Verwijderd

Topicstarter
Net wanneer je dacht dat de Touch Diamond Pro het paradepaard van HTC was geworden, lijkt er iets nieuws aan te komen...

De HTC Touch HD

Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/newsimg/08/09/touch-hd-breaks-loose/gsmarena_001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/newsimg/08/09/touch-hd-breaks-loose/gsmarena_002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/newsimg/08/09/touch-hd-breaks-loose/gsmarena_003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/newsimg/08/09/touch-hd-breaks-loose/gsmarena_004.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/newsimg/08/09/touch-hd-breaks-loose/gsmarena_005.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/newsimg/08/09/touch-hd-breaks-loose/gsmarena_006.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.gsmarena.com/vv/newsimg/08/09/touch-hd-breaks-loose/gsmarena_007.jpg

SPECS

* Windows Mobile 6.1 Professional
* Qualcomm 7201A processor @ 528MHz
* 512MB ROM / 256MB RAM (+32MB on processor)
* WVGA
* 115mm x 62.8mm x 12mm
* GPS / HSDPA etc. etc.
* 5 Megapixel camera (no flash)
* No Dpad or scroll wheel, does have a stylus wink.gif
* microSD slot
* 1350mAH battery
* 3.5mm headset jack on the top!
* 'In stores for Santa'

Gelekt op http://www.modaco.com/con...oducing-the-htc-touch-hd/

-----------------------------------------

Ik moet zeggen dat ik dat ding er echt super uit vind zien, ik was van plan dit jaar een smartphone te kopen, en dit ding schuift nu naar de top van m'n lijstje

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 09:55

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

WTF ! Was ik er bijna uit.....het zou de X1 of de TP worden, kan ik weer opnieuw gaan twijfelen.
Sterker nog ik denk dat dit hem wordt.

Gokje voor het scherm : 3,5" ?? Als ik zo de pics van de Iphone ernaast houd, lijkt het er wel op, al zal de verhouding iets anders zijn. Zit effe te prutsen in photoshop met het over elkaar leggen van de Iphone en Touch HD. Zou me niets verbazen als het zelfs iets groter is als 3,5".

Hier mijn ruwe Photoshop berekening (aan de hand van toestel breedte en hoogte de schermgroote berekenen):

Toestel HD
breedte 16,4 -> 62,8 mm
Hoogte 30,0 -> 115 mm

10 mm op plaatje is dus 38,292682926829268292682926829268 mm i.r.l.

Scherm
breedte 13,4 -> 51,3 mm
hoogte 22,0 -> 84,2 mm

Dus dat komt dan neer op een diagonaal van 98,27 en dat is dan 3,68" ?
Als ik iets niet goed doe hoor ik het wel, maar het lijkt op 3,7"".

NB. door de rondingen op het plaatje is het moeilijk meten, hoop dat het niet teveel afwijkt, vindt 3,7" wel mooi.

Voor zover bekend is het dus een X1 met een groter scherm, zonder qwerty toetsenbord en met een betere camera.

[ Voor 45% gewijzigd door Righteye op 10-09-2008 22:28 ]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09 06:38
Dit ding heeft echt een paar mooie features. Eindelijk een 3.5mm jack en vooral dat supergrote scherm. Dit lijkt me echt ideaal om fatsoenlijk met je vingers te typen, want dat is met de diamond nog een beetje karig. Ik ben benieuwd naar de werkelijke afmetingen van het scherm!

In een reactie op engadget is het volgende te lezen:
When measured in photoshop with the leaked width of the device, the screen comes out as 2 inches wide and 3.3 inches tall, giving a screen size of 3.8 inches. Definitely bests the iPhone 3G, in the same size package, and thinner too.
Oehlala....als dat klopt 8)

[ Voor 38% gewijzigd door PcFer op 10-09-2008 22:25 ]

Verwijderd

Ik wou dit jaar ook een smartphone te kopen maar ik was er nog niet uit welke. Eerst ging ik voor de htc diamond gaan maar met de geheugenlekken en haperende touchflo ben ik er toch niet voor gegaan.

De htc touch hd heeft alles in huis om mij te overtuigen: groot scherm, gps, wifi, 5 mega pixel camera, microSD slot, en een zéér mooi design.
Nu de reviews nog afwachten en de kerstman weet weer wat brengen :-)

Offtopic: Begin volgend jaar komt microsoft met Windows Mobile 7. Zou het dan mogelijk zijn om deze htc phone te kunnen upgraden naar versie 7 of is dit niet mogelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2008 22:26 ]

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:16
pff ziet er goed uit, hopelijk word snel de release datum bekent! hopelijk eind dit jaar dan is mijn lopende abonnement afgelopen! dan denk ik dat dit mijn volgende telefoon word! de touch pro heb ik ook in de handen gehad maar die vind ik niet echt super

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Wanneer komt deze telefoon uit!! :9~ :9~ :9~ :9~

http://www.xbmcfreak.nl/

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:24:
Offtopic: Begin volgend jaar komt microsoft met Windows Mobile 7. Zou het dan mogelijk zijn om deze htc phone te kunnen upgraden naar versie 7 of is dit niet mogelijk?
Zal initieel volledig afhankelijk zijn van HTC voor welke versies zij een upgrade/ROM gaan maken.

Deze komt dus wel nu bovenaan te staanop mijn lijstje, groot plat en netjes, al hoop ik stiekem dat ze hier ook nog een keyboard versie van gaan maken :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Djerique
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-07 21:38
Je was me net een dag voor om dit topic te openen.

Deze iPhone killer wordt zeker mijn toekomstige phone! :*)

Op een qwerty-toetsenbord na, heeft dit toestel vrijwel alleen pluspunten.

Ben benieuwd als iemand nog een optie mist op deze overkomplete telefoon? ;)

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Met zo'n groot scherm heb je geen qwerty-toetsenbord meer nodig. Wordt die alleen maar weer dikker van. Bye bye stylus :)

• Djerique
Righteye schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:06:
Gokje voor het scherm : 3,5" ?? Als ik zo de pics van de Iphone ernaast houd, lijkt het er wel op, al zal de verhouding iets anders zijn. Zit effe te prutsen in photoshop met het over elkaar leggen van de Iphone en Touch HD. Zou me niets verbazen als het zelfs iets groter is als 3,5".
volgens PDA Database is het een 4" scherm :9

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hij heeft dezelfde afmetingen als de iPhone maar de resolutie is een stuk hoger!!

http://www.xbmcfreak.nl/

• Djerique
dezelfde afmetingen qua formaat, maar niet qua beeldscherm ;)

daar is de HTC Touch Pro net 1,27 cm groter :*)

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-09 16:54
Ook uitbreidbaar memory, dat is toch wel een gemis bij de Diamond...

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 12:26

BramT

Rule #1

Hmm.. Inderdaad mooi ding weer. Die HTC toch ;)

Bedenk alleen wel even het volgende: de hogere resolutie (480x800!) zal meer vermogen van processor en batterij vragen. Aangezien de specs wat dit betreft hetzelfde zijn als die van de Pro, zal deze HD op dat gebied waarschijnlijk minder presteren. Maar niks is nog zeker tot het ding getest is natuurlijk...

Hoop wel dat de TouchFLO voor dit apparaat ook werkt op de Diamond/PRO. Vanwege de hogere resolutie kan er meer op het scherm (zie Weather screenshot), iets soortgelijks is op de Diamond/PRO natuurlijk ook wel leuk :)

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Verwijderd

De HTC Touch HD noemt eigenlijk de HTC Blackstone
Link: http://www.coolsmartphone.com/news4268.html

Verwijderd

Volgens deze site is het een 3.8" scherm

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Ziet er wel als een zeer interessant product.
Ik hoop dat hij een beetje stevig gebouwd zal zijn.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:33
Misschien al eind oktober in de winkel!!
Bron:
HTC Touch HD "BlackStone" ligt eind Oktober in de winkels
door Redactie op 11 sep 2008, 12:06

Via een bron bij HTC is All About Phones geïnformeerd dat de HTC Touch HD toch wel degelijk de BlackStone is en eind Oktober aangekondigd zal worden. De launch party zal op 21 Oktober plaatsvinden.

Eerder wisten we al te melden dat de BlackStone er aan zat te komen en toen konden we je ook al vertellen dat eind Oktober de launch party plaats zal gaan vinden. Inmiddels is dit bevestigd door onze bron en deze kon tevens bevestigen dat de Gisteren uitgelekte HTC Touch HD inderdaad de HTC BlackStone is. De BlackStone wordt het nieuwe vlaggenschip van HTC dat helemaal touch based is. Het scherm heeft een WVGA resolutie en het toestel zal groots in de markt neergezet gaan worden door HTC. De BlackStone zal de concurrentie aan gaan met de iPhone 3G en hij beschikt dan ook over een 3.5 mm headphone jack. Verder zit er een 1350 mAh batterij in en het geheugen kan door middel van een micro-sd kaart uitgebreid worden. Verder zal er ook een 5 megapixel camera aanwezig zijn om zo de iPhone 3G helemaal af te troeven.

Naast deze info kunnen we ook melden dat er volgende maan een witte HTC Diamond zal komen en dat de HTC S740 op 19 September het vliegtuig in zal gaan om verscheept te worden naar Nederland.
http://allaboutphones.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3518

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Dat is een mooi ding! :D
Het is dat ik een Touch Cruise heb die het prima doet, anders was dit 'm zeker geworden!
Alleen vraag ik me af, met die hoogglans-lak behuizing, zal dat niet snel eraf bladderen? Ik kan me HTC's uit het verleden herinneren die dit heel snel kregen :|

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:13
brrrt schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:49:
Dat is een mooi ding! :D
Het is dat ik een Touch Cruise heb die het prima doet, anders was dit 'm zeker geworden!
Alleen vraag ik me af, met die hoogglans-lak behuizing, zal dat niet snel eraf bladderen? Ik kan me HTC's uit het verleden herinneren die dit heel snel kregen :|
Volgens mij is het wel verstandig om er een goeie screenprotector op te doen en ik heb al drie HTC's gehad en nog nooi last gehad van afbladderende verf.

Ik kan begin volgend jaar mijn contract verlengen en dit gaat hem zeker worden..denk wel dat er een upgrade komt naar WM7

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Djerique schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:55:
Je was me net een dag voor om dit topic te openen.

Deze iPhone killer wordt zeker mijn toekomstige phone! :*)

Op een qwerty-toetsenbord na, heeft dit toestel vrijwel alleen pluspunten.

Ben benieuwd als iemand nog een optie mist op deze overkomplete telefoon? ;)
Ik wil hier niet de iPhone fanboy uithangen, of een iPhone vs. dit ding discussie starten, maar ik vind dat je dit (iPhone killer) best snel concludeert, op basis van wat foto's en specs. Ik zie nu namelijk al 1 probleem, een traag toestel. Erg veel pixels op je scherm, en een gemiddelde processor. En dan kan dat ding nog zo veel features hebben, met een traag toestel wil je niet werken. Ik zou de reviews maar even afwachten.

• Djerique

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Muthas schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:07:
[...]

Ik wil hier niet de iPhone fanboy uithangen, of een iPhone vs. dit ding discussie starten, maar ik vind dat je dit (iPhone killer) best snel concludeert, op basis van wat foto's en specs. Ik zie nu namelijk al 1 probleem, een traag toestel. Erg veel pixels op je scherm, en een gemiddelde processor. En dan kan dat ding nog zo veel features hebben, met een traag toestel wil je niet werken. Ik zou de reviews maar even afwachten.
Traag is relatief. Ik kan aardig normaal al werken met mijn Qtek 9100 (1 van de eerste), mag er vanuit gaan dat deze zeker sneller is dan de 9100. Dan blijft het toch tot alleen maar pluspunten.

(mijn eigen minpunt blijft missen van de qwerty board).

Edit: zat zojuist ook de Omnia review te bekijken, valt eigelijk enorm mee qua traagheid (voor zover die en de HD te vergelijken zijn).

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2008 15:29 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:54
Lekker, net een maand een Touch Diamond :D Ach, dat hou je natuurlijk altijd. Ik wacht de launch rustig af, dan nog een paar maanden zodat de mooie uitbreidingen e.d. er voor zijn, en dan zal ik eens kijken of ik mn Diamond kan vervangen voor dit apparaat.

Al is een heel groot voordeel van de Diamond wel dat hij mooi in je borstzakje past.. hij is gewoon zo lekker klein :P

[ Voor 19% gewijzigd door cheiron op 11-09-2008 17:09 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:10
Goedzo HTC, wordt de Touch Pro misschien wat goedkoper :P

Verwijderd

Alleen weer jammer van die 1350 mAh batterij. Lijkt me een beetje weinig voor zo'n super toestel.

Verwijderd

SinergyX schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:24:
[...]

Traag is relatief. Ik kan aardig normaal al werken met mijn Qtek 9100 (1 van de eerste), mag er vanuit gaan dat deze zeker sneller is dan de 9100. Dan blijft het toch tot alleen maar pluspunten.

(mijn eigen minpunt blijft missen van de qwerty board).

Edit: zat zojuist ook de Omnia review te bekijken, valt eigelijk enorm mee qua traagheid (voor zover die en de HD te vergelijken zijn).
De Omnia is niet echt te vergelijken met de Touch HD. De Touch HD moet 4x zoveel pixels aansturen als de Omnia en heeft ook nog eens een langzamere processor (al heeft de Diamond wel een grafische chip, deze dus waarschijnlijk ook). Dan heb je ook nog eens het verschil in interfaces, volgens mij is de TouchFlo3D interface wel een stukkie zwaarder als Omnia's TouchWiz.

Verwijderd

Ik hoop dat de gsm 1 dag mee kan gaan _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 20:08 ]

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:52:
Alleen weer jammer van die 1350 mAh batterij. Lijkt me een beetje weinig voor zo'n super toestel.
De Diamond heeft maar een 900 mAh accu erin zitten. Dus ik denk dat het wel wat meevalt...

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeer strak uit, mooi plat en flink groot display!

Mijn abo loopt in december af en was al aan het zoeken naar een smartphone.
Eerst kwam de touch diamond op mn lijst, daarna de touch pro ivm keyboard....maar als ik dit
zo bekijk, gaat dit em worden, haha.

Het scherm is groot genoeg om goed mee te kunnen typen, denk dat een keyboard dan ook niet
meer nodig is.

Het enige wat ik tot nu toe niet heb kunnen vinden is een ledje/lichtje (geen flitser), is altijd handig in het donker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 08:39:
Ziet er zeer strak uit, mooi plat en flink groot display!

Mijn abo loopt in december af en was al aan het zoeken naar een smartphone.
Eerst kwam de touch diamond op mn lijst, daarna de touch pro ivm keyboard....maar als ik dit
zo bekijk, gaat dit em worden, haha.

Het scherm is groot genoeg om goed mee te kunnen typen, denk dat een keyboard dan ook niet
meer nodig is.

Het enige wat ik tot nu toe niet heb kunnen vinden is een ledje/lichtje (geen flitser), is altijd handig in het donker ;)
Daar heb je toch een lekker groot scherm met backlight voor?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard, doelde eigenlijk meer op het compleet aantal features, met een led/flitser zou dit toestel helemaal compleet zijn naar mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerique
een beamer erop zou ook mooi zijn geweest ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
ik vraag me eigenlijk af waar ze de camera module vandaan halen.
Zal dit zijn voortgekomen uit de samenwerking met SE?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Righteye schreef op woensdag 10 september 2008 @ 22:06:
WTF ! Was ik er bijna uit.....het zou de X1 of de TP worden, kan ik weer opnieuw gaan twijfelen.
Sterker nog ik denk dat dit hem wordt.

[...]
Voor zover bekend is het dus een X1 met een groter scherm, zonder qwerty toetsenbord en met een betere camera.
Dit snap ik dus niet he... je twijfelt tussen 2 qwerty-apparaten en geilt dan weer weg op een telefoon die er pas over een paar maanden is en die geen qwerty heeft.

Dit is gewoon een Diamond (die er al een half jaar is zo ongeveer) met een 25% groter scherm. Boeie, als je je door dat soort dingen steeds laat verleiden om een paar maanden te wachten heb je over 10 jaar nog steeds een Nokia 3210. Ik zal je nu alvast beloven dat er enkele maanden na deze Touch HD ook een Touch Pro HD komt die WVGA en tobo heeft. Of laat ik je nu weer langer wachten?

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 08:44
Groot scherm is zeker wel een belangrijk pluspunt en waard om op te wachten.

Het scherm van de Diamond loopt vol met het toetsenbord.

De 2,8" schermen hebben een oppervlak van 2488 vierkante mm.
Dit 4,0" scherm heeft een oppervlak van 4505 vierkante mm!

Dat is geen 25, maar ruim 80% meer oppervlak.

Kortom, bijna het dubbele aan informatie/beeld/whatever past op dit scherm t.o.v. eerdere modellen.
D'r zijn namelijk nog steeds genoeg pixels om kleine lettertjes weer te geven.

Breedbeeld, dus minder zwart bij je films, en een headphone-plug, kan niet beter :).
En op zo'n scherm kun je waarschijnlijk ook heel goed Swypen, als dat beschikbaar wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door IceEyz op 12-09-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

curry684 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 14:35:
[...]

Dit snap ik dus niet he... je twijfelt tussen 2 qwerty-apparaten en geilt dan weer weg op een telefoon die er pas over een paar maanden is en die geen qwerty heeft.

Dit is gewoon een Diamond (die er al een half jaar is zo ongeveer) met een 25% groter scherm. Boeie, als je je door dat soort dingen steeds laat verleiden om een paar maanden te wachten heb je over 10 jaar nog steeds een Nokia 3210. Ik zal je nu alvast beloven dat er enkele maanden na deze Touch HD ook een Touch Pro HD komt die WVGA en tobo heeft. Of laat ik je nu weer langer wachten?
Oh, simpele ziel. Qwerty is geen vereiste voor mij, zie verder de post boven me voor de schermgrootte. De Touch Diamond valt af want er kan geen extra kaartje in. Zie ook mijn posts in het Xperia X1 topic en het TP topic.

Kortom, ik krijg terecht een harde plasser van dit nieuw te komen toestel en even wachten is dus wel degelijk rendabel.

[ Voor 5% gewijzigd door Righteye op 12-09-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpele ziel inderdaad, ik wou net exact hetzelfde typen, >:)

Tja, met deze telefoon valt de X1 toch af voor mij. Het scherm is zo'n enorm verschil, naar mijn mening is dit de eerste telefoon waar echt goed op te browsen zal zijn.

En slechts 12mm dik... Ik vraag me alleen wel af wat het gewicht van deze telefoon is, ik ben benieuwd!

ps. ik heb idee dat All About Phones dit zelf verzonnen gerucht(21 oktober launch) enkel laat verspreiden om zijn eigen website te promoten, erg duidelijk is hij niet over zijn bron: "Via een bron bij HTC is All About Phones geïnformeerd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:33
Ehm, mij lijkt het sterk dat AAP dit verzonnen heeft hoor, ze zullen vast wel een bron hebben.
Dat ze die niet noemen, tuurlijk! Ze willen natuurlijk ook de eerste blijven met dit soort nieuws!

Mij valt overigens op dat AAP vaak als eerste met zoiets komt, en vaak genoeg blijkt het te kloppen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:13
[b]Guus_ schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:01

En slechts 12mm dik... Ik vraag me alleen wel af wat het gewicht van deze telefoon is, ik ben benieuwd!
ben ook benieuwd naar het gewicht mag toch hopen dat hij lichter is als de X1...het zal wel vergelijkbaar zijn met de Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 18:36:
Ehm, mij lijkt het sterk dat AAP dit verzonnen heeft hoor, ze zullen vast wel een bron hebben.
Dat ze die niet noemen, tuurlijk! Ze willen natuurlijk ook de eerste blijven met dit soort nieuws!

Mij valt overigens op dat AAP vaak als eerste met zoiets komt, en vaak genoeg blijkt het te kloppen!
Tja, ik ben misschien iets te wantrouwend, dat ze in het verleden eerder met kloppende announcements zijn gekomen zegt natuurlijk wel wat! Laten we hopen dat de launch zo vlot is :*)

@michel: Ik schat ook ongeveer dat gewicht, de Touch Diamond is 110 gram, laten we daar ~25gram bij optellen voor de grotere capaciteit batterij+wat extra plastic, dan zit je inderdaad op het iPhone gewicht: ~135 gram.

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Hier nog wat pagina's met voorlopige info en specs:

http://www.coolsmartphone.com/news4268.html

http://forum.xda-develope...php?p=2626525#post2626525

Perfect toestelletje dus voor zover, alleen valt de video mogelijkheid me wat tegen (320 x 240 @ 30 fps). De X1 doet iets van 800 x 480 @ 30fps.

Een 4" scherm is natuurlijk wel :9~ alhoewel ik benieuwd ben naar de breekbaarheid. Het is wel een groot oppervlak. Ik heb mijn Tytn nu nog wel eens los in mijn broekzak, zonder hoes. Denk niet dat ik dat met deze moet doen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Gaaf, hoge resolutie, 3,5mm jack, groot scherm, lijkt dun... oftewel, een hoop extra ten opzichte van z'n voorganger die nog maar net uit is. Hartstikke mooie.. maar waarom komt HTC hier nu al mee? Schrijven ze hun Diamond nu al af?

• PsYkOfOoL
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-03 16:57
Denk om echt de iPhone concurrent te worden aangezien die alleen maar touch heeft met 1 knopje.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie niet in waarom dit nou juist ineens wél "de" iPhone-concurrent zou moeten zijn. Het is bijna dezelfde telefoon, maar dan met wat meer features. Een soort upgrade dus, imo. Ik snap niet waarom ze dat nu al doen, aangezien ze op deze manier direct een van hun nieuwste telefoons buitenspel zetten. Ze concurreren meer met zichzelf.

• PsYkOfOoL
Vind van niet. Diamond is meer normale smartphone, pro met toetsenbord en deze met groot scherm en goeie camera.

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
RoD schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:07:
Ik zie niet in waarom dit nou juist ineens wél "de" iPhone-concurrent zou moeten zijn. Het is bijna dezelfde telefoon, maar dan met wat meer features. Een soort upgrade dus, imo. Ik snap niet waarom ze dat nu al doen, aangezien ze op deze manier direct een van hun nieuwste telefoons buitenspel zetten. Ze concurreren meer met zichzelf.
Nouja de Diamond Touch is al een tijd geleden aangekondigd en uitgebracht, de iPhone is iets nieuwer natuurlijk. Ik denk dat veel tweakers liever een diamond touch willen hebben in plaats van een iphone, om de reden dat ze er meer aan kunnen tweaken/veranderen. Dat geldt in ieder geval wel voor mij. De iPhone is wat geslotenener.

De Iphone is wel meer in trek bij de consument die alles wel best vind en gewoon een nieuw mooi toestel wil hebben met alles erop en eraan, maar niet zo nodig eraan hoeft te sleutelen!
Het image van de Iphone is ook dat alles erop zit en er mee kan.
Als consumenten de diamond en de iPhone naast elkaar zien, valt het meteen op dat de iPhone een groter scherm heeft; wauw die moet ik hebben.

De Touch HD heeft nu ook een groter scherm en zou daaarom wel eens een betere concurrent voor de iPhone kunnen worden :9

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 19:30

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De Diamond zit toch echt in een andere categorie dan de iPhone. De Touch lijkt me inderdaad eerder de directe concurrent voor Apple. Nu wel duidelijk is wat de nadelen van de iPhone zijn, is het voor HTC vrij eenvoudig om het concept te verbeteren

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:11
Wel eenbeetje groot vind ik ? :O

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Praktisch dezelfde afmeting als de iPhone, dus?

Verwijderd

Zoals je in het dimensions-vergelijk plaatje kan zien even groot als een iPhone...

maar inderdaad, (te)groot voor een mobieltje in dit tijdperk imho.
Edmin schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:37:
Praktisch dezelfde afmeting als de iPhone, dus?
Dus de iPhone is ook te groot ;).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 13:39 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:23

Vos

AFCA

Jij vraagt aan ons of jij hem groot vind :?

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
RoD schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:07:
Zoals je op AAP in het eerste nieuwsbericht kon lezen wist de bron te vertellen dat de BlackStone specifiek als iPhone tegenhanger is gemaakt. Zelf heb ik er een gruwelijke hekel aan om het steeds met dat apparaat te vergelijken echter was de bron daar erg nadrukkelijk in :) Het klopt ook wel zoals te zien is aan de 3.5mm headphone jack, dit heeft HTC niet eerder gedaan :)

• RoD
  • Niet online

RoD

GGdiArgos schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:18:
[...]

Nouja de Diamond Touch is al een tijd geleden aangekondigd en uitgebracht, de iPhone is iets nieuwer natuurlijk. Ik denk dat veel tweakers liever een diamond touch willen hebben in plaats van een iphone, om de reden dat ze er meer aan kunnen tweaken/veranderen. Dat geldt in ieder geval wel voor mij. De iPhone is wat geslotenener.

De Iphone is wel meer in trek bij de consument die alles wel best vind en gewoon een nieuw mooi toestel wil hebben met alles erop en eraan, maar niet zo nodig eraan hoeft te sleutelen!
Het image van de Iphone is ook dat alles erop zit en er mee kan.
Als consumenten de diamond en de iPhone naast elkaar zien, valt het meteen op dat de iPhone een groter scherm heeft; wauw die moet ik hebben.

De Touch HD heeft nu ook een groter scherm en zou daaarom wel eens een betere concurrent voor de iPhone kunnen worden :9
Dat is niet echt wat ik me afvraag. Je zet het neer als iPhone vs. Diamond, terwijl ik me afvraag waarom HTC met zichzelf concurreert. Los van het prijsargument (als die er zal zijn) is er nu niet echt een reden meer om de Diamond te nemen, terwijl deze nog niet zo lang uit is. Ze snijden zichzelf een beetje in de vingers zo. Of ze hadden uberhaubt de Diamond niet uit moeten brengen en direct deze telefoon uit moeten brengen.
DaannO schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:41:
[...]

Zoals je op AAP in het eerste nieuwsbericht kon lezen wist de bron te vertellen dat de BlackStone specifiek als iPhone tegenhanger is gemaakt. Zelf heb ik er een gruwelijke hekel aan om het steeds met dat apparaat te vergelijken echter was de bron daar erg nadrukkelijk in :) Het klopt ook wel zoals te zien is aan de 3.5mm headphone jack, dit heeft HTC niet eerder gedaan :)
Ah, ja. Zou best kunnen inderdaad. Dat lijkt me ook de enige mogelijke reden om zo snel al een nieuwe telefon neer te zetten. Iets tegenover Apple zetten is natuurlijk wel de trend van tegenwoordig. Dat zie je bij de iPod ook al jaren. Helaas werkt dat nooit.

[ Voor 21% gewijzigd door RoD op 13-09-2008 13:44 ]

• DaannO
RoD schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:43:
[...]

Dat is niet echt wat ik me afvraag. Je zet het neer als iPhone vs. Diamond, terwijl ik me afvraag waarom HTC met zichzelf concurreert. Los van het prijsargument (als die er zal zijn) is er nu niet echt een reden meer om de Diamond te nemen, terwijl deze nog niet zo lang uit is. Ze snijden zichzelf een beetje in de vingers zo. Of ze hadden uberhaubt de Diamond niet uit moeten brengen en direct deze telefoon uit moeten brengen.
Met de Diamond werd een nieuwe lijn gelanceerd, en je moet niet vergeten dat de Diamond al erg goed heeft gekocht, zie alle berichten op het net. Een levenstermijn van 4 maanden is al best veel en je moet met nieuwe producten blijven komen in deze markt. Dat de Diamond dan al wordt uit gefaseerd is op zich best logisch want dat is de gemiddelde verkoop termijn van zo een apparaat :)

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
DaannO schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:45:
[...]

Met de Diamond werd een nieuwe lijn gelanceerd, en je moet niet vergeten dat de Diamond al erg goed heeft gekocht, zie alle berichten op het net. Een levenstermijn van 4 maanden is al best veel en je moet met nieuwe producten blijven komen in deze markt. Dat de Diamond dan al wordt uit gefaseerd is op zich best logisch want dat is de gemiddelde verkoop termijn van zo een apparaat :)
Ik denk toch dat er meer met de Touch versie een nieuwe lijn gezet werd. Het enige verschil met de Touch versie en de Touch Diamond versie is de layout, nog gebruiksvriendelijker. Maar het feit dat er Touch voor staat, betekend het dat het vingervriendelijker is en meer tot de consument gericht. :)
Het is trouwens ook te merken in de winkels hoor, hoe snel de consument nu over gaat op een HTC, zeker als je kijkt hoe weinig vraag er naar was voordat ze met de Touch series kwamen :)

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
DaannO schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:45:
[...]

Apple doet het anders erg goed met één apparaat ;) Maar HTC staat er inderdaad wel voor bekend een ruim aanbod aan apparaten te geven en ze ook regelmatig op te frissen met een nieuw model. Ik verlang al om wat bewegende beelden te zien van iemand die het scherm gebruikt, hopelijk gaat alles vlot en zonder die irritante 'lag' die je nog bij veel touch schermen hebt.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het verschil tussen touchscreen only en full keyboard spreekt toch echt verschillende delen van de markt aan, dus de twee lijnen zullen prima naast elkaar kunnen bestaan.

Overigens, alle marktleiders worden gevolgd, dus ook Apple. Het is dan ook normaal dat anderen in hun succes willen delen en dat de consument het tegen de geldende standaard vergelijkt. Maar, RoD, het werkt wel. Anders hadden we nu ook geen verschillende merken cola bijvoorbeeld. En hoeveel mensen zweren er bij de Zune of andere iPodd-achtige spelers?

• DaannO
Overigens is HTC relatief traag als je naar andere producenten kijkt en hoeveel nieuwe modellen ze uitbrengen. Sony Ericsson had als target bijv voor dit jaar om +60 nieuwe modellen uit te brengen, dat red HTC nog lang niet :P

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hun omzet is dan ook van een andere orde.. :)

• DaannO
Dat valt wel weer mee, HTC produceert namelijk ook voor Sony Ericsson, HP O2, Vodafone etc etc. Geruchten gingen dan ook dat SE HTC wou overnemen, echter dat konden ze nooit betalen ;)

http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=5101

• Renegade!
  • Laatst online: 24-01-2022
DaannO schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:05:
Overigens is HTC relatief traag als je naar andere producenten kijkt en hoeveel nieuwe modellen ze uitbrengen. Sony Ericsson had als target bijv voor dit jaar om +60 nieuwe modellen uit te brengen, dat red HTC nog lang niet :P
HTC maakt dan ook enkel smartphones ;)
Het grote voordeel aan deze smartphone is dat het toch wel de eerste is na de Iphone die je volledig met je vingers kunt bedienen, wat ik persoonlijk wel een groot voordeel vindt. Geen geklooi meer met die vervelende stylus, tenminste als ze WM hieraan genoeg zullen aanpassen.

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:43:
[...]

[...]

Ah, ja. Zou best kunnen inderdaad. Dat lijkt me ook de enige mogelijke reden om zo snel al een nieuwe telefon neer te zetten. Iets tegenover Apple zetten is natuurlijk wel de trend van tegenwoordig. Dat zie je bij de iPod ook al jaren. Helaas werkt dat nooit.
Ik denk niet dat HTC met zichzelf concurreert, als zij namelijk niet met een nieuw model komen dan lopen ze achter op de concurrentie. Dus ze kunnen om die reden beter een stap voorblijven. En het prijsargument is toch het gene wat de grootste doorslag zal geven bij de consument, als de Touch HD bijvoorbeeld ~€150,- meer zal kosten dan de Diamond zullen veel consumenten toch voor de Diamond kiezen. Dus waarom zullen ze geen nieuw model, met deze features, uitbrengen? Als ze dat niet doen, dan gaat de concurrentie er vandoor met hun potentiële klanten, ik zie dit juist als een slimme zet van HTC. Een "gat" in de huidige telefoonmarkt dichten ze juist goed op deze manier. Ik wou geen Diamond kopen door, 1. het kleine scherm met de net wat te lage resolutie voor browsen, 2. de 4gb opslag zonder mogelijkheid van een SD-kaart en 3. geen audio-in. Met de Touch HD vallen deze beperkingen weg en zal ik alsnog voor een HTC gaan ;) Als HTC niet met deze telefoon was gekomen had ik namelijk de X1 Xperia gekocht.

Ik denk dat mensen die een iPhone willen kopen, toch een iPhone kopen, omdat het simpelweg een iPhone is. De Touch HD bereikt grotendeels toch een andere doelgroep denk ik. Ik denk dus niet dat het hoofdzakelijk "iets tegenover Apple zetten is". Ik vergelijk deze telefoon dus ook niet met iPhone. Maar het is natuurlijk logisch dat ze naar het succes van de iPhone kijken, dat de form-factor overeen komt, tja, beter goed gejat dan slecht bedacht. Maar de overige features verschillen toch enorm. Ik denk dus niet dat je dit marktsegment kan vergelijken met imitaties op de iPod, een smartphone/pda is toch wel ietwat complexer dan een MP3-speler.

Edit: Ik zie dat de Diamond, tegen de tijd dat deze telefoon uitgebracht wordt; al zo'n 8 maand te koop is. Het kan dus goed zijn dat HTC met de Diamond al een enorm financieel succes geboekt heeft. Dan is het juist slim om op dat succes voort te borduren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2008 15:03 ]

Verwijderd

Renegade! schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:26:
[...]

HTC maakt dan ook enkel smartphones ;)
Het grote voordeel aan deze smartphone is dat het toch wel de eerste is na de Iphone die je volledig met je vingers kunt bedienen, wat ik persoonlijk wel een groot voordeel vindt. Geen geklooi meer met die vervelende stylus, tenminste als ze WM hieraan genoeg zullen aanpassen.
Voor basisfuncties voldoet enkel touch inderdaad (zie TF3D van HTC)...maar zodra je ook maar *iets* geavanceerde dingen wil gaan tweaken (registers, files managen) is een pennetje toch wel heel handig :).

• RoD
  • Niet online

RoD

DaannO schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 14:05:
Mja ik vond ook al dat SE belachelijk veel telefoons uitbrengt. Ik zie niet echt in wat die nou allemaal toevoegen aan de markt. Maargoed.. dat is weer een andere discussie. Ik blijf het iig vrij snel vinden.

• DaannO
Ben het met je eens hoor, maar dat is gewoon het huidige klimaat in telecom land en zo snel is het dus niet als je naar de andere kijkt :)

• RoD
  • Niet online

RoD

DaannO schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:48:
Ben het met je eens hoor, maar dat is gewoon het huidige klimaat in telecom land en zo snel is het dus niet als je naar de andere kijkt :)
Dat dan weer wel, inderdaad. Maar toch vraag ik me af of het wel zo slim is en of je niet alleen vooral jezelf ermee in de vingers snijdt als je zo snel je apparaten uitfaseert. En dat alleen omdat ze de telefoon tegenover de iPhone willen zetten...

• Vectrox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-07 12:17

Vectrox

\m/ 0_0 \m/

Heel erg nice :) Over ongeveer een half jaar/drie kwart jaar is mijn abbo afgelopen, en ik wou een Diamond gaan halen, maar nu ik deze zie denk ik dat toch de HD ga kopen _/-\o_

iPhone is leuk maar een dure hype en minder kneedbaar dan een Windows Mobile apparaat :).

[ Voor 20% gewijzigd door Vectrox op 13-09-2008 17:27 ]

Personal Homepage

• PsYkOfOoL
iPhone is HOT dus spelen HTC en Sony en anderen daarop in. Voor de mensen die niet zo weg zijn van Apple heb je dan de echte smartphones over. Ik blijf persoonlijk bij de Touch Pro die ik aankomende maand wil gaan aanschaffen bij mijn nieuwe abbo.

[ Voor 68% gewijzigd door PsYkOfOoL op 13-09-2008 17:26 ]

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 19:16
Geen lampje bij de camera? Zonde zonde.

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-08 11:15

Infant

It's a floating Dino!

Geen lampje bij de camera? Daar maak jij je zorgen om?

Misschien een domme vraag hoor, maar hoe is de geluidkwaliteit. En het berijk van gsm? Moet ik net als bij alle HTC's 10 minuten wachten als hij uit is tot dat ik kan bellen?

• Aubergine
  • Laatst online: 26-09 19:16
Infant schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 18:07:
Geen lampje bij de camera? Daar maak jij je zorgen om?

Misschien een domme vraag hoor, maar hoe is de geluidkwaliteit. En het berijk van gsm? Moet ik net als bij alle HTC's 10 minuten wachten als hij uit is tot dat ik kan bellen?
Ik gebruik mijn huidige mobiel zoo vaak als zaklamp voorin de avond, of op donkere plekken als ik iets kwijt ben etc.

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 15:28:
[...]

Voor basisfuncties voldoet enkel touch inderdaad (zie TF3D van HTC)...maar zodra je ook maar *iets* geavanceerde dingen wil gaan tweaken (registers, files managen) is een pennetje toch wel heel handig :).
Plus... Ik weet niet hoeveel mensen er gebruik van maken, maar karakters van aziatische talen invoegen via de stylus is wel een stuk makkelijker dan met je vingers :)

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ehhh.hoe komen we er bij dat er geen stylus bij zit ?

En in hoeverre zijn de specs zeker ? Ik meende dat HTC nog niets bevestigd heeft, toch ?

Verwijderd

Righteye schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 19:49:
Ehhh.hoe komen we er bij dat er geen stylus bij zit ?

En in hoeverre zijn de specs zeker ? Ik meende dat HTC nog niets bevestigd heeft, toch ?
Die zit er wel bij volgens de gelekte specs?

• ralphje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

ralphje

Hey, it's me!

Hm, goed dat maakt mijn keuze aan het begin van 2009 toch weer een stukje lastiger. Maar even wachten op de reviews. Heeft dit ding trouwens motion sensors?

Geniet, maar surf met mate!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:11
Succes met kiezen, maar aan deze opmerking heeft natuurlijk niemand wat aan :?

[ Voor 62% gewijzigd door DaannO op 14-09-2008 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis DVB-H op dit toestel.

Weet iemand of HTC ook toestellen gaat produceren met DVB-H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Laatst online: 02-08 13:27
Awsom schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 22:20:
Damn moet over een maand nieuw mobiel kiezen, maja

Word de Omnia waarschijnlijk :)
De keuze tussen de Omnia en de Touch HD ligt heel erg aan waar je hem voor gaat gebruiken.

Dit grote scherm met hoge resolutie zal heerlijk surfen on-the-go, filmpjes bekijken en voor e-mailen/sms-en/MSN-en met het onscreen toetsenbord. Voor een toetsenbord zou ik echter voor een S740 of Touch Pro gaan, onscreen typen vind ik zelf erg frustrerend door het kleine lees-oppervlak wat er overblijft door het grote toetsenbord. Misschien dat dit enorme scherm dit oplost, we zullen zien...
De Omnia heeft (waarschijnlijk) de betere camera met flits (dan wel een LED, maar beter dan geen). Verder vergeten veel mensen dat de Omnia 8GB intern geheugen heeft (en een MicroSD-slot), dus zijn dure MicroSD-kaartjes ook niet meer nodig voor je muziek en/of filmpjes.
Daarbij komt nog dat deze Touch HD, als vlaggenschip van HTC, waarschijnlijk nog duurder gaat worden dan de Touch Pro die al een adviesprijs heeft van 650 euro. De Omnia heeft een adviesprijs van 550 euro, maar heeft dan ook een kleiner scherm met lagere resolutie en geen TouchFlo 3D.
Op je maandkosten kan dit wel wat schelen, maar als je voor de Touch HD gaat krijg je wel wat terug voor de extra kosten.

Doet niet af aan dit fantastische apparaat, hulde voor HTC voor de Touch HD!
Ik had hem zeker overwogen, ware het niet dat ik kort geleden de Omnia heb gekregen voor mijn verjaardag! O-)
Mij hoor je niet klagen, het is een heerlijk ding om te hebben en ik heb zeer positieve ervaringen ermee, maar die zal ik hier niet plaatsen, die horen in het Omnia-topic.
Er zal altijd wel weer net iets beters komen net nadat je het ''nieuwste-van-het-nieuwste' hebt gekocht... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
l1m1t schreef op zondag 14 september 2008 @ 01:01:
[...]
dus zijn dure MicroSD-kaartjes ook niet meer nodig voor je muziek en/of filmpjes.
Natuurlijk kun je discussieren of dat een fabrikant wel of niet een berg extra geheugen standaard moet meeleveren. Maar om nou te gaan beweren dat MicroSD duur is. Geheugen kost echt geen ene moer meer tegenwoordig.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad. Ik vind het juist een voordeel dat er MicroSD inkan. Je kunt je geheugen naar wens uitbreiden met meer geheugenkaartjes en daarnaast... 8GB voor zo'n 20 euro? Dat is een schijntje als je ziet wat je in totaal voor het apparaat betaalt. In de toekomst wordt het ook alleen nog maar groter en goedkoper. Uitbreidingsslots zijn een must, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Zojuist ontdekt: http://htchd.com/
Een website volledig geweidt aan de HTC Touch HD / Blackstone.

Een paar 'geruchten':
- Hij is Tri Band
- Komt in de USA in December beschikbaar
- zonder abbo $ 1100,-

Ze hebben ook en een forum in de lucht gegooid, maar daar staat echt nog bar weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:25

itarix

404 soul not found

Volgens die site zit er een Accelerometer en een FM-Radio in 8)7
Gebruikt iemand nou nog die fm-radio?
Waarschijnlijk moet je daar weer de htc koptelefoon voor aansluiten als antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Righteye schreef op zondag 14 september 2008 @ 11:49:
Zojuist ontdekt: http://htchd.com/
Een website volledig geweidt aan de HTC Touch HD / Blackstone.

Een paar 'geruchten':
- Hij is Tri Band
- Komt in de USA in December beschikbaar
- zonder abbo $ 1100,-

Ze hebben ook en een forum in de lucht gegooid, maar daar staat echt nog bar weinig op.
Zulke sites moet je erg weinig waarde aan hechten. Het is de laatste tijd een trend om een domein te registreren van een toestel dat net uitgelekt is en vervolgens daar een standaard template op te gooien met info en ads.

Vooral voor het geld dus en in de hoop dat de producent hem ooit is opkoopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 23:28
Deze site moet je al helemaal niet geloven :
[whois.nic.ru]
% By submitting a query to RU-CENTER's Whois Service
% you agree to abide by the following terms of use:
% http://www.nic.ru/about/servpol.html (in Russian)
% http://www.nic.ru/about/en/servpol.html (in English).

Domain name: HTCHD.COM
Name Server: dns1.netbreeze.net
Name Server: dns2.netbreeze.net
Creation Date: 2008.09.11
Updated Date: 2008.09.11
Expiration Date: 2009.09.11

Status: DELEGATED

Registrant ID: BG1BHUU-RU
Registrant Name: Armen G Bersegen
Registrant Organization: Armen G Bersegen
Registrant Street1: 222, 20/2, Suzdalskaya st.
Registrant City: Moscow
Registrant State: Moscow region
Registrant Postal Code: 111673
Registrant Country: RU

Administrative, Technical Contact
Contact ID: BG1BHUU-RU
Contact Name: Armen G Bersegen
Contact Organization: Armen G Bersegen
Contact Street1: 222, 20/2, Suzdalskaya st.
Contact City: Moscow
Contact State: Moscow region
Contact Postal Code: 111673
Contact Country: RU
Contact Phone: +7 499 1143664
Contact E-mail: serpinio@gmail.com

Registrar: ANO Regional Network Information Center dba RU-CENTER

Last updated on 2008.09.14 21:18:09 MSK/MSD
Dan even de knuppel in het hoenderhok:

De iPhone had als voordeel het grotere scherm. Tevens heeft de iPhone een mooie interface en een unlimited data abo. Maar ook slecht 3G bereik, geen TomTom en Apple bepaalt zelf wat je erop kan en mag installeren. Elementaire dingen als tethering en bijv A2DP protocol kan en mag allemaal niet.

De Touch HD heeft waarschijnlijk wel goede ontvangst, HTC doet haar best met de interface, je bent vrij om te installeren wat je wilt en TomTom zit er waarschijnlijk al standaard op.

Voor mij is het enige voordeel dat 3G abo van de iPhone. Voor de rest niets meer.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10

timovd

Voorsprong door techniek

Erg mooie phone. Goede opvolger van mn HTC TC.
Wat ik mij afvraag is of de microfoon ook nog werkt als je een 3,5mm jack er in hebt. Ik heb nu nl. een wired remote control met mic en 3,5mm jack. Hiermee kan ik dus bellen met mn oordopjes in.
Betreft de reacties dat HTC zichzelf beconcurreerd; Hoe is Nokia zo groot geworden op gsm-markt?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asing schreef op zondag 14 september 2008 @ 19:31:
Dan even de knuppel in het hoenderhok:

De iPhone had als voordeel het grotere scherm. Tevens heeft de iPhone een mooie interface en een unlimited data abo. Maar ook slecht 3G bereik, geen TomTom en Apple bepaalt zelf wat je erop kan en mag installeren. Elementaire dingen als tethering en bijv A2DP protocol kan en mag allemaal niet.

De Touch HD heeft waarschijnlijk wel goede ontvangst, HTC doet haar best met de interface, je bent vrij om te installeren wat je wilt en TomTom zit er waarschijnlijk al standaard op.

Voor mij is het enige voordeel dat 3G abo van de iPhone. Voor de rest niets meer.
En het gebruikersgemak voor een leek lijkt me. Het grote gros van de iPhone kopers dus. Geef een leek een WM toestel en ze flippen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 23:28
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 21:51:
[...]

En het gebruikersgemak voor een leek lijkt me. Het grote gros van de iPhone kopers dus. Geef een leek een WM toestel en ze flippen ;)
Ik heb op mijn vario de HTC skin staan zoals die op de Touch en Titan geïnstalleerd is. Als ik dan de verbeterign zie met de Touch Diamond dan zijn ze echt op de goede weg.

En ja, ik geeft direct toe dat Microsoft zich in het begin veel te veel op de zakelijke gebruiker heeft gericht en de normale consument eigenlijk vergeten is. Ze zullen hun stinkende best moeten doen om dat gapende gat te dichten. Het zou verbeteren met WM7, maar die is nog niet uit.

Een user interface kan je aan wennen, de grootste troef die de iPhone nu nog heeft is het T-Mobile abonnement. We zijn nu 2 maanden na introductie van de iPhone en ik zou verwachten dat een navigatietool in de App Store zou zitten. Zowel TomTom als iGo schijnen hun versies klaar te hebben maar het blijft stil.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er dan zo speciaal aan het 3G abbo van de iPhone :?

Ik heb bij telfort ook voor 7e/ maand oneindig 3G internet :). Op mn HTC Touch

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-AH
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-05 00:58
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 08:31:
Wat is er dan zo speciaal aan het 3G abbo van de iPhone :?

Ik heb bij telfort ook voor 7e/ maand oneindig 3G internet :). Op mn HTC Touch
De snelheid?
De snelheid die de meeste internet providers op het moment bieden liggen nog erg laag. Het Iphone internet abbonoment is het eerst wat eindelijk een beetje snelheid te noemen is.

Vandaar het bijzonderen.
Overigens heeft Vodafone wel zijn snelheden al aanzienlijk verhoogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Weet iemand of deze telefoon toevallig ook Dual-Sim heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autoreply
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-09 15:35
Was ik er eindelijk uit dat ik de Diamond wilde hebben, gaan ze deze uitbrengen _O-

Wel jammer dat er geen scrollknop op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ehhh...gaan we het nu weer over de Touch HD hebben ipv. Iphone's, abbo's en Diamonds ? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radical1980 schreef op maandag 15 september 2008 @ 10:19:
Weet iemand of deze telefoon toevallig ook Dual-Sim heeft?
Native niet nee, maar er zijn verschillende externe tooltjes waarmee je simkaarten kan verknippen zodat het 1 dualsim wordt :). Google is your friend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56

arnoudwokke

Redacteur
De Touch HD is nu officieel en staat op de site van HTC: http://www.htc.com/www/product.aspx?id=64790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:54
Toch maak ik mij wel een beetje zorgen om de snelheid van dat grote scherm in combinatie met dezelfde processor als in de Diamond.. die is nou niet belachelijk snel ofzo..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09 08:44
Superrr... 3,8" is 't dus alsnog officieel.. :)

En een nieuw Stocks-paneeltje.. Zou dat niet veel beter op de TP kunnen dan op de HD? Lijkt me meer voor de Business mensen. Hoewel sommige economen graag met iPhones en dergelijke patsen.. :P

Ik blijf alleen ontzettend bang voor de snelheid van deze phone.. Weer een klap meer pixels die op het scherm getoverd moeten worden. Met de 1350mAh accu zal het wel snor zitten in ieder geval..

[ Voor 17% gewijzigd door IceEyz op 15-09-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Righteye

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ook geen TV-Out via de ExtUSB........ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel 58
  • Laatst online: 29-09 17:04

Dark Angel 58

Peace!!!

voor meer foto's van HTC Touch HD bij Engadget Mobile website.
(zie onder het artikel)

http://www.engadgetmobile...very-much-official-glory/
die is ervandoor gegaan... :?
ik kan het niet op de website vinden.

[ Voor 51% gewijzigd door Dark Angel 58 op 15-09-2008 17:52 ]

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.