De keuze tussen de Omnia en de Touch HD ligt heel erg aan waar je hem voor gaat gebruiken.
Dit grote scherm met hoge resolutie zal heerlijk surfen on-the-go, filmpjes bekijken en voor e-mailen/sms-en/MSN-en met het onscreen toetsenbord. Voor een toetsenbord zou ik echter voor een S740 of Touch Pro gaan, onscreen typen vind ik zelf erg frustrerend door het kleine lees-oppervlak wat er overblijft door het grote toetsenbord. Misschien dat dit enorme scherm dit oplost, we zullen zien...
De Omnia heeft (waarschijnlijk) de betere camera met flits (dan wel een LED, maar beter dan geen). Verder vergeten veel mensen dat de Omnia 8GB intern geheugen heeft (en een MicroSD-slot), dus zijn dure MicroSD-kaartjes ook niet meer nodig voor je muziek en/of filmpjes.
Daarbij komt nog dat deze Touch HD, als vlaggenschip van HTC, waarschijnlijk nog duurder gaat worden dan de Touch Pro die al een adviesprijs heeft van 650 euro. De Omnia heeft een adviesprijs van 550 euro, maar heeft dan ook een kleiner scherm met lagere resolutie en geen TouchFlo 3D.
Op je maandkosten kan dit wel wat schelen, maar als je voor de Touch HD gaat krijg je wel wat terug voor de extra kosten.
Doet niet af aan dit fantastische apparaat, hulde voor HTC voor de Touch HD!
Ik had hem zeker overwogen, ware het niet dat ik kort geleden de Omnia heb gekregen voor mijn verjaardag!
Mij hoor je niet klagen, het is een heerlijk ding om te hebben en ik heb zeer positieve ervaringen ermee, maar die zal ik hier niet plaatsen, die horen in
het Omnia-topic.
Er zal altijd wel weer net iets beters komen net nadat je het ''nieuwste-van-het-nieuwste' hebt gekocht...