dr. Strangelove

Heb je helemaal geen extra software meer nodig om bestanden op je PS3 te zetten zoals vroeger de maxdrive software?

[ Voor 10% gewijzigd door Dracul op 18-09-2008 12:39 ]

• Sluuz
Dracul schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:22:
verhaal

@Dr. Strangelove

Heb je helemaal geen extra software meer nodig om bestanden op je PS3 te zetten zoals vroeger de maxdrive software?
Ben dan wel geen Dr. Strangelove, maar je hebt geen extra software nodig. Je hebt een normale USB stick nodig die geen drivers nodig heeft (bijna elke stick voldoet hieraan) en daar zet je een map PS3 op en daarin weer een map met daarin je gegevens. Weet niet precies uit mijn hoofd hoe het moet heten, maar het werkt. Google anders even.

Verder kan ik je redelijk in je verhaal vinden. Heb ook alle PESen gehad en vond 4 fijn spelen. Deel 5 vond ik lastig omdat het daar veel moeilijker was een actie te maken. Een man voorbij spelen ging wel, maar nummer 2 werd al lastiger. Ik vind het zelf erg vet om vanuit een goede opbouw te scoren, maar vond het dus wel wat onrealistisch dat het passeren zo moeilijk was. Iets dat in 2008 weer veel te makkelijk is :). Hoop op een goed compromis daarin!

• Dr. Strangelove
PES4 was ook mijn favoriet, die heb ik denk ik het meest gespeeld van alle spellen in de serie sinds ISS Pro 98.

Op zich is de gameplay meestal wel in orde, ook al zijn sommige dingen de ene keer net wat beter of slechter. Ik moet wel zeggen dat PES1 (de eerste PS2 versie) me mateloos frustreerde zo nu en dan, de A.I. van je computergestuurde spelers was echt ranzig slecht soms. Ironisch dat hetzelfde geldt voor de eerste PES op de PS3...

Wat ik wel jammer vind van de PES serie, en PES2009 lijkt dat niet echt te gaan oplossen, is dat er al 10 jaar wordt geschreeuwd door de community om realistischere game modes. Konami heeft daar enorm veel moeite mee. The meat of the game is voor mij altijd de ML geweest. Elke keer is deze weer wat verbeterd, maar het gaat zooooo traag. PES5 kreeg bij wijze van spreken functies waar ik vanaf de eerste ML in ISS Pro Evolution al om zat te schreeuwen, en er zijn nog steeds veel dingen die missen. Volgens mij zijn dit relatief simpele dingen om te implementeren: Realistische nationale divisies die leiden tot een Europees toernooi, een combi door in een seizoen met club team en een nationaal team spelen, realistischere tranfers en onderhandelingen (dat belachelijke gedoe van bieden --> wedstrijd spelen --> opnieuw bieden --> wedstrijd spelen --> helaas, try again next period is gewoon debiel) etc. etc. etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-09-2008 09:53 ]

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Ik zou het liefst zien dat ze de ML en gewone league mode samen zouden voegen en dat je dus gewoon realistische nationale competities kunt spelen met uiteraard ook de nationale beker en dat je je voor het volgende seizoen kunt plaatsen voor europees voetbal. Zeg maar een realistisch seizoen voor een club uit de top en subtop. Uiteraard moet dat een modus zijn met veel instellingsmogelijkheden voor de mensen die veel willen managen of weinig of helemaal niet.

ps: wow, dat je alleen een usbstickje nodig hebt en niks extra's is een hele vooruitgang

[ Voor 9% gewijzigd door Dracul op 18-09-2008 16:42 ]

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb PES2008 amper een paar dagen gespeeld en daarna gedëinstalleerd en weggelegd. Vooral door het gebrek aan vernieuwing, en het gevoel dat voor elk verbeterd punt er weer een nieuwe willekeurige ergernis gecreeerd werd, had ik het wel gezien.

PES4 was idd een pareltje, en PES5 heb ik ook helemaal plat gespeeld. Het begint nu wel te kriebelen om weer aan een nieuwe footie-game te beginnen, dus ik kijk wel uit naar de 2009 demo.
Die van FIFA heb ik al gezien, en dat vond ik ook niet helemaal overtuigend. FIFA09 doet volgens mij een hoop dingen goed qua gameplay, maar toch mis ik iets: een bepaalde finesse en een zekere mate van dynamiek lijkt het wel. Misschien gewoon algehele diepgang.
Ook blijf ik de graphics van beide games matig vinden, maar dat is een relatief klein puntje van irritatie.

De ML is idd nodig toe aan een grote overhaul, dat ben ik helemaal met jullie eens. Een logische en realistische competitiestructuur en een normaal transfer-systeem(en niet zo'n vaag systeem wat uit een gratis Japans turn based RPG'tje geplukt lijkt te zijn), voor wie daar behoefte aan heeft, zouden bovenaan de prioriteitenlijst moeten staan.

Dit jaar wacht ik iig de demo en wat reviews af voor ik er geld aan besteed. De tijd van blindelings pre-orderen is voorlopig voorbij.

Goed om te horen dat je de PS3 optionfile ook kunt bijwerken met een USB-stickje. Wordt het alleen wel lastiger kiezen tussen de PC en PS3 versie. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Zamorano op 18-09-2008 17:07 ]

• Vlassie1980
De PES 2009 site is inmiddels online: http://www.pesunites.com

Er staat helaas nog niks op, maar wel iets om in de gaten te houden.

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 20:56
Ik heb net als PES speler vanaf PES 4 de fifa 09 demo gespeeld en hij viel me niets tegen eerlijk gezegd... Hoop dat PES 2009 echt beter is dan 2008 anders weet ik het zo nog niet dit jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Die van FIFA heb ik al gezien, en dat vond ik ook niet helemaal overtuigend. FIFA09 doet volgens mij een hoop dingen goed qua gameplay, maar toch mis ik iets: een bepaalde finesse en een zekere mate van dynamiek lijkt het wel. Misschien gewoon algehele diepgang.
FIFA speelt als een computerspelletje, PES speelt als voetbal.

Bij PES heb ik (bugs en kleine frustraties daargelaten) altijd het gevoel dat ik bepaal wat er gebeurt. They're my guys and if they fuck up, I fucked up. FIFA is een spelletje waarbij ik zo goed en kwaad als het gaat knopjes indruk en hoop dat ik dat in de goede volgorde doe.

Ik ben erg benieuwd naar de demo. Aangezien ik net mijn PC geupdate heb vermoed ik dat ik voor de PC-versie kies, zoals ik dat sinds PES3 doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263030

PES2009 wordt echt vet, ik speel pes al van af deel 1. En elke x verbaas ik mij of de hoeveelheid verschillende acties en doelpunten die je kan maken met die game.
Je scoort bijna het zelfde.

- ( maar fifa is dit jaar ook niet slecht, en ik haat fifa normaal. :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ik hoop echt dat PES09 weer het niveau oppakt van PES5 inderdaad, dat was echt een topgame. Ik heb fifa09 ook gespeeld (demo) en het gaat daar allemaal te traag en te scripted lijkt het wel. Even snel kappen en draaien is er niet bij, je loopt meteen 4 meter en je bent de bal alweer kwijt.

Al die nieuwe features, hooghouden, prachtige schijnbewegingen etc voegen imho niks toe aan de core gameplay, als ze zich daar nou eerst op gaan focussen en daarna alle extra's toevoegen ipv andersom. De animaties zijn te langzaam en de speler doet teveel voor datgene wat je aangeeft wat hij moet doen.

Het ziet er wel leuk uit maar het gevoel is nog lange niet hetzelfde als bij PES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
PES2009 op de ps2? heb 08 eens op de ps2 gespeeld, maar daar duurde het laden eeeeeeeeeeuwen.

note 1. Misschien was die PS2 rot
note 2. Kan ook nog wel es PES6 zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 20:56
StealthyPeanut schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:37:
Ik hoop echt dat PES09 weer het niveau oppakt van PES5 inderdaad, dat was echt een topgame. Ik heb fifa09 ook gespeeld (demo) en het gaat daar allemaal te traag en te scripted lijkt het wel. Even snel kappen en draaien is er niet bij, je loopt meteen 4 meter en je bent de bal alweer kwijt.

Al die nieuwe features, hooghouden, prachtige schijnbewegingen etc voegen imho niks toe aan de core gameplay, als ze zich daar nou eerst op gaan focussen en daarna alle extra's toevoegen ipv andersom. De animaties zijn te langzaam en de speler doet teveel voor datgene wat je aangeeft wat hij moet doen.

Het ziet er wel leuk uit maar het gevoel is nog lange niet hetzelfde als bij PES.
Dat ben ik wel met je eens, heb zelf met fifa ook niet altijd het gevoel volledig in control te zijn.
Ben zeer benieuwd naar de PES demo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
418O2 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:40:
PES2009 op de ps2? heb 08 eens op de ps2 gespeeld, maar daar duurde het laden eeeeeeeeeeuwen.

note 1. Misschien was die PS2 rot
note 2. Kan ook nog wel es PES6 zijn geweest
Ook duurt het laden 5 minuten, het blijft een topgame (ten opzichte van de X360 en PS3-versie)

Die demo mag nu wel een keertje uitkomen godver, wil spelen! :X

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:35
Ik heb nu al zo'n 2 jaar geen footie meer gespeeld. Had dringend behoefte aan vernieuwing en die was er niet echt na PES5 (ik twijfel trouwens tussen PES4 en PES5 als beste, vond 5 iets minder gebalanceerd maar wel veel meer plezier aan gehad. Kan mij herinneren dat ik mijn laatste seizoensmatch moest winnen om kampioen te spelen, aan de helft stond het 4-0 en leek het over, echter op de 90ste min stond het 4-4 en ik denk dat ik ergens in de 94ste minuut (het leek wel eeuwen te duren) de 4-5 heb gescoord na een razendsnelle counter, nooit zo staan roepen en springen in mijn kamer als toen :) )

Nu even de fifa 09 demo gespeeld en was ondanks dat typische fifa gevoel (trage en late reactie op commando's) toch wel aangenaam verrast. Ze hebben het eindelijk in beweging gekregen, het speelt stukken vloeiender dan jaren terug. Nu ben ik benieuwd naar de PES09 demo (die 2008 demo-versie was reteslecht, alles wat een pes nooit was leek die demo wel te zijn) want ik wil zo graag opnieuw eens verdwijnen in een voetbalgame. Dit jaar komt er dus zeker een footie in huis en als ik merk dat die PES09 demo niet mijn verwachtingen inlost dan wordt het sinds lang (10-15 jaar???) nog eens fifa 09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online

Menu's zien er goed uit, en mooie CL overlays bij de wedstrijd (eindelijk).

En nee, je kunt PES09 niet spelen met drums. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Nachtapotheker schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:49:
[...]

Dat ben ik wel met je eens, heb zelf met fifa ook niet altijd het gevoel volledig in control te zijn.
Ben zeer benieuwd naar de PES demo....
Laatste voetbalgame waarbij ik dat gevoel van "in control zijn" had is SWOS. Sindsdien zijn er bergen animaties toegevoegd en is alles veel mooier geworden. Maar leuker en beter? Nee, m.i. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zamorano schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:06:
[video]

Menu's zien er goed uit, en mooie CL overlays bij de wedstrijd (eindelijk).

En nee, je kunt PES09 niet spelen met drums. :9
Zeer interessant filmpie, jammer dat die gasten daarnaast meer geluid maken zitten te maken met Guitar Hero :+

[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 19-09-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ten eerste is Guitar Hero gewoon vet ;) en vind ik het raar dat ze die twee games zo dicht naast elkaar zetten, maar goed.

Ben blij met de layout van de Champions League, dicht in de buurt van hetgeen je op tv ziet. Alleen hopen dat er zoveel variatie is dat je altijd dat introotje kijkt en niet zoals in PES2008 dat je continu hetzelfde ziet en het dus altijd wegdrukt.

Verder vind ik verschil tussen PES en FIFA zo het best omschreven: Met PES kan ik de bal overal neerleggen waar ik wil, op een stropdas of in de tribune, geen probleem. Met FIFA is het altijd een gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickChange
kaos- schreef op donderdag 18 september 2008 @ 08:18:
Ben het helemaal met je eens Dracul.

Heb thuis een PS2 én een PS3 en toch spelen wij nog steeds PES2008 voor de PS2.
Gewoonweg omdat de game ontzettend veel beter is dan de X360/PS3 versie.
Hij is sneller, dynamischer en gewoon veel leuker om te spelen.
Daarom hoop ik dus ook dat de PS3 versie dit jaar gewoon beetje normaal te spelen is. Van wat ik gelezen heb schijnt hij weer iets trager te worden, wat ik dus echt vre-se-lijk vervelend vind.

Als de PS2 versie van PES2009 beter is, dan weet ik wel weer wat we gaan spelen. >:)
Is er (volgens jou) een verschil tussen de PS2 versie op de PS3 of zou dit echt wel op de PS2 console gespeeld moeten worden?
[b][message=30757050,noline](dat belachelijke gedoe van bieden --> wedstrijd spelen --> opnieuw bieden --> wedstrijd spelen --> helaas, try again next period is gewoon debiel)
:- )
Ekfad schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:46:
Ik heb nu al zo'n 2 jaar geen footie meer gespeeld. Had dringend behoefte aan vernieuwing en die was er niet echt na PES5 (ik twijfel trouwens tussen PES4 en PES5 als beste, vond 5 iets minder gebalanceerd maar wel veel meer plezier aan gehad. Kan mij herinneren dat ik mijn laatste seizoensmatch moest winnen om kampioen te spelen, aan de helft stond het 4-0 en leek het over, echter op de 90ste min stond het 4-4 en ik denk dat ik ergens in de 94ste minuut (het leek wel eeuwen te duren) de 4-5 heb gescoord na een razendsnelle counter, nooit zo staan roepen en springen in mijn kamer als toen :) )
Waarom niet gewoon de PC uit en match herstarten :- ))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
alBildjiekiyya schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 19:43:
[...]

Ik zie geen reden om de pc uit te zetten.
alt+tab en dan op het kruisje rechtsboven, maar dat bedoel je ook zeker. :P

Overigens zag ik de optie League - cup, zou dat gewoon de ouderwetse league optie zijn?
Ik zag verder geen cup optie dus een WK zit er dan niet in neem ik aan.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
LoneRanger schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 20:12:
[...]

Ik zie geen reden om de pc uit te zetten.
alt+tab en dan op het kruisje rechtsboven, maar dat bedoel je ook zeker. :P

Overigens zag ik de optie League - cup, zou dat gewoon de ouderwetse league optie zijn?
Ik zag verder geen cup optie dus een WK zit er dan niet in neem ik aan.
Ik denk dat ze gewoon een continentale cup erin doen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231908

@ Sluuz

Is niet zo raar, want het is Konami's 'Rock Revolution' dat gespeeld wordt naast PES en niet GH.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 231908 op 19-09-2008 20:26 ]

• Jay-K
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Er zit nu toch ook een 5vs5 optie in om online te gamen toch? Wat ik me afvraag, is er ook voice-chat in geintegreerd, aangezien dat het communiceren wat makkelijker kan maken ;)

Before me there were many, after me there will be none

• Ekfad

Omdat ik hem op de PS2 speelde en er toen zo iets aanstond die automatisch savede en ervoor zorgde dat als je zo'n zaken deed je verloor met 5-0 ;)

En ook al verlies je, toch blijven spelen, anders zet je jezelf alleen maar voor gek. Net een preview gelezen in Off play mag en die zijn toch iets positiever dan in eerste instantie.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik twijfel of ik dit jaar PES2009 koop of weer 's een FIFA (laatste twee jaar PES gekocht vanwege de gameplay).

Ik erger me echter soms dood aan PES..zoals genoemd het vele fluiten, keeperswerk, buitenspelval en wat ik persoonlijk niet prettig vind zijn de arcade achtige menu's en geluiden, vind het niet echt professioneel. Dat irritante gekuch van één van de stadionbezoekers irriteert me ook mateloos :P

Ik las dat je in Fifa dit jaar online stats kunt bijwerken van je spelers. Vind ik wel een leuke feature..eerst maar 's de demo's spelen :)

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 13:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

[...]

Is er (volgens jou) een verschil tussen de PS2 versie op de PS3 of zou dit echt wel op de PS2 console gespeeld moeten worden?
Ik heb ze ook op beide consoles gespeeld en ik vind de PS2 toch wat duidelijker, overzichtelijker dan de PS3 versie.

• Jikan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:35
Exorcist schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:46:
Ik twijfel of ik dit jaar PES2009 koop of weer 's een FIFA (laatste twee jaar PES gekocht vanwege de gameplay).

Ik erger me echter soms dood aan PES..zoals genoemd het vele fluiten, keeperswerk, buitenspelval en wat ik persoonlijk niet prettig vind zijn de arcade achtige menu's en geluiden, vind het niet echt professioneel. Dat irritante gekuch van één van de stadionbezoekers irriteert me ook mateloos :P

Ik las dat je in Fifa dit jaar online stats kunt bijwerken van je spelers. Vind ik wel een leuke feature..eerst maar 's de demo's spelen :)
Voor dat laatste moet je wel extra gaan betalen.

Inventaris

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Jikan schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:14:
[...]

Ah, dat wist ik niet. Op zich wel logisch, "men" moet het ook bijhouden natuurlijk. Jammer :)

• Zamorano
  • Niet online
Jikan schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:14:
[...]

Eerste jaar gratis als ik me niet vergis? Er vanuit gaande dat je het over de Adidas Live feature (o.i.d) hebt.

Who cares dat het de jaren daarna geld kost, dan is er weer een nieuwe versie uit en zie je wel verder. ;)

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:09

Smoonshine

Feyenoord!!

Zamorano schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 19:33:
[...]

Eerste jaar gratis als ik me niet vergis? Er vanuit gaande dat je het over de Adidas Live feature (o.i.d) hebt.

Who cares dat het de jaren daarna geld kost, dan is er weer een nieuwe versie uit en zie je wel verder. ;)
Het eerste jaar kun je 1 competitie gratis laten bijhouden. Wil je meer competities kost het geld. Overigens zijn niet alle competities beschikbaar met de Adidas Live Feature. Alleen de grote competities worden bijgehouden.

uhm...

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Ik denk dat ik ze deze keer ook allebei ga halen en dat wil heel wat zeggen van een PES fanboy eerste klas.

Ik heb sinds Fifa 98 geen 1 Fifa spel meer aangeraakt, maar deze keer vind ik de verbeteringen zo goed dat het me leuk lijkt om hem te spelen. 10 vs 10 bijvoorbeeld met een soort clan lijkt me leuk.

Pes zal ik waarschijnlijk ook wel weer halen, maar echt van harte doe ik het deze keer niet, ze moeten eens van die oude engine af komen en het spel weer van scratch opbouwen.

Mijn favoriete deel blijft Winning Eleven 6 Final Evolution deze is alleen voor de japanse markt uitgekomen en was tenminste echt simulatie. Als ik beter dan de ander was dan kon ik dat ook laten zien. Als iemand het spel net een jaartje speelde tikte ik hem helemaal weg. Bij de laatste 2 versies is het gecheat van de CPU zo erg dat zelfs een beginneling bijna van je kan winnen. ( daar kan ik zo kwaad om worden )

Ik speel PES al sinds dat hij op de ps1 uitkwam en dat was de versie met alleen de J-League clubs erin (1995)

Wisten jullie btw ook dat Wiining Eleven altijd veel meer simulatie was dan PES? Ze maakte PES klaar voor de europese markt en die maakte ze altijd net wat arcade achtiger.

Winning eleven 6 FE met WeDoIT patch was het ultieme voetbalspel met japans commentaar natuurlijk!!!!

GOAL GOAL GOAL GOAL GOAL GOAL GOAL GOAL GOALLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL

Hoop ooit nog eens dat die goede tijd met Konami terug komt!

Edit: Heb net mijn PS1 opgezocht en speel nu Goal Storm ( europese versie van Winning Eleven 1! )

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-04 11:09

amahusu

taking over the world!

hehe, ik heb van de zomer ook weer eens ISS voor de SNES gespeeld. Toch wel wel wonderbaarlijk hoe speelbaar dat nu nog is tussen al dat next-gen geweld :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

De eerste ingescande review is er dus wees gewaarschuwd: het leest niet echt fijn. Ondanks dat het spel een 88 score krijgt zie ik niet echt vernieuwingen die mij enthousiast maken. Laten we hopen dat de gameplay echter weer wat meer de richting van eerdere delen is ingegaan en niet zoals PES2008.

Wat opvalt is dat er blijkbaar minder licenties zijn, en dat de Champions League dus niet in de ML of Season mode zit. Wat mij betreft hadden ze dan de hele CL licentie helemaal mogen laten en gewoon meer licenties van teams en nationale competities mogen nemen. Ik heb liever de volle licenties van alle clubs en competities in het spel dan dat je een licentie hebt van de champions league die niet eens in een seizoen verwerkt zit. Dat zal volgend jaar wel gebeuren maar daar heeft een gamer nu geen boodschap aan.

Hopen is het dan maar op de gameplay dus kom maar met de demo want anders ga ik denk ik weer een oudere PES spelen ipv PES2008 of PES2009.

http://www.soccergaming.com/forums/showthread.php?t=155782

[ Voor 55% gewijzigd door Dracul op 21-09-2008 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Dracul schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:07:
Wat opvalt is dat er blijkbaar minder licenties zijn, en dat de Champions League dus niet in de ML of Season mode zit. Wat mij betreft hadden ze dan de hele CL licentie helemaal mogen laten en gewoon meer licenties van teams en nationale competities mogen nemen.
De Champions League zal ik ongetwijfeld een aantal keren spelen, maar verder zie ik de meerwaarde er niet zo van. Verder zal het spel ongetwijfeld weer prima spelen, maar het weer niet verbeteren van de masterleague is toch wel erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hmm, ja even de demo afwachten maar om te zien hoe de gameplay is. Dit klinkt eigenlijk behoorlijk negatief. Aan die CL heb je niets als je hem niet in een degelijke ML verwerkt, want de CL kon je zelf al vrij simpel opzetten. Dan betalen ze die licensiekosten dus enkel voor wat overlaytjes.
Ik ben bang dat de gameplay weer te arcade aanvoelt, in de lijn van 2008. In dat geval sla ik wel weer een jaar over en ga ik PES5 lekker patchen ofzo.

Ik kwam ook nog wat screens van wat Eredivisie spelers (Ajax en PSV) tegen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Inderdaad, die licentie voegt in de praktijk eigenlijk alleen wat overlays toe want je kon met de Konami Cup al prima een CL naabootsen. Het had gewoon toegevoegd moeten worden aan de ML of Season mode of allebei natuurlijk. Ik wil me in een realistische nationale competitie gewoon kunnen
plaatsen voor europees voetbal en of dat europees voetbal nu Champions League en UEFA cup heet of iets anders is niet interessant. Bovendien kun je alle namen editten in of buiten het spel dus ik speel eigenlijk al jaren de Champions League in PES. De entree muziek van de CL kun je ook al jaren downloaden en patchen dus dat is voor een patcher ook niet nieuw evenals een CL scoreboard niet nieuw is.

[ Voor 3% gewijzigd door Dracul op 21-09-2008 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hier is nog een filmpje van Roma - Real in de CL.

Ik vermoed dat het de X360 versie is. Grafisch ziet het er wel weer ok uit. Degene die speelt lijkt er niet veel van te bakken, dus het is lastig te zeggen, maar ik vrees toch weer een beetje dezelfde gameplay als 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Zamorano schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:08:

Ik vermoed dat het de X360 versie is. Grafisch ziet het er wel weer ok uit. Degene die speelt lijkt er niet veel van te bakken, dus het is lastig te zeggen, maar ik vrees toch weer een beetje dezelfde gameplay als 2008.
Shit man het lijkt wel of die bal aan een touwtje vast zit, echt weer fifa 98 dit 8)7 (niet dat fifa 98 slecht is, maar dat was wel typisch 'arcade')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Deruxian schreef op zondag 21 september 2008 @ 22:36:
[...]

Shit man het lijkt wel of die bal aan een touwtje vast zit, echt weer fifa 98 dit 8)7 (niet dat fifa 98 slecht is, maar dat was wel typisch 'arcade')
Ja, en de animaties zien er ook uit alsof ze uit die tijd stammen. :')
Ik dacht eerst dat het aan matige kwaliteit van het filmpje lag, maar de HD versie van hetzelfde filmpje vertoont hetzelfde.

Zag dit er met PES2008 ook zo uit? Ik kan het me niet meer herinneren.

Het enige positieve aan het filmpje zijn de mooie overlays en de realistische adboards, maar laat dat nu net makkelijk zelf op te lossen te zijn.
De rest belooft niet veel goeds. Die super agressieve verdediging is er ook nog. Alle wedstrijden zullen qua tempo wel weer spelen als een willekeurige topper uit de Premier League.

Hopelijk krijgen we deze week een demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Zamorano schreef op zondag 21 september 2008 @ 20:08:

Thanks. Probleem met de meeste filmpjes ieder jaar weer is dat de mensen er in die filmpjes er nooit iets van bakken. Iedereen loopt alleen maar met de bal. Als ze nou eens positiespel zouden spelen dan ziet de kijker misschien iets waar die iets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Dracul schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:07:
De eerste ingescande review is er dus wees gewaarschuwd: het leest niet echt fijn. Ondanks dat het spel een 88 score krijgt zie ik niet echt vernieuwingen die mij enthousiast maken. Laten we hopen dat de gameplay echter weer wat meer de richting van eerdere delen is ingegaan en niet zoals PES2008.

Wat opvalt is dat er blijkbaar minder licenties zijn, en dat de Champions League dus niet in de ML of Season mode zit. Wat mij betreft hadden ze dan de hele CL licentie helemaal mogen laten en gewoon meer licenties van teams en nationale competities mogen nemen. Ik heb liever de volle licenties van alle clubs en competities in het spel dan dat je een licentie hebt van de champions league die niet eens in een seizoen verwerkt zit. Dat zal volgend jaar wel gebeuren maar daar heeft een gamer nu geen boodschap aan.

Hopen is het dan maar op de gameplay dus kom maar met de demo want anders ga ik denk ik weer een oudere PES spelen ipv PES2008 of PES2009.

http://www.soccergaming.com/forums/showthread.php?t=155782
Werd er in de review versie niets gezegd over online? Kon waarschijnlijk ook nog niet. Maar dat is voor mij het belangrijkste wat aangepast moet worden. Het moet verdorie soepel lopen anders heeft het voor mij sowieso geen zin om het spel te kopen...Seabass heeft gezegd dat het goed gaat komen maar ik heb er geen vertrouwen in..

[ Voor 63% gewijzigd door P.E.No.1 op 22-09-2008 13:53 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Dracul schreef op maandag 22 september 2008 @ 01:24:
[...]

Thanks. Probleem met de meeste filmpjes ieder jaar weer is dat de mensen er in die filmpjes er nooit iets van bakken. Iedereen loopt alleen maar met de bal. Als ze nou eens positiespel zouden spelen dan ziet de kijker misschien iets waar die iets aan heeft.
Probleem met dit specifieke filmpje is waarschijnlijk dat het filmpje zelf te snel wordt afgedraaid. Heb andere filmpjes gezien waarbij het spel veel minder snel loopt...dit is weer flipperkast all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Hmm, tis toch tegenstrijdig allemaal en dat feit is al zorgwekkend. Zo sprak de preview in de OPM van deze maand (nl editie) van een iets positievere kijk op de nieuwe PES dusja ...
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.