Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanBV
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-12-2024
Voor een volledig black theme (icm met OLED een flinke energie besparing) gebruik ik deze: klik

Zit er ook wel ernstig aan te denken om het apparaat een master reset te geven, maar ik zie zo op tegen het alles opnieuw instellen, want als je een complete backup maakt zet je daarmee ook automatisch het probleem terug. (accu snel leeg, inderdaad ook een leeg muziek-icoon, zo nu en dan loopt ie zomaar vast, Als ik via menu instrumenten naar instellingen ga en dan naar algemeen springt ie weer terug naar instrumenten, pas na 3x kom ik in het menu) Al met al zullen ze snel een hotfix moeten gaan uitbrengen voor versie 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07-2015
Raymond schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:32:
ik heb een 16GB sandisk kaartje (class 2). Die vind ik trager dan de bijgeleverde 8GB nokia kaart
Dank, ik zie idd dat mijn meegeleverde nokiakaartje een class 4 is. Misschien dat ik dan toch nog even wacht tot de class 4 16GB kaartjes wat zakken in prijs. Ik heb begrepen dat Sandisk over enige tijd met een 32GB SDHC kaartje komt. Dat gaat vast wel iets doen met de 16GB prijsjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

potver wil ik gaan filmen met mijn n85 blijft die weer haperen. gsm opnieuw gestart, sd kaart geformatteerd maar zonder resultaat :(

en nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:16:
potver wil ik gaan filmen met mijn n85 blijft die weer haperen. gsm opnieuw gestart, sd kaart geformatteerd maar zonder resultaat :(

en nu??
Welke snelheidsklasse is je microSD kaartje? (misschien dat je dat eerder al meldde)

Ik heb al vaker vernomen dat class 2 eigenlijk niet snel genoeg is voor N85 video opnemen. Class 4 daarintegen zou wel goed gaan.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JumpStart schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 17:40:
[...]

Welke snelheidsklasse is je microSD kaartje? (misschien dat je dat eerder al meldde)

Ik heb al vaker vernomen dat class 2 eigenlijk niet snel genoeg is voor N85 video opnemen. Class 4 daarintegen zou wel goed gaan.
in het begin deed hij het wel goed effe gespiekt ik heb klasse 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:20:
Sinds eergisteren ook een N85 aangeschaft. Tot nu alles perfect draaiende gekregen. Alleen...
met mijn vorige toestel een 6230i kon ik zelf de spraaklabels maken en die werden, zelfs bij hoog motorgeluid in mijn auto feilloos herkent. In de N85 worden de spraaklabels door het apparaat zelf gegenereerd, maar de herkenning ervan is zeer foutgevoelig, zeg maar vrijwel nihil als je niet exact met een engelse tongval de ingevoerde naam uitspreekt. Is er nergens een tooltje te vinden waarmee je weer zelf de labels kunt inspreken of is er misschien een andere oplossing voor dit probleem. Je mag tenslotte in een auto geen telefoon in je hand houden. Daar ben ik zelf al eens voor aangehouden door de politie, terwijl ik alleen mijn toestel vanuit mijn binnenzak in de houder plaatste.
Wie heeft er een oplossing.
Zelf spraaklabels opnemen is al een paar jaar onmogelijk bij Nokia. (op basis van enkele S40 en S60 Nokia's die ik de afgelopen jaren heb gehad). Je moet het helaas maar doen met de ingebouwde spraakgenerator.

Ik weet uit m'n hoofd niet of er een progje voor bestaat overigens.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

raar hoor mijn sd kaart er uit gehaald om te kijken welke klasse hij is en opnieuw geprobeerd te filmen en nu gaat het wel weer goed raar hoor pffffffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGeerdink90
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06-2009
Is er een mogelijkheid om de firmware terug te zetten naar de versie 11.047?
Ik word namelijk echt helemaal gek van deze nieuwe versie. Mijn telefoon is plots enorm traag en reageert veel minder goed dan dat hij voorheen deed met de versie 11.047.
Hopen dat Nokia weer snel met een nieuwere versie komt, dit is echt drama..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cole
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Cole

Sinds vanmiddag heeft mijn n85 de leuke eigenschap om gewoon uit te vallen zodra ik ga bellen (op het moment dat de melding 'doorgeschakelde oproepen actieve doorschakelingen' verschijnt) of als ik een binnen komend gesprek opneem :(

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en eventueel een oplossing/oorzaak?
Ik heb het toestel intussen al een soft en een hard reset gegeven en de laatste firmware er opnieuw opgezet, mocht helaas niks uitmaken :/

[ Voor 3% gewijzigd door Cole op 28-05-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JGeerdink90 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:48:
Is er een mogelijkheid om de firmware terug te zetten naar de versie 11.047?
Ik word namelijk echt helemaal gek van deze nieuwe versie. Mijn telefoon is plots enorm traag en reageert veel minder goed dan dat hij voorheen deed met de versie 11.047.
Hopen dat Nokia weer snel met een nieuwere versie komt, dit is echt drama..
Ik had helaas al meer gehoord van deze upgrade en jouw post bevestigt wat ik dus absoluut niet ga doen: upgraden.

De huidige (11.047) firmware voldoet prima. Bedankt voor de zoveelste bevestiging. Dit is de definitieve wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
Voor degenen die hun N85 ook gebruiken voor de games, er is een update voor de N-Gage applicatie.
Helaas heeft Nokia deze niet verwerkt in de laatste update maar dit kun je zelf doen.
Hier kun je de download naar versie 1.20.1459 vinden: http://www.n-gage.com/ngi...icdload/download_n85.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig dat ik niet over ben gegaan op de nieuste firmware. phoee wat een verhalen zeg.

n85 stelt me echt teleur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ik heb ook de laatste tijd een stuk meer problemen met mijn N85. De accu is na 1 dag hellemaal leeg, zelfs als ik mijn telefoon niet gebruik en de hele nacht aan de lader heb gehad.

Ook heb ik dat aan de voorkant het paneeltje los zit (zelfde als: Sir Fuxalot) ik denk dat het beste is om hiermee langs een NSP te gaan. Is het ook mogelijk om in Noorwegen het te laten reparen als je de mobiel in Nederland hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mensen die zoveel problemen hebben met de nieuwe firmware, weten jullie zeker dat de update goed gegaan is?
Al een hard reset geprobeerd en geprobeerd die firmware opnieuw te flashen voor zover dat kan?

Ik ben namelijk wel blij met de nieuwe firmware, mijn probleempjes met 11.047 zijn opgelost :P
Straks maar eens N-Gage updaten ook, ik speel soms Tetris.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
Ik heb nog geen hard reset gedaan. Ik denk wel dat de update goed is gegaan, er waren geen problemen tijdens de installatie.

Ik vraag mij ook af of er een mod bestaat om de FM-transmitter iets sterker te laten worden. Het gebeurd wel eens dat ik in de auto zit en het signaal wegvalt. Ook is er vaak ruis te horen, dit lijkt te komen door een te zwak signaal. Als ik met mijn hand zo dicht mogelijk bij de antenne ga zitten is het eigenlijk niet te horen maar 30 cm. er van af is het al haast niet meer te doen.

Zou het beter werken als ik de antenne op de batterij klep uitbereid met bijv. een metalen draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
Ik heb de update ook gedaan en bij mij doet ie het prima. Batterijduur lijkt zelfs verbeterd bij mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
Mensen,

sinds 17u heb ik geen verbinding meer met het Vodafone netwerk. Ook niet als ik mijn sim-kaart in een andere tel. doe. Ik heb al geprobeerd om handmatig een netwerk te zoeken maar dan krijg ik de melding: Geen toegang!

Hebben meer mensen dit? Zo nee hoe los ik dit probleem dan op?

Edit: Zojuist Vodafone Klantenservice gebeld, er is een storing waardoor bellen en gebeld worden niet mogelijk kan zijn.

Even afwachten dus!

[ Voor 20% gewijzigd door YaYo86 op 29-05-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Over de nieuwe firmware, ik had ook problemen (firmware over the air update gedaan). Daarna een hard reset gedaan (toestel uitzetten, vervolgens 3 * groen en de aan-uitknop allemaal tegelijk ingedrukt houden. En nu geen problemen meer. Let wel, hierna ben je echt alles kwijt. Het is grondigste reset die ik ken.

Volgens mij is het een vrij goede firmware.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jvo schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:14:
Het is enigszins offtopic, maar ik heb onlangs McGuider gekocht (voor m'n N85.) Keurig een doosje gekregen met daarin de SD-kaart, maar zonder serial. Ik heb McGuider gekopieerd naar de 8 GB kaart die bij de N85 zat en geinstalleerd en het draait op zich prima, buiten dat ik er niks mee kan doen, omdat ik geen serial heb. Teleatlas reageert via mail in elk geval niet. Iemand anders die dit ook heeft gehad?
Edit: Net via mail een serial ontvangen. Wel slordig. Als iemand dit dus ook heeft, gewoon mailen en een paar dagen wachten.

Verder, wat betreft thema's. Ik mis eigenlijk een thema met een diep zwarte achtergrond. Dat is waar een oled scherm in uitblinkt en bij video's met een stuk zwart erin hoor je ook iedereen zeggen: "wow, wat een mooi scherm." De standaard achtergrond van de N85 is echter donkergrijs en van de N86 zo te zien dus ook weer. Gemiste kans in mijn ogen. Met een zwarte achtergrond kan je het niet aanwezig zijn van backlight bleeding tonen.
Hoi jvo,

check dit thema eens: http://www.symbianthemes.us/free,nokia/10417,touch_blue/
Op de site van symbianthemes zijn overigens genoeg zwarte thema's te vinden. Hoop dat er wat voor je tussen zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:57:
[...]

hoor je gekraak???? mijn speakertje is ook niet goed ik ga dat laten vervangen denk ik
Ik had in het begin van mijn aanschaf van de N85 ook dit probleem. Nokia Service Centre heeft voor mij kosteloos een nieuwe speaker ingebouwd en nu werkt ie uitstekend. Dus, bezoek gewoon even een Service Centre in je buurt...

P.S. Christiaan: wat raak je allemaal kwijt bij een harde reset? Heb zelf nog nooit een harde reset uitgevoerd, omdat ik niet weet wat er precies met je toestel gebeurd. En hoe lang ben je daarna ongeveer bezig om alles weer in te stellen en terug te krijgen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2009 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Ik zou de klachten niet te serieus nemen over de nieuwe firmware...
Hoe de firmware reageert is echt bij elke mobiel anders.. Mijn N85 werkt nu wel veel beter, nog geen vastlopers gehad( Geen verschil in energie verbruik, moet elke dag opladen.. )
Soms nog wel geen toetsenbord verlichting bij het typen...

Maar ik raad wel aan, met elk klein hardware probleem dan ook, gewoon langs de NSP gaan! Ze maken hem zonder problemen en jij bent er vanaf..
Zelf heb ik mijn mobiel laten repareren, ze belde me de volgende dag op dat de onderdelen niet op voorraad waren, dus kreeg ik hem terug totdat ze binnen waren! Best netjes vind ik zelf!

Dan nog wel een vraag over N-Gage, Raak je je games kwijt bij de update? En heb op een of andere manier per ongelijk een betaalde game verwijderd, Als k hem opnieuw probeer te downloaden krijg ik een trial =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Dat vloeitjespeakertje heb ik ook,mn toetsenbord (de buitenste met de menu knoppen) is helemaal los...dus op naar het nokia service center

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santo schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:18:
Ik zou de klachten niet te serieus nemen over de nieuwe firmware...
Hoe de firmware reageert is echt bij elke mobiel anders.. Mijn N85 werkt nu wel veel beter, nog geen vastlopers gehad( Geen verschil in energie verbruik, moet elke dag opladen.. )
Soms nog wel geen toetsenbord verlichting bij het typen...

Maar ik raad wel aan, met elk klein hardware probleem dan ook, gewoon langs de NSP gaan! Ze maken hem zonder problemen en jij bent er vanaf..
Zelf heb ik mijn mobiel laten repareren, ze belde me de volgende dag op dat de onderdelen niet op voorraad waren, dus kreeg ik hem terug totdat ze binnen waren! Best netjes vind ik zelf!

Dan nog wel een vraag over N-Gage, Raak je je games kwijt bij de update? En heb op een of andere manier per ongelijk een betaalde game verwijderd, Als k hem opnieuw probeer te downloaden krijg ik een trial =(
Je raakt je N-Gage spellen niet kwijt bij een firmware update of update van de N-Gage applicatie zelf. N-Gage koppelt de activatiecode van het spel aan je IMEI-nummer, dus je kan de spelen gewoon verwijderen en gewoon opnieuw installeren (op dezelfde telefoon bedoel ik dan). Als het goed is heb je een activatiecode van je gekochte spel per email ontvangen. Deze code kun je opnieuw invoeren zodat je trial veranderd naar volledige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Na een harde reset ben je inderdaad je licenties van de N-Gage games kwijt. Na het downloaden en installeren krijg je dan de keuze voor testen, aanschaffen of activeringscode invoeren. Nu heb ik volgens mij de codes niet per e-mail maar per sms ontvangen en die heb ik natuurlijk nergens opgeschreven... Voor het eerste spel heb ik de vouchercode uit de Nokia verpakking gebruikt die zal ik nog wel ergens hebben liggen.

Het zou Nokia toch erg sieren als ze gewoon (net als bij Nokia Maps en de Nokia Musicstore) de mogelijkheid aanbieden om bij hun op de server te kijken of je hem gekocht heb (gekoppeld aan IMEI of SIM). Meestal kun je maximaal 3 keer opnieuw je licentie opnieuw aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 16:13:
Na een harde reset ben je inderdaad je licenties van de N-Gage games kwijt. Na het downloaden en installeren krijg je dan de keuze voor testen, aanschaffen of activeringscode invoeren. Nu heb ik volgens mij de codes niet per e-mail maar per sms ontvangen en die heb ik natuurlijk nergens opgeschreven... Voor het eerste spel heb ik de vouchercode uit de Nokia verpakking gebruikt die zal ik nog wel ergens hebben liggen.

Het zou Nokia toch erg sieren als ze gewoon (net als bij Nokia Maps en de Nokia Musicstore) de mogelijkheid aanbieden om bij hun op de server te kijken of je hem gekocht heb (gekoppeld aan IMEI of SIM). Meestal kun je maximaal 3 keer opnieuw je licentie opnieuw aanvragen.
Beste Robert, bij deze misschien een handige tip voor jou (en andere forum leden): ga eens naar www.n-gage.com, vervolgens inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord (hetzelfde login en wachtwoord als op je N85 voor N-Gage) en doe even een private message met tekst en uitleg (inclusief je IMEI nummer!) naar "congested". Hij is de beheerder van het forum en hij kan d.m.v. je IMEI nummer precies zien wanneer je welk spel gekochte/geactiveerd hebt. Hij kan ook je verloren activatiecode zien en stuurt deze per private message op hetzelfde forum terug.

Ik heb onlangs dit zelf gedaan (omdat er 2 keer geld voor hetzelfde spel was afgeschreven van mijn telefoonrekening), en ik werd prima door deze "congested" geholpen.

Mocht je telefonisch contact preferen, dan kun je bellen naar: 0900 - 202 60 55 (Nokia Care Nederland hoofdkantoor, additionele kosten 5 eurocent per minuut). Daar kunnen ze precies hetzelfde voor je doen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
N85 is door de care center naar Nokia zelf gestuurd. Monteur had speaker en frontje vervangen, firmware gerefreshed en wilde testen. 3 pogingen tot bellen naar het testnummer resulteerde in een reset en 2 maal een power off, nog slechter dan het al was dus. Nu een paar weken wachten maar ik denk dat de hele foon vervangen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 12:50:
Hallo, hier een Orange overstapper.

Heb sinds gisteren ook de N85 :9~ Gezien mijn volgende abbo nog niet officieel ingaat heb ik nu nog de oude Orange sim in mijn N85 zitten.

Alleen heb ik wat problemen met vastlopen van het apparaat :/ Heb hem nog niet echt intensief gebruikt, alleen wat instellen, internetten en games geprobeerd.
Echter loopt hij soms vast na het afsluiten van een bepaalde app. (toetsen reageren niet meer). Behalve uit knop en toetsblokkering. Meerdere keren gebeurd bij verschillende taken.
Toestel blijft soms hangen bij uitzetten ... accu eruit.
Hangen met opladen. > nokia scherm en een never ending pieptoon (eerste klang nokia deuntje).
En na het aanzetten en aanmelden bij netwerk toetsenbord niet meer actief. (alleen weer rebooten).

Meest recente firmware zit is standaard al op.
En weet niet of het toevallig aan de sim kan liggen.

Meer mensen deze problemen gehad? En hoe op te lossen?

Alvast bedankt!
Even een update van deze post, voor het geval meerdere mensen dezelfde problemen ondervinden.
Vastlopend toestel waarbij toetsenbord ineens niet meer reageert. Reset via uitknop en soms zelfs met verwijdering accu.

We zijn immers al ruim 4 maanden verder :| En mijn toestel is inmiddels al 4 keer bij een SP geweest ...
De eerste keer, repair en go kpn, werd mij verteld dat mijn sim niet hoed functioneerde. Nieuwe besteld.
- Bleek geen oplossing te zijn, toestel liep nog steeds dagelijks vast.
2e keer, repair en go kpn, is hij ter reparatie verzonden, duurde +- 3 weken. Hardware onderdeel vervangen (weet helaas niet wat) en software herinstallatie.
- toestel liep nog steeds dagelijks vast, alleen niet meer bij opstarten en opladen.
3e keer, repair en go kpn, weer ter reparatie verzonden. alleen software herinstallatie. ook +- 3 weken.
- weer geen oplossing.
4e keer, repair en go kpn, weer ter reparatie verzonden met de mededeling dat alleen een vrse installatie geen oplossing is, +- 2 weken en terug ontvangen met ... jawel ... alleen een nieuwe software installatie.
-Was er al bang voor en heb kenbaar gemaakt dat ik mij niet kon voorstellen dat dit de oplossing was. Maar ik kreeg een "Ja.. soms helpt dat" te horen ... ;(

Nu is het zo dat ik het toestel niet bij KPN gekocht heb, maar ik kreeg te horen dat ik em ook daar naartoe kon brengen omdat dat dichterbij was en ook buiten kantooruren te bereiken was. (wou en nou geen dag voor vrij gaan nemen). Ik neem aan dat het niet uitmaakt naar welk repair center het toestel uiteindelijk gestuurd wordt. Toch service van kpn voor een niet kpn klant.
Overigens had ik nog voor alle reparaties met gsmweb gebeld, waar ik hem gekocht heb, en die verwezen mij door naar een NSP.

Gezien ik het toestel bij gsmweb had besteld heb ik die maar weer gebeld met het verzoek dat ik toch wel graag een werkend/vervangend toestel wou, dit keer kreeg ik een "spoedbehandeling" met kans op een nieuw toestel. Dit keer ging het mij verzendkosten kosten, welke je natuurlijk niet vergoed krijgt.
Na +- 2 weken kreeg ik weer mijn eigen toestel terug. Ten eerste dacht ik nee he ... gaan we weer. Maar....
Tot mijn verbazing is hij nog steeds niet vast gelopen :D (1week) en ook met de nieuwe firmware, die ik eigenlijk niet durfde te installeren, loopt het als een tiet.
Helaas geen bon terug gekregen met wat er aan veranderd is, maar ik vermoed dat er iets is gewijzigd aan het "navigatie toetsenbord" bovenzijde. En er zijn dit keer test-sporen achtergelaten (foto :') )

Nu kan ik eindelijk blij zijn met een werkend toestel, hoewel ik ergens wel een nieuwe had verwacht...

Lang verhaal, maar mocht er iemand zijn die soortgelijke problemen heeft? Laat hem repareren of stuur hem op en blijf niet zitten met een zogenaamde "firmwarefout". Ding moet gewoon fatsoenlijk werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Mijn N85 heeft ook sinds een paar dagen een barst in het stuk plastic onder de navigatieknoppen.

Kan dit zonder kosten worden gerepareerd bij een NSP, ook zónder verzekering?
Gezien ik dit toestel nog geen jaar heb en dus nog garantie heb maar in hoeverre?

Heb hier namelijk goede reacties gelezen over de service van de NSP (m.u.v. post hierboven :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 13:06
Raymond in "Nokia N85"
Raymond in "Nokia N85"

Uit ander forum:
Raymond schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 20:19:
O+ KPN O+

Ik heb één keer mijn telefoon in mijn broekzak gehad (vind ik normaal iets voor middelbare scholieren :P ) en meteen een barst in de behuizing 8)7

Naar het KPN businesscenter getogen waar ze een Nokia Service Punt hebben en daar een nieuwe behuizing laten bestellen. Was donderdag binnengekomen en vanochtend ben ik er even langs gegaan. Nieuwe behuizing is er ter plekke omheen geklust en op mijn vraag wat ik moest afrekenen (er was me €65 meegedeeld eerder deze week), kreeg ik als antwoord dat ze het onder garantie hadden gefixt :o

* Raymond heeft nu weer een kras en barstvrije foon :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 17:43
ik heb een tijd geleden de n-gage wizard gedaan om een gratis activatiecode te krijgen. Nu heb ik eindelijk een spelletje die ik leuk genoeg vind om te activeren en nu kan ik die activatiecode niet meer vinden. Weet iemand nog of je die via mail of sms kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Celica_T20 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 11:45:
ik heb een tijd geleden de n-gage wizard gedaan om een gratis activatiecode te krijgen. Nu heb ik eindelijk een spelletje die ik leuk genoeg vind om te activeren en nu kan ik die activatiecode niet meer vinden. Weet iemand nog of je die via mail of sms kreeg?
Je krijgt geen e-mail of SMS. Als je je activatiecode(s) kwijt bent, kun je op het N-Gage forum een bericht sturen (zoals DJHarry beschreef in deze post), dit heeft voor mij ook prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen die videoproblemen hebben

How can I stop my Nokia N85 video from freezing?

1. Upgrade your Nokia N85 firmware
Booohuuu. Some people say that this worked for them, but it didn't work for me. Moving on....

2. Change the video setting so N85 saves the video to your phone, not the memory card
This is the fastes solution if you need to shoot a video that doesn't freeze right away. Since the space on your Nokia N85 is limited this is only a short term solution, you will probably run out of space in no time. And that would be pretty pathetic with 8Gb space on your memory card. So I have found a better, but more time consuming solution. Still, if you want to use this solution follow these steps:
- start your N85 camera in video mode
- choose options
- choose settings
- scroll down and change Memory location from card to phone.
Your video is now being recorded to the phones internal memory and it wont skip and freeze anymore. So abviously the video freezing problem lies in the Nokia N85 memory card.

3. Format the memory card on your N85
I am not sure why, but this works! If you do not want to loose the data you have on your Nokia N85 memory card follow this:

- plug your N85 into the computer using USB cable
- when your phone asks you for the type of connection choose Mass Memory (not PC Suite), this will make your Nokia behave like an USB memory stick
- open the memory card in Windows explorer and copy all the directories and files onto your computer
- disconnect the phone from PC (I'm not sure if this is necessary but it's better to be on the safe side)
- format the memory card using your phone. How do you format a memory card on Nokia N85? Open Tools -> File manager (File mgr.) -> choose Memory card -> Options -> Memory card options -> Format
- reconnect your N85 to PC and again choose Mass memory
- copy back all the files and directories that you before coped to your PC. There will be some empty directories already on the formated card but don't worry, you can overwrite them.
- That's it.

Now you Nokia N85 video camera is fully functional and ready to roll.

wat ik heb gedaan is geen firmaware of formatteren maar gewoon mijn interngeheugen geselecteerd en dit was genoeg. alleen jammeer dat ik maar 3 minuten kan opnemen omdat het interngeheugen van deze tel te weinig is.:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik zou hem even formatteren als ik jou was. Ik heb nooit meer last van haperende video's, i.t.t. toen ik de telefoon net had. Waarschijnlijk doordat ik hem een keer geformatteerd heb.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
_Christiaan_ schreef op zondag 07 juni 2009 @ 15:18:
Ik zou hem even formatteren als ik jou was. Ik heb nooit meer last van haperende video's, i.t.t. toen ik de telefoon net had. Waarschijnlijk doordat ik hem een keer geformatteerd heb.
Dat probleem had ik ook en het formatteren heeft inderdaad geholpen.

Zeer goeie tip, dank !

Edit:
Hebben trouwens meer mensen dat de verbinding met de pc wordt verbroken wanneer er een backup van de telefoon wordt teruggezet?

[ Voor 17% gewijzigd door YaYo86 op 07-06-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axelotl|IA
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07-2015
Even een opmerking voor mensen met bluetooth probleempjes.

Ik had recentelijk problemen met een zeer slecht bereik van mijn bluetooth connectie. Op 20 cm begon de connectie al te haperen. Firmware er opnieuw opgezet maar dat had geen effect. Uiteindelijk batterij eruit en er weer in en dat bracht soelaas.

Enfin, misschien heeft iemand er wat aan. Ik stond bijna op het punt mijn N85 ter reparatie op te sturen, maar het lijkt dus uiteindelijk iets met statische elektriciteit van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14
Ik heb weer een leuk probleem, hopelijk weet iemand de oplossing:

Ik heb de standaard outlookmail client van nokia geïnstalleerd (diegene die vind, als je zoekt op toepassingsupdates).
Alles ingesteld, ziet er leuk uit. Alles van exchange wordt netjes gesynched met de telefoon.

Ik moest wel een automatische blokkeringscode gaan gebruiken voor mijn telefoon. (moest van exchange regels van mijn bedrijf denk ik).
Deze code ingesteld en werkt.

Nu heb ik toch niet heel veel profijt van de outlook client. Dus outlook profiel verwijderd.

Nu wil ik die automatische blokkering na 60 minuten weer ongedaan maken. Dat is namelijk vreselijk irritant.
Ik krijg nu de foutmelding 'Kan telefoon niet ontgrendelen' als hier de optie 'geen' selecteer:

instrumenten -> instellingen -> algemeen -> beveiliging -> telefoon en SIM-kaart -> per. autom. blokk. telefn

Ik heb al herstart: geen oplossing
Hele 'mail for Exchange 2.9' applicatie verwijderd. Herstart gedaan. Nog steeds zelfde probleem en foutmelding.

Weet iemand hoe ik het automatisch vergrendelen van de telefoon weer uit krijg?
Elke keer een 6-cijferige code intoetsen vind ik irritant :) Ook al heb ik er iets simpels van gemaakt.

EDIT
Oplossing gevonden in de FAQ en ik ben niet blij:

2.44 What happens when I uninstall Mail for Exchange?
The email folder(s) are deleted. Tasks, calendar and contacts items remain on device. For this reason, the device lock is still enforced after uninstall. To remove the device lock, a factory restore must be performed.

Weet iemand wat er gebeurd, met een factory restore? Wat verdwijnt er dan allemaal? Alleen alle instellingen? Geen foto's en geïnstalleerd applicaties?

[ Voor 19% gewijzigd door TH0R op 11-06-2009 12:40 ]

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob323
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-07-2024
TH0R schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:23:

...

Weet iemand wat er gebeurd, met een factory restore? Wat verdwijnt er dan allemaal? Alleen alle instellingen? Geen foto's en geïnstalleerd applicaties?
Na een factory restore ben je volgens mij alles kwijt. Ik had hetzelfde zeer irritante probleem na Mail for Exchange deinstalleren en heb de firmware opnieuw geinstalleerd.

Daarna was de autolock eraf en had ik alle instellingen, SMSjes, contacten, enz. nog (inclusief die geheime Exchange agenda items :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
TH0R schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:23:
..

Bij een factory restore ben je terug zoals je telefoon nieuw uit de doos kwam.
Dus zonder alle persoonlijke instellingen als beltoon, achtergrond, internet favorieten, agenda, kontakten enz.
Ook wordt je cache geheugen en ev. cookies en internet geschiedenis gewist :+

Je hebt dus als het ware een nieuwe 'schone' telefoon.

Alle gegevens van je geheugen- en sim kaart blijven onveranderd. (kopiëer je kontakten ff naar je SIM ;) )

Het enige wat je hoeft te doen is *#7370# en als je telefoon daar om vraagt de blokkerings code (standaard 12345) intoetsen en je telefoon is naar factory-settings gereset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vieze vlek onder het beeldscherm van mijn n85 hoe moet ik de cover eraf halen om hem schoon te maken?

alvast bedankt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:14
rob323 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:04:
[...]

Na een factory restore ben je volgens mij alles kwijt. Ik had hetzelfde zeer irritante probleem na Mail for Exchange deinstalleren en heb de firmware opnieuw geinstalleerd.

Daarna was de autolock eraf en had ik alle instellingen, SMSjes, contacten, enz. nog (inclusief die geheime Exchange agenda items :X).
Dankjewel voor de info, rob323 en catt4u! _/-\o_

EDIT:
Helaas, nogmaals firmware updaten hielp niet.
Ik ga wel een van de resets proberen (om ook te proberen om enkele bugs kwijt te raken)

[ Voor 13% gewijzigd door TH0R op 12-06-2009 13:00 ]

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Weet iemand nou al wanneer de firmware voor de Duitse versie te downloaden valt? Ik wacht nu al weken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
waarom pas je niet gewoon ff de landcode aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Raymond schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:06:
waarom pas je niet gewoon ff de landcode aan?
Ik weet niet wat de risico's hier van zijn. Kan iemand dat vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vieze vlek onder het beeldscherm van mijn n85 hoe moet ik de cover eraf halen om hem schoon te maken?

alvast bedankt :*)

IEMAND?? HET IS BEST DRINGEND!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
YaYo86 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 09:42:
[...]

Ik weet niet wat de risico's hier van zijn. Kan iemand dat vertellen?
Is al verteld, staan genoeg posts in dit topic erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Raymond schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 10:55:
[...]

Is al verteld, staan genoeg posts in dit topic erover.
Niet over de risico's .. Dus als je mij kunt helpen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Het is niet de bedoeling dat je productcode wijzigt. Er zijn geen officiële Nokia tools voor, alleen van die phreaktooltjes. Met dergelijke tooltjes komt vaak geen duidelijke handleiding dus je moet vooraf goed onderzoeken wat je precies moet doen. Ga ook zeker niet experimenteren met zaken waarvan je niet precies weet wat je doet. Ik heb helaas vaak genoeg gezien dat gebruikers zonder enige voorkennis allerlei variabelen gingen aanpassen (in hun ogen tweaken) en dan vervolgens hier gingen lopen huilen dat het toestel niet meer werkte, snel leeg was of slecht bereik had. En oh, dan is het kut Nokia, klote service, laten we met z'n alleen Tros Radar mailen etc. Je moet je beseffen dat als je keuze maakt dat je dergelijke tools gaat gebruiken en je toestel werkt vervolgens niet meer naar behoren, dan moet je de gevolgen ook maar dragen.

Betreft het wijzigen van je productcode; het ziet er naar uit dat dit binnenkort zinloos is. Bij toekomstige updates wordt de productcode niet meer uit je toestel gelezen maar bij Nokia in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recente gebruikerservaring:

Ik fiets en pak m'n N85. Helaas viel het toestel uit mijn handen, zo'n 1,5 meter naar hoekig beton toe. De accu sprong eruit, het klepje er ook uiteraard vanaf. Maar...., en nu komt het meest spannende van het verhaal..., het toestel viel op de display-kant (dat zag ik maar al te goed).

Resultaat: Accu terug erin, klepje erop en een heel klein krasje (verwaarloosbaar) in het display

Dit is de derde keer in totaal en nog steeds is mijn N85 vrijwel onverwoestbaar. Ik begrijp niet dat men mekkert over de kwaliteit van de bouw ervan. Deze is prima en zelfs meer dan dat.

Een ongeluk zit vaak in een klein hoekje maar na deze derde keer heb ik er een andere mening over. Kom maar op met de N86, maar de N85 is een verdraaid stevig toestel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me tel via Nokia Updater voorzien van laatste update, maar hij loopt nog steeds vast tijdens opladen, telkens rebooten en opnieuw opstarten, en als ik wil bellen krijg ik steeds fout met bellen .. na 2 of 3 keer pakt ie hem wel

Had nog een vraagje als ik *hekje 0000 Hekje doe zie ik wel nieuwste firmware.
alleen laastet regel bij laatste update staat niet bijgewerkt...
Hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGeerdink90
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-06-2009
Gisteren heb ik mijn N85 hard gereset.
Vanmorgen had ik mijn wekker gezet en mijn telefoon op stil, zoals als ik iedere dag doe.

Echter ging mijn wekker vanmorgen af op mijn telefoon maar maakte helemaal geen geluid, ook geen getril.
Normaal deed hij dit wel, ook als ik hem gewoon op stil had staan.
Zo heb ik dus helemaal niks aan mijn wekker...

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Mijn Postvak in/ berichten indicator blijft knipperen. Ik kan geen berichtje in mijn telefoon vinden, ik zoek mijn een ongeluk. Dit doet hij al vanaf het moment dat ik hem voor het eerst aanzette.

Weet iemand misschien wat het kan zijn.

Tnx W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

JGeerdink90 schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 10:14:
Gisteren heb ik mijn N85 hard gereset.
Vanmorgen had ik mijn wekker gezet en mijn telefoon op stil, zoals als ik iedere dag doe.

Echter ging mijn wekker vanmorgen af op mijn telefoon maar maakte helemaal geen geluid, ook geen getril.
Normaal deed hij dit wel, ook als ik hem gewoon op stil had staan.
Zo heb ik dus helemaal niks aan mijn wekker...

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??
In de fabrieksinstelling van profiel Stil staat de tril uit. Dus deze moet je ff aanzetten.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 11:08:
Mijn Postvak in/ berichten indicator blijft knipperen. Ik kan geen berichtje in mijn telefoon vinden, ik zoek mijn een ongeluk. Dit doet hij al vanaf het moment dat ik hem voor het eerst aanzette.
Weet iemand misschien wat het kan zijn.
Menu > Berichten > Opties > SIM-berichten > hier alle berichten wissen > Terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:29
Weet iemand hoe ik kan instellen dat mun N85 geen verzonden berichten opslaat. Dit ging bij mijn 6230i namelijk wel maar bij mijn N85 kan ik deze optie nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
whiplash1990 schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:00:
Weet iemand hoe ik kan instellen dat mun N85 geen verzonden berichten opslaat. Dit ging bij mijn 6230i namelijk wel maar bij mijn N85 kan ik deze optie nergens vinden.
Menu > Berichten > Opties > Instellingen > Overige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Na de waardeloze 2.0 update probeer ik VoiP weer aan de praat te krijgen maar dat lukt me niet meer.

Alles ingevuld volgens onderstaande lijst, maar wanneer ik bel krijg ik een error message:
"Unable to make internet call due to recipient's restrictions".

Kan iemand mij helpen?

Hieronder de door mij gevolgde procedure en ingevulde data:
Note: een paar punten geven nu opeens iets andere antwoorden dan voorheen... zit daar een probleem?

Installeer SIP_VoIP_3_0_Settings_v1_01_en.sis

Menu > Instrumenten > Instellingen > Verbinding > SIP-instellingen
Maak een nieuw profiel aan met de volgende instellingen:
Proefielnaam: xs4all
Dienstprofiel: IETF
Standaardbestemming: Internet
Stndrdtoegangspunt: Geen
Openb. gebruikersnaam: sip:020xxxxxxx@xs4all.nl
Compressie gebruiken: Nee
Registratie: Altijd aan
Beveiliging gebruiken: Nee

Proxyserver
Proxyserveradres: sip:sip.xs4all.nl
Beveiligingsdomein: xs4all.nl
Gebruikersnaam: 020xxxxxxx
Wachtwoord: ray6...
Vrije routing toegestaan: Ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

Registrarserver
Registrarserveradres: sip:sip.xs4all.nl
Beveiligingsdomein: xs4all.nl
Gebruikersnaam: 020xxxxxxx
Wachtwoord: ray6...
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

Nadat je het profiel hebt opgeslagen, zorg je dat deze geselecteerd staat (in de blauwe balk), dan druk je op Opties > Standaardprofiel. Selecteer hier xs4all als standaardprofiel.

Ga vervolgens naar het hoofdmenu en dan naar Instrumenten > Connectiviteit > Netinstellingen > Advanced VoIP settings. Vul hier onderstaande waarden in.

VoIP services >
xs4all.nl >
Profile settings>
Provider Name: Provider
Profile Name: xs4all.nl
Media QoS: 46
Start media port: 49152
End media port: 65534
DTMF inband: On
DTMF outband: On
SCP: Prefer non-secure
AWCDMA: Off
RTCP: Off
UATT: On
UAWMAC: Off
UAHS: {niet invullen}
Cound of Voip digits: 0
Ignoring domain part: Off
Voicemailbox settings ID: Xs4all (vroeger stond hier xs4all.nl)
Voicemailbox preferred IAP ID: {niets invullen}
Voicemailbox resubscribe: 0
Voicemailbox Address: {niets invullen}
Voicemailbox listen address: {niets invullen}
Precense settings ID: {niets invullen}
Profile locked to IAP: Off
Auto accept buddy request: Off
Add "user=phone" to all....: Off
SIP connectivity test URI: sip:sip.xs4all.nl
Provider bookmark URI: {niets invullen}
Minimum value for sessi...: 90
SIP session interval: 1800
Branding URI: {niets invullen}

Used SIP profiles > Xs4all
Codecs > {hier niets wijzigen}
10 Last SIP errors: {niets invullen}

NAT firewall settings
Domain parameters > xs4all.nl (hier stond vroeger sip, maar dat is nu anders?)
IAP parameters > {hier niets invullen}
Precense settings > {hier niets invullen}
XDM settings > {hier niets invullen}

Ga een stap terug om weer in Netinstellingen te komen en kies hier Prov..-inst.
Std.dienst vr internetopr. > Ja (als je deze op Ja zet, gaan alle gesprekken standaard via SIP)
Dienstverbindingen >
Provider-verbinding > Internet
Netwerkbestemmingen > {hier hoef je niets te wijzigen}
Dienstinformatie > {hier kun je alleen informatie zien}

! de volgende info staat hier:
user name
sip:020xxxxxxx@xs4all.nl (vroeger stond hier enkel sip:020xxxxxxx, opeens anders?)
domain
sip:sip.xs4all.nl;transport=udp
connection address 192.168.1.102
wlan ssid
wlan2
wlan mac
(tja, de mac staat hier)

Tenslotte ga je naar je Contactpersonen. Er is een tabblad bijgekomen genaamd Provider. Selecteer Dienst insch. > OK.

EDIT:
Een tijdje terug had ik een aantal telefoonnummers ook opgeslagen in sip formaat en nu ik die voor de grap test werken die wel!
Bel ik "06blabla" (daarmee bedoel ik enig telefoonnummer), dan krijg ik de betreffende error message. Maar bel ik "06blabla sip:06blabla@sip.xs4all.nl" dan werkt het.
Wellicht dat iemand hiermee wat kan om dit probleem te herkennen.

[ Voor 195% gewijzigd door Tijgert op 22-06-2009 00:14 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1: ik heb een berichtje zie ik op mijn scerm wanneer ik hem opnieuw strat met: Meld u nu aan mij My Nokia, gratuis tips en ondersteuning. en dan staat er onder dat normale kosten voor ssmberindhten worden in rekening gebracht?? wie heeft dit ook gedaan? zijn er nog meer kosten aan verbonden dan 1 sms? en als ik dit helemaal niet wil hoe kom ik er van af?dus ik wil deze melding helemaal niet ontvangen

2. heb ik een mogelijheid om de agenda module op te slaan?? dus verjaardagen , memos ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:18:
1: ik heb een berichtje zie ik op mijn scerm wanneer ik hem opnieuw strat met: Meld u nu aan mij My Nokia, gratuis tips en ondersteuning. en dan staat er onder dat normale kosten voor ssmberindhten worden in rekening gebracht?? wie heeft dit ook gedaan? zijn er nog meer kosten aan verbonden dan 1 sms? en als ik dit helemaal niet wil hoe kom ik er van af?dus ik wil deze melding helemaal niet ontvangen
Ik krijg iedere x

Welkom bij uw nieuwe telefoon wilt u meer informatie over de functies en hoe u deze kunt instellen.

Hoe moet dit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-08 16:38
batterijklepje van mij is losjes. Hoe kan ik deze strakker maken? Ik heb al geprobeerd om papiertjes tussen de klep en batterij te leggen, maar dat lukte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 23:11
adem9elf schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:39:
ja je ziet em alleen schijnen als je em een beetje optilt... ik vrees alleen dat ik em 1 van dezer dagen kapot zal maken wanneer ik em in mn broekzak doe..
Ik had ook last van dat los zittende stukje. Wilde het wel laten fixen, maar het had geen haast omdat ik er nooit echt last van had. Tot ik hem gisteren in mijn broekzak stopte... Dat plastic plaatje is toen flink omgebogen (linkerkant zit nog vast). Ik had trouwens ook een klein verticaal barstje onder de navigatietoets dat iemand anders beschreef, en had in het begin ook erg last van het "vloeipapier geluid", maar dat is vanzelf weggegaan. Morgen de boel maar eens naar een NSP brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whiplash1990 schreef op maandag 22 juni 2009 @ 17:57:
[...]

Ik krijg iedere x

Welkom bij uw nieuwe telefoon wilt u meer informatie over de functies en hoe u deze kunt instellen.

Hoe moet dit weg.
Sorry ik volg je niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emreorhan schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:01:
batterijklepje van mij is losjes. Hoe kan ik deze strakker maken? Ik heb al geprobeerd om papiertjes tussen de klep en batterij te leggen, maar dat lukte ook niet.
jeps het zelfde probleem. ik denk dat je het met die papiertjes niet gaat redden het zit namelijk met een ander soort mechanisme in elkaar. je enigste en beste oplossing lijkt me een nieuwe klepje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn N85 nu een half jaar, maar ik vind dat de accu belachelijk kort meegaat. Als ik hem volledig heb opgeladen dan is ie binnen een dag of 2 helemaal leeg. De accu heeft nooit veel langer meegegaan, maar de laatste tijd is het echt dramatisch.. Meer mensen hier last van?

Wanneer de accu overigens helemaal leeg is en ik hem daarna weer oplaadt, dan klopt de ingestelde tijd ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 23:11
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:06:
Heb mijn N85 nu een half jaar, maar ik vind dat de accu belachelijk kort meegaat. Als ik hem volledig heb opgeladen dan is ie binnen een dag of 2 helemaal leeg. De accu heeft nooit veel langer meegegaan, maar de laatste tijd is het echt dramatisch.. Meer mensen hier last van?

Wanneer de accu overigens helemaal leeg is en ik hem daarna weer oplaadt, dan klopt de ingestelde tijd ook niet meer.
Heb mijn N85 nu ongeveer 7 maanden en ik vind de accu prima. Hou niet echt bij hoe lang ie meegaat, maar een paar dagen lukt volgens mij meestal makkelijk (en ik gebruik de mp3 functie dagelijks >1 uur). Als je gaat internetten, films bekijken, etc. dan gaat het wel harder ja, maar als ik zuinig doe gaat ie misschien wel een week mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:06:

Accu gaat juist hardstikke lang mee!
Puur standby staan zonder te bellen ed kan'ie bijna een week. Wanneer ik hem daadwerkelijk gebruik (muziek via BT naar autoradio streamen, bellen, muziek luister via hoofdtelefoon, internetten enz) dan gaat'ie nog steeds 2 dagen mee zonder tussendoor opladen. En da's heel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe er juist geen gekke dingen mee. Maximaal half uur bellen per dag, en af en toe wat internetten. Zou het gewoon een slechte accu van mij kunnen zijn, of zijn er functies die veel energie verbruiken zonder dat je het doorhebt en die je dus beter kunt uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
Ik krijg iedere keer als ik mijn telefoon opnieuw opstart/aanzet die melding. En ik vroeg me af hoe dat weg moest.

Nog een vraagje in welk formaat zetten jullie filmpjes op je N85 en met welk programma converteren jullie dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Weet iemand of je ook met WiFi files kan transferren? En zo ja, hoe? (BT is gewoon TE traag)

en nog een vraagje: heeft iemand ook dat het soms zo lang duurt voor hij de contacts weergeeft? Ik moet soms wel een seconde of 8 wachten voor ik de lijst zie...

[ Voor 47% gewijzigd door Tijgert op 26-06-2009 22:24 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die accu... redelijk inconsquent heb ik het idee.. Voor de firmware update was het anderhalve dag gebruik. Na de update ging hij met gemak 2 tot 3 dagen mee..

Na een maand na de nieuwe update te hebben gedraaid, is de accu na 1 dag compleet leeg. Heb dan ook wel bluetooth de hele dag aanstaan vanwege werk (maar dat zou toch wel twee dagen vol moeten houden :()

Toch maar weer de telefoon helemaal schoonvegen?

ps: als je lui bent, video gewoon via core player afspelen.. geen conversie ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb zelf ook het idee dat sinds de laatste firmware update de batterij sneller leeg is. Vooral als je hem via FOTA hebt geupdate manisteert dit probleem zich. Een herflash via NSU lost dit grotendeels weer op. Er blijft volgens mij af toe ergens wat hangen dat stroom verbruikt en dan is de batterij in no time leeg. Het lijkt dan wel of de interne kachel functie aan is gezet want hij voelt dan flink warm.

Tot de volgende update zet ik hem maar wat vaker uit en aan dan lijkt het probleem weer gereset te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:11
Dat hij soms flink warm aanvoelt heb ik ook al, en dat is zonder update.
Maar ook wanneer hij een tijdje aan de USB oplader heeft gehangen is hij soms binnen no-time leeg.
Het ene moment zit hij nog helemaal vol, en na een gesprek van <1 minuut is de telefoon ineens leeg!?

Er is nog geen update voor de Duitse variant van de N85, maar deze valt dus af te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Als ik eerlijk mag zijn; je kunt beter even wachten tot de volgende update. Deze vervolgens met NSU installeren en niet met FOTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
jens17 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 13:07:
..
Er is nog geen update voor de Duitse variant van de N85, maar deze valt dus af te raden?
Duurt trouwens een eeuwigheid pff :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinspui
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04 10:29
Hallo allemaal.
ik ben nieuw op tweakers :) .
ik heb afgelopen zaterdag de Nokia N85 nieuw gekocht voor 289 euro inclusief Mcguider kaarten van geheel Europa. het is wel een hele verandering ten opzchte van mijn 6230i 8)7 .
ik vind de N85 qua uiterlijk erg mooi, mede door het OLed scherm wat natuurlijk een prachtig beeld geeft.
ik heb voor de N85 gekozen omdat de meeste vrienden van me zo'n "hippe" touch-telefoon hebben en het allemaal niks vinden. ik vind het persoonlijk ook niet echt werken.
de Gps heeft zeer snel verbinding, meestal binnen zo'n 15 seconden.
slider heeft amper speling en de camera werkt ook netjes.
wat ik een nadeel vind is dat het scherm amper af te lezen is in de zon.

weet iemand hoe ik kan zien welke firmware versie ik heb en hoe deze up te daten is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de FOTA update is niet geheel aan te raden beestje krijgt dan wel erg veel hhonger. Een update via NSU is inderdaad aan te raden. Na een maandje die firmware te hebben gehad is het verbruik van de accu ook niet lang. Ik heb inderdaad ook het idee dat er iets blijft hangen. Beestje wordt bij mij niet warm, maar de batterij gaat als een raket leeg!

Het af en toe uit en aan schakelen is inderdaad een oplossing.. Maar helaas niet een altijd even handige oplossing :(

Hopelijk is er binnenkort een update beschikbaar die dit probleem oplost

(en als het ff kan de sms inbox bij de standby plug inn ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kevinspui schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:48:
" Hallo allemaal.
..

..

weet iemand hoe ik kan zien welke firmware versie ik heb en hoe deze up te daten is ?"
*#0000#

Updates via linker softkey >check for updates

of

via je pc (nokia pc suite)

of

via Nokia Service Point

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb een vraag over internet op de N85, voor als ik op vakantie gaat.

Het toestel is dermate afhankelijk van internet, dat ik niet meer weet wanneer hij een verbinding opzet. Bijvoorbeeld automatische check voor nieuwe firmware, als ik een foto maak (ja, dan maakt hij verbinding :S ), als ik Nokia Maps aanzet, etc.

Ik ben bang dat als ik terugkom van vakantie, dat er een huge datarekening van Vodafone op m'n deurmat ligt, omdat het toestel automatisch zonder mijn medeweten verbinding heeft zitten zoeken met internet. Ik wil dus voorkomen dat het toestel gaat verbinden met internet als ik straks in Spanje zit.

Hoe doen jullie dat? Of maak ik me zorgen om niets? :P Ik zat er namelijk aan te denken om m'n internet-toegangspunten kapot te maken voordat ik op vakantie ga.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hiermee schakel je 3G functionaliteit uit (maar kan hij natuurlijk nog wel via GSM data binnenhalen):
menu>instrumenten>instellingen>telefoon>netwerk>netwerkmodus>gsm

Maar je kan ook instellen dat hij niet automatisch verbinding maakt, maar moet vragen bijvoorbeeld. Alleen kan ik je dat nu ff niet uittikken, want mijn telefoon valt nu net uit en de lader ligt boven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Volgens mij is er een instelling dat hij vraagt of hij verbinding mag maken tijdens roaming..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 17:07

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Santo schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:24:
Volgens mij is er een instelling dat hij vraagt of hij verbinding mag maken tijdens roaming..
Klopt, maar volgens mij is het alleen een waarschuwing die die dan geeft aan je. Niet zelf getest, nog niet in het buiteland geweest met het beestje.

Trouwens, sinds de update (20) de laatste dus, veranderd mijn datum niet meer zeg maar naast de indicator voor je signaal sterkte. Hij geeft de datum aan van de laatste keer dat ik hem aanzette. Als ik hem uitzet en vervolgens weer opstart heeft die wel weer de goeie datum, maar 3 dagen later zit me n85 nog steeds op de opstartdag.

Misschien foutje van mezelf maar ik zie zelf niet een fout, dus als iemand weet waar ik overheen kijk zeg het maar :)

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Er is weer een nieuwe update beschikbaar voor de N85 met versie nummer 30.019.
Er zijn nog geen uitvoerige releasenotes beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2574/3693710391_b38c8153bd_m.jpg Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2590/3694529130_3b368b2a19_m.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door robertwebbe op 06-07-2009 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 15:21

GG85

.......

Hmm, net 1xmetding gehad met nieuwe software maar toen ik wou downloaden gaf ie serverfout. Nu zijn er helemaal geen updates volgens Nokia. Server zal wel overbelast zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Maar nu raad je het aan om hem via de computer te updaten?
Moet je dan een backup maken? Ben je dan alles kwijt?

En heb je al enig verschil gemerkt van de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ja, via de computer heb je minder last van complicaties.
Backup is in principe niet nodig maar wel altijd aan te raden voor het geval dat. Het kost je slechts enkele minuten.
En ik heb nog geen vernieuwingen gezien.

[ Voor 37% gewijzigd door robertwebbe op 06-07-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
Ik heb mijn mobiel net geupdate met FOTA. Ging prima, wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat menu's sneller openen. Ook heb ik het idee dat hoeveel batterij je nog over hebt naukeuriger wordt weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik twijfel ernstig of ik die mee ga pakken, omdat de huidige firmware (20.x) mij zo goed bevalt. Ik kan geen enkele flaw meer ontdekken, zou zonde zijn als ik dat verpruts :P Ik heb dat al eerder gedaan met een N73.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
k heb hem nu via de computer geupdate en eigenlijk valt de snelheid van de menu mij ook op...
Weet niet hoe maar ik vind hem helemaal sneller geworden, dit kan door 30.019 komen maar ook doordat ik hem voor het eerst heb geupdate via de computer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:42
Santo schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 08:20:
k heb hem nu via de computer geupdate en eigenlijk valt de snelheid van de menu mij ook op...
Weet niet hoe maar ik vind hem helemaal sneller geworden, dit kan door 30.019 komen maar ook doordat ik hem voor het eerst heb geupdate via de computer...
Ik had hem vanochtend ook geupdate.. gewoon OTA.. werkt gewoon goed hoor. Over het algemeen merk ik dat het openen van menu's wat sneller gaat.. verder nog niet veel getest..

Maar wat ik me afvraag is wat het verschil is tussen OTA of gewoon via de NSU updaten.. wat is beter? Bij mij werken beide methodes gewoon OK..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
dkawa schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:58:
[...]

Ik had hem vanochtend ook geupdate.. gewoon OTA.. werkt gewoon goed hoor. Over het algemeen merk ik dat het openen van menu's wat sneller gaat.. verder nog niet veel getest..

Maar wat ik me afvraag is wat het verschil is tussen OTA of gewoon via de NSU updaten.. wat is beter? Bij mij werken beide methodes gewoon OK..
Dit is al eerder in deze topic beschreven en het komt bij elke update naar boven ;)
Maar volgens mij houd het dit in:
Bij OTA worden alleen de vernieuwde bestanden verandert en daarom is de update bij OTA ook maar 6.6 MB
Bij NSU wordt de hele source overschreven, heb ergens zelfs gelezen dat je hele C:Systems vernieuwd wordt.

Corrigeer me als ik ernaast zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:42
Santo schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:09:
[...]

Dit is al eerder in deze topic beschreven en het komt bij elke update naar boven ;)
Maar volgens mij houd het dit in:
Bij OTA worden alleen de vernieuwde bestanden verandert en daarom is de update bij OTA ook maar 6.6 MB
Bij NSU wordt de hele source overschreven, heb ergens zelfs gelezen dat je hele C:Systems vernieuwd wordt.

Corrigeer me als ik ernaast zit 8)7
Klopt..dit heb ik ergens op de discussions.nokia.com site gelezen. Maar zij preferen toch een OTA omdat dit toch minder problemen geeft als via NSU (bent afhankelijk van PC en datakabel). NSU is alleen nodig als je toestel echt problemen heeft. Dit geeft je dan een clean install...

Anyway, ik had het vanochtend OTA gedaan en ben er tevreden mee. Maar ik zou graag een changelog willen zien van deze nieuwe update. Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Nee, die is er volgens mij niet.
Zelfs van 20.x is hij niet officieel uitgekomen.

Maar wat ik wel merk nu ik bijna 1 dag de update heb, de muziekspeler werkt minder snel. Als hij uit schermbeveiliging terug naar de player omdat je de volume verandert, duurt dat soms 5 seconde voordat het geluid veranderd.
Wat mijn tip is aan Nokia, zorg dat je niet de player opnieuw hoeft te laden als je alleen de volume wilt veranderen. ( Want vaak heb ik hem dan toch in mijn broekzak )

[ Voor 5% gewijzigd door Santo op 07-07-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman kreeg ook net van zijn telefoon te horen dat er nieuwe software is.

Zolang er geen changelog is laat ik hem voorlopig denk ik nog bij v20. Die werkt gewoon uitstekend en stabiel nu. Daar heb ik destijds wel een changelog van gezien en er werden een paar voor mij irritant bugjes gefixed en toestel werd stabieler in het algemeen.

Nieuwe software is leuk, maar ik ben wel benieuwd wat er anders is geworden. Ik ben wel redelijk afhankelijk van dat apparaat namelijk, anders moet ik terugvallen op mijn oude 6230 welke ik als backup-foon heb liggen. Nou is het hiervoor wel altijd gewoon goed gegaan, dus volste vertrouwen wat dat betreft.

Meer mensen met ervaringen met de nieuwe software? Ook dat van die music player?

[Edit]
Iets wat ik vond, een comment van iemand:
so far, have notice the the rediculous time it used to take to render a photo on zooming is now almost instant, addmitably that could have been done by version 20, didn't test it then
Dus mogelijk camera improvements en mensen hebben het ook over een tikkie sneller, maar dat laatste is nogal subjectief :P
Als dat zoomen van foto's vlotter is, dan is dat wel een leuke fix. Want daar stoorde ik me soms wel een beetje aan. Wie bevestigd?

[ Voor 29% gewijzigd door Ultraman op 07-07-2009 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb in het begin idd gemerkt dat het zoomen niet zo snel ging. Maar daar heb ik al lang geen last meer van. Misschien dat ik nu andere knoppen daarvoor gebruik oid? (ik gebruik de zoomknoppen op het kleine toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
Bij mij gaat het uitzoomen een stuk sneller, bijna instant. Het inzoomen daarintegen is nog steeds traag. Ik heb dit getest met de knopjes bovenop het toestel.

Het lijkt ook dat de mobiel in het algemeen iets sneller is geworden. Bijv. met vergrendelen van de mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Net even geupdate naar v30.. ging als normaal... alles werkt nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weten jullie al wat er is aangepast in V30???

en mijn 2e vraag, als ik iemand aan de lijn hebt dan blijft mijn scherm constant branden (verlichting) hoe krijg ik deze uit als ik in gesprek ben? Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santo
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:01:

en mijn 2e vraag, als ik iemand aan de lijn hebt dan blijft mijn scherm constant branden (verlichting) hoe krijg ik deze uit als ik in gesprek ben? Hebben jullie dit ook?
Bij mij gaat het scherm gewoon uit...

Maar nog iets opgemerkt sinds in v30 heb, wanneer je bijvoorbeeld het menu open hebt staan en je schuift het toestel dicht en sluit dan het menu af ( of de rode knop ) Dan gaat hij niet op toetsen blokkering... Best irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Santo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:28:
[...]

Maar nog iets opgemerkt sinds in v30 heb, wanneer je bijvoorbeeld het menu open hebt staan en je schuift het toestel dicht en sluit dan het menu af ( of de rode knop ) Dan gaat hij niet op toetsen blokkering... Best irritant!
Dat kan ook al met v20 ;)
Kwestie van timing merk ik. De ene keer als ik het doe gaat de keylock er gewoon op, maar als ik precies op het juiste/foute moment op die rode knop druk dan voorkom ik die lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de installatie van firmware update 30.019 kan ik "Windows Live" niet meer vinden via Download!. Ook heb ik last van het vaak ontbreken van toetsenbordverlichting (vooral als het donker is). Bij firmware 20.175 had ik dit niet... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Santo schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 08:28:
[...]

is er ergens een iinsteelling dat jeje licht kan dimmen of zo ik kan hem nergens vinden :? :?
Pagina: 1 ... 13 ... 15 Laatste