Is de antenne voor UMTS een andere dan de antenne voor GSM, of is dat dezelfde?
Dit staat een beetje verwarrend in het menu, heb dit ook met mijn xs4all account gehad.Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2009 @ 13:22:
Hallo,
ik heb net een mailbox aangemaakt om mijn upc-mail binnen te halen op mijn n85, maar het duurt uren voordat ik verbinding heb met mijn mailbox. Hoe kan ik de mailbox 'upcmail' uit mijn venster Berichten verwijderen? Ik heb alles bekeken maar kan deze optie niet vinden...
Het staat in (even zoeken) BERICHTEN>OPTIES>INSTELLINGEN>EMAIL>MAILBOXEN>UPCMAIL>OPTIES>VERWIJDEREN
Zo zou het moeten lukken !
Verwijderd
Gelukt...wat een gedoe, zeg! lolarjan571 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 17:06:
[...]
Dit staat een beetje verwarrend in het menu, heb dit ook met mijn xs4all account gehad.
Het staat in (even zoeken) BERICHTEN>OPTIES>INSTELLINGEN>EMAIL>MAILBOXEN>UPCMAIL>OPTIES>VERWIJDEREN
Zo zou het moeten lukken !
bedankt arjan
Verwijderd
Ik had vanaf aanschaf problemen met de accuduur (zie eerdere posts van mij) en heb uiteindelijk de n85 opgestuurd naar Dynafix. Zij hebben een onderdeel moeten vervangen en sindsdien werkt hij uitmuntend, accuduur is nu enkele dagen. Welk onderdeel ze hebben vervangen, stond jammergenoeg niet op de reparatiebon..._Christiaan_ schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:40:
Ik heb af en toe dat hij opeens enorm snel op is.
Dus 's ochtens om 7 uur is hij volledig opgeladen. 's Middags kijk ik en ik zie nog maar de helft van de streepjes. Een uur later schiet-ie al in de spaarstand en weer een uur later is-ie op.
Dit terwijl ik niks bijzonders doe, en terwijl er geen programma's aanstaan ofzo (ik ben geen dummy).
Na een reboot ofzo is het probleem weg. Maar voordat je het in de gaten hebt is het al te laat.
Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben.
Ik heb nog wat problemen met browsen, de ingebouwde browser werkt best aardig, maar hij heeft moeite met veel zaken, zo spelen youtube filmpjes haperig af en werken in- en uitzoomen niet. Ook heeft hij moeite met flash, wanneer je eenmaal op een flashfilmpje geklikt hebt kun je de cursor er niet meer vanaf krijgen.
Ik heb na wat rondzoeken Opera geinstalleerd, maar deze kan al helemaal geen flash afspelen, en hij loopt constant te mekkeren over de internetverbinding. Zijn er nog alternatieven?
Ik heb na wat rondzoeken Opera geinstalleerd, maar deze kan al helemaal geen flash afspelen, en hij loopt constant te mekkeren over de internetverbinding. Zijn er nog alternatieven?
lukt het uberhaupt bij iemand om youtube filmpjes vloeiend af te laten spelen op de n85?
Heb veel problemen met videostreamen, weet nu niet of het aan de N85 ligt of aan mobiel internet/kpn streaming van KPN
Heb veel problemen met videostreamen, weet nu niet of het aan de N85 ligt of aan mobiel internet/kpn streaming van KPN
Als jij surf@mail van kpn hebt, dan heb je een 128kbps verbinding. Dan heb je daar je antwoord al te pakken.
Verwijderd
Ik heb de browser Skyfire geïnstalleerd. Werkt erg goed!plakbandrol schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:43:
Ik heb nog wat problemen met browsen, de ingebouwde browser werkt best aardig, maar hij heeft moeite met veel zaken, zo spelen youtube filmpjes haperig af en werken in- en uitzoomen niet. Ook heeft hij moeite met flash, wanneer je eenmaal op een flashfilmpje geklikt hebt kun je de cursor er niet meer vanaf krijgen.
Weergeeft volledige flash sites en laadt snel, ook zonder WLan!:)
Oké naja ik ga, als ik een keer tijd heb, langs de service punt. Kan dus nog wel even duren. Kunnen ze misschien meteen ook iets aan die ultraluide trilstand doen.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 07:34:
[...]
Ik had vanaf aanschaf problemen met de accuduur (zie eerdere posts van mij) en heb uiteindelijk de n85 opgestuurd naar Dynafix. Zij hebben een onderdeel moeten vervangen en sindsdien werkt hij uitmuntend, accuduur is nu enkele dagen. Welk onderdeel ze hebben vervangen, stond jammergenoeg niet op de reparatiebon...
Ik ben dit weekend naar een VW meeting geweest en wat foto's gemaakt, en ik was positief verrast van de beeldkwaliteit toen ik ze bekeek.
klik1
klik2
klik3
NOSIG
Bij mijn N85 komen er geen smsjes meer binnen na het versturen van een smsje. Er komt pas weer een nieuwe melding te staat na het in en uitschakelen van het toestel. De verzenders krijgen wel gewoon een afleverrapport maar in de inbox is niks te zien.
Als ik zelf geen berichten verstuur is er niks aan de hand.
Als ik zelf geen berichten verstuur is er niks aan de hand.
voor mensen die van gratis games (ngage) houden. even de http://www.n-gagewizard.com/ volgen en dan krijg je een code voor 1 game naar keuze
Verwijderd
heb je je n85 handmatig ingesteld of staat deze op automatisch???_Christiaan_ schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:00:
[...]
Oké naja ik ga, als ik een keer tijd heb, langs de service punt. Kan dus nog wel even duren. Kunnen ze misschien meteen ook iets aan die ultraluide trilstand doen.
Ik ben dit weekend naar een VW meeting geweest en wat foto's gemaakt, en ik was positief verrast van de beeldkwaliteit toen ik ze bekeek.
klik1
klik2
klik3
Gewoon op automatisch, en op maximale resolutie, 5M dus.
NOSIG
bedankt voor de tip.cuberob schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 10:32:
voor mensen die van gratis games (ngage) houden. even de http://www.n-gagewizard.com/ volgen en dan krijg je een code voor 1 game naar keuze
Ik ben trouwens nog wel redelijk tevreden over de accu. Ik heb hem nu net 2 dagen gebruikt met alles. 2 uur navigeren en heel veel over wifi internetten. Spelletjes spelen, bluetooth aan. Gisteravond had hij nog 2 streepjes over. Toen heb ik alles uitgezet: wifi, bt, enz. en laten liggen. Vanmorgen had hij nog 1 streepje en hij is nu nog steeds aan. Alleen riep hij net wel een paar minuten geleden dat z'n accu bijna leeg is.
Ik merkte trouwens toch net wel een beetje irritante speling op de slider als hij open staat. Een erg bekend probleem heb ik tot nu toe gelezen. Kunnen ze dit bij het NSP verhelpen of repareren ze het alleen en is het nog hetzelfde?
Heb nu sinds een week de N85 Cherry Black..
Opzich een prettige telefoon.
Heb alleen een vraag:
Zodra het automatisch kantelen aanstaat en er wordt gebeld.. duurt het soms even voordat de ringtone verder gaat en voordat het mogelijk is om op te nemen.
Is er een mogelijkheid om dit op te lossen en toch dit automatisch kantelen aan te laten staan?
Verder een top telefoon!
Heb alleen een vraag:
Zodra het automatisch kantelen aanstaat en er wordt gebeld.. duurt het soms even voordat de ringtone verder gaat en voordat het mogelijk is om op te nemen.
Is er een mogelijkheid om dit op te lossen en toch dit automatisch kantelen aan te laten staan?
Verder een top telefoon!
Pentium Dualcore E2160 - 2 x 1024mb PC2-5300 - MSI G31M - XFX 8800GTX
Verwijderd
willen jullie eens uitproberen om www.justin.tv te bekijken op jullie mobiel? mij lukt het niet op mijn n85 , wat onbreekt er eigenlijk?
Verwijderd
Download skyfire. een applicatie met flash erin. Je kunt dus nu op werkelijk elke website komen en films kijken die direct gestreamd worden. Helaas zijn de socket adressen alleen nog voor UK en USA beschikbaar vandaar dat skyfire in Nederland nog wat aan de trage kant is.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:07:
willen jullie eens uitproberen om www.justin.tv te bekijken op jullie mobiel? mij lukt het niet op mijn n85 , wat onbreekt er eigenlijk?
Is niet op te lossen. Althans, niet voor zo ver ik weet. Ik zet voor de gein het automatisch kantelen nog weleens aan, maar ik ren altijd snel terug naar handmatig kantelen. Het ding kantelt altijd als ik het niet wilFLyTE schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 12:24:
Heb nu sinds een week de N85 Cherry Black..
Heb alleen een vraag:
Verder een top telefoon!
Ik heb Skyfire ook geprobeerd, maar ik vind het eigenlijk niet zo'n prettige browser. Ik mis de handige sneltoetsen, en wat je zegt: sites laden langzaam. Sommige sites laden zelfs helemaal niet. Tot nu toe heb ik verschillende browsers geprobeerd, en de stock browser die al op het toestel stond bevalt me het beste (komt mooi uit, deze kan je als enige oproepen door 0 ingedrukt te houden). Ik kan hiermee ook youtube bekijken (via de browser dus, ik bedoel dus niet via realplayer), alleen de filmpjes gaan hakkel.Verwijderd schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 18:19:
[...]
Download skyfire. een applicatie met flash erin. Je kunt dus nu op werkelijk elke website komen en films kijken die direct gestreamd worden. Helaas zijn de socket adressen alleen nog voor UK en USA beschikbaar vandaar dat skyfire in Nederland nog wat aan de trage kant is.
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat het toestel reboot. Soms wil ik iemand bellen, *plop* toestel herstart. Net kijk ik toevallig naar m'n toestel, en zie ik dat het weer gebeurt. Hiermee is m'n boodschappenlijstje aan mankementen weer aangevuld... Ik ga ze allemaal maar eens opschrijven.
NOSIG
Als ik jou was zou ik eens een reset doen en voordat je alles weer terug gaat zetten, even een paar dagen aankijken wat er gebeurd als je hem zo maagdelijk mogelijk houdt._Christiaan_ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:33:
[...]
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat het toestel reboot. Soms wil ik iemand bellen, *plop* toestel herstart. Net kijk ik toevallig naar m'n toestel, en zie ik dat het weer gebeurt. Hiermee is m'n boodschappenlijstje aan mankementen weer aangevuld... Ik ga ze allemaal maar eens opschrijven.
Resetten doe je zo:
Toets *#7780# in > Ja > 12345 > OK en nadat het toestel weer is opgestart,
toets *#7370# in > Ja > 12345 > OK
Let op: alles is dan weg behalve de informatie op je geheugenkaart. Als je applicaties op je geheugenkaart hebt geïnstalleerd, deinstalleer deze dan ook voor je gaat resetten. Anders worden ze net weer zo hard geïnstalleerd na het resetten.
Vraagje, ik meen ooit in mijn N85 de optie zien staan als ik een sms bericht open dit meteen te laten voorlezen ipv eerst naar de berichtenlezer te moeten gaan.
Nu kan ik alleen een bericht laten voorlezen door eerst de berichtenlezer op te starten.
Het kan zijn dat ik me vergis, maar dacht echt de optie ooit te zien hebben staan...
Nu kan ik alleen een bericht laten voorlezen door eerst de berichtenlezer op te starten.
Het kan zijn dat ik me vergis, maar dacht echt de optie ooit te zien hebben staan...
_Christiaan_ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:33:
[...]
Is niet op te lossen. Althans, niet voor zo ver ik weet. Ik zet voor de gein het automatisch kantelen nog weleens aan, maar ik ren altijd snel terug naar handmatig kantelen. Het ding kantelt altijd als ik het niet wil
[...]
Ik heb Skyfire ook geprobeerd, maar ik vind het eigenlijk niet zo'n prettige browser. Ik mis de handige sneltoetsen, en wat je zegt: sites laden langzaam. Sommige sites laden zelfs helemaal niet. Tot nu toe heb ik verschillende browsers geprobeerd, en de stock browser die al op het toestel stond bevalt me het beste (komt mooi uit, deze kan je als enige oproepen door 0 ingedrukt te houden). Ik kan hiermee ook youtube bekijken (via de browser dus, ik bedoel dus niet via realplayer), alleen de filmpjes gaan hakkel.
Ik was er al bang voor. Bij foto's kijken is het prettig.. maar bij de rest dus niet / irritant zelfs._Christiaan_ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:33:
[...]
Is niet op te lossen. Althans, niet voor zo ver ik weet. Ik zet voor de gein het automatisch kantelen nog weleens aan, maar ik ren altijd snel terug naar handmatig kantelen. Het ding kantelt altijd als ik het niet wil
Wel hulde voor het beeldscherm en de "Breathing" LED van de Navi-toets.
Verwijderd
Voor mensen die weinig bellen maar wel een N85 (met onbeperkt internet) willen is het volgende interessant: ik kwam toevallig op de site van KPN waar een foutje op lijkt te staan.. De 'reeks' met prijzen van het toestel bij een bepaald abonnement is meestal logisch opgebouwd: duurder abo -> goedkoper toestel. Bij de N85 en het Flexibel-prijsplan echter niet.. Het kan een fout zijn, maar als ik een KPN-abo had gewild èn weinig had gebeld, probeerde ik wel te bestellen:
Toestel EUR 109,95
Maandelijks 12,50
Surf & Mail Totaal 9,95
Totaal per maand 24,95 dus... Zonder internet kost het toestel 159,95; het abo is dan 12,50 per maand (totaal dus 310 euro voor een simlockvrije N85)
Hier de 'vreemde' reeks (bron: http://gsm.kpn.com/kpn/RA...TNON85ZW.html?ab_agid=100 )
Tarief / looptijd / toestel
€ 12,50 1 jaar € 159,95
€ 20,00 1 jaar € 219,95
€ 22,50 1 jaar € 199,95
€ 27,50 1 jaar € 159,95
€ 32,50 1 jaar € 119,95
€ 45,00 1 jaar € 49,95
€ 65,00 1 jaar € 19,95
€ 90,00 1 jaar € 0,00
Hoop dat iemand hier zijn voordeel mee kan doen. Fijn weekend!
Toestel EUR 109,95
Maandelijks 12,50
Surf & Mail Totaal 9,95
Totaal per maand 24,95 dus... Zonder internet kost het toestel 159,95; het abo is dan 12,50 per maand (totaal dus 310 euro voor een simlockvrije N85)
Hier de 'vreemde' reeks (bron: http://gsm.kpn.com/kpn/RA...TNON85ZW.html?ab_agid=100 )
Tarief / looptijd / toestel
€ 12,50 1 jaar € 159,95
€ 20,00 1 jaar € 219,95
€ 22,50 1 jaar € 199,95
€ 27,50 1 jaar € 159,95
€ 32,50 1 jaar € 119,95
€ 45,00 1 jaar € 49,95
€ 65,00 1 jaar € 19,95
€ 90,00 1 jaar € 0,00
Hoop dat iemand hier zijn voordeel mee kan doen. Fijn weekend!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2009 08:54 ]
Als automatisch kantelen uitstaat, en je schuift em 'de verkeerde kant op', zodat de 4 mediaknopjes tevoorschijn komen, dan kantelt hij ook. Imo veel handiger.FLyTE schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 23:24:
[...]
Ik was er al bang voor. Bij foto's kijken is het prettig.. maar bij de rest dus niet / irritant zelfs.
Wel hulde voor het beeldscherm en de "Breathing" LED van de Navi-toets.
Bedankt voor de info, maar ik laat het toch liever door een NSP doen. Want ik heb nog meer klachtjes, die kunnen ze dan ook meteen oplossen.robertwebbe schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:52:
[...]
Als ik jou was zou ik eens een reset doen en voordat je alles weer terug gaat zetten, even een paar dagen aankijken wat er gebeurd als je hem zo maagdelijk mogelijk houdt.
Resetten doe je zo:
Let op: alles is dan weg behalve de informatie op je geheugenkaart. Als je applicaties op je geheugenkaart hebt geïnstalleerd, deinstalleer deze dan ook voor je gaat resetten. Anders worden ze net weer zo hard geïnstalleerd na het resetten.
NOSIG
Iemand hier ervaring met podcasts?
Ik heb namelijk de dance department podcast gedownload (zit in het menu van de N85) en waar deze op de pc (met quicktime en mediaplayer classic) allerlei info geeft, zoals foto's en links, zie ik daar op de N85 helemaal niks van.
Tweede vraag: hoe kan ik handmatig een podcast toevoegen? Dus gewoon door het bestand naar de kaart te kopiëren ipv te downloaden? En dat'ie dan toch zichtbaar wordt bij de podcasts?
Ik heb namelijk de dance department podcast gedownload (zit in het menu van de N85) en waar deze op de pc (met quicktime en mediaplayer classic) allerlei info geeft, zoals foto's en links, zie ik daar op de N85 helemaal niks van.
Tweede vraag: hoe kan ik handmatig een podcast toevoegen? Dus gewoon door het bestand naar de kaart te kopiëren ipv te downloaden? En dat'ie dan toch zichtbaar wordt bij de podcasts?
Juist! Laatst ging ik inderdaad twijfelen waarom het scherm gedraaid was zonder dat dit automatisch kantelen aan stond. Maar dat is het dus.._Christiaan_ schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:18:
[...]
Als automatisch kantelen uitstaat, en je schuift em 'de verkeerde kant op', zodat de 4 mediaknopjes tevoorschijn komen, dan kantelt hij ook. Imo veel handiger.
Merci!
En weet iemand waarom de toetsenbordverlichting uitgaat wanneer je van Profiel "Algemeen" naar "Stil" omschakeld via de Aan/Uit knop? Zodra je dan op de Menu toets druk gaat die verlichting een heel even aan en dan meteen weer uit. Wanneer je hem naar weer dicht schuift en weer open doet is het 'euvel' verholpen. Heeft iemand hetzelfde?
Opzich niet erg.. maar apart!
[ Voor 29% gewijzigd door FLyTE op 06-03-2009 20:10 ]
Blij met N85! Prachtig ding, nu nog even alles begrijpen..
Gezocht maar nog niet gevonden:
Afspelen wma bestand lukt niet bij hoge bitrate van wma (192). Geeft aan "bestand beschadigd". Op mijn pc speelt hij prima.. Aangezien bijna al mijn muziek in wma-192 staat toch wel heel vervelend.
Herkenbaar? Iemand idee hoe dit op te lossen (behalve alles omzetten naar mp3, aac of bitrate verlagen..)
Iets updaten?
Dank alvast.
Ed
Gezocht maar nog niet gevonden:
Afspelen wma bestand lukt niet bij hoge bitrate van wma (192). Geeft aan "bestand beschadigd". Op mijn pc speelt hij prima.. Aangezien bijna al mijn muziek in wma-192 staat toch wel heel vervelend.
Herkenbaar? Iemand idee hoe dit op te lossen (behalve alles omzetten naar mp3, aac of bitrate verlagen..)
Iets updaten?
Dank alvast.
Ed
Ik heb dat vandaag eens gedaan, een echte reset doen. Ik had wat kleinere vage dingen: ik kon via de telefoon de muziekwinkel van nokia niet meer bezoeken, er stonden themes geïnstalleerd die ik niet kon deïnstalleren, omdat ze niet in het rijtje met geïnstalleerde software stonden en nog een paar van die kleine onhandigheden.robertwebbe schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 19:52:
[...]
Als ik jou was zou ik eens een reset doen en voordat je alles weer terug gaat zetten, even een paar dagen aankijken wat er gebeurd als je hem zo maagdelijk mogelijk houdt.
Resetten doe je zo:
Ik heb een kopie gemaakt van de geheugenkaart en een backup van de telefoon. Daarna al die themes opnieuw geïnstalleerd en toen kon ik ze wel verwijderen. Toen de geheugenkaart geformatteerd en de telefoon gereset. Daarna kostte het een uurtje om alle info weer terug te zetten en ik verwacht dat ik in de komende week nog wel wat meer zaken zal ontdekken die ik opnieuw moet configgen (equalizer bij de muziekspeler schiet me net te binnen, bijvoorbeeld
Goeie actie geweest
edit: ik heb nu ook het streamen van video's via youtube voor elkaar. De kwaliteit ervan is wel behoorlijk triest, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld de trailers van FOX.
[ Voor 5% gewijzigd door Raymond op 07-03-2009 23:08 ]
Hoeveel mensen je tegenwoordig al niet blij kunt maken met een resetcode
Ik heb dat ook.FLyTE schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 20:02:
En weet iemand waarom de toetsenbordverlichting uitgaat wanneer je van Profiel "Algemeen" naar "Stil" omschakeld via de Aan/Uit knop? Zodra je dan op de Menu toets druk gaat die verlichting een heel even aan en dan meteen weer uit. Wanneer je hem naar weer dicht schuift en weer open doet is het 'euvel' verholpen. Heeft iemand hetzelfde?
Opzich niet erg.. maar apart!
Het "waarom" zou ik niet weten. Ik heb het altijd op een bugje gegooid. En inderdaad op zich niets ernstig, wel apart.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik heb nog steeds problemen met streamen van youtube filmpjes op mijn n85 via realplayer (heb kpn streaming). Iemand nog een goede site voor n85 waar je filmtrailers kan bekijken?Raymond schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 18:58:
[...]
Ik heb dat vandaag eens gedaan, een echte reset doen. Ik had wat kleinere vage dingen: ik kon via de telefoon de muziekwinkel van nokia niet meer bezoeken, er stonden themes geïnstalleerd die ik niet kon deïnstalleren, omdat ze niet in het rijtje met geïnstalleerde software stonden en nog een paar van die kleine onhandigheden.
Ik heb een kopie gemaakt van de geheugenkaart en een backup van de telefoon. Daarna al die themes opnieuw geïnstalleerd en toen kon ik ze wel verwijderen. Toen de geheugenkaart geformatteerd en de telefoon gereset. Daarna kostte het een uurtje om alle info weer terug te zetten en ik verwacht dat ik in de komende week nog wel wat meer zaken zal ontdekken die ik opnieuw moet configgen (equalizer bij de muziekspeler schiet me net te binnen, bijvoorbeelden natuurlijk moet'ie weer gepaired worden met de carkit). Maar het bevalt me totnutoe prima: alles werkt helemaal naar behoren. Voor mijn gevoel gaat het afspelen van fimpjes nu ook beter. Ik heb zelfs 5MB meer vrij op de telefoon, zonder dat ik wat mis
Goeie actie geweest
edit: ik heb nu ook het streamen van video's via youtube voor elkaar. De kwaliteit ervan is wel behoorlijk triest, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld de trailers van FOX.
Welke problemen zijn dat?
Ik heb in de instellingen de proxy uitgezet en toen werkte het bij mij.
ff verduidelijken: wanneer realplayer verbindt via wlan, staat proxy uit, wanneer hij verbindt via streaming, dan staat proxy aan.
Bij mij is het wel zo dat realplayer instellingen niet vasthoudt, dus ik moet wel telkens kijken wat hij nou weer bedacht heeft aan instellingen.
btw: kan je mij iets meer vertellen over dat KPN streaming? Is dat een hogere bandbreedte verbinding dan gewoon surf&mail? En werkt dat dan ook met internetradio?
ff verduidelijken: wanneer realplayer verbindt via wlan, staat proxy uit, wanneer hij verbindt via streaming, dan staat proxy aan.
Bij mij is het wel zo dat realplayer instellingen niet vasthoudt, dus ik moet wel telkens kijken wat hij nou weer bedacht heeft aan instellingen.
btw: kan je mij iets meer vertellen over dat KPN streaming? Is dat een hogere bandbreedte verbinding dan gewoon surf&mail? En werkt dat dan ook met internetradio?
[ Voor 58% gewijzigd door Raymond op 09-03-2009 21:01 ]
Het probleem dat ik heb als ik verbinding maak (niet via WLAN maar via mijn internetabbo bij KPN) is dat bij youtube o.a. nadat ik een filmpje heb aangeklikt om afsgespeeld te worden, Realplayer verbinding zoekt (soms vind deze geen verbinding), deze vindt (duurt een tijdje) en dan blijft het op 0% staan of laad een tot ongeveer 11% en speelt ie niets af.Raymond schreef op maandag 09 maart 2009 @ 19:41:
Welke problemen zijn dat?
Ik heb Surf& Mail totaal van KPN (128/64 kb/s) wrschijnlijk ligt het hieraan? Ik kreeg 2 smsjes voor instellingen 1 smsje: Mobiel Internet 2de smsje: KPN streaming.
Voor realplayer heb ik als verbindingsbron de KPN streaming gekozen, als ik Mobiel Internet koos kreeg deze nooit verbinding
[ Voor 5% gewijzigd door effect10 op 11-03-2009 19:51 ]
Ik heb het ook geprobeerd via streaming, het werkt wel. Maar aangezien de bitrate van de filmpjes (88kbit) erg dicht in de buurt zit van de beschikbare bandbreedte (128) werkt het idd voor geen meter.
Ik heb wel op het forum gelezen dat de bandbreedte vanaf 1 april naar 384kbit gaat, dus dan kan ik eindelijk streaming radio luisteren
Mijn instellingen bij realplayer, bij gebruik van kpn streaming:
proxy aan, 10.10.100.11, poort 554
netwerk: kpn streaming, onbeperkt, 6970, 32000
Ik kan op 2 manier bij youtube komen. Door in de gewone browser naar m.google.nl te gaan en daar te kiezen voor youtube.Daar kan ik dan simpelweg een filmpje aanklikken en dan gaat'ie spelen.
ik kan ook via de multimedia toets naar de tv en video tab bladeren en daar kiezen voor videofeeds.; Daar staat youtube mobile tussen (kan je toevoegen via opties) en daar kan ik ook filmpjes zoeken en afspelen.
Je moet alleen wel goed in de gaten houden wat in de instellingen bij realplayer zijn: als je gebruik maakt van umts, moet je zorgen dat je bij realplayer de proxy aan hebt staan en als toegangspunt kpn streaming hebt gekozen. Als je via wlan bezig bent, moet je zorgen dat bij realplayer de proxy uit staat en je als toegangspunt je wlan in hebt gesteld. Dit gaat niet automatisch, en moet je elke keer checken. Erg irritant van reaplayer dat'ie niet gewoon de verbinding gebruikt die de telefoon op dat moment actief heeft.
Ik heb wel op het forum gelezen dat de bandbreedte vanaf 1 april naar 384kbit gaat, dus dan kan ik eindelijk streaming radio luisteren
Mijn instellingen bij realplayer, bij gebruik van kpn streaming:
proxy aan, 10.10.100.11, poort 554
netwerk: kpn streaming, onbeperkt, 6970, 32000
Ik kan op 2 manier bij youtube komen. Door in de gewone browser naar m.google.nl te gaan en daar te kiezen voor youtube.Daar kan ik dan simpelweg een filmpje aanklikken en dan gaat'ie spelen.
ik kan ook via de multimedia toets naar de tv en video tab bladeren en daar kiezen voor videofeeds.; Daar staat youtube mobile tussen (kan je toevoegen via opties) en daar kan ik ook filmpjes zoeken en afspelen.
Je moet alleen wel goed in de gaten houden wat in de instellingen bij realplayer zijn: als je gebruik maakt van umts, moet je zorgen dat je bij realplayer de proxy aan hebt staan en als toegangspunt kpn streaming hebt gekozen. Als je via wlan bezig bent, moet je zorgen dat bij realplayer de proxy uit staat en je als toegangspunt je wlan in hebt gesteld. Dit gaat niet automatisch, en moet je elke keer checken. Erg irritant van reaplayer dat'ie niet gewoon de verbinding gebruikt die de telefoon op dat moment actief heeft.
Verwijderd
Ik blijf switchen van toestel (kom van de N95-1) en geen enkele beviel. Zelfs een stout uitstapje naar HTC gemaakt (Cruise II), maar ik kan niet wennen aan Windows Mobile. Belcompany gaf me ruim de tijd om meerdere toestellen te proberen, dus dat heb ik maar gedaan. Uiteindelijk toch maar voor de N85 gekozen en dat is gelijk het toestel wat ik ga houden. Ding was bij verlenging (Vodafone) gratis, unlocked (uiteraard) en unbranded.
Ik heb het apparaatje volgestouwd met tools en apps (Coreplayer, Handy Taskman, McGuider 2009 etc. etc.) en ook veel contacten erin gezet etc.
Daarna kreeg ik de melding van een software(firmware)-update die beschikbaar zou zijn. Huiverig na uren installeren heb ik de update toch maar uitgevoerd. De FOTA ging perfect! Alles stond er nog en het was klaar binnen een paar minuten. Tijdens de FOTA (na de download via het toestel zelf) herstartte het toestel en ging updaten zonder volledig te booten. Kon dus ook niet gestoord worden door een foontje tussendoor of wat dan ook.
Daarna herstartte het toestel en was gelijk kant en klaar. Hulde voor deze vorm van toestel firmware-updates. Met mijn N95 met kabel aan de PC etc. was het altijd maar afwachten maar dit:
McGuider 2009 (7.70) werkt perfect (ondanks issues die ik in alle 38 pagina's die ik gelezen heb), FSecure (abonnement) kon zonder interventie en problemen overgezet worden en vrijwel alle apps en tools werken prima.
Maar wat ik al vermoedde bleek waarheid. Het OLED-scherm is subliem.... in minder verlichte omgevingen. In direct zonlicht is het _volstrekt_ onleesbaar. Begrijpelijk, daar er geen achtergrondverlichting is. Het is tot nu toe het enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken. Bouwkwaliteit is prima: Geen sliderspeling en andere ongein.
Je begrijpt het al: Ik ben tot nu toe dik tevreden.
Ik heb het apparaatje volgestouwd met tools en apps (Coreplayer, Handy Taskman, McGuider 2009 etc. etc.) en ook veel contacten erin gezet etc.
Daarna kreeg ik de melding van een software(firmware)-update die beschikbaar zou zijn. Huiverig na uren installeren heb ik de update toch maar uitgevoerd. De FOTA ging perfect! Alles stond er nog en het was klaar binnen een paar minuten. Tijdens de FOTA (na de download via het toestel zelf) herstartte het toestel en ging updaten zonder volledig te booten. Kon dus ook niet gestoord worden door een foontje tussendoor of wat dan ook.
Daarna herstartte het toestel en was gelijk kant en klaar. Hulde voor deze vorm van toestel firmware-updates. Met mijn N95 met kabel aan de PC etc. was het altijd maar afwachten maar dit:
McGuider 2009 (7.70) werkt perfect (ondanks issues die ik in alle 38 pagina's die ik gelezen heb), FSecure (abonnement) kon zonder interventie en problemen overgezet worden en vrijwel alle apps en tools werken prima.
Maar wat ik al vermoedde bleek waarheid. Het OLED-scherm is subliem.... in minder verlichte omgevingen. In direct zonlicht is het _volstrekt_ onleesbaar. Begrijpelijk, daar er geen achtergrondverlichting is. Het is tot nu toe het enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken. Bouwkwaliteit is prima: Geen sliderspeling en andere ongein.
Je begrijpt het al: Ik ben tot nu toe dik tevreden.
Zoeken (zowel hier als via Google) heeft me nog geen antwoord kunnen geven op hetvolgende:
Wat zijn de juiste settings voor Handbrake, voor H.264 encoded .mp4 voor een N85?
Ik ben wat informatie tegengekomen voor N95 in combinatie met Handbrake, maar dat is gebaseerd op oude profielen die in Handbrake ingebakken zitten.
De pogingen die ik tot nu toe gedaan heb stranden met clips A) niet afspelen, of B) afspelen met alleen geluid. Terwijl de clips die niet afspelen wel een thumbnail tonen, en de clips met geluid niet eens de thumbnail laten zien in de browser.
Wat zijn de juiste settings voor Handbrake, voor H.264 encoded .mp4 voor een N85?
Ik ben wat informatie tegengekomen voor N95 in combinatie met Handbrake, maar dat is gebaseerd op oude profielen die in Handbrake ingebakken zitten.
De pogingen die ik tot nu toe gedaan heb stranden met clips A) niet afspelen, of B) afspelen met alleen geluid. Terwijl de clips die niet afspelen wel een thumbnail tonen, en de clips met geluid niet eens de thumbnail laten zien in de browser.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Wat is handbrake? Is dat een programma op de pc om filmpjes mee te coderen?
Yep. Van oorsprong een DVD converter, tegenwoordig multi-format.Raymond schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:28:
Wat is handbrake? Is dat een programma op de pc om filmpjes mee te coderen?
Zie http://handbrake.fr/HandBrake is an open-source, GPL-licensed, multiplatform, multithreaded video transcoder, available for MacOS X, Linux and Windows.
[ Voor 21% gewijzigd door JumpStart op 13-03-2009 16:51 ]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Heb sinds kort een rare storing in de inbox van de SMS.
Af en toe krijg ik bij een bericht als afzender een nummer te zien, terwijl ik bij andere keren wél de naam zie terwijl het om dezelfde afzender gaat.
Bv ene keer is de afzender "06xxxxxxxx" terwijl er een dag later als afzender "Martijn" staat.
Iemand met dezelfde bug/storing?
Het kwam bij ~1100 smsjes, zou het daar door kunnen komen? Wil liever nog niet alles weggooien
Af en toe krijg ik bij een bericht als afzender een nummer te zien, terwijl ik bij andere keren wél de naam zie terwijl het om dezelfde afzender gaat.
Bv ene keer is de afzender "06xxxxxxxx" terwijl er een dag later als afzender "Martijn" staat.
Het kwam bij ~1100 smsjes, zou het daar door kunnen komen? Wil liever nog niet alles weggooien
Niet echt een oplossing, maar heb je deze al eens geprobeerd:JumpStart schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:44:
Yep. Van oorsprong een DVD converter, tegenwoordig multi-format.
http://www.winnydows.com/page.php?2
Die gebruik ik. Werkt lekker makkelijk en volgens mij is de kwaliteit ook wel in orde.
Ik gebruik profiel "mp4 sonyericsson K800" of "nokia 5700" (is minder frames/sec) en vivid kleuren, "xvid HQ ultra" en "AAC-LC ABR 96k" . Het programma resized zelf de filmpjes naar 320 pix breedte. Maar omdat het schermpje van de N85 natuurlijk 4x3 is, krijg je zwarte balken boven en onder. Ik doe daarom de hoogte aanpassen naar 192 of 200 pixels en dan laat ik iets van de zijkant van het filmpje croppen. Op die manier wordt het schermpje iets beter gevuld, het is nl. al zo klein
Heb je dat nummer misschien bij meerdere personen ingesteld staan? Ik heb bijvoorbeeld het huisnummer van mijn ouders bij zowel mijn vader als mijn moeder ingesteld staan. Als ik door dat nummer gebeld word, dan krijg ik het nummer te zien, zonder naam (waarschijnlijk omdat de telefoon niet kan kiezen wiens naam hij moet weergeven)jens17 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:41:
Ik heb de meeste nummers wel als back-up op de SIM-kaart, maar dat heb ik al sinds de aanschaf van de telefoon. Die nummers herkent hij niet (ze staan níet op de telefoon bij contact lijst, maar wel op de simkaart).Raymond schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:44:
[...]
Heb je dat nummer misschien bij meerdere personen ingesteld staan? Ik heb bijvoorbeeld het huisnummer van mijn ouders bij zowel mijn vader als mijn moeder ingesteld staan. Als ik door dat nummer gebeld word, dan krijg ik het nummer te zien, zonder naam (waarschijnlijk omdat de telefoon niet kan kiezen wiens naam hij moet weergeven)
Vind het toch gek dat het zo "ineens" verandert is.
Edit: Na het verplaatsen van de smsjes naar een nieuwe map, blijkt het probleem over te zijn.
Gefixed dus
[ Voor 7% gewijzigd door jens17 op 16-03-2009 14:30 ]
Een tip voor heel handig programma voor n85 http://www.salling.com/Clicker/windows/, werkt ideaal met itunes via bluetooth en als ik de kamer uitloop of als de telefoon gaat dan pauzeert het programma het nummer.
Verwijderd
Bestaat er een mogelijkheid om routes te tracken middels gps/ agps?
Op de manier kun je gemaakte foto's en een afgelegde route combineren. (in mijn geval in iPhoto 09)
Op de manier kun je gemaakte foto's en een afgelegde route combineren. (in mijn geval in iPhoto 09)
Live tracking kan met TrackR en tegenwoordig met Google maps volgens mij?Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:25:
Als ik muziek luister via de headset en ik trek het stekkertje eruit, dan gaat de muziek over op speaker. Erg irritant als het per ongeluk gebeurt. Kan je dit anders instellen?
Ik denk niet dat het met het aantal smsjes te maken heeft, heb er zelf momemteel 1118 in de inbox staan...jens17 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 11:41:
Heb sinds kort een rare storing in de inbox van de SMS.
heb overigens geen idee waar het dan wel aan kan liggen... sorry..
Heb je al eens gespeeld met Nokia Sports Tracker?Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 21:25:
Niet vergeten tijdens het tracken even wat foto's te maken.
Heeft 1 van jullie die de nokia n85 van gsmweb.nl of studentmobiel.nl heeft aangeschaft last van een loskomend keypad (dus rond de d-pad) of zijn er geen problemen? Want ik ben van plan om er 1 via deze webwinkels aan te schaffen.
bedankt,
bedankt,
Ik denk dat er heel wat belangrijker dingen zijn om je druk over te maken dan een loskomend D-pad. Zoiets valt overduidelijk onder garantie en daar hoeft je beslissing voor het aanschaffen van dat toestel niet vanaf te hangen. En al helemaal niet waar je het ding gaat aanschaffen.
Verwijderd
Nee want ik heb de N85 nog niet..robertwebbe schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:33:
[...]
Heb je al eens gespeeld met Nokia Sports Tracker?
Niet vergeten tijdens het tracken even wat foto's te maken.
Je kunt een bluetooth stereo headset aanschaffen.Celica_T20 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 15:00:
Als ik muziek luister via de headset en ik trek het stekkertje eruit, dan gaat de muziek over op speaker. Erg irritant als het per ongeluk gebeurt. Kan je dit anders instellen?
Bedankt voor de suggestie, maar nee. Converteren naar MPEG4/XviD lukt prima. Dat is het punt ook niet. H.264/x264 is, bij gelijke bitrate, gewoon beter, dus ik wil bij voorkeur .mp4 maken waarin dus een AAC audio stream inzit en een H.264 videostream. En dat lukt me tot nu toe dus niet.Raymond schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 20:44:
[...]
Niet echt een oplossing, maar heb je deze al eens geprobeerd:
http://www.winnydows.com/page.php?2
Die gebruik ik. Werkt lekker makkelijk en volgens mij is de kwaliteit ook wel in orde.
Ik gebruik profiel "mp4 sonyericsson K800" of "nokia 5700" (is minder frames/sec) en vivid kleuren, "xvid HQ ultra" en "AAC-LC ABR 96k" .
[...]
En dat terwijl de specs van Nokia zelf toch echt zeggen dat de H.264 videocodec ondersteund wordt.
Heeft iemand al een alternatieve download locatie gevonden voor de Symbian 60 versie van YouTube?
Als je met je toestel naar de download link gaat, krijg je nog de melding dat je toestel niet wordt ondersteunt.
Edit: Heb hem al: m.google.uk/youtube/download?dc=mv-google&gl=GB&hl=en
Als je met je toestel naar de download link gaat, krijg je nog de melding dat je toestel niet wordt ondersteunt.
Edit: Heb hem al: m.google.uk/youtube/download?dc=mv-google&gl=GB&hl=en
[ Voor 18% gewijzigd door robertwebbe op 20-03-2009 22:41 ]
Wat is dat? De symbian 60 versie van youtube?
Ik wilde mijn abo verlengen bij Vodafone maar de verkoper in de Vodafone winkel zei dat het toestel niet via hun verkocht werd (ook nog nooit eentje binnen had gehad) en toen ik telefonisch mijn abo wilde verlengen gaf de medewerker aan dat het toestel heel even in het begin was opgenomen maar al erg snel er weer uit gehaald was. Hij had geen idee wat de reden daarvoor was ('maar dat dat ongetwijfeld een goede reden zou hebben')
Weet iemand hier meer van wat de reden daarvan kan zijn?
Ook op hun site zelf staat ook dat het toestel niet leverbaar is.
Ook op hun site zelf staat ook dat het toestel niet leverbaar is.
Ik denk dat het behaalde verkoopresultaat nogal tegenviel t.o.v. wat er van werd verwacht. Wellicht dat de N86 8MP dit alsnog gaat waar maken.headliner schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 05:20:
[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 21-03-2009 09:49 ]
misschien een domme vraag: ik kan de stopwatch/timer niet vinden. Staat dit er niet standaard op?
Staat er idd niet op, ik gebruik Best Timer http://best-timer.en.softonic.com/symbianCelica_T20 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 11:16:
misschien een domme vraag: ik kan de stopwatch/timer niet vinden. Staat dit er niet standaard op?
Ik heb een zeemote, mensen die interesse hebben kunnen me mailen
Verkocht!Chupaman schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:40:
Ik heb een zeemote, mensen die interesse hebben kunnen me mailen
Degenen die met de trein reizen zullen de mobiele NS reispocket wel interessant vinden voor op hun N85.
Op deze pagina kun je een downloadlink laten SMS'en: http://www.reispocket.m2active.nl/web.php.
[ Voor 58% gewijzigd door robertwebbe op 25-03-2009 16:48 ]
Heb je de zeemote gekregen nadat je nokia hebt gebeld?Chupaman schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:19:
ik heb m ook binnen ik vind m best geil alles werkt trouwens gewoon goed bij mij, ik ga nog even nokia bellen om een zeemote te krijgen
en wat heb je precies gezegd:P
dankje[/u]
Verwijderd
Ik heb mijn n85 sinds de dag dat hij uit is. Ik heb ook met allemaal Duitse boekjes enz. Mooi toestal, alleen te veel speling en wanneer ik een videoopname deed, ging hij haperen. Hij ging als het ware opnemen en dan eventjes bleef me beeld staan en ging daarna weer verder met opnemen. Dit vond ik heel irritant. Heb mijn tel. laten opsturen voor een software update en het klepje laten bij stellen.
Toen ik me tel. terug had, geen speling meer. Hij was wel dit keer heel strak, maar dat is nu wat minder geworden. Wat wel nog steeds hetzelfde is, me video-opname. Ik heb videostabilisatie uit staan en nog doet hij zo. Weten jullie wat ik moet doen?
Softwareversie:11.047
Aangepaste versie:11.047.238.3
PS: weet iemand waar ik geinstalleerde bestanden kan vinden?
Toen ik me tel. terug had, geen speling meer. Hij was wel dit keer heel strak, maar dat is nu wat minder geworden. Wat wel nog steeds hetzelfde is, me video-opname. Ik heb videostabilisatie uit staan en nog doet hij zo. Weten jullie wat ik moet doen?
Softwareversie:11.047
Aangepaste versie:11.047.238.3
PS: weet iemand waar ik geinstalleerde bestanden kan vinden?
Ik heb er ook last van en irriteer me er rot aan, ik upgrade naar de N86.. .als die het niet heeft..en wanneer ik een videoopname deed, ging hij haperen. Hij ging als het ware opnemen en dan eventjes bleef me beeld staan en ging daarna weer verder met opnemen. Dit vond ik heel irritant. Heb mijn tel. laten opsturen voor een software update
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Weet iemand de URL te achterhalen van de Veronica Top 40 Hitdossier ?
Met trosradio online lukt dit prima op de N85, omdat ik de URL gewoon kan intypen in het toestel waarop deze zich netjes abonneert op deze podcast.
Bij de link van veronica open constant mijn Itunes, op mijn Ipod kan ik de podcast dus wel downloaden.
Bij voorbaat dank
Met trosradio online lukt dit prima op de N85, omdat ik de URL gewoon kan intypen in het toestel waarop deze zich netjes abonneert op deze podcast.
Bij de link van veronica open constant mijn Itunes, op mijn Ipod kan ik de podcast dus wel downloaden.
Bij voorbaat dank
Is dit wat je nodig hebt? http://www.radioveronica.nl/podcasts/top40hitdossier/top40hitdossier.xml#arjan571 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:34:
Weet iemand de URL te achterhalen van de Veronica Top 40 Hitdossier ?
Bij voorbaat dank
[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 22-03-2009 23:06 ]
Verwijderd
Bedoel je dat je je toestel dan gaat veranderen? of de systeem software?Tijgert schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:01:
[...]
Ik heb er ook last van en irriteer me er rot aan, ik upgrade naar de N86.. .als die het niet heeft..
Je moet je opname kwaliteit 1 trap lager zetten, dan gaat alles vloeiend.
Vodafone zal ze er uit genomen hebben omdat de verkoop tegenviel, en ook omdat ze een hele berg N96 hadden ingekocht (wat een rampentoestel schijnt te zijn) ik heb er in december met veel moeite m'n N85 via vodafone kunnen krijgen bij gpsshop.nl (coolblue).
Speling moet ik ook nog eens bij laten stellen, t word wel steeds erger.
Verders is t toestel nog gewoon goed, heel soms loopt hij vast als ik te snel nummers skip terwijl ik via de fm transmitter uitzend, maar als je dat met beleid doet is er niets aan de hand.
Zelfs het internet via de laptop loopt als een zonnetje, email via het toestel zelf, internet, foto's maken, filmpies via youtube kijken, allemaal perfect.
Vodafone zal ze er uit genomen hebben omdat de verkoop tegenviel, en ook omdat ze een hele berg N96 hadden ingekocht (wat een rampentoestel schijnt te zijn) ik heb er in december met veel moeite m'n N85 via vodafone kunnen krijgen bij gpsshop.nl (coolblue).
Speling moet ik ook nog eens bij laten stellen, t word wel steeds erger.
Verders is t toestel nog gewoon goed, heel soms loopt hij vast als ik te snel nummers skip terwijl ik via de fm transmitter uitzend, maar als je dat met beleid doet is er niets aan de hand.
Zelfs het internet via de laptop loopt als een zonnetje, email via het toestel zelf, internet, foto's maken, filmpies via youtube kijken, allemaal perfect.
Ander toestel, deze klacht bestaat al langer en zit er nog steeds in... ik verwacht geen fix maar eerder dat het een Nokia hardware fuckup is ofzo.Bedoel je dat je je toestel dan gaat veranderen? of de systeem software?
Maar eerlijk, welke consument is daar nou tevereden mee? Het moet werken uit de doos en zo niet, fixen... zo niet, dan maar een ander toestel (ook al wordt het wel weer een Nokia.. maarja)Je moet je opname kwaliteit 1 trap lager zetten, dan gaat alles vloeiend
[ Voor 37% gewijzigd door Tijgert op 23-03-2009 08:13 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Het kan ook zeer goed aan het externe geheugen liggen. Ik heb er, omdat het 8GB-kaartje ontbrak in de doos, een retail SanDisk 8GB kaartje bijgekregen. En daarvan weet ik dat ie erg snel is. De haperingen in jouw video's zouden zomaar daaraan kunnen liggen, daar de video's realtime op de geheugenkaart opgeslagen worden. Misschien een oplossing voor jouw probleem. Ik heb er in ieder geval totaal geen last van, het gaat allemaal vloeiend.Tijgert schreef op maandag 23 maart 2009 @ 08:12:
[...]
Ander toestel, deze klacht bestaat al langer en zit er nog steeds in... ik verwacht geen fix maar eerder dat het een Nokia hardware fuckup is ofzo.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2009 10:56 ]
Ik krijg morgen m'n N85 maar ik vroeg me af of het een beetje goed te doen is om via bluetooth of met de datakabel je N85 als modem te gebruiken zodat je bijv in de trein met je laptop kan internetten?
Hoi,
Ik heb sinds een week de N85 in gebruik en dit naar alle tevredenheid. Hiervoor had ik een N73 die ook beviel, maar de N85 is duidelijk sneller. Wat mij is opgevallen is dat er in je berichten inbox bij de berichten geen tijd en datum meer wordt weergegeven, terwijl dit op de N73 wel zo was. Ik heb google en dit topic doorgezocht hierop, en uiteraard de telefoon zelf maar kan nergens vinden of dit nog aan te zetten valt. Kan iemand hier een zinnig woord over zeggen?
Ik heb sinds een week de N85 in gebruik en dit naar alle tevredenheid. Hiervoor had ik een N73 die ook beviel, maar de N85 is duidelijk sneller. Wat mij is opgevallen is dat er in je berichten inbox bij de berichten geen tijd en datum meer wordt weergegeven, terwijl dit op de N73 wel zo was. Ik heb google en dit topic doorgezocht hierop, en uiteraard de telefoon zelf maar kan nergens vinden of dit nog aan te zetten valt. Kan iemand hier een zinnig woord over zeggen?
van dat haperende video's opnemen heb ik geen last van. Wel had ik vandaag iets geks. Ik had me telefoon zondagnacht opgeladen. Normaal doe ik er 2-3 dagen mee. Vandaag had ik nog 4 streepjes. Ik had alleen ff me rooster gekeken op internet en in 1x had ik nog maar 1 streepje en een uurtje later viel hij uit. En er stond niks open als ik de menu toets even ingedrukt hield.
Hartelijk dank, dit werkt !robertwebbe schreef op zondag 22 maart 2009 @ 22:56:
[...]
Is dit wat je nodig hebt? http://www.radioveronica.nl/podcasts/top40hitdossier/top40hitdossier.xml#
Is er ondertussen al een programma of tweak die ervoor zorgt dat je " online delen" en "zoekopdr:..." van het actieve stand-by scherm kunt verwijderen? Ik wil eigenlijk allen m'n agenda items in beeld en bijv de radio of mp3speler als die aan staat.
Op inet kwam ik wel een linkje tegern maar die werk helaas niet
[ Voor 11% gewijzigd door GG85 op 25-03-2009 12:01 ]
Naast de Podcast is er natuurlijk ook Vodcast. Die van DWDD is ook beschikbaar in samenvattingen van 3 minuten.
Deze filmpjes spelen soepel af, de kwaliteit is ook erg goed. De kwaliteit komt ook goed tot z'n recht op het OLED scherm.
code:
1
| http://feeds2.feedburner.com/dwdd?format=xml |
Deze filmpjes spelen soepel af, de kwaliteit is ook erg goed. De kwaliteit komt ook goed tot z'n recht op het OLED scherm.
hmmz, ik heb een barstje in mijn Nokia (zal ik zelf wel gedaan hebben).
Als ik dat wil laten fixen, moet'ie terug naar Nokia zelf. Daar heb ik uiteraard niet zoveel zin in.
Weet iemand een adres (online) waar je onderdelen (stukje behuizing dus) voor je Nokia N85 kan bestellen?
Als ik dat wil laten fixen, moet'ie terug naar Nokia zelf. Daar heb ik uiteraard niet zoveel zin in.
Weet iemand een adres (online) waar je onderdelen (stukje behuizing dus) voor je Nokia N85 kan bestellen?
Fuzzillogic in "Nokia N95 (8GB) - Deel 9"GG85 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:01:
Is er ondertussen al een programma of tweak die ervoor zorgt dat je " online delen" en "zoekopdr:..." van het actieve stand-by scherm kunt verwijderen? Ik wil eigenlijk allen m'n agenda items in beeld en bijv de radio of mp3speler als die aan staat.
Op onze vrienden-LAN hadden we een blokhut geleend en daar was geen internet tot onze beschikking. Toen heb ik ook mijn N85 als modem ingezet om wat te surfen op GoT en een keer op een maat van me op MSN te gooien zodat hij met zijn scharreltje kon babbelen.GG85 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:55:
Ik krijg morgen m'n N85 maar ik vroeg me af of het een beetje goed te doen is om via bluetooth of met de datakabel je N85 als modem te gebruiken zodat je bijv in de trein met je laptop kan internetten?
Dat ging allemaal prima en was nog simpel ook, kwestie van in PC Suite die Internet Connect aanklikken nadat je je foon met de PC hebt verbonden. Ik heb het toen met de datakabel gedaan, maar ik vermoed dat het met Bluetooth ook prima moet lukken.
[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 26-03-2009 12:49 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
In Download! > Toepassingen kun je JoikuSpot vinden. Als je deze applicatie start, dan kun jij (en als je wilt ook anderen) met je telefoon connecteren via wifi. Veel laptops hebben standaard geen bluetooth maar wel wifi.
Let trouwens wel een beetje op je dataverbruik, bij een laptop wil dat best wel hard gaan en eigenlijk is het niet de bedoeling bij veel tientjes abonnementen om je laptop aan je telefoon te hangen, daar heb je andere abonnementen voor.
Let trouwens wel een beetje op je dataverbruik, bij een laptop wil dat best wel hard gaan en eigenlijk is het niet de bedoeling bij veel tientjes abonnementen om je laptop aan je telefoon te hangen, daar heb je andere abonnementen voor.
Heeft er nog iemand problemen met de fm-zender op dit toestel?
Bij mij werkt die zender enkel goed als ik het achterste frontje (waar de fm-zender zit) strak tegen mijn toestel druk.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan verhelpen aub?
Bij mij werkt die zender enkel goed als ik het achterste frontje (waar de fm-zender zit) strak tegen mijn toestel druk.
Andere frequentie proberen?Davy_R schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 20:14:
Heeft er nog iemand problemen met de fm-zender op dit toestel?
Waar zit de antenne? Bij de autoradio zit de antenne vaak buiten en niet in de radio. Radio's thuis zitten vaak aan de kabel (=gesloten systeem).
Bij een andere frequentie is het net hetzelfde en er is ook geen verschil tussen een gewone en een autoradio.robertwebbe schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:23:
[...]
Andere frequentie proberen?
Waar zit de antenne? Bij de autoradio zit de antenne vaak buiten en niet in de radio. Radio's thuis zitten vaak aan de kabel (=gesloten systeem).
Er lijkt ergens een slecht contact in te zitten.
Want als ik een lichte druk uitoefen op de plaats waar het contact van de FM-zender zit (net onder de camera-verlichting) dan werkt alles perfect, zelfs vanop meerdere meters afstand.
Maar van zodra ik geen druk meer uitoefen komt er geen geluid meer uit de radio.
Ik vind het erg jammer, want het is echt heel handig in de auto.
Probeer eens met een scherp voorwerp/schuurpapiertje de contactpuntjes te schrapen. Misschien zit er een klein oxidatielaagje op, aangezien hij het wel goed doet als je erop drukt.
NOSIG
Dat ga ik morgen eens proberen._Christiaan_ schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:08:
Probeer eens met een scherp voorwerp/schuurpapiertje de contactpuntjes te schrapen. Misschien zit er een klein oxidatielaagje op, aangezien hij het wel goed doet als je erop drukt.
Ik heb al geprobeerd met een klein beetje contactspray, maar dat hielp niet.
Dat JoikuSpot is echt ideaal, jammer dat je geen wachtwoord kunt instellen maar dit werkt ook wel
.
No een laatste vraagje, kun je de text-to-speach nog ergens anders voor gebruiken dan voor dat progje om je smsjes mee voor te lezen? Vind dat nu niet echt een toegevoegde waarde maar de text-to-speach werkt wel mooi als je een nederlandse stem installeerd.
No een laatste vraagje, kun je de text-to-speach nog ergens anders voor gebruiken dan voor dat progje om je smsjes mee voor te lezen? Vind dat nu niet echt een toegevoegde waarde maar de text-to-speach werkt wel mooi als je een nederlandse stem installeerd.
Ik heb dat gedaan en het heeft niet geholpen._Christiaan_ schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 22:08:
Nou, mijn N85 had de standaard 8GB Class 4 kaartje erbij zitten, dat moet snel genoeg zijn om video te lezen en te schrijven... realtime
Weet iemand een programma waarmee je op de N85 comics kan lezen en dan met name van het type .cbr?
Laatst was ik film aan het kijken op m'n laptop, en toen vroeg ik mij af of het mogelijk is om het geluid via bluetooth te streamen naar m'n N85. Zodat ik dus draadloos het geluid kan beluisteren. Ik zie wel dat Bluetooth Audio in Vista staat, maar ondersteund de N85 dit ook?
Wat ik vreemd vind is dat als ik een online radiostation wil beluisteren ik alleen maar een WLAN netwerk kan selecteren en geen ' normale' tegangspunten die bijv van 3(.5)G gebruik maken.
Voor mij gevoel kon dat eerder wel maar daar ben ik niet zeker van. Iemand enig idee?
Voor mij gevoel kon dat eerder wel maar daar ben ik niet zeker van. Iemand enig idee?
Ja, dat lukt. Maar... je zult waarschijnlijk standaard geen lipsync hebben met het geluid. Dat wordt veroorzaakt doordat er zowel aan de kant van het toestel als in de ontvanger (headset) een buffertje zit. Bij een PC kun je in de sommige players dit compenseren maar met je N85 niet.FLyTE schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:02:
Laatst was ik film aan het kijken op m'n laptop, en toen vroeg ik mij af of het mogelijk is om het geluid via bluetooth te streamen naar m'n N85. Zodat ik dus draadloos het geluid kan beluisteren. Ik zie wel dat Bluetooth Audio in Vista staat, maar ondersteund de N85 dit ook?
Heb nu het volgende gedaan:robertwebbe schreef op maandag 30 maart 2009 @ 22:03:
[...]
Ja, dat lukt. Maar... je zult waarschijnlijk standaard geen lipsync hebben met het geluid. Dat wordt veroorzaakt doordat er zowel aan de kant van het toestel als in de ontvanger (headset) een buffertje zit. Bij een PC kun je in de sommige players dit compenseren maar met je N85 niet.
- In Windows Vista HP bij eigenschappen van de Bluetooth N85 Headset Audio Gateway aangevinkt.
- Tevens in Vista bij Bluetooth Apparaten onder de Tab Audio de service connected met de N85.
- Vervolgens de Audio Output in Windows op Bluetooth gezet.
Nu verschijnt er op de N85 een headset-icoontje en deze verdwijnt wanneer je er geen oordopjes op aansluit. Maar wanneer de oordopjes er wel blijven zitten, heb ik nog steeds geen audio van de laptop.
Heeft iemand hiervoor een tip; heb ik iets over het hoofd gezien?
Verwijderd
Ik heb ondertussen m'n 2e N85 nu, de eerste heb ik teruggestuurd omdat
hij onder andere kraakte als een gek en hij speelde 2 standaard filmpjes niet af die op
het toestel staan.
Nu heb ik m'n 2e vandaag binnen gekregen en speelt hij dus weer die standaard filmpjes niet af..
Mijn vraag is heeft er nog iemand meer hier dit ervaren?
Het gaat om de predefined filmpjes: drifting en freestyle motocross.
Alvast bedankt
hij onder andere kraakte als een gek en hij speelde 2 standaard filmpjes niet af die op
het toestel staan.
Nu heb ik m'n 2e vandaag binnen gekregen en speelt hij dus weer die standaard filmpjes niet af..
Alvast bedankt
Ik heb wat problemen en k weet niet wat k ermee moet...
- Na een tijdje 3G aan te hebben, word de batterij best warm...
- Af en toe bij het kiezen van t volgend nummer in de muziekspeler, blijft hij helemaal hangen.
- Het schermpje wankelt nogsteeds
- Scherm toetsen beginnen een beetje te kraken
- Soms hangt hij niet op als ik in een gesprek hem dicht schuif ( optie is wel aan ja! )
- Mijn woordenboek was laatst opeens weer helemaal geleegd....
Wat kan ik hiermee doen ?
Ik heb hem nu bijna 3 maanden en in de eerste maand ben ik naar een NSP geweest ( voor de beweging in het schermpje ) die zeiden dat ik hem dan 3 weken kwijt zou zijn...
Heeft er iemand een beter idee?
Voor de rest is het een top telefoon
- Na een tijdje 3G aan te hebben, word de batterij best warm...
- Af en toe bij het kiezen van t volgend nummer in de muziekspeler, blijft hij helemaal hangen.
- Het schermpje wankelt nogsteeds
- Scherm toetsen beginnen een beetje te kraken
- Soms hangt hij niet op als ik in een gesprek hem dicht schuif ( optie is wel aan ja! )
- Mijn woordenboek was laatst opeens weer helemaal geleegd....
Wat kan ik hiermee doen ?
Ik heb hem nu bijna 3 maanden en in de eerste maand ben ik naar een NSP geweest ( voor de beweging in het schermpje ) die zeiden dat ik hem dan 3 weken kwijt zou zijn...
Heeft er iemand een beter idee?
Voor de rest is het een top telefoon
Dat je hem 3 weken kwijt zou zijn lijkt mij echt onzin. Ik heb een barst in de behuizing (eigen schuld). Ik ben er mee naar een NSP in Zwolle gegaan, afgelopen dinsdag. Daar hebben ze een nieuwe behuizing voor me besteld. Vanmiddag ben ik gebeld dat die binnen is. Zaterdag ga ik er langs en dan bouwen ze ter plekke die behuizing om, terwijl ik er op wacht.
Dus ik kan me niet voorstellen dat een ander NSP je toestel 3 weken ergens naartoe wil sturen om een slider af te stellen
Dus ik kan me niet voorstellen dat een ander NSP je toestel 3 weken ergens naartoe wil sturen om een slider af te stellen
Drifting speelt af met vaak wat geschok, freestyle speelt zonder schokken.Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 19:33:
Ik heb ondertussen m'n 2e N85 nu, de eerste heb ik teruggestuurd omdat
het toestel staan.
Alvast bedankt
Gewoon via het menu -> video -> alle video
Trotse vader!
Verwijderd
Gisteren heb ik de filmpjes 1x af kunnen spelen en nu doen ze t af en toe.
Opzich boeit het niet zoveel, maar hij moet natuurlijk wel gewoon werken.
Ook bleef hij compleet hangen toen ik via de FM transmitter muziek aan het luisteren was
en volgend nummer wou selecteren.
Heb weinig zin om het toestel wederom terug te sturen, iemand tips toevallig?
Heb wel de laatste software zei de sw updater in het toestel zelf dan.
Mvg
Opzich boeit het niet zoveel, maar hij moet natuurlijk wel gewoon werken.
Ook bleef hij compleet hangen toen ik via de FM transmitter muziek aan het luisteren was
en volgend nummer wou selecteren.
Heb weinig zin om het toestel wederom terug te sturen, iemand tips toevallig?
Heb wel de laatste software zei de sw updater in het toestel zelf dan.
Mvg