Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Volgens Belnu is de release uitgesteld tot 14 november. Nog ff wachten dus :z

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:50
Ik heb de N 85 intussen maar besteld bij een internet winkel. Ik heb eigenlijk geen zin om nog langer te wachten. Maandag as wordt het tst geleverd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:21
2call.nl wilde hem niet leveren, volgens hen kon mijn contract nog niet verlengd worden. Ik heb hem gisteren ook bij een andere toko besteld en die hebben op de planning staan om het toestel woensdag aan mij te leveren. Ben benieuwd :)
Iedere 2 jaar roep ik weer dat ik deze keer toch echt geen luxe toestel neem, maar gewoon een basic apparaatje, want het enige dat ik ermee doe is bellen en af en toe sms'en. Maar elke keer weer kies ik toch een uitgebreid toestel, omdat ik toch stiekem wel een beetje een gadget freak ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avkooi, bedankt dat je de tijd hebt genomen jer ervaringen zo uitgereid te melden.

Ik was inderdaad benieuwd naar het slidermechanisme.
Ik bestel daarom nog niet en wacht op de eerste ervaringen van iemand met een N79
(alhoewel ik ook al geen fan ben van verplaatsbare frontjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacTop
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:51
Hallo heren, ik meng mij er ook ff tussen

Ik heb afgelopen donderdagavond rond 19:00 uur mijn N85 besteld, bij Typhone, en de volgende dag werd hij rond 13:00 uur op mijn werk bezorgt. (voor idd 10,- euri verz kosten, 24-uurs Comfort Levering)
Dus ik mag wel zeggen netjes gedaan van Typhone _/-\o_

Bij mij betreft het een Duits toestel (handleiding, en alle andere papieren bescheiden).
Alle Nederlandse handleidingen heb ik reeds van de site van Nokia gedownload (.pdf), dus dat hoeft ook geen belemmering te zijn !
Inclusief de Zeemote (al vraag ik mij wel af wat uiteindelijk hier de meerwaarde van is.......in 1 hand je N85, en in je ander de Zeemote ?)

Ik moet zeggen, ik ben niet veel gewend geweest met mijn oude Sony Ericssons (K750i, en vervolgens W610i), maar het toestel ziet er prachtig uit, en voelt heel degelijk aan, al zegt dat uiteindelijk niets over de levensduur !
Ik heb er geen spijt van dat ik hem gekocht heb, ondanks dat ik 466,- euri verschrikkelijk veel geld vind voor een GSM (maar het is erg lekker speelgoed)

Ik moet wel zeggen, dat er heel af en toe een hikje (vertraging)zit in het menu.
Verder heb ik me nog niet zo in alle mogelijkheden kunnen verdiepen, aangezien dit voor mij een gigantisch verschil is t.o.v. met mijn oude W610i !, maar daar hoop ik de komende dagen meer tijd voor te hebben.

Al met al, ben ik er heeeeeeel erg blij mee d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een tof apparaat! Dit toestel zal een waardig opvolger zijn voor mijn 6300. Enige wat ik mij nog afvraag is op het gebied van GPS navigatie. Misschien is het handig om de startpost hiervoor uit te breiden.

De volgende pagina bespreekt de aanwezige Nokia Maps 2.0 applicatie (niet specifiek voor N85):
http://www.telecomwereld.nl/nokia-maps.htm
Conclusie
We zijn over het algemeen niet zo'n liefhebber van off-board navigatie. Het is iets minder betrouwbaar omdat een goede netwerkdekking nodig is. Maar zeker in Nederland valt over dekking weinig te klagen. En Nokia Maps laat een goede indruk achter, ook al biedt het niet alle opties van een draagbaar navigatiesysteem. We missen vooral de mogelijkheid routes vooraf te bekijken of demonstreren.

De gratis functies, zoals vector- en satellietbeelden, hebben geen meerwaarde ten opzichte van Google Maps. Maar navigatie is wél een meerwaarde, en de licenties zijn redelijk geprijsd als u bedenkt dat u geen nieuwe kaarten meer hoeft aan te schaffen.

De concurrentie voor Nokia Maps is stevig, met alternatieven als Route 66, TomTom Navigator 6 (dat overigens niet met de interne gps-ontvanger van de N95 overweg kan) en het voordelige Sygic McGuider. Dat pakket kost inclusief Europese kaarten maar €79. Wat gebruiksgemak betreft weten de concurrenten de draagbare navigatiesystemen veel dichter te benaderen.
Leuke review, maar ik zou graag wat meer gebruikerservaringen willen zien op het gebied van navigeren op de N85.

--edit: vooral Sygic McGuider klinkt interessant. Het niet nodig hebben van een dataverbinding en de lage aanschafprijs maakt het een waardige concurrent.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:19:
...
Leuke review, maar ik zou graag wat meer gebruikerservaringen willen zien op het gebied van navigeren op de N85.

--edit: vooral Sygic McGuider klinkt interessant. Het niet nodig hebben van een dataverbinding en de lage aanschafprijs maakt het een waardige concurrent.
Kijk ook hier eens :

Het Sygic McGuider Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem net gevonden, toch bedankt :)

De N85 + Sygic McGuider klinkt mij als muziek in de oren! Hopelijk mag ik binnenkort mijn vingertjes er aan branden.

Ik wacht nog even op het aanbod in de "gewone" winkel, vind ik wel zo fijn mbt ter plekke de contractuele zaken regelen ipv met bijbetalingen of op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:40:
Goeidag beste forum leden,

Ik ben nog net lid van GT geworden dus hallo :) , Nokia N85 is al te bestellen via www.typhone.nl (+ als u extra 5euro betaald krijgt u hem binnen 24 uur binnen). http://www.typhone.nl/gsm/nokia/1078/nokia-n85

Mijn huidige mobiel is ook N82, en ik twijfel tussen Nokia 5800 en N85. Maar ik denk dat ik N85 bestel (5800 blijft 1e echte touchscreen van Nokia dus zeker met veel bugs).
Heel leuk dat ze em al hebben bij Typhone. Alleen let op. Ze doen wel leuk stoer met een lage toestelprijs en "extra korting", maar als ik de N85 met 1-jarig 27,50 vodafone abo bestel bij typhone, dan betaal ik €319, terwijl ik bij Belnu maar €177 neerleg (incl. eindeloos internet blox).

Wat typhone met de overige slordige 100 euro doet? Geen idee. Ik weet alleen dat ik hem niet bij hun bestel.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_Christiaan_

agree, maar het blijft wel goed prijs voor een los toestel (nieuwe mobiel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:00
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:02:
@_Christiaan_

agree, maar het blijft wel goed prijs voor een los toestel (nieuwe mobiel).
Ik wacht wel even tot Jan 09, abo verlening Vodafone 50, 1 jr komt ie op € 120,00

Prijs los toestel: € 456,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indd, liever abo nemen. Dat ga ik ook doen(denk ik). 456 euro voor 1toestel vind ik wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06:07
xDnDx, zou jij misschien contact met willen opnemen. Stuur ff een mailtje naar ferdi_mendes@hotmail.com.

Alvast bedankt!!

[ Voor 100% gewijzigd door Furrr op 27-10-2008 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Ik zie op verschillende sites, waaronder die van 2call, dat de N85 Copper wordt aangeboden. Op de foto lijkt het idd of de zijkant een andere kleur heeft en misschien ook wel de achterkant, terwijl die er op de Nokia site helemaal zwart uit ziet.

Kan iemand bevestigen of de buitenlandse versie er anders uit ziet dan in de Benelux. Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een volledig zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Furrr schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 01:10:
xDnDx, zou jij misschien contact met willen opnemen.
Done.
Simpathy schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 07:06:
Kan iemand bevestigen of de buitenlandse versie er anders uit ziet dan in de Benelux. Mijn voorkeur gaat toch echt uit naar een volledig zwarte.
Het stukje flash op de Nokia site lijkt 'misleidend' te zijn het ziet er daar idd meer uit als zwart dan copper.
Want onder de Technical Specifications staat:

Colors and covers
* Available in-box colours: Copper

Daar in alle reviews en foto's de achterkant ook daadwerkelijk in de kleur 'copper' is zal dit ook de te leveren kleur zijn.
Of deze ook ooit in zwart geleverd zal worden is mij niet bekend.

Avkooi bedankt voor het delen van je ervaringen!
Hoe vaak heb je hem inmiddels aan het infuus moeten leggen? M.a.w. al ervaringen met gebruikstijd van de batterij?
Heb je al bugs ontdekt in de firmware of dingen die niet intuïtief werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Nog geen uur geleden de N85 binnengekregen via Typhone. Betreft een GSM welke inderdaad vanuit Duitsland komt. Bij inzetten van simkaart schakelde het toestel direct over op Nederlands. Tst ziet er op zich goed uit. Ik heb de GSM alleen meteen retour gestuurd omdat er vreselijk veel speling zat op de slider. Ik heb hier nog een Nokia 6110 slider waar een enkele speling op zit. De speling was zo veel dat het mogelijk was om de slider te laten tikken bij een aanraking. Daar is het tst gewoon te duur voor om daar last van te hebben. Anderen hier dezelfde ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mavical schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:46:
Nog geen uur geleden de N85 binnengekregen via Typhone. Betreft een GSM welke inderdaad vanuit Duitsland komt. Bij inzetten van simkaart schakelde het toestel direct over op Nederlands. Tst ziet er op zich goed uit. Ik heb de GSM alleen meteen retour gestuurd omdat er vreselijk veel speling zat op de slider. Ik heb hier nog een Nokia 6110 slider waar een enkele speling op zit. De speling was zo veel dat het mogelijk was om de slider te laten tikken bij een aanraking. Daar is het tst gewoon te duur voor om daar last van te hebben. Anderen hier dezelfde ervaring mee ?
Sjezus weer dat gelazer met speling op de slider. Ik had verwacht dat dit inmiddels is opgelost (N95...N95-2...N96...N85). Gelukkig heb ik zelf bijna geen speling op mijn originele N95, maar toch. Ik wilde tzt de N85 aanschaffen...maar dat is dan nu weer afhankelijk van of het probleem met de speling is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avkooi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-09 14:30
Ik houd niet precies bij hoe vaak ik de telefoon oplaad, maar voor mijn gevoel hoeft hij minder vaak op te laden dan de N82. Misschien komt dit ook wel omdat hij oplaadt als je de USB-verbinding gebruikt. In ieder geval is de batterij voor normaal gebruik ruim voldoende.

Gisteren ben ik bijvoorbeeld een stuk (circa 2 1/2 uur) gaan rijden. Ik had Tomtom aan en speelde met de FM-zender muziek op de autoradio. Toen ik terugkwam was er niet eens één streepje minder! En dan te bedenken dat ik de energiebesparende opties zelfs uit had staan. Alleen ging het vandaag met het batterijniveau wel snel achteruit, maar dat is voor mij een teken dat de batterij nog niet genoeg ge- en ontladen is.

Die FM-zender is trouwens erg handig. Let er wel op dat je 'AF' (alternatieve frequenties) uit hebt staan op je (auto)radio, want anders schakelt hij gelijk over naar een andere frequentie als de N85-zender het signaal overneemt. Op je display verschijnt 'NOKIA' en als je geen geluidsbron aan hebt staan, hoor je af en toe een piepje om te laten weten dat er verbinding is. Dan kan je vervolgens de muziekspeler aanzetten en hoor je het geluid over je radio.

Bij Brando is ondertussen trouwens ook een screenprotector voor dit toestel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
avkooi schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:13:
...
Die FM-zender is trouwens erg handig. Let er wel op dat je 'AF' (alternatieve frequenties) uit hebt staan op je (auto)radio, want anders schakelt hij gelijk over naar een andere frequentie als de N85-zender het signaal overneemt. Op je display verschijnt 'NOKIA' en als je geen geluidsbron aan hebt staan, hoor je af en toe een piepje om te laten weten dat er verbinding is. Dan kan je vervolgens de muziekspeler aanzetten en hoor je het geluid over je radio.
Hoe is de geluidskwaliteit over de autoradio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avkooi schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:24:

PS: Het lukt me momenteel niet om plaatjes door te linken, maar hier is mijn flickr-pagina met 4 foto's!
kan je ook wat foto's op flickr zetten die je met de N85 gemaakt hebt?
ook met flits in donkere omgeving als het kan? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog wat leesvoer.
Een gebruikers ervaring van een Australiër met een Singapore import toestel;

http://forums.whirlpool.n...-archive.cfm/1040387.html Ctrl+F op 'funkdancer'

Hier alvast een paar quotes:
Phone is and feels a _fair_ bit slimmer than the N95-8GB Black (which is still an awesome looking phone).
The music player works quite nicely with my ATH-CK7 headphones; also tried the radio transmitter on my way from FedEx to work and that also operated brilliantly.
I am not qualified to comment in detail about the N95's plastic quality as I haven't used it that much, however the overall feel of the phone is, I'd say, quite nice. In fact, it's down right slick, with a soft feel to it and about as good as plastics can get in my opinion. For a better feel, other materials would be needed. If anything, it's a bit less "masculine" or shall we say "bricky" than the N95, the softness and roundedness is remarkable
The finish of the unit is beautiful, with a nice weight to it. The keypad is just top notch, and also the quality of the colors/screen is sublime. With zero backlight, the result is pretty stunning especially now at night with dimmed lights.
http://farm4.static.flick...44406400_2b6b10325b_b.jpg

Teveel tekst om overzichtelijk te quoten dus zou zeggen lees het, bij interesse, eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:17:
Hier nog wat leesvoer.
Een gebruikers ervaring van een Australiër met een Singapore import toestel;

http://forums.whirlpool.n...-archive.cfm/1040387.html Ctrl+F op 'funkdancer'

Hier alvast een paar quotes:

[...]

[...]

[...]

[...]

http://farm4.static.flick...44406400_2b6b10325b_b.jpg

Teveel tekst om overzichtelijk te quoten dus zou zeggen lees het, bij interesse, eens door.
Interessant linkje :) De foto's ook trouwens. Vooral die ene waar je de tijd/datum screensaver ziet, zo zonder backlight, echt cool :)

Jammer genoeg heb ik nog wat problemen met bestellen... Ik zit met de opzegtermijn van m'n huidige abo dus m'n nieuwe abo kan pas vanaf eind februari 2009 ingaan. En ik lees net dat je bij een Vodafone abonnement je telefoon pas krijgt net voordat het nieuwe abonnement ingaat :/ En ik ben veels te ongeduldig :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupaman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik wil mijn zegje ook kwijt over de nokia n85. Ik vind het zelf een spectaculaire gsm. Ik wilde zelf eert de samsung innov8 maar deze is dondersgroot.

De samsung n85 heeft naar mijn inzien alle specificaties die men nodig heeft en deze bied nog eens een oled beedscherm. Ik zou zeggen wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Chupaman schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:24:
Ik zou zeggen wat wil je nog meer?
Een nokia N85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupaman
Trouwens hij is bij 2call.nl best goedkoop icm met een abbonement ik heb icm met tmobile flex 20 genomen ik krijg er maandelijks 5 euro korting op en moest wel 5 euro bijbetalen voor de liefhebbers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 15:31
Mooie topicstart! Alleen de chipset staat verkeerd, nl de STn8815. Die zit wel in de N96. De N85 heeft de OMAP 2431, volgens smape.com. Uitleg over die chipset hier.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Zijn er al gebruikerservaringen wat betreft de camera op de N85?

Dat zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

cdl schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:50:
Zijn er al gebruikerservaringen wat betreft de camera op de N85?
http://www.mobile-review.com/review/nokia-n85-en.shtml

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb liggen kutten met N-Gage, dacht uninstall hem en installeer hem dan opnieuw. Alleen van de build 1320 is nergens de software te downloaden. Zelfs niet op de off. site. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 17:36:
Ik heb liggen kutten met N-Gage, dacht uninstall hem en installeer hem dan opnieuw. Alleen van de build 1320 is nergens de software te downloaden. Zelfs niet op de off. site. Iemand een tip?
If there is not an N-Gage icon in your menu, or if you have accidentally uninstalled your N-Gage application and need to reinstall it, please be patient while we finalize an updated version of the N-Gage application just for your device.

Please do not attempt to install other versions of the N-Gage application onto your device as they may not work properly.
Zie wel een 1320 versie op de N81 & N81 8GB support page maar in de readme staat dat deze uitsluitend voor de N81 PR2 is.

Dus je zal nog even moeten wachten op officiële support vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Morgen komt m'n N85 binnen van GSMWeb.nl =) Gelukkig hoef ik niet buiten de deur te werken, dus ik kan de hele ochtend (en middag als dat nodig is) op de postbode gaan zitten wachten =D

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
julianus schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:14:
Morgen komt m'n N85 binnen van GSMWeb.nl =) Gelukkig hoef ik niet buiten de deur te werken, dus ik kan de hele ochtend (en middag als dat nodig is) op de postbode gaan zitten wachten =D
8)

Je ervaringen zouden hier erg op prijs worden gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 00:14:
Weet niet of het werkt, maar zou je de Ngage driver kunnen uploaden dan? Dan kan ik hem zo misschien weer installeren.

Edit: en als ik hem terugzet naar fabrieksinstellingen, heb ik dan ook niet alles terug?
Hoe kan ik anders de telefoon terug zetten naar de oorspronkelijke staat? Want ook al zet ik hem terug naar fabrieksinstellingen blijft toch alles wat ik geinstalleerd heb gewoon staan, dat klopt toch niet?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpathy
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02-2023
Mooie uitgebreide review, link was me nog niet opgevallen. Zie nu ook dat er in 2009 versies met andere kleuren voor de zij- en achterkant komen. Was toch op zoek naar een volledige zwarte, maar ben bang dat het te lang wachten wordt.

Heb mijn meisje beloofd dat ze voor het eind van het jaar der telefoon heeft. Is dus niet eens voor mezelf 8)7 Geeft er niet zo veel om als ik, gaat r vooral om de camera en het uiterlijk. Toen ik r een paar maanden teug een telefoonwinkel introk pikte ze er op de eoa manier gelijk de N95 uit als enige leuk modelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag mijn Nokia N85 opgehaald! :*)
Ben er nu al erg blij mee.. Toen ik het toestel voor het eerst aanzette, had ik meteen een 'wow' momentje vanwege het scherm, hele mooie kleuren!

Installeren was zo gebeurd en daarna verder alles een beetje instellen.

Vind het toestel erg fijn werken en snel reageren, wat voor mij érg belangrijk is! Heb hiervoor een Htc Diamond gehad, dus is weer even wennen aan Nokia. Maar alles wijst voor zich eigenlijk..

Wat me opviel aan het slider mechanisme, is dat het solide aanvoelt... In tegenstelling tot de N95 (8Gb) die ik ook heb gehad. Bij de 1e keer opstarten van Nokia Maps had ik meteen een fix! ;)

Alles perfect dus, mocht je twijfelen bij het aanschaffen van dit toestel, ik zou het gewoon doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ik heb hem ook vandaag binnen gehad. Ook ik ben erg prettig verrast door het scherm! De kleuren zijn erg warm, itt de TFTtjes 'van vroeger' die toch altijd naar het blauw neigen. Maar, ik vind de kleuren wel iets té warm; als je een foto wilt nemen van iets zie je dat meteen. Maar dat is verder niet storend, het scherm is gewoon erg prettig om naar te kijken. Het ziet er duidelijk beter uit dan op m'n N95 8Gb, behalve dan dat die een groter scherm heeft. De wit verlichte tijd op de diep-zwarte achtergrond in standby ziet er erg gaaf uit.

De eerste indruk van het toestel is heel erg goed. Hij voelt lekker stevig aan, en ligt lekker in de hand. Hij heeft ongeveer hetzelfde gewicht (128gr geloof ik) als de N95 8Gb, maar is een stuk kleiner. De vormgeving vind ik erg geslaagd, het ziet er gewoon heel strak uit.

De geluidskwaliteit is op het eerste gehoor inderdaad beter, maar ik heb het nog niet kunnen proberen met LCG Jukebox. Die geeft een stuk betere geluidskwaliteit dan de ingebouwde muziekspeler, althans op de N95. Maar nu al klinkt het beter dus.

FP2 heeft erg mooie eyecandy, zeker een flinke verbetering.

De menu's gaan snel, en ook b.v. de foto-app is in een mum geladen.

De bediening is prima. Ik vind het touch-gevoelige naviwheel even wennen, maar ik hou hem erin denk ik.

Ben nu nog even alle gigabytes van m'n N95 aan het overpompen. Ik zal later een uitgebreidere review geven, als ik ook wat foto's heb kunnen maken, en met wireless en navigatie aan de gang ben gegaan enzo. Ik ben ook benieuwd naar NGage. Er zat ook een Zeemote bij trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@Rikkemans en Julianus : klinkt allemaal erg goed. Dank voor de "review".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
En dan nu voor het minder goeie, de bugs en andere problemen die ik tot nu toe ben tegengekomen =)

- muziekspeler is veel en veel te traag in gebruik
- vastloper tijdens afspelen muziek
- duurde een eeuwigheid voor hij alle videootjes en fotootjes 'gevonden' had
- naviwieltje werkt even niet na reboot
- USB-laden werkte eerst niet, later opeens wel.
- het toevoegen van 750 mp3tjes aan de bibliotheek duurde bijna een uur
- thumbnails van filmpjes in video centre zijn uitgerekt (te lang)
- spontane reboot op vtap (over wlan) altijd als ik op 'back' druk tijdens een filmpje
- nu en dan een stottertje in LCG Jukebox
- nu en dan een stottertje bij het afspelen van allerlei soorten filmpjes (youtube, mp4)
- streaming video met NOS mobiel werkt niet
- het naviwieltje doet het niet altijd in de gallerij

Een vergelijkbare rij problemen als met de eerste firmwares van de N95 dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Julian op 30-10-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand van jullie die de N-gage mappen kan uploaden? Ik heb hem namelijk gedeinstalleerd en er is nog geen install. bestand van op de N-gage website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Je hebt geen email in je profiel staan, dus dat wordt lastig ;+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chupaman
ik heb m ook binnen ik vind m best geil alles werkt trouwens gewoon goed bij mij, ik ga nog even nokia bellen om een zeemote te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Nog wat pro's en con's:
pro:
- usb overdracht is veel sneller
- wireless IRC doet het
- XPlore doet het

con:
- coreplayer (xvid e.d.) werkt voor geen meter. Veel framedrops en geluid out of sync.
- vBag (gameboy advance emulator) loopt aanzienlijk langzamer dan op de N95. Zelfs bij frameskip 3 hapert het geluid bij Supermario nog wel eens, terwijl op de N95 frameskip 2 prima speelt.
- vNes (nes emu) loopt veel langzamer. Op de N95 speelt die alle spelletjes perfect op frameskip 1. Op de N85 loopt hij zelfs op 3 nog niet helemaal lekker, en dan is het sowieso al niet meer om aan te zien.
- beetje beacklight bleeding her en der

Bij vNes kan je de verzadiging instellen. Die is naar mijn mening standaard te hoog, want met minder kleurverzadiging ziet het er wat beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
julianus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:38:
Nog wat pro's en con's:
knip
- beetje beacklight bleeding her en der
knip
Euhh.. Er ís geen backlight, dus dat lijkt me sterk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat het 3D gebeuren trager is, mag niet als een verrassing komen, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 23:07:
Je hebt geen email in je profiel staan, dus dat wordt lastig ;+)
Nu wel. Zou je eens kunnen kijken of je dat kunt uploaden/e-mailen naar mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verbal_Kint schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:25:
[...]

Euhh.. Er ís geen backlight, dus dat lijkt me sterk..
Er is dus wel een backlight. Ik dacht eerst ook dat er geen was (amoled-scherm tenslotte), maar toen ik wat licht zag komen uit verschillende plekjes ben ik nog eens wat beter gaan kijken. Het scherm heeft wel degelijk een backlight, die aan is als je hem aan het gebruiken bent. Als je ff wacht gaat de backlight uit, en wordt het scherm een stuk minder fel, maar is het nog wel leesbaar. Dan draaittie puur op oled. Het zelfde geldt voor de tijd in standby-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 09:58:
[...]

Nu wel. Zou je eens kunnen kijken of je dat kunt uploaden/e-mailen naar mij?
Ik zie nog steeds geen email-adres in je profiel Maradona. Mail mij anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
Vandaag een tweede nwe N85 binnengekregen. De eerste had ik teruggestuurd in verband met speling op de slider. Ook dit tweede toestel heeft speling op de slider. Echt vreselijk balen omdat de N85 eigenlijk alles heeft wat je nodig hebt. Ook dit tweede toestel stuur ik dus retour en voorlopig dus maar geen N85. Het voelt gewoon vreselijk goedkoop aan als er zoveel speling in zit. Geeft ook een probleem als ik toestel ooit nog is zou willen verkopen. Helaas laat Nokia er wat doen. Bij een toestel van bijna 500,-- mag dat gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ik heb ook een beetje speling op m'n N85, zowel zijwaards als in de lengte, maar duidelijk minder dan op m'n N95 8Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

mavical schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:06:
Vandaag een tweede nwe N85 binnengekregen. De eerste had ik teruggestuurd in verband met speling op de slider. Ook dit tweede toestel heeft speling op de slider. Echt vreselijk balen omdat de N85 eigenlijk alles heeft wat je nodig hebt. Ook dit tweede toestel stuur ik dus retour en voorlopig dus maar geen N85. Het voelt gewoon vreselijk goedkoop aan als er zoveel speling in zit. Geeft ook een probleem als ik toestel ooit nog is zou willen verkopen. Helaas laat Nokia er wat doen. Bij een toestel van bijna 500,-- mag dat gewoon niet.
Ik weet niet waar je woont, maar je kan je toestel mss beter naar een Nokia Service punt brengen. In Schiedam zit toevallig een goeie (Ricom Repairs), daar kan je altijd zo terecht.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chupaman schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:19:
ik heb m ook binnen ik vind m best geil alles werkt trouwens gewoon goed bij mij, ik ga nog even nokia bellen om een zeemote te krijgen
Vind je het een wellustig object ja :9
Waar heb je hem besteld dan?
Het klinkt nu dat je hem ergens besteld heb waar geen zeemote bij zat.
En het lijkt me dat je daar dan niet direct recht op hebt.
Ben dus erg benieuw of nokia hem je gaat geven.
julianus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 00:38:
Nog wat pro's en con's:
pro:
- usb overdracht is veel sneller
- wireless IRC doet het
- XPlore doet het

con:
- coreplayer (xvid e.d.) werkt voor geen meter. Veel framedrops en geluid out of sync.
- vBag (gameboy advance emulator) loopt aanzienlijk langzamer dan op de N95. Zelfs bij frameskip 3 hapert het geluid bij Supermario nog wel eens, terwijl op de N95 frameskip 2 prima speelt.
Eindelijk weer een paar negatieve punten :P
Baal er wel van dat coreplayer (tcpmp) het niet doet, neem aan dat je dit met een 'gewone' divx hebt geprobeerd en ook wat instellingen hebt aangepast.
Want dit zou dan dus betekenen dat je je filmpjes eerst weer door een programma moet halen zodat coreplayer het wel aan kan op de N85
En had je met die LCG Jukebox nou nog een betere geluidskwaliteit of lag dit puur aan de N95
Raymond schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:31:
Dat het 3D gebeuren trager is, mag niet als een verrassing komen, volgens mij.
Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/review/image/nokia/n85/bench/jbench-2.jpg

Nee idd maar het is wel jammer dat een nieuw toestel niet eens een "eenvoudige emulator" kan draaien.
Het kan ook aan de emulator zelf liggen e.d.
Ben daarom ook wel benieuwd naar de verschillend werkende software.
Blij dat julianus al wat software heeft geprobeerd.
_Christiaan_ schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 12:17:
Ik weet niet waar je woont, maar je kan je toestel mss beter naar een Nokia Service punt brengen. In Schiedam zit toevallig een goeie (Ricom Repairs), daar kan je altijd zo terecht.
Ja het is attent van je maar het lijkt mij dat als hij problemen met een nieuw gekocht toestel heeft dat ze het zelf mogen oplossen. En dat je dan zelf moet laten repareren lijkt mij niet de bedoeling.
Als het beeldscherm kapot was geweest had je hem toch zelf ook terug gestuurd ipv. hem te laten maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Over coreplayer; ik heb verder geen instelling aangepast. Ik heb gewoon een avi (xvid) genomen, die op m'n N95 8gb wel behoorlijk goed draait. Het ziet er inderdaad naar uit dat we voor dit toestel dingen om moeten gaan zetten naar minder gecomprimeerde mp4, want het lijkt erop dat het processortje gewoon niet snel genoeg is.

Dat blijkt ook uit de prestaties van de emulatoren. Die maakten (voor zover ik weet) echter geen gebruik van de grafische co-processor van de 2420-chipset van de N95, dus ik vind dat wel vreemd. Je zou denken dat het centrale ARM-processortje wel iets sneller zou zijn geworden in de loop der jaren......

Ik heb niet het idee dat het aan de snelheid van het geheugenkaartje ligt. Sommige apps laden en sluiten sneller dan op de N95, wat mij doet vermoeden dat dat kaartje snel genoeg is.

Het zou ook allemaal kunnen liggen aan de firmware, die nog moet worden geoptimaliseerd.

Over LCG Jukebox: die klinkt ook op de N85 beter. Wel jammer dat het mini-jukebox schermpje op het standby-screen niet meer werkt met FP2.

Ook jammer overigens dat dit soort programma's zo achterlijk duur zijn voor Symbian. Wat dat betreft hebben ze het bij Apple beter geregeld. 25E slaat nergens op.

De N85 is bij gsmweb.nl trouwens bijna te geef. Had hem voor 85E met 1 jaar telfort 300 min + 100 SMS + 'onbeperkt' internet, 39E/mnd. Bij t-mobile vergelijkbare prijs voor het toestel met zelfde aantal minuten.

edit: overigens vind ik het ook een wellustig object =d.

[ Voor 17% gewijzigd door Julian op 31-10-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy36NL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-04 14:31
Weet iemand of de N85 ook Flash sites toont zoals de 5800? In een review over FP2 en de webbrowser staat wel dat bepaalde flash (swf) objekten werken maar hoe dit zit met websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:54:
[...]

Ja het is attent van je maar het lijkt mij dat als hij problemen met een nieuw gekocht toestel heeft dat ze het zelf mogen oplossen. En dat je dan zelf moet laten repareren lijkt mij niet de bedoeling.
Als het beeldscherm kapot was geweest had je hem toch zelf ook terug gestuurd ipv. hem te laten maken..
In principe met je eens, toestel moet out-of-the-box 100% ok zijn. Ikzelf ben echter ook al 2 keer bij Ricom Repairs geweest, waarvan de laatste keer men geheel gratis het scherm heeft vervangen _/-\o_, en de 1e keer voor het laten repareren van (minieme) speling op slider (door het vervangen vd rails van de slider). Reparatie is binnen 15min gebeurd, dus het lijkt mij de moeite waard. Wel natuurlijk eerst vantevoren bellen of men al reparaties aan de N85 kan uitvoeren en men onderdelen in huis heeft. Toestel is dermate nieuw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
GPS werkt wel goed zeg. Ik had met google maps de eerste keer binnen een seconde of 10 8 satelieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
julianus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:53:
GPS werkt wel goed zeg. Ik had met google maps de eerste keer binnen een seconde of 10 8 satelieten!
Klinkt buitengewoon! Zit er nog steeds deSirf II ontvanger in, of heeft Nokia deze misschien vervangen door de betere Sirf III variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:48:
En dan nu voor het minder goeie, de bugs en andere problemen die ik tot nu toe ben tegengekomen =)

- muziekspeler is veel en veel te traag in gebruik
- vastloper tijdens afspelen muziek
- duurde een eeuwigheid voor hij alle videootjes en fotootjes 'gevonden' had
- naviwieltje werkt even niet na reboot
- USB-laden werkte eerst niet, later opeens wel.
- het toevoegen van 750 mp3tjes aan de bibliotheek duurde bijna een uur
- thumbnails van filmpjes in video centre zijn uitgerekt (te lang)
- spontane reboot op vtap (over wlan) altijd als ik op 'back' druk tijdens een filmpje
- nu en dan een stottertje in LCG Jukebox
- nu en dan een stottertje bij het afspelen van allerlei soorten filmpjes (youtube, mp4)
- streaming video met NOS mobiel werkt niet
- het naviwieltje doet het niet altijd in de gallerij

Een vergelijkbare rij problemen als met de eerste firmwares van de N95 dus.
Ik heb gelukkig nog nergens last van gehad. Die 750 mp3tjes zijn ook wel erg veel(voor op telefoon), dus persoonlijk vind ik het niet raar dat het even duurt.. ;)

De batterijduur valt me tot nu toe mee, gister dus begonnen met 3 streepjes rond 14.30 en bijna hele dag 'gespeeld' en vanmiddag rond 15u na een spelletje was ie leeg! Na ongeveer 1,30u was ie weer klaar.. :)

GPS heeft inderdaad erg snel een satelliet aan de haak geslagen, erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:18:
[...]

Klinkt buitengewoon! Zit er nog steeds deSirf II ontvanger in, of heeft Nokia deze misschien vervangen door de betere Sirf III variant?
Van wat ik gelezen heb is het inderdaad de SiRF Star - III die erin zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:31:
[...]

Van wat ik gelezen heb is het inderdaad de SiRF Star - III die erin zit!
Goh die toch wel erg belangrijke info heb ik blijkbaar in de reviews over het hoofd gezien. Maar dat verklaart zeker de supersnelle fix! Goed nieuws, weer een pluspunt tov de N95 !

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 31-10-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
En het was nog binnenshuis ook =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
julianus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 20:08:
En het was nog binnenshuis ook =D
Schiet mij maar lek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Buh ik krijg een file van 715mb niet naar m'n N85 gecopieerd. "incorrect parameter". Had ik eerder ook al, toen had ik het opgelost door een berg files niet in één keer, maar in stukjes te copieren. Erg suf. Maar eens proberen het kaartje te formatteren dan. Als dat niet werkt moet ik op zoek naar een kaartlezer of een converter waar zo'm micro-kaartje in kan.

edit: dat hielp inderdaad (gek genoeg). Had het eerst een keer of 6 geprobeerd, paar keer gereboot, andere filename, andere usb-poort.... maar formatteren dus.

Ook nog ff Quake I geprobeerd. Inderdaad werkt de versie voor toestellen met een grafische coprocessor (een FPU, floating point unit) niet. Wel die voor non-FPU-foons, en die liep natuurlijk bagger.

[ Voor 33% gewijzigd door Julian op 31-10-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie (N85 bezitters) foto's uploaden zodat wij camera kwaliteit van N85 kunnen chekken ?

Ik wil alleen bellen, smsn'en en foto's nemen + mooie telefoon hebben. Dus is N85 telefoon van mijn dromen :) ????

alvast bednakt, met vriendelijek groeten ;) Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 23:53:
Kunnen jullie (N85 bezitters) foto's uploaden zodat wij camera kwaliteit van N85 kunnen chekken ?

Ik wil alleen bellen, smsn'en en foto's nemen + mooie telefoon hebben. Dus is N85 telefoon van mijn dromen :) ????

alvast bednakt, met vriendelijek groeten ;) Ali
Zie de review van smape die gelinkt staat in de startpost voor foto's (en al het andere dat je wilt weten over de N85).

Als je wilt bellen, sms'en en foto's nemen én een mooie telefoon wilt hebben, dan zit je met de N85 perfect denk ik. Er is in elk geval geen mooiere telefoon die zulke goeie foto's (en filmpjes vooral) maakt. Alleen de Samsung i8510 maakt (vaak) betere foto's, maar da's een veel groter toestel.

Leuk detail over de N85 wat dat betreft: het knopje om af te drukken 'klikt' niet, zoals hij dat wel doet bij de N95. Bij die laatste hoor je dan ook altijd een duidelijke 'KLIK' aan het eind van je filmpje =) Fijn dat dat niet meer zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Julianus : bedankt :), mijn huidige mobiel N82 heeft ook goede camera maar deze mobiel heb ik aan mijn vader gegeven. Sony ericsson C905 is ook erg goede mobiel maar wil liever Nokia.

+ bedankt voor info, ik zal die foto's bekijken. (edit: het ziet er goed uit)

Op deze youtube video zie ik dat je snelkeuze balk ook kunt instellen " verticaal - horizontaal" : http://www.youtube.com/wa...cd43B8DKA&feature=related heeft u dat al geprobeert ?

welke cijfer zou u Nokie N85 geven ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
ik volg de n85 ook een tijdje en ga em waarschijnlijk zometeen ook ef bestellen maar heb nog een klein vraagje.

Is het ook mogelijk dat ik handsfree kan bellen in de auto waarbij het geluid uit mn auto speakers komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Heb je een carkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een N85 besteld, met telfort abonnement, krijg hem met een beetje geluk vandaag nog binnen, dus als iemand nog wat vragen heeft zal ik ook proberen zoveel mogelijk te helpen!

zelf had ik ook nog een vraag, ivm nummerbehoud moest ik hem nu al bestellen, maar over 2 maanden gaat m;n telfort abo pas in. nu eerst nog 2 maanden tele2.
Weet iemand toevallig of Telfort zijn toestellen (via gsmweb) simlock-vrij levert? een vriend van me beweert van wel maar ik kan er niets concreets over vinden op google. Dan kan ik namelijk m'n N85 alvast gebruiken, maar dan eerst nog even met Tele2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ja, toestellen van gsmweb.nl zijn simlockvrij. Staat ook bij de toestelbeschrijving, onderaan! De mijne kwam ook met Telfort. Heb nu nog drie maanden T-Mobile. Die sim zit er nu dus in.

Verticale balk heb ik niet geprobeerd, heb al sinds ze bestaan Symbian toestellen, en ben dus (sinds het bestaan van active standby) opgegroeid met horizontaal. Wat de boer niet kent eet hij niet =P

Als ik de N85 een cijfer moet geven qua looks en videocamera, dan zou dat wat mij betreft twee maal een 9 zijn! In deze beide opzichten vind ik hem zelf dus vrijwel perfect (voor wat er nu te krijgen is). In andere opzichten ben ik iets minder tevreden, met name qua prestaties van de chipset, en daarmee dus de mogelijkheid om emulatoren en mediaspelers (die meer kunnen dan alleen mp4 en real). Wat wel weer supergoed is, is de geluidskwaliteit, en de GPS-unit.

edit: o ja, wat ik eerder zei over de backlight zou wel eens onzin kunnen zijn. Het lekkende licht komt geloof ik van de toetsenverlichting.

[ Voor 7% gewijzigd door Julian op 01-11-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
nee ik heb geen carkit, maar kan het met behulp van de fmtransmitter werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke julianus dankjewel, nou maar hopen dat ie snel komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor antwoorden Julianus :) ik ga hem ook bestellen.(binnen 1week hopelijk).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29
Wellicht is een waarschuwing op zijn plaats, de reden dat N85 nog niet in Nederland verkrijgbaar is, is omdat hij met de initiële softwareversie niet werkt met Telfort internet (bellen en sms gaat wel goed). Dit geldt niet alleen voor de N85, ook voor alle andere 3.2 toestellen zoals de N78, N96 etc.

Nokia werkt aan een aanpassing van de software en alleen na een update naar de tweede versie zal hij kunnen internetten. Als je met de eerste versie een internetverbinding probeert te maken, krijg je een foutmelding. Ik verwacht dat deze software binnen 2 weken beschikbaar zal zijn.

De reden dat bepaalde internetshops hem al wel aanbieden is omdat zij parallel importeren uit het buitenland.

adem9elf schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 17:35:
[...]
nee ik heb geen carkit, maar kan het met behulp van de fmtransmitter werken?
Je kunt de FM transmitter niet gebruiken voor handsfree, alleen om muziek weer te geven.

[ Voor 25% gewijzigd door robertwebbe op 03-11-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dat is dan weer erg jammer. Best wel een geniaal idee namelijk. Mss iets voor komende firmware?

robertwebbe, hoe kom je aan die info? Weet je zeker dat het aan de incompatibiliteit met Telfort ligt? Ik zit namelijk met smart op het toestel te wachten :> Dus alle info m.b.t. de release van de Benelux N85 is welkom.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:18:
[...]

Als je doelt op de N95; Deze heeft de TI NaviLink chip voor GPS-navigatie, niet de SiRF II-chip. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:04:
[...]
Als je doelt op de N95; Deze heeft de TI NaviLink chip voor GPS-navigatie, niet de SiRF II-chip. ;)
Yep de N95-1. Vreemd, in de 1,5 jaar dat ik op forums e.d. over de N95 lees, heeft men het altijd over de sirf II chip in de N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Prosperot

Today is a gift...

robertwebbe schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:49:
Wellicht is een waarschuwing op zijn plaats, de reden dat N85 nog niet in Nederland verkrijgbaar is, is omdat hij met de initiële softwareversie niet werkt met Telfort internet (bellen en sms gaat wel goed). Dit geldt niet alleen voor de N85, ook voor alle andere 3.2 toestellen zoals de N78, N96 etc.
Ik zag dat de meeste eigenaren hier de N85 met een telfort abo hebben, kan iemand dit bericht van robertwebbe bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 16:11
Ik heb hem ook besteld met telfort. Namelijk telfort 150 + internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tankforce
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:54
Zit te twijfelen aan de nokia n85 en de touch hd, ik heb nu een n81 en bevalt goed alleen een m'n abbo is bijna afgelopen alleen weet nog niet welk mobieltje ik zou kiezen zijn beide mooie en goede toestellen, probeer mij maar eens te overtuigen waarom ik voor de nokia n85 zou gaan in plaats van de touch hd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

tankforce schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:47:
probeer mij maar eens te overtuigen waarom ik voor de nokia n85 zou gaan in plaats van de touch hd!
Vreemde vraag, alsof wij daar enorm belang bij hebben.
Ik denk dat dit iets is wat je zelf zult moeten doen.
Zet de eigenschappen, eventuele voor- en nadelen en de kosten eens naast elkaar, dan denk ik dat je na wat tobben wel een leuke keuze moet kunnen maken.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 14:55
Je laatste zin klinkt alsof het hier vol zit met louche verkopers die je nu uit probeert te dagen jou iets aan te smeren 8)7

maarja:

Touchscreen <> Gewone toetsen
Windows Mobile <> Symbian
Korte accuduur <> Langere Accuduur
Groot+Zwaar <> Kleiner + lichter

Kijk eens op de verschillende vergelijk sites en kijk welke voor jou de meeste pluspunten heeft...

edit: iets met een spuit en een paar 1-en...

[ Voor 7% gewijzigd door Dreadramon op 03-11-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Belangrijkste verschil is denk ik Windows Mobile vs Symbian S60.

S60 geniet bij mij de voorkeur, aangezien het met Windows Mobile toch een beetje aanklooien blijft. Het is te klein, het is lelijk en het is niet 'af'. Het blijft Windows.

Nu is op zich niks verkeerd met Windows (Mobile) natuurlijk, maar die foutmeldingen die je krijgt ben je liever kwijt dan rijk.

Deze subjectieve info baseer ik overigens op mijn ervaringen met de Symbian toestellen, een HTC Touch Diamond en een Samsung i900 Omnia.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en volgens mij had die HTC touch HD camera geen flits. Nokia N85 heeft 2LED flitsen.

if i wrong "sorry" :)

en ik ga hem volgende week bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was ik tijdje geleden nog reuze enthousiast over de N85, moet ik toch bekennen dat ik overstag ben gegaan met een Touch Diamond (MDA Compact). :P

Voor mij was verlengen bij een T-Mobile shop bijna een must vanwege de hoge korting daar als bestaande klant; heb een 1-jarig verlenging gedaan van 15 euro met eenmalig 90 euro bijbetalen. Kon ik bovendien mijn €170 bestaande beltegoed houden.

Anyway, bij T-Mobile komt de N85 waarschijnlijk pas over 2 a 3 maanden uit. (Wilde niet langer wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou volgende week N85 bestellen maar ik wacht toch op Nokia N serie (touch).. Als N touch niet meevalt dan kan ik tenminste weer Nokia N85 kopen (helemaal in kleur zwart). op een review stond dat er 2009 N85 komt met andere kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
Ik heb de n85 binnen! een fijn toestel.. maar al snel is me opgevallen dat de draai sensor niet echt goed werkt, soms blijft ie eventjes hangen in de horizontale modus...

zijn er trouwens nog sites die freeware bieden voor de n85?

edit: ik kan trouwens ook niet op internet.. heb telfort! balen joh..

[ Voor 13% gewijzigd door adem9elf op 05-11-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ja, die sensor kan nog wel een firmware upgrade gebruiken.

Op http://mosh.nokia.com/ vind je vrij veel freeware.

Heb touwens het nieuwe NGage spelletje One eens geprobeerd. Enorm goed. Het loopt wel ietsje mooier op de N95 8Gb, maar op de N85 ook nog goed genoeg.

Picodrive (Sega emu) loopt trouwens heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
welke software is nou een echte musthave??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
adem9elf schreef op woensdag 05 november 2008 @ 20:55:
welke software is nou een echte musthave??
Ik zou zeggen:

- vtap voor youtube en andere videosites. Gratis. Crasht helaas bij het sluiten van een filmpje door FP2, maar dat wordt nog wel gefixed
- xplore, filebrowser, niet gratis
- google maps, gratis
- gmail-client, gratis
- nos mobiel, gratis, maar werkt helaas nog niet op fp2. Wordt ook vast wel gefixed.
- jokuispot, gratis (zonder https, anders betaald). Verandert je mobiel in een wireless access point!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens dat de snelkoppelingen in de active standby naar de verkeerde toepassing gaat. Meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Nee, niet gehad. Probeer ze eens opnieuw in te stellen, onder instrumenten -> instellingen -> algemeen -> persoonlijk -> standby -> snelkoppelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

julianus schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:25:
Nee, niet gehad. Probeer ze eens opnieuw in te stellen, onder instrumenten -> instellingen -> algemeen -> persoonlijk -> standby -> snelkoppelingen.
Heb ik gedaan. Hij pakt steeds de toepassing v/h icoontje wat ernaast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
da's wazig... Dan kan je er niet veel anders aan doen dan 'm helemaal resetten denk ik, met *#7370#. Dan ben je wel alles kwijt wat in het telefoongeheugen staat, en ook applicaties die op je flashdisk staan werken daarna vaak niet goed meer. Je kan overigens ook een backup maken van al je telefoonnumers en instellingen van je telefoon op je geheugenkaartje, met instrumenten -> best. beheer ->opties van geheugenkaart -> reservekopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Nu online

Prosperot

Today is a gift...

julianus schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 16:53:
hmmm, hier moet ik 5-10 min wachten eer ik verbinding heb... buiten wel te verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkt de gps ook niet soepel, binnen heb ik weinig tot geen bereik en buiten moet ik wachten en hij valt steeds weer weg, op meerdere plaatsen getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
de eerste x duurde het wel lang bij mij tot de gps voldoende signaal kreeg maar nu gaat het wel wat vlotter... zijn er trouwens webwinkels die sygic navi verkopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Nu online

Prosperot

Today is a gift...

adem9elf schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:45:
de eerste x duurde het wel lang bij mij tot de gps voldoende signaal kreeg maar nu gaat het wel wat vlotter... zijn er trouwens webwinkels die sygic navi verkopen??
Hmmm, na wat zoeken op internet blijkt dat dit een vaker voorkomend probleem is :(

zoals hier op Howard: http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1450575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Goh. Ik heb het op symbian-freak ook gelezen, maar ik dacht dat dat een los geval was. Misschien ben ik wel de uitzondering dan... Ik heb nog nooit meer dan een paar seconden op een fix hoeven wachten, niet in google maps, en niet in nokia maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
is er voor nokia maps ook een internet verbinding vereist? ik krijg em namelijk niet aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij werkte het pas toen ik instelde dat alleen gps en agps gebruikt moest worden.

maar misschien heeft dit er mee te maken:
Prosperot schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:54:
[...]

Hmmm, na wat zoeken op internet blijkt dat dit een vaker voorkomend probleem is :(

zoals hier op Howard: http://www.howardforums.com/showthread.php?t=1450575

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 02:11 ]

Pagina: 1 2 ... 15 Laatste